Eto sada će izbori i opet će trebati zaposliti gomile novih poslušnika, a stare jasno da nitko ne može otpustiti (čemu inače služi sindikat nego da štiti prava svih zaposlenika, ma čiji oni poslušnici bili)
komentar sa BLOG.hr - > More ljubavi @ Lion Queen
06.10.2014. (08:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
"NASA DJECA NAM SE CINE MALIMA SAMO ZATO STO NADMENO STOJIMO IZNAD NJIH I POPUJEMO IM. KLEKNIMO I POGLEDAJMO SE U OCI: ZRCALO NAM ZADUGO NECE ZATREBATI".
Milan Tripković
06.10.2014. (08:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Oni koji se bore za istinu su pravi poklonici. Suština svih svetih spisa (Vedas) leži u uspostavljanju ove istine. Nažalost, danas nigdje ne možete pronaći ljude koji prepoznaju tu vječnu istinu...
06.10.2014. (08:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ulje čajevca: cijela ljekarna u samo jednoj bočici
Ulje čajevca vrijedno je eterično ulje koje se pravi od australske biljke čajevac (lat. Melaleuca alternifolia).
Aboridžini su njime liječili brojne bolesti tisućama godina prije nego što je 1923. otkriveno da ima dvanaest puta jače antiseptičko djelovanje od tada široko rabljenih ljekova.
U Drugom svjetskom ratu bilo je obavezan dio prve pomoći svakog australskog vojnika.
06.10.2014. (08:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hrvati - najbogatiji narod na svijetu Piše: Goran Vojković
Foto: lukarijeka.hr
ZADNJIH mjeseci možete čitati kako je Hrvatska pri dnu ljestvice konkurentnosti, zaposlenosti, pa i standarda u odnosu na zemlje Zapadne Europe koje su nam uzor. No, istina je sasvim drugačija. Hrvati su najbogatiji narod na svijetu. Zašto? Uzet ćemo kao primjer morske luke.
Nedavno tako riječki Novi list piše (a novinar Darko Pajić se potrudio i usporediti podatke): "U prvih šest mjeseci ove godine promet riječke luke porastao je oko 5 posto i ukupno je iznosio 4,9 milijuna tona, dok je u istom razdoblju u slovenskoj luci Kopar promet povećan za 4 posto, što znači da je ukupno pretovareno 9,26 milijuna tona. Podaci pokazuju kako u Rijeci i Kopru nema značajnijih odstupanja u trendovima, ali je također evidentno da nema ni očekivanog snažnijeg povećanja prometa kontejnera na Brajdici, gdje je zabilježen simboličan rast od svega 1 posto (…). Istovremeno je Kopar nastavio rast po stopi od 13 posto, te će i ovu godinu završiti s prometom na razini oko 650.000 TEU-a po čemu je slovenska luka prva na sjevernom Jadranu."
Za one koji nisu iz prometne ili pomorske struke – TEU je kratica za "twenty-foot equivalent unit", standardizirani kontejner od 20 stopa, 6,1 metar, ili jednostavnije onaj "kraći" kontejner.
Blagodat države koja ima more
Još se u osnovnoj školi uči kako su države koje imaju izlaz na more na neki način privilegirane u odnosu na one čije granice nigdje ne izlaze na plavu površinu mora i oceana. Pitanje pristupa moru je gospodarski toliko značajno da Konvencija UN o pravu mora posebno regulira: "Neobalne države imaju pravo pristupa moru i od mora radi ostvarivanja prava predviđenih Konvencijom, uključujući prava koja se tiču slobode otvorenog mora i zajedničke baštine čovječanstva. U tu svrhu neobalne države uživaju slobodu tranzita preko područja tranzitnih država svim prijevoznim sredstvima."
Hrvatska po ovom kriteriju, morske obale, spada u definitivno najbogatije države svijeta – dugačka, iznimno lijepa i zaštićena obala, gomile zavjetrina, skloništa, luka i lučica, dovoljna dubina mora i za najveće brodove – te u zaleđu cijeli niz neobalnih država kojima smo prirodni izlaz na more: Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, a dijelom i Srbija, pa i Bosna i Hercegovina – koja ima izlaz na more, ali ne i tehnoloških mogućnosti izgradnje luke.
Sve te države prirodno su okrenute na Jadran koji je jednostavno njima važna i nužna veza sa svijetom. Veza, koja se sve više ide kroz – Sloveniju.
Lekcija iz povijesti
Carstva koja su u prošlosti vladala ovom zemljom iznimnu pažnju su posvećivala prometnicama i lukama. Pristup moru bio je tako važan da se za njega i varalo i krivotvorilo – podsjetimo se samo "Riječke krpice" kojim je na bečkom dvoru promijenjen izvorni članak 66 Hrvatsko-ugarske nagodbe iz 1868. godine. Time je Rijeka prepuštena Ugarskoj.
Kasnije, krenula je i gradnja pruge prema Rijeci. Teška, brdska pruga dovršena je 1873. Da bi se mogla bolje iskoristiti, negdje pred prvi svjetski rad uvode se na pruzi Moravice-Rijeka lokomotive oznake MAV 601. U to doba bile su najjače u Europi. Dakle prije više od 100 godina – neki činovnici i neki planeri u Mađarskoj smatrali su tu vezu prema moru toliko važnom da su zaposlili najbolje inženjere, najbolje stručnjake za obradu metala, najbolje strojare i najbolje profesore ugarskih politehnika kako bi napravili stroj od skoro 100 tona težine koji je brzinom od 60 km/h vozio terete prema Rijeci.
A Rijeka je tada bila svjetska luka – jedan originalni pojas za spašavanje s Titanica podsjeća nas i danas kako je Carpathia, brod koji je spasio brodolomce Titanika, plovila na liniji New York – Rijeka.
Zemlja bez strategije
Jasno nam je da Kraljevina Jugoslavija nije imala interesa razvijati industriju u Hrvatskoj. Jasno nam je i da je u Socijalističkoj Jugoslaviji bio prioritet pruga Beograd-Bar. Ali, naša vlastita država, Republika Hrvatska, slavit će naredne godine četvrt stoljeća postojanja, više od pola punog radnog vijeka, dovoljno vremena da dijete prođe put od rodilišta do mladog čovjeka s diplomom medicinskog fakulteta – no vlakovi i dalje voze prugom rađenom davne 1873. godine. Da, obnavlja se. Ali to će i dalje biti obnovljena pruga iz 1873. godine.
Među svim stotinama kilometara autocesta, među svim dvoranama, arenama, fontanama, svime što je sagrađeno novcem poreznih obveznika u zadnjih 24 godine, nije se našlo novca za suvremenu dvokolosječnu prugu prema Rijeci. U planu je. I čini se da će biti u planu i dalje.
Političari vole graditi ceste, jer možete otvarati dionicu svakih 10 kilometara, uz traku u bojama zastave, djevojke u narodnim nošnjama, janjetinu i razdragane lokalne političke aktiviste. Pruga se gradi malo drugačije i dulje, jednostavno – kada je puste u pogon nećete više biti ministar. Zato pruge ne rade političari nego državnici. Mi čini se državnika nemamo. A bez dobre pruge, nema jake luke. Jednostavno, ne možete 3000 kontejnera koji dođu jedn
06.10.2014. (08:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
A bez dobre pruge, nema jake luke. Jednostavno, ne možete 3000 kontejnera koji dođu jednim brodom nakrcati na kamione. Dodatno, ukoliko zaželite nešto uložiti i neki pogon pokrenuti u Rijeci, pa evo i u Zadru i u Splitu, čije luke također vape za teretima – čak i da smislite, evo teleportiranje – spetljat ćete se u pravnim preprekama.
Negdje 2008. godine Hrvatska je u sklopu pregovora o pridruživanju Europskoj uniji osuvremenila svoj model koncesija (a na pomorskom dobru djelatnost obavljate upravo – temeljem koncesije). Hodogramom usklađenja utvrđena je tada lista od 21 sektorskog zakona koji su imali obvezu biti usklađeni s Zakonom o koncesijama i to u razdoblju od 1. siječnja do 1. lipnja 2009. godine. Među njima bio je i Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama, bez kojega ne možete na obalu postaviti ni malo veći suncobran, a kamoli neki pretovarni sustav. Godine 2012. dobili smo i još noviji Zakon o koncesijama (promijenio se EU okvir). Novi Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama – još nemamo.
Dakle, ne samo da kaskamo tehnološki, nego zapinjemo i pravno – i da se od 2008. godine pojavio netko dovoljno lud i bogat da uloži, evo milijardu eura u razvoj nekog terminala, to se pravno praktično ne bi moglo provesti. Temeljni propisi nisu usklađeni, uredno piše u službenim izvješćima, i svaka ulaganja su – bajkice. Bez ulaganja nema radnih mjesta. Bez radnih mjesta nema ni drugoga. Jednostavno.
Novac koji ostaje drugima
Od kada smo ušli u Europsku uniju, izgubili smo prihode carina iz ne-EU zemalja. Idu u briselsku blagajnu. Protivnici EU će reći: "Eto, rekli smo vam!"
Međutim, postoji i druga strana. Zemlja gdje se roba carini ima pravo zadržavanja 25% carina u ime administrativnih troškova. Pa ako ste logistički centar za nekoliko susjedni država ulaskom u EU ne da gubite novac od carina – već dobivate više! Ako trgovac iz Beča naruči 10 kontejnera elektroničke opreme iz Kine, ti uđu u EU preko Rijeke i roba se tamo carini – Hrvatskoj ostaje 25% za "administrativne troškove". Dodajmo trgovca iz Praga, Bratislave, Budimpešte…
Ako ste pametni i imate more, luku i brzu i kvalitetnu carinsku službu – zarađivat ćete i više. Mi tu šansu jednostavno – ne koristimo. A EU nam za to definitivno nije kriva, EU nam je omogućila da u biti kao pomorska zemlja zarađujemo dodatno!
I još kažemo da nismo bogati?
More je novac. Luka je novac. Poveznica mora i drugih neobalnih država je novac. Promet u luci je novac koji generira drugi novac: zapošljava i logističare i špeditere i informatičare, a u pametnijoj varijanti otvara i druga radna mjesta.
Da oni najbogatiji poduzetnici s Wall Streeta gledaju kako im novac izmiče morem dalje, prema drugoj luci, pokupili bi najbolje stručnjake: inženjere, bankare, sveučilišne profesore, posjeli ih u dvoranu i rekli im da nađu rješenje kada da roba ostane kod njih. Da neko afričko pleme tako gleda kako njima zanimljiva roba putuje rijekom – sazvali bi plemensko vijeće, sjeli bi oko vatre najmudriji starci, najbolji lovci, volonter koji vodi školu i misionar i išli smisliti kako će tu robu privući i napraviti nešto pametno za selo, recimo sagraditi školu.
A Hrvati će uredno sjediti na kavici (istini za volju, bolja od one smeđe vodice koja se pije u Americi), kroz naočale za sunce gledati lijepe velike brodove kako odlaze u luke Kopar ili Trst i ponavljati: "K'o ovo more platit?" Možda će se i sjetiti kojeg vica o Slovencima i moru, recimo kako imaju u Sloveniji samo jedan otok i taj je na jezeru. No, naši sjeverni susjedi se neće više ljutiti na takve viceve – Slovenija je za razliku od Hrvatske dokazala da je pomorska zemlja. Mi smo samo zemlja na moru. Trebamo li zaista sve dati u monetizaciju, koncesiju, rasprodati ili nešto treće, da bi opet došao tuđin koji bi više od nas cijenio ono naše, i koji bi kao prije 100 godina negdje u nekom uredu u Budimpešti sakupio najbolje koje ima i naložio im da sva znanja ulože u razvoj prometnog pravca prema Rijeci?
Ili smo zaista najbogatiji narod na svijetu, pa nam sve to ne treba, možemo sjesti, piti capuccino i gledati lijepe, velike brodove?
06.10.2014. (08:43)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Poznato je kako je za oslobađanja od mnogih bolesti dovoljno očistiti crijeva od sluzi, fekalnih naslaga i drugih parazita.
Navalite na ove četiri namirnice i napokon se riješite sala s trbuha
Fino i učinkovitoNavalite na ove četiri namirnice i napokon se riješite sala s trbuha
Pazite što jedete! VIDEO: Uživao u razvikanoj i skupoj deliciji, pa mu tijelo napale trakavice
Zamke zdrave namirnice Nije baš toliko dobro kao što se pričalo! Otkrijte koje opasnosti skriva
Za 70 godina života kroz naša creva prođe 100 tona hrane i 40.000 litara tekućine, što dovodi do zaključka da se u trbuhu nataloži 15 kilograma fekalnih naslaga, toksičnog otpada. Truju krv i nanose organizmu nepopravljivu štetu.
Činjenici da su crijeva zaprljana svjedoče česti zatvori (opstipacija), poremećen metabolizam, dijabetes, prekomjerna ili nedovoljna težina, bolesti bubrega i jetre, bolesti sluha i vida, loše stanje kože, kose i noktiju, kao i druge bolesti, počevši od artritisa do raka.
Uz pomoć klistira može se očistiti samo manji dio debelog crijeva odnosno 40 do 50 centimetera, a tretman ispiranja crijeva uz pomoć specijalne aparature je skup, dugotrajan i nije bezazlen za crijevnu mikrofloru.
Konzumiranje jedne do tri žlice brašna od lanenog sjemena u stanju je u roku od tri Tjedna potpuno očistiti debelo i tanka crijeva od dugogodišnje sluzi, fekalnih naslaga, parazita, uz potpuno očuvanje crijevne mikroflore. Ova metoda omogućava brzu normalizaciju težine i sagorjevanje masnih naslaga. Ima pozitivni utjecaj na regulaciju lipidnog metabolizma. Brašno od lanenog sjemena može apsorbirati i eliminirati toksine u organizmu i smanjujiti razinu kolesterola u krvi.
Ovaj lijek će vam pomoći ukoliko imate gastritis, kolitis, čir na želucu i dvanaestercu, bolesti urinarnog trakta, cistitis, pijelonefritis, prekomjernu težinu te narušen metabolizam, piše portal aura.ba.
Umjesto doručka tri tjedna konzumirajte ovu smjesu:
Prvi tjedan:. Jedna žlica lanenog brašna pomiješanog sa 100 mililitara kefira.
Drugi tjedan:. Dvije žlice lanenog brašna pomiješanog sa 100 mililitara kefira.
Treći tjedan: Tri žlice lanenog brašna pomiješanog sa 150 mililitara kefira.
Ako je kupovina lanenog brašna problem, kupite laneno sjeme i sitno ga sameljite. Nemojte praviti zalihe za više dana. Najbolje je svako jutro svježa porcija. Obavezno pijte najmanje dvije litre vode dnevno.
Čišćenje crijeva ovim načinom možete provesti jednom godišnje.
Kako se osloboditi bolova u leđma, zglobovima i nogama za 7 dana?
Davno sam pročitala savjet jednog vojnog ljekara o tome kako održati zglobove u dobrom stanju i istovremeno otkloniti mnoge probleme vezane za njih. Provjerila sam na sebi, svojim prijateljima i uvjerila sam se da je ovaj recept zaista – cudo!
Ovaj recept ću podijeliti sa vama, koji imate problema sa bolovima u zglobovima, leđima, nogama, vratu itd.
Recept glasi ovako:
Kupiti u bilo kojoj prodavnici 150 gr bilo kojeg jestivog želatina, sa voćnim ukusom ili bez, svejedno ( 150gr – za kuru liječenja od mjesec dana). Uveče sipajte 5 gr želatina (dvije ravne kašikice) u četvrt čaše sa hladnom (iz frižidera) vodom. Pomiješajte i ostavite da stoji do jutra (van frižidera) Želatin ce nabubriti i pretvoriće se preko noci u žele. Ujutru popijte smjesu na prazan stomak. Mozete dodati sok, vodu sa medom ili pomiješati smjesu sa jogurtom ili kiselim mlijekom. Ili na bilo koji drugi način koji vama odgovara.
Funkcioniše tako, da ljudi koji su se žalili na bolove u zglobovima, leđima, nogama, bolove u kičmi, vratu itd., poslije sedmicu dana prestaju da ih primjećuju!
Kurs liječenja je mjesec dana. Ponoviti za 6 mjeseci. Ovo je način da se obnovi „podmazivanje“ zglobova. A od zdravih zglobova zavisi i normalan rad mnogih organa, jer sve je u našem organizmu povezano.
Jedino „NE“ – mnogi ne vjeruju. Skupi lijekovi protiv bolova puni hemije za nekoga su jedino rješenje, a tako „primitivno“, nezahtjevno liječenje ne uliva povjerenje.
Želatin – proizvod životinjskog porijekla, dobijen u rezultatu prerade vezivnog tkiva krupne rogate stoke – tetiva, kostiju, hrskavica, je ustvari kolagen u najčistijem obliku. Pozitivno djeluje na stanje unutrašnjih vlakana i sitnih sudova. U sebi posjeduje dvije aminokiseline: prolin i hidrosiprolin, koji imaju pozitivan uticaj na oporavak vezivnog tkiva. Želatin je u stanju da poveća rast i obim vezivnog tkiva, sto je veoma važno kod bolesnih zglobova.
Želatin je koristan proizvod izuzetnog kvaliteta za poboljšanje zdravlja:
- jaca zglobove i srcani misic - poboljsava metabolizam - povecava mentalnu sposobnost - odrzava zdravo stanje koze - daje elasticnost i snagu tetivama i ligamentima - sprjecava razvoj osteoporoze i osteoartritisa - dovodi do poboljsanja rasta i strukture kose i noktiju - nezamjenjiv kod displazije
Iz licnog iskustva mogu vam reci da su zaista za samo 7 dana prestali bolovi u kicmi i ukocenost u vratu, koje sam osjecala vec mnogo mjeseci, jer moj posao vezan je za duze sjedenje za racunarom. Poslije kursa lijecenja od mjesec dana osjecala sam se mnogo bolje, bolovi u leđima su nestali!
Dr. sc. Slavica Antunović, v. predavač
Veleučilište u Slavonskom Brodu
Dr. Mile Budaka 1
35000 Slavonski Brod
Mail: Slavica.Antunovic@vusb.hr
Tel. 035/492 808
Mob. 091/4928026
www.vusb.hr
06.10.2014. (08:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Boli me to koliko god nas čulo to, jednostavno ne činimo ništa da bi se promijenili. Iz straha radimo svakakve gluposti, a nismo ono što jesmo: LJUBAV... Počeci su uvijek teški... Trebali bi malim koracima, znakovima: širiti ljubav :)
06.10.2014. (12:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Eto sada će izbori i opet će trebati zaposliti gomile novih poslušnika, a stare jasno da nitko ne može otpustiti (čemu inače služi sindikat nego da štiti prava svih zaposlenika, ma čiji oni poslušnici bili)
komentar sa BLOG.hr - > More ljubavi @ Lion Queen
06.10.2014. (08:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dante
Ukratko život je škola. Ima ponavljača, naprednih, neposlušnih baš kao i u onoj koju prolazimo od 7-18 godine.
06.10.2014. (08:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
"NASA DJECA NAM SE CINE MALIMA SAMO ZATO STO NADMENO STOJIMO IZNAD NJIH I POPUJEMO IM. KLEKNIMO I POGLEDAJMO SE U OCI: ZRCALO NAM ZADUGO NECE ZATREBATI".
Milan Tripković
06.10.2014. (08:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
04 listopad 2014
Oni koji se bore za istinu su pravi poklonici. Suština svih svetih spisa (Vedas) leži u uspostavljanju ove istine. Nažalost, danas nigdje ne možete pronaći ljude koji prepoznaju tu vječnu istinu...
06.10.2014. (08:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Ulje čajevca: cijela ljekarna u samo jednoj bočici
Ulje čajevca vrijedno je eterično ulje koje se pravi od australske biljke čajevac (lat. Melaleuca alternifolia).
Aboridžini su njime liječili brojne bolesti tisućama godina prije nego što je 1923. otkriveno da ima dvanaest puta jače antiseptičko djelovanje od tada široko rabljenih ljekova.
U Drugom svjetskom ratu bilo je obavezan dio prve pomoći svakog australskog vojnika.
06.10.2014. (08:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Hrvati - najbogatiji narod na svijetu
Piše: Goran Vojković
Foto: lukarijeka.hr
ZADNJIH mjeseci možete čitati kako je Hrvatska pri dnu ljestvice konkurentnosti, zaposlenosti, pa i standarda u odnosu na zemlje Zapadne Europe koje su nam uzor. No, istina je sasvim drugačija. Hrvati su najbogatiji narod na svijetu. Zašto? Uzet ćemo kao primjer morske luke.
Nedavno tako riječki Novi list piše (a novinar Darko Pajić se potrudio i usporediti podatke): "U prvih šest mjeseci ove godine promet riječke luke porastao je oko 5 posto i ukupno je iznosio 4,9 milijuna tona, dok je u istom razdoblju u slovenskoj luci Kopar promet povećan za 4 posto, što znači da je ukupno pretovareno 9,26 milijuna tona. Podaci pokazuju kako u Rijeci i Kopru nema značajnijih odstupanja u trendovima, ali je također evidentno da nema ni očekivanog snažnijeg povećanja prometa kontejnera na Brajdici, gdje je zabilježen simboličan rast od svega 1 posto (…). Istovremeno je Kopar nastavio rast po stopi od 13 posto, te će i ovu godinu završiti s prometom na razini oko 650.000 TEU-a po čemu je slovenska luka prva na sjevernom Jadranu."
Za one koji nisu iz prometne ili pomorske struke – TEU je kratica za "twenty-foot equivalent unit", standardizirani kontejner od 20 stopa, 6,1 metar, ili jednostavnije onaj "kraći" kontejner.
Blagodat države koja ima more
Još se u osnovnoj školi uči kako su države koje imaju izlaz na more na neki način privilegirane u odnosu na one čije granice nigdje ne izlaze na plavu površinu mora i oceana. Pitanje pristupa moru je gospodarski toliko značajno da Konvencija UN o pravu mora posebno regulira: "Neobalne države imaju pravo pristupa moru i od mora radi ostvarivanja prava predviđenih Konvencijom, uključujući prava koja se tiču slobode otvorenog mora i zajedničke baštine čovječanstva. U tu svrhu neobalne države uživaju slobodu tranzita preko područja tranzitnih država svim prijevoznim sredstvima."
Hrvatska po ovom kriteriju, morske obale, spada u definitivno najbogatije države svijeta – dugačka, iznimno lijepa i zaštićena obala, gomile zavjetrina, skloništa, luka i lučica, dovoljna dubina mora i za najveće brodove – te u zaleđu cijeli niz neobalnih država kojima smo prirodni izlaz na more: Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, a dijelom i Srbija, pa i Bosna i Hercegovina – koja ima izlaz na more, ali ne i tehnoloških mogućnosti izgradnje luke.
Sve te države prirodno su okrenute na Jadran koji je jednostavno njima važna i nužna veza sa svijetom. Veza, koja se sve više ide kroz – Sloveniju.
Lekcija iz povijesti
Carstva koja su u prošlosti vladala ovom zemljom iznimnu pažnju su posvećivala prometnicama i lukama. Pristup moru bio je tako važan da se za njega i varalo i krivotvorilo – podsjetimo se samo "Riječke krpice" kojim je na bečkom dvoru promijenjen izvorni članak 66 Hrvatsko-ugarske nagodbe iz 1868. godine. Time je Rijeka prepuštena Ugarskoj.
Kasnije, krenula je i gradnja pruge prema Rijeci. Teška, brdska pruga dovršena je 1873. Da bi se mogla bolje iskoristiti, negdje pred prvi svjetski rad uvode se na pruzi Moravice-Rijeka lokomotive oznake MAV 601. U to doba bile su najjače u Europi. Dakle prije više od 100 godina – neki činovnici i neki planeri u Mađarskoj smatrali su tu vezu prema moru toliko važnom da su zaposlili najbolje inženjere, najbolje stručnjake za obradu metala, najbolje strojare i najbolje profesore ugarskih politehnika kako bi napravili stroj od skoro 100 tona težine koji je brzinom od 60 km/h vozio terete prema Rijeci.
A Rijeka je tada bila svjetska luka – jedan originalni pojas za spašavanje s Titanica podsjeća nas i danas kako je Carpathia, brod koji je spasio brodolomce Titanika, plovila na liniji New York – Rijeka.
Zemlja bez strategije
Jasno nam je da Kraljevina Jugoslavija nije imala interesa razvijati industriju u Hrvatskoj. Jasno nam je i da je u Socijalističkoj Jugoslaviji bio prioritet pruga Beograd-Bar. Ali, naša vlastita država, Republika Hrvatska, slavit će naredne godine četvrt stoljeća postojanja, više od pola punog radnog vijeka, dovoljno vremena da dijete prođe put od rodilišta do mladog čovjeka s diplomom medicinskog fakulteta – no vlakovi i dalje voze prugom rađenom davne 1873. godine. Da, obnavlja se. Ali to će i dalje biti obnovljena pruga iz 1873. godine.
Među svim stotinama kilometara autocesta, među svim dvoranama, arenama, fontanama, svime što je sagrađeno novcem poreznih obveznika u zadnjih 24 godine, nije se našlo novca za suvremenu dvokolosječnu prugu prema Rijeci. U planu je. I čini se da će biti u planu i dalje.
Političari vole graditi ceste, jer možete otvarati dionicu svakih 10 kilometara, uz traku u bojama zastave, djevojke u narodnim nošnjama, janjetinu i razdragane lokalne političke aktiviste. Pruga se gradi malo drugačije i dulje, jednostavno – kada je puste u pogon nećete više biti ministar. Zato pruge ne rade političari nego državnici. Mi čini se državnika nemamo. A bez dobre pruge, nema jake luke. Jednostavno, ne možete 3000 kontejnera koji dođu jedn
06.10.2014. (08:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
A bez dobre pruge, nema jake luke. Jednostavno, ne možete 3000 kontejnera koji dođu jednim brodom nakrcati na kamione.
Dodatno, ukoliko zaželite nešto uložiti i neki pogon pokrenuti u Rijeci, pa evo i u Zadru i u Splitu, čije luke također vape za teretima – čak i da smislite, evo teleportiranje – spetljat ćete se u pravnim preprekama.
Negdje 2008. godine Hrvatska je u sklopu pregovora o pridruživanju Europskoj uniji osuvremenila svoj model koncesija (a na pomorskom dobru djelatnost obavljate upravo – temeljem koncesije). Hodogramom usklađenja utvrđena je tada lista od 21 sektorskog zakona koji su imali obvezu biti usklađeni s Zakonom o koncesijama i to u razdoblju od 1. siječnja do 1. lipnja 2009. godine. Među njima bio je i Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama, bez kojega ne možete na obalu postaviti ni malo veći suncobran, a kamoli neki pretovarni sustav. Godine 2012. dobili smo i još noviji Zakon o koncesijama (promijenio se EU okvir). Novi Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama – još nemamo.
Dakle, ne samo da kaskamo tehnološki, nego zapinjemo i pravno – i da se od 2008. godine pojavio netko dovoljno lud i bogat da uloži, evo milijardu eura u razvoj nekog terminala, to se pravno praktično ne bi moglo provesti. Temeljni propisi nisu usklađeni, uredno piše u službenim izvješćima, i svaka ulaganja su – bajkice. Bez ulaganja nema radnih mjesta. Bez radnih mjesta nema ni drugoga. Jednostavno.
Novac koji ostaje drugima
Od kada smo ušli u Europsku uniju, izgubili smo prihode carina iz ne-EU zemalja. Idu u briselsku blagajnu. Protivnici EU će reći: "Eto, rekli smo vam!"
Međutim, postoji i druga strana. Zemlja gdje se roba carini ima pravo zadržavanja 25% carina u ime administrativnih troškova. Pa ako ste logistički centar za nekoliko susjedni država ulaskom u EU ne da gubite novac od carina – već dobivate više! Ako trgovac iz Beča naruči 10 kontejnera elektroničke opreme iz Kine, ti uđu u EU preko Rijeke i roba se tamo carini – Hrvatskoj ostaje 25% za "administrativne troškove". Dodajmo trgovca iz Praga, Bratislave, Budimpešte…
Ako ste pametni i imate more, luku i brzu i kvalitetnu carinsku službu – zarađivat ćete i više. Mi tu šansu jednostavno – ne koristimo. A EU nam za to definitivno nije kriva, EU nam je omogućila da u biti kao pomorska zemlja zarađujemo dodatno!
I još kažemo da nismo bogati?
More je novac. Luka je novac. Poveznica mora i drugih neobalnih država je novac. Promet u luci je novac koji generira drugi novac: zapošljava i logističare i špeditere i informatičare, a u pametnijoj varijanti otvara i druga radna mjesta.
Da oni najbogatiji poduzetnici s Wall Streeta gledaju kako im novac izmiče morem dalje, prema drugoj luci, pokupili bi najbolje stručnjake: inženjere, bankare, sveučilišne profesore, posjeli ih u dvoranu i rekli im da nađu rješenje kada da roba ostane kod njih. Da neko afričko pleme tako gleda kako njima zanimljiva roba putuje rijekom – sazvali bi plemensko vijeće, sjeli bi oko vatre najmudriji starci, najbolji lovci, volonter koji vodi školu i misionar i išli smisliti kako će tu robu privući i napraviti nešto pametno za selo, recimo sagraditi školu.
A Hrvati će uredno sjediti na kavici (istini za volju, bolja od one smeđe vodice koja se pije u Americi), kroz naočale za sunce gledati lijepe velike brodove kako odlaze u luke Kopar ili Trst i ponavljati: "K'o ovo more platit?" Možda će se i sjetiti kojeg vica o Slovencima i moru, recimo kako imaju u Sloveniji samo jedan otok i taj je na jezeru. No, naši sjeverni susjedi se neće više ljutiti na takve viceve – Slovenija je za razliku od Hrvatske dokazala da je pomorska zemlja. Mi smo samo zemlja na moru.
Trebamo li zaista sve dati u monetizaciju, koncesiju, rasprodati ili nešto treće, da bi opet došao tuđin koji bi više od nas cijenio ono naše, i koji bi kao prije 100 godina negdje u nekom uredu u Budimpešti sakupio najbolje koje ima i naložio im da sva znanja ulože u razvoj prometnog pravca prema Rijeci?
Ili smo zaista najbogatiji narod na svijetu, pa nam sve to ne treba, možemo sjesti, piti capuccino i gledati lijepe, velike brodove?
06.10.2014. (08:43) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Poznato je kako je za oslobađanja od mnogih bolesti dovoljno očistiti crijeva od sluzi, fekalnih naslaga i drugih parazita.
Navalite na ove četiri namirnice i napokon se riješite sala s trbuha
Fino i učinkovitoNavalite na ove četiri namirnice i napokon se riješite sala s trbuha
Pazite što jedete! VIDEO: Uživao u razvikanoj i skupoj deliciji, pa mu tijelo napale trakavice
Zamke zdrave namirnice Nije baš toliko dobro kao što se pričalo! Otkrijte koje opasnosti skriva
Za 70 godina života kroz naša creva prođe 100 tona hrane i 40.000 litara tekućine, što dovodi do zaključka da se u trbuhu nataloži 15 kilograma fekalnih naslaga, toksičnog otpada. Truju krv i nanose organizmu nepopravljivu štetu.
Činjenici da su crijeva zaprljana svjedoče česti zatvori (opstipacija), poremećen metabolizam, dijabetes, prekomjerna ili nedovoljna težina, bolesti bubrega i jetre, bolesti sluha i vida, loše stanje kože, kose i noktiju, kao i druge bolesti, počevši od artritisa do raka.
Uz pomoć klistira može se očistiti samo manji dio debelog crijeva odnosno 40 do 50 centimetera, a tretman ispiranja crijeva uz pomoć specijalne aparature je skup, dugotrajan i nije bezazlen za crijevnu mikrofloru.
Konzumiranje jedne do tri žlice brašna od lanenog sjemena u stanju je u roku od tri Tjedna potpuno očistiti debelo i tanka crijeva od dugogodišnje sluzi, fekalnih naslaga, parazita, uz potpuno očuvanje crijevne mikroflore. Ova metoda omogućava brzu normalizaciju težine i sagorjevanje masnih naslaga. Ima pozitivni utjecaj na regulaciju lipidnog metabolizma. Brašno od lanenog sjemena može apsorbirati i eliminirati toksine u organizmu i smanjujiti razinu kolesterola u krvi.
Ovaj lijek će vam pomoći ukoliko imate gastritis, kolitis, čir na želucu i dvanaestercu, bolesti urinarnog trakta, cistitis, pijelonefritis, prekomjernu težinu te narušen metabolizam, piše portal aura.ba.
Umjesto doručka tri tjedna konzumirajte ovu smjesu:
Prvi tjedan:. Jedna žlica lanenog brašna pomiješanog sa 100 mililitara kefira.
Drugi tjedan:. Dvije žlice lanenog brašna pomiješanog sa 100 mililitara kefira.
Treći tjedan: Tri žlice lanenog brašna pomiješanog sa 150 mililitara kefira.
Ako je kupovina lanenog brašna problem, kupite laneno sjeme i sitno ga sameljite. Nemojte praviti zalihe za više dana. Najbolje je svako jutro svježa porcija. Obavezno pijte najmanje dvije litre vode dnevno.
Čišćenje crijeva ovim načinom možete provesti jednom godišnje.
Magazin.hr/aura.ba
http://magazin.net.hr/zdravlje/nutricionizam/u- crijevima-mozda-imate-cak-15-kila-otrova-e-pa-vrijeme-je-da-to-rijesite
---- -------
lp, borivoj
http://budan.blog.hr/
06.10.2014. (08:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Kako se osloboditi bolova u leđma, zglobovima i nogama za 7 dana?
Davno sam pročitala savjet jednog vojnog ljekara o tome kako održati zglobove u dobrom stanju i istovremeno otkloniti mnoge probleme vezane za njih. Provjerila sam na sebi, svojim prijateljima i uvjerila sam se da je ovaj recept zaista – cudo!
Veličina slova: Smanji slovaPovećaj slova
http://www.haber.ba/thumbnail.php?file=pictures/2014_january/zelatin_ 397504871.jpg&size=article_largeŽelatin (Foto: Arhiva)
Ovaj recept ću podijeliti sa vama, koji imate problema sa bolovima u zglobovima, leđima, nogama, vratu itd.
Recept glasi ovako:
Kupiti u bilo kojoj prodavnici 150 gr bilo kojeg jestivog želatina, sa voćnim ukusom ili bez, svejedno ( 150gr – za kuru liječenja od mjesec dana).
Uveče sipajte 5 gr želatina (dvije ravne kašikice) u četvrt čaše sa hladnom (iz frižidera) vodom.
Pomiješajte i ostavite da stoji do jutra (van frižidera)
Želatin ce nabubriti i pretvoriće se preko noci u žele.
Ujutru popijte smjesu na prazan stomak. Mozete dodati sok, vodu sa medom ili pomiješati smjesu sa jogurtom ili kiselim mlijekom. Ili na bilo koji drugi način koji vama odgovara.
Funkcioniše tako, da ljudi koji su se žalili na bolove u zglobovima, leđima, nogama, bolove u kičmi, vratu itd., poslije sedmicu dana prestaju da ih primjećuju!
Kurs liječenja je mjesec dana. Ponoviti za 6 mjeseci. Ovo je način da se obnovi „podmazivanje“ zglobova. A od zdravih zglobova zavisi i normalan rad mnogih organa, jer sve je u našem organizmu povezano.
Jedino „NE“ – mnogi ne vjeruju. Skupi lijekovi protiv bolova puni hemije za nekoga su jedino rješenje, a tako „primitivno“, nezahtjevno liječenje ne uliva povjerenje.
http://www.haber.ba/files.php?file=pictures/2013_december/zelat in_905860879.jpg
Zasto je želatin toliko koristan za zglobove?
Želatin – proizvod životinjskog porijekla, dobijen u rezultatu prerade vezivnog tkiva krupne rogate stoke – tetiva, kostiju, hrskavica, je ustvari kolagen u najčistijem obliku. Pozitivno djeluje na stanje unutrašnjih vlakana i sitnih sudova. U sebi posjeduje dvije aminokiseline: prolin i hidrosiprolin, koji imaju pozitivan uticaj na oporavak vezivnog tkiva. Želatin je u stanju da poveća rast i obim vezivnog tkiva, sto je veoma važno kod bolesnih zglobova.
Želatin je koristan proizvod izuzetnog kvaliteta za poboljšanje zdravlja:
- jaca zglobove i srcani misic
- poboljsava metabolizam
- povecava mentalnu sposobnost
- odrzava zdravo stanje koze
- daje elasticnost i snagu tetivama i ligamentima
- sprjecava razvoj osteoporoze i osteoartritisa
- dovodi do poboljsanja rasta i strukture kose i noktiju
- nezamjenjiv kod displazije
Iz licnog iskustva mogu vam reci da su zaista za samo 7 dana prestali bolovi u kicmi i ukocenost u vratu, koje sam osjecala vec mnogo mjeseci, jer moj posao vezan je za duze sjedenje za racunarom. Poslije kursa lijecenja od mjesec dana osjecala sam se mnogo bolje, bolovi u leđima su nestali!
Dr. sc. Slavica Antunović, v. predavač
Veleučilište u Slavonskom Brodu
Dr. Mile Budaka 1
35000 Slavonski Brod
Mail: Slavica.Antunovic@vusb.hr
Tel. 035/492 808
Mob. 091/4928026
www.vusb.hr
06.10.2014. (08:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izgubljeno sjećanje
Boli me to koliko god nas čulo to, jednostavno ne činimo ništa da bi se promijenili. Iz straha radimo svakakve gluposti, a nismo ono što jesmo: LJUBAV... Počeci su uvijek teški... Trebali bi malim koracima, znakovima: širiti ljubav :)
06.10.2014. (12:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...