machina: When I look at the World...

utorak, 07.02.2006.

Internet bankarstvo... (intro)

... odnosno kako sam se odllucio bas danas tovoriti blog :)
Hm..., moram priznati direktan povod je bio pokusaj placanja AmEx racuna preko eZabe.
Nije da mi je prvi put, ali se svaki put totalno izivciram ne-ergonomijom, ne-intuitivnoscu i ne-ne_znam_cega_sve_ne web stranice!!!

Wizard kod placanja racuna?
Neee..., trenutni status (progress bar sa pokaziuvacem stepova od 1 do n)...
Neee, cemu kad mozes imat flat display bez iceg sto mi moglo pomoc useru da nasluti gdje je i sto radi...
Moje omiljeno je placanje racuna putem vec kreiranih predlozaka.

Uz to sto su je server katastrofalno spor, pa nakon sto odlucis "spremiti nalog" (ma sta god da to znacilo u kontekstu osobe koja nije zavrsila ekonomiju smijer medu_bankarske_usluge ili sl.) display-a ti se samo nalog, bez dijela koji ti omogucuje unijeti MAC code. I mislis da si pogrijesio. I odes back (i browser ti bez obavijesti dozvoli :( ) i u nevjerici se vratis i probas opet. Onda konacno ti se display-aju polja gdje mozes unijeti MAC code i provesti transakciju.

Whoa... i to je to za prvi racun...

OK, totalna pohvala za sustav sa tokenima. Recimo u Austriji (gdje sam proveo i previse vremena) imaju sustav listica. Odnosno po Appli Code kojeg nama izgenerira token, oni moraju ici u banku i uzeti listic gdje im pisu kodovi, pa to nose u novcaniku...
Mozda prava kombinacija bi bila oboje !??!?!?!?

I totalna koma - sa svojim niti kunskim niti deviznim racunom ne mogu placat racune u inozemstvu, nego ostavljam hrpu love za naknadu po transakcijama (+ ako IBAN i BIC nisu dobri - uzmu jos novaca).

U 12/2005 sam uplatio zimovanje preko PBZ-a. OK, dobio sam IBAN, BIC, ime banke i ime vlasnika racuna na kojeg moram uplatiti novac.
Dodem u PBZ i probam platiti - ljubazna teta mi kaze da je IBAN vjerojatno neispravan, tako da ako proba platiti, a transakcija se bounce-back ce mi naplatiti naknadu.

Nema veze, opet posaljem mail u hotel i hotel mi potvrdi IBAN i BIC od prije. Dodem ponovno u PBZ sa tim istim podacima i sad obavimo transakciju (naravno bez obavijesti o uspjesnosti transakcije, jer tada nisam znao da to mogu naruciti). Platim transakciju i pokusavam saznati je li prosla... naravno bez uspjeha, jer nisam platio za obavijest.

Cujem se sa ljudima iz hotela koji mi kazu da je lova sjela i da je boravak placen. Sve super - stvarno su poslovni :)
Ali nakon toga me zove zena iz PBZ-a, kaze mi da je transakcija prosla, kaze mi da je banka od hotela poslala potvrdu o uspjesnoj transakciji i da mi to mora naplatiti. Zapravo samo me zove da me pita s kojeg racuna da mi skine 50 kn !?!?!?!?

... koji je smisao ovog? Imam internet bankarstvno kojim je full tesko sluziti se ako nisi profesionalni racunovoda, ne mogu sam placat racune u inozemstvu, a kad odem u banku napravit to isto onda platim transakciju i potvrdu transakcije (iako je nisam narucio) i to jos k tome traje min. 3 dana.

Prilicno ne-ekonomicno, dugo i skupo.

-machina-






- 08:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>