srijeda, 23.11.2005.

Pozornost

Pozornost se može privući na razne načine. Koliko god većina od nas žena željele bi biti percipirane kao pametne, obrazovane, njegovane i u konačnici lijepe, i to uglavnom i iznutra i izvana.
Pozornost koju izazivaju muškarci je sasvim drugačijeg tipa ili je u pitanju moj ukus.
Volim strašno načitane ljude, s kojima mogu razgovarati o bilo kakvim temama, od heklanja do najnovijih automobila.

Ovih dana sam ponovo čitala o važnosti marketinga i dobre prodaje unutar kompanije. Eh ja imam protiv. Tj. protiv marketinga. Cijeli je marketing dosta sivo područje. Ti daješ novce, novce i novce, imaš kao najbolje ljude i što ja sve znam, a u konačnici ipak je bitan sam proizvod. Koji će reći će moji kritičari osnova marketinga. Pitam ja Vas što je s konkurencijom jel se njih što pita ili ne)

U moje vrijeme na postdiplomskom se učilo da nabava nije strateška funkcija i jedna moja kolegica je dokazala svojim magistarskim radom suprotno. Jer je. Kuna ušteđena u nabavi vam se vraća kao kuna i pol u profitu. To je otprilike realan omjer. Možete vi imati ne znam kakvu marketišku kampanju, ali u startu će Vas ista koštati i to vrlo, a s druge strane ako prozvod ne odgovara očekivanjima kupca. Zabadav. Sve brzo ide k vragu. Tj. do vraga i bestraga.

Eklatantan primjer su filmovi. Vi možete potrošiti i po 50 mil dolara na marketing filma, ali ako film nije dobar već nakon prvog vikenda gotovo nitko Vam ga neće doći pogledati i izgubiti ćete. Jer filmovi se znamo reklamiraju ono što bi se reklo word of mouth. Tj. jedni drugima prepičavamo, ovo je super a ovo baš i nije. Ili biranjem filmova zato što u njemu glumi taj i taj glumac ili glumica. Jer važno je doista. Najbolji glumci, znaju prepoznati dobre scenarije, rade s odličnim režiserima, produkcija je uvijek na visokoj razini i rezultat je obično dobar film. Iako je i to postalo dubiozno.

U današnjem svijetu preostalo je premalo iznenađenja. Velik dio stvari je deja vu. Netko se je prije sjetio. Netko je prije došao do tog istog zaključka, netko je to prije napravio. I to ne pred par dana, nego pedeset, sto i dvjesto godina. Ne govorim sada o znanosti, jer tu nisam baš doma. Nažalost, jer pravih i relevantnih informacija je vrlo malo.

Pa tako jedan znanstvenik kaže da je eksplozija u Sibiru rezultat meteora, a drugi (mislim da je to ipak napisao novinar) da je Tesla testirao svoje tajno oružje. Ne kažem ja da ne postoji možda zajednički common ground, ali....

Meni se dešava da mi predavanja o dinosaurima drži moj nećak. Kad sam ja provjeravala stvari nije se još znalo zašto i kako su nestali. Dijete mi je onaravno objasnilo. Jer se je snimio kvazidokumentarac (koji je u osnovi nečija fikcija- tj. teorija) i mali tome vjeruje. A kvazidokumentaraca ima ko u priči. A i kvazidemokracije. A i kvazi znanja. Konkretno, mene zvahu u jedan drugi medij da pričam o shoppingmaniji. DObra tema, ali kako se ja uklapam. Nikako. Javno pišem da nastojim biti unutar svojih financijskih okvira, da me je kredit naučio štedjeti, shoppingiram mnogo manje nego prosječan Hrvat, a glede manija, osobno nisam provela nikakvo istraživanje. I kako je mogu biti relevantan sugovornik. Mislim mogu. na razini prosječnog intelktualke koja malo naopako formulira svoje rečenice, pa bi kao trebala biti interesantna. Mislima kao jesam interesantna, ako i pričam kao što pišem. Što ne mora biti. Uopće.

Mislim u matematici postoje aksiomi i teoremi, aksiomi su kao neosporni. Cijela ta vika oko marketinga je sad kao neosporna i radnik u marketingu kao vrijedi više. Šire gledano svi mi radimo u marketingu. Kao prvo nije jednostavno zamijeniti dobrog proizvodnog radnika, jer i taj ti može donijeti i mnoge koristi, ali i štete. Proizvodni procesi su presofisticirani da bi bilo tako. Mislim ljudi budite realni, nije jednostavno naći pouzdanu ćistačicu, a kad sam oglašavala ovdje posao za dostavljača nitko se nije niti javio.

Ako se u osiguranju kao što je rečeno mlate velike pare, onda po logici stvari je ipak riječ o visokorizičnim poslovima, jer bez rizika nema ni zarade. Bar su tako mene učili...I ne može svako biti blagajnik u McDonaldsu. Nemojte se zavarati. Imaju malo previsoke standarde i procedure: A da slabo plaćaju piše i u Večernjaku.

Sada je na redu kava...i tipkamo se

- 12:41 - Komentari (3) - Isprintaj - #