naputovala sam se vlakom tim tunelima :))) još od vremena parnjača, kad sam bila mala djevojčica... sad si mi ovime probudio ta uspavana sjećanja :) hvala ti :))
08.09.2014. (23:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mogli bi taj tunel iskoristit kao LHC u Švicarskoj!! :-)))) Ozbiljno,... da li još idu vlakovi tim tunelom?
Kažeš da se projektant tunela ubio, jer je posumnjao u pogrešku projekta i da se neće sastati bušači na sredini!! Nešto mi tu ne štima! Projektant NE MOŽE pogriješiti u projektiranju.
Naime na papiru on je sigurno pravilno nacrtao tunel, jer je mogao do besvjesti provjeravati, bez posljedica, da li je pogriješio i tek kad je siguran, dati projekt u izgradnju.
Sada je izvedba u rukama geodeta koji usmjeravaju kopanje, bilo to kad se kopa samo s jedne strane ili sa obje strane istovremeno. I tada nema više povratka ako oni pogriješe, jednostavno ne susretnu se ili ne izađu na planirano mjesto ako se kopa samo s jedne strane.
Ima slučajeva kada se tunel napada istovremeno sa četiri, šest ili više strana!! Dakle samo geodeti mogu pogriješiti i tada za iste pare dobiju dva /ili više/ tunela, a i to nije loše !! :-)))
09.09.2014. (00:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ Geo ... Tunel je još u uporabi. Kako je sada na Brajdici kontejnerski terminal dobro dođe ova veza umjesto da sve mora najprije prolaziti kroz grad da bi se zatim poslalo prugom prema Zagrebu. Dok sam išao u građevinsku tehničku školu, taj nam je detalj o samoubistvu ispričao profa, a sada sam to našao i u članku koji preporučam. Što se pak tiče sumnje u točnost projekta, ne zaboravi da se radio o koncu devetnaestog stolječa. Glavni geodetski instrumenti su bili nivelir, teodolit, trostrana prizma i metar na razvlačenje. Mnogi današnji građevinari nebi imali pojma kako ih upotrijebiti. Dakle nije bilo GPS-a, laserski navođenih strojeva i kompjuterskog projektiranja. Uvijek se divim umiječu nekadašnjih neimara.
Kada decidirano tvrdiš kako projektant nemože pogriješiti, evo ti tek par detalja na kojima je mogao pogriješiti. Morao je imati točne koordinate točaka od kojih će krenuti sa projektiranjem. Meni još ni sada nije jasno kako su imali ispravne geodetske točke, iako sam na faksu učio geodeziju. Zatim, tunel nije bio u pravcu već je čitav u krivini i usponu što je trebalo imati na umu pri projektiranju i pri gradnji. Triaangulacija, određivanje točaka na terenu, alatom koji su imali nije nimalo jednostavna, pogotovo kada se sve radi na prste a ne kao danas za tipkovnicom.
09.09.2014. (00:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Meni su moji pričali da se pokvario vlak dok ga je vukla panjača. Ostaali su putnici zaglavljeni u tunelu. Neki su izašli i panično trčali van mnogi su i stradali. Uvjek sam stajala na prozoru i čekala bukvalno svjetlo na kraju tunela. Tvoj post izaziva mnoga sjećanja na putovanja tom prugum...
09.09.2014. (07:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dopadaju mi se i rasprave u komentarima i kad su tako konstruktivni može se svašta saznati i, naravno, vidjeti. Taj tunel me oduvijek intrigirao. Hvala!
09.09.2014. (08:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ Meca ... Godine 1946., kada je vlak stao u tunelu, putnici su u panici iskakali iz vagona i udarali u stjenoviti zid objekta. Bilo je i smrtnih žrtava. Tek sredinom 50-tih godina došlo je do elektrifikacije pruge i tunela, pa su riješene sve neugodnosti oko dimnih plinova kojima su bili izvrgnuti putnici i osoblje željeznice.
09.09.2014. (08:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Je li projektant bio Japanac? Oni se obicno ubijaju za takve stvari. Naravno ne mislim na Nishikorija, on ce vec prezivjeti ovaj poraz. Zanimljive stvari saznajem o Rijeci citajuci tvoje postove.
09.09.2014. (09:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Naravno da tada geodetski posao nije bio lagodan. Dok sam i ja studirao radili smo, mjerili i računali kao geodeti na tom projektu. A s ondašnjim teodolitima, koji su mogli precizno mjeriti kutove, uz pomoć trigonometrije se moglo "izmjeriti" precizno i dužina. Na taj način je, siguran sam, mogao biti sasvim precizno u prostoru određen početak i kraj tunela. Postoje metode računanja kojima utvrđuješ da je rezultat točan, tako da uz savjestan rad i nije moguće pogriješiti. Naime računa se na različite načine i po potrebi više ljudi i svaki rezultat mora biti isti. Mora da je on bio geodet, a opet i kao takav ubijati se unapred bez da vidi razlog svog ubijanja mi također ne štima. Ko što reče @brigita, tako se ni japanci ne harikiraju!! :-)) Kako i da je, blog mu dao pokoj duši!!
09.09.2014. (14:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ Geo ... Uopće nije bitno kako je sve mogao provjeravati i učiniti. Činjenica je da se osjetio odgovornim i da je u suicidu vidjeo jedini izlaz. Čudne situacije i misli ljude dovode do ruba iza kojega nevide izlaz.
09.09.2014. (15:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Uvijek mi je bio san proći ispod Rijeke tim tajanstvenim putevima koji se, ipak, iz vlaka dobro ne vide... Zamišljala sam si ono starinsko vozilo za ophodnju, drezinu koja je samo platforma s par sjedala i onim "klackalica" pogonom; mogla bih u miru razgledati poznato-nepoznate panorame i dijelove grada koji te iznenada zaskoče na izlazu iz svakog tunela...ah, dječji snovi. Nonić mi je bio željezničar, naravno, otud moje maštarije ;)))
09.09.2014. (23:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lion queen
naputovala sam se vlakom tim tunelima :))) još od vremena parnjača, kad sam bila mala djevojčica... sad si mi ovime probudio ta uspavana sjećanja :) hvala ti :))
08.09.2014. (23:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Čuvarica pinkleca
volim te priče o gradovima i njihovoj prošlosti koja se polako zaboravlja....a toliko zanimljivosti ima....hvala ti !
09.09.2014. (00:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
geomir
Mogli bi taj tunel iskoristit kao LHC u Švicarskoj!! :-))))
Ozbiljno,... da li još idu vlakovi tim tunelom?
Kažeš da se projektant tunela ubio,
jer je posumnjao u pogrešku projekta
i da se neće sastati bušači na sredini!!
Nešto mi tu ne štima!
Projektant NE MOŽE pogriješiti u projektiranju.
Naime na papiru on je sigurno pravilno nacrtao tunel,
jer je mogao do besvjesti provjeravati, bez posljedica,
da li je pogriješio i tek kad je siguran, dati projekt u izgradnju.
Sada je izvedba u rukama geodeta koji usmjeravaju kopanje,
bilo to kad se kopa samo s jedne strane ili sa obje strane istovremeno.
I tada nema više povratka ako oni pogriješe,
jednostavno ne susretnu se ili ne izađu na planirano mjesto
ako se kopa samo s jedne strane.
Ima slučajeva kada se tunel napada
istovremeno sa četiri, šest ili više strana!!
Dakle samo geodeti mogu pogriješiti i tada
za iste pare dobiju dva /ili više/ tunela, a i to nije loše !! :-)))
09.09.2014. (00:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
More ljubavi
@ Geo ... Tunel je još u uporabi. Kako je sada na Brajdici kontejnerski terminal dobro dođe ova veza umjesto da sve mora najprije prolaziti kroz grad da bi se zatim poslalo prugom prema Zagrebu.
Dok sam išao u građevinsku tehničku školu, taj nam je detalj o samoubistvu ispričao profa, a sada sam to našao i u članku koji preporučam.
Što se pak tiče sumnje u točnost projekta, ne zaboravi da se radio o koncu devetnaestog stolječa. Glavni geodetski instrumenti su bili nivelir, teodolit, trostrana prizma i metar na razvlačenje. Mnogi današnji građevinari nebi imali pojma kako ih upotrijebiti. Dakle nije bilo GPS-a, laserski navođenih strojeva i kompjuterskog projektiranja. Uvijek se divim umiječu nekadašnjih neimara.
Kada decidirano tvrdiš kako projektant nemože pogriješiti, evo ti tek par detalja na kojima je mogao pogriješiti. Morao je imati točne koordinate točaka od kojih će krenuti sa projektiranjem. Meni još ni sada nije jasno kako su imali ispravne geodetske točke, iako sam na faksu učio geodeziju. Zatim, tunel nije bio u pravcu već je čitav u krivini i usponu što je trebalo imati na umu pri projektiranju i pri gradnji. Triaangulacija, određivanje točaka na terenu, alatom koji su imali nije nimalo jednostavna, pogotovo kada se sve radi na prste a ne kao danas za tipkovnicom.
09.09.2014. (00:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bergaz
Postojanje te osebujne "spirale" do Sušaka bilo mi je potpuno nepoznato.
Hvala ti za nadahnuti post, skicu, priloge i komentare.
09.09.2014. (02:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mecabg
Meni su moji pričali da se pokvario vlak dok ga je vukla panjača.
Ostaali su putnici zaglavljeni u tunelu. Neki su izašli i panično trčali van mnogi su i stradali. Uvjek sam stajala na prozoru i čekala bukvalno svjetlo na kraju tunela.
Tvoj post izaziva mnoga sjećanja na putovanja tom prugum...
09.09.2014. (07:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sjedokosi
dopadaju mi se i rasprave u komentarima i kad su tako konstruktivni može se svašta saznati i, naravno, vidjeti. Taj tunel me oduvijek intrigirao. Hvala!
09.09.2014. (08:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
More ljubavi
@ Meca ... Godine 1946., kada je vlak stao u tunelu, putnici su u panici iskakali iz vagona i udarali u stjenoviti zid objekta. Bilo je i smrtnih žrtava. Tek sredinom 50-tih godina došlo je do elektrifikacije pruge i tunela, pa su riješene sve neugodnosti oko dimnih plinova kojima su bili izvrgnuti putnici i osoblje željeznice.
09.09.2014. (08:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
brigita3
Je li projektant bio Japanac? Oni se obicno ubijaju za takve stvari. Naravno ne mislim na Nishikorija, on ce vec prezivjeti ovaj poraz. Zanimljive stvari saznajem o Rijeci citajuci tvoje postove.
09.09.2014. (09:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NF
poučno, to te ja pitam;)
09.09.2014. (11:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
geomir
Naravno da tada geodetski posao nije bio lagodan.
Dok sam i ja studirao radili smo, mjerili i računali kao
geodeti na tom projektu.
A s ondašnjim teodolitima, koji su mogli precizno mjeriti kutove,
uz pomoć trigonometrije se moglo "izmjeriti" precizno i dužina.
Na taj način je, siguran sam, mogao biti sasvim precizno
u prostoru određen početak i kraj tunela.
Postoje metode računanja kojima utvrđuješ da je rezultat točan,
tako da uz savjestan rad i nije moguće pogriješiti.
Naime računa se na različite načine i po potrebi više ljudi
i svaki rezultat mora biti isti.
Mora da je on bio geodet, a opet i kao takav ubijati se unapred
bez da vidi razlog svog ubijanja mi također ne štima.
Ko što reče @brigita, tako se ni japanci ne harikiraju!! :-))
Kako i da je, blog mu dao pokoj duši!!
09.09.2014. (14:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
More ljubavi
@ Geo ... Uopće nije bitno kako je sve mogao provjeravati i učiniti. Činjenica je da se osjetio odgovornim i da je u suicidu vidjeo jedini izlaz. Čudne situacije i misli ljude dovode do ruba iza kojega nevide izlaz.
09.09.2014. (15:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Valcer
Krasno... nisam samo ja "skitnica" :)
09.09.2014. (19:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mayday
Uvijek mi je bio san proći ispod Rijeke tim tajanstvenim putevima koji se, ipak, iz vlaka dobro ne vide...
Zamišljala sam si ono starinsko vozilo za ophodnju, drezinu koja je samo platforma s par sjedala i onim "klackalica" pogonom;
mogla bih u miru razgledati poznato-nepoznate panorame i dijelove grada koji te iznenada zaskoče na izlazu iz svakog tunela...ah, dječji snovi.
Nonić mi je bio željezničar, naravno, otud moje maštarije ;)))
09.09.2014. (23:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
White Lilith
Bila sam na tvom području, ali ne vlakom, pa mi je u glavi još uvijek predivno plaaavo!:)
10.09.2014. (00:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...