Komentari

igniss.blog.hr

Dodaj komentar (16)

Marketing


  • Tzar

    super članak i odlična misao!

    stav "čini što god hoćeš samo mi nemoj naštetiti" je čisti paradox :)

    avatar

    02.08.2015. (19:08)    -   -   -   -  

  • jelen

    Ovo je jako dobar članak. Ugodno i zanimljivo za pročitati, slažem se s poantom.
    "Nema veze što je netko nakaradnih svjetonazora dokle samnom dijeli strast za isti hobi :-)) ili sluša istu muziku, ili je dobar automehaničar ili sudjeluje u slobodnotržišnoj utrci i redovito plaća porez, ono dokle baš ne ubija ljude i to ostalo što je već kroz legislativu obilježeno kao kazneno djelo"
    --to što sam stavio pod navodnike je moje opažanje kako razmišljaju današnji duhovno izmoždeni liberalni lelujavci koji su na liniji jbš politiku, jbš religiju, sve to je isto... ljudi koji se nalaze isključivo u kukuljicama svojih privatnih niša, karijere, hobija, eventualno nekakvih "ljubavnih" odnoščića... i sličnih svjetovnih bijelih šumova kojima popunjavaju zaglušujuću tišinu vlastitoga uma (jer ona ih zastrašuje).

    Smiješno mi je uvijek kad takvi misle da su nekakav sistem zaj... i da su neku "svoju alternativu našli" a zapravo predstavljaju pijune u korporativnoj igri stvaranja novodobnih plemena - zajednica okupljenih oko vrlo plitkih svjetovnih interesa i bez čvrste moralne određenosti u kojima su kao svi kul nesputani i briju svoj individualizam- samo što su u tome svemu, gle čuda- ko odštancani na pokretnoj traci od istog kalupa, a svi su nešto silno "svoji" i "pronađeni", "našli su svoj put" i slične budalaštine bez ikakvog značenja kakve se obično vrte s tv reklama.

    avatar

    02.08.2015. (20:33)    -   -   -   -  

  • Muško

    Obzirom da je većina zapadnjaka koji izlaze vikendom van u klubove na synt drogama/alc [m/f =],

    Obzirom da je većina zapadnjaka koji NEizlaze van u klubove psyho brijaci na pcjevima [m/f=, igrice,forumi,face etc. ...]

    Obzirom da manjina zapadnjaka čita/ide u muzeje/RAZGOVARA oči u oči, općenito fizički se ZABAVLJA
    uz druge ljude [(ne, nie mislim samo na sex;) ], planinarenje, veslanje, nekompetitivne oblike druženja...

    Što je čudno u ovom obliku khm... poražavajuće "prihvaćam sve" svijesti....

    JA / JA , m/f =.

    zamorno a puše obje strane, samo kako koja to sebi osvijesti i KAD ?

    avatar

    05.08.2015. (22:38)    -   -   -   -  

  • tititarantino

    ubit će vas manjak obrazovanja i predrasude. glupo je komentirati nešto što ne poznajete

    avatar

    08.08.2015. (11:50)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Tko ne poznaje što...?

    avatar

    08.08.2015. (19:25)    -   -   -   -  

  • kritika

    kritika na

    https://tkojejohngalt.wordpress.com/2015/08/08/nepopustljivo-slobodarstv o/

    avatar

    08.08.2015. (23:11)    -   -   -   -  

  • Muško

    mmmmmmmmmmm nakon čitanja:

    https://tkojejohngalt.wordpress.com/2015/08/08/nepopustljivo-slobo darstvo/

    koji su ti linkali, baš me zanima tvoj odgovor.

    I ja sam se na prvu poveo (ovo je samo jedan od blogića nakoji bacim oko) i složio,

    ali gospoda su komentirali argumentirano, ozbiljno, suvislo.

    Zanima me hoće li biti nastavka između vas....

    Veselilo bi me da (opet) naučim nešto kao što jesam iz posta na linku i komentara ispo na post.

    avatar

    08.08.2015. (23:52)    -   -   -   -  

  • A stranger

    Kako bi prokomentirao ocekivanja kako su muskarci eto morali nesto napraviti u ovoj situaciji?
    Putnik iz autobusa Croatia busa: Nismo reagirali jer je vozač 'mrcina'

    Zanemari glup naslov originalnog clanka. NITKO to nije izjavio, nego je neki web komentator provalio. A "novinarima" je bilo bas super kao jos jedan povod za izljev mrznje prema muskarcima.

    Nijedna zena ne zeli preuzeti odgovornost za nemarno slanje djevojke same na bus, ali ocekuju neka se anonimni muskarci tuku i zavrse u zatvoru radi njihovog nemara.

    Pazi taj mindset: ni majka ni nejna sestra se ne zabrinjavaju, nego 12-godisnju djevojku posalju samu na bus. S krivom kartom. Uz spiku kako je netko nekome na nekom telefonu navodno rekao ili je ona tako shvatila, da valjda ta karta prolazi, pa sto ce pitati konduktera. I jos djevoju poslaje bez dovoljno novaca za ista. Ali preko mobitela prica onda kondukteru kako ce ona poslati novac naknadno.

    Je li tebi to normalno, dijete poslati samo bez novaca, pa nek se snadje ili nazica usput?

    I onda jos, umjesto da se poklopi usima, jos se hvali svojom neodgovornoscu i baca spiku "zasto netko nesto niej napravio". Otac, djed, bilo koji muski lik - ne spominju se. Simptomaticno.

    Nitko da bi s eupitao jel onaj krkan od konduktera hrani familiju, jel ga poslodavac prisiljava na izbacivanje svih bez karte. Da je imao malo mozga, nazvao bi policiju i dezurnu sluzbu centra za socijalnu skrb, pa ju predao njima. Neka institucije zastite djecu i dovedu stvari u red.

    Uz apologetiku ovakvog izostanka ikakvog odraslog ponasanjaq i odgovornosti, jos bacaju spiku zasto muskarci nisu reagirali.
    Cija je to 12-godisakinja, gdje su roditelji - pardon, izgleda single mother - kako moze sama bez pratnje na put?
    Tko bi kako trebao "reagirati", da muskarca napadnu sto se cudno prijatlejski mota i optuze ga kako je perverznjak?
    Sto bi "muskarci" tu trebali? Premlatiti vozaca za tudju zabavu? Dobiti noz u rebra ili metak u samoobrani? Dozivotne zdravstvene probleme kao posljedicu obracuna? Krivicnu prijavu i kaznu radi napada na vozaca? Zabranu ulaska u bus?

    Radi cega, necije neodgovornosti i bahatosti?
    Spomenute nisu sposobne paziti na tinejderke. Ocigledno trebaju isntitucije reagirati prije nego bude prekasno. Da ne citamo kako je opet neka odlutala od doma, pobjegla s nekim probisvjetom koji je na uvjetjoj kazni, otisla u Siriju zaljubljena u terorista ko ona Irena iz ZG ili je uhvacena u raciji u nekom skvotu kako si u zile puca krokodila ili slicnu jeftilen-drogu.

    Za koga bi to "muskarci" trebali riskirati zivot u ovoj postfeministickoj rusevini od svijeta. Izgleda kako ponestaje idiota i bijelih vitezova svugdje osim u zasticenom svijetu interneta.

    avatar

    09.08.2015. (15:03)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Izvrstan post, hvala na linku (ispravljen link). Evo mog osvrta:

    Ljudi su sasvim ok argumentirali stvar, ali jasno je da oni pričaju o libertarijanizmu kao o ekonomskom modelu, protiv kojega je nemam ništa protiv niti sam ga na bilo koji način kritizirao. Dapače! Ekonomska sloboda, kao što su naveli, je sama po sebi poželjna i donekle služi kao kočnica infiltraciji (feminističkih) parazita u sustav i kočnica moralnoj degradaciji. To je idealna situacija u kojoj bi svatko normalan volio živjeti, pa tako i ja.
    Nažalost, tu postoji jedan mali problem: ta situacija ne postoji.

    Zašto? Autori navode ovo: "Ulice i parkovi bili bi privatno vlasništvo susjeda koji bi onda sami određivali uvjete pristupa njihovom posjedu i pravila ponašanja".
    Držim da je navedeni argument čista utopija, jer su upravo iz takvih osnovnih jedinica nastala plemena, iz plemena sela i gradovi, iz njih gradovi-države, iz njih države, a iz država federacije,, savezi i carstva. Društva raznih oblika mogu imati libertarijanske ideale ali stvarna libertarijanska distribucija moći u praksi ne postoji, nikada nije postojala, niti će ikada postojati - jednostavno zato što je priroda malih jedinica da se s vremenom udružuju u velike ili bivaju zbrisane).

    Dakle, u praksi navedeni ekonomski sustav ne postoji, te stoga ne postoje ni kočnice koje bi on stvorio. Volio bih kada bi postojale. Meni se to čini kao super ideja. Ali nažalost, realnost nije takva.

    A libertarijanizam kao moralni sustav (tj. moralno slobodarstvo - tzv. libertinizam)? To je koncept o kojemu se rjeđe raspravlja, ali za razliku od mitskog ekonomskog libertarijanizma je vrlo stvaran i čest. Njegov moto je, kako sam opisao u postu, "[u svom osobnom životu] radi što god hoćeš]". To je stvarni svijet u kojemu trenutno živimo - u kojemu degradacija morala potiče destruktivne sile i motivira ih na silovanje ekonomskih sloboda. To u relativno kratkom vremenu vodi do erozije prethodno ekonomski uspješnog modela, sve dok se ne završi u suprotnosti ekonomskog libertarijanizma (teškom komunizmu ili fašizmu).

    PRDIM (Previše-dugo-i-misaono-verzija): ekonomski libertarijanizam bi uistinu mogao spriječiti moralni raspad, no ekonomski libertarijanizam nažalost ne postoji. Moralno slobodarstvo, koje itekako postoji (ja ga nazivam moralni libertarijanizam, a autori ga nazivaju libertinizam), je ono što kod zdravih sustava bilo koje vrste uzrokuje i zatim ubrzava degradaciju sve do raspada, te u konačnici rezultira drastičnim smanjenjem svake vrste slobode, počevši od ekonomske.

    Drugim riječima, moralno slobodarstvo neminovno proždire prvo druge vrste sloboda, a na kraju i vlastitu. Taj proces nema puno veze s ekonomskim libertarijanizmom kojeg iskreno volimo i ja i autor(i) bloga.
    -------------------------------------
    Uopće ne zamjeram kolegama libertarijancima što su se oglasili na ovaj post jer mi je
    A) cijeli pokret vrlo drag i
    B) libertarijanci često bivaju metama neopravdanih napada,
    no s druge strane ne mogu ne primijetiti da je cijeli taj pokret trunku previše osjetljiv i u ovom slučaju je reagirao na nešto o čemu uopće nisam pisao, tj. oko obične etimologije.

    To nema veze s ovim postom, ali Rand Paul je tipičan primjer te peckavosti - on nažalost provodi više vremena u ljutnji na kolege i dokazivanju da oni ovakvi i onakvi, nego u kompromisima i malim koracima kojima bi zapravo mogao nešto napraviti.

    avatar

    09.08.2015. (15:42)    -   -   -   -  

  • tkojejohngalt

    @igniss

    "jasno je da oni pričaju o libertarijanizmu kao o ekonomskom modelu, protiv kojega je nemam ništa protiv niti sam ga na bilo koji način kritizirao. Dapače! Ekonomska sloboda, kao što su naveli, je sama po sebi poželjna i donekle služi kao kočnica infiltraciji (feminističkih) parazita u sustav i kočnica moralnoj degradaciji"

    Zapravo, ne pričam o libertarijanizmu kao jednom ekonomskom modelu, jer libertarijanizam nije "ekonomski model", nego je politička filozofija, teorija pravednosti koja jednostavno kaže "keep your mitts to yourself".

    Iz tog načela neagresije i privatnog vlasništva naravno proizlazi zalaganje za slobodno tržište, ukidanje državnih regulacija, privatizacije, smanjenje/ukidanje poreza i birokracije, iskorjenjivanje uloge države u gospodarstvu, itd.

    "Autori navode ovo: "Ulice i parkovi bili bi privatno vlasništvo susjeda koji bi onda sami određivali uvjete pristupa njihovom posjedu i pravila ponašanja".
    Držim da je navedeni argument čista utopija, jer su upravo iz takvih osnovnih jedinica nastala plemena, iz plemena sela i gradovi, iz njih gradovi-države, iz njih države, a iz država federacije,, savezi i carstva."

    Možda je utopija, ali to je bio samo odgovor na tvoju tezu kako bi se "u slobodarskom raju dogodilo to i to".

    "upravo iz takvih osnovnih jedinica nastala plemena, iz plemena sela i gradovi, iz njih gradovi-države, iz njih države, a iz država federacije,, savezi i carstva. Društva raznih oblika mogu imati libertarijanske ideale ali stvarna libertarijanska distribucija moći u praksi ne postoji, nikada nije postojala, niti će ikada postojati - jednostavno zato što je priroda malih jedinica da se s vremenom udružuju u velike ili bivaju zbrisane"

    Ne mora nužno tome biti tako, ali čak i da jest, pa što? Nećemo podržavati decentralizaciju moći i mogućnost secesije, jer ćemo se opet, nekad u budućnosti, dovesti u situaciju sličnu današnjoj?
    Otprilike kao da razmišljamo na način "neću više pospremati kuhinju, jer će se opet unerediti" ili "neću više jesti, kad ću opet sutra biti gladan".

    "A libertarijanizam kao moralni sustav (tj. moralno slobodarstvo - tzv. libertinizam)? To je koncept o kojemu se rjeđe raspravlja, ali za razliku od mitskog ekonomskog libertarijanizma je vrlo stvaran i čest."

    Libertarijanizam s moralnošću ima samo možda neke tangencijalne veze. Jedino što libertarijanizam zapravo kaže jest: "keep your mitts to yourself", stavio sam već onaj link u postu koji objašnjava.
    Kakav će netko moralni sustav njegovati za libertarijanizam je sasvim irelevantno, dok taj "moralni sustav" ne uključuje opravdanost iniciranja nasilja protiv drugih ljudi.

    Ovo što ti nazivaš "moralnim libertarijanizmom" meni je prvi put da čujem takav termin, što ne znači da ga ti ne smiješ tako koristiti, ali bi onda trebao jasnije definirati o čemu govoriš. Onda mi je još čudnije da si stavio u post sliku parodije na "Don't Tread on Me" logo, koji se baš i ne povezuje s onim na što ti aludiraš.

    Inače, što se tiče odnosa libertarijanizma i toga što nazivaš "moralnim libertarijanizmom" (a što ja mislim da je besmislen i zbunjujuć termin), nemam što posebno dodati na ovaj tekst koji sam već linkao: https://mises.org/library/libertarianism-and-libertinism

    Naravno, libertarijanizam nikome ne brani "libertinizam" kao moralni sustav, ali ga niti ni na koji način ne podržava samog po sebi. Libertarijanizam kao takav zanima samo opravdanost upotrebe sile.

    "Drugim riječima, moralno slobodarstvo neminovno proždire prvo druge vrste sloboda, a na kraju i vlastitu. Taj proces nema puno veze s ekonomskim libertarijanizmom kojeg iskreno volimo i ja i autor(i) bloga."

    Ali zar ti onda nije bar malo čudno bilo da te pojmove nazivaš gotovo istim imenom?

    "u ovom slučaju je reagirao na nešto o čemu uopće nisam pisao, tj. oko obične etimologije"

    Pa i nije baš da nisi. Reagirao si na komentar u kojem piše: "Sve droge, gay brakovi i ostalo bi trebali biti u potpunosti legalizirani. U osnovi, osim ako ne štetiš nekome drugome ili ih sprječavaš u korištenju vlastitih sloboda, moraš imati slobodu raditi što god želiš i vlada se ne smije miješati u to."

    OK, ne slažem se ni ja konkretno za gay brakove kao što sam napisao, ali ovdje komentator govori o legalnosti i o tome da se vlada ne bi trebala miješati u dobrovoljne ljudske odnose, a ne o tome jesu li te stvari moralne ili nisu. Dakle, nije stvar obične etimologije, već se očito protiviš tome da država pusti ljude na miru u obavljanju dobrovoljnih odnosa. Jedna je stvar je li nešto treba biti zakonom dozvoljeno ili ne (čime se bavi libertarijanstvo), a sasvim nešto drugo je li ta i takva radnja "moralna" i zaslužuje li društvenu osudu (time se libertarijanstvo ne bavi).

    Općenito, karakteristika je socijalista da razmišljaju - ako si protiv toga da vlada provodi X, onda si protiv X.

    Kao što ima onaj vic koji kaže:
    A: Znaš li koja je razlika između dnevnog boravka i zahoda?
    B: Ne... ?
    A: E pa onda nemoj dolazit kod mene doma!

    avatar

    09.08.2015. (23:25)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Pojam "moralni libertarijanizam" nije ni izbliza toliko rijedak kao što misliš. Otiđi na Wikipediju i pogledaj naslov članka:

    "Libertinism, sometimes called moral libertarianism..."

    Ili googlaj "moral libertarianism" i pogledaj koliko često su izrazi upotrijebljeni kao sinonimi. Po meni je semantika sasvim jasna, a slika se savršeno uklapa u nju - to je satirična ilustracija nepredviđenih posljedica slobodarstva, u kojima ironično upravo onaj tko je najustrajniji u svojoj tvrdnji "drži ruke sebi" na kraju završi moleći "diraj me".

    Kod ovoga drugoga si sasvim u pravu - komentator ovdje rječju "vlada" govori o legalnosti, pa si stoga i ti ispravno napisao repliku o legalnosti. Ali komentar je bio dio šireg traktata o slobodi, čija je osnovna misao (kako sam je ja protumačio unatoč spominjanju "vlade") bila da je samo po sebi pogrešno ograničavati bilo što, te da je koncept moralnih normi besmislen (tj. beskonačno relativan).

    Negacija univerzalne istine (a ne metode njenog utvrđivanja ili njene obrane) je ono o čemu govori moj post, i govori samo o tome, bez daljnjih političkih konotacija.

    I Ayn Rand po kojoj je nazvan tvoj blog se 1972. izjasnila na vrlo sličan način:

    Above all, do not join the wrong ideological groups or movements, in order to “do something.” By “ideological” (in this context), I mean groups or movements proclaiming some vaguely generalized, undefined (and, usually, contradictory) political goals. (E.g., the Conservative Party, that subordinates reason to faith, and substitutes theocracy for capitalism; or the “libertarian” hippies, who subordinate reason to whims, and substitute anarchism for capitalism.) To join such groups means to reverse the philosophical hierarchy and to sell out fundamental principles for the sake of some superficial political action which is bound to fail. [“What Can One Do?” The Ayn Rand Letter, Vol. 1, No. 7]

    Prihvaćam da sam ja kriv za taj nesporazum, ali kada preko njega prijeđemo jednostavno ne vidim u čemu je problem niti kako sam ja to ocrnio libertarijanizam u njegovom najčešćem (ekonomskom) smislu.

    Peace.

    avatar

    10.08.2015. (14:54)    -   -   -   -  

  • Tzar

    koja je ono glupa pička bloger tkojejohngalt!

    dok ja sa njim ljepo pričam i pokušavam nešto naučit informativno on samo sere bezveze sasvim jednostrano, neobjektivno, iskompleksirano i agresivno. pičkaraju bezveze s nekim sporednim pitanjima i onda seru šta ja njima na to ne odgovorin i onda kad im odgovorim i kad mu lipo obrazložim neke stvari sa drugog ugla onda mi izbriše zadnji komentar...

    JEBA TI BOG MATER BIJEDNIČE SAKATI - takve ko ti je i trebalo poubijat u socijalizmu!!!

    pu gubo - pu...

    avatar

    10.08.2015. (16:32)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Novi post: Cure koje vole kretene 10: Jackpot potrošila na izvlačenje dilera iz zatvora

    avatar

    11.08.2015. (13:33)    -   -   -   -  

  • Tzar

    EDIT: vratia je nazad šta je izbrisa pa i ja povlačim šta san reka... ako opet nešto ne izbriše

    avatar

    12.08.2015. (11:55)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Novi post: Silovanje s pristankom

    avatar

    24.08.2015. (22:13)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Novi post: Stvarno? "Hrvatska treba primiti migrante

    avatar

    17.09.2015. (14:01)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...