Pula: prvi grad u svijetu certificiran prema načelima društveno odgovornog poslovanja!

ponedjeljak , 25.01.2016.

Iako su gradovi diljem svijeta prepoznali važnost društveno odgovornog poslovanja, niti jedan grad u svijetu nije bio certificiran prema njegovim pravilima. Grad Pula je, u svom dosadašnjem radu, prepoznao i prihvatio vrijednosti društveno odgovornog poslovanja te ih već godinama konstantno ugrađuje u svoje poslovanje. Dokaz tome jest činjenica da je Pula još 2009. godine uvela sustav upravljanja kvalitetom prema normi ISO 9001:2008, a 2011. započeto je uvođenje sustava upravljanja informacijskom sigurnošću prema normi ISO 27001. Pula je najveći grad Istarske županije i administrativni je centar Istre još od rimskog doba. Danas ima status velikog grada; organizirana je u šest odjela i dvije službe, a ima 184 zaposlenika.

Nakon obavljenog certifikacijskog audita, gradska uprava Grada Pule je u jesen 2014. dobila certifikat za sustav upravljanja društveno odgovornim poslovanjem prema normi IQNet SR-10, koji sadržajno odgovara standardu ISO 26000. Do tog trenutka samo su 63 tvrtke u svijetu uspjele ostvariti takav pothvat – od čega niti jedna lokalna uprava niti državna institucija. Grad Pula je prvi grad u svijetu koji je službeno certificirao svoju orijentaciju prema DOP-u. Ovim certifikatom, dobivenim od strane agencije, Pula dokazuje kako je organizirana i usmjerena k održivom razvoju i kako „ljudima i svijetu želi pružati više od prosjeka, samoinicijativno, svojim sredstvima, planski i sustavno“. Želi još više izaći u susret skupinama prema kojima je okrenuta i kojima služi . Činom certifikacije odaslana je jasna poruka i građanima i javnosti, i to ne samo u Hrvatskoj. Grad se ovime želi distancirati od uvriježenog mišljenja o funkcioniranju javnih službi, postaviti visoke standarde rada i ponašanja. Kako je poslovni sustav doživio značajne promjene, bilo je neophodno stabilizirati radikalno drugačiji način rada, a što se napravilo uvođenjem ISO 9001 sustava. Sljedeći je korak bila implementacija informacijske sigurnosti (ISO 27001) kako bi se od grešaka i zlouporabe zaštitio ne samo informacijski već i cijeli poslovni sustav, a na koncu i usluga građanima. Ipak, glavni dokaz organizacijske superiornosti i poslovne zrelosti jest čin certifikacije društveno odgovornog poslovanja prema IQNet SR-10 normi. Usvojena je Politika upravljanja sustavom DOP grada Pule, donesen Etički kodeks, identificirani su i ocijenjeni dionici i njihova očekivanja, proanalizirani zakonski zahtjevi i usklađenost s njima. Sačinjen je i Akcijski plan društvene odgovornosti u 13 točaka. Zanimljivo je spomenuti da je, iako to nije bilo obavezno, izrađen i nefinancijski godišnji izvještaj o radu sukladno smjernicama G4 – Global Reporting Initiative, što omogućuje praćenje i ocjenu napretka u DOP-u. U sklopu samoga projekta, Grad Pula postao je članom svjetske mreže odgovornih subjekata – UN Global Compact . Riječ je o inicijativi Ujedinjenih naroda za uvođenje društveno odgovornog poslovanja. Pokrenuta je 2000. godine i danas je najveća takva inicijativa koja okuplja preko 8000 korporativnih dionika iz preko 135 zemalja diljem svijeta, a koja se temelji na 10 osnovnih načela iz područja ljudskih prava, prava radnika, okoliša i borbe protiv korupcije. Ovaj pozitivan primjer Pule slijedio je i Grad Dubrovnik koji je također nedavno postao članom Global Compacta.

Veličina svega ovoga je u tome što je gradska uprava napravila kvalitetne pretpostavke za direktan i konkretan pozitivni utjecaj na svoju sredinu. Prema viziji, Grad Pula želi biti sve poželjnijim mjestom za život i rad ljudi – pa su sve ovo koraci koji ka tome neminovno vode. Nakon što je je projekt certifikacije završio, u gradskoj je upravi opet osviještena ona poznata maksima: biti društveno odgovornim je putovanje, a ne odredište.

Oznake: Gospodarstvo, ekonomija, Društveno odgovorno poslovanje, DOP, pula, Hrvatska

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.