RS za potkoridor Banja Luka - Split

14.04.2006.

Premda je trenutni prioritet RS-a izgradnja autoputa Banja Luka-Gradiška i Banja Luka - Doboj, ministar Dokić ističe kako je Republika Srpska zainteresirana i za izgradnju brze ceste Banja Luka - Split.

MOSTAR - Nepostojanje prostornog plana Bosne i Hercegovine i strategije razvoja cestovne infrastrukture već desetljeće i pol omogućavaju izgradnju cestovnih mreža koji odgovaraju zamišljenim nacionalnim, a ne interesima cijele zemlje.
To stanje bi se trebalo uskoro promijeniti. Naime, već su počele pripreme za formiranje tima sastavljenog od domaćih i inozemnih stručnjaka koji bi do kraja godine pod pokroviteljstvom Svjetske banke i Europske banke za obnovu i razvoj trebali izraditi Strategiju razvoja transportne infrastrukture u BiH.
Ministar transporta i komunikacija BiH Branko Dokić kaže kako je još prerano govoriti što će sve taj dokument sadržavati, no po njegovu mišljenju trebao bi se temeljiti na Master planu koji je 2001. za potrebe BiH izradila Vlada Japana i koji je prihvaćen od oba entiteta.

Master planom predviđena je, uz ostalo, i izgradnja brze ceste na pravcu Banja Luka - Jajce - Split.

Premda je trenutni prioritet RS-a izgradnja autoputa Banja Luka-Gradiška i Banja Luka - Doboj, ministar Dokić ističe kako je Republika Srpska zainteresirana i za izgradnju brze ceste Banja Luka - Split.

- Mi smo podržali i dalje podržavamo izgradnju te ceste i nastojat ćemo da taj pravac uđe u Strategiju razvoja putne infrastrukture, koja je dio tog domkumenta, kaže Dokić ističući kako je brza cesta na tom pravcu važna ne samo zbog povezivanja Banja Luke s Hercegovinom i Dalmacijom, već je to i najkraća prometna veza Slavonije, pa i Zagreba s Dalmacijom.

Republika Srpska želi da brza cesta Banja Luka - Split ne prolazi dolinom Vrbasa, zbog izgradnje novih hidroelektrana na toj rijeci, ali i ekoloških razloga, već zapadnije od tog koridora. Razmišlja se o dvije varijante. Prvoj: Banja Luka- Mrkonjić Grad - Jajce- Šipovo - Kupres- Livno - Aržano (granica RH) i drugoj Banja Luka- Mrkonjić Grad- Šipovo - Glamoč - Livno -Aržano.

Izgradnjom tzv. potkoridora prometno bi bila povezana područja između autoceste na Koridoru 5c i autoceste Zagreb - Split.

U Ministarstvu prometa i komunikacija F BiH kažu kako je osim tog pravca, za bolju prometnu povezanost Hercegovine, važno da u Strategiju razvoja prometne infrastrukture uđe i izgradnja brze ceste Mostar- Široki Brijeg- Posušje - Tomislav Grad - Livno, te ceste koja bi nastavljala kontinuitet prometnice Posušje- Grude, do Ljubuškog, odnosno do spoja s autocestom na koridoru 5c.
Milan Šutalo / Pincom.info

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.