lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Lipanj 2010 (1)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Srpanj 2009 (1)
Veljača 2008 (1)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (9)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (5)
Lipanj 2007 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
Kolekcija mojih zapažanja i stavova u svezi obitelji, karijere, psihologije ponašanja, društva, mode, ljepote, prirode itd.

Citaonica
********************
>Blog.hr
>Virtualna knjižara
>Nationalgeographic
>Discovery
>Bljesak.info
>Net.hr
>Vidi.hr
>Znanost
>Katalog besplatnih elektronickih casopisa


Drugi separe u čitaonici
>Dnevnik ulice
>Borja
>PlanB
>Pračovjek
>Kabulske priče
>CNN Art of life
>MTV
>Kompjuteraši ako zapne
>Po mom ukusu kuhinjica
>Auto route
>Vrijeme


Free Counters
Free Counters


Page copy protected against web site content infringement by Copyscape







Lifestyle by Tatjana
21.06.2007., četvrtak
SJEĆANJE ILI ZABORAV

Prije par dana poslovno sam krenula kroz Bosnu. Bolje rečeno krenula sam s jednog kraja države na sam drugi kraj.Više je to bilo putovanje"Upoznaj domovinu da bi je više volio".
Zastala sam na prijevoju Makljen. Nekada sam često tu dolazila s roditeljima s obzirom da smo imali vikendicu u Bugojnu.Uvijek me oduševljavala ona prekrasna priroda i planinski reski zrak. Moje djetinjstvo obiluje sjećanjima na tople sendviće s mortadelom ( koju ja zovem mArtadela) i dvojnim C sokićem. Pa za mene nije bilo ništa ljepše nego izvaliti se na jedan od proplanaka, a ona trava je tako lijepa, ma kao neka dekica.Makljen je predivan, posebice u jesen kada se svo lišće šareni u svim tolim nijansama.Gusta šuma, miris zemlje, drveća, lijepa cesta kroz krajolik...
Prva želja je bila otići do spomenika podignutog u sjećanje na bitku koja se odigravala na Makljenu i općenito Ramskom području.Za vrijeme ofanziva koje su se odvijale na rijeci Neretvi u području Rame nastale su velike grupacije Talijanske vojske, te ustaša. Partizani su bili svjesni strateškog položaja koji su držali spram izlaza ka jugozapadnoj Bosni.
Poznata je Titova recenica iz drugog svjetskog rata "PROZOR MORA PASTI". U spomen tomu na Makljenu je izgrađen prekrasan spomenik koji je zvan "Tito's fist" ili Titova saka koji vise podsjeca na nekakvu Baklju ili Ruzu.Nažalost, neki novi klinci, neka nova shvatanja antifašističke borbe i zaostavštine učinila su da je 2000.godine, pet godina nakon završetka rata na ovim prostorima, spomenik na Makljenu miniran.
Nema turista, sve je zapušteno i obraslo visokom travom.Ne razaznaju se stepenici niti staze do spomenika. Strah od mogućih mina u zemlji su mi rastjerale jedino krave koje su bezazleno pasle u okolici spomenika i bile jedini šetači.
opis slike
U pozadini vidite prekrasno Ramsko jezero. Za preporučiti je posjetitit poluotok Šćit i samostan na Šćitu.Inače ja kada putujem tom dionicom ne mogu a da se ne sjetim Marine pećine koja se nalazi s drugu stranu planine kroz koju se proteže jezero i u kojoj je hidrocentrala Rama. Marina pećina postala je poznata još u doba hajduka.Vjerovatno u vrijeme dok je hajduk Stojan branio ovo malo naše grude od tuđinske najezde i vremena dok su Kopčići hodali ovom zemljom.Ponekad pomislim da ova zemlja nikada neće imati mira i vječno će biti poprište bitki, ratova i razaranja.
Možda je bolje da to preformuliram ...Ova zemlja će uvijek biti mjesto gdje se brani čast, ponos i gdje je povijesna srčanost i hrabrost ljudi poznata stoljećima.Tako je Mara skrivala hajduke u toj pećini. Pećina ima mnogo prolaza, pa kažu da su mnogi još neistraženi. Kompletno Čvrsničko-Vransko područje obiluje pećinama i jamama. Pokušala sam pronaći neke informacije o Marinoj pećini na internetu ali bezuspješno. Ovo što znam je priča moje majke.
opis slike



- 16:17 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>