luda_krava

nedjelja, 09.10.2005.

"road trip - there and back again" - d mesto

evo još jedan post s puta there and back again.
malo sam bio napravio stanku s tim "putopisom" jerbo sam imao jaku volju za radit ništa.


o tome gdje je olomouc smješten mi se i ne da puno pisat.
uglavnom, u moraviji je. kroz njega protječe rijeka. u okolici ima jezera. i tako...

sami centar je smješten na brežuljku. na slici je brončana maketa užeg centra.

Image hosted by Photobucket.com

na njoj se baš ne vide svi brežuljci no vjerujte. nije baš tako jednostavno hodit gradom. naime svaka crkva je na svom brežuljku.
centar starog grada je gornji trg. to je ogroman trg. kod nas tako velikih trgova nema. tu se nalazi stara gradska vijećnica (sl1), gradski sat (sl2) i općepoznati stup presvetog trojstva (sl3).
sl1
Image hosted by Photobucket.com

sl2
Image hosted by Photobucket.com

sl3
Image hosted by Photobucket.com

iz te srži grada, jedna pošira ulica vodi na donji trg. malo manji trg.
oba trga obiluju fontanama (herkulova, caesarova, arionova, neptunova, jupiterova...), starim građevinama i kockama popločanim (ili bi bilo pokockanim) ulicama.

najviše sam guštao u kaletama, zalazit u volte, male kavanice i tako. gušt se izgubit i lunjat takvim gradom. mogu se viditi razne građevine, od gotičkih i romaničkih do nekih suvremenih, modernih. interesantno, nekima.

Image hosted by Photobucket.com

grad od sto iljada ljudi.
grad prepun crkava. obišao sam skoro sve. posebno mi se svidilo unutarnje dvorište samostana sv. michala. no najviše sam se odmorio u crkvi sv. morica, gdje sam i ubio oko. sad će ispast da gdje god da sam bio da sam ubio oko.

jedina mana gradu je ta da svi dućani zatvaraju u 6 popodne. apsolutno svi. tako da čovjek koji radi do pet ne stigne skoro ništa kupiti. da ne kažem što stigne čovjek koji bi nakon posla još ponešto želio razgledati.
to rano zatvaranje i ima nekog smisla. treba se čovjek i odmoriti da bi sutra mogao ponovno raditi. no to meni nije bio cilj, odmor, tako da sam prve dane teško podnio.
mislim da se nama slika zabave i radnog vremena malo izokrenula. kako smo se prokurvali po svim pitanjima, tako je kod nas normalno izaći vanka iza deset, jedanaest, ponoći...
gore toga nema. kad sam gore naišao na nekoliko kafića koji rade malo duže spasio sam se. redovito bi me tjerali vanka kao zadnjeg gosta. točno u devet ipo navečer!

za razliku od večeri kad apsolutno ništa ne radi i kad uopće nema ljudi na cestama, po danu je ludnica. ogromna masa ljudi, naročito mladih hodaju okolo, po gradu, po kafićima, po restoranima...
olomouc je poznat kao studentski grad. tako da se u njemu za razliku od okolnog kraja i vidi nešto života.

pao sam na pod od iznenađenja kad sam počeo sretati lijepe olomoucke djevojke.
prvu večer su mi malo smetale njihove kockaste glave, no ubzo sam se priviknuo. svaka kocka je neobrađena kugla, a svaka kugla je obrađena kocka. a u krevetu je bitno samo da se diže.

jutra su hladna i rosna, a preko dana je toplo. no usprkos tome i usprkos nedostatku mora mogao bih gore živjeti. bez problema. pogotovo kad sam otkrio ovo:

Image hosted by Photobucket.com

- 12:19 - yu toking to mi?! (3) - ctrl + p - #