U pravu si. Mađari su se zato i dokopali INE, da je unište i tako se riješe konkurencije svojim rafinerijama. Očigledno su u tome i uspjeli. Žalosno je kako je INA šaptom pala. Da je u pitanju neka druga država, odavno bi svi zbog toga bili na nogama. Ovako ništa. Muk.
02.10.2014. (18:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MOL ima velku rafineriju pokraj Bdimpešte i još jednog monstruma u Slovačkoj. U obje su ulagali i dalje ulažu: modernizacija i povećanje kapaciteta jer se MOL širi. U Urinj nisu ulagali nit žele - recimo mogli su ulagati u sve tri rafinerije ali nisu. Zanmljivo je da je prije desetak godina rafinerija u Slovačkoj bila mala mizerija, daleko manja nego Sisak a što govori o smišljenoj igri MOLa kao i amaterizmu, nesposobnosti iohlpi pojdinaca u svim vladama. Prvo da uoče trend a onda, kad je štta nastala da ga ne riješe. Ova vlada nema ni interesa niti želje a ni sposobnosti riješiti problem a mogla ga je. Osobno, ne bih se čudio da se i u njoj na visokom položaju poslije otkrije netko tko dobiva provizije za odugovlaćenje čitave igre. Sisačka je rafinerije realno gledajući ionako postala nepotrebna još nakon raspada Jugoslavije jer se je smanjilo tržište. S riječkom je druga igra. No iza svega nije u ptanju naftni biznis jer glavno zašto je MOL kupio i želi zadržati INU te u njoj pod svaku cijnu uništiti proizvodnju su rezerve i dostupnost vode koju INA kontrolira to zato što voda postaje glavni i najbolji biznis 21. stoljeća.
Ovo je prava istina a sve ostalo su bedastoće jer usprkos globalnom padu proizvodnje profit rafinerija ukupno raste. Zato su sva amaterska piskaranja o globalnoj krzi potrošnje čiste bedastoće. Znam da ćete me nakon ovoga još više mrziti no za pisati o nečemu treba malo više od pukog kolekcioniranja površnih informacija u medijima i uvjerenja da su svi stručnjaci i imaju nešto pametno za reći. ;)
02.10.2014. (19:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@bocaccioup_ slažem se s tvojom samokritičkom opaskom da za pisati o nečem treba malo više od kolekcioniranja površnih informacija u medijima.
Ipak ne razumijem - zašto se uopće upuštaš u amaterska piskaranja?
Gled "površnih informacija u medijima", bojim se da je nažalost iznad tvojih intelektualnih kapaciteta porazmisliti o tome da je izvor mojih informacija neka bezvezna petparačka senzacionalistička tvrtka Enerdata. :-)
03.10.2014. (00:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sasvim je legitimno da se ljudi u Sisku i Rijeci boje za vlastita radna mjesta. Barem bi ih trebalo prekvalificirati i ponuditi im nešto drugo ali sa zemljom kao Hrvatskom je i to SF.
super mi je kako sad svi nešto skaču na Mađare, a tata Sanader nas prodao.
03.10.2014. (11:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Naravno, MOL upravlja Inom, a također upravlja i rafinerijama u Mađarskoj i Slovačkoj. I sad, ako vide da zbog pada potražnje jednu refineriju trba zatvoriti, neće zatvoriti onu u Mađarskoj.
To jest aktualni problem. Ali, eto tako je. Treba biti svjestan i tih velikih trasnofrmacija koje su u tijeku. Potražnja za naftinim derivatima i dalje će padati. Dugoročne politike ključnih država idu u tom smjeru. električni automobili postati će uobičajena stvar.
04.10.2014. (04:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Oštiću, od tebe kao svepristnog amatera i "profesionalnog" aktivista koji čitav život prodaje rogove i kopita ništa se drugo ni ne očekuje. Javi se kad počneš nešto raditi.
04.10.2014. (08:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@bocaccio, tipična aluzija neokonzervativca "primi se motike" koju toliko vole prodavati, Jesi li barem svjestan koliko su ukalupljen?
@Zoran, pošto je uhljebljenje stranačkog kadra uradilo to što je uradilo od Ine onda se ne moramo čuditi kada nešto se počinje prodavati kao neodrživo ili nerentabilno pa je bolje ugasiti. Sam čekam trenutak kada će se vlada sjetiti da je zdravstveni sistem samo trošak pa će nam ukinuti zdravstvo :) da idemo tom logikom da ostaju samo oni koji privređuju onda bi trebali baciti i naše političare na cestu pošto nas toliko koštaju, a rentabilni su crna rupa.
04.10.2014. (16:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jako osjetljiva tema koja ja vezana u pravo, ekonomiju domaću pa i međunarodnu politiku. Treba prvo krenuti od prava i ugovora. Sanader je pravomoćno osuđen za korupciju prilikom prodaje INE. To može utjecati na valjanost ugovora o prodaji ine. Osim toga nisam trenutno upoznat s tekstom ugovora i ugovornih obveza o ulaganjima na koje se MOL obvezao prema INI. . Ali ako se MOL ugovorima obvezao na određena ulaganja u INU onda je on to i dužan učiniti bez obzira na ekonomske posljedice. Ako se MOL ne pridržava ugovornih odredbi onda to nije dužna činiti ni Hrvatska vlada. S ekonomske točke gledišta ako rafinerija stvara gubitke zašto se MOL odlučio na njezino preuzimanje. Ako je MOL prilikom preuzimanja znao da je rafinerija neisplativa zašto prilikom preuzimanja nije naveo da će je zatvoriti. Zatvaranje rafinerija je prije svega politički a ne ekonomski potez. MOL se na to odlučio u vrijeme kada Hrvatska nastoji revidirati ugovor kojim je Sanader prodao upravljačka prava INE. Dakle MOL nastoji kazniti Hrvatsku vladu zato što se usudila taknuti u ekonomske interese mađara. Sreća po MOL pa je Milanović slab i mlitav premijer da je na njegovom mjestu Erdogan, Putin ili Merkelica brzo bi se INA nacionalizirala a MOL ne bi ni pomišljao da zatvori rafinerije.
04.10.2014. (21:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverinčiću, sve što sam napisao Oštriću jednako vrijedi i za tebe. Razlika je samo što s Oštrić u matorim godinama gura po udrugama kako bi mukte i bez rada došao do hljeba nasušnog dok tebe, u tridesetim, još uvijek zdržavaju roditelji. On barem zna nešto dok ti ne znaš nšta. ;)
05.10.2014. (08:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dragi Bocaccio, tvoje je mišljenje nebitno. Ti mi dobro dođeš kad se osjećam loše jer mi digneš razinu samopouzdanja. Uvijek si kažem da ima gorih od mene i ti mi dođe ko kec na desetku. I zato ti hvala što postojiš :D
@Oštrić, meni nije jasno. Ako se dokaže da je tata Sanader dao Inu ispod stola, zar nebi kupoprodajni ugovor trebao biti ništetan?
05.10.2014. (11:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@bocacciozg: a jesi me isšpotao, virtualni liče. :-)
Šalu na stranu, ako ćemo o "radu", a provizorno se složimo da nije "rad" samo okapati motikom njivu, ja sam ovdje naveo relevantne podatke, sa sajta tvrtke, koja se provesionalno i komercijalno bavi analizom globalnih trendova u energetici. Pročitao, preveo, dodao komentar - to je valjda nekakav rad, ha? Ti se nisi ni potrudio kliknuti na link, nego s visoka podučavaš da su "sva amaterska piskaranja o globalnoj krzi potrošnje čiste bedastoće".
Jesu li? Je li navedeni podatak o padu potrošnje za 18% u osam godina netočan? Jesu li netočni navedeni podaci o zatvorenim rafijerijama u Francuskoj, UK i Njemačkoj? Ako jesu - navedie točne podatke i izvore! BUNS, ja ipak više vjerujem toj tvrtki nego nekom nicku u virtualnom prostoru!
05.10.2014. (16:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lion queen
U pravu si. Mađari su se zato i dokopali INE, da je unište i tako se riješe konkurencije svojim rafinerijama. Očigledno su u tome i uspjeli. Žalosno je kako je INA šaptom pala. Da je u pitanju neka druga država, odavno bi svi zbog toga bili na nogama. Ovako ništa. Muk.
02.10.2014. (18:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
Ako se proizvodi više nafte nego treba na tržištu trebalo bi se taj višak spremati u velike tankove... za ledeno doba :-S
02.10.2014. (18:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bocaccio
MOL ima velku rafineriju pokraj Bdimpešte i još jednog monstruma u Slovačkoj. U obje su ulagali i dalje ulažu: modernizacija i povećanje kapaciteta jer se MOL širi. U Urinj nisu ulagali nit žele - recimo mogli su ulagati u sve tri rafinerije ali nisu.
Zanmljivo je da je prije desetak godina rafinerija u Slovačkoj bila mala mizerija, daleko manja nego Sisak a što govori o smišljenoj igri MOLa kao i amaterizmu, nesposobnosti iohlpi pojdinaca u svim vladama. Prvo da uoče trend a onda, kad je štta nastala da ga ne riješe. Ova vlada nema ni interesa niti želje a ni sposobnosti riješiti problem a mogla ga je. Osobno, ne bih se čudio da se i u njoj na visokom položaju poslije otkrije netko tko dobiva provizije za odugovlaćenje čitave igre.
Sisačka je rafinerije realno gledajući ionako postala nepotrebna još nakon raspada Jugoslavije jer se je smanjilo tržište. S riječkom je druga igra. No iza svega nije u ptanju naftni biznis jer glavno zašto je MOL kupio i želi zadržati INU te u njoj pod svaku cijnu uništiti proizvodnju su rezerve i dostupnost vode koju INA kontrolira to zato što voda postaje glavni i najbolji biznis 21. stoljeća.
Ovo je prava istina a sve ostalo su bedastoće jer usprkos globalnom padu proizvodnje profit rafinerija ukupno raste. Zato su sva amaterska piskaranja o globalnoj krzi potrošnje čiste bedastoće. Znam da ćete me nakon ovoga još više mrziti no za pisati o nečemu treba malo više od pukog kolekcioniranja površnih informacija u medijima i uvjerenja da su svi stručnjaci i imaju nešto pametno za reći. ;)
02.10.2014. (19:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zoran Oštrić
@bocaccioup_ slažem se s tvojom samokritičkom opaskom da za pisati o nečem treba malo više od kolekcioniranja površnih informacija u medijima.
Ipak ne razumijem - zašto se uopće upuštaš u amaterska piskaranja?
Gled "površnih informacija u medijima", bojim se da je nažalost iznad tvojih intelektualnih kapaciteta porazmisliti o tome da je izvor mojih informacija neka bezvezna petparačka senzacionalistička tvrtka Enerdata. :-)
03.10.2014. (00:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
sasvim je legitimno da se ljudi u Sisku i Rijeci boje za vlastita radna mjesta. Barem bi ih trebalo prekvalificirati i ponuditi im nešto drugo ali sa zemljom kao Hrvatskom je i to SF.
super mi je kako sad svi nešto skaču na Mađare, a tata Sanader nas prodao.
03.10.2014. (11:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zoran Oštrić
Naravno, MOL upravlja Inom, a također upravlja i rafinerijama u Mađarskoj i Slovačkoj. I sad, ako vide da zbog pada potražnje jednu refineriju trba zatvoriti, neće zatvoriti onu u Mađarskoj.
To jest aktualni problem. Ali, eto tako je. Treba biti svjestan i tih velikih trasnofrmacija koje su u tijeku. Potražnja za naftinim derivatima i dalje će padati. Dugoročne politike ključnih država idu u tom smjeru. električni automobili postati će uobičajena stvar.
04.10.2014. (04:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bocaccio
Oštiću, od tebe kao svepristnog amatera i "profesionalnog" aktivista koji čitav život prodaje rogove i kopita ništa se drugo ni ne očekuje. Javi se kad počneš nešto raditi.
04.10.2014. (08:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
@bocaccio, tipična aluzija neokonzervativca "primi se motike" koju toliko vole prodavati, Jesi li barem svjestan koliko su ukalupljen?
@Zoran, pošto je uhljebljenje stranačkog kadra uradilo to što je uradilo od Ine onda se ne moramo čuditi kada nešto se počinje prodavati kao neodrživo ili nerentabilno pa je bolje ugasiti. Sam čekam trenutak kada će se vlada sjetiti da je zdravstveni sistem samo trošak pa će nam ukinuti zdravstvo :) da idemo tom logikom da ostaju samo oni koji privređuju onda bi trebali baciti i naše političare na cestu pošto nas toliko koštaju, a rentabilni su crna rupa.
04.10.2014. (16:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sfera
Jako osjetljiva tema koja ja vezana u pravo, ekonomiju domaću pa i međunarodnu politiku.
Treba prvo krenuti od prava i ugovora. Sanader je pravomoćno osuđen za korupciju prilikom prodaje INE. To može utjecati na valjanost ugovora o prodaji ine. Osim toga nisam trenutno upoznat s tekstom ugovora i ugovornih obveza o ulaganjima na koje se MOL obvezao prema INI. . Ali ako se MOL ugovorima obvezao na određena ulaganja u INU onda je on to i dužan učiniti bez obzira na ekonomske posljedice.
Ako se MOL ne pridržava ugovornih odredbi onda to nije dužna činiti ni Hrvatska vlada.
S ekonomske točke gledišta ako rafinerija stvara gubitke zašto se MOL odlučio na njezino preuzimanje. Ako je MOL prilikom preuzimanja znao da je rafinerija neisplativa zašto prilikom preuzimanja nije naveo da će je zatvoriti.
Zatvaranje rafinerija je prije svega politički a ne ekonomski potez. MOL se na to odlučio u vrijeme kada Hrvatska nastoji revidirati ugovor kojim je Sanader prodao upravljačka prava INE.
Dakle MOL nastoji kazniti Hrvatsku vladu zato što se usudila taknuti u ekonomske interese mađara.
Sreća po MOL pa je Milanović slab i mlitav premijer da je na njegovom mjestu Erdogan, Putin ili Merkelica brzo bi se INA nacionalizirala a MOL ne bi ni pomišljao da zatvori rafinerije.
04.10.2014. (21:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bocaccio
Neverinčiću, sve što sam napisao Oštriću jednako vrijedi i za tebe. Razlika je samo što s Oštrić u matorim godinama gura po udrugama kako bi mukte i bez rada došao do hljeba nasušnog dok tebe, u tridesetim, još uvijek zdržavaju roditelji. On barem zna nešto dok ti ne znaš nšta. ;)
05.10.2014. (08:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
dragi Bocaccio, tvoje je mišljenje nebitno. Ti mi dobro dođeš kad se osjećam loše jer mi digneš razinu samopouzdanja. Uvijek si kažem da ima gorih od mene i ti mi dođe ko kec na desetku. I zato ti hvala što postojiš :D
@Oštrić, meni nije jasno. Ako se dokaže da je tata Sanader dao Inu ispod stola, zar nebi kupoprodajni ugovor trebao biti ništetan?
05.10.2014. (11:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zoran Oštrić
@bocacciozg: a jesi me isšpotao, virtualni liče. :-)
Šalu na stranu, ako ćemo o "radu", a provizorno se složimo da nije "rad" samo okapati motikom njivu, ja sam ovdje naveo relevantne podatke, sa sajta tvrtke, koja se provesionalno i komercijalno bavi analizom globalnih trendova u energetici. Pročitao, preveo, dodao komentar - to je valjda nekakav rad, ha? Ti se nisi ni potrudio kliknuti na link, nego s visoka podučavaš da su "sva amaterska piskaranja o globalnoj krzi potrošnje čiste bedastoće".
Jesu li? Je li navedeni podatak o padu potrošnje za 18% u osam godina netočan? Jesu li netočni navedeni podaci o zatvorenim rafijerijama u Francuskoj, UK i Njemačkoj? Ako jesu - navedie točne podatke i izvore! BUNS, ja ipak više vjerujem toj tvrtki nego nekom nicku u virtualnom prostoru!
05.10.2014. (16:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...