Nikada nisam slijedio kurikulume. Učenicima sam uvijek ponudio popis od sto naslova da sami odaberu što će čitati, a da o njihovom odabiru raspravljamo na satu. Od toga su bila obavezna tri naslova. Problem je što genijalni profesori ne pročitaju ni onu obveznu lektiru, a na aktivima rogobore protiv lektire. Iznenadilo me svaki puta kako je preko 50 posto učenika proćitalo više od deset naslova kroz godinu.Učenici su mogli čitati nove naslove za koje su me pitali. Ako ja nisam pročitao tu knjigu zadatak im je bi da je prvo meni posude :)
11.03.2016. (11:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mislim da mora postojati obvezni dio zbog mature; kako će djeca polagati maturu, koja je za svih ista, zar ne? Mi smo čitali i Bibliju i Juditu, ali koliko pamtim ne u cijelosti već odabrane dijelove. Ne znam čemu tolika frka, ništa se spektakularno nije dogodilo, osim što se uvodi primjerice Štulićeva poezija, za koju mislim da bi bila interesantna nama, a ne današnjim generacijama koje odrastaju na nekoj posve drugoj glazbi. Moje dijete upravo završava gimnaziju i mogu reći da gotovo ništa ne čitaju ili bolje rečeno čitaju smiješno malu količinu lektire i to uglavnom odabrane dijelove (vrlo kratke). Koliko patim, mi smo čitali dvije lektire mjesečno, u cijelosti ( u matematičkoj gimnaziji) , a jezični i opći dio je čitao još i više.
11.03.2016. (11:39)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Uuu Murakami na popisu lektire to podrzavam. Mislim da neka djela jednostavno moraju biti na popisu obvezne lektire, ali isto tako smatram da su neka djela precjenjena. Tko je zapravo tu da odreduje koja je knjiga bitna i dobra,a koja nije... to je sve na citatelju.
11.03.2016. (12:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bilo je krajnje vrijeme nešto poduzeti oko školske lektire, koliko vidim kritičari poduzetog mi nisu ni najmanje uvjerljiviji, ja bih naravno bio znatno radikalniji, nešto na tragu sjedokosog, al ovi su realniji, znaju u kakvom okruženju životarimo.
11.03.2016. (13:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U razrednoj nastavi uvijek se čita ono što školska knjižnica nudi u dovoljnom broju. Ponekad se nađe i koje dijete koje posudi i koju knjigu više od obaveznog i tada se to treba nagraditi.
11.03.2016. (16:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Iako nisam kompetentan kao prethodni komentatori, mislim da je problem jer lektira nije evoluirala, nego je zadržavala svoj arhaički oblik, čak se pitam koliko su i sadašnje promjene up to date, tako da recimo nisam siguran koliko će i Viewegh koji je meni super biti zanimljiv generacijama koje dolaze i koliko će oni biti uopće u stanju shvatiti o čemu on piše,
11.03.2016. (18:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@zen zi - mislim da smo mi čitali 25 naslova po polugodištu u općoj gimnaziji, to bi bilo otprilike 2 mjesečno...
@svašta nešto i više od toga - doista je teško reći, ali što kaže zen zi - možda popisi i trebaju zbog državne mature...
@NF - školstvo je neprestano na tapeti i svi se u to petljaju jer se sviju tiče (roditelja, neroditelja, političara, profesora, same djece), ali čini mi se da napredak nije vidljiv, ako čak nije došlo i do nazadovanja
@Mela - slažem se, tu je i taj faktor dostupnosti - pogotovo u manjim sredinama gdje možda i nema druge knjižnice osim školske, djeca moraju čitati ono čega u školskoj knjižnici ima, i tu nema mjesta probiranju i afinitetima...
@FreshCaYg - da, nisam o tome na taj način razmišljala: ono što je uvršteno kao moderno i blisko djeci, zapravo je staro skoro 15 godina (primjerice, Vieweghove "Sjajne zeznute godine"), možda čak i više - koliko je to blisko onima koji imaju 16 ili 17 godina?!
11.03.2016. (20:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
uvrštavanje štulića u lektiru mi je van pameti(iako ga osobno jako volim), razlog tome je silno licemjerstvo oko tog trebaju li 15godišnjaci dobiti informaciju o kontracepciji, ali uključimo štulića u lektiru, možda dobiju informaciju o tome koliko je fafanje direktan put do muškog srca.posebno me interesira hoće li partizan ući u tu priču ili ćemo praviti od štulića pravijeg hrvata nego što je to ikad želio biti. posao lektire je naučiti djecu kulturi čitanja i stvoriti kapacitet za samostalno učenje jednog dana, svaka čast onom tko stvori čitalačke navike uz dosadašnji popis lektire i cjelovito čitanje bisera književnosti
12.03.2016. (23:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Posebno mi se dopalo: ... predlažu cjelovito čitanje tekstova koje brojni od njih nisu ni sami pročitali niti namjeravaju. (!!!) Najvažnije je stvoriti naviku i ljubav prema čitanju, možda usput i kakav-takav kritički pristup onome što čitaju. Poslije će već dorasti do onoga što ih zanima, i naučiti razlikovati žito od kukolja. Mislim da se u tim razgovorima nedovoljno spominje značaj obitelji: u obitelji u kojoj roditelji sami redovito čitaju, i koji su djetetu redovito čitali prije nego što je samo naučilo čitati, navika čitanja stvorena je i prije nego je dijete pošlo u školu. Rekao bih da će takvo dijete u bar 80% slučajeva i samo biti čitač. Moja je majka djetinjstvo provela u vrlo siromašnoj obitelji na istarskom kršu, i pričala mi je kako bi se navečer njih šestoro poredali oko petrolejke, svaki sa svojom knjigom u ruci, i čitali. I tako se to prenosilo na mlađa pokoljenja, ja sam bio opsesivni čitač a i moja djeca najviše od svega vole za poklon dobiti - knjigu.
13.03.2016. (03:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ZlicaOdOpaka
Proljeće Ivana Galeba bih proglasila suvišnom. Loša kopija Krleže :-)).
10.03.2016. (15:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sjedokosi
Nikada nisam slijedio kurikulume. Učenicima sam uvijek ponudio popis od sto naslova da sami odaberu što će čitati, a da o njihovom odabiru raspravljamo na satu. Od toga su bila obavezna tri naslova. Problem je što genijalni profesori ne pročitaju ni onu obveznu lektiru, a na aktivima rogobore protiv lektire. Iznenadilo me svaki puta kako je preko 50 posto učenika proćitalo više od deset naslova kroz godinu.Učenici su mogli čitati nove naslove za koje su me pitali. Ako ja nisam pročitao tu knjigu zadatak im je bi da je prvo meni posude :)
11.03.2016. (11:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zen zi
Mislim da mora postojati obvezni dio zbog mature;
kako će djeca polagati maturu, koja je za svih ista, zar ne?
Mi smo čitali i Bibliju i Juditu, ali koliko pamtim ne u cijelosti
već odabrane dijelove. Ne znam čemu tolika frka, ništa se
spektakularno nije dogodilo, osim što se uvodi primjerice
Štulićeva poezija, za koju mislim da bi bila interesantna
nama, a ne današnjim generacijama koje odrastaju na
nekoj posve drugoj glazbi.
Moje dijete upravo završava gimnaziju i mogu reći da gotovo
ništa ne čitaju ili bolje rečeno čitaju smiješno malu količinu
lektire i to uglavnom odabrane dijelove (vrlo kratke). Koliko
patim, mi smo čitali dvije lektire mjesečno, u cijelosti ( u
matematičkoj gimnaziji) , a jezični i opći dio je čitao još i više.
11.03.2016. (11:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svasta nesto i vise od toga
Uuu Murakami na popisu lektire to podrzavam. Mislim da neka djela jednostavno moraju biti na popisu obvezne lektire, ali isto tako smatram da su neka djela precjenjena. Tko je zapravo tu da odreduje koja je knjiga bitna i dobra,a koja nije... to je sve na citatelju.
11.03.2016. (12:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NF
bilo je krajnje vrijeme nešto poduzeti oko školske lektire, koliko vidim kritičari poduzetog mi nisu ni najmanje uvjerljiviji, ja bih naravno bio znatno radikalniji, nešto na tragu sjedokosog, al ovi su realniji, znaju u kakvom okruženju životarimo.
11.03.2016. (13:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mela
U razrednoj nastavi uvijek se čita ono što školska knjižnica nudi u dovoljnom broju. Ponekad se nađe i koje dijete koje posudi i koju knjigu više od obaveznog i tada se to treba nagraditi.
11.03.2016. (16:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
FreshCaYg
Iako nisam kompetentan kao prethodni komentatori, mislim da je problem jer lektira nije evoluirala, nego je zadržavala svoj arhaički oblik, čak se pitam koliko su i sadašnje promjene up to date, tako da recimo nisam siguran koliko će i Viewegh koji je meni super biti zanimljiv generacijama koje dolaze i koliko će oni biti uopće u stanju shvatiti o čemu on piše,
11.03.2016. (18:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bookeraj
@Zlica - ni sama nisam fan :)
@Sjedokosi - pohvaljujem ovo posljednje :)
@zen zi - mislim da smo mi čitali 25 naslova po polugodištu u općoj gimnaziji, to bi bilo otprilike 2 mjesečno...
@svašta nešto i više od toga - doista je teško reći, ali što kaže zen zi - možda popisi i trebaju zbog državne mature...
@NF - školstvo je neprestano na tapeti i svi se u to petljaju jer se sviju tiče (roditelja, neroditelja, političara, profesora, same djece), ali čini mi se da napredak nije vidljiv, ako čak nije došlo i do nazadovanja
@Mela - slažem se, tu je i taj faktor dostupnosti - pogotovo u manjim sredinama gdje možda i nema druge knjižnice osim školske, djeca moraju čitati ono čega u školskoj knjižnici ima, i tu nema mjesta probiranju i afinitetima...
@FreshCaYg - da, nisam o tome na taj način razmišljala: ono što je uvršteno kao moderno i blisko djeci, zapravo je staro skoro 15 godina (primjerice, Vieweghove "Sjajne zeznute godine"), možda čak i više - koliko je to blisko onima koji imaju 16 ili 17 godina?!
11.03.2016. (20:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Joanna has left Stepford
uvrštavanje štulića u lektiru mi je van pameti(iako ga osobno jako volim), razlog tome je silno licemjerstvo oko tog trebaju li 15godišnjaci dobiti informaciju o kontracepciji, ali uključimo štulića u lektiru, možda dobiju informaciju o tome koliko je fafanje direktan put do muškog srca.posebno me interesira hoće li partizan ući u tu priču ili ćemo praviti od štulića pravijeg hrvata nego što je to ikad želio biti. posao lektire je naučiti djecu kulturi čitanja i stvoriti kapacitet za samostalno učenje jednog dana, svaka čast onom tko stvori čitalačke navike uz dosadašnji popis lektire i cjelovito čitanje bisera književnosti
12.03.2016. (23:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pogled izvana
Posebno mi se dopalo:
... predlažu cjelovito čitanje tekstova koje brojni od njih nisu ni sami pročitali niti namjeravaju. (!!!)
Najvažnije je stvoriti naviku i ljubav prema čitanju, možda usput i kakav-takav kritički pristup onome što čitaju. Poslije će već dorasti do onoga što ih zanima, i naučiti razlikovati žito od kukolja.
Mislim da se u tim razgovorima nedovoljno spominje značaj obitelji: u obitelji u kojoj roditelji sami redovito čitaju, i koji su djetetu redovito čitali prije nego što je samo naučilo čitati, navika čitanja stvorena je i prije nego je dijete pošlo u školu. Rekao bih da će takvo dijete u bar 80% slučajeva i samo biti čitač.
Moja je majka djetinjstvo provela u vrlo siromašnoj obitelji na istarskom kršu, i pričala mi je kako bi se navečer njih šestoro poredali oko petrolejke, svaki sa svojom knjigom u ruci, i čitali. I tako se to prenosilo na mlađa pokoljenja, ja sam bio opsesivni čitač a i moja djeca najviše od svega vole za poklon dobiti - knjigu.
13.03.2016. (03:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...