Potvrdila, pa otkazala

Kako pišu hrvatski mediji, Madonna ipak ne dolazi u Hrvatsku niti u Srbiju, a male su šanse da gostuje i u Crnoj Gori, u Budvi. Prema hrvatskoj koncertnoj agenciji Lupa Promotion, razlog otkazivanja koncerta je nedovoljna svota novca za održavanje ovakvog spektakla. Sumnjam da Budva ima šanse, Balkan će popušiti, to je sigurno.

Otvoreni Radio: Službeno je potvrđeno: ništa od Madonne u Hrvatskoj. Unatoč višetjednim najavama i sigurnim potvrdama, Madonna ipak neće u rujnu nastupiti u Zagrebu. Organizator LUPA promotion izvijestio je da su svi detalji oko koncerta bili dogovoreni, no Madonnin promotor Live nation prekjučer je otkazao koncert, a presudio je naravno - novac. Naime, Zagreb i Beograd, u kojem je također Madonna trebala nastupiti, ponudili su 4 milijuna dolara manje nego što je ponudila Crna Gora pa je tako Budva postala domaćin jedinom koncertu kraljice popa u regiji. Neslužbeno je rečeno i da će Madonna nastupiti u još jednom gradu u našem okruženju, a to će najvjerojatnije biti austrijski Beč. Koncerti bi se trebali održati 23. i 25. rujna.

Net Hr: Priče o Madonninom dolasku u Hrvatsku ne prestaju, a na kraju trakavice, izgleda da ipak neće doći. Po volji joj nije bila naša novčana ponuda, za par milijuna 'kraća' od ostalih.

Madonna ipak neće puniti Maksimirski stadion 23. rujna, iako je ta vijest tek prije dva dana i službeno potvrđena. Istovremeno s potvrdom o dogovoru, njezin službeni koncertni promotor Live nation otkazao je koncert, prenosi Otvoreni radio. Njezinom nedolasku, čini se, presudio je novac, jer su Zagreb i Beograd, gdje je također trebala nastupiti, ponudili 4 milijuna dolara manje od Budve i još jednog europskog grada, navodno Beča. Tako da će Madonna sa Sticky & Sweet turnejom na dane kada je trebala obići Zagreb i Beograd, dakle 23. i 25. rujna, biti u Crnoj Gori i Austriji.

Večernji List: Gdje će nastupiti Madonna? U Zagrebu, Beogradu ili Budvi? To je pitanje koje posljednjih tjedana muči njezine brojne obožavatelje, ali i gotovo cjelokupnu javnost u regiji.
Odgovor na pitanje pokušala je dati televizija RTL, ali zvučalo je to poprilično neuvjerljivo. Iako su "na sva zvona" oglasili kako je Madonna upravo njima potvrdila svoj dolazak u Hrvatsku, činilo se da popularna pjevačica nije ni znala što ju je novinarka pitala te je samo zbunjujuće kimnula glavom. Jedini slobodni termin koji bi mogao biti predviđen za Madonnin nastup u regiji je 25. rujna. Prema informacijama srbijanskog časopisa Press, najbliži dovođenju pop-kraljice u "svoje dvorište" zasad su Crnogorci, koji su spremni izdvojiti najviše novca:

- Budvani su još prije nekoliko mjeseci potvrdili da je Madonnin koncert skoro gotova stvar, ali su se u međuvremenu u igri našli i Beograd i Zagreb - rekao je sugovornik Pressa, koji je imao prilike vidjeti predugovore Madonnina menadžmenta s nekim koncertnim agencijama.

On dodaje i da srbijanska udruga State of Exit traži pokrovitelje za Madonnin beogradski nastup, ali čini se da će im Crnogorci oteti pop-kraljicu.

- Tijekom sljedećeg tjedna Budva bi se mogla naći na popisu gradova u kojima će Madonna predstaviti svoj novi album "Hard Candy". Ugovor o ovom koncertu već je potpisan i čuva se u strogoj tajnosti - rekao je sugovornik srbijanskoga dnevnog lista.

Index Hr: Jedna od postaja turneje pod nazivom "Sticky and Sweet" je navodno i crnogorska Budva. Prema posljednjim informacijama Madonna ipak neće posjetiti Hrvatsku i održati koncert već u susjednoj zemlji koja se naveliko priprema za dolazak jedne od najvećih glazbenih zvijezda u povijesti. Ukoliko ipak ne nastupi u Budvi, njezini se obožavatelji mogu zaputiti u devet europskih gradova gdje će sigurno biti održani koncerti.

Madonnin posljednji album "Hard Candy" se popeo na prvo mjesto najprodavanijih albuma u 27 zemalja diljem svijeta, uključujući SAD, Englesku, Francusku, Njemačku, Japan i Australiju.

Što nam znači Madonna u Zagrebu?

T-Portal: Potencijalno gostovanje kraljice popa u Zagrebu višestruko je pozitivna stvar koju samo poželjeti možemo. Kao što je to bio slučaj i proteklih godina, Madonnina nova svjetska turneja 'Sticky & Sweet', kojom promovira aktualni album 'Hard Candy', ponovo je u centru pažnje. Kako je Madonna zapjevala, tako je svijet još jednom zaplesao: na naslovnicama je svjetskih magazina, u televizijskim dnevnicima, radijskim programima, dnevnim novinama, na portalima… Bez sumnje, medijska je zvijezda broj jedan u svijetu. I onda odjednom, kao grom iz vedra neba, pukla je vijest da ta ista Madonna dolazi u Zagreb 23. rujna. Veselje je trajalo svega 24 sata jer je njezin menadžment demantirao tu vijest, a dodatan udarac uslijedio je svega nekoliko dana kasnije, kada su srpski mediji objavili da Madonna gostuje u Beogradu tog 23. rujna. No i njihovo je veselje kratko trajalo. O čemu se zapravo radi?

Globalna kompanija Live Nation, koja je početkom godine potpisala ugovor s Madonnom težak 120 milijuna dolara (u kojem se, između ostalog, obavezuje organizirati njezinu turneju), počela je po regiji tražiti odgovarajuće promotore i koncertne organizatore kojima bi ponudila nastup kraljice popa. Kako se kod nas malo što može sakriti, tako je ubrzo procurila vijest da Madonna dolazi, iako u tom trenutku ništa nije bilo ugovoreno, kao što još uvijek nije, jer ugovori teški milijune dolara ne potpisuju se preko noći.

A što sve moraju napraviti oni koji žele da im ekipa iz Live Nationa pokloni pažnju i uvrsti ih u najuži izbor potencijalnih organizatora Madonnina koncerta?

Osim što moraju imati dobro uhodan posao, respektabilnu reputaciju, financijsku snagu i osiguranje tih financija, zaleđe te podršku grada i države, moraju znati pregovarati. Ako je Live Nation uložio u Madonnu 120 milijuna dolara, onda stvari moraju funkcionirati 120 posto i riječ propust jednostavno ne može postojati. Nažalost, svatko od nas zna barem jedan veliki koncert nekog inozemnog izvođača koji je bio najavljen pa ubrzo (ili na sam dan nastupa) otkazan. Drugim riječima, povećalom u Hrvatskoj treba potražiti koncertnu agenciju koja ne skriva prljavi veš, ne posipa se pepelom, nema putra na glavi i zna kako se organizira koncertni spektakl na stadionu, jer bilo koji manji prostor ne dolazi u obzir. Istovremeno, trebaju se znati nositi sa svim prohtjevima zvijezde njezinog kalibra, a još više s vojskom novinara i fotografa iz cijelog svijeta koji je prate u stopu. O šleperima s opremom, stotinama tehničkog osoblja, najužeg tima suradnika, scenografa, kostimografa, plesača… da i ne govorimo. Naime, voljeli mi Madonnu ili ne, ali ipak je u pitanju glazbeno-scenski šou stvoren pomoću visoke tehnologije i sudjelovanjem najrespektabilnijih koreografa, scenografa i raznih umjetnika svog zanata današnjice.

U Hrvatskoj je danas minimalan broj kandidata koji koliko-toliko zadovoljavaju te uvjete, a situacija je slična i u Srbiji, gdje je posao ponuđen ekipi koja već godinama organizira Exit, jedan od najcjenjenijih europskih open air festivala na koji se i velike zvijezde same guraju ne bi li na njemu nastupile. I dok traju pregovori s Hrvatima i Srbima te se pitamo tko će dobiti prevlast u regiji i ugostiti kraljicu popa, malo tko razmišlja što nam zapravo znači njezin dolazak.

Madonna je već odavno prerasla velike svjetske kompanije pa je traženje sponzora za jedan takav spektakl ćorav posao. Više se Coca-Coli isplati vezati uz Madonnu nego njoj uz tu kompaniju. Slične uvjete postavljaju još neki globalno slavni izvođači poput grupe U2, koja ne dozvoljava bilo kakvim sponzorima da ulažu u njene koncerte jer je to dobitak za njih, a ne toliko za U2. No vratimo se Madonni u Zagrebu, ako Bog da. S političke strane, njezino gostovanje za mnogobrojne stanovnike planeta Zemlje, koji znaju za Madonnu, ali ne i za Hrvatsku, znači potvrđivanje dobre sigurnosne situacije u zemlji. Mogli bi saznati i to da u ovim krajevima postoje ljudi koji se mogu nositi s organizacijom koncerta jedne globalne pop-zvijezde, da imaju dovoljno novca koji mogu uložiti u jedan nastup, da su proeuropski orijentirani te da postoji mogućnost poslovnih ulaganja.

Ulaganje u industriju zabave već je odavno profitabilan posao, a pop-kultura samoisplativ kulturni segment. Istovremeno, tu je i prihod od pop-kulturnog turizma, jer Madonnino bi gostovanje u Zagrebu bez sumnje privuklo posjetitelje iz cijele regije, a sam Zagreb bi se pojavio na listi europskih metropola koje su ugostile slavnu pjevačicu. Njezini najvjerniji fanovi bez straha bi doputovali da dožive svoju kraljicu na novoj lokaciji, a sve bi to skupa omogućilo promotorima koji dobiju posao s Madonnom da uđu u utrku i za druge megazvijezde. Da ne govorimo o tome koliko bi izvještavanje svjetskih novinskih agencija o njezinom nastupu u Zagrebu značilo za Hrvatsku u odnosu na, recimo, nastup Thompsona na glavnom trgu hrvatske metropole.
Madonna je danas na samom vrhu i postavlja standarde. Kako u šoubiznisu, tako i u modi, poslovanju i na kraju više-manje glazbi. Imati je u svom gradu znači biti dijelom globalne industrije zabave. Pop-kultura je danas utjecajna kao nikada dosada, a njezino potencijalno zadovoljstvo nakon nastupa na maksimirskom stadionu može biti velik plus za Hrvatsku, jer danas se, nažalost, više cijeni i prenosi riječ pop-zvijezde nego daleko kompetentnijih osoba. Odluči li se ekipa iz Live Nationa za neku drugu destinaciju, Hrvatima ostaje samo da se zamisle nad svojom državom, priupitaju se ima li u ovoj zemlji ljudi koji znaju raditi svoj posao i upute se na koncert kraljice popa u neki drugi grad. U svakom slučaju, očekuje ih vrhunski šou!

06.06.2008. · Ostavi komentar (23) · Isprintaj · #