Autocesta do Ploča
[ # ]


STOP IZ MMF-a Većina bošnjačkih političara očekivala je financiranje putem zaduženja, no takvo što MMF ni slučajno ne dopušta. Kad je to propalo, najave o izgradnji autoceste postale su šuplje priče ili, slikovitije rečeno, Potemkinovo selo
piše Zlatko TULIĆ

Nakon što je proteklog vikenda probijen tunel na dionici autoceste od Banje Luke do Gradiške, a izvođači radova najavili kako će već na jesen krenuti u izgradnju trase od Mahovljana do Gradiške, državna vlada još uvijek raspravlja o autocesti na koridoru 5C. Naime, Vijeće ministra BiH na sjednici u utorak prihvatilo je izvješće Ministarstva prometa i komunikacija o izradi plansko-studijske dokumentacije za autocestu na koridoru 5c.
Na istoj sjednici usvojena je i odluka o određivanju koncedenta za dodjelu koncesije radi izgradnje ceste. Ministar prometa i komunikacija Branko Dokić je nakon sjednice izjavio kako će njegovo ministarstvo biti subjekt koji će, ako dođe do toga, dodjeljivati koncesije. Isto tako, dana je suglasnost Ministarstvu prometa i komunikacija da raspiše javni poziv za izražavanje interesa za izgradnju koridora 5c kroz koncesije.
U izjavi za naš list Dokić je kazao kako će se uskoro raspisati javni poziv, a on je napravljen na temelju standarda Svjetske banke.
Prema Dokićevim riječima, u ovom je trenutku važno saznati koliko i koje su kompanije iz svijeta uopće zaintersirane za izgradnju autoceste na koridoru 5C putem koncesije. Zanimljivo je spomenuti kako ovaj javni poziv neće imati nikakve pravne posljedice, jer nije kvalifikacija u smislu stvaranja liste zainteresiranih. Drugim riječima, to znači da se zainteresiranim kompanijama neće dostaviti krajnji natječaj. Što se pak tiče priprema vezanih uz potrebnu dokumentaciju, Dokić je istaknuo kako je idejni projekt u završnoj fazi predaje, a u početnoj fazi izrade je krajnja studija izvodivosti koja bi trebala biti gotova do kraja srpnja ove godine. Zanimljivo je istaknuti izjavu predsjedavajućeg Vijeća ministara Adnana Terzića koji je kazao kako će se tek završetkom idejnog projekta stvoriti temelj za realiziranje projekta na koridoru 5C. Prema njegovim riječima bez tog projekta sve dosadašnje priče i najave o investorima bile su "šuplja priča pojedinih političara". Zašto je Terzić ovo izrekao nekon dvije i pol godine kada je i on sam sudjelovao u takozvanim "šupljim pričama" o izgradnji autoceste na koridoru 5C? Nije teško zaključiti, većina bošnjačkih političara iz državne vlade očekivala je financiranje putem zaduženja, no takvo što MMF nije dopuštao.
Sad kada je sve propalo, dosadašnje najave o izgradnji autoceste postale su šuplje priče ili slikovitije rečeno, Potemkinovo selo.
No, za razliku od političara iz Federacije, političari iz manjeg bh entiteta uspjeli su od Europske banke "izvući" kredit" za financiranje dionice Banja Luka-Gradiška. Stoga nije čudno što će glavni grad BiH i dalje ostati slijepo crijevo u prometnom povezivanju s drugim zemljama.
Prema nekim informacijama, u RS-u već razmišljaju o izgradnji autoceste Banja Luka-Kupres, za što, inače, već postoji projektna dokumentacija koju su napravili Francuzi.

06.04.2006. ...18:18 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

 

< travanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv