Intervju za 'Rolling Stone'

U novom izdanju časopisa 'Rolling Stone' postoji opširni intervju s kraljicom popa Madonnom koja je kroz razgovor prešla mnoge teme vezane za početak karijere pa do današnjice.

U postu izdvajam zanimljive dijelove intervjua.

- Koji je bio prvi koncert kojeg si posjetila?
Koncert Davida Bowiea u Cobo Hall u Detroitu, tada sam imala 13 godina. Bilo je nezaboravno! Drugi koncert je bio Elthona Johna, a treći Bob Marleya.

- 1982. si sklopila ugovor s izdavačkom kućom Sire Records, a prvi singl je bio 'Everybody'. Kada si prvi put čula svoju pjesmu na radiju?
Živjela sam na Upper West Side-u, 99th i Riverside-u i imala sam radio u svojoj spavaćoj sobi, na radio stanici KTU je svirao 'Everybody'! Pomislila sam 'o moj bože, to sam ja, pjevam iz tog uređaja'. Nevjerojatan osjećaj!

Opisala je i mnoga druženja s umjetnicima Keith Haringom, Basquiatom, Andy Warholom.

- Nisi autorica hitova 'Material Girl' i 'Like A Virgin'. Kakav je bio tvoj utisak na prvo slušanje tih pjesama?
Svidjele su mi se obje pjesme jer su ironične i provokativne u isto vrijeme, ali također i suprotne od mene. Nisam materijalistička osoba i zasigurno nisam bila djevica, mislim, kako netko može biti 'kao djevica'? Igrala sam se s riječima i mislila da će ispasti dobro. Zvuče budalasto i cool.

- Da li si pomislila da će te dvije pjesme postati veliki hitovi?
Nikada nisam imala dobar sud o tome da li će neka pjesma biti hit ili ne. Pjesme za koje mislim da su najviše retardirane, poput 'Cherish' i 'Sorry' koja je bila veliki hit s posljednjeg albuma, završe kao najveći hitovi! 'Into The Groove' je još jedna pjesma zbog koje se osjećam retardirano kada pjevam, ali čini se da je svi obožavaju.

- Tvoj nekadašnji menadžer Freddy DeMann je tvrdio da je tvojoj karijeri došao kraj nakon nastupa 'Like A Virgin' na VMA 1984.
Problijedio je kao duh, bio je jako razočaran jer sam se kotrljala na podu, haljina se podigla i sve što ste mogli vidjeti su moje gaćiće. Što mi je bilo na pameti? Pomislila sam - "Ispala mi je cipela, ne znam kako da je nađem i ponovo obučem, leći ću na pod..." Bilo je zastrašujuće i zabavno, nisam znala što bi to moglo značiti za moju karijeru. Milijun stvari mi je prolazilo kroz glavu.

- Postoje li ideje koje nisi ostvarila jer su ti se činile previše izazovne?
Snimila sam photoshoot sa Steven Kleinom za omot mog albuma 'Hard Candy'. Svoje lice sam obojila u crno, osim crvenih usana i bijelih očiju. Jeste li ikada čuli za Black Madonna? Ima mnoga značenja i u jednom trenutku sam pomislila da bi to mogao biti zabavan naziv za moj album. Onda sam razmišljala, 25% ljudi na svijetu bi razumio naslov, možda i manje, ne vrijedi. To mi se dešava često, jer su moji prijedlozi obično van Richterove skale. Zbog toga imam ljude pored sebe poput Guya Osearya, koji me pogleda i govori - ne, ne smiješ to uraditi.

- Mnogi fanovi smatraju da te pjesma 'Live To Tell' najbolje opisuje. Čega se sjećaš kada si pisala tu pjesmu?
Mogu reći da je 'Live To Tell' o mom djetinjstvu, odnosu s roditeljima, mom ocu i pomajci ali možda i nije riječ o njima. Može govoriti o noveli Fitzgerlada ili priči koju sam jednom čula. Nije u potpunosti autobiografska. Mogu reći istu stvar za 'La Isla Bonitu'. Ne znam odakle im ta priča.


- Kako je nastala pjesma 'Vogue'?
Napisala sam je za vrijeme snimanja filma 'Dick Tracy'. Nakon što smo snimili film, Warren Beatty me je upitao da li mogu napisati pjesmu koja bi odgovarala karakteru moje uloge u filmu. Bila je opsjednuta s filmskim zvijezdama i sličnim stvarima. Tako sam došla do ideje za pjesmu. Sasvim slučajno sam odlazila do Sound Factory-a i promatrala plesače koji su izvodili novi ples 'vogue'. Producent Shep Pettibone je pozvao DJ-a i tako je nastala pjesma.

U razgovoru je priznala da je najveći izazov u njenoj karijeri snimanje filma 'Evita'.

- Postoje li izvođači koji su odbili suradnju s tobom?
Naravno, imaju i izgovor 'nemam vremena'. Htjela sam raditi s Eminemom, mislim da nije htio surađivati sa mnom. (Smijeh) Možda je sramežljiv.

- Da li tvoja djeca imaju najdraže Madonnine pjesme?
Definitivno, Lourdes obožava moje stare pjesme. Jako je zanimaju 80-e, od stila oblačenja do glazbe. Roccu se sviđaju pjesme koje sam snimala s Timbalandom, on voli hip hop i elektronske stvari. Davidova najdraža pjesma je 'Ha Isla', tako je zove, on je moj najveći obožavatelj. Svi govore kada gleda moj show, da ostane zamrznut od početka do kraja koncerta, proučava sve što radim na pozornici.

- S kćerkom si otišla na koncert Lady Gage u New Yorku. Idete li često na koncerte?
Tek smo počele, slušamo istu glazbu. Lady Gaga je super, kada smo je vidjele na pozornici, ostala sam oduševljena. Pomislila sam, ona ima to nešto. Neustrašiva je i zabavna, a kada se obrati publici, zvuči inteligentno i pametno. Ona je jedinstvena.


- Možeš li naslutiti ambicije drugih pjevača.
Da, to su osobe kao što je Justin Timberlake, koji je jako zgodan i smiren. On je kao Cary Grant. Obožavam ga, obožavam raditi s njim ali ne prepoznajem se u njemu. Ali zato se vidim u Lady Gagi, u ranijim godinama moje karijere. Kada sam gledala njen nastup, nije imala dovoljno novca za produkciju, imala je rupe na čarapama, te mnogo drugih grešaka. Cijela stvar je izgledala kao nered, ali mogu vidjeti taj x faktor u njoj.

- Što misliš o činjenici da imaš djecu iz tri različite zemlje?
Koliko je svijet drugačiji, toliko si otvorenija osoba. Moje najmlađe dvoje djece su iz Afrike, što mi je otvorilo oči i pokazalo novu perspektivu na svijet. Moja kuća je kao Benetton reklama. Imam francuske dadilje, moji tjelohranitelji su Izraelci, asistenti su iz Argentine, Puerto Rica i Japana, a kuhari su Japanci i Talijani. Ne bih voljela mijenjati ni za što drugo, sviđa mi se ovako. Moj život je kao kakofonija različitih jezika i glazbe.

Napravio sam sklop svih naslovnica 'Rolling Stone'

14.10.2009. · Ostavi komentar (2) · Isprintaj · #