Odličan tekst, kolega. Međutim, zaboravili ste naglasiti još jednu nepobitnu činjenicu, a ta je da, iako su KREATIVNE radionice pisanja korisne, one ono KREATIVNO nikoga i nikad ne mogu naučiti. (One su korisne zbog primjerice opismenjavanja - sintaksa, stilistika, vokabular itd., ali ONO kreativno ne mogu prenijeti polaznicima.) Što mislite bi li primjerice Einstein ikad predavao u radionici kreativne fizike kad bi takva postojala? Mislim da ne bi. Da, zašto nema kreativnih radionica fizike? Btw, zašto se onda radionice pisanja nazivaju kreativnim, ako ne mogu naučiti polaznike onome što im stoji u naslovu? Zašto se jednostavno ne nazovu radionicama pisanja? Uostalom, njih su izmislili američki profesori da bi zaradili koju pinku i usput ''kreativnom seksu'' podučili zgodne polaznice onog nekreativnog, a to je učenje pisanja. Itd. I na kraju, uz kolegijalni pozdrav, evo i retoričkog pitanja; ''Kako je to, dovraga, bilo moguće kreativno pisati od antike do sedamdesetih godina 20. stoljeća bez kreativnih radionica pisanja?''
17.02.2016. (12:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mislim da bi se i pokretači tih radionica složili s vama u vezi "kreativnog". A to "kreativno" nalazi se u nazivima tih radionica jer tako valjda atraktivnije zvuči :-) Osim toga, mislim da se one tako zovu jer se tako zovu i u SAD-u, a Ameri , kao, ne mogu fulat :-)
17.02.2016. (13:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mozda bi ovdje trebalo jos zaostriti preciznost pojmova. Jer pisanje, poput svakog stvaranja, automatski jest neka kreacija. I lose pisanje je, bas kao i lose slikanje, na neki nacin kreativno. Time naravno pojam 'kreativnog' iz naziva radionica postaje jos suvisnijim. Ono sto tim pojmom pokusavaju progurati ponudjaci radionica zapravo je najblize znacenju "oslobodit cemo briljantan talent koji skriven lezi u vama". Marketinski shvatljivo. No potpuno se slazem s tezom iz posta. Nema te radionice, koliko god zanatskih trikova u njoj poducavali, koja moze nadomjestiti citanje. Pisati, a ne biti literat, to najcesce vodi k sasvim bljutavim 'jelima'.
17.02.2016. (19:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Prvo je pitanje jesu li to radionice kreativnog pisanja ili su kreativne radionice pisanja?
Iz knjige Josipa NOvakovića "Radionica pisanja fikcije" užasno sam puno naučio, što ne znači da sam postao dobar pisac. Na radionici pisanja Zorana Ferića također sam puno naučio, a i nekoliko dobrih pisaca pohađalo je te radionice (Dario Rukavina, Ksenija Kušec...) što ne znači da bez te radionice ne bi postigli što su postigli, ali iz vlastitog iskustva mogu jamčiti da su radionice kod Ferića užasno zabavne, pa ako hoćete i kreativne, odnosno voditelj koristi vrlo zanimljive metode kako bi potaknuo kreativnost kod polaznika. Preporučam svakom početniku. Kasnije sve ovisi o njemu samome. A bez užasno puno čitanja nema dobrog pisanja, što ne znači da netko tko puno čita automatski postaje dobar pisac kad uzme olovku u ruke. To isto znam iz vlastitog iskustva.
18.02.2016. (13:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
slažem se s osnovnom postavkom teksta-bez čitanja nema (dobrog) pisanja! s druge strane, kreativne radionice (ne pretjerano kreativnog) pisanja postale su dobar biznis za sve uključene-etablirani/ji autori zarađuju na osobama s viškom ambicije a manjkom kreativnosti (čast izuzecima), no sve to proizvodi više štete nego koristi- ovi nadobudni/ji, s viškom ambicija, ionako prevrnu nebo i zemlju da izdaju bar jednu, još jednu, cijeli niz svojih osrednjih knjižuraka, zaguše ionako trulu književnu scenu gdje se vodi najvažnija borba ikada- za opstanak lijepe književnosti. kao čitalac, pomalo sam zgađen i zatrpan hiperprodukcijom knjiga, a onda slijedi završni udarac- književni kritičar/i kojima sam vjerovao, osobe s integritetom, već su se prodale na okrutnom tržištu, pa reklamiraju i hvale i najgore smeće da bi preživjeli, zaradili angažman, honorar, ....pa se upecam, počnem čitati, razočaram se i sve manje posežem za novi/jim autorima. ne vjerujem kritici, izgubim se u hiperprodukciji i čitam sve manje.tko je kriv?svi vi/mi, a ne samo oni.
18.02.2016. (14:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Wall mislim da za hiperprodukciju nisu krive radionice kreativnog pisanja... krivi su poticaji koje dijele izdavačima šakom i kapom za sve i svašta, pa onda izdavači prijavljuju što više izdanja da bi dobili recimo 10 000 kn po knjizi, objave najmanju moguću tiražu i najjeftiniju opremu za cca. 5000 kn, a 5000 im lijepo ostane (mnogi izdavači, ne svi ) I druga stvar, ovo što kažeš da čitaš sve manje, to je izgovor. Da čitam knjigu dnevno ne bih stigao pročitati sve sjajne knjige koje sam naumio pročitati za života. Ako misliš samo na nove autore onda si u pravu, tu je jako malo dobrega...
18.02.2016. (16:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ne mogu se složiti da se "poticaji dijele šakom i kapom za sve i svašta", upravo suprotno, poticaja je premalo! Naročito, s obzirom na stanje na tržištu i na činjenicu da se knjige sve slabije prodaju a da ne govorim kako i lovu za ono malo što se proda u knjižarama, izdavači od knjižara čekaju po pola godine i više. a ovakve tvrdnje kako "izdavači dobiju 10.000 kuna od države, pa na objavljivanje knjige potroše 5.000 i njima ostane 5.000 kuna" je nebuloza. Npr. ministarstvo kulture je još prije nekoliko godina uvelo pravilo da izdavač od iznosa koji dobije od ministarstva kao potporu za izdavanje knjige mora minimalno 30% isplatiti autoru. Dakle, ako je izdavač primio 10.000 kuna, minimalno 3.000 kuna ide autoru kao honorar. I kako vi to onda zamišljate da s preostalih 2.000 može izdati knjigu (tj. platiti dizajn, tiskaru, prijelom, lektora, korektora i sve druge troškove) kako bi mu još i 5.000 kuna ostalo kao zarada? Vjerovali vi ili ne, ni tih 10.000 kuna koje izdavač eventualno dobije od države, nije dovoljno da bi se pokrili svi troškovi i da knjiga bude objavljena. Da je ovako kako vi tvrdite situacija bi bila suprotna od ove kojoj svjedočimo: ne bi se izdavačke kuće gasile i propadale, nego bi ih svakim danom bilo sve više.
19.02.2016. (06:43)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
i da, Wall je dobro primjetio, tek sad vidim svoj lapsus, te se radionice zovu radionice kreativnog pisanja a ne kreativne radionice pisanja kako sam ja napisao. Ali poanta mog teksta je ionako bila u naglašavanju važnosti čitanja, radionice pisanja su bile tek povod za tekst
19.02.2016. (06:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@knjiški moljac naivan si ili naivni ste, ako baš hoćeš na vi ... moje dvije knjige dobile su poticaj, svaka po 10 000 kn, ali ja ni kune nisam vidio od toga... da tužim izdavača !? Lektora nije bilo, izdavač je sam malo popravio tekst, pravopisne greške ... OMot sam napravio sam, štampanje nije došlo više od 3000 kn, pa računaj-te! Selktivan si i površan u čitanju mog komentara, lijepo sam napisao u zagradi, mnogi izdavači, ne svi !!! Nisam nigdje ni rekao da je poticaja previše samo da se bez veze raspoređuje. Slažem se da bi poticaja trebalo biti više, ali ne za sve i svašta i ne za sve izdavače, samo za one koji se trude oko knjiga. Moja druga knjiga čak nije ni puštena u prodaju (ok, možda to nije ni zaslužila, ali je izdavač uzeo poticaj od 10 000 kn), eno je u podrumu kod izdavača. I nije Wall primjetio da se radionice zovu "Radionice kreativnog pisanja", nego ja, u svom prvom komentaru. I to ti je promaklo, aljkav si i paušalan. A zašto izdavačke kuće propadaju, to je tema za disertaciju, a ne površni komentar.
19.02.2016. (12:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nemam pojma o poticajima, nofcima, izdavanju knjiga, samo sam još pred dobrih 20-tak godina, kad je algoritam počeo s masovnom proizvodnjom i izdavanjem beletristike, reklamirajući svaku knjigu kao bestseler, vrhunsku, ovakvu, onakvu, nakon par desetaka tih romančića s gađenjem sam rekla: ma sve je to tipična američka školla "kreativnog" pisanja, želeći naglasiti da su mi sve te umotvorine na isti kalup, jednostavne strukture, još jednostavnijih rečenica, predvidljivih zapleta, tipiziranih likova, standardnog leksika za uobičajene nezahtjevne čitače (to će reći: ne neznalice teorije književnosti, nego naprosto ljude koji premalo ili površno čitaju). kasnije su se i druge izdavačke kuće isprsile sa sličnim djelcima, a onda tisak preuzeo primat u štancanju džepnih izdanja uz favoriziranje koječega. i u svoj toj hiperprodukciji i katastrofalnoj inflaciji umjetnosti znalo se naći izvrsnih i intrigantnih romana, sva sreća! stvarno sam daleko strukom od umjetnosti, književnosti, no pozdravljam moljca dajući mu u pootpunosti za pravo: samo se čitanjem, čitanjem, čitanjem uči pismenosti, i čitanjem, čitanjem, čitanjem vježba zapaženje kvalitete tuđih djela, a onda, s eventualnim vještinama naučenim na nekom tečaju, može zapaženo i spoznato inkorporirati u svoj rad. izgleda možda kontradiktorno da se popularizira čitanje općenito, bez usmjeravanja na određenu kvalitetu, no, bez obzira, i na taj način se može naučiti uočavati, razdvojiti žito od kukolja i barem naučiti razlikovati što valja, a što ne. :)
19.02.2016. (12:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ako je do sada bilo gadno, jadno, teško za knjigu i izdavaštvo, sad će biti mnogo gore. čekaju nas nepismene gadarije 'nove kulturne revolucije', svi ti silni ustašofilski skribomani, sjećanja na tatu-ujca s ušatim U, istraživanja jama i bleiburških neispričanih priča, pjesma, priča, roman slavnoj ndh, pobačenim angelekima, sjajnim svećenicicma,o paklu komunizma gdje se nije smjelo pošteno prekrižiti, a jooj. svi ti kvazi-znansvenici i pisci s Ive Pilara (Bruna Esih i njezini), te slavne Hrvatske studije i parnasovci s Mostarskog sveučilišta,sjećanja velikana (Šeks)...čekaju nas velikani emigrantske pismenosti iz Buenos Airesa i Norvala (iako ne bih, hvala!). Pa onda, hasan begove umotvorine i novo domoljubno izdavaštvo, upomoć!
20.02.2016. (14:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@dobar, loš, zao - ako je tako kako tvrdiš, ne razumijem zašto to pišeš skriven iza nadimka, zašto ne otkriješ o kojem se izdavaču radi i o kojim se tvojim knjigama radi? To je najmanje što možeš učiniti kako bi se spriječila takva buduća praksa tog izdavača.
21.02.2016. (10:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Izdavači su VBZ i Biakova .... Knjige su "Dnevnik jednog jumfera" i " Istinite priče..." Ali nisam siguran da su bili obavezni isplatiti mi minimalno 30% od poticaja, jer radi se o poticaju gradskog ureda za kulturu, a ne ministarstva kulture !?
29.02.2016. (11:31)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ronaldo
Odličan tekst, kolega. Međutim, zaboravili ste naglasiti još jednu nepobitnu činjenicu, a ta je da, iako su KREATIVNE radionice pisanja korisne, one ono KREATIVNO nikoga i nikad ne mogu naučiti. (One su korisne zbog primjerice opismenjavanja - sintaksa, stilistika, vokabular itd., ali ONO kreativno ne mogu prenijeti polaznicima.) Što mislite bi li primjerice Einstein ikad predavao u radionici kreativne fizike kad bi takva postojala? Mislim da ne bi. Da, zašto nema kreativnih radionica fizike? Btw, zašto se onda radionice pisanja nazivaju kreativnim, ako ne mogu naučiti polaznike onome što im stoji u naslovu? Zašto se jednostavno ne nazovu radionicama pisanja? Uostalom, njih su izmislili američki profesori da bi zaradili koju pinku i usput ''kreativnom seksu'' podučili zgodne polaznice onog nekreativnog, a to je učenje pisanja. Itd. I na kraju, uz kolegijalni pozdrav, evo i retoričkog pitanja; ''Kako je to, dovraga, bilo moguće kreativno pisati od antike do sedamdesetih godina 20. stoljeća bez kreativnih radionica pisanja?''
17.02.2016. (12:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
knjiški moljac
mislim da bi se i pokretači tih radionica složili s vama u vezi "kreativnog". A to "kreativno" nalazi se u nazivima tih radionica jer tako valjda atraktivnije zvuči :-) Osim toga, mislim da se one tako zovu jer se tako zovu i u SAD-u, a Ameri , kao, ne mogu fulat :-)
17.02.2016. (13:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bromberg
Mozda bi ovdje trebalo jos zaostriti preciznost pojmova. Jer pisanje, poput svakog stvaranja, automatski jest neka kreacija. I lose pisanje je, bas kao i lose slikanje, na neki nacin kreativno.
Time naravno pojam 'kreativnog' iz naziva radionica postaje jos suvisnijim.
Ono sto tim pojmom pokusavaju progurati ponudjaci radionica zapravo je najblize znacenju "oslobodit cemo briljantan talent koji skriven lezi u vama". Marketinski shvatljivo.
No potpuno se slazem s tezom iz posta. Nema te radionice, koliko god zanatskih trikova u njoj poducavali, koja moze nadomjestiti citanje. Pisati, a ne biti literat, to najcesce vodi k sasvim bljutavim 'jelima'.
17.02.2016. (19:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
shadow-of-soul
potpisujem tvoj Zaključak
17.02.2016. (19:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DOBAR, LOŠ, ŠTRACA
Prvo je pitanje jesu li to radionice kreativnog pisanja ili su kreativne radionice pisanja?
Iz knjige Josipa NOvakovića "Radionica pisanja fikcije" užasno sam puno naučio, što ne znači da sam postao dobar pisac.
Na radionici pisanja Zorana Ferića također sam puno naučio, a i nekoliko dobrih pisaca pohađalo je te radionice (Dario Rukavina, Ksenija Kušec...) što ne znači da bez te radionice ne bi postigli što su postigli, ali iz vlastitog iskustva mogu jamčiti da su radionice kod Ferića užasno zabavne, pa ako hoćete i kreativne, odnosno voditelj koristi vrlo zanimljive metode kako bi potaknuo kreativnost kod polaznika. Preporučam svakom početniku. Kasnije sve ovisi o njemu samome.
A bez užasno puno čitanja nema dobrog pisanja, što ne znači da netko tko puno čita automatski postaje dobar pisac kad uzme olovku u ruke.
To isto znam iz vlastitog iskustva.
18.02.2016. (13:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Wall
slažem se s osnovnom postavkom teksta-bez čitanja nema (dobrog) pisanja! s druge strane, kreativne radionice (ne pretjerano kreativnog) pisanja postale su dobar biznis za sve uključene-etablirani/ji autori zarađuju na osobama s viškom ambicije a manjkom kreativnosti (čast izuzecima), no sve to proizvodi više štete nego koristi- ovi nadobudni/ji, s viškom ambicija, ionako prevrnu nebo i zemlju da izdaju bar jednu, još jednu, cijeli niz svojih osrednjih knjižuraka, zaguše ionako trulu književnu scenu gdje se vodi najvažnija borba ikada- za opstanak lijepe književnosti. kao čitalac, pomalo sam zgađen i zatrpan hiperprodukcijom knjiga, a onda slijedi završni udarac- književni kritičar/i kojima sam vjerovao, osobe s integritetom, već su se prodale na okrutnom tržištu, pa reklamiraju i hvale i najgore smeće da bi preživjeli, zaradili angažman, honorar, ....pa se upecam, počnem čitati, razočaram se i sve manje posežem za novi/jim autorima. ne vjerujem kritici, izgubim se u hiperprodukciji i čitam sve manje.tko je kriv?svi vi/mi, a ne samo oni.
18.02.2016. (14:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DOBAR, LOŠ, ŠTRACA
@Wall
mislim da za hiperprodukciju nisu krive radionice kreativnog pisanja...
krivi su poticaji koje dijele izdavačima šakom i kapom za sve i svašta, pa onda izdavači prijavljuju što više izdanja da bi dobili recimo 10 000 kn po knjizi, objave najmanju moguću tiražu i najjeftiniju opremu za cca. 5000 kn, a 5000 im lijepo ostane (mnogi izdavači, ne svi )
I druga stvar, ovo što kažeš da čitaš sve manje, to je izgovor.
Da čitam knjigu dnevno ne bih stigao pročitati sve sjajne knjige koje sam naumio pročitati za života.
Ako misliš samo na nove autore onda si u pravu, tu je jako malo dobrega...
18.02.2016. (16:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
knjiški moljac
ne mogu se složiti da se "poticaji dijele šakom i kapom za sve i svašta", upravo suprotno, poticaja je premalo! Naročito, s obzirom na stanje na tržištu i na činjenicu da se knjige sve slabije prodaju a da ne govorim kako i lovu za ono malo što se proda u knjižarama, izdavači od knjižara čekaju po pola godine i više.
a ovakve tvrdnje kako "izdavači dobiju 10.000 kuna od države, pa na objavljivanje knjige potroše 5.000 i njima ostane 5.000 kuna" je nebuloza. Npr. ministarstvo kulture je još prije nekoliko godina uvelo pravilo da izdavač od iznosa koji dobije od ministarstva kao potporu za izdavanje knjige mora minimalno 30% isplatiti autoru. Dakle, ako je izdavač primio 10.000 kuna, minimalno 3.000 kuna ide autoru kao honorar. I kako vi to onda zamišljate da s preostalih 2.000 može izdati knjigu (tj. platiti dizajn, tiskaru, prijelom, lektora, korektora i sve druge troškove) kako bi mu još i 5.000 kuna ostalo kao zarada? Vjerovali vi ili ne, ni tih 10.000 kuna koje izdavač eventualno dobije od države, nije dovoljno da bi se pokrili svi troškovi i da knjiga bude objavljena. Da je ovako kako vi tvrdite situacija bi bila suprotna od ove kojoj svjedočimo: ne bi se izdavačke kuće gasile i propadale, nego bi ih svakim danom bilo sve više.
19.02.2016. (06:43) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
knjiški moljac
i da, Wall je dobro primjetio, tek sad vidim svoj lapsus, te se radionice zovu radionice kreativnog pisanja a ne kreativne radionice pisanja kako sam ja napisao.
Ali poanta mog teksta je ionako bila u naglašavanju važnosti čitanja, radionice pisanja su bile tek povod za tekst
19.02.2016. (06:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DOBAR, LOŠ, ŠTRACA
@knjiški moljac
naivan si ili naivni ste, ako baš hoćeš na vi ...
moje dvije knjige dobile su poticaj, svaka po 10 000 kn, ali ja ni kune nisam vidio od toga...
da tužim izdavača !?
Lektora nije bilo, izdavač je sam malo popravio tekst, pravopisne
greške ...
OMot sam napravio sam, štampanje nije došlo više od 3000 kn, pa računaj-te!
Selktivan si i površan u čitanju mog komentara, lijepo sam napisao u zagradi, mnogi izdavači, ne svi !!!
Nisam nigdje ni rekao da je poticaja previše samo da se bez veze raspoređuje.
Slažem se da bi poticaja trebalo biti više, ali ne za sve i svašta i ne za sve izdavače, samo za one koji se trude oko knjiga.
Moja druga knjiga čak nije ni puštena u prodaju (ok, možda to nije ni zaslužila, ali je izdavač uzeo poticaj od 10 000 kn), eno je u podrumu kod izdavača.
I nije Wall primjetio da se radionice zovu "Radionice kreativnog pisanja", nego ja, u svom prvom komentaru. I to ti je promaklo, aljkav si i paušalan.
A zašto izdavačke kuće propadaju, to je tema za disertaciju, a ne površni komentar.
19.02.2016. (12:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
stara teta
nemam pojma o poticajima, nofcima, izdavanju knjiga, samo sam još pred dobrih 20-tak godina, kad je algoritam počeo s masovnom proizvodnjom i izdavanjem beletristike, reklamirajući svaku knjigu kao bestseler, vrhunsku, ovakvu, onakvu, nakon par desetaka tih romančića s gađenjem sam rekla: ma sve je to tipična američka školla "kreativnog" pisanja, želeći naglasiti da su mi sve te umotvorine na isti kalup, jednostavne strukture, još jednostavnijih rečenica, predvidljivih zapleta, tipiziranih likova, standardnog leksika za uobičajene nezahtjevne čitače (to će reći: ne neznalice teorije književnosti, nego naprosto ljude koji premalo ili površno čitaju). kasnije su se i druge izdavačke kuće isprsile sa sličnim djelcima, a onda tisak preuzeo primat u štancanju džepnih izdanja uz favoriziranje koječega. i u svoj toj hiperprodukciji i katastrofalnoj inflaciji umjetnosti znalo se naći izvrsnih i intrigantnih romana, sva sreća!
stvarno sam daleko strukom od umjetnosti, književnosti, no pozdravljam moljca dajući mu u pootpunosti za pravo: samo se čitanjem, čitanjem, čitanjem uči pismenosti, i čitanjem, čitanjem, čitanjem vježba zapaženje kvalitete tuđih djela, a onda, s eventualnim vještinama naučenim na nekom tečaju, može zapaženo i spoznato inkorporirati u svoj rad. izgleda možda kontradiktorno da se popularizira čitanje općenito, bez usmjeravanja na određenu kvalitetu, no, bez obzira, i na taj način se može naučiti uočavati, razdvojiti žito od kukolja i barem naučiti razlikovati što valja, a što ne. :)
19.02.2016. (12:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Wall
ako je do sada bilo gadno, jadno, teško za knjigu i izdavaštvo, sad će biti mnogo gore. čekaju nas nepismene gadarije 'nove kulturne revolucije', svi ti silni ustašofilski skribomani, sjećanja na tatu-ujca s ušatim U, istraživanja jama i bleiburških neispričanih priča, pjesma, priča, roman slavnoj ndh, pobačenim angelekima, sjajnim svećenicicma,o paklu komunizma gdje se nije smjelo pošteno prekrižiti, a jooj. svi ti kvazi-znansvenici i pisci s Ive Pilara (Bruna Esih i njezini), te slavne Hrvatske studije i parnasovci s Mostarskog sveučilišta,sjećanja velikana (Šeks)...čekaju nas velikani emigrantske pismenosti iz Buenos Airesa i Norvala (iako ne bih, hvala!). Pa onda, hasan begove umotvorine i novo domoljubno izdavaštvo, upomoć!
20.02.2016. (14:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
knjiški moljac
@dobar, loš, zao - ako je tako kako tvrdiš, ne razumijem zašto to pišeš skriven iza nadimka, zašto ne otkriješ o kojem se izdavaču radi i o kojim se tvojim knjigama radi? To je najmanje što možeš učiniti kako bi se spriječila takva buduća praksa tog izdavača.
21.02.2016. (10:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DOBAR, LOŠ, ŠTRACA
Izdavači su VBZ i Biakova ....
Knjige su "Dnevnik jednog jumfera" i " Istinite priče..."
Ali nisam siguran da su bili obavezni isplatiti mi minimalno 30% od poticaja, jer radi se o poticaju gradskog ureda za kulturu, a ne ministarstva kulture !?
29.02.2016. (11:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...