Snježni rujan u Rovaniemiju

01 listopad 2014


Sveta Kata snijeg na vrata, a nije prosinac. E, pa Ana, dobro došla na sjeverni polarni krug. I tako, daleko od doma, daleko od hrvatskih narodnih uzrečica, eto mene u finskom, rujanskom, snježnom Rovaniemiju.
Iako je bio šok, svi smo uživali u tih nekoliko snježnih dana. Padali su prvi snjegovići, prva grudanja i šetnje snježnim gradom. Možda se čini normalno za ovako daleki sjever, no Rovaniemi nije imao snijeg u rujnu od 1960-tih godina (nisam sigurna koja točno godina, pisalo je u novinama).
Domi i ja smo imale posebnu avanturu. Naime, snimamo dokumentarac o stranim studentima koji u Rovaniemiju studiraju redovno. Tako je prva snježna večer bila prva radna večer u klubu Sfäär jednom od naših protagonista (Jamesu iz Australije), stoga smo biciklirale po najvećoj mećavi u centar grada kako bismo ga snimile. Nakon stresnog snimanja, bojeći se hoće li sve biti u redu s opremom koju smo teglile po mećavi, dale smo si oduška i poslikale i snimile nekoliko snježnih videa.




First snow in Rovaniemi (fall, 2014.) by anauzemljicudesaa

Kao što sam u zadnjem postu pokazala, branje šumskih borovnica u šumi pored Kuntotie-a urodilo je plodom. Napravila sam svoj prvi džem od borovnica.




Bila sam pozvana na talijansku večeru kod dragih mi susjeda. Jedna je podrijetlom iz Brazila, a druga iz Dominikanske Republike, no obje studiraju u Italiji (našle su dečke tamo :P). Bilo je lijepo, veselo i jaaaako fino.




Italian dinner by anauzemljicudesaa

Jučer smo Addie i ja saznale da se studenti s našeg faksa Art and Design spremaju na obližnje brdo iznad Rovaniemija, Ounasvaaru, kako bi se družili oko logorske vatrice i uživali u pogledu. Mi smo se odlučile praviti da smo Finkinje i uputle smo se na brdo kak bismo upoznale još finske ekipe. Stigavši na brdo, našle smo brdo finskih studentica s našeg faksa i počele se družiti s njima. Ja sam uspjela dogovoriti suradnju s nekoliko cura sa smjera Grafički dizajn za svoj projekt o Aurorama Borealis koji radim za jedan predmet, naučile smo kako peći kruh na logorskoj vatrici i uživale smo u pogledu na zalazak sunca iznad Rovaniemija. Prekrasno!



Na faksu je super. Puno se radi. Uživamo, pišemo zadaće, radimo projekte, eseje, a ja najviše uživam u svom kompjuterČIĆU, Mac-iću. Nema više snijega, tako da je put do faksa neopisivo lijep. Uživamo u ovoj prekrasnoj, kratkoj jeseni, jer zima samo što nije došla.



Ovo je moja tutorka, Finkinja Iiris, koja me dočekala na aerodromu i pomogla mi u prvim koracima na faksu. Ispod je slika njene izložbe na faksu.



Da ne zaboravim na svoju standardnu ekipicu. Evo par fotki s mojim curama, Domi i Addie. Zajedno kuhamo, učimo i zabavljamo se. Cijela ekipa planira jedan dalek i jako, jako zanimljiv izlet na sjever. Više o tome kad postane službeno.



Za kraj, evo kako u Rovaniemiju izgleda obleka u kojoj se ide van u rujnu. Kapa, šal, rukavice, bunda, sve!




P.S. Zahvaljujem Juusi na prekrasnoj slici Aurore Borealis slikane prošle zime, koja krasi pozadinu ovog bloga.
Linkić na njegove fotke: https://www.facebook.com/juuso.voutilainen/media_set?set=a.34055729711.41133.725104711&type=3

P.S.S. Čestitke mojoj sestri Ivi na prekrasnom malom biću Andri koji se rodio 28.09. Ponosna sam na tebe! Pusa

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.