Auto-Toni

28.12.2005., srijeda

Propan-butan u vašem autu

Jeftinije, čišće, dulje...

Većina „neznalica“ pri izgovoru riječi auto-plin odmah pomisle na eksploziju i auto-bombu, no to ipak nije točno.
U 30-godišnjem razvoju auto ugradnje plina tehnika se sve više usavršava te postaje sve sigurnija i isplativija. Kako su se razvijali automobili, tako su se razvijali i pogoni za plin. Tako današnji sistemi umjesto prijašnjih 10-ak % gubitaka na performansama mogu imati samo oko 2 %.
Cijene goriva su u stalnom porastu, pa stoga ni ne čudi činjenica da je u Hrvatskoj ugradnja plina naglo doživjela svoj bum. Povećanjem broja korisnika, povećava se i broj punionica, tako da nećete morati prijeći pola Hrvatske da biste napunili svoj spremnik.
Prije nego se odlučite na nešto novo, trebali bi prvo istražiti o čemu je tu riječ. Evo vam nekoliko zanimljivih podataka...

Zašto ugraditi LPG (Liquified Petroleum Gas)???

Svakim danom sve više na snagu dolaze zakoni koji imaju određen odnos prema okolišu, naravno; zaštitnički. U europskim zemljama se zbog neispravnog katalizatora ne može proći na tehničkom pregledu, dok je u Hrvatskoj još moguće da vam netko progleda kroz prste, ali ne zadugo... Automobili koji koriste LPG imaju daleko čisće ispušne plinove, manje su bučni i prihvatljivi su za okoliš.
Kod automobila koji imaju naknadno ugrađen sistem sa LPG-om lako se pritiskom na gumb opet vraćaju na gorivo. Sustav se može ukloniti skoro bez posljedica, jer se priključak za punjenje postavlja na branik ili lim.
Cijenu je dobro znati jer je odnos i više nego različit: cijena propan-butana je 3,05 kn, dok je cijena benzina 7,67.
TEHNIKA:
Mogućnost da nastradate od eksplozije plina je manja od mogućnosti s eksplozije benzina. Prisjetimo se da se u preznom dijelu spremnika nalaze lako zapaljive benzinske pare, dok se LPG u spremniku nalazi pod tlakom manjim od 2 bara, a spremnici se testiraju do čak 30 bara i više. Ovo nam dokazuje da priče o „bombama“ nisu ni blizu istine.
Opornost detonacija je veća, trajnost ulja u motoru je veća, dulji vijek katalizatora, čišći ispuh, tiši rad motora, dulji vijek motora...to su neke od prednosti u odnosu na benzin. Ugradnja je relativno laka i ne šteti sistemu rada benzina, te je prebacivanje s benzina na plin, i obrnuto, jednostavno i brzo.


Zašto ne ugraditi LPG???

Većina razloga se odnosi na financije. Potrošnja plina je, u odnosu na benzin, veća za oko 10 %, zbog manje ogrjevnosti plina. Sam uređaj, boca i ugradnja su skupi, pogotovo za novije modele automobila. No, za one koji rade 10.000 km godišnje ili više, to se ipak isplati, zbog jako male cijene plina u odnosu na goriva. Ono što nekome najviše smeta je to što, nakon udarenog pečata na tehničkom pregledu (po kojem se zna da imate plin), morate isplatiti 550 kn u vidu osiguranja i registracije. Hrvatska svoj primjer može naći u razvijenim zemljama poput Italije, koja svoje državljane ne samo da ne opterećuje s davanjima, već ih subvencionira pri ugradnji i oslobađa nekih davanja pri registraciji vozila, i sve to zbog ekološke osviještenosti vozača.
Kako cijene benzina i dizela vrtoglavo rastu i padaju, tako je benzin postao skoro duplo jeftiniji, ali jedini problem je nedostatak punionica.
TEHNIKA:
Svako jeftinije rješenje mora imati i svijh nedostataka, pa su tako nedostaci korištenja plina: gubitak snage motora od oko 10 %, dodatna težina od 100 kg (većina u stražnjem dijelu vozila, što bi moglo utjecati na vozna svojstva), ugradnjom gubite dosta prtljažnog prostora (ili rezervni kotač)... Spremnik benzina se ne može zamijeniti spremnikom plina jer za hladnijeg vremena motor pali na gorivo.
U svijetu ima oko 3,5 milijuna korisnika auto-plina, od čega se 1,6 milijuna odnosi na Europi, što je dovoljan pokazatelj sigurnosti plina.
Izračun financijske isplativosti nije težak – uzmete godišnje kilometre, izračunate ukupnu potrošnju po litrama i pomnožite sa cijenom benzina, zatim ukupnu sumu litara povećajte za oko 10 % (koliko više plina potroši auto) i pomnožite sa cijenom plina. Iznenadit će vas podatak o uštedi novca koji ostaje kod vas. No, većina ljudi nije baš spremna odjednom u auto utrošiti 10.000 kn, što je zapravo glavni razlog manjeg broja korisnika. Ali; tko ne riskira, ne profitira.

ŠTO JE TO LPG (Liquified Petroleum Gas) ili UNP (Ukapljeni Naftni Plin)???

UNP je smjesa propana i butana. Propan-butan je smjesa ugljiko-vodika koja je ujedno dobra za motore s unutarnjim izgaranjem. Omjeri propana i butana variraju ovisno o zemlji u kojoj su proizvedeni i punjeni, ali ipak nedovoljno da bi se naštetilo radu motora. UNP se dobiva na nekoliko načina: kao nusproizvod pri rafiniranju nafte, separacijom pri crpljenju nafte, pri eksploataciji prirodnog plina... Za razliku od prirodnog plina, NP je teži od zraka, što može biti opasno u garažama, tunelima...nakon istjecanja. Mirisa nema, pa mu se stoga dodaje umjetni miris kako bi ga se pravovremeno moglo primijetiti.

Dakle, ako imate 10.000 kn „viška“, ovo vam je dobar način za potrošnju...

- 00:29 - Komentari (5) - Isprintaj - #

Želite novi auto, a nemate „para“?!

Automobili za manje od 10.000 €:

1. FIAT Seicento 1.1 Active
Motor - 1.1 l
Snaga - 54 KS
AirBag - ne
ABS - ne
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 7.840 €

2. ŠKODA Fabia 1.2 HTP Junior
Motor - 1.2 l
Snaga - 64 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - ne
Klima - ne
CIJENA - 7.946 €

3. FORD Fiesta 1.3 Ambiente
Motor - 1.3 l
Snaga - 70 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - da
Klima - ne
CIJENA - 8.556 €

4. CITROEN C1 1.0 X
Motor - 1.0 l
Snaga - 68 KS
Air Bag - za vozača i suvozača
ABS - da
Servo - ne
Klima - ne
CIJENA - 9.123 €

5. RENAULT Twingo 1.2 Privilege
Motor - 1.2 l
Snaga - 75 KS
AirBag - dva prednja i bočni
ABS - ne
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.246 €


6. KIA Picanto 1.0 Star
Motor - 1.0 l
Snaga - 63 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.300 €

7. DACIA Logan 1.6 Laureate
Motor - 1.6 l
Snaga - 90 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - da
Klima - ne
CIJENA - 9.328 €

8. OPEL Corsa 1.0 Essentia
Motor - 1.0 l
Snaga - 60 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - ne
Klima - ne
CIJENA - 9.345 €

9. CHEVROLET Spark 1.0 Elite
Motor - 1.0 l
Snaga - 65 KS
AirBag - za vozača
ABS - da
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.390 €

10. CHEVROLET Kalos 1.4 Elite
Motor - 1.4 l
Snaga - 94 KS
AirBag - za vozača i suvozača
ABS - ne
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.475 €






11. HYUNDAI Getz 1.3 Fresh/AC
Motor - 1.3 l
Snaga - 85 KS
AirBag - za vozača
ABS - ne
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.585 €

12. FIAT Panda Amore 1.2 8V
Motor - 1.2 l
Snaga - 60 KS
AirBag - za vozača
ABS - da
Servo - da
Klima - da
CIJENA - 9.900 €

- 00:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Jeftino ili skupo, pitanje je sad?!

U hrvatskoj je u prvih 6 mjeseci 2005. godine registrirano 77 osobnih automobila snage preko 300 KS, a 505 snage od 200-300 KS.
Automobili s dizelskim motorima bilježe blagi rast prodaje, pa se tako približavaju benzincima. Odnos benzinaca i dizelaša je 53,26 (B) : 46,74 (D). Osnovni čimbenik u kupnji osobnog automobila još uvijek je cijena te što manja potrošnja.
Na ljestvici novoregistriranih modela sve do 23. mjesta se nalaze automobili nižih klasa poput Škode Fabije, a na 23. se nalazi prva limuzina – VW Passat. U odnosu na prošlu godinu, najveći rast prodaje bilježe VW i Peugeot, koji se trenutno nalaze na 3. i 4. mjestu, iza Opela i renaulta. Ipak, najveći napredak je ostvario Chevrolet, koji je stigao do 10. mjesta. Zanimljiv podatak nam nudi Dacia, koja nudi samo jedan model (Logan), ali ipak ima više prodanih automobila od Saab-a, koji ih je prodao tek 6. Suzuki bilježi blagi rast prodaje (u ovih 6. mjeseci je prodano 56 Suzukija), ali pravi rast se tek očekuje, jer se sada u ponudi nalazi i novi Swift, te atraktivne cijene.
Od svih automobila koji u ponudi imaju motor jači od 200 KS, najviše prodanih bilježi BMW. Među tim autima se nalazi čak 20 Porschea, i nešto Jaguara. Dakako, Mercedesi i Audiji nisu izostavljeni. Što se tiče Ferrarija, zabilježen je samo jedan. Ipak, najveću pozornost privlači luksuzni sportaš Bentley GT u vlasništvu vlasnika Vindije.
Najprodavanija marka na Hrvatskom tržištu je Opel, a jedina zasluga se odnosi na stalne prodajne akcije. Ali, i to ima svoju cijenu – prema nekim izvorima, zarada na Corsi iznosi oko 9 €.



- 00:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

14.12.2005., srijeda

FORD MONDEO 2.2 TDCi


Ford je, u odnosu na ostale proizvođače, kasnije uveo Common-rail, no ipak je nadoknadio zaostatak tako što je na tržište lansirao najsnažnijeg dizelaša u povijesti Forda kojeg pogoni motor snage 155 KS (sa opremom Duratorq).
U odnosu na prošli model, ovaj ima još tiši motor te nižu emisiju štetnih plinova. U odnosu na manji 2-litreni model, rad ovog motora je malo glasniji, no uz elektronski kontroliran varijabilni turbo isporučuje čak 400 Nm okretnog momenta. Uz savršeno prilagođenu šasiju i odličan ovjes, uz štedljiv i jak motor sa mjenjačkom kutijom sa šest stupnjeva prijenosa, Mondeo bi mogao privući dosta pažnje na sebe kod vozača koji su željni sportske vožnje. Kad se spomene sportska vožnja, odmah se pomisli na tvrda sjedala, krut mjenjač, ne baš komfornu unutrašnjost, no kod Mondea to nije slučaj. Npr.: Bussiness paket opreme nam donosi sportski snižen ovjes koji uključuje 17“ alu-naplatke, ABS, ESP, prednje i bočne zračne jastuke, audiosustav sa 6 CD mjenjačem, kožnim sjedalima i upravljačem. Uz obujam motora od 2198 ccm/KS, do stotke mu je potrebno 8,7 s, a max. brzina je 223 km/h. Potrošnja je u srednjoj razini – 8,2/4,9/6,1 (grad/otvorena cesta/kombinirano).
Jedino negativno u cijelom autu je to što je razina buke pri većim brzinama veća nego što bi trebala biti, te zastarjela instrumentna ploča koja bi u odnosu na ostatak opreme trebala biti malo „modernija“.
Cijena od 29.900 € i nije tako velika kad se pogleda sveukupna ponuda ovog sportski nastrojenog Fordovog modela.




- 18:47 - Komentari (1) - Isprintaj - #

HUMMER H2 „Magnat“


Jedan od trenutačno najatraktivnijih „showcarova“ (prerađenih auomobila) u svijetu posjetio je Zagreb. Njegovo ime je Hummer H2, tvrtke Magnat. Dobar vam je vaš auto, ali vi biste ipak htjeli nešto atraktivnije, nešto što će privući poglede drugih, a imate viška novca, onda je ovo primjer za vas.
Hummer je potpuno prerađen – lak, unutrašnjost (sve osim armature), motor, gume... Sama cijena osnovnog modela od oko 80.000 € i nije baš velika kad se pogledaju vozne osobine i sve ostalo što nam nudi ovaj Hummer. Ali ovaj prerađeni nudi puno više od toga, a cijena ugrađene opreme prelazi 200.000 €. Čini vam se malo previše novca za utrošiti na preradu auta?! No pogledajmo što nam prerada nudi:
17 zvučnika različitih dimenzija s dva subwoofera promjera 50 cm (oko 4.000 €),
Ukupno 19 monitora smješenih u svaki kutak auta (čak i u prtljažniku) na kojima se može igrati PlayStation 2 (bežično), gledati DVD (7-inčni LCD monitor u prednjem dijelu vozila je „glavni“ – sliku prenosi na ostale monitore (1.200 €)),
Neonske svjetiljke za osvjetljavanje automobila,
Besprijekoran zvuk (Audiovox sustav),
Zvučni podsustav, koji se sastoji od 14 kanalnog pojačala maksimalne snage 5400 Watta,
Kameru za vožnju unatrag (930 €),
Višebojni lak (14.000 €),
Naplatke od 22 cola (7.000 €),
Spuštenu karoseriju u odnosu na osnovni model od 11cm (1.500 €),
Kromirane dijelove (retrovizori, maska, papučice gasa, bočni spojleri.. – 2.000 €),
Panele na unutrašnjosti vrata koji su izrađeni od stakloplastike
Kolaksijalne zvučnike u vratima te po jedan 7-inčni monitor na svakim vratima,
Šest 7-inčnih monitora (3.600 € ukupno) u kabini,
Dva 15-inčna monitora smještena iznad glava putnika (1.400 € ukupno),
Jedan 10-inčni monitor postavljen iznad glave vozača (1.100 €),
TV prijamnik u prednjem dijelu vozila (podržava digitalni televizijski signal koji još nije dostupan u Hrvatskoj (320 €),
........
Cijene su po Njemačkom cjeniku
Svu navedenu opremu se može nabaviti i u Hrvatskoj, čak i sam Magnat te Audiovox. Cijene su različite, ovisno o proizvođaču. Za manje poznatu marku DVD se može nabaviti i po cijeni od 900 kn, monitor za oko 1.000, a neko slabije pojačalo i za manje od tisuću.
No, što je sigurno, sigurno je, pa ako imate malo više novca bilo bi bolje potražiti nekog poznatijeg proizvođača koji nudi bolje performance i kvalitetu, kako zvuka tako i uređaja.
Što se tiče ugradnje najpametnije rješenje bi bili profesionalne radionice, kako kasnije ne bi morali trpiti plaćanje štete kojoj je uzrok loša ugradnja.


Možda vam se sve to čini nepotrebnim i skupim, no kad bi vaš automobil bio ovako sređen, mislim da se nitko ne bi mogao požaliti da mu je žao što je „bacio“ novac...

- 18:46 - Komentari (1) - Isprintaj - #

CITROEN C6

Dokaz da Citroen ne zaostaje za ostalim konkurentima, Citroen nam je pružio u luksuznom C6.
Ovaj model odlikuju profinjenost, elegancija, originalan dizajn i uglednost. Opremljen je s dva motora, benzinskim 3.0i V6 i dizelskim 2.7 V6 HDi. C6 ima tri paketa opreme, osnovni C6, srednjim C6 Pallas, te luksuzni Exclusive.
Osnovni paket opreme sadržava Xenon svjetla, elektronsko upravljenje krutošću ovjesa, automatski klima uređaj, 9 zračnih jastuka, ABS, ESP.
Da je ovaj auto siguran u slučaju nesreće, potvrđuje nam i EuroNCAP-ov test, u kojem je Citroen osvojio pet zvjezdica. Što se tiče zaštite djece, osvojene su četiri zvjezdice, a valja istaknuti da je Citroen C6 jedino vozilo na svijetu koje je osvojilo maksimalnu moguću ocjenu za sigurnost pješaka – 5 zvjezdica.
Kad pogledate sve navedeno, cijena vas ne treba čuditi – za benzinski 3.0i V6 ćete morati izdvojiti 355.000 kn, a za dizelski 2.7 V6 HDi Exclusive 465.000 kn.

Pravi izbor za one željne udobnosti i sigurne vožnje.

- 18:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #

11.12.2005., nedjelja

TOP 5 auto-igara


Need for Speed: Most Wanted

Vjerujem da nitko neće imati ništa protiv što se NFS nalazi na prvom mjestu. Serijal NFS je već godinama poželjan kod svih „gamera“ koji su željni sudaranja, utrkivanja, pobjeda, „komada“ i svega ostalog što dolazi uz dobre aute.
Ovaj nastavak nam donosi znatno bolju grafiku, sjajan zvuk, odlične međuscene, i ono što je dosad nedostajalo uličnim utrkama – čuvare reda i zakona, koji će vam svojim jurilicama pokušati prekinuti „vozačku karijeru“. Na početku igre svaki je vozač ništa drugo već nepoznata osoba koja ima dobar auto i željna je utrka, no svakom uspješno završenom utrkom i svakim uspješnim bjegom od policije, to se mijenja, te postajete sve poznatiji. Policija ne podržava ulične utrke, pa će vam stoga dosta puta uskratiti razmišljanja da ste nepobjedivi.
Bolji izbor automobila je još jedna prednost u odnosu na „Underground“, no vjerujem da većini igrača ne bi smetalo da igra podržava više „nesportskih“ automobila, kako bi zadovoljstvo nabrijavanja i izmjene izgleda bilo veće.
Bilo kako bilo, ova igra će vam pružiti zadovoljstvo brze vožnje, koju biste teško okusili u stvarnom životu. Nema se što za požaliti onom tko je osmislio ovu izvrsnu igru, koja je stvarno veliki hit.



FLATOUT

Ova igra nije poznata kao „Most wanted“, što ne znači da nam nema što za ponuditi. Za razliku od NFS-a, koji je namijenjen trkačima, Flatout je namijenjen igračima željnim razbijanjima auta, kako svojih, tako i tuđih.
U igri je moguće graditi karijeru, obarati brzinske rekorde ili natjecati se s prijateljima u multiplayer modu.
Nedostaci ove igre su ponavljenje istih fora i ne ba š povoljna za vožnju, rock-pozadina, a prednosti su fizički modeli automobila, akcija i mogućnost uništavanja svega što vam je na putu. Kao i u NFS-u, i u ovoj igri je moguće naograđivati aute (karoserija, motor, mjenjač, osovina...). Prema viđenom, igra se ne čini dosadnom, pa je svakako trebalo isprobati.



GTR FIA RACING

Pitate se kako je to voziti Porsche, Ferrari ili Lotus, a nemate novaca za kupnju ničeg sličnog, onda je ovo igra za vas. Ovo je izvrsna simulacija vožnje, kako za početnike, tako i za već iskusne vozače. Kao pomoć u što boljem doživljaju ove igre tu su izvrstan izgled automobila, hrpa opcija i odlične zvučne podloge.
Što se tiče instalacije, za primijetiti je da igra zahtijeva dosta procesorske snage. Pa ako su vam sve igre dosadile, i ne znate što da igrate, nabavite GTR – nećete požaliti.


NASCAR 06: TOTAL TEAM CONTROL

Ova igra je je namijenjena pretežito konzolašima, ali i svima onima koji su željni jurnjave po američkim pistama. No, u igri je jako važan timski rad, tako da nije namijenjena onima koji misle samo na sebe i svoj rezultat.
Grafika i nije nešto, no umjetna inteligencija je ono što bi trebalo privući kupce.



GRAN TURISMO 4


Žalite se na mali izbor auta i staza?! Onda je ovo igra za vas, jer se u njoj nalazi više od 700 auta i 50 staza. Grafika nije za požalit, izvedba je dobra, ali umjetna inteligencija je mogla i trebala biti znatno bolja.

- 17:31 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2005  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Design bloga by