Gospel - Up's and Down's - Blog.hr

nedjelja, 12.03.2006.

Gospel

Image Hosted by ImageShack.us
Jučer sam gledala odličan film- Vrijeme ubijanja. To je sudska drama u kojoj dvoje bijeli odvjetnik brani crnca osuđenog za ubojstvo svaju bijelaca koji su silovali njegovu kćer. Rasisam je zapravo i središnja tema tog odličnog filma. No, neću pisat i o tome.

Ono što mi je upalo u oko tj u uho je odlična gospel glazba. To se odnosi na crnačku duhovnu glazbu koja se razvila još u doba ropstva, kada su misionari učili crni narod da pjeva himne bogu. Prvi bend koji je pjevao gospel nastao je 1870. godine i zvali su se Jubilee Singers. Najcijenjeniji izvođač gospela je svakako Mahalia Jackson. Možda ste čuli onu njezinu predivnu božićnu pjesmu O Little Town of Betlehem.
Crnački i bjelački gospel dijele zajednički izvor u metodističkim himnama, a povremeno su crnci i bijelci pjevali iste pjesme - ali je stroga podjela na crnačke i bjelačke crkve dovela do oštre podjele na crni i bijeli gospel, koja postoji i danas usprkos velikih napora za integracijom.
Gospel muzika - u obje tradicije - se odlikuje izvođačima koji je izvode isključivo u vjerske svrhe. No, s vremenom su se pojavili gospel umjetnici koji ga koriste u svjetovnom kontekstu, ponekad čak i u noćnim klubovima. Zahvaljajući tome, gospel je s vremenom stekao značajan uticaj na američku zabavnu muziku i doprinio stvaranju novih muzičkih stilova kao je npr. soul.
Možda najpoznatija gospel pjesma je 'Oh, Happy Day'.Sigurna sam da ste svi čuli za nju. Makar i u filmu Kuća debele mame kad je Martin Lawrence prerušen u ženu otpjeva u crkvi.

Meni se gospel sviđa zbog melodije, ljidi koji se njišu, plješću rukama, vesele se... To me oduvijek fasciniralo. Da barem takvo nešto postoji u našim crkvama umjesto onih monotonih i jednoličnih pjesama. Gospel glazba slavi život i to ja zovem duhom.

| 22:44 | Komentari (25) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>