srijeda, 21.09.2005.

Business world by Croatia

Kategorija poslovan čovjek. Tu je odijelo ili neka skupa casual varijanta. Vrlo skupa. Savršeni osmijeh, frizura,nokti...Sve perfetto.

No znanje. E tu je malo teža kategorija. Evo konkretnog primjera danas.

Klijent mu je ponudio dobar deal. Odličan čak. S time da su prije mjesec dana jedan svoj sat računali 4000 kuna bez pdv-a. Što je ovaj moj pristao s željom da se pokrene suradnja i pokaže dobra volja....Sat mozga. A nečega što bi uključivalo ne znam kakve aparate. Htjeli su mu prodati ono što već on ima. Htjeli su da plati dvaputa. Zato što su oni nova kompanija i njihov principal je stvorio kao nered. Il drugi distrubuter. Zanimljivo kak su svi krivi...

Mnogi ne shvaćaju da u poslu, kad ti netko da fer protuponudu je bolje istu prihvatiti jer rizike u poslu oba partnera trebaju snositi, kao i dobrobiti. I ne može se očekivati da će netko dva puta platiti isti posao. Pogotovo kad jednom pokaže dobru volju. A pokazao jest. I to u kunama i likvidno.

Primjer dva. Ona je osobna bankarica. Business woman...To što je nikad nema na radnom mjestu čini se da nikog ne zabrinjava, pa ni nju samu, jer što bi ona spajala svoj fiksni telefon na mobitel ili još bolje odgovor u obliku, pošaljite mi mail.. Ona će kao nešto riješiti. Naravno da nije u roku tri sata i naravno da joj je bio problem provjeriti nego najlakše poslati...popunite mi formulare koji su već popunjeni. Da, stvarno je teško pogledati i stvarno je to jako teško. U doba računala pogledati neki papir. Sačuvaj Bože...Na glavno da je tu adekvatan osmijeh, frizura ili ne znam što. Izgled poslovne žene. Koji bi trebao kao nešto prodati, nekome nešto dokazati ili što već.

U međuvremenu mi je neki malac iz banke pokušao forwarde, pa kad nisam bila zainteresirana, opcije eura na dolar, a onih koje su mene zanimale, opcije eura na kune ili obratno nije bilo.

Da ljudi moji, kamate na kune su drastično pale, a ja danas tek na minutu ili dva sam se ozbiljno bavila s financijama. Moj dream job. I saznala postoji front office i back office, između ostalog...Bar u toj banci. U drugima, konkretno Zagrebačkoj i Raiffeisen su me spajali osobnim bankaricama, kojih naravno nije bilo....Tj. nisu se javljale. Imale ljudi drugu liniju...Ili. Nisu uzvratili poziv. Valjda ni oni nemaju mogućnost uvida tko ih je zvao. Velike li nauke by the way...

A u pitanju su bili "" eh poslovna tajna of course....

Sistem poslovnih bankara je po meni totalan promašaj . Oni su izvrsni za građanstvo i fenomenalno je kad dođeš sam u banku i ugovoriš i dogovoriš sve, ali ovo...prebacivanje s jedne linije na drugu. Eh tu mi je muka. A najgore mi je kad telefon zvoni li zvoni u radno vrijeme. A odgovora nema. Pa nema. Niti ti itko uzvrati poziv.

Glede poslovnih korisnika tu su svari malo zamršenije...Barem se meni čini to s pozicije povremenog sugovornika s bankama. Teško se dobiva pravi odgovor od pravog sugovornika, a svi bi da im tvrtke daju novce na raspolaganje. Pa svi po redu. I neredu.

I poslovni ljudi i poslovne žene bi novce. Bez razlike. No sad mi je jasno zašto se komercijala u recimo farmaceutskim tvrtkama napučila s liječnicima. Kako bi liječnici mogli s liječnicima dogovorati i ravno pravno razgovarati. Isti princip vrijedi i za prodaju kemijskih supstanci, a davnih dana...kad sam ja radila komercijalu, naučila sam i kompletnu tehnologiju tih proizvoda jer sam smatrala i još smatram da je to bitno.

Što je bitno za poslovne ljude i žene. Uzvratiti poziv. Najbitnije. Jer nikad ne znaš tko te to čeka s druge strane žice. Maybe me. Ljuta Loptica koja će napisati o blog...O poslovnim ljudima koji nemaju ni vremena ni kulture uzvratiti poziv...Ili nešto o proizvodu koji prodaju. Ili kako se kreću unutar njihove kompanije neke stvari. Pitati, ne skitati. Odgovoriti. Makar s ne znam, ali javiti će se Marko Marković koji zna u roku, sat dva tri.

I naravno opet zovem. I zvone. I ne javljaju se. A blago si ga meni...Dobila i nemam pojma, kolegica mi ništa nije ostavila, najbolje da nju nazovete sutra ujutro?????

Mislim kaj je posao nečije nešto privatno. Ako ne riješiš nešto dva dana, a posao ti se radi u dvije smjene...hej...ostavi poruku suprotnoj smjeni jer zamisli klijent bi ti mogao zvati i raspitati se o svom problem koji nije riješen.

I ne nije mi loš dan dapače. Dan uopće nije loš. U stvari je katastrofa, ali tko me pita. Idem...Naravno da idem u horizontalu i mozak na pašu.

- 18:53 - Komentari (3) - Isprintaj - #