Odavno je poznato da je nemoguće kritizirati bogate i uspjene: ako si siromaan i neuspjean- optuit će te da si naprosto zavidan i da zato gunđa protiv onih boljih od sebe ako si bogat i uspjean, a ipak kritizira sustav u kojem su neki bogati i uspjeni, a neki nisu, onda si automatski utuiv za licemjerje
Ova tema koju si načeo je zapravo ključna za dananje odnose u drutvu, jer imamo pobornike ultra liberalizma Ayn Randovskog tipa u obliku političkih opcija koje zagovaraju svojuvrsnu 'besramnost' spram uspjeha i gomilanja bogatstva- ' ti to zasluuje jer si najboji itd.'. Poznato je da se Rand napajala na Nitzcheu, tako da je on otvorio tu temu koja se napuhala do, ni manje ni vie, nego ključnog ideloko-svjetonazorsko-političko- socio- ekonomskog pitanja dananjice. Naime, tu upravo imamo zrcaljenje osnovne polarnosti socijalizam-kapitalizam kako se danas pojavljuje u sve radikaliziranijoj formi otvorene nesnoljivosti spram svakog oblika egalitarizma, kolektivizma, solidarnosti ili uzajamnosti u vidu prava i obveza prema svojim blinjim. Dakle, ova gunđala, popovi, bi bili egzemplari krćanskog morala koji je zatrovao bolje predatorske instinkte nadčovjeka-pobjednika koji je upravo selekcijom i odbacivanjem evolucijskog karta omogućio da čovjek bude to to je, a socijalizam nije drugo nego prikriveni krćasnki moral u političkoj domeni. Tom argumetacijom je ljevičarska opcija stjerana u kut i za sada ne pronalazi adekvatnu ili dovoljno uvjerlljivu strategiju kojom bi se obranila od te vrste kritike koja je, kako se vidi i iz tvog posta, uvjerljiva i lako razumljiva.
14.08.2015. (16:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hlapićka
1. Lijepo je to si se vratio. 2. Tijekom čitanja ovog teksta, imala sam otvoren jo jedan tab: "A No- Fuss Beauty Look. 3. Moda si slučajno, a moda namjerno propustio jedan lončić: Katarina M. između redaka "sumnjiči" Cindy C. da čitav ivot hoda retuirana, a tek je sad, kad stara, pokazuje svoje pravo lice. Nigdje u njenom tekstu nije rečeno da je ona s 23 izgledala ba onako kako slike kau. Katarina M. krivo slae istinu: nije istina da je ona s 23 bila "ljepa", nego je istina tek ovo: da sada nije. to nije potpuna neistina: naime, svaki fotomodel manipulira svoje tijelo kako bi na fotografijama dobio/ la optimalan rezultat. Savren ti je primjer za to Tyra Banks koja i danas izgleda izvanredno na fotografijama jer zna svoje tijelo koristiti kao instrument, "work her body". Donedano sam sporadično gledala emisiju "America's best top model" u kojoj Tyra Banks, sad već isluena guzata gospođa, radi s kamerom tako da uspijeva prikriti ama ba svaki nedostatak i djelovati besprijekorno (nevodno neretuiranih fotografija). Cilj je emisije poučiti druge buduće modele upravo tome: retuiranju bez retuiranja. I sama je Cindy s 23 godine vjerojatno u 3 ujutro, razmazane minke i pijana kao zemlja, izgledala kao manje laskava verzija sebe. To i dalje ne opravdava Katarinu M., koja profesiju čiji je primarni cilj stvaranje estetskog dojma, naziva prijevarom. Ako ćemo banalizirati, onda jednako tako i kazaline glumce, renomirane minkere, redatelje pa čak i knjievnike moemo loosely nazvati prevarantima. 4. No, enu nije za kriviti za krivo spajanje lončića: u preko nekoliko navrata pisala sam (a i ti si) o imperativu ljepote koji stvara osjećaj nedostatnosti, ba kao to kod mukaraca imperativ izvrsnosti u različitim poljima stvara isti osjećaj. Luzerstvo je zapravo glavna tema ovog posta: litost zbog luzerstva. Utjeno je ipak to za nedostatnost ima lijeka: fanatičan rad na sebi većinom iznjedri kakve- takve rezultate. 5. I onda se opet vraćamo na priču stariju od antike: izvrsni preivljavaju i napreduju, razmnoavaju se, karika su u evoluciji. Oni manje izvrsni izumiru. to je Jordan kriv to je bio monstruozno dobar i to unovčio, to je Cindy kriva to je bila zapanjujuće privlačna? 6. Vraćamo se na etiku zasluge kojom nas tove od djetinjstva. I sama sam u koli hrpu puta svjedočila imperativu davanja bolje ocjene netalentiranom djetetu koje se trga za nju, a kanjavanju talentirane nezainteresirane ljenčuge niom ocjenom. Kao da mi je odgojni zadatak iznivelirati to je priroda dala ili oduzela. 7. Kao da je ljudima upisano u modane stanice da misle da su samim rođenjem zasluili neki poklon, neki talent. Oni manje obdareni krive ivot, a često i neko boanstvo, za slučajnost vlastita rođenja i vlastitih prilika. Nihilizam je jedino pravo rjeenje za nezadovoljstvo.
Pisala sam nabrzaka, nadam se da je jasno.
14.08.2015. (16:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Cindy je doista lepa k'o slika ď (bila). teta to se nije uslikala bez grudnjaka. Ovo čisto radi neke mojeg malog 'perverznog' interesa (a moda ba u tome Cindy i autorica tog neobično frustrirano napisanog članka, dijele taj rezentiman, iako i tu bi se Cindy moglo opravdati njenim zanimanjem, naime, moda je reklamirala neto :-).
Mislim, glavna poruka reklame je U Suckers ;-)...
No, gdje sam ono stala? Aha, da.
Sjećam se jednomad prije 30-ak godina bili mi na nudističkoj i doao jedan par, također nudista, domaćih. Tu je enu trebalo vidjeti (iako, trebalo bi ju pisati ena ďÂ..). Moda je bila istih godina kao C. na fotki, moda i starija, ne znam, imala je dugu plavu kosu s vidljivim izrastom sijede, prsa su joj I GLOBALNO I LOKALNO, bila takva da bi ih svatko poelio nositi na sebi ďÂ... tijelo čisto savrenstvo, jedino je, jasno po neeleastičnosti koe bilo vidljivo da su u pitanju godine. Bila je u pratnji čangrizavog, od osteoporoze već guravog dedeka, koji doslovce svakih pet minuta komentirao tipa, to si se tako stala na rub da te svi gledaju, a ona stoji polurairenih nogu, desnim dlanom zaklanjajući sunce, smjeka se i pomalo lagano iritirano stalno odgovara na njegove ubode tipa to se uzrujava (to je bila posebna igra riječi ďÂ).
Koja ljepotica! C. joj na ovoj neretuiranoj doista nije ba ni blizu ďÂ... Zna, toliko je bila lijepa da nije ostavljala nikakav prostor ni za kakvu primjedbu osim čiste konstatacije - lijepa ďÂ... Ljepa od svakog komada na plai, neovisno o dobi, rasi, spolu i seksualnoj orijentaciji. Pomela nas je sve ďÂ... (neto ala Dove pro-age komadi, iako, tko će vie tim marketinkim trikovima vjerovati ďÂ).
Rekao bi čovjek po pozi i kad bi čuo glas njenog pratioca, malo se pravi vana, izaziva, ali to bi bila presmjela tvrdnja. Ona je jednostavno stajala i uivala :-). A moda je bila i malo edna.:-)))
Da, ja sam plivala u vodi oko 2 m ispred, osvjeavajuća voda sunca i buona vista :-))) (mislim da mi je bilo ao to smo valjda sutra morali nazad, a taman se pojavilo neto vrhunski zanimljivo na plai:-).
Čuj, pokazala bih ti tu sliku, ali jo ne znam kako ju mentalno prenijeti. Moda uskoro 3D tehnologija neto učini u tom smislu, pa ti javim isti čas ;-)... Mo' ju onda erat okolo ;-)...
14.08.2015. (18:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hlapićka
I jo jedna stvar! Crawford i Jordan nisu usporedivi čisto zbog uskosti djelovanja. Crawford predstavlja ensku ljepotu za kojom svaka udi. Ljepota je puno općenitija od koarkakog talenta. Da je kojim slučajem nogomet u pitanju, moda bi obuhvatio malo veći dio kolača, ali ovako si obuhvatio koarkom neusporedivo manje nego to obuhvaća imperatiov ljepote (on tangira svaku enu, čak i onu koji kao ne tangira, dok se za koarku mnogima jebe). Znam, znam, nije bitna sveobuhvatnost ovdje? Ali jest! Tvrdi li da je svaka izvrsnost jednako vrijedna, ili je ipak kod mukaraca daleko difuznija nego kod ena? Ali zalijećem se...kasnije.
14.08.2015. (19:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Duboko sam zahvalna Kunderi na njegovom djelu, i na davno usvojenoj riječi Lítost koja pokriva sloene osjećaje često prepoznate u sebi i drugima. Sjećam se da je Cindy na vrhuncu slave izjavila da bi i ona voljela biti u ivotu onakva kakva je na slici; ena je dosljedna, prati sebe stvarnu, ma kako to drugi tumačili. Elem, naslovom si me osvojio, pa sam te pokuala usvojiti; nije to lako, @Pero :-). Pozdrav.
15.08.2015. (13:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sad kad sam se oslobodila distance spram ovog bloga, uivam u tvom pisanju, neovisno o temi. Samo pii i kraće postove, ako nema vremena. Na samu temu nemam nekog komentara osim ravnoduja. Pozdrav!
15.08.2015. (18:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zanimljivo, upravo ovih dana čitam Kunderin roman "The Book of Laughter and Forgetting" na engleskom (iako sam ga ranije, dosta davno, već čitala na hrvatskom)! I u engleskom prijevodu peti dio zadrao je naslov "Litost". Ba kao to si i sam naveo, pojam se eksplicitno problematizira: "Litost is a Czech word with no exact translation into any other language. It designates a feeling as infinite as an open accordion, a feeling that is synthesis of many others: grief, sympathy, remorse, and an indefinable longing. The first syllable, which is long and stressed, sounds like the wail of an abandoned dog. Under certain circumstances, however, it can have very narrow meaning, a meaning as definite, precise, and sharp as a well-honed cutting edge. I have never found an equivalent in other languages for this sense of the word either, though I do not see how anyone can understand the human soul without it."
No pada mi na pamet ba ovo to se pita Kundera: "how anyone can understand the human soul without it"? Drugim riječima, kako to da riječ postoji samo u čekom? Znamo, dakako, da je jezik svijet, i da odraava sve ono to postoji u svijetu i za čim postoji potreba da se odrazi. Znači li to da 'litost' nije univerzalna pojava (ne bih rekla), ili samo to da se teko uočava, pa se samim time i teko definira, tj. simbolički supstituira jednom riječju? Prije bih rekla da je ovo drugo, premda je svejedno zanimljivo kao fenomen (tim vie jer nije riječ o nekom sasvim dalekom jeziku/kulturi/podneblju, različitom od, primjerice, naeg). U svakom slučaju, pokazao si svu slojevitost 'litosti', pa moda ba i time dao odgovor na moje pitanje... Osim to si vrhunski teoretičar, mislim da bi bio i odličan psiholog (ovo najozbiljnije mislim) :-)
16.08.2015. (10:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NITA - ''Ova tema koju si načeo je zapravo ključna za dananje odnose u drutvu, jer imamo pobornike ultra liberalizma Ayn Randovskog tipa u obliku političkih opcija koje zagovaraju svojevrsnu 'besramnost' spram uspjeha i gomilanja bogatstva- ' ti to zasluuje jer si najboji itd.'.'' Ne, ne bih se sloio da je ova tema ta na koju je odvodi. Zabluđuje uslijed nerazlučivanja ovoga o čemu pričam u postu od pitanje političke jednakosti ili nejednakosti. Slično kao to mukarci i ene nisu jednaki svojom biolokom ustrojenoću, i ako se to kae, ne znači da se reklo kako mukarci i ene ne trebaju biti politički izjednačeni.
''Tom argumetacijom je ljevičarska opcija stjerana u kut'' (itd.) - zato, pitam, učitavati ljevičarsko-desničarsku prizmu ekonomike? to je pravi problem s onime protiv čega protestira ljevica koju zaziva? To to naposljetku uopće nije posrijedi meritokratsko načelo kada se ultra liberalizam na njega poziva, nego - plutokracija koja se maskira u meritokraciju. Posrijedi je konfabulacija - lupanje kontre tom aynrandovstvu treba, dakle, ići upornim razotkrivanjem ugrađene konfabulacije, a ne poricanjem ljudske nejednakosti u partikularnim segmentima, zaboga (koja se ne preslikava na poricanje političke jednakosti, aksiomatske i neupitne u građanskim ustavima).
Čitaj Drveno eljezo ili patetični cinizam - tamo sam podrobnije o ovoj konfabulaciji. ''Na sličan motiv moe se naići u Dnevniku s Heathrowa Alaina de Bottona, gdje on promatra goste u aerodromskom salonu predviđenom isključivo za putnike prvog razreda, koji međutim upadljivo odudaraju od stereotipa o bogataima kao 'gojaznim nasljednicima', kao 'mree oligarha koji su nezaslueno doli do povlastica zahvaljujući raznim oblicima nepotizma i korupcije'. Ovi su, naprotiv, izgledali kao skroz OK tipovi koji su se obogatili inteligencijom i upornoću, naprosto objektivnom boljoću od nas. 'U prorijeđenom zraku iz ventilacijskog sustava salona Concorde ipak je lebdio nagovjetaj nečeg zlokobnog: implicitna sugestija da tri tradicionalna razreda avionskih putnika ustvari predstavljaju tročlanu podjelu čitava drutva prema autentičnim talentima i vrlinama pojedinaca. Činilo se da smo zahvaljujući raspadu starih kastinskih sustava i borbi za univerzalni pristup obrazovanju i zaposlenjima, na pragu uspostavljanja meritokracije koja u podjelu bogatstva, ali i siromatva, unosi element istinske pravde. U suvremenom dobu, dakle, na neimatinu se ne bi gledalo samo kao na neto vrijedno aljenja, nego i neto zaslueno.' Ali ima dalje, gdje ''de Botton postavlja očigledno pitanje: 'Pitanje zato svatko tko ima neki talent ili vjetinu ne moe zavrijediti ulaz u elegantan salon, mozgalica je kojom su se svi putnici ekonomske klase mogli baviti u privatnosti svojih misli, gnijezdeći se na tvrdim plastičnim stolicama u prekrcanim i kaotičnim javnim čekaonicama svjetskih aerodroma.''' Tumačio sam kratki spoj ove konfabulacije dalje i tamo, ali konzultiraj svejedno i post Cvrčak i mrav, neto kasniji: ''Naravno - everybody knows - ta je patetična eksplikacija falična. Mistificira utoliko to pozivanjem na meritokratska polazita pokuava legitimirati neto drugo: plutokraciju. Kod making money o kojem zbori Blenderica nije riječ o stvaranju nove vrijednosti; njihove famozne veće sposobnosti i vjetine odnose se na sposobnost da pretaču već postojeći novac u vlastite depove, a to pak ide preko iniciranosti u kartele, gremije, cose nostre to kanale za pretakanje čine dostupnima (kako Blendi sama odaje: u pitanju je zarađivanje pekulacijom, rentom, povlatenim biznisima, eksploatacijom i sl. - ili kako bi rekao istoimeni bloger, kada Novac radi za tebe). He he, da, ba taj asptraktni Novac - namignimo si, dentlmeni, na ovom mjestu, dok u salonu pijuckamo viski i grizemo najbolje cigare! Ovdje se vie ne moramo praviti toe i glumiti filantropiju, ta znamo métier, gospodo, moemo o tome otvoreno među sobom ('kad smo sami onako medjusobno na Rep. konvencijama na primanjima i u razgovorima')... Naracija o mravu i cvrčku - obavezno plasirana iz taba Ayn Rand, kao i svakog drugog deregulacijskog taba - naracija, dakle, o iskoritavanju ne rada od strane kapitala, nego produktivnih (uspjenih = bogatih) od strane neproduktivnih (neuspjenih = siromanih), posjeduje unutarnju koherenciju pravičnosti, paraziti neka gladuju kad samo cvrče i bla-bla, no to s činjenicom da se u plutokraciji upravo parazit valja u blagostanju, a mravci su proleteri permanentno ovisni o sljedećoj plaći?''
16.08.2015. (18:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Isto tako, tvoj Nietzsche je poglupljeni Nietzsche - iz nekog razloga podlijee krivom stereotipu o mjestu s kojega ovaj dolazi, tj. o njemu - granted, zagovorniku ''moći'' - kao zagovorniku moći politike i kapitala. ''Poznato je da se Rand napajala na Nitzcheu, tako da je on otvorio tu temu koja se napuhala do, ni manje ni vie, nego ključnog ideloko-svjetonazorsko-političko- socio- ekonomskog pitanja dananjice.'' To je bagatelizirani falsifikat Nietzschea kojeg ću te morati zamoliti da se okane ako ne eli da ratujemo. S njegovom je ''voljom za moć'' zapravo vrlo slično kao s Diogenovom bačvarskom voljom za ne-moć, koja Aleksandru (Moći) kae neka mu se makne sa sunca. Razlika je jedino u klimi - umjesto sunčane Diogenove Atene, Nietzsche se smrzava negdje na sjeveru: ''Zima, zao gost, zasjela je u moju kuću; moje su ruke poplavjele od prijateljskog stiska njene ruke. (...) To je surov gost - ali ja ga potujem; i ne molim se, poput mekuaca, trbuastim idolima vatre. Radije i malo cvokotanja zubima, nego moljakanje pred idolima! - tako to eli moj soj ljudi. A posebno mrzim sve upaljene, dimljive, potmule idole vatre. Koga ljubim, ljubim bolje zimi nego ljeti; i bolje se i srčanije sada, kada mi je zima zasjela u kući, izrugujem neprijateljima svojim. ( ) Mala me postelja vie ugrije nego bogata, jer ljubomoran sam na svoje siromatvo. A u zimi mi je ono najvjernije.'' Pa dobro onda, dragi tumači, na koji se to nastran način ovo moe protumačiti kao indolentni cinizam meritokracije & plutokracije novca i političke moći? Nietzsche, naprotiv, ba prezire sitničavi, neotmjeni grabe (kao i sve to je neotmjeno, negospodsko duhom). Primjeri su bezbrojni; navedimo samo par: 1) ''Zlosretnicima zovem one koji uvijek moraju čekati - takvi su protiv mojeg ukusa: svi carinici, i trgovčići, i kraljevi i svi ostali čuvari zemalja i trgovina.'' 2) ''Pogledajte kako ovi narodi rade sada isto to i kramari: i najmanju dobit pobiru iz svakog đubrita! (...) Ostavite kramare da vladaju tamo gdje je sve to jo sjaji - kramarsko zlato!'' 3) Ne impresionira ga ni jagma za političkom moći: ''I onima koji vladaju, okrenuo sam leđa, kad sam vidio to zovu sad vladanjem: natezanje i trgovanje oko moći - s klatei.'' 4) Zatim: ''Ta pogledajte te suvine! Stječu bogatstva i time postaju siromaniji. ele moć i prije svega polugu moći, mnogo novaca - ti slabići. Pogledajte kako se penju ti brzi majmuni! Penju se jedan preko drugog, a odvlače se tako u blato i u bezdan. Svi ele do prijestolja: to je njihovo ludilo - kao da sreća sjedi na prijestolju! Često sjedi blato na prijestolju - a često i prijestolje na blatu. Za me su sve to luđaci i majmuni to se penju, za me su to usijane glave. Smrdi mi njihov idol, hladna grdosija: smrde mi svi zajedno ti sluitelji idola. Braćo moja, elite li se poguiti u pari njihovih gubica i pohota? Radije razbijte prozore i skočite napolje! Sklonite se pred smradom! Bjeite od idolopoklonstva suvinih!''
16.08.2015. (18:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
To je tuga...da slike manekenke bez fotoopa izazivaju takve proljeve emocija i riječi. Pokuavala sam nekako doivjeti te imprative čisto da mogu razumjeti kako je to...unatoč činjenici da sam sasvim svjesna tog da nisam lijepa nekako nemam potrebu troiti ni vrijeme ni novac da bi bila i to ni vie ni manje kao netko drugi :) tko btw za svoje godine i bez fotoopa izgleda. Sasvim izgleda.
16.08.2015. (22:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Pero: Hvala na zanimljivim elaboracijama, stvarno cijenim tvoju temeljitost i trud i tu uvijek ima zanimljivog materijala. Stvar je samo u tome da me taj zanimljivi materijal odvede na razna daljnja razmatranja i implikacije koje mogu, a i ne moraju imati direktne veze sa cjelinom ili dijelovima ukupnog teksta/posta/argumenata. U konkretnom slučaju sam se najvie referirao na 'stadij popa' gdje opisuje i njegovu 'reimsku' funkciju, funkciju pacifikacije i moralnog regulatora - to ima te ire ideoloke konotacije osim puke intriznične Litosti na nivou subjektivne/intimne percepcije nedostatnosti itd. Također, nisam spominjao Nitzschea i Ayn Rand zato jer bih branio ili napadao ili ocjenjivao kvalitetu njihovih opusa na ovom mjestu, već me primarno zanimaju detalji oko raznih ideolokih konstrukata, od čega su sastavljeni,na čemu počivaju i koji sve sastojci ulaze u njihovu jednadbu. U tom smislu je onda i Nietzsche jedan bitan i fundamentalan nosioc raznih narativa koji mogu ili ne moraju biti potpuno vjerodostojni originalu (ideologija ionako ne brine oko toga, binto je da se neto 'uklapa' na ovaj ili onaj, vie ili manje povran način). Ono to mi je izgledalo bitno je to da se od Nitchea nadalje u naem vijeku, u kombinaciji sa Darwinizmon i općenito ekspanzijom mehanizirane, suvremeno-znanstvene slike svijeta, stvorio snaan ideologizarani narativ, svjetonazor koji se u određenom smilsu stavlja u opoziciju, to svjesno i deklarativno, to nesvjesno, u opoziciju 'klasičnom' kraćanskom moralu i 'vrijednostima'. Tu naravno ne ulazim u to koliko je taj krčanski moral autentičan, izvoran ili stvarno krčanski, samo konstatiram da su takve pozicije zauzete, a da u tome bitnu ulogu igraju i Nietzscheove 'antikristovske' i ostale ideje. Naravno da u zrcalu mediokritetskih umova one poprimaju razne groteskne oblike, ali to ne umanjuje njihov značaj i utjecaj kao objektivnu činjenicu.
22.08.2015. (15:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
HLAPIĆKA 1. Lijepo je to ti je lijepo to sam se vratio. 2. Da mi je bilo baciti no-fuss brzinski look na tvoj no-fuss beauty look! 3. Nisam namjerno, slučajno sam propustio, ali istim bi rezultiralo. Ispravno si uočila da Katarina M. između redaka spočitava jo i to Cindy C. Istina, bio sam uočio ovo da u svom članku ona proputa rekognizirati tu kratku činjenicu kako Cindy23 jest bila ''ljepa'' - pa sam barem to iao umjesto nje naglasiti. Naposljetku, čak i pri pretpostavci retuiranosti, postoji razlog zato su ba ivu Cindy C. izabrali da figurira na retuiranim slikama, a ne bilo koju xy. (Trivia: Tyru Banks pamtim po tome to je točno 5 godina, u dan, starija od mene. I to je bila u vezi s Chrisom Webberom, koji mi je bio omiljeni koarka svojedobno. Btw, platit će za ovo ''isluena guzata gospođa'' - znači, ja ću ti za točno 5 godina doći islueni guzati matorac?!) ;) 4. Druga mogućnost: manje mariti za partikularne pritiske kao faktore osjećaja luzerstva. U pitanju su lane tatine, neautentično usađene - nae persone, jungijanskim rječnikom - preporučljivo je emancipirati se od njih. 5. Krivi su litosti drugog stupnja. 6. Kako sam odrastao kao ova druga sorta, tim vie vičem: dolje s etikom zasluge! :) 7. Slaem se s preporukom o ''nihilizmu'', s tim to ga u ovom kontekstu shvaćam onako kao pod 4, ''emancipacije''...
26.08.2015. (15:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
HLAPIĆKA add. - Točno je, naravno, da je aplikabilnost primjera Crawford bitna ira (čak do cirka općosti) od primjera Jordan. Istina, i Jordanova je prilične frakcije, moda vie nego to bi se mislilo... No, drugo je pitanje: je li Cindyna ira izvrsnost vrijednija i relevantnija onda od Jordanove ue? Svakako jest, sama riječ kae, u ekstenzivnom, kvantitativnom pogledu. U intenzivnom, kvalitativnom - ne. Otuda stvar nije odlučujuća ovdje jer je tema litost pojedinca, a pojedinac koji osjeća litost osjeća je s kvalitativne bande. Jednako će neki koji silno eli biti like Mike patiti to to nije kao i neka koja silno eli biti like Cindy to to nije. Naravno da je bivanje dobrim koarkaem manje sveopće traeno u drutvu kao faktor prihvaćenosti i statusa nego to je to dobar izgled kod ene, ali govorimo o partikularnim miljeima i aspiracijama partikularnih pojedinaca unutar tih miljea. Klincu kojem je koarka u njegovim godinama sve, će se i drutvena prihvaćenost obavljati preko koarke. Jer je to tako u njegovom drutvu, u onome to je njegov svijet, ako i ne vrijedi na općoj razini. Napokon, svjedočit će da netko tko je danas primjerice reprezentativac drave uiva vie potovanja i statusa od njega, čisto zato to je ovaj sjajan u koarci, onoliko koliko on sam nije - a gle, odmah i tretiran od strane drutva kao nikogović.
26.08.2015. (15:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
SAMOHRANA - Kako misli, nije se uslikala bez grudnjaka? Pa evo, i na slici u mom postu je bez grudnjaka, a ima tih slika jo koliko hoće po netu, od čega su neke vrlo vrlo (npr.)... Btw, tako uvjerljivo i s takvim si zanosom opisala ljepotu ene s plae da sam ostao uvjeren kako nisi 100% hetero. :)
26.08.2015. (21:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
SUNCOKRETKA - ma ajde, pa nisam tako straan LIVIA LESS - značajna je stvar ovom blogu da si se ti oslobodila distance spram njega AMA GI - psiha u aci :) JOANNA - to se zove emancipirana ena! MARIANO - ha, da
26.08.2015. (23:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NITA - Bitno je razumjeti da taj narativ koji Nietzschea nosi u koari s darvinizmom i ''mehanizirano-znanstvenom'' slikom svijeta je neto kao koara ne s jabukama i krukama, nego jabukama, hladetinom i eljeznim vijcima. A ima u sebi i neto od susreta kiobrana i ivaće maine na operacijskom stolu.
26.08.2015. (23:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neprecizna kakva jesam, dovela sam te u zabludu :-). Mislila sam bez grudnjaka AFTER 20-ak godina, kao to je ova koja je izazvala litost kod autorice članka jer bi mi to bilo ključno za usporedbu s likuom koju sam opisala i čiji opis te naveo na to da smanji percipirani postotak moje heteroseksualnosti :-). Iako, tema je sasvim druge naravi: je li ljepota ene isto to i ljepota mukarca? Mislim na onu ni-kriv, ni-duan ljepotu, bez minke :-). Neto na tragu Aschenbachove obuzetosti Tadzijem iz Mannovog romana/Viscontijevog filma "Smrt u Veneciji". A moemo razvezati i dalje: ljepota dječaka i ene u (post)zrelim godinama u očima mukog/enskog promatrača :-). Ahh...
28.08.2015. (22:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nita Nita
Odavno je poznato da je nemoguće kritizirati bogate i uspjene:
ako si siromaan i neuspjean- optuit će te da si naprosto zavidan i da zato gunđa protiv onih boljih od sebe
ako si bogat i uspjean, a ipak kritizira sustav u kojem su neki bogati i uspjeni, a neki nisu, onda si automatski utuiv za licemjerje
Ova tema koju si načeo je zapravo ključna za dananje odnose u drutvu, jer imamo pobornike ultra liberalizma Ayn Randovskog tipa u obliku političkih opcija koje zagovaraju svojuvrsnu 'besramnost' spram uspjeha i gomilanja bogatstva- ' ti to zasluuje jer si najboji itd.'. Poznato je da se Rand napajala na Nitzcheu, tako da je on otvorio tu temu koja se napuhala do, ni manje ni vie, nego ključnog ideloko-svjetonazorsko-političko- socio- ekonomskog pitanja dananjice.
Naime, tu upravo imamo zrcaljenje osnovne polarnosti socijalizam-kapitalizam kako se danas pojavljuje u sve radikaliziranijoj formi otvorene nesnoljivosti spram svakog oblika egalitarizma, kolektivizma, solidarnosti ili uzajamnosti u vidu prava i obveza prema svojim blinjim.
Dakle, ova gunđala, popovi, bi bili egzemplari krćanskog morala koji je zatrovao bolje predatorske instinkte nadčovjeka-pobjednika koji je upravo selekcijom i odbacivanjem evolucijskog karta omogućio da čovjek bude to to je, a socijalizam nije drugo nego prikriveni krćasnki moral u političkoj domeni.
Tom argumetacijom je ljevičarska opcija stjerana u kut i za sada ne pronalazi adekvatnu ili dovoljno uvjerlljivu strategiju kojom bi se obranila od te vrste kritike koja je, kako se vidi i iz tvog posta, uvjerljiva i lako razumljiva.
14.08.2015. (16:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hlapićka
1. Lijepo je to si se vratio.
2. Tijekom čitanja ovog teksta, imala sam otvoren jo jedan tab: "A No- Fuss Beauty Look.
3. Moda si slučajno, a moda namjerno propustio jedan lončić: Katarina M. između redaka "sumnjiči" Cindy C. da čitav ivot hoda retuirana, a tek je sad, kad stara, pokazuje svoje pravo lice. Nigdje u njenom tekstu nije rečeno da je ona s 23 izgledala ba onako kako slike kau. Katarina M. krivo slae istinu: nije istina da je ona s 23 bila "ljepa", nego je istina tek ovo: da sada nije. to nije potpuna neistina: naime, svaki fotomodel manipulira svoje tijelo kako bi na fotografijama dobio/ la optimalan rezultat. Savren ti je primjer za to Tyra Banks koja i danas izgleda izvanredno na fotografijama jer zna svoje tijelo koristiti kao instrument, "work her body".
Donedano sam sporadično gledala emisiju "America's best top model" u kojoj Tyra Banks, sad već isluena guzata gospođa, radi s kamerom tako da uspijeva prikriti ama ba svaki nedostatak i djelovati besprijekorno (nevodno neretuiranih fotografija).
Cilj je emisije poučiti druge buduće modele upravo tome: retuiranju bez retuiranja. I sama je Cindy s 23 godine vjerojatno u 3 ujutro, razmazane minke i pijana kao zemlja, izgledala kao manje laskava verzija sebe. To i dalje ne opravdava Katarinu M., koja profesiju čiji je primarni cilj stvaranje estetskog dojma, naziva prijevarom. Ako ćemo banalizirati, onda jednako tako i kazaline glumce, renomirane minkere, redatelje pa čak i knjievnike moemo loosely nazvati prevarantima.
4. No, enu nije za kriviti za krivo spajanje lončića: u preko nekoliko navrata pisala sam (a i ti si) o imperativu ljepote koji stvara osjećaj nedostatnosti, ba kao to kod mukaraca imperativ izvrsnosti u različitim poljima stvara isti osjećaj. Luzerstvo je zapravo glavna tema ovog posta: litost zbog luzerstva. Utjeno je ipak to za nedostatnost ima lijeka: fanatičan rad na sebi većinom iznjedri kakve- takve rezultate.
5. I onda se opet vraćamo na priču stariju od antike: izvrsni preivljavaju i napreduju, razmnoavaju se, karika su u evoluciji. Oni manje izvrsni izumiru. to je Jordan kriv to je bio monstruozno dobar i to unovčio, to je Cindy kriva to je bila zapanjujuće privlačna?
6. Vraćamo se na etiku zasluge kojom nas tove od djetinjstva. I sama sam u koli hrpu puta svjedočila imperativu davanja bolje ocjene netalentiranom djetetu koje se trga za nju, a kanjavanju talentirane nezainteresirane ljenčuge niom ocjenom. Kao da mi je odgojni zadatak iznivelirati to je priroda dala ili oduzela.
7. Kao da je ljudima upisano u modane stanice da misle da su samim rođenjem zasluili neki poklon, neki talent. Oni manje obdareni krive ivot, a često i neko boanstvo, za slučajnost vlastita rođenja i vlastitih prilika. Nihilizam je jedino pravo rjeenje za nezadovoljstvo.
Pisala sam nabrzaka, nadam se da je jasno.
14.08.2015. (16:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
samohranamajka
Cindy je doista lepa k'o slika ď (bila). teta to se nije uslikala bez grudnjaka. Ovo čisto radi neke mojeg malog 'perverznog' interesa (a moda ba u tome Cindy i autorica tog neobično frustrirano napisanog članka, dijele taj rezentiman, iako i tu bi se Cindy moglo opravdati njenim zanimanjem, naime, moda je reklamirala neto :-).
Mislim, glavna poruka reklame je U Suckers ;-)...
No, gdje sam ono stala? Aha, da.
Sjećam se jednomad prije 30-ak godina bili mi na nudističkoj i doao jedan par, također nudista, domaćih. Tu je enu trebalo vidjeti (iako, trebalo bi ju pisati ena ďÂ..). Moda je bila istih godina kao C. na fotki, moda i starija, ne znam, imala je dugu plavu kosu s vidljivim izrastom sijede, prsa su joj I GLOBALNO I LOKALNO, bila takva da bi ih svatko poelio nositi na sebi ďÂ... tijelo čisto savrenstvo, jedino je, jasno po neeleastičnosti koe bilo vidljivo da su u pitanju godine. Bila je u pratnji čangrizavog, od osteoporoze već guravog dedeka, koji doslovce svakih pet minuta komentirao tipa, to si se tako stala na rub da te svi gledaju, a ona stoji polurairenih nogu, desnim dlanom zaklanjajući sunce, smjeka se i pomalo lagano iritirano stalno odgovara na njegove ubode tipa to se uzrujava (to je bila posebna igra riječi ďÂ).
Koja ljepotica! C. joj na ovoj neretuiranoj doista nije ba ni blizu ďÂ... Zna, toliko je bila lijepa da nije ostavljala nikakav prostor ni za kakvu primjedbu osim čiste konstatacije - lijepa ďÂ... Ljepa od svakog komada na plai, neovisno o dobi, rasi, spolu i seksualnoj orijentaciji. Pomela nas je sve ďÂ... (neto ala Dove pro-age komadi, iako, tko će vie tim marketinkim trikovima vjerovati ďÂ).
Rekao bi čovjek po pozi i kad bi čuo glas njenog pratioca, malo se pravi vana, izaziva, ali to bi bila presmjela tvrdnja. Ona je jednostavno stajala i uivala :-). A moda je bila i malo edna.:-)))
Da, ja sam plivala u vodi oko 2 m ispred, osvjeavajuća voda sunca i buona vista :-))) (mislim da mi je bilo ao to smo valjda sutra morali nazad, a taman se pojavilo neto vrhunski zanimljivo na plai:-).
Čuj, pokazala bih ti tu sliku, ali jo ne znam kako ju mentalno prenijeti. Moda uskoro 3D tehnologija neto učini u tom smislu, pa ti javim isti čas ;-)... Mo' ju onda erat okolo ;-)...
14.08.2015. (18:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hlapićka
I jo jedna stvar!
Crawford i Jordan nisu usporedivi čisto zbog uskosti djelovanja. Crawford predstavlja ensku ljepotu za kojom svaka udi. Ljepota je puno općenitija od koarkakog talenta. Da je kojim slučajem nogomet u pitanju, moda bi obuhvatio malo veći dio kolača, ali ovako si obuhvatio koarkom neusporedivo manje nego to obuhvaća imperatiov ljepote (on tangira svaku enu, čak i onu koji kao ne tangira, dok se za koarku mnogima jebe). Znam, znam, nije bitna sveobuhvatnost ovdje? Ali jest! Tvrdi li da je svaka izvrsnost jednako vrijedna, ili je ipak kod mukaraca daleko difuznija nego kod ena?
Ali zalijećem se...kasnije.
14.08.2015. (19:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MALI SUNCOKRET
Duboko sam zahvalna Kunderi na njegovom djelu, i na davno usvojenoj riječi Lítost koja pokriva sloene osjećaje često prepoznate u sebi i drugima.
Sjećam se da je Cindy na vrhuncu slave izjavila da bi i ona voljela biti u ivotu onakva kakva je na slici; ena je dosljedna, prati sebe stvarnu, ma kako to drugi tumačili.
Elem, naslovom si me osvojio, pa sam te pokuala usvojiti; nije to lako, @Pero :-). Pozdrav.
15.08.2015. (13:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Livia Less
Sad kad sam se oslobodila distance spram ovog bloga, uivam u tvom pisanju, neovisno o temi. Samo pii i kraće postove, ako nema vremena. Na samu temu nemam nekog komentara osim ravnoduja. Pozdrav!
15.08.2015. (18:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ama Gi
Zanimljivo, upravo ovih dana čitam Kunderin roman "The Book of Laughter and Forgetting" na engleskom (iako sam ga ranije, dosta davno, već čitala na hrvatskom)! I u engleskom prijevodu peti dio zadrao je naslov "Litost". Ba kao to si i sam naveo, pojam se eksplicitno problematizira: "Litost is a Czech word with no exact translation into any other language. It designates a feeling as infinite as an open accordion, a feeling that is synthesis of many others: grief, sympathy, remorse, and an indefinable longing. The first syllable, which is long and stressed, sounds like the wail of an abandoned dog. Under certain circumstances, however, it can have very narrow meaning, a meaning as definite, precise, and sharp as a well-honed cutting edge. I have never found an equivalent in other languages for this sense of the word either, though I do not see how anyone can understand the human soul without it."
No pada mi na pamet ba ovo to se pita Kundera: "how anyone can understand the human soul without it"? Drugim riječima, kako to da riječ postoji samo u čekom? Znamo, dakako, da je jezik svijet, i da odraava sve ono to postoji u svijetu i za čim postoji potreba da se odrazi. Znači li to da 'litost' nije univerzalna pojava (ne bih rekla), ili samo to da se teko uočava, pa se samim time i teko definira, tj. simbolički supstituira jednom riječju? Prije bih rekla da je ovo drugo, premda je svejedno zanimljivo kao fenomen (tim vie jer nije riječ o nekom sasvim dalekom jeziku/kulturi/podneblju, različitom od, primjerice, naeg). U svakom slučaju, pokazao si svu slojevitost 'litosti', pa moda ba i time dao odgovor na moje pitanje... Osim to si vrhunski teoretičar, mislim da bi bio i odličan psiholog (ovo najozbiljnije mislim) :-)
16.08.2015. (10:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
NITA - ''Ova tema koju si načeo je zapravo ključna za dananje odnose u drutvu, jer imamo pobornike ultra liberalizma Ayn Randovskog tipa u obliku političkih opcija koje zagovaraju svojevrsnu 'besramnost' spram uspjeha i gomilanja bogatstva- ' ti to zasluuje jer si najboji itd.'.''
Ne, ne bih se sloio da je ova tema ta na koju je odvodi. Zabluđuje uslijed nerazlučivanja ovoga o čemu pričam u postu od pitanje političke jednakosti ili nejednakosti. Slično kao to mukarci i ene nisu jednaki svojom biolokom ustrojenoću, i ako se to kae, ne znači da se reklo kako mukarci i ene ne trebaju biti politički izjednačeni.
''Tom argumetacijom je ljevičarska opcija stjerana u kut'' (itd.) - zato, pitam, učitavati ljevičarsko-desničarsku prizmu ekonomike?
to je pravi problem s onime protiv čega protestira ljevica koju zaziva? To to naposljetku uopće nije posrijedi meritokratsko načelo kada se ultra liberalizam na njega poziva, nego - plutokracija koja se maskira u meritokraciju. Posrijedi je konfabulacija - lupanje kontre tom aynrandovstvu treba, dakle, ići upornim razotkrivanjem ugrađene konfabulacije, a ne poricanjem ljudske nejednakosti u partikularnim segmentima, zaboga (koja se ne preslikava na poricanje političke jednakosti, aksiomatske i neupitne u građanskim ustavima).
Čitaj Drveno eljezo ili patetični cinizam - tamo sam podrobnije o ovoj konfabulaciji.
''Na sličan motiv moe se naići u Dnevniku s Heathrowa Alaina de Bottona, gdje on promatra goste u aerodromskom salonu predviđenom isključivo za putnike prvog razreda, koji međutim upadljivo odudaraju od stereotipa o bogataima kao 'gojaznim nasljednicima', kao 'mree oligarha koji su nezaslueno doli do povlastica zahvaljujući raznim oblicima nepotizma i korupcije'. Ovi su, naprotiv, izgledali kao skroz OK tipovi koji su se obogatili inteligencijom i upornoću, naprosto objektivnom boljoću od nas. 'U prorijeđenom zraku iz ventilacijskog sustava salona Concorde ipak je lebdio nagovjetaj nečeg zlokobnog: implicitna sugestija da tri tradicionalna razreda avionskih putnika ustvari predstavljaju tročlanu podjelu čitava drutva prema autentičnim talentima i vrlinama pojedinaca. Činilo se da smo zahvaljujući raspadu starih kastinskih sustava i borbi za univerzalni pristup obrazovanju i zaposlenjima, na pragu uspostavljanja meritokracije koja u podjelu bogatstva, ali i siromatva, unosi element istinske pravde. U suvremenom dobu, dakle, na neimatinu se ne bi gledalo samo kao na neto vrijedno aljenja, nego i neto zaslueno.'
Ali ima dalje, gdje ''de Botton postavlja očigledno pitanje: 'Pitanje zato svatko tko ima neki talent ili vjetinu ne moe zavrijediti ulaz u elegantan salon, mozgalica je kojom su se svi putnici ekonomske klase mogli baviti u privatnosti svojih misli, gnijezdeći se na tvrdim plastičnim stolicama u prekrcanim i kaotičnim javnim čekaonicama svjetskih aerodroma.'''
Tumačio sam kratki spoj ove konfabulacije dalje i tamo, ali konzultiraj svejedno i post Cvrčak i mrav, neto kasniji:
''Naravno - everybody knows - ta je patetična eksplikacija falična. Mistificira utoliko to pozivanjem na meritokratska polazita pokuava legitimirati neto drugo: plutokraciju. Kod making money o kojem zbori Blenderica nije riječ o stvaranju nove vrijednosti; njihove famozne veće sposobnosti i vjetine odnose se na sposobnost da pretaču već postojeći novac u vlastite depove, a to pak ide preko iniciranosti u kartele, gremije, cose nostre to kanale za pretakanje čine dostupnima (kako Blendi sama odaje: u pitanju je zarađivanje pekulacijom, rentom, povlatenim biznisima, eksploatacijom i sl. - ili kako bi rekao istoimeni bloger, kada Novac radi za tebe).
He he, da, ba taj asptraktni Novac - namignimo si, dentlmeni, na ovom mjestu, dok u salonu pijuckamo viski i grizemo najbolje cigare! Ovdje se vie ne moramo praviti toe i glumiti filantropiju, ta znamo métier, gospodo, moemo o tome otvoreno među sobom ('kad smo sami onako medjusobno na Rep. konvencijama na primanjima i u razgovorima')...
Naracija o mravu i cvrčku - obavezno plasirana iz taba Ayn Rand, kao i svakog drugog deregulacijskog taba - naracija, dakle, o iskoritavanju ne rada od strane kapitala, nego produktivnih (uspjenih = bogatih) od strane neproduktivnih (neuspjenih = siromanih), posjeduje unutarnju koherenciju pravičnosti, paraziti neka gladuju kad samo cvrče i bla-bla, no to s činjenicom da se u plutokraciji upravo parazit valja u blagostanju, a mravci su proleteri permanentno ovisni o sljedećoj plaći?''
16.08.2015. (18:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
Isto tako, tvoj Nietzsche je poglupljeni Nietzsche - iz nekog razloga podlijee krivom stereotipu o mjestu s kojega ovaj dolazi, tj. o njemu - granted, zagovorniku ''moći'' - kao zagovorniku moći politike i kapitala.
''Poznato je da se Rand napajala na Nitzcheu, tako da je on otvorio tu temu koja se napuhala do, ni manje ni vie, nego ključnog ideloko-svjetonazorsko-političko- socio- ekonomskog pitanja dananjice.''
To je bagatelizirani falsifikat Nietzschea kojeg ću te morati zamoliti da se okane ako ne eli da ratujemo.
S njegovom je ''voljom za moć'' zapravo vrlo slično kao s Diogenovom bačvarskom voljom za ne-moć, koja Aleksandru (Moći) kae neka mu se makne sa sunca. Razlika je jedino u klimi - umjesto sunčane Diogenove Atene, Nietzsche se smrzava negdje na sjeveru: ''Zima, zao gost, zasjela je u moju kuću; moje su ruke poplavjele od prijateljskog stiska njene ruke. (...) To je surov gost - ali ja ga potujem; i ne molim se, poput mekuaca, trbuastim idolima vatre. Radije i malo cvokotanja zubima, nego moljakanje pred idolima! - tako to eli moj soj ljudi. A posebno mrzim sve upaljene, dimljive, potmule idole vatre. Koga ljubim, ljubim bolje zimi nego ljeti; i bolje se i srčanije sada, kada mi je zima zasjela u kući, izrugujem neprijateljima svojim. ( ) Mala me postelja vie ugrije nego bogata, jer ljubomoran sam na svoje siromatvo. A u zimi mi je ono najvjernije.''
Pa dobro onda, dragi tumači, na koji se to nastran način ovo moe protumačiti kao indolentni cinizam meritokracije & plutokracije novca i političke moći?
Nietzsche, naprotiv, ba prezire sitničavi, neotmjeni grabe (kao i sve to je neotmjeno, negospodsko duhom). Primjeri su bezbrojni; navedimo samo par:
1) ''Zlosretnicima zovem one koji uvijek moraju čekati - takvi su protiv mojeg ukusa: svi carinici, i trgovčići, i kraljevi i svi ostali čuvari zemalja i trgovina.''
2) ''Pogledajte kako ovi narodi rade sada isto to i kramari: i najmanju dobit pobiru iz svakog đubrita! (...) Ostavite kramare da vladaju tamo gdje je sve to jo sjaji - kramarsko zlato!''
3) Ne impresionira ga ni jagma za političkom moći: ''I onima koji vladaju, okrenuo sam leđa, kad sam vidio to zovu sad vladanjem: natezanje i trgovanje oko moći - s klatei.''
4) Zatim: ''Ta pogledajte te suvine! Stječu bogatstva i time postaju siromaniji. ele moć i prije svega polugu moći, mnogo novaca - ti slabići. Pogledajte kako se penju ti brzi majmuni! Penju se jedan preko drugog, a odvlače se tako u blato i u bezdan. Svi ele do prijestolja: to je njihovo ludilo - kao da sreća sjedi na prijestolju! Često sjedi blato na prijestolju - a često i prijestolje na blatu. Za me su sve to luđaci i majmuni to se penju, za me su to usijane glave. Smrdi mi njihov idol, hladna grdosija: smrde mi svi zajedno ti sluitelji idola. Braćo moja, elite li se poguiti u pari njihovih gubica i pohota? Radije razbijte prozore i skočite napolje! Sklonite se pred smradom! Bjeite od idolopoklonstva suvinih!''
16.08.2015. (18:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Joanna has left Stepford
To je tuga...da slike manekenke bez fotoopa izazivaju takve proljeve emocija i riječi. Pokuavala sam nekako doivjeti te imprative čisto da mogu razumjeti kako je to...unatoč činjenici da sam sasvim svjesna tog da nisam lijepa nekako nemam potrebu troiti ni vrijeme ni novac da bi bila i to ni vie ni manje kao netko drugi :) tko btw za svoje godine i bez fotoopa izgleda. Sasvim izgleda.
16.08.2015. (22:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mariano Aureliano
Otiao je. Ono to sam rekao na tvome blogu nije dospjelo prikazati, da volim SVOGA Arsena.
17.08.2015. (23:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nita Nita
@Pero: Hvala na zanimljivim elaboracijama, stvarno cijenim tvoju temeljitost i trud i tu uvijek ima zanimljivog materijala. Stvar je samo u tome da me taj zanimljivi materijal odvede na razna daljnja razmatranja i implikacije koje mogu, a i ne moraju imati direktne veze sa cjelinom ili dijelovima ukupnog teksta/posta/argumenata.
U konkretnom slučaju sam se najvie referirao na 'stadij popa' gdje opisuje i njegovu 'reimsku' funkciju, funkciju pacifikacije i moralnog regulatora - to ima te ire ideoloke konotacije osim puke intriznične Litosti na nivou subjektivne/intimne percepcije nedostatnosti itd.
Također, nisam spominjao Nitzschea i Ayn Rand zato jer bih branio ili napadao ili ocjenjivao kvalitetu njihovih opusa na ovom mjestu, već me primarno zanimaju detalji oko raznih ideolokih konstrukata, od čega su sastavljeni,na čemu počivaju i koji sve sastojci ulaze u njihovu jednadbu. U tom smislu je onda i Nietzsche jedan bitan i fundamentalan nosioc raznih narativa koji mogu ili ne moraju biti potpuno vjerodostojni originalu (ideologija ionako ne brine oko toga, binto je da se neto 'uklapa' na ovaj ili onaj, vie ili manje povran način).
Ono to mi je izgledalo bitno je to da se od Nitchea nadalje u naem vijeku, u kombinaciji sa Darwinizmon i općenito ekspanzijom mehanizirane, suvremeno-znanstvene slike svijeta, stvorio snaan ideologizarani narativ, svjetonazor koji se u određenom smilsu stavlja u opoziciju, to svjesno i deklarativno, to nesvjesno, u opoziciju 'klasičnom' kraćanskom moralu i 'vrijednostima'.
Tu naravno ne ulazim u to koliko je taj krčanski moral autentičan, izvoran ili stvarno krčanski, samo konstatiram da su takve pozicije zauzete, a da u tome bitnu ulogu igraju i Nietzscheove 'antikristovske' i ostale ideje. Naravno da u zrcalu mediokritetskih umova one poprimaju razne groteskne oblike, ali to ne umanjuje njihov značaj i utjecaj kao objektivnu činjenicu.
22.08.2015. (15:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
HLAPIĆKA
1. Lijepo je to ti je lijepo to sam se vratio.
2. Da mi je bilo baciti no-fuss brzinski look na tvoj no-fuss beauty look!
3. Nisam namjerno, slučajno sam propustio, ali istim bi rezultiralo. Ispravno si uočila da Katarina M. između redaka spočitava jo i to Cindy C. Istina, bio sam uočio ovo da u svom članku ona proputa rekognizirati tu kratku činjenicu kako Cindy23 jest bila ''ljepa'' - pa sam barem to iao umjesto nje naglasiti. Naposljetku, čak i pri pretpostavci retuiranosti, postoji razlog zato su ba ivu Cindy C. izabrali da figurira na retuiranim slikama, a ne bilo koju xy.
(Trivia: Tyru Banks pamtim po tome to je točno 5 godina, u dan, starija od mene. I to je bila u vezi s Chrisom Webberom, koji mi je bio omiljeni koarka svojedobno. Btw, platit će za ovo ''isluena guzata gospođa'' - znači, ja ću ti za točno 5 godina doći islueni guzati matorac?!) ;)
4. Druga mogućnost: manje mariti za partikularne pritiske kao faktore osjećaja luzerstva. U pitanju su lane tatine, neautentično usađene - nae persone, jungijanskim rječnikom - preporučljivo je emancipirati se od njih.
5. Krivi su litosti drugog stupnja.
6. Kako sam odrastao kao ova druga sorta, tim vie vičem: dolje s etikom zasluge! :)
7. Slaem se s preporukom o ''nihilizmu'', s tim to ga u ovom kontekstu shvaćam onako kao pod 4, ''emancipacije''...
26.08.2015. (15:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
HLAPIĆKA add. - Točno je, naravno, da je aplikabilnost primjera Crawford bitna ira (čak do cirka općosti) od primjera Jordan. Istina, i Jordanova je prilične frakcije, moda vie nego to bi se mislilo... No, drugo je pitanje: je li Cindyna ira izvrsnost vrijednija i relevantnija onda od Jordanove ue? Svakako jest, sama riječ kae, u ekstenzivnom, kvantitativnom pogledu. U intenzivnom, kvalitativnom - ne. Otuda stvar nije odlučujuća ovdje jer je tema litost pojedinca, a pojedinac koji osjeća litost osjeća je s kvalitativne bande. Jednako će neki koji silno eli biti like Mike patiti to to nije kao i neka koja silno eli biti like Cindy to to nije. Naravno da je bivanje dobrim koarkaem manje sveopće traeno u drutvu kao faktor prihvaćenosti i statusa nego to je to dobar izgled kod ene, ali govorimo o partikularnim miljeima i aspiracijama partikularnih pojedinaca unutar tih miljea. Klincu kojem je koarka u njegovim godinama sve, će se i drutvena prihvaćenost obavljati preko koarke. Jer je to tako u njegovom drutvu, u onome to je njegov svijet, ako i ne vrijedi na općoj razini. Napokon, svjedočit će da netko tko je danas primjerice reprezentativac drave uiva vie potovanja i statusa od njega, čisto zato to je ovaj sjajan u koarci, onoliko koliko on sam nije - a gle, odmah i tretiran od strane drutva kao nikogović.
26.08.2015. (15:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
SAMOHRANA - Kako misli, nije se uslikala bez grudnjaka? Pa evo, i na slici u mom postu je bez grudnjaka, a ima tih slika jo koliko hoće po netu, od čega su neke vrlo vrlo (npr.)...
Btw, tako uvjerljivo i s takvim si zanosom opisala ljepotu ene s plae da sam ostao uvjeren kako nisi 100% hetero. :)
26.08.2015. (21:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
SUNCOKRETKA - ma ajde, pa nisam tako straan
LIVIA LESS - značajna je stvar ovom blogu da si se ti oslobodila distance spram njega
AMA GI - psiha u aci :)
JOANNA - to se zove emancipirana ena!
MARIANO - ha, da
26.08.2015. (23:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pero u aci
NITA - Bitno je razumjeti da taj narativ koji Nietzschea nosi u koari s darvinizmom i ''mehanizirano-znanstvenom'' slikom svijeta je neto kao koara ne s jabukama i krukama, nego jabukama, hladetinom i eljeznim vijcima. A ima u sebi i neto od susreta kiobrana i ivaće maine na operacijskom stolu.
26.08.2015. (23:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
samohranamajka
Neprecizna kakva jesam, dovela sam te u zabludu :-). Mislila sam bez grudnjaka AFTER 20-ak godina, kao to je ova koja je izazvala litost kod autorice članka jer bi mi to bilo ključno za usporedbu s likuom koju sam opisala i čiji opis te naveo na to da smanji percipirani postotak moje heteroseksualnosti :-). Iako, tema je sasvim druge naravi: je li ljepota ene isto to i ljepota mukarca? Mislim na onu ni-kriv, ni-duan ljepotu, bez minke :-). Neto na tragu Aschenbachove obuzetosti Tadzijem iz Mannovog romana/Viscontijevog filma "Smrt u Veneciji". A moemo razvezati i dalje: ljepota dječaka i ene u (post)zrelim godinama u očima mukog/enskog promatrača :-). Ahh...
28.08.2015. (22:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...