Prehrana ima veze s podnebljem, kulturom, navikama, a jako malo s religijom. Muslimani ne jedu svinjetinu jer u ono doba kada je pisan Kuran, nije bilo frižidera, a ne zbog toga što se svinja očešala o džamiju. Koliko mi je poznato Biblija ne određuje način prehrane. To da bi ateisti trebali biti vegetarijanci, isprazno je lupetanje.
komentar sa BLOG.hr - SHEPURENJE I ZANOVIJETANJE @ Indijanka vegetarijanka
16.12.2014. (08:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
„POZNAVATI BOGA MOGUCE JE SAMO U SEBI. DOK GA NE NADJES U SEBI, NECES GA NACI NIGDJE. NEMA BOGA ZA ONOG TKO NE ZNA DA GA NOSI U SEBI”. Lav Nikolajevic Tolstoj
16.12.2014. (08:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Iz bhagavĂŁnovog govora INTELEKT (BUDDHI) - UPRAVLJAČ KOČIJE Čistoća je uma put do napretka, čistoća urna je moćna snaga. Čist um je poput skupocjena bisera u moru. Nikad ne zaboravite te rijeci mudrosti. Nemojte ni u čemu vidjeti zlo niti govorite o njemu Ne slušajte lose stvari - nikad, nigdje. Sjetite se uvijek slike triju majmuna. Ono sto kažem, dosta je istina Prije sam vam rekao da je, prema upanisadama, ljudsko tijelo kočija, osjetilni organi su konji, a um - uzde. Koliko god bila kočija lijepa, ma kako konji bili pouzdani a uzde čvrste i sigurne, sve to nema nikakve koristi ako nema onoga koji upravlja njome. Slično tomu, koliko god je djelotvorno tijelo, osjetila i um, oni ne služe ničemu ako nema upravljača to jest intelekta (buddhi). Na životnom putovanju intelekt je vrlo važan. Naziva se nisayĂ tmika-buddhi sto znaci da intelekt ima sposobnost odlučivanja. U svakodnevnu životu, povremeno se javljaju mnoge teškoće, problemi i nemir. Kako bi se prevladale sve te zapreke, intelekt je višestruka potpora. Bez njegova posredovanja ne može se riješiti nijedan problem. GitĂ kaže: "Čovjek ispunjen sumnjama bit će uništen (samsayĂ íman vinasyathi)." Budući da intelekt razara sumnje, GitĂ tvrdi: "Intelekt može shvatiti ono što je izvan dosega organa osjetila (buddhi grahaya athindríyd)". Bhagavadgita je odredila dvije obale rijeke života da kanalizira tu svoju poruku. Ako tih obala nema, rijeka života bit će podložna mnogim problemima, teškoćama i rizicima. Dvije obale simboliziraju dvije mantre. Jedna je: "Čovjek čvrste vjere postiže vrhunsku mudrost (sraddhĂ vĂ l labhate jnĂ nanĂŻ)". Druga je: "Čovjek ispunjen sumnjama propast će (samsayĂ tma vinasyathe)." Kad rijeka života teče između dviju obala tih mantri, bit će blagoslovljena mirom i srećom i na posljetku će stići do mora Božje milosti koje je njezin cilj. Antarvani - unutarnji glas, drugi je naziv za intelekt. Taj unutarnji glas vodi čovjeka u postupcima njegova života. Uvijek kad nastanu problemi, Čovjek čeka upute unutarnjega glasa. Ako ne dobiva prave odgovore, neće biti zadovoljan u životu. Zadovoljstvo njegovim unutarnjim svijetom, koji predstavlja taj glas svrha je zadovoljstva i izvanjskim svijetom. Ponekad čujete kako ljudi kažu: "Moja savjest nije zadovoljna." ili "Moja savjest to ne odobrava". Ovdje se savjest odnosi na unutarnji glas. S toga kad ste potaknuti da "slijedite gospodara", taj je gospodar vaša savjest. Tek kad slijedite naredbe svoje savjesti, možete stići na pravo odrediste. Naziv vijana - (inteligencija) također se pripisuje intelektu. Ali to nije ispravno jer vijana znaći takozvano znanstveno ili svjetovno znanje koje pomaže čovjeku da otkrije činjenice često se odnose na pojavni svijet ili svijet percepcije, dok se buddhi odnosi na suptilno kraljevstvo unutarnjeg svijeta. Stoga ulogu intelekta treba ispravno razumjeti. Ponekad intelekt (buddhi) dopusta da ga prekrije ego (ahamkara). U tom kontekstu čovjek se mora prisjetiti da su osjetila suptilnija od tijela, um je jos suptilniji od osjetila, a intelekt je znatno suptilniji i od uma. Naravno, najsuptilniji od svega je Ă tman. Kad se u svijetlu te činjenice kaže da je ego sposoban prekriti intelekt to znači da je suptilniji od njega. I stoga, budući da je ego tako izrazito suptilan i da sve prožima, on prodire u sve čovjekove djelatnosti. Stoga čovjek nije sposoban da ga transcendira i dozivi atmana, Sebstvo. Jednom je neki kralj sazvao na dvoru skup velikih učenjaka. Postavio im je sljedeće pitanje: "Svi ste vi istaknuti učenjaci i svladali ste svete tekstove. Možete li mi reci, koliko vas je sposobno postići oslobođenje?" Unatoč svemu njihovu akademsku znanju, nijedan od pandita nije imao hrabrosti odgovoriti potvrdno na to pitanje. Cijeli se skup skamenio u tišini. U to je ustao neki običan čovjek iz publike i hrabro rekao (na teluskom jeziku): "Nenu pothe povaccunu." Njegov odgovor imao je dva značenja, prvo je: "Vjerojatno mogu postići oslobođenje od osjetilnih vezanosti (mokša)", a drugo: "Ako 'ja' ode, čovjek može postići oslobođenje od osjetilnih vezanosti." Drugo značenje ove rečenice nije shvatio nijedan od učenih ljudi. I tako, nakon što su shvatili samo prvo značenje, svi su se panditi osjećali uvrijeđeni drskošću toga neobrazovana čovjeka koji je izgledao potpuno neupućen u svete tekstove i nije obavljao nikakvu duhovnu sadhanu. Kad su učenjaci počeli međusobno pokazivati znakove nezadovoljstva, kralj je upitao tog običnog čovjeka: "Na osnovu čega si izrekao tu svoju tvrdnju? Čini se da je ona izraz nepoštovanja prema svim ovdje nazočnim učenim ljudima." Čovjek je pristojno odgovorio: "Vaše Veličanstvo, molim vas da mi oprostite. Moja izjava znači da se može postići oslobođenje, ako 'ja' ode. Siguran sam da se nitko ne protivi toj mojoj izjavi." Cilj je te pouke da se ego koji zastire intelekt i vodi čovjeka do pogrešnog poistovjećivanja tijela sa Sebstvom treba odmaknuti, a tek tada se može spoznati Ă tman. Intelekt je veo
16.12.2014. (08:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Čovjek je pristojno odgovorio: "Vaše Veličanstvo, molim vas da mi oprostite. Moja izjava znači da se može postići oslobođenje, ako 'ja' ode. Siguran sam da se nitko ne protivi toj mojoj izjavi." Cilj je te pouke da se ego koji zastire intelekt i vodi čovjeka do pogrešnog poistovjećivanja tijela sa Sebstvom treba odmaknuti, a tek tada se može spoznati Ă tman. Intelekt je veoma blizak Ă tmanu i stoga mu takav položaj dopusta da primi 90 posto energije atmana i duhovne svjetlosti. Um crpi svoju snagu iz intelekta, osjetila iz umna, a tijelo iz osjetila. U tom procesu protoka energije po slojevima, od atmana do tijela, dolazi do postupna kvantitativna i kvalitativna slabljenja te energije. Evo jednostavnog primjera kvantitativna opadanja. Pretpostavimo da u jednu mračnu sobu ne može izravno prodrijeti sunčeva svjetlost. Ako tu sobu želite osvijetliti, možete to učiniti tako da držite zrcalo vrlo blizu sobe i usmjeravate sunčeve zrake, što se odražavaju u zrcalu prema unutrašnjosti sobe. Međutim, kad se usporede s izravnim sunčevim zrakama, zrake što se odražavaju u zrcalu slabije su kao i svjetlost u sobi. U odnosu na postupno opadanje kvalitete, pogledajmo primjer rijeke. Na samom vrelu iz kojega rijeka izvire, voda je čista i kristalno bistra. No kad se nekoliko poločica i pritoka pridruži njezinu toku dok vijuga kroz, krajolik, što se ljudi vise koriste njezinim vodama, rijeka postaje sve nečistija. Slično tomu, čistoća Ă tmana postupno se prlja prolazeći kroz intelekt (bnddhi), um i osjetila dok ne stigne do tijela. Ipak, moguće je smanjiti to kvantitativno i kvalitativno onečišćenje velikim trudom, posvećivanjem i pročišćavanjem intelekta te tako olakšati njegov izravni utjecaj na tijelo. U taittirĂŻya upanisadi, jednoj od najvažnijih među deset glavnih upanisada, intelekt se uspoređuje s pticom. Nepokolebljiva vjera (sraddha) je glava ptice, njezino je desno krilo kozmički poredak (rta), a lijevo je krilo istina. Tijelo je ptice veliki princip (mahattatva), a njezin je rep joga. I intelekt (budhi) je, kao cjelina, sastavljen od pet dijelova i izvanredno je moćan. Jednom je kralj Vikramaditya sazvao skup velikih učenjaka i upitao ih što je najvažnije -nepokolebljiva vjera (sraddha), darovitost (medha) ili intelekt (buddhí). Učenjaci su zastupali razna mišljenja. No, na posljetku su se složili da je najvažnija darovitost (medha). Razočaran njihovim zaključkom, kralj im se obratio ovim riječima: "O, panditi, a što znaci Ă sakti ili sraddha -revnost, nepokolebljiva vjera. Svdsíha znači síhiralva, čvrstoća. Bez revnosti i čvrstoće darovitost je beskorisna. Drugim riječima, bilo bi uzaludno očekivati da smisao života ovisi jedino o čovjekovoj darovitosti i vještini. On mora razvijati vjeru i revnost usporedo s postojanom i čvrstom odlučnošću. Samo će tada moći izvršiti velike stvari u životu. Nepokolebljiva vjera je posebno važna. Bez nje ne možete ništa postići. Kad imate vjere s malom iskrom možete rasplamsati vatru i stvoriti velik plamen. Ako je nemate, dopustit ćete da se i veliki plamen ugasi. Slično tomu, s vjerom možete uzgojiti snažno drvo banyan iz sićušna sjemena. Današnji čovjek bez sumnje ima vjeru, no ona se sastoji samo u želji da osigura plod, on ne vjeruje da je zato potreban rad, nema u sebi radnog duha. Napredak u znanosti i tehnologiji učinio je od njega ljubitelja udobnosti i lagodnost pa nema nikakva interesa za neki težak posao. Nema ništa loše u samoj znanosti. Na krivi put čovjeka odvodi neispravno korištenje znanosti. Danas je potrebno obratiti pažnju na ljubav i duhovni napredak usporedo sa znanstvenim razvojem. Razlika između znanosti i duhovnosti istaknuta je kratko i jasno, sljedećom jednadžbom: duh ljubavi = duhovnost, razdvajanje od ljubavi = znanost Kad su predmeti koji pružaju zadovoljstvo prolazni, kad je i tijelo koje uživa u tim zadovoljstvima također nepostojano, nelogično je očekivati trajnu sreću od prednosti i udobnosti što ih nudi znanost i tehnologija! Ako želite trajnu sreću, morate pročistiti unutarnji instrument (antahkarana) i razviti univerzalnu ljubav tako što ćete slijediti put duhovnosti. Danas smo svjedoci brzih i temeljitih promjena na gotovo svakom području života - u politici, gospodarstvu, društvu, znanosti. Međutim, mentalne, etičke ni duhovne preobrazbe nema. Zato što se nitko ne trudi shvatiti prirodu i ulogu ljudskog uma. Hrana što je čovjek pojede opskrbljuje sam izvor uma, održava ga i razvija. Nakon probavljanja, najgrublji dio hrane izbacuje se kao otpad. Suptilni dio hrane postaje krv i meso, a najsuptilniji dio oblikuje um. Stoga priroda uma ovisi o kvaliteti i kvantiteti hrane koja se jede. Dok fizičko tijelo ili omotač hrane (annamayakosĂ ) uglavnom nastaje iz hrane, suptilni dio vode koju pijemo pridonosi životnom omotaču (pranamayakosa). Grublji dio vode izlazi iz tijela kao urin. Omotač hrane i životni omotač osiguravaju osnovu za ostala tri omotača, naime za mentalni omotač (manomayakosd), intelektualni omotač (vijnĂ namayakosa) i omota
16.12.2014. (08:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Danas smo svjedoci brzih i temeljitih promjena na gotovo svakom području života - u politici, gospodarstvu, društvu, znanosti. Međutim, mentalne, etičke ni duhovne preobrazbe nema. Zato što se nitko ne trudi shvatiti prirodu i ulogu ljudskog uma. Hrana što je čovjek pojede opskrbljuje sam izvor uma, održava ga i razvija. Nakon probavljanja, najgrublji dio hrane izbacuje se kao otpad. Suptilni dio hrane postaje krv i meso, a najsuptilniji dio oblikuje um. Stoga priroda uma ovisi o kvaliteti i kvantiteti hrane koja se jede. Dok fizičko tijelo ili omotač hrane (annamayakosĂ ) uglavnom nastaje iz hrane, suptilni dio vode koju pijemo pridonosi životnom omotaču (pranamayakosa). Grublji dio vode izlazi iz tijela kao urin. Omotač hrane i životni omotač osiguravaju osnovu za ostala tri omotača, naime za mentalni omotač (manomayakosd), intelektualni omotač (vijnĂ namayakosa) i omotač blaženstva (Ă nandamayakosĂ ). To pokazuje vrhovnu važnost hrane i pica u oblikovanju i razvijanju Ljudske osobnosti. Prije je spomenuta veoma velika potreba da se intelekt (buddhĂŻ) oslobodi ega (ahankara) koji ga cesto skriva. Morate razumjeti razliku između ega i atmana, Sebstva. Atman je otac ega, djed uma ili misli, pradjed govora (vĂ k). I tako su svi - Ă tman, ego, um i govor - članovi iste obitelji. Ego je član koji dolazi i odlazi, ali atman je uvijek nazočan. Obično se sanskrtska riječ ahamkara - prevodi riječju - ego - Obje te rijeci jednostavno označavaju samoljublje ili ponos rođen iz zablude o bogatstvu, učenosti ili sličnom. To je kriva uporaba tih riječi. Njihovo ispravno značenje jest - pogrešno poistovjećivanje čovjeka s tijelom. Svi možda nisu ponosni na svoje bogatstvo ili znanje, no svatko je žrtva ega u smislu da sebe smatra tijelom. To je onaj ego koji skriva intelekt velom i odvodi ga na krivi put. Stoga, ako intelekt treba razviti nepokolebljivu vjeru, najprije morate odstraniti ego. Kao sto je spomenuto prije, Božji kozmički red (río) je desno krilo intelekta (buddhĂŻ). U vedantiskim izričajima, kozmički red i Istina koristili su se kao sinonimi. No, medu njima postoji razlika. Istina znači - pretvoriti riječi u djelo i istinski prikazati riječima ono što ste učinili. Kozmički red s druge strane, ima šire značenje. Označuje, naime, čistoću, sklad i jadnost misli, rijeci i djela (trikarand). Može se čak reci da se Istina odnosi više na izvanjski svijet, dok se kozmički red odnosi vise na unutarnji svijet uma i njegove promjene. Kaže se da Istina nadilazi vrijeme - prošlost, sadašnjost i budućnost, dok Ă tman nadilazi vrijeme i prostor. Joga je rep ptice intelekta. Taj je rep joge potreban kako bi se održala nužna ravnoteža između dva krila - istine i kozmičkog poretka, upravo kao sto i rep zrakoplova sluzi održavanju ravnoteže između njegova dva krila. Joga na koju se ovdje misli ne smije se pobrkati s asanama, raznovrsnim fizičkim vježbama. Joga ovdje označava nadzor nad umom i osjetilima. Zatim je tu i veliki princip (mahĂ ttatvĂ ), tijelo ptice intelekta. Veliki princip označava ostvarenje velike izjave upanisada: "To si ti (tat /vara asi)". Drugim riječima, to je doživljavanje vlastita istinskog Sebstva kao bitka, svijesti i blaženstva (saccidĂ nandd). Intelekt se stoga ne smije pobrkati s darovitošću (medha) koja se odnosi na posjedovanje svjetovnih talenata, inteligencije, spretnosti i drugih stvari, bez sebespoznaje. Tako se intelekt koji se sastoji od nepokolebljive vjere, istine i kozmičkog poretka, velikog načela i joge može smatrati odjekom, odrazom i reakcijom. Gospod je utjelovljenje Istine. Stoga, kroz ljubav s pomoću intelekta nastojite saznati svoje pravo Sebstvo i pročistite svoj um. To očekujem od vas -Baba- Odabrali; Goga i Laci Veljaca/2008 Decembar/ 2014
16.12.2014. (08:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
BIVŠA RAVNATELJICA 'RUĐERA' ZA JUTARNJI Zašto sam zapravo postavila 10 pitanja Kolindi
Danica Ramljak
Ranko Šuvar/Cropix
Autor: Zlatko Šimić
Objavljeno: prije 58 min inShare
Bivša ravnateljica Instituta 'Ruđer Bošković' otkriva zašto je pitanjima izazvala Kolindu Grabar Kitarović
Otvoreno pismo Danice Ramljak, bivše ravnateljice Instituta “Ruđer Bošković”, u kojem predsjedničkoj kandidatkinji Kolindi Grabar Kitarović postavlja 10 pitanja o njenom angažmanu za Hrvatsku, izazvalo je podijeljene reakcije javnosti. Jučer se autorica pisma na svojoj Faceebok stranici požalila da prima i prijeteće anonimne poruke, pa smo je za početak pitali koliko je iznenađena odjekom pisma? VEZANE VIJESTI Vijesti
POSTAVILA JE 10 PITANJA KOLINDI Danica Ramljak: 'Odgovori će zanimati hrvatsku javnost' KOMENTAR DAVORA BUTKOVIĆA Je li, zapravo, Kolinda Grabar Kitarović nesposobna? DANICA RAMLJAK DOBILA SPOR S čelnog mjesta na Ruđeru smijenjena nezakonito
- Drago mi je ako sam pažnju javnosti skrenula na prave i relevantne teme odnosa Hrvatske i SAD-a koje sam otvorila, a kroz koje nam gospođa Grabar Kitarović može za potrebe predsjedničke kampanje približiti svoj rad u Washingtonu, što smatram jako važnim. Pomalo me čudi to što mediji nisu ranije otvorili tu temu. Reakcije su većinom pozitivne, ali ima i onih koje me defamiraju i pokušavaju zastrašiti pokušajući me svrstati uz kampanje oponenata gospođe Kitarović. To me rastužuje jer sam svojim javnim djelovanjem pokazala da nisam podložna niti jednoj interesnoj skupini.
Vidim da se i ugledni znanstvenik Igor Štagljar čudi napadima na vas. Recite, koji je bio vaš motiv za to pismo?
- Mislim da sam svoj motiv jasno izrekla u uvodu samog pisma. Motiv je da predsjednička kandidatkinja Grabar Kitarović, koju hrvatska javnost najslabije poznaje jer je dugo izbivala iz zemlje, meni i svima u Hrvatskoj približi svoj rad i rezultate. Kolega Štagljar veoma dobro zna da je moje pismo dio demokratske kulture i nije neuobičajeno za demokratski svijet.
Po oštrini pisma mnogi su dojma da ste se stavili u nečiju predizbornu kampanju. Kako to komentirate?
- Pismo nije oštro, već traži konkretne odgovore. Osobno poznajem Kolindu Grabar Kitarović, Josipovića i Kujundžića. I što to znači? Pola ljudi misli da me instruirao predsjednik Josipović, a pola dr. Kujundžić. Pa zar Hrvatska ne poznaje kategoriju neovisnog intelektualca? Te optužbe su mi ispod svake razine.
Sutra u Sinj dolazi kandidat Josipović. Hoćete li i njemu postaviti pitanja koja vas zanimaju?
- Naravno. Otići ću na tribinu i zajedno sa svim građanima Sinja javno postaviti ‘teška pitanja’ predsjedniku Josipoviću. Očekujem da ćemo svi na tribini dobiti odgovore.
Što vas je toliko razočaralo u mandatu Grabar Kitarović u Washingtonu?
- Moram priznati da mi je drago da je Grabar Kitarović kao Hrvatica obavljala tu važnu funkciju. Ali bih voljela uistinu čuti je li točno da je dogovorila prelazak u NATO i kad je sve bilo gotovo obavijestila predsjednicu Vlade Jadranku Kosor i njenu Vladu. To je nedopustiv čin dok si hrvatski veleposlanik u Washingtonu kojeg plaćaju porezni obveznici. U svim zemljama za to bi imala ozbiljnih posljedica. Sad je prilika da nam to pojasni.
Jeste li je kada osobno savjetovali kako može pomoći Hrvatskoj?
- U nekoliko kratkih susreta i okolnostima tih susreta nisam se smatrala pozvanom to joj ranije govoriti. A sad je predsjednički kandidat i mislim da je vrijeme da se otvori ta relevantna tema.
Očekujete li odgovore na svoja pitanja?
- Naravno da očekujem. Ako ih ne dobijem, to neće biti moj gubitak već gubitak Kolinde Grabar Kitarović. Nadam se da će odgovoriti. Ipak je ona svjesna da bi u Americi morala odgovoriti na svaki segment svog života i rada. Pa zašto bi u Hrvatskoj bilo drugačije?
'Dobila sam spor, ali se ne vraćam'
U listopadu ste dobili nepravomoćnu presudu da ste nezakonito razriješeni dužnosti ravnateljice IRB-a.
- Dobila sam i to i već jednu ispriku za klevete mjesecima nakon razrješenja kojima sam bila izložena, a zbog toga vodim još jedan spor. Upravno vijeće koje me je smijenilo sada je i samo smijenjeno. Moja karijera nakon IRB-a je uspješna i nemam se namjeru vraćati u Institut, kojem inače želim da bude uspješan.
16.12.2014. (08:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vabimo Vas na svetlobna zdravilna kroga, ki bosta v tem tednu v Ljubljani in na Bledu:
KJE: LJUBLJANA, Komenskega ulica 38
KDAJ: četrtek, 18. december 2014, 18.00 – 19.00
KJE: BLED, Zavod ITAU, Ljubljanska cesta 11
KDAJ: sobota, 20. december 2014, 10.00 – 11.00
Svetlobni zdravilni krog bo vodila Breda Vesel v energijski povezavi s Stephenom Turoffom.
Skozi dih se povežemo s svetlobo, ki ima lastno inteligenco. Ko vstopi v naše telo, sproži proces samozdravljenja, hkrati pa prebuja v nas speče potenciale.
Cena: 20 EUR
INFORMACIJE IN PRIJAVE:
E-pošta: bredav@siol.net
Telefon: 04 578 04 08
Dobrodošli!
Breda Vesel
16.12.2014. (08:31)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Izašao je iz štampe tradicionalni istarski i primorski narodni kalendar, FRANINA i JURINA za 2015. godinu, bogato ilustriran godišnjak, knjiga koja se čita čitave godine, lijep i vrijedan poklon uz božićne i novogodišnje blagdane.
Na preko 200 stranica s raznolikim i zanimljivim fotografijama u boji ovaj popularni i
omiljeni godišnjak tematski je vezan za Istru i za riječko-kvarnersko područje i otoke.
Stotinjak članaka naših ponajboljih autora je tematski raspoređeno u više cjelina kao što su:
Naši ljudi i krajevi, Obljetnice, Prošlost – tradicija - baština, Kultura i umjetnost, Teme i događaji,
Vrt – voćnjak – vinograd, Kulinarstvo i dr. Franina i Jurina za 2015. god. je sadržajna i lijepa knjiga za čitanje i gledanje, za zabavu i pouku, za čuvanje i darivanje, najbolji prijatelj i savjetnik kroz čitavu godinu za tisuće svojih vjernih čitatelja. Cijena Franine i Jurine iznosi 99 kuna po primjerku ako se pri narudžbi pozovete na ovo e-pismo (mail). Cijena u maloprodaji iznosi 120 kuna po primjerku.
U prilogu je prikaz naslovnica Franine i Jurine 2001.- 2014.g., kao i popis tema za 2015. g.
Narudžbe možete izvršiti na adresi: Reprezent, Račice 1, 52420 Buzet, telefonom ili faxom na broj (052) 665-211, mob: 098/363 089 na e-mail adresu: sonja.sincic@reprezent.hr. Ostale informacije na: www.reprezent.hr
Pozdrawww Nena i Drago
P.S. Mi smo već osigurali svoj primjerak!
16.12.2014. (08:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Prehrana ima veze s podnebljem, kulturom, navikama, a jako malo s religijom. Muslimani ne jedu svinjetinu jer u ono doba kada je pisan Kuran, nije bilo frižidera, a ne zbog toga što se svinja očešala o džamiju. Koliko mi je poznato Biblija ne određuje način prehrane. To da bi ateisti trebali biti vegetarijanci, isprazno je lupetanje.
komentar sa BLOG.hr - SHEPURENJE I ZANOVIJETANJE @ Indijanka vegetarijanka
16.12.2014. (08:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
„POZNAVATI BOGA MOGUCE JE SAMO U SEBI. DOK GA NE NADJES U SEBI, NECES GA NACI NIGDJE. NEMA BOGA ZA ONOG TKO NE ZNA DA GA NOSI U SEBI”. Lav Nikolajevic Tolstoj
16.12.2014. (08:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Iz bhagavĂŁnovog govora
INTELEKT (BUDDHI) - UPRAVLJAČ KOČIJE
Čistoća je uma put do napretka,
čistoća urna je moćna snaga.
Čist um je poput skupocjena bisera u moru.
Nikad ne zaboravite te rijeci mudrosti.
Nemojte ni u čemu vidjeti zlo niti govorite o njemu
Ne slušajte lose stvari - nikad, nigdje.
Sjetite se uvijek slike triju majmuna.
Ono sto kažem, dosta je istina
Prije sam vam rekao da je, prema upanisadama, ljudsko tijelo kočija, osjetilni organi su konji, a um - uzde. Koliko god bila kočija lijepa, ma kako konji bili pouzdani a uzde čvrste i sigurne, sve to nema nikakve koristi ako nema onoga koji upravlja njome. Slično tomu, koliko god je djelotvorno tijelo, osjetila i um, oni ne služe ničemu ako nema upravljača to jest intelekta (buddhi).
Na životnom putovanju intelekt je vrlo važan. Naziva se nisayĂ tmika-buddhi sto znaci da intelekt ima sposobnost odlučivanja. U svakodnevnu životu, povremeno se javljaju mnoge teškoće, problemi i nemir. Kako bi se prevladale sve te zapreke, intelekt je višestruka potpora. Bez njegova posredovanja ne može se riješiti nijedan problem. GitĂ kaže: "Čovjek ispunjen sumnjama bit će uništen (samsayĂ íman vinasyathi)." Budući da intelekt razara sumnje, GitĂ tvrdi: "Intelekt može shvatiti ono što je izvan dosega organa osjetila (buddhi grahaya athindríyd)".
Bhagavadgita je odredila dvije obale rijeke života da kanalizira tu svoju poruku. Ako tih obala nema, rijeka života bit će podložna mnogim problemima, teškoćama i rizicima. Dvije obale simboliziraju dvije mantre. Jedna je: "Čovjek čvrste vjere postiže vrhunsku mudrost (sraddhĂ vĂ l labhate jnĂ nanĂŻ)". Druga je: "Čovjek ispunjen sumnjama propast će (samsayĂ tma vinasyathe)." Kad rijeka života teče između dviju obala tih mantri, bit će blagoslovljena mirom i srećom i na posljetku će stići do mora Božje milosti koje je njezin cilj.
Antarvani - unutarnji glas, drugi je naziv za intelekt. Taj unutarnji glas vodi čovjeka u postupcima njegova života. Uvijek kad nastanu problemi, Čovjek čeka upute unutarnjega glasa. Ako ne dobiva prave odgovore, neće biti zadovoljan u životu. Zadovoljstvo njegovim unutarnjim svijetom, koji predstavlja taj glas svrha je zadovoljstva i izvanjskim svijetom. Ponekad čujete kako ljudi kažu: "Moja savjest nije zadovoljna." ili "Moja savjest to ne odobrava".
Ovdje se savjest odnosi na unutarnji glas. S toga kad ste potaknuti da "slijedite gospodara", taj je gospodar vaša savjest. Tek kad slijedite naredbe svoje savjesti, možete stići na pravo odrediste.
Naziv vijana - (inteligencija) također se pripisuje intelektu. Ali to nije ispravno jer vijana znaći takozvano znanstveno ili svjetovno znanje koje pomaže čovjeku da otkrije činjenice često se odnose na pojavni svijet ili svijet percepcije, dok se buddhi odnosi na suptilno kraljevstvo unutarnjeg svijeta.
Stoga ulogu intelekta treba ispravno razumjeti.
Ponekad intelekt (buddhi) dopusta da ga prekrije ego (ahamkara). U tom kontekstu čovjek se mora prisjetiti da su osjetila suptilnija od tijela, um je jos suptilniji od osjetila, a intelekt je znatno suptilniji i od uma. Naravno, najsuptilniji od svega je Ă tman. Kad se u svijetlu te činjenice kaže da je ego sposoban prekriti intelekt to znači da je suptilniji od njega. I stoga, budući da je ego tako izrazito suptilan i da sve prožima, on prodire u sve čovjekove djelatnosti. Stoga čovjek nije sposoban da ga transcendira i dozivi atmana, Sebstvo.
Jednom je neki kralj sazvao na dvoru skup velikih učenjaka. Postavio im je sljedeće pitanje: "Svi ste vi istaknuti učenjaci i svladali ste svete tekstove. Možete li mi reci, koliko vas je sposobno postići oslobođenje?" Unatoč svemu njihovu akademsku znanju, nijedan od pandita nije imao hrabrosti odgovoriti potvrdno na to pitanje. Cijeli se skup skamenio u tišini.
U to je ustao neki običan čovjek iz publike i hrabro rekao (na teluskom jeziku): "Nenu pothe povaccunu." Njegov odgovor imao je dva značenja, prvo je: "Vjerojatno mogu postići oslobođenje od osjetilnih vezanosti (mokša)", a drugo: "Ako 'ja' ode, čovjek može postići oslobođenje od osjetilnih vezanosti." Drugo značenje ove rečenice nije shvatio nijedan od učenih ljudi. I tako, nakon što su shvatili samo prvo značenje, svi su se panditi osjećali uvrijeđeni drskošću toga neobrazovana čovjeka koji je izgledao potpuno neupućen u svete tekstove i nije obavljao nikakvu duhovnu sadhanu. Kad su učenjaci počeli međusobno pokazivati znakove nezadovoljstva, kralj je upitao tog običnog čovjeka: "Na osnovu čega si izrekao tu svoju tvrdnju? Čini se da je ona izraz nepoštovanja prema svim ovdje nazočnim učenim ljudima."
Čovjek je pristojno odgovorio:
"Vaše Veličanstvo, molim vas da mi oprostite. Moja izjava znači da se može postići oslobođenje, ako 'ja' ode. Siguran sam da se nitko ne protivi toj mojoj izjavi." Cilj je te pouke da se ego koji zastire intelekt i vodi čovjeka do pogrešnog poistovjećivanja tijela sa Sebstvom treba odmaknuti, a tek tada se može spoznati Ă tman.
Intelekt je veo
16.12.2014. (08:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Čovjek je pristojno odgovorio:
"Vaše Veličanstvo, molim vas da mi oprostite. Moja izjava znači da se može postići oslobođenje, ako 'ja' ode. Siguran sam da se nitko ne protivi toj mojoj izjavi." Cilj je te pouke da se ego koji zastire intelekt i vodi čovjeka do pogrešnog poistovjećivanja tijela sa Sebstvom treba odmaknuti, a tek tada se može spoznati Ă tman.
Intelekt je veoma blizak Ă tmanu i stoga mu takav položaj dopusta da primi 90 posto energije atmana i duhovne svjetlosti. Um crpi svoju snagu iz intelekta, osjetila iz umna, a tijelo iz osjetila. U tom procesu protoka energije po slojevima, od atmana do tijela, dolazi do postupna kvantitativna i kvalitativna slabljenja te energije. Evo jednostavnog primjera kvantitativna opadanja.
Pretpostavimo da u jednu mračnu sobu ne može izravno prodrijeti sunčeva svjetlost. Ako tu sobu želite osvijetliti, možete to učiniti tako da držite zrcalo vrlo blizu sobe i usmjeravate sunčeve zrake, što se odražavaju u zrcalu prema unutrašnjosti sobe. Međutim, kad se usporede s izravnim sunčevim zrakama, zrake što se odražavaju u zrcalu slabije su kao i svjetlost u sobi. U odnosu na postupno opadanje kvalitete, pogledajmo primjer rijeke. Na samom vrelu iz kojega rijeka izvire, voda je čista i kristalno bistra. No kad se nekoliko poločica i pritoka pridruži njezinu toku dok vijuga kroz, krajolik, što se ljudi vise koriste njezinim vodama, rijeka postaje sve nečistija. Slično tomu, čistoća Ă tmana postupno se prlja prolazeći kroz intelekt (bnddhi), um i osjetila dok ne stigne do tijela. Ipak, moguće je smanjiti to kvantitativno i kvalitativno onečišćenje velikim trudom, posvećivanjem i pročišćavanjem intelekta te tako olakšati njegov izravni utjecaj na tijelo.
U taittirĂŻya upanisadi, jednoj od najvažnijih među deset glavnih upanisada, intelekt se uspoređuje s pticom. Nepokolebljiva vjera (sraddha) je glava ptice, njezino je desno krilo kozmički poredak (rta), a lijevo je krilo istina. Tijelo je ptice veliki princip (mahattatva), a njezin je rep joga. I intelekt (budhi) je, kao cjelina, sastavljen od pet dijelova i izvanredno je moćan.
Jednom je kralj Vikramaditya sazvao skup velikih učenjaka i upitao ih što je najvažnije -nepokolebljiva vjera (sraddha), darovitost (medha) ili intelekt (buddhí). Učenjaci su zastupali razna mišljenja. No, na posljetku su se složili da je najvažnija darovitost (medha). Razočaran njihovim zaključkom, kralj im se obratio ovim riječima: "O, panditi, a što znaci Ă sakti ili sraddha -revnost, nepokolebljiva vjera. Svdsíha znači síhiralva, čvrstoća. Bez revnosti i čvrstoće darovitost je beskorisna. Drugim riječima, bilo bi uzaludno očekivati da smisao života ovisi jedino o čovjekovoj darovitosti i vještini. On mora razvijati vjeru i revnost usporedo s postojanom i čvrstom odlučnošću. Samo će tada moći izvršiti velike stvari u životu. Nepokolebljiva vjera je posebno važna. Bez nje ne možete ništa postići.
Kad imate vjere s malom iskrom možete rasplamsati vatru i stvoriti velik plamen.
Ako je nemate, dopustit ćete da se i veliki plamen ugasi. Slično tomu, s vjerom možete uzgojiti snažno drvo banyan iz sićušna sjemena.
Današnji čovjek bez sumnje ima vjeru, no ona se sastoji samo u želji da osigura plod, on ne vjeruje da je zato potreban rad, nema u sebi radnog duha. Napredak u znanosti i tehnologiji učinio je od njega ljubitelja udobnosti i lagodnost pa nema nikakva interesa za neki težak posao. Nema ništa loše u samoj znanosti. Na krivi put čovjeka odvodi neispravno korištenje znanosti. Danas je potrebno obratiti pažnju na ljubav i duhovni napredak usporedo sa znanstvenim razvojem.
Razlika između znanosti i duhovnosti istaknuta je kratko i jasno, sljedećom jednadžbom: duh ljubavi = duhovnost, razdvajanje od ljubavi = znanost
Kad su predmeti koji pružaju zadovoljstvo prolazni, kad je i tijelo koje uživa u tim zadovoljstvima također nepostojano, nelogično je očekivati trajnu sreću od prednosti i udobnosti što ih nudi znanost i tehnologija! Ako želite trajnu sreću, morate pročistiti unutarnji instrument (antahkarana) i razviti univerzalnu ljubav tako što ćete slijediti put duhovnosti.
Danas smo svjedoci brzih i temeljitih promjena na gotovo svakom području života - u politici, gospodarstvu, društvu, znanosti.
Međutim, mentalne, etičke ni duhovne preobrazbe nema. Zato što se nitko ne trudi shvatiti prirodu i ulogu ljudskog uma. Hrana što je čovjek pojede opskrbljuje sam izvor uma, održava ga i razvija. Nakon probavljanja, najgrublji dio hrane izbacuje se kao otpad. Suptilni dio hrane postaje krv i meso, a najsuptilniji dio oblikuje um. Stoga priroda uma ovisi o kvaliteti i kvantiteti hrane koja se jede. Dok fizičko tijelo ili omotač hrane (annamayakosĂ ) uglavnom nastaje iz hrane, suptilni dio vode koju pijemo pridonosi životnom omotaču (pranamayakosa). Grublji dio vode izlazi iz tijela kao urin. Omotač hrane i životni omotač osiguravaju osnovu za ostala tri omotača, naime za mentalni omotač (manomayakosd), intelektualni omotač (vijnĂ namayakosa) i omota
16.12.2014. (08:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Danas smo svjedoci brzih i temeljitih promjena na gotovo svakom području života - u politici, gospodarstvu, društvu, znanosti.
Međutim, mentalne, etičke ni duhovne preobrazbe nema. Zato što se nitko ne trudi shvatiti prirodu i ulogu ljudskog uma. Hrana što je čovjek pojede opskrbljuje sam izvor uma, održava ga i razvija. Nakon probavljanja, najgrublji dio hrane izbacuje se kao otpad. Suptilni dio hrane postaje krv i meso, a najsuptilniji dio oblikuje um. Stoga priroda uma ovisi o kvaliteti i kvantiteti hrane koja se jede. Dok fizičko tijelo ili omotač hrane (annamayakosĂ ) uglavnom nastaje iz hrane, suptilni dio vode koju pijemo pridonosi životnom omotaču (pranamayakosa). Grublji dio vode izlazi iz tijela kao urin. Omotač hrane i životni omotač osiguravaju osnovu za ostala tri omotača, naime za mentalni omotač (manomayakosd), intelektualni omotač (vijnĂ namayakosa) i omotač blaženstva (Ă nandamayakosĂ ). To pokazuje vrhovnu važnost hrane i pica u oblikovanju i razvijanju Ljudske osobnosti.
Prije je spomenuta veoma velika potreba da se intelekt (buddhĂŻ) oslobodi ega (ahankara) koji ga cesto skriva. Morate razumjeti razliku između ega i atmana, Sebstva. Atman je otac ega, djed uma ili misli, pradjed govora (vĂ k). I tako su svi - Ă tman, ego, um i govor - članovi iste obitelji. Ego je član koji dolazi i odlazi, ali atman je uvijek nazočan. Obično se sanskrtska riječ ahamkara - prevodi riječju - ego - Obje te rijeci jednostavno označavaju samoljublje ili ponos rođen iz zablude o bogatstvu, učenosti ili sličnom. To je kriva uporaba tih riječi. Njihovo ispravno značenje jest - pogrešno poistovjećivanje čovjeka s tijelom.
Svi možda nisu ponosni na svoje bogatstvo ili znanje, no svatko je žrtva ega u smislu da sebe smatra tijelom. To je onaj ego koji skriva intelekt velom i odvodi ga na krivi put. Stoga, ako intelekt treba razviti nepokolebljivu vjeru, najprije morate odstraniti ego.
Kao sto je spomenuto prije, Božji kozmički red (río) je desno krilo intelekta (buddhĂŻ). U vedantiskim izričajima, kozmički red i Istina koristili su se kao sinonimi. No, medu njima postoji razlika. Istina znači - pretvoriti riječi u djelo i istinski prikazati riječima ono što ste učinili. Kozmički red s druge strane, ima šire značenje. Označuje, naime, čistoću, sklad i jadnost misli, rijeci i djela (trikarand). Može se čak reci da se Istina odnosi više na izvanjski svijet, dok se kozmički red odnosi vise na unutarnji svijet uma i njegove promjene. Kaže se da Istina nadilazi vrijeme - prošlost, sadašnjost i budućnost, dok Ă tman nadilazi vrijeme i prostor.
Joga je rep ptice intelekta. Taj je rep joge potreban kako bi se održala nužna ravnoteža između dva krila - istine i kozmičkog poretka, upravo kao sto i rep zrakoplova sluzi održavanju ravnoteže između njegova dva krila.
Joga na koju se ovdje misli ne smije se pobrkati s asanama, raznovrsnim fizičkim vježbama. Joga ovdje označava nadzor nad umom i osjetilima.
Zatim je tu i veliki princip (mahĂ ttatvĂ ), tijelo ptice intelekta. Veliki princip označava ostvarenje velike izjave upanisada: "To si ti (tat /vara asi)". Drugim riječima, to je doživljavanje vlastita istinskog Sebstva kao bitka, svijesti i blaženstva (saccidĂ nandd).
Intelekt se stoga ne smije pobrkati s darovitošću (medha) koja se odnosi na posjedovanje svjetovnih talenata, inteligencije, spretnosti i drugih stvari, bez sebespoznaje. Tako se intelekt koji se sastoji od nepokolebljive vjere, istine i kozmičkog poretka, velikog načela i joge može smatrati odjekom, odrazom i reakcijom.
Gospod je utjelovljenje Istine. Stoga, kroz ljubav s pomoću intelekta nastojite saznati svoje pravo Sebstvo i pročistite svoj um. To očekujem od vas
-Baba-
Odabrali; Goga i Laci
Veljaca/2008
Decembar/ 2014
16.12.2014. (08:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
BIVŠA RAVNATELJICA 'RUĐERA' ZA JUTARNJI Zašto sam zapravo postavila 10 pitanja Kolindi
Danica Ramljak
Ranko Šuvar/Cropix
Autor: Zlatko Šimić
Objavljeno: prije 58 min
inShare
Bivša ravnateljica Instituta 'Ruđer Bošković' otkriva zašto je pitanjima izazvala Kolindu Grabar Kitarović
Otvoreno pismo Danice Ramljak, bivše ravnateljice Instituta “Ruđer Bošković”, u kojem predsjedničkoj kandidatkinji Kolindi Grabar Kitarović postavlja 10 pitanja o njenom angažmanu za Hrvatsku, izazvalo je podijeljene reakcije javnosti. Jučer se autorica pisma na svojoj Faceebok stranici požalila da prima i prijeteće anonimne poruke, pa smo je za početak pitali koliko je iznenađena odjekom pisma?
VEZANE VIJESTI
Vijesti
POSTAVILA JE 10 PITANJA KOLINDI Danica Ramljak: 'Odgovori će zanimati hrvatsku javnost'
KOMENTAR DAVORA BUTKOVIĆA Je li, zapravo, Kolinda Grabar Kitarović nesposobna?
DANICA RAMLJAK DOBILA SPOR S čelnog mjesta na Ruđeru smijenjena nezakonito
- Drago mi je ako sam pažnju javnosti skrenula na prave i relevantne teme odnosa Hrvatske i SAD-a koje sam otvorila, a kroz koje nam gospođa Grabar Kitarović može za potrebe predsjedničke kampanje približiti svoj rad u Washingtonu, što smatram jako važnim. Pomalo me čudi to što mediji nisu ranije otvorili tu temu. Reakcije su većinom pozitivne, ali ima i onih koje me defamiraju i pokušavaju zastrašiti pokušajući me svrstati uz kampanje oponenata gospođe Kitarović. To me rastužuje jer sam svojim javnim djelovanjem pokazala da nisam podložna niti jednoj interesnoj skupini.
Vidim da se i ugledni znanstvenik Igor Štagljar čudi napadima na vas. Recite, koji je bio vaš motiv za to pismo?
- Mislim da sam svoj motiv jasno izrekla u uvodu samog pisma. Motiv je da predsjednička kandidatkinja Grabar Kitarović, koju hrvatska javnost najslabije poznaje jer je dugo izbivala iz zemlje, meni i svima u Hrvatskoj približi svoj rad i rezultate. Kolega Štagljar veoma dobro zna da je moje pismo dio demokratske kulture i nije neuobičajeno za demokratski svijet.
Po oštrini pisma mnogi su dojma da ste se stavili u nečiju predizbornu kampanju. Kako to komentirate?
- Pismo nije oštro, već traži konkretne odgovore. Osobno poznajem Kolindu Grabar Kitarović, Josipovića i Kujundžića. I što to znači? Pola ljudi misli da me instruirao predsjednik Josipović, a pola dr. Kujundžić. Pa zar Hrvatska ne poznaje kategoriju neovisnog intelektualca? Te optužbe su mi ispod svake razine.
Sutra u Sinj dolazi kandidat Josipović. Hoćete li i njemu postaviti pitanja koja vas zanimaju?
- Naravno. Otići ću na tribinu i zajedno sa svim građanima Sinja javno postaviti ‘teška pitanja’ predsjedniku Josipoviću. Očekujem da ćemo svi na tribini dobiti odgovore.
Što vas je toliko razočaralo u mandatu Grabar Kitarović u Washingtonu?
- Moram priznati da mi je drago da je Grabar Kitarović kao Hrvatica obavljala tu važnu funkciju. Ali bih voljela uistinu čuti je li točno da je dogovorila prelazak u NATO i kad je sve bilo gotovo obavijestila predsjednicu Vlade Jadranku Kosor i njenu Vladu. To je nedopustiv čin dok si hrvatski veleposlanik u Washingtonu kojeg plaćaju porezni obveznici. U svim zemljama za to bi imala ozbiljnih posljedica. Sad je prilika da nam to pojasni.
Jeste li je kada osobno savjetovali kako može pomoći Hrvatskoj?
- U nekoliko kratkih susreta i okolnostima tih susreta nisam se smatrala pozvanom to joj ranije govoriti. A sad je predsjednički kandidat i mislim da je vrijeme da se otvori ta relevantna tema.
Očekujete li odgovore na svoja pitanja?
- Naravno da očekujem. Ako ih ne dobijem, to neće biti moj gubitak već gubitak Kolinde Grabar Kitarović. Nadam se da će odgovoriti. Ipak je ona svjesna da bi u Americi morala odgovoriti na svaki segment svog života i rada. Pa zašto bi u Hrvatskoj bilo drugačije?
'Dobila sam spor, ali se ne vraćam'
U listopadu ste dobili nepravomoćnu presudu da ste nezakonito razriješeni dužnosti ravnateljice IRB-a.
- Dobila sam i to i već jednu ispriku za klevete mjesecima nakon razrješenja kojima sam bila izložena, a zbog toga vodim još jedan spor. Upravno vijeće koje me je smijenilo sada je i samo smijenjeno. Moja karijera nakon IRB-a je uspješna i nemam se namjeru vraćati u Institut, kojem inače želim da bude uspješan.
16.12.2014. (08:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Spoštovani,
vabimo Vas na svetlobna zdravilna kroga, ki bosta v tem tednu v Ljubljani in na Bledu:
KJE: LJUBLJANA, Komenskega ulica 38
KDAJ: četrtek, 18. december 2014, 18.00 – 19.00
KJE: BLED, Zavod ITAU, Ljubljanska cesta 11
KDAJ: sobota, 20. december 2014, 10.00 – 11.00
Svetlobni zdravilni krog bo vodila Breda Vesel v energijski povezavi s Stephenom Turoffom.
Skozi dih se povežemo s svetlobo, ki ima lastno inteligenco. Ko vstopi v naše telo, sproži proces samozdravljenja, hkrati pa prebuja v nas speče potenciale.
Cena: 20 EUR
INFORMACIJE IN PRIJAVE:
E-pošta: bredav@siol.net
Telefon: 04 578 04 08
Dobrodošli!
Breda Vesel
16.12.2014. (08:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Izašao je iz štampe tradicionalni istarski i primorski narodni kalendar,
FRANINA i JURINA za 2015. godinu, bogato ilustriran godišnjak,
knjiga koja se čita čitave godine, lijep i vrijedan poklon uz božićne i novogodišnje blagdane.
Na preko 200 stranica s raznolikim i zanimljivim fotografijama u boji ovaj popularni i
omiljeni godišnjak tematski je vezan za Istru i za riječko-kvarnersko područje i otoke.
Stotinjak članaka naših ponajboljih autora je tematski raspoređeno u više cjelina kao što su:
Naši ljudi i krajevi, Obljetnice, Prošlost – tradicija - baština, Kultura i umjetnost, Teme i događaji,
Vrt – voćnjak – vinograd, Kulinarstvo i dr.
Franina i Jurina za 2015. god. je sadržajna i lijepa knjiga za čitanje i gledanje, za zabavu i pouku,
za čuvanje i darivanje, najbolji prijatelj i savjetnik kroz čitavu godinu za tisuće svojih vjernih čitatelja.
Cijena Franine i Jurine iznosi 99 kuna po primjerku ako se pri narudžbi pozovete na ovo e-pismo (mail).
Cijena u maloprodaji iznosi 120 kuna po primjerku.
U prilogu je prikaz naslovnica Franine i Jurine 2001.- 2014.g.,
kao i popis tema za 2015. g.
Narudžbe možete izvršiti na adresi:
Reprezent, Račice 1, 52420 Buzet,
telefonom ili faxom na broj (052) 665-211, mob: 098/363 089
na e-mail adresu: sonja.sincic@reprezent.hr.
Ostale informacije na: www.reprezent.hr
Pozdrawww
Nena i Drago
P.S. Mi smo već osigurali svoj primjerak!
16.12.2014. (08:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...