POVIJESNI ZNANSTVENI ŠARLATANIZAM !
Građani Bosne i Hercegovine izjasnili su se kao pripadnici hrvatskog,srpskog i muslimanskog naroda i to za nikog ne bi trebalo kao biti sporno. Dakle o jednom jedinstvenom narodu u ovom povijesnom trenutku nema ni govora. Takva teza bila bi izvan postojeće zbilje pa time dakle i izvan političke svijesti mnogih subjekata ,kako onih unutar same BH-a tako i ostalih balkanskih i svjetskih političkih i intelektualnih čimbenika. Jednom riječju izvan pameti. TAKO OKO TOGA DANAS STVARI STOJE Iako je po navedenom za «zdravu»političku pamet nekako sve čisto i jasno ipak mnoge geopolitičke činjenice ukazuju da u bosanskom etničkom grotlu ipak ima podosta nedorečenosti i apsurda koji upućuju na misao da stvari možda ipak nisu takve kakve se danas prikazuju. Primjerice-sva tri naroda se pozivaju na vlastite povijesne izvore sa kojima se kao potvrđuje njihovo starosjedilaštvo na tim prostorima,od pamtivjeka,i što ih ujedno čini konstitutivnim elementima BH-a države-što im opet nitko ne opovrgava,jer i to su u neku ruku kao fakta. Pogotovo to važi za Hrvate i Muslimane u jezgri te države-dakle u srednjoj Bosni. Samo ti narodi su između sebe u smislu katastarskog vlasništva teritorijalno izmiješani-jedno selo jedne nacionalnosti (vjere) drugo selo druge nacionalnosti ( vjere ),dok su gradovi većinom miješanog sastava. Svi opet govore ja bih rekao jednim jedinstvenim jezikom ako se sporazumijevanje među ljudima smatra suštinom jezika. A upravo navedene činjenice vrše negaciju upotrebe bilo kakve geopolitičke logike izrasle na iskustvu jedna država,jedna vjera ,jedan narod u razrješavanju tog fenomena. Jer nigdje na svijetu na jednom geopolitičkom prostoru nema više od jednog naroda kao starosjedioca. Ako tome pridodamo i činjenicu da etnička karta teritorijalne zastupljenosti naroda bosanskih liči na leopardovu kožu i da su se većina građana na referendumu opredjeljili na jedinstvenu i samostalnu Bosnu i Hercegovinu onda navedene činjenice-jezik,starosjedilaštvo,teritorijalna isprepletenost,referendum –vrše negaciju prava bilo kojeg od navedenih naroda da se odvaja,da stvara samostalne države na tom prostoru. Pogotovo ne dolazi u obzir da dijelovi navedenog teritorija pripadnu susjednim državama Hrvatskoj i Srbiji .
TAKO PO MENI GOVORE NAVEDENA GEOPOLITIČKA FAKTA !
I sve bi to bilo u redu da u svijesti nosioca hrvatskog i srpskog povijesnog pamćenja ne stoje neki drugi argumenti. Primjerice da su Muslimani Hrvati ili Srbi koji su prešli na Islam stvarno ako te stvari oko etnogeneze bosanskog čovjeka tako postavimo dobiva se sasvim druga slika ,koja nema više ništa sa leopardovom kožom i koja čak u neku ruku opravdava svako konačno razgraničenje među bosanskim narodima-bolje kazano između Srba i Hrvata jer Muslimani kao narod i ne postoje (F.Tuđman) Da je to upravo tako i nikako drugačije potvrđuju mnoge izjave hrvatskih znanstvenika i političara.Evo samo nekoliko paralela tih izjava :« HRVATSKA DO DRINE « akademik D.Brozović pri osnivanju HDZ-a u Sarajevu l99l god. « ZEMLJICA BOSNA JE SAMO OKO SARAJEVA «dr.Š.Đodan N.Dalmacija kolovoz l993 god. « SVAKI SUŽIVOT HRVATA SA OSTALIMA U BOSNI JE BESMISLEN « -akademik i književnik I.Aralica.veljača l994 god Sl.Dalmacija. « MI MORAMO RAZVIJATI SVIJEST DA SU MUSLIMANI POSTALI OD HRVATA NE TRAŽEĆI DANAS OD NJIH DA POSTANU HRVATI» znanstvenik i mučenik M.dr.Veselica-Sl.Dalmacija l994.god. – « U SRIJEDNOJ BOSNI SU HRVATI I MUSLIMANI STAROSJEDIOCI « bez objašnjenja tog fenomena-znanstvenik i politički transradikal-dr .Z.Tomac-Oslobođenje l993 god.
Kako se u pogledu starosjedilaštva nisu nikada javno i nedvojbeno izjasnili ni Budiša,ni Račan,ni Mesić,ni Tomčić,ni Sanader,ni V.Pusić,pa ni Akademija znanosti i umjetnosti a šutnja se uvijek smatrala odobravanjem ,onda se može nedvojbeno zaključiti da je to opći stav hrvatske povijesne i političke svijesti današnjice,sa time i politike koja se vodila prema Bosni i Hercegovinu u ovom sukobu. Razlika je samo u tome sto jedni misle da se nacionalni interesi na tom prostoru mogu zaštititi samo osvajanjem teritorija dok drugi smatraju da je to moguće i nekim drugim sredstvima-humanim preseljenjima,administrativnim mjerama itd.
Ali u krajnjem slučaju ,zar nije sve to isto ?
Ako je to tako a jeste jer fakta su fakta onda se moramo na kraju svega ipak upitati da li je to možda povijesna zabluda odnjegovana na mitovima ili pak još jedna nepovoljna povijesna okolnost za nas Hrvate ?
ŠTO JE DAKLE U PITANJU ?
Pogotovo što čitajući M.Krležu čovjek u neku ruku dobiva sasvim drugu sliku o porijeklu naroda Bosne a koja se uklapa u postojeće stanje.
A evo što piše M.Krleža u knjizi –KROKODILINA ILI RAZGOVOR O ISTINI- NIŠRO OSLOBOĐENJE Sarajevo l989 god- Izvodi iz eseja « ILLYRICUM SACRUM « pisanog davne l944 god.
« NJEGUJUĆI NARODNO PISMO ;VJERUJUĆI U PATRIJAHALNE PREDAJE SVOG PRASLAVENSKOG PODRIJETLA; ŽIVEĆI U DRUŽBAMA ZA KOJE JE KRŠČANSKA ZAJEDNICA BILA PRIJE SVEGA EKONOMSKA PODLOGA ( SAZDANA NA JEDNAKOSTI PRAVA I DUŽNOSTI ) SMATRAJUĆI SVA OBJAVLJIVANJA CRKVENE I FEUDALNE VLASTI ĐAVOLSKOM POJAVOM BOGUMILI PREDSTAVLJAJU KOD NAS KONTINUUM ONIH PRIMITIVNIH PRASNAGA KOJE NISU HTJELI DA SE PODREDE ORGANIZIRANOM NASILJU FEUDALNIH BARONA NI RIMSKIH; NI BIZANTINSKIH BISKUPA; PRESLABI DA SE POLITIČKI ODRŽE ; ONI SU NAKON VJEKOVNE BORBE NESTALI KAO TOLIKE SEKTE OD BALKANSKO-TRAČKIH PROVINCIJA DO IRSKE I OD PRAGA DO LANGUEDOCA « str.88.
« VIŠE OD TRIDESET TISUĆA NADGROBNIH MRAMOROVA GOVORE NAM O BOGUMILSKIM POKOLJENJIMA KOJA SU ŽIVJELA KAO ORGANIZIRANA MORALNO-INTELEKTUALNA SEKTA U NEPOSREDNOJ BLIZINI RIMA; OD BIZANTINSKIH VAZALA KAO I OD LATARENA PROGONJENA KAO BIJESNI ZVJEROVI PROTIV KOJIH SE RIM I MLECI; MAĐARSKI I SRPSKI KRALJEVI TRAJNO SPREMAJU NA KRIŽARSKU VOJNU: FENOMEN TOLIKO ANTIPATIČAN LATINIMA I GRCIMA ; MLEČIĆIMA ; MAĐARIMA I DUBROVČANIMA A HRVATSKOJ I SRPSKOJ INTELIGENCIJI DEVETNAESTOG STOLJEČA NAROČITO ; DA SE O NJIMA I DANAS U NOVIJOJ HISTORIJI JOŠ UVIJEK GOVORI U AFEKTU NESKLONO DA SE PRIMI BILO KAKAV ARGUMENT POZITIVNE NARAVI. O NJIMA SE MISLILO I MISLI SE I DANAS KAO O BOSANSKOJ KUGI : A ŠTO JE VLADIKA VRHBOSANSKI I ĐAKOVAČKI ODABRAO ZA SVOJU SPAVAONICU BAŠ ONU SLIKU POSLJEDNJEG BOGUMILA KRALJA STJEPANA TOMAŠEVIĆA KADA MOLI MILOST NEBESKOG VLADARA U PREDVEČERJE KATASTROFE: TO GOVORI O BOGUMILSKOJ PROBLEMATICI POGLAVLJA « str.85.
Kako uopće nije sporno da su bogumilski mramorovi rasprostranjeni od Une do Drine i od Save do mora, onda isto tako nije i ne može po meni biti sporno zajedničko porijeklo većine ljudi na tom prostoru iz čega i proizlazi da je moguće da tri naroda budu starosjedioci ali ne i da su Muslimani pripadnici hrvatskog ili srpskog etničkog korpusa koji je prešao na Islam-kako se to danas tumači i u jednoj i u drugoj Akademiji znanosti.
Kako je do toga došlo Krleža piše sljedeće :
« VJERNICIMA DUŠANOVOG SVETOSLAVLJA BOSANSKI MANIHEJCI PODJEDNAKO SU ANTIPATIČNI KAO I MAGISTRIMA SVETOGA FRANE -A OPET JE NEPOBITNA ISTINA DA SU SE OBJE CRKVE POJAVILE OKO TRUPLA BOGUMILSKOG KAO HIJENE TEK POSLJE KATASTROFALNOG SLOMA BOSNE POD TURCIMA « str 59.
Dakle po tome kako piše Krleža,obje su kršćanske crkve u tom povijesnom trenutku prigrabili što se prigrabiti dalo,ostali su prešli na Islam.
« SLOM KRŠĆANSTVA NA BALKANU NIJE BOGUMILIMA IZ NJIHOVE DIJA-BOLIZIRANE PERSPEKTIVE IZGLEDAO TAKVIM ELEMENTARNIM HISTORIJSKIM ZLOM KOJE NE BI BILO MANJE OD ONOG DA JE TO SATANSKO KRŠČANSTVO NAD NJIMA TRIJUMFIRALO « « AD EVITENDA MALA MAIORA- DA SE IZBJEGNE JOŠ VEĆE ZLO BOGUMILI PRIKLONIŠE SVOJE BARJAKE PRED ISLAMOM str.87.
Od kud onda Hrvati i Srbi kao starosjedioci Bosne ?
Slomom bogumila piše Krleža svršava na našem području Srednji vijek u dugotrajnu agoniju koja predstavlja uvertiru u totalno razdoblje rasparčavanja etničke supstance sve do prvog svjetskog rata l9l4 god. Str.84.
Dakle od onog trenutka kad je pala glava Stjepana Tomaševića –posljednjeg bogumilskog kralja u glavnom stolnom gradu Jajcu pa do dana današnjeg bosanski čovjek nije imao svoju državu a time ni istinski suverenitet na tom prostoru-zbog čega je i došlo do rasparčavanja bosanskog etnikuma.
Biti stoljetno pod okupacijom ,najprije od strane Turske,pa onda od Austro-Ugarske i stare Jugoslavije,da bi se na kraju uspostavilo i u zabludama Titove Jugoslavije-bratstvo i jedinstvo i istinsko jugoslavenstvo najviše se saživio sa dušom bosanskog čovjeka dok su drugi istovremeno brusili « znanstvene « noževe za konačni obračun-značilo je stalno biti u opasnosti opstanka.
Sada iz tog vjerskog,političkog,povjesnog i idejnog košmara i savjesti i njihovih stoljetnih uvjerenja i zabluda izvlačiti argumente za ovu ili onu tezu,za uskogrudne dnevne političke interese kao što je to izvlačio F.dr.Tuđman što se vidi iz transkripta ne samo da je izvan pameti ljudske,nego je i zločin prema ljudima i narodima koji na tom prostoru danas žive.
Jer više je nego jasno da u Bosni više ne živi jedan narod –rasparčavanje bosanskog etničkog bića u nekom smislu je obavljeno-ljudi se danas tako i osjećaju kao pripadnici hrvatskog,srpskog i muslimanskog naroda ali isto tako ne žive ni tri naroda jer je raparčavanje obavljeno ipak samo vjerski.
Oni su po meni prije svega negacija bilo kakve državotvorne logike-jedan narod,jedna vjera ,jedna država,jedna jedinstvena politička volja. Jednostavno krležijanski rečeno –bosanski narodi su najljepši i najsačuvaniji praslavenski patrijarhalni grm ruža u kršćanskom vrtu europskog duha,isprepleten katoličanskim ,pravoslavnim,islamskim ,jevrejskim i ateističkim univerzalnim vrijednostima.To je zemlja kamo su se spašavali heretici zapadnog latinskog svijeta kao na jedino europsko ostrvo gdje se poštivala sloboda savjesti i uvjerenja –Krleža.
Ona bi kao takva i trebala dalje ostati,što je u interesu ne samo Hrvatske nego i Europe.
ŠTO MNOŽE ONDA BITI MJERILO U CIJELOM OVOM BALKANSKOM LUDILU ?
To su prije svega AVNOJ-e granice za koje su se izborili svi narodi i narodnosti bivše Titove Jugoslavije i koje su zapravo završetak stvaranja suvereniteta na ovim prostorima. Remetiti njih kaže Krleža znači vračati vlastiti narod u Srednji vijek.
Istina –tim granicama nisu zadovoljni bolesni « fašistoidni « Srbi,a ni licemjerni Hrvati ,dva « rasna « naroda na Balkanu .
Poslije tisuću godina pod vlašću hrvatskog Sabora prvi put su se našli Istra i Zadar,Krk i Lošinj i Lastovo,samo hrvatskoj znanstvenoj gospodi historičarima i političarima nije to bilo dovoljno.
Drugo isto tako jako bitno mjerilo i za nas Hrvate i za svijet je referendum o samostalnosti i cjelovitosti Bosne i Hercegovine-koji je u neku ruku potvrdio stoljetno zajedništvo građana neovisno koje su nareodnosti,vjeroispovijesti i svjetonazora. Tim ljudima po normama europske demokracije pripada i pravo na državu i njeno unutarnje uređenje prema vlastitom nahođenju ,bez da im Zagreb i Beograd bilo što diktiraju.
TAKO OKO TOGA PO MENI STVARI STOJE !
Dakle tko živi na tom prostoru da li katolici,pravoslavci i muslimani, Hrvati,Srbi i Bošnjaci,bosanci i nebosanci,ostavimo njima samima. Upravo zbog toga je bio u pravu moj kolega katolik izbjeglica sa tih prostora kad mi je govorio prije nego je sa porodicom iselio u Ameriku « PUSTI BOLAN TE MUDRACE ;ZAR NE VIDIŠ DA SU ZNANSTVENICI POSTALI KOLJČI I UBICE. MOG PREZOMENE ( LUKIĆ ) BOLAN IMA I MUSLIMANA I PRAVOSLAVACA I KATOLIKA- I DA ZNAŠ BOLAN DA PRIPADAMO JEDNOM TE ISTOM PLEMENU -KAKO BI INAĆE DO SADA OPSTALI NA PROSTORU GDJE VLADAJU TRI BOGA SA PROMJENLJIVOM MOĆI -SAMO ŠTO NAS SAD OVO ZDESI MAJKU IM NJIHOVU NACIONALISTIČKU ....»
Dakle dragi moji feralovci i znanstvenici ubijaju zar ne .
Slobodan dip.ing. Mačukat
Kao odvojeni prilog šaljem Vam ovaj odlomak iz knjige « DERVIŠ I SMRT «
Meše Selomovića u kojem se sve ovo što sam pisao nedvojbeno potvrđuje.
Što smo to onda mi ? Lude ? Nesretnici ?
-Najzamršeniji ljudi na svijetu. Ni s kim historija nije napravila takvu šalu kao s nama.Do jučer smo bili ono što danas želimo da zaboravimo. Ali nismo postali ni nešto drugo. Stali smo na pola puta,zabezeknuti. Ne možemo više nikud. Otrgnuti smo,a nismo prihvaćeni.
Kao rukavac što ga je bujica odvojila od majke rijeke,i nema više toka ni ušća,suviše malen da bude jezero,suviše velik da ga zemlja upije. S nejasnim osjećanjem stida zbog porijekla i krivice zbog otpadništva,nećemo da gledamo unazad,a nemamo kud kad gledamo unaprijed,zato zadržavamo vrijeme,u strahu od ma kakvog rješenja. Preziru nas i braća i došljaci ,a mi se branimo ponosom i mržnjom. Htjeli smo da se sačuvamo,a tako smo se izgubili da više ne znamo ni što smo. Nesreća je što smo zavoljeli ovu svoju mrtvaju i nećemo iz nje. A sve se plača,pa i ova ljubav. Zar smo mi slučajno ovako pretjerano mekani i pretjerano surovi,raznježeni i tvrdi,veseli i tužni,spremni uvijek da iznenadimo svakoga,pa i sebe ? Zar se slučajno zaklinjemo za ljubav,jedinu izvjesnost u ovoj neodređenosti ? Zar bez razloga puštamo da život prelazi preko nas,zar se bez razloga uništavamo,ali isto tako sigurno ? A zašto to činimo ? Zato što nam nije svejedno. A kad nam nije svejedno ,znači da smo pošteni. A kad smo pošteni,svaka čast našoj ludosti ! ..........M.Selimović.
|