Moj fotić i ja

ponedjeljak, 03.10.2011.

Pentax Q

Prošli tjedan dobio sam od hrvatskog zastupnika Pentaxa na korištenje Pentax Q sa Prime 01 objektivom, kojem odgovara vidno polje normalca sa blendom f/1.9 . Neću se ovdje bavit tehnikalijama, njih potražite na dpreview-u ili na techradar-u . Neobično od kompakta da ima fiksni objektiv kao standardni, al ovaj je kompakt ionako sav neobičan.



Počevši od cijene koja je doista neobično visoka za ovakvu igračku. I od blica koji se može koristiti blizu objektiva, a može se i dignuti:



I tako sam ga pokupio iz NeoOrbisa, donio doma, i otpakirao ga. Hm, kompakt sa poklopcem na mountu? Gledam i ne vjerujem. U kutiji i objektiv sa prednjim i stražnjim poklopcem. Ko "pravi" fotić, ali za moju sedmogodišnju klinku. Kome to uopće treba i zašto su u Pentaxu mislili da je taj aparat i cijeli novi sistem nešto što će se prodavati? I kome? Tko je ciljano tržište? Neobično, doista.
Nakon punjenja baterije i umetanja kartice pokrenuh ga. Prvi dojam je: savršen lcd ! Odlično se vidi i po jakom suncu, jako oštar, odličan za provjeru fokusa, sve pet. Jedino mi fali optičko tražilo, al sa kompaktima toga ionako nema.
Za usporedbu sam pri ruci imao Pentax Optio W90, pa evo i fotka, čisto da se vidi zapravo koliko je velik u odnosu na prosječne kompakte.



Ništa puno veći od prosječnog kompakta, barem ne sa ovim objektivom. Standardni zum koji se može nataknut na njega također nije ništa veći u promjeru. Duži je, ali i dalje aparat ne izgleda kao stražnji poklopac objektiva. Like! :)
Ovdje mi je zapravo sinulo čemu uopće sistem kompakta sa objektivima na mount, i još k tome sa takvim malim senzorom? Ali o tome kasnije.
Gledajući modove rada i prtljajući po izborniku, primjetio sam da je dosta prostora ostavljeno promjenama i obradi jpg file-ovima u aparatu. Uz par, za mene barem, novosti, poput snimanja u 1:1 formatu (kvadratni, jel).
Kako su Pentaxovi aparati oduvijek imali svojevrsni software za obradu fotografija u sebi, i to doista efikasan (iz raw-a se u aparatu još na K 10 D moglo napraviti svašta pa snimiti kao jpg i to sve u aparatu), nije me iznenadilo da je to iskorišteno kao svojevrsni "special feature" ovog mališana.
Da ne duljim puno, jer "fotka je tisuću riječi", evo par tisuća snimljenih prvu večer druženja sa njime:















Sve su ove fotke direktno iz aparata, smanjene, i save for web. Bez obrade.
Iz njih je vidljivo da sam prvu večer ostao zaglavljen na 16:9 formatu, bez nekih većih istraživanja po menu-ima. Jednostavno me opčinio objektiv, i njegova f/1.9 blenda koja u stvarno mračnim uvjetima izvlači onaj sitni senzor iz gabule. Kadrovi koje bih sigurno (po navici) išao snimati barem sa iso 1600 asa, ovaj aparatić odradio je sa iso 400. Ona jedina na iso 6400 snimljena je iz perverznog pokušaja da usnimim portret moje klinke po noći. Automatika expozicije je posvijetlila nebo skoro do bijelog, iako je već bila skoro noć, ali je obrada u aparatu odradila posao sasvim korektno, i ispala je sasvim upotrebljiva fotka. Nisam mogao vjerovat.
Objektiv je doista fenomenalan. Kontrast jednostavno ne raste pritvaranjem blende. Niti oštrina. Skroz otvoren pruža svoj maksimum, a očito mu pomaže i to što je senzor mali. Tu me već lagano osvojio.

Drugi dan imao sam jedno snimanje, pa sam usput uslikao par kadrova sa njim. Otkrio sam da ima i 1:1 format fotografiranja:
Exif je sačuvan, pixelpeeperi navalite. ;)


Link na original


tu niš od originala ;)

Zanimalo me i koliku razliku da očekujem između njega i recimo Optia W 90? Oba su kompakti iz iste kuće, ista količina megapixela, sigurno bolji software i svijetli prime protiv vrlo kompaktnog zum objektiva Optia W 90. Naravno, zum sam otjerao otprilike na istu žarrišnu duljinu, ali razlike su itekako vidljive:

Pentax Q


Pentax Optio W90


Pa još dvije:

Pentax Q


Pentax Optio W90


Na ovom kadru je Optio konstantno preeksponirao kadar, morao sam ga manualno otjerati za -0.7 ev, i opet je preeksponirana ...

Još jedna karakteristika koja me oduševila, ima vrlo brz autofokus. Vjerojatno je to zasluga i objektiva, ali me svejedno ugodno iznenadio... Kad sam već spomenuo objektive, bilo bi ih lijepo skupit sve:



Ili za početak, uz ovaj normalac toy lens wide i toy lens telephoto, i komplet za početak sjajan ;)

Pa malo fotki sa igranja u i oko jednog auteka:


Link na original


Link na original


Link na original

Zgodna fora ovog mališana je i sinhronizacija sa vlastitim blicem do 1/2000 s, što je jednostavno, s obzirom da ovaj objektiv ima centralni zatvarač u sebi, pa evo jedan popodnevni snapshot:


Link na original

Uglavnom, što je duže kod mene, to mi se više dopada. Dopada mi se utoliko što brzo fokusira, super je za portrete, puca 5 fotki u sekundi pune reze, mogućnost narihtavanja jpg parametara i obrada u aparatu, odličan objektiv, odlična ergonomija za moje velike šape, odličan ekran ... uh, puno mi se toga dopada ...
Zapravo, jedino kaj mi se ne dopada je cijena, al to je obično tak ...
Pa sam se jučer popodne poigrao sa postavkama jpega u aparatu,

npr: 1:1, bw, yellow filter i sepiatoning i "toy camera" filter :



ili : 16:9, vivid colour



ili 4:3, portrait



Sa pet (odokativno) fotki u sekundi i brzim autofokusom, nije uopće problem uhvatit klince u igri:

1:1, vivid colour


4:3, bright




i mogao bih tako do koznakad ... evo još par fotki:


Link na original


Link na original


Link na original


Link na original

I ono što pixelpeeperi najviše vole, par high iso fotki direkt iz aparata, uslikani po debelom mraku:

iso 1600

Link na original

iso 2500

Link na original

iso 3200

Link na original

Budimo realni, rezultati su, za jpeg iz aparata, i više nego dobri.

Kako ja to vidim? Jako je zgodan, i mali, i ima izmjenjive objektive, osjećaj kvalitete itekako prisutan i osjetan. Jako rado bih ga upario sa još dva "toy objektiva" (35 i 100 mm, svaki će bit oko 800 kuna, eventualno fish, koji bu bil oko 1000 kuna), i igrao se sa njim. Za koga je uopće napravljen? Za ljude koji se vole igrati sa lomoaparatima a ne žele koristiti film, za street fotografe koji ne žele privlačit pažnju ičim većim od kompakta, za ljude koji mrze čačkat po ps-u i vole fotke direkt iz aparata, za žene bogataša, ili jednostavno, za one kojima je to "ono" što su čekali. Ne gajim iluziju da će ih u Hrvatskoj biti mnogo. U Japanu se prodaje ko lud.

Japanci pojma nemaju? wink

03.10.2011. u 14:27 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< listopad, 2011  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Listopad 2011 (1)
Travanj 2011 (1)
Lipanj 2010 (1)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (4)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (1)
Listopad 2008 (1)
Rujan 2008 (4)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (6)
Lipanj 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

O fotografiji, Pentaxu kao mom omiljenom brandu, smislu života i lijekovima protiv dosade

Linkovi

Moje fotke i ja
Fotozine.org ;)

Dobri dusi
Pentax u Hr :)

Hrpc Pentax forum

Najbolje foto novine u hrvata
Blog tražilica Blogerica