Komentari

ekomm.blog.hr

Dodaj komentar (9)

Marketing


  • curry

    DISTRIBUCIJA
    EKO MM d.o.o. odlučio se za dualni kanala distribucije svojih proizvoda. Orijentirani smo na sve dobne skupine. Proizvod se može kupiti u našoj prodavaonici ili preko posrednika odnosno trgovine na malo s kojima imamo sklopljeni ugovor. Tehnološki razvoj potaknuo nas je za odabirom interneta kao suvremenog distribucijskog kanala. Na našoj web stranici (www.ekomm.hr) kupci mogu brzo, efikasno, povoljno i jednostavno naručit proizvod za koji su se odlučili te će u roku od najkasnije 5 radnih dana na kućnu adresu preuzeti željeni proizvod.

    PROMOCIJA
    Cilj naše promocije je „brendiranje“ našeg novog proizvoda- pekmeza od šljive Bistrice.
    Sve promocijske aktivnosti podijelili smo na dvije skupine:
    1. PRIMARNE promocijske aktivnosti: letak, brošure, katalozi te web stranica
    2. SEKUNDARNE promocijske aktivnosti: promidžba kao najbolji oblik promocije jer nam osigurava direktan kontakt i povratne informacije od strane naših kupaca. Naglasak ćemo staviti i na ambalažu koja će svojim izgledom privući pažnju potencijalnom kupcu i odgovarati eko standardima.
    Također nastojat ćemo što više sudjelovati na sajmovima gdje će se potencijali kupci moći upoznati sa asortimanom proizvoda EKO MM d. o. o.

    avatar

    20.02.2019. (20:08)    -   -   -   -  

  • curry

    1. PODACI O PODUZETNIKU

    • Ime i prezime: Lea Bašić
    • Mjesto i godina rođenja: Rijeka, 2000. Godina
    • Adresa stanovanja: Žuknica 23
    • Obrazovanje: dipl. oec
    • Poznavanje stranih jezika: Engleski jezik A1
    • Radni staž i radno iskustvo: Poduzetnik završene srednje ekonomske škole Mije Mirkovića i Ekonomskog fakulteta u Rijeci. S dvogodišnjim iskustvom u obavljanju djelatnosti na poziciji menadžera

    2. POLAZIŠTE

    2.1. Nastanak poduzetničke ideje
    Između različitih metoda pronalaženja poduzetničkih ideja, mi smo se odlučili za brainstorming metodu, odnosno nabacivanje ideja. Vođeni tom metodom došli smo do odluke za proizvodnjom i prodajom proizvoda od domaće šljive, točnije pekmeza. Za ovu ideju odlučili smo se zbog eko- uzgoja, te širenja zdravog načina prehrane i života obzirom da pekmez ima najveći udio voća u svom sastavu u usporedbi sa srodnim proizvodima. Za proizvode od domaće šljive također smo se odlučili i zbog toga što smatramo da na tržištu nema dovoljno proizvođača koji prodaju i zdrave i ukusne slastice od šljive.

    2.2. Vizija poduzetničkog pothvata
    Vizija naše tvrtke na samom početku poslovanja je postati prepoznatljiva marka te se povezati s potrošačima - marketinškom strategijom do povjerenja kupca.
    Kroz 5 godina u našoj viziji namjeravamo uvesti naš proizvod u ponudu ugostiteljskih objekata – osmisliti mini ekološka pakiranja za doručak.

    avatar

    20.02.2019. (20:09)    -   -   -   -  

  • curry

    2.3. SWOT analiza
    T1 Swot analiza uvođenja novog proizvoda Peky

    SNAGE

     Iskustvo uzgoja
     Obiteljski posao- povjerenje
     Plodovi sazrijevaju u kolovozu, rujnu i listopadu
     Šljiva bistrica podnosi zimske temperature do -30 stupnjeva
     Prostor proizvodnog pogona u vlasništvu osnivača
    SLABOSTI

     Nedostatak autoriteta- uloga vođe
     Utjecaj emocija na poslovanje
     Problem nasljeđivanja
     Visoki troškovi promocije



    PRILIKE

     Izvoz u EU
     Prostor za daljnji razvoj i povećanje profita
     Bolja povezanost s kupcima- brand proizvod
     Suvremeni način oglašivanja

    PRIJETNJE

     Velika konkurencija (Podravka)
     Vremenska neprilika
     Bolest šljiva (Šarka)

    3. PREDMET POSLOVANJA
    3.1. Opis postojećeg poslovanja
    Proizvodnja i prodaja različitih proizvoda: džem, vino, liker i voćni sok od domaće kupine te uvođenje šljive u uzgoj i proizvodnja peklmeza. Da bi vremenom postigli brand proizvod, odlučili smo se oko okusa i dizajna ambalaže savjetovati sa iskusnom food blogericom Ninom Mrvicom, s kojom smo ostvarili uspješnu suradnju. Ona je osmislila recepturu proizvoda od namirnica isključivo iz našeg uzgoja i da bi poslovna suradnja bila uspješna, Nina će izrađivati pite, vafle, torte i razne druge slastice od našeg pekmeza, objavljivati će na svom blogu uratke pozivajući se na nas kao proizvođača.

    avatar

    20.02.2019. (20:09)    -   -   -   -  

  • curry

    3.2. Opis poslovanja i djelatnosti u projektu
    Zahvaljujući poticajima iz fondova Europske unije koja je uložila 60 000,00 kn bespovratnih sredstava uspješno smo pokrenuli stvaranje i plasiranje novog proizvoda te osnovali d. o. o.

    4.LOKACIJA
    Naš poslovni prostor otvoren je u samom centru grada Rijeke (Ivana Filipovića 2), dok se proizvodni pogon nalazi na adresi Pothum Plašćanski 4. Poštujemo standarde bio uzgoja i ekološke proizvodnje jer proizvodimo zdravu hranu u zdravom okolišu kakva je Lika. Daleko od onečišćivača poput industrije i gradskog smoga. Na raspolaganju joj je bila radna snaga iz neposredne blizine te dobra prometna povezanost s Rijekom i Zagrebom.Naša ambalaža spada u društveno odgovorno ponašanje zbog mogućnosti recikliranja.

    5. TEHNIČKO- TEHNOLOŠKI ELEMENTI ULAGANJA
    5.1. Opis strukture ulaganja
    Ulagat ćemo u što moderniju tehnologija i opremu potrebnu za pripremu pekmeza šljiva, a dio ulaganja odvojit ćemo za marketing i promociju, te u dizajn naših proizvoda.S LAB 100 stroj je za proizvodnju pekmeza, a inovativan je po tome što pekmez pečemo u velikim količinama.

    5.2. Struktura i broj postojećih zaposlenika, planirano zapošljavanje
    Brojimo 3 radnika završene srednje škole sa srednjom stručnom spremom.
    U budućnosti planiramo zaposliti nove radnike prilikom otvaranja novih objekata koji će se prije uključenja u radni proces educirati u sklopu namjenski organiziranih edukacija.

    avatar

    20.02.2019. (20:10)    -   -   -   -  

  • curry

    5.3. Primjena inovacija ili nove tehnologije
    Planiramo uvođenje novih trendova tehnologije zbog potreba našeg poslovanja, osmisliti mini pakiranja namijenjena ugostiteljskim objektima i uvesti standard kvalitete 9001:2015.

    6. ANALIZA TRŽIŠTA
    6.1. Tržište nabave
    Poslujemo s domaćim dobavljačima namirnica i ambalaže. Svoje odnose pokušavamo održati profesionalnim ponašanjem i redovitim isplaćivanjem naših obveza.

    T2 Tržište nabave- ambalaža
    Dobavljači Cijena po teglici u kn Udaljenost u km Kvaliteta Vrsta sirovine Način plaćanja
    Ksenomed d.o.o. 1,25 167 Odličan Teglica Nalog
    Luna d.o.o 2,50 274 Vrlo dobar Teglica Nalog
    Izvor: simulirani podatci

    T3 Tržište nabave- sirovina
    Dobavljači Cijena po vreći od 20kg Udaljenost u km Kvaliteta Vrsta sirovine Način plaćanja
    OPG Vukša 120,00 523 Odličan limun Nalog
    OPG Istra 160,00 150 Vrlo dobar limun Nalog
    Izvor: simulirani podatci

    Prilikom analize tržišta rukovodili smo se slijedećim elementima: dobavljači, cijena, udaljenost, kvaliteta, vrsta sirovine i način plaćanja.
    U uži izbor za ambalažu ušli su Ksenomed d. o. o. i Luna d. o. o. radi se o dobavljačima koji su na tržištu poznati po kvaliteti svoje ponude i profesionalnom odnosu prema poslovnim partnerima.
    Odabrali smo Ksenomed d. o. o.zbog kvalitete i pristupačnije cijene.
    Prilikom izbora za nabavu limuna opredijelili smo se za OPG Vukša iz razloga što vjerujemo u kvalitetu njihovog uzgoja te pristupačnijoj cijeni.

    avatar

    20.02.2019. (20:11)    -   -   -   -  

  • curry

    6.2 TRŽIŠTE PRODAJE
    Djelujemo lokalno i regionalno, a u budućnosti se nadamo suradnji s inozemnim dobavljačima i partnerskim tvrtkama. Svoju konkurenciju smatramo jakom i dostojnom ali mislimo da smo svojom inovativnošću i kvalitetom u mogućnosti preuzeti vodstvo na tržištu.

    T4 Tržište prodaje

    PROIZVOD

    Naš asortiman se sastoji od:

     Džema
     Vina
     Voćnih sokova
     Likera
     Pekmez od šljiva
    CIJENA

    Tržište prodaje:

     Pekmez 24,79 kn

    Tržište nabave:

     Teglica 1,25 kn
     Limun 120,00 kn/ 20kg

    DISTRIBUCIJA

    Proizvodi i specijalizirane narudžbe dostupne su na našim lokacijama, ali i putem web- trgovine.

    PROMOCIJA

    Promoviramo se putem web- stranice, facebook-a, blog stranice te ostalih društvenih mreža.

    avatar

    20.02.2019. (20:11)    -   -   -   -  

  • curry

    7. EKONOMSKO FINANCIJSKI ELEMENTI POTHVATA

    7.1. Formiranje ukupnog prihoda
    T5 Formiranje ukupnog prihoda
    Opis 1. godina 2.godina 3.godina
    Prihodi od prodaje 865 494,70 878 751,80 929 982,50
    Ostali prihodi 60 000,00 60 000,00 60 000,00
    Ukupni prihodi 925 494,70 938 751,80 989 982,50
    Izvor: simulirani podatci

    T6 Kalkulacija proizvoda za formiranje ukupnog prihoda
    Proizvod
    kom 1. godina kom 2. godina kom 3.godina
    Džem 10580 216 890,00 10776 220 908,00 8400 172 200,00
    Vino 11969 464 397,20 12101 469 518,80 9500 368 600,00
    Sok 13645 184 207,50 13950 188 325,00 10100 136 350,00
    Peky - - - - 12750 252 832,50
    Ukupno 865 494,70 878 751,80 929 982,50
    Izvor: simulirani podatci

    7.2 Poslovni rashodi
    T7 Formiranje poslovnih rashoda
    R.br. Opis Iznos u kn za 2016. g. Iznos u kn za 2017.g. Iznos u kn za 2018.g.
    1. Cijena proizvodnje 461 424,00 484 500,00 525 444,00
    2. Troškovi osoblja 100 000,00 100 000,00 100 000,00
    3. Ostali troškovi 30 000,00 30 000,00 30 000,00
    4. Ukupni troškovi 591 424,00 484 630,00 655 444,00
    Izvor: simulirani podatci

    avatar

    20.02.2019. (20:11)    -   -   -   -  

  • curry

    7.3. PROJEKCIJA RAČUNA DOBITI I GUBITKA
    T8 Račun dobiti i gubitka
    OPIS 1. godina 2.godina 3.godina
    Prihodi od prodaje 865 494,70 878 751,80 929 982,50
    Ostali prihodi 60 000,00 60 000,00 60 000,00
    Ukupni prihodi 925 494,70 938 751,80 989 982,50
    Cijena proizvodnje 411 424,00 434 500,00 525 444,00
    Troškovi osoblja 100 000,00 100 000,00 100 000,00
    Ostali troškovi 30 000,00 30 000,00 30 000,00
    Ukupni troškovi 541 424,00 564 500,00 655 444,00
    Bruto dobit 384 070,70 374 251,80 334 538,50
    Porez na dobit 46 088,48 44 910,22 40 144,62
    Neto dobit 430 159,18 419 162,02 374 683,12
    izvor: simulirani podatci

    7.4. POKAZATELJ PROFITABILNOSTI
    Pokazatelj profitabilnosti= bruto dobit/ ukupni prihod

    1. godina = 384 070,70 / 925 494,70 = 42 %
    2. godina = 374 251,80 / 938 751,80 = 40 %
    3. godina = 334 538,50 / 989 982,50 = 34 %

    T9 Ocjena učinkovitosti proširenja poslovanja tvrtke EKO MM d.o.o.
    Pokazatelj 2016. godina 2017. godina 2018. godina
    Profitabilnosti 42 % 40 % 34 %
    Izvor: simulirani podatci

    Zaključak: Profitna stopa pokazuje osiguranu učinkovitost našeg pothvata.

    avatar

    20.02.2019. (20:12)    -   -   -   -  

  • curry

    8. ZAKLJUČNA OCJENA
    Poslovanje je usmjereno na održivu proizvodnju koja pridonosi razvoju lokalne zajednice, ekološkom uzgoju i profitabilnosti u skladu s trendovima. Financijski pokazatelji od osnivanja tvrtke do danas ukazuju na rast i razvoj. Ulaganjem u marketinšku strategiju očekujemo uspješnu realizaciju poslovnog plana.

    avatar

    20.02.2019. (20:12)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...