k!kap!x!e's point of view

petak, 17.12.2010.

Na mikrofonu Kandžija rimokatolik

Na mikrofonu Kandžija Rimokatolik

Ovaj prpošni Slavonac smatra da nije premlad da bi davao jezikove juhe moćnicima i nikog ne štedi. Gole žene mu i dalje plijene pažnju na koncertima, a on nam bez dlake na jeziku komentira današnje stanje uma onog licemjernijeg dijela populacije. Nedavno je snimio najavni singl „Kriza“ za svoj nadolazeći album i pošto nam je lajavost oboma jača strana, morali smo kokodakati i to tome kao i o bajnoj budućnosti ovog mladog repera.


Službena fotografija sa snimanja spota za pjesmu „Kriza“

Svi te pitaju kako je nastao pseudonim Kandžija i znam da ti je dosta pričati istu priču „frend se napio i dao mi to ime“. Mene zanimaju ostali nadimci, a ti ih fala Bogu imaš. Koja je priča s njima?

Isto tako su došli sami od sebe, jednom prilikom davno mi je jedan čovjek rekao Andrija, jer je zbog sličnosti valjda stvarno mislio da se zovem Andrija, a Emtivi smo dodali jer je skoro ko MTV Adria pa ono. Rimokatolik je jer smo se zezali kao bacam rime Rimokatolik, a Balkandžija je isto provaljeno i ostalo, možda ih ima još ali neznam. Osjekanović je prezime koje sam si smislio jer sam morao negdje napisati ime i prezime pa sam stavio to i mislim da je to to.

Pročitala sam negdje da se ovim baviš već 8 godina, kako to da je tek prošle godine izdan tvoj debitantski album? Je li to zbog toga što je prije, u zlatno vrijeme hip hopa, bilo teško izniknuti i naći svoje mjesto pod suncem ili si tad bio premlad i nezainteresiran za nešto ozbiljnije?

Kad je bilo zlatno doba hip hopa ja sam bio klinjo, i iskreno taman u vrijeme kad je „završavalo“ sam snimio prvu strofu, tad sam imao 18. A poslije toga sam malo snimao sitno i 'fristajlao' cijelo vrijeme, pa sam oko svoje 20-21 napravio demo i nosio sam ga kod svih izdavača i niko mi nije odgovorio. I Edo i Sasa i Woo su mi pomogali ali nije išlo, jednostavno jer nisu znali za mene niti za išta i iz Slavonije i Osijeka nije izašlo ništa zapaženo uopće od poslije rata, tako da nije bilo baš lako. Ne bi želio pričat o centralizaciji niti se izvlačit ali ljudima iz većih mjesta je puno lakše, to je nadam se svima jasno. Uglavnom, nakon sto sam sve već živo isprobao ipak nisam odustao od snimanja i nastupanja svuda gdje god bi mogao iako mi je pomalo sve opadalo, i u to vrijeme se održavao 'fristajl betl' u Aquariusu u i nisam mislio ići jer sam se izdokazivao već u tome ali me Phillie nazvao i rekao "aj dođi, bit će dobro...". Pristao sam i osvojio, a među nagradama je bila i karta za Exit. Nakon toga me nazvao Sanjin iz Dallasa vezano uz kartu ali i da je njima „Blato“ super stvar i spot i „ajmo se naći“ i onda su krenuli dogovori i eto.


Službena fotografija preuzeta od Kandžijine myspace stranice

Krizmeno rimokatoličku turneju proveo si uz Gole žene, hoćeš li nastaviti i na novom albumu s istim ljudima surađivati?

Hoću, Gole žene su moj prateći bend i to se podrazumijeva, a uz ove koji već sudjeluju, a to su Toza, Sett, Koolade i ekipa, bit će i par novih suradnika. Jedan od njih je DJ Dirty Hairy, a ostale bi ostavio kao iznenađenje.


Što misliš, kako bi izgledala tvoja suradnja sa Shortyjem ili nekim od ostalih slavonskih repera... Imaš li afiniteta uopće prema tako nečemu? Čini mi se kao zgodan projekt pošto je ravnica očito plodno tlo za repere.

Ne vidim to baš, Shorty ima svoj neki smjer, a ja svoj, mislim da bi to ispalo isforsirano. Respektiram sve ali to što smo iz istog kraja nam je jedino zajedničko. Ima još dobrih izvodača kod nas pogotovo hip hop, tu su Krankšvester, Woo, Brka i još njih. Što se tiče suradnji, najbolje je kad se dese spontano, tj. prirodnim putem ili recimo ja sam Viklera zvao na svoju stvar da otpjeva refren zato što sam ga zamislio na tome i znao da će odgovarati.

Da li često režiraš vlastite spotove i koliko dopuštaš drugima da utječu na tvoju ideju spota?

Zasad sam režirao svaki svoj spot, nekad zajedno s ljudima koji mi rade spot nekad sam, smislim neku ideju, a ako neko da ideju koja je dobra ubacimo ju. Svakog tko ima dobru ideju poslušam i dopuštam naravno, dapače. Volio bi da mi netko dođe sa nekom predobrom idejom i da ja samo dođem na snimanje i 'ćao'. Kod spotova mi je najvažnije da još daje jednu dimenziju riječima i glazbi, da to jos vise zaokruži, kako bi rekao to... da jos više objasni stvar.


Službena fotografija preuzeta od Kandžijine myspace stranice


Što nam možeš reći o novom albumu, nastavljaš li njime u revijalnom tonu, što sa sličnim temama, što žanrovski?
Žanrovski je i prvi bio dosta različit, a i ovaj će biti, isto tako samo malo drugačije, ubacit ćemo još svakakve glazbe koja nije bila na prvom. Teme i tekstovi će biti s dosta žuči i crijevima, ali i dalje naravno Kandžijski. Ima jedan poseban koncept koji nema smisla objašnjavati, kad bude, čut će ljudi. Što se tiče snimanja razlika je što sad već pomalo znam što radim, puno radim na aranžmanima, sad sam baš u fazi snimanja info snimki i zasad sve dobro zvuči.

Uzori sa hrvatske scene?
Svako tko dobro radi, sve cijenim, najviše Josipu Lisac. Super rade i moje kolege Edo, TBF i tu su još Jinxi, Majke i još par bendova. A i cijenim i sve što nemaju pojma, koji svima nama ukazuju kako ispasti budala i biti idioti, oni su u većini, većinski vlasnici firme 'estrada debilana doo'. I moram dodat da je Vuco car, nakon njegovog glorificiranje janjetine, 50 cent s onim pištoljima mu može biti sluga samo.

Smetaju li te usporedbe s Edom Maajkom? Ne pitam zato što je on loš jer to svakako nije, već više jer ljudima usporedbe znaju zasmetati u želji da budu percipirani kao unikati, jedni jedini, jedinstveni na svoj način. Patiš li na to?
Usporedbe i ladičarenje je tu da bi ljudi lakše sebi sve shvatili, svaki čovjek, ne samo ako glazbenik, je unikat bez obzira na to. Tako da nema smetnje, ako me već preko nekog povezuju bolje da je preko Ede, iako imao sam i neke koji kažu da ih podsjecam na sve žive, na Eminema i ne znam koga ne, eto ako je ljudima lakše, neka bude, bio bi već lud da patim od tih stvari. Ne treba to sve tako ozbiljno shvatiti, pa nije sad da se radi o životu i smrti ili neznam čemu.


Kandžija u Osijeku

Što si htio postići nazivom albuma „Narodnjaci“, veću zainteresiranost šire publike ili?
Da, htio sam da slušaju isti što slušaju Acu Lukasa i ekipu hehe... mislim da ako je bilo tih da su se gadno zeznuli. „Narodnjaci“ se zove iz više razloga, prvo narodnjaci nisu samo muzika već i neko stanje uma ovdje koje vlada, pa iako ih nema na radiju i tv-u i totalni su underground, opet ne mogu bit popularniji, tako da sam pošto ljudi očito žele narodnjake odlučio im dati ih. Neka budu i na radiju i na tv- u nemoramo se pravit fini, preskočimo licemjerje, plus toga narodnjaci imaju iste elemente kao i današnji hip hop koji se prodaje ljudima na televiziji, znači auti, polugole žene, pištolji, zlato, novac.

Ispadaš kao simpatičan lik iz naroda koji će bez puno dlake na jeziku popljuvati društvo i politiku, pa se malo našalit na svoj račun i sve to upakirat u jednu dobru zajebanciju da ti na kraju krajeva nema tko išta zamjerit – da li je to dobitna kombinacija?
Dobitna kombinacija za loto ili bingo? Ne znam šta je dobitna kombinacija niti šta je dobitak, ja se trudim bit nesimpatičan ali mi ne uspijeva. Ne znam šta da kažem, ponašam se kako se ponašam i takav sam kakav sam, siguran sam da mi može neko zamjerit jer nismo nikoga štedili, to neka bude za srednjostrujaše koji su kao fol buntovni ali paze da nebi bili previše. A što se tiče politike da mislim da ne postoji osoba koja ne pljuje politiku kod nas, ako postoji onda je iz Sabora ili neki njegov rod kojem je namješten posao pa mu je sad vječno zahvalan, ali i on sere.

Koliko je stvari na albumu nastalo iz čistog freestylea?

Ne znam, nekad mi padne na pamet jedna riječ i onda od tog ispadne cijela stvar. Nekad napišem jednu strofu, pa mjesec dana ništa, pa dodajem prepravljam i tako, uglavnom čak i kad je 'fristajl' uvijek ostavim da se „kiseli“. Ako nakon nekog vremena valja onda je to to. Uvijek je drukčije, a sve što čovjeku padne na pamet je freestyle, samo ako ima papir i olovku onda ga zapiše i može ga spremiti u svoju memoriju i ponoviti taj moment.


Spot za pjesmu „Kriza“

Dio si drum'n'bass ekipe Gle chudessa Massive, o čem se tu radi? Time širiš žanrovske vidike?
Žanrovske vidike širim otkad se bavim muzikom, i to može čuti svako ko je poslušao moj rad, a što se tiče Gle chudessa i dnb-a, to moram maknuti iz biografije da me ljudi ne pitaju za to, budući da iako i dalje ponekad cijam na dnb, nije više u toj kombinaciji jer se ekipa pomalo razišla. DJ Venom je u Zagrebu i ima svoju DJ radionicu, DJ Pips osim sto radi sa mnom i kao DJ i član Golih žena još radi svoj Big mamma program, a Safety Breaks također radi svoje, a i ženi se uskoro, pa čestitam mu još jednom i ovim putem!

Nedavno si snimio spot za pjesmu „Kriza“, pričaj nam malo o tome.
„Kriza“ je najavni singl za novi album, produkciju su radili Phezz i Koolade, a sve je svirao Dirty Hairy, puno smo radili i mislim da smo dobili baš dobar zvuk. Spot je radila lega lega ekipa iz Osijeka, a dio se snimao u Zagrebu i to je snimao M. Butraković i Elvir. Snimali smo ga u razmaku od par mjeseci i za scene u Zagrebu sam recimo puštao bradu 2 i pol mjeseca tako da se radi baš o ozbiljnoj 'šljaci' i drago mi je da je uspjela. Što se pjesme tiče malo je drugačija od svega što smo radili ali ko posluša riječi čuje i dalje je moj stil i jednostavno morao sam to pustit sad jer mislim da je pravo vrijeme. Neka cijeli svijet zna da je naša kriza najbolja od svih.

Simpatije i kulen na stranu, političko socijalne teme po pitanju repa nisu ništa novo. Ne misliš li da će ti netko zamjerit da si premlad ili prebalav da bi 'repao' o političkim temama?
Mislim da sam to vidio na nekom forumu, takav komentar, ukoliko jesam, poštovanje na proučavanju materije prije intervjua, to je novinarstvo. Odgovor je to da ne mislim da sam premlad, ne znam da li bi trebao čekati 50-u da bi smio govorit o tome? Mislim da bi bilo glupo pričati o kralju Dmitru ili o 1945-oj ali o vremenu u kojem živim, to naravno da mogu pričati. Pričam svoje teorije i stvari koje su istinite i inspirirane stvarnosti, no ne pričam o stvarima o kojima ništa ne znam. Ne mogu pričati o brojkama niti kako banke trebaju raditi, nisam ja Rohatinski, to je njegov posao, ja radim muziku, a i te stvari nisu za to, nije muzika crna kronika. To da sam premlad mi je presmiješno, tu izgleda dok ne nepuniš 50 godina ne smiješ ništa ni reći, dobro da imamo pravo glasa, o ženama da ne pričam. To je valjda nekakvo zaostalo 'pater familias' sranje. 2010. je, uskoro 2011. Dobro jutro ljudi.


U kojem bi još žanru muzike još snalaziš? Znaš li pjevati uopće? Osim toga što, ofkors imaš 'izniman'storytelling talent?
Snalazim se u svemu što svira, ako ništa barem pomalo. Radio sam i neke dnb stvari i neke recitacije te neke izmišljene stvari i mislim da ću probat i neke dubstep, a i neke funk i jazz semplirane stvari. Sve je to usko povezano uz repanje, a pjevam pomalo ništa posebno. Iznenadim se ponekad, prije par godina sam išao na satove kod svog prijatelja koji je tenor, htio sam naučiti kontrolirat svoj glas i mislim da to dobro radim što se tiče rapa, a pjevanja onako. No otad smo puno svirali i sad neke stvari kužim puno više.


Kako si dospio na MTV? Ne bojiš li se da ćete manje ozbiljnije shvaćati jer više nisi toliko surov, underground? Nemoj me krivo shvatiti, znam da je MTV-jeva platforma itekako dobra odskočna daska, no znaš ljude koji mainstream i komercijalu odmah povezuju s pojmom nekvalitete, forsa ili neke isfuranosti?

Ne bojim se tog, neki dan sam vidio Željka Joksimovića na Novoj TV, a na MTV-u to sigurno nećemo vidjet. Za razliku od MTV-a u svijetu, koji pušta samo mainstream, ovaj naš MTV je totalno suprotan jer pušta sve što je kod nas underground i alternativno, a nema mainstreama, što su kod nas znači narodnjaci i pop pizdarije. Tako da se ne bojim takvih shvaćanja, onaj tko to misli ne poznaje o čemu se radi točno, na MTV-u se radi sve bolje i drago mi je da postoji mjesto za dobro muziku i kod nas jer realno na drugim televizijama i nema ničeg od glazbe, pogotovo dobre.

I za kraj, si skužio kako te nisam pitala ama baš ništa o stvari „Jelena“? Zaključih kako ti sigurno ide na jetra objašnjavati uskrsnuće tog mitskog bića. Nadam se da si mi zahvalan radi toga.

Hvala, pozdrav Jeleni.

17.12.2010. u 03:12 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (4)
Studeni 2010 (5)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog je namijenjen polaganju ispita iz kolegija Konvergencija medija na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Najviše će se baviti glazbom (izvještajima s koncerata, intervjuima s glazbenicima) uz pokoju zanimljivost nevezanu za tu domenu.

Photobucket

COPYRIGHT NOTICE ©
This work is under copyright law.You cannot save, download or use the picture for any purpose without accessing a license from me. Please respect copyrights!

E-mail address: kristina.trupeljak@gmail.com

Moj facebook profil:
Kristina Trupeljak

Create your badge

Brojač posjeta





Linkovi

FPZG
*faxa li nam dragog stranica

index.hr

net.hr

muzika.hr

kikapixie@studosfera
*moj prvi blog na studosferi (za vrijeme preloga i bebića)

*Moj prvi blog namijenjen polaganju ispita na kolegiju Konvergencija medija čija je domena (studosfera.com) zamijenjena novom (studosfera.net) pa se na njemu više ne mogu ulogirati

Zagreb





widgeo.net

Koliko vremena prosjecno provedete svaki dan na internetu?

manje od pola sata
oko jedan sat
vise od dva sata
cetiri sata
vise od sest sati

View Results

Create a MySpace Poll


See 10-Day Forecast


Photobucket

Izbor iz moje slušaone: