Da guta!!!!!???? Jata bona da san guta... Ovo doli je naka neka proročica. Da joj samo vidi smijeak kad san je pita jemal mi supruga jubavnika...:)))
29.08.2014. (09:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ne znam da li će mene okrstiti prijateljem dragim ako se ba ne slaemo (iako nemam razloga pričati o tebi nita loe i neću to ovdje niti činiti bez dobra razloga, časna pionirska), ali vidim tamo da @peri idem na ivce jer da je rasprava jalova, pa premjetam na tvoj teren; neće koditi da nakon toliko vremena uzbibamo kilobajte i na tvojoj strani :): @alkion: ti će naravno ograničiti priču CH-ISIL na zadnje dvije godine (jer, kako kae, ne kreće od sredine kao ja): prethodila je fetva? a prije toga lebdio je duh nad vodama? a kolonijalizam? eksploatacija? ratovi za nezavisnost? Legija stranaca? uvoz jeftine radne snage u slamove bez vode i struje? pa nisu Alirci doli u Francusku napraviti koloniju i omastiti brk (iako su davno pokuavali); da jesu, sada bi moda francuski vjerski fanatici pucali po alirskim redakcijama na njihove anti-agelaste, zar je to tako strano reći?... doli su spaavati ivu glavu iz pakla kojem su i sami Francuzi u dobroj mjeri kumovali... naravno da bi priča drugačije izgledala da prije skoro tisućljeća i pol nije bilo Poitiersa; ne uzdiem ja u zvijezde drugu stranu, to je jednostavno pitanje o tome čini li prilika lopova... ne znam mistificira li se sposobnost ove (smijem li reći "nae") civilizacije (kao da npr. tipkamo po tipkovnicama koje su pale s Marsa...) da skuca od jeftinih letava tri karavele i poharači pola svijeta (pri tome dapače proklamirajući ovaj princip o nunom filozofiranju uz pomoć jaja i nadmudrivanja), nasuprot nesposobnosti one, koja u tom času ima veća i strukturiranija znanja, ali tako ne postupa... i sve se to deava upravo u vrijeme kada ideologija koja je dotle vladala ovom civilizacijom pada, a raste nova, koju ja, je li, simplificistički svodim na "biti-imati" (kao da njene institucije o bilo čemu drugome odlučuju, signor Draghi)... jer da je ostala vladati samodovoljna ideologija ravne ploče, a ne ideologija profita i zgrtanja, tadanji reci smijali bi se onome tko bi kuckao te letve kao nekom Noi... to to mi ovdje siti sjedimo u toplom i prepucavamo se, ne ekskulpira nas od nesreće drugih kojoj smo nekako posredno kumovali barem time to nastavljamo drutvo koje je sve to zakuhalo, a sada se pravimo da smo jednaki; upravo to i jest vrag u ljudskoj dui - nema npr. kredit u francima, a nekako ti nije svejedno kad gleda te sudbine oko sebe, ili jest? jo jednu stvar elio bih ovdje naglasiti: mi, blogeri, kao neupitne moralne veličine, vertikale, da moemo sad, ovog časa naći neki dob za dvadesetak eura po satu, bismo li i dalje tu kuckali i filozofirali ili bismo glavom bez obzira odjurili za poslom? pa to ja onda simplificiram kada podsjećam na taj bolni smisao koji nas definira: imati ili biti? a to se tiče pustog otoka, u tome i jest problem: zaboravio si na nudu, veeeliku nudu u kojoj bismo bili tamo i u njoj bismo bili potpuno jednaki, to ovdje nije slučaj; umjesto da crtam, ja bih se ograničio na to da te tamo uvjerim kako je bolje da zajedno radimo udice i lovimo ribu i ne sumnjam da bi te upravo ta nuda natjerala na taj izbor; za dobar ulov moemo se moliti po vlastitom izboru... ti će sad reći da bi tvoje postupanje blokiralo dalji ulov jer bi inzistirao na tome da lova nema bez moljenja tvome bogu? e pa mislim da to ne bi bila prihvatljiva usporedba - vjerujem da u slučaju gladi niti ti ne bi tako tamo postupio, a nisu u prolosti niti "oni", jer plodno tlo za njihov fanatizam nisu pripremili "oni" sami, to je ono to ja pokuavam reći; ako si sam pridonio tome da je netko petsto godina sirotinja ne moe se sada k'o pura dreku čuditi zato je ljut, netolerantan, gladan i očajan i traiti od njega da bude kao i ti? mislim da je tvoja usporedba s pustim otokom u ostalome odlična, jer očito da je pohlepa koju je ova civilizacija razvila dovela do tuda da sjedimo na hrpi smeća i filozofiramo o slobodama a kroz par godina ćemo se guiti, utapati, tući za malo vode koju opet (ironije li) nemaju oni koji su u cijeloj toj priči puno manje omastili brk... da, osjećam krivnju za sve to - jer je samo pitanje sreće jesi li se rodio u N'Djameni ili Poitiersu...
23.01.2015. (12:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j. : opet se, kao i kod Perceta, hvata svojih misli i riječi koje si iskopao iz komentara i pojanjava mi zato jesu ili nisu OK. U mom tamonjem komentaru namjerno nisam nigdje spominjao CH (sem u napomeni: Naravno, ne odnosi se samo na Muhameda - samo je skoranjim događanjima doao u prvi plan. i to u mom prvom komentaru koji i nije bio upućen tebi). Moja priča se odnosila na fundamentalizam kao takav pa negdje dole spomenuh i inkviziciju, kriarske ratove, spaljivanje vjetica... Iz tog razloga i razloga da i Pero govori o tome, a ne o genskoj, povijesnoj ili glađu izazvanoj traumatiziranosti cjelokupne ljudske vrste. Nitko ne spori da su i Afrika i Azija pa i Australija, a bogme i Amerika dobrahno izeksploatirane, devastirane... ali to i kako to moe bilo kome biti razlog fundamentalizmu? Pa i sam gore u komentaru lijepo kae: ja bih se ograničio na to da te tamo uvjerim kako je bolje da zajedno radimo udice i lovimo ribu to mi hoće reći? Da glad sprečava ili izaziva fundamentalizam? Nisam sociolog i teko se usudim to dvoje dovoditi u vezu. Moda. Iskreno pomalo sumnjam. Ali moja priča i tamo i ovdje nema tu irinu, nema tu prepotenciju rjeavanje globalizacije ove nae planete i rjeavanje time nastalih problema. Moja priča i moji komentari su jednostavno usmjereni na to da je kod većine sugovornika uočljivo neprepoznavanje prvenstveno fundamentalizma, njegovog načina nastanka, njegovih načina egzistiranja te razloga zbog kojih je meni neprihvatljiv i čak opasan po slobodu, kako pojedinca tako i drutva uopće. A za takvo to se mogu i ne moram hvatati niti za povijest niti za ekonomska stanja i dostignuća drutva. U tom svom nastojanju pokuavam zaokruiti cjelokupnu priču od njenog nastanka do krajnjih posljedica (egzekucije predzadnjih aktera te zaokruene priče - novinari CH). Predzadnjih jer je kraj priče tek osuda egzekutora i njihovo sankcioniranje. Pokuavam pokazati da zapravo su fundamentalisti ti koji "rue" i vrijeđaju svoje SVETINJE dok se zduno trude, ciljanoj grupi koja ili ne tuje ili je indiferentna, nametnuti obavezu tovanja svetinje... No, da ne duljim, jer ću se samo do u nedogled ponavljati... I da, okrstit ću te s prijatelju dragi bez obzira na to koliko nam se i da li nam se stavovi razlikuju ili podudaraju. Naime ja s tobom, a nadam se i ti sa mojom personom, razgovaram samo na razini iznijetih stavova i po njima donosim zaključke ne o tebi osobno već samo o, za mene vaeće ili nevaeće, tvojim stavovima. Tako ću ti svakako, ako to tako protumačim, bez pardona reći da ti je stav glup, zločest, dobar, valjan, napredan. To naravno ne znači da si i ti glup, zločest, dobar, napredan. Za boga miloga, toliko se ipak ne poznajemo. Mi samo na bazi virtuale razmjenjujemo stavove i u toj mjeri smo i nekakvi virtualni prijatelji...
23.01.2015. (14:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
naravno, drago mi je da si prihvatio razgovor... zapravo ispada da ja zagovaram tezu da islamski fundamentalizam zbog tih povijesnih razloga ima pravo biti neto posebno... moda čak izuzetno i jako ograničeno i to, ne isključujem do kraja, ali daleko mu bilo; ja prvenstveno tvrdim to da zapadnjačka suvremenost ne moe fundamentalizam islamskog tipa nipodatavati iz istih razloga kao to bi mogla neki svoj, europsko-američki (faizam, staljinizam...) jer "domaći" fundamentalisti su sisali istu sisu stoljećima i razlikuju se od svojih protivnika samo po shvaćanjima i smjeru koji zagovaraju, a ne i po uvjetovanosti povijesnim prilikama; otuda i pravo islamistima da kau da su oni istovremeno i borci za ravnomjernu raspodjelu svjetskog bogatstva; pa ja njihovu borbu ne doivljavam drugačije nego kao situaciju u kojoj vele - čekaj braco, pa zato bih ja i dalje doputao da me dere kao do sada; malo čudnim i nedoputenim sredstvima, ali ta nedoputenost sredstava ne znači i nedoputenost cilja; zar nije njihov cilj: preraspodjela pljačkom stečenog bogatstva... ne kaem da su neto posebno poteni, ali samo ne ele da ih bledoliki vie deru nakon svih silnih stoljeća... bojim se da za čekanje razvoja stvari u punom tijeku neće niti biti puno vremena imamo li u vidu klimatske i gospodarske katastrofe - hoće li se EU uruiti kao Rimsko carstvo ili će predsjednik EU komisije za sto godina biti tamnoput... jer - uz duno potovanje - taj zapadnjački "fantom Slobode" koji je u velikom broju slučajeva tek puka negacija idola (primjerice, izvanredno opisan kod jednog tulića, pa ljudi moji, zar ja stvarno vidim bijele mieve, pa to je on opjevao prije pola stoljeća???) vodi nas u tri krasne i mislim da ćemo se oko te fundamentalne činjenice morati usuglasiti - pa ovo kuda ide ovaj svijet je katastrofa, a tome nije da nije kumovalo i slobodarstvo, odbacivanje svih ideala i tradicije zapada; ne kaem da je ključno - ali je doprinjelo ako nije bilo u mjeri ivota i stvari - koje jesu da jesu, a koje nisu da nisu, kako ono bjee?; e pa ako je tome tako i ako je siguran pokazatelj uspjenosti ovog koncepta to to nije uspjean, u tome to nas same vodi u propast - čemu onda u korijenu sjeći te fanatike i bosti ih, zar nisam jo u početku citirao Mulischa koji je lijepo napisao da će svaki od njih odustati čim mu ideal postanu lcd i hladnjak? ovo sa glađu i fundamentalizmom ima veze utoliko to sam tim primjerom htio reći da solidarnost u gladi ubija fundamentalizam - od gladi nam ni na kraj pameti ne bi bilo da se uvjeravamo tko će nam pomoći nego da sami lovimo ribu... zapravo, ne razumijem zato si se ti ograničio na pusti otok:)? pa danas ljudi kada govore jedni drugima okrueni milijunima stvaraju uasnu buku u komunikacijskim kanalima, ja mislim da bi pusti otok samo pomogao po tom pitanju jer bi dva čovjeka istinski zainteresiralo čuti ono to mu onaj drugi ima za reći... :) kui, to a priori zagovaranje da svete stvari ne postoje istodobno jest zagovaranje svetosti principa nesvetosti; pa to je piljenje grane na kojoj sjedimo, anti-aksiomatska aksiomatika... veličina čovjeka jest u tome da prihvati kritiku svih, svih, svih njemu vanih stvari i stalno ih ispituje... osjećam se prozvanim kao netko tko zagovara da potpiemo devetog maja kapitulaciju u Reimsu pred protivničkim snagama, ma nije to tako strano ď)) ono to si mi ranije zamjerio u pogledu toga da ponaanje CH i sljedbenika nije ok, pa ja sam citirao njihove izjave; upravo su oni govorili - sloboda riječi je sveta stvar, naa pera su isto tako oruje; pa te će "stihove" pronaći kad izgugla na milione u riječima potpore zadnjih mjesec dana, nisam ja to izmislio... vjerojatno sam previe zabrinut i previe unezvjereno promatram ovu nau kugletinu koja puca po avovima, strah me iz moje ablje perspektive za djecu, to li... pogotovo kada vidim tko to sve vodi i kakvi su im motivi... mislim da je izlaz upravo u nama, pojedincima zapadne civilizacije, mi moramo odbaciti taj plat vrijednosti kojima nas zasipaju, od konzumerizma, bogatstva, političke korektnosti, moramo te ograde izbaciti iz vlastitih srdaca i onda će se zidovi oko nas sruiti kao termitima pojedeni... moramo skuiti da upravo jesmo na pustom otoku, dva čovjeka koji se mogu ili poklati oko jedne ribe ili zajedno dalje loviti pozdrav i hvala ti to si me sasluao! i volio bih i ja jednom iz svog blatnog sela i slamnatog krova prismrditi do tog Pariza kojeg si tu gore poslikao, nek ti je bilo sa veseljem i mirom :)
23.01.2015. (16:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j. ili nas dva govorimo drugim jezikom ili o odvojenim temama. Meni je tvoj pogled na fundamentalizam (ma čiji on bio i od koga potjecao) u najmanju ruku, komformističan, a usudim se čak reći i da mi je pogrean. Kao to je bit demokracije da i onaj najmanji pojedinac i ona najmanja grupica ljudi MORAJU imati ista prava, obaveze i slobode poput ostale većine i tu nema mekoće i popustljivosti, tako i u definiciji fundamentalizma i reagiranju na njega nema: "ne diraj mečku". Ja se osobno slaem s mnogim tvojim uočavanjima svjetsko- europsko-hrvatskim problemima, ali to nema nikakve direktne (pa ni indirektne) veze s naom diskusijom o fundamentalizmu i njegovom tetnom djelovanju bilo gdje i bilo kada. Osobito u sekularnoj dravi poput nae. Nadalje, solidarnost i glad ne ubijaju fundamentalizam. Oni omogućavaju jedan dio naeg suivota - onaj egzistencijalni. Fundamentalizam jedino moe zaustaviti i spriječiti sloboda pojedinca u drutvu, ma kakvog uređenja to drutvo bilo. Zato misli da je krćanski fundamentalizam drugačiji od islamskog? ta je pozivanje krćanskog popa s oltara i bacanje anateme na nevjernike neto drugačije od bacanja fetve imama? ta su kriarski ratovi drugačiji od ovog rata koji vodi samozvana islamska drava? ta je spaljivanje vjetica u ime boga drugačije od masovnih ubojstava koja se trenutno vre u ime i za ime vjere? Ako ja vjerujem u svog Boga kao neko vrhunsko biće, ako mu se molim kao nečem savreno dobrom, ako očekujem da me blagoslovi svim dobrim, kakvu sliku tog istog Boga aljem tebi kad ti prijetim njegovim gnjevom i svom njegovom snagom i moćima koje će te, ako ne liiti ivota, ono u najmanju ruku srozati u neto nedostojno ljudske vrste? Zar bih se nakon od mene prema tebi, ovako i ovakve odaslane slike trebao naljutiti, pa čak te i ivotno ugroziti, kad mi tu MOJU sliku MOG Boga saspe u lice. Evo gdje počinje nae razilaenje u pogledima. Ti cjelokupnu priču počinje od trenutka TVOG crtanja MOJE slike MOJE svetinje i komformistički zaključuje da si "kriv"(u najmanju ruku nisi trebao) to si nacrtao sliku koja ironizira moju svetinju. Dočim, ja priču započinjem mojom eljom i nastojanjem da te uvrstim u svoje istomiljenike i sljedbenike mog boga. Pritom ti nema ama ba nikakvih problema s time u to i u koga ja vjerujem, samo eli da te ostavim po tom pitanju na miru. Dok je ovo na nivou ravnopravne diskusije sve OK, obadva uivamo slobodu izbora hoćemo ili nećemo. Ali ako ti ja krenem prijetiti svojim bogom i njegovim moćima počinje ona gore već spomenuta priča. I to, barem po meni nema ba neku direktnu vezu s onim gore svime od tebe spomenutim. Slaem se da jedan dobar sociolog u nekakvom svom znanstvenom radu o fundamentalizmu neke skupine treba i mora uzeti sveukupnu sliku. Međutim u ovoj naoj prepisci priča je sasma druga. Priča i cjelokupna diskusija je zapravo na temu: jesu li se ili nisu novinari CH narugali nečijoj svetinji i jesu li to uopće trebali raditi. Moj i Perin zaključak je da se nisu narugali ničijoj svetinji, nego su se narugali(ironizirali su, pobunili su se) nečijem htijenju (namjeri, pokuaju) nametanja svoje svetinje (pa i uz primjenu sile) i onima kojima to nije svetinja. Jesu li to trebali. Da svakako i divim se njihovoj hrabrosti. Evo jo jedne točke naeg mimoilaenja - isčitavam da je tvoj stav puno "mekaniji". "Znali su u to diraju. Bolje da su ih pustili na miru..." To isto kao i za onu poslovicu: "Pametniji poputa." DA, zato nam budale vladaju svetom...:)))
23.01.2015. (18:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vidi da smo se ipak negdje malo nali, uvaio si da bi za neku socioloku raspravu ila moja argumentacija... ovo sa prijetnjama Bogom... nisam ba siguran to je bilo prije, koko ili jaje, da li su prije bile karikature ili prijetnje? jer ako su karikature bile prve, čemu su se one smijale ako prijetnji jo nije bilo? ne znam historijat stvari tako duboko i ne mogu, ne elim ovdje i sada nagađati, bilo bi to zanimljivo istraiti... uglavnom, veli, karikature su bile posljedica prijetnji, jer inače to sve pada u vodu ako su bile posljedica golog postojanja teologije; ali čemu su prijetnje bile upućene ako karikatura jo nije bilo? :) ako je samo deklariranje vjere nametanje, tada je to i deklariranje nevjere, nije li? uvijek ćemo doći do kokoi ili jajeta, ima li tu uopće logičkog izlaza osim odustajanja? zatim, ja ne mislim da je neki drugi fundamentalizam drugačiji, nego mislim da pristup s ovog terena "vlastitom" fundamentalizmu mora biti otriji nego li tuđem naprosto zato to je nastao iz istih premisa, a ne kao ovaj strani, pogotovo ako u genezi potonjeg imamo prste svojih predaka... na kraju, ne slaem se da budale vladaju svijetom; vladaju promućurni, pohlepni i lukavi... zato to su im pametni/moralni popustili u strahu za vlastitu glavu/rit... ajd ivio i laku noć
23.01.2015. (21:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ima Pero pravo. Iluzorno je diskutirati s tobom. Slua svoje misli i na njih odgovara. Uopće ne konstatira temu i bit diskusije. Ne radimo socioloku raspravu i ne piemo doktorsku disertaciju. Uopće nisi pročitao moj komentar niti kod Perceta niti ovdje, ili ne razumije to je to fundamentalizam. Ja ti uporno tumačim da fundamentalizam ne počinje mojom eljom da te preobratim, nego trenutkom kad ti uskratim slobodu izbora hoće li se ili neće preobratiti i kad tvoju neelju protumačim kao moju ugrozu i kao TVOJ napad na moju slobodu vjere, a ti mi uporno podmeće: da li su prije bile karikature ili prijetnje. Aloooo, da nisu bile prijetnje, ne bi bilo fundamentalizma, ne bi bilo niti potrebe za karikaturom i time i naa cijela ova priča ne bi bila niti vođena. A vjerovao sam da sam ti pričom o pustom otoku predočio vrlo zorno cjelokupni scenarij. Ako bilo koju kariku tog scenarija izbaci onda fundamentalizma nema i priča je bespredmetna. Ne znam jesi li u stanju pojmiti, ali cijela priča oko CH je eklatantni primjer fundamentalizma s najgorim mogućim posljedicama. Kakve kokoi, kakvo jaje? Ili ne shvata ili namjerno zamagljuje? Otkud ti uopće ideja da fundamentalist prepoznaje VLASTITI fundamentalizam? Zaključak ti je van pameti i van svake logike. Pa da ga prepoznaje a ne odriče ga se onda je zločinac i diktator - uskraćuje drugome slobodu i nameće svoju volju u nečemu to čak i bog u svakoj vjeri dozvoljava - slobodnu volju vjerovanja ili ne. To to u određenim postupanjima naih predaka pa i suvremenika prepoznajemo fundamentalizam nas oplemenjije, čini svjesnima i uči nas da ga određenim sredstvima i postupcima isključimo iz sredine u kojoj ivimo, ali nas niti opravdava niti nam nameće manju ili veću otrinu. To mi zvuči kao da mi tvrdi kako je voda iz tvoje pine mokrija od vode iz moje pine... Laka noć i tebi.
23.01.2015. (22:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ja sam pričao o konkretnom slučaju, a ti dedukcijom izvodis zaključak da karikature nisu bile prve, no jesi li siguran u to, to ako jesu? pa to bi islamisti zabranjivali ch-u, vjerojatno nisu ni znali za njega dok ih se nije dodirnuo? nisam rekao da fundamentalist prepoznaje vlastiti fundamentalizam, nego da zapadnjak mora drugačije tretirati fundamentalizam nastao u vlastitom sokaku, nisi ni ti bas pročitao moje mudroslovlje:-) ne pričam o fundamentalizmu naih predaka nego o tome da su njihovi postupci generirali islamski fundamentalizam... tvrdim da je voda iz nae pipe mutnija...
24.01.2015. (09:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j. stvarno neću vie. Kakvom dedukcijom? Pa nije CH fundamentalizam i svoju priču isisao iz malog prsta. Fundamentalizam je bio, jeste i biti će nevezano za postojanje CHovaca. I sad je u punom zamahu od strane nove islamske drave. Pitanje koje ti podmeće ispod ita je ustvari jesu li CHaovci smjeli, imali pravo prvenstveno reagirati, a potom ako su i reagirali jesu li to trebali ba karikaturom "njihove svetinje". Komformističko shvatanje na koje te i Pero i ja već nekoliko puta pokuavamo upozoriti. To pitanje je jednostavno deplasirano i pomalo kukavičko. Dečki su reagirali po svojoj savjesti i vjerujem da su bili duboko svjesni u to se uputaju. Osobno se divim njihovoj hrabrosti da su stali u obranu ljudskih sloboda u izboru hoće ili neće vjerovati u to i koga. Kako će se tko i hoće li se bilo kako boriti protiv fundamentalizma stvar je svakog pojedinca, ili uopće drutva kao nekakve cjeline. Drava nekakvim svojim uređenjem i zakonima, propisima a ponajvie edukacijom i odgojem. CHaovci su odabrali da to rade kroz svoju profesiju i rad: pisali su i objavljivali te i nadalje piu i objavljuju karikature i satiru na, ne samo fundamentalizam već i na sveukupna događanja kako u svojoj sredini tako i u svijetu. Jesu li pritom i zarađivali? Pobogu, naravno da jesu. Mi smo u kapitalizmu i svi ivimo od nekakvog rada (bilo svog ili tuđeg). I ne, prijatelju virtualni, ti ne čita dobro komentare. Jo u gornjem komentaru ti kaem: Zato misli da je krćanski fundamentalizam drugačiji od islamskog? ta je pozivanje krćanskog popa s oltara i bacanje anateme na nevjernike neto drugačije od bacanja fetve imama? ta su kriarski ratovi drugačiji od ovog rata koji vodi samozvana islamska drava? ta je spaljivanje vjetica u ime boga drugačije od masovnih ubojstava koja se trenutno vre u ime i za ime vjere? tvoj odgovor: ne mislim da je neki drugi fundamentalizam drugačiji, nego mislim da pristup s ovog terena "vlastitom" fundamentalizmu mora biti otriji nego li tuđem naprosto zato to je nastao iz istih premisa, a ne kao ovaj strani, pogotovo ako u genezi potonjeg imamo prste svojih predaka... moj odgovor: Otkud ti uopće ideja da fundamentalist prepoznaje VLASTITI fundamentalizam? to ja u ovome nisam ubrao? To da su islamski fundamentalisti drugačiji od krćanskih? Ili kako ti spomenu da je jedna voda mutnija od druge. Moe se reći i tako, ali zaključak je da se niti jedna voda ne moe piti ili ako hoće: voda mora biti čista da bi se pila. U dananje vrijeme globalizacije, naalost ni fundamentalizam nije ostao u okvirima samo svog lokaliteta gdje je nastao...
24.01.2015. (09:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
OK, neću ni ja... hvala to si prihvatio razgovor pokazujući da te ne zanima samo arkadijski sklad miljenja... i hvala to me nisi vrijedjao... lijep ti ovaj podloak od mora! pozdrav:-)
24.01.2015. (16:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U stvari razlozi mog odustajanja ima drugu konotaciju. Zato? Pa u najmanje mogućem saetku: moralni problem je potisnut zato to je tijek događaja monstruozan, nije se smio dogoditi, a ljudi nisu u stanju ni izreći kaznu niti oprostiti, takva se zbivanja ne mogu prostim pričanjem (prepiskom) svladati. Cjelokupno ozračje dananje rasprave o istom je toliko nabijeno emocijama i svatko mora biti spreman da i sam bude uvučen u raspravu na razini na kojoj nije moguća nikakva ozbiljna rasprava. Takvi procesi dovode do učestalijeg propitivanja udjela u krivnji onih koji nisu direktno pripadali zločinačkim kategorijama, a ipak su imali svoju ulogu u reimu u istom onom omjeru kao i oni koji su utjeli i prihvaćali situaciju iako su imali mogućnost da o tome progovore. Time samo potvrđujemo tezu da se moralno ponaanje ne razumije i ne primjenjuje samo po sebi. Čovjek se povodi za primjerima, isto tako i djeluje, dakle sukladno svojim prosudbama. Budući čovjek nije samo racionalno biće, već je i biće koje se nalazi u svijetu osjetila koja će ga dovesti u kunje, to se ponekad nalazi u situaciji da katkad ne slua ni razum ni srce. Stoga se njegovo moralno ponaanje ne prepoznaje samo od sebe, i ne podrazumijeva samo po sebi već po njegovoj moći spoznavanja i razlikovanja dobra od zla. Zaključak: ova naa prepiska moe do u nedogled jer nita to je ljudsko nije nam strano... A da zlo bude potpuno, ono to uzrokuje nijemi strah je upravo u tomu kako sve to moemo reći jest: to se nije smjelo dogoditi.
24.01.2015. (17:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Emi Gablo
najerija se ovi toranj u solinu.
ovo doli na slici ti je prababa?
jesi guta?
28.08.2014. (14:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
Da guta!!!!!???? Jata bona da san guta...
Ovo doli je naka neka proročica. Da joj samo vidi smijeak kad san je pita jemal mi supruga jubavnika...:)))
29.08.2014. (09:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Emi Gablo
neozbiljna je. na tako krucijalna pitanja tako se nehajno smjekati. :)
29.08.2014. (18:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
Ma ne bih rekao da je pitanje krucijalno, ali mi je "prokletinja od obične slike" bacila "bubu" u uho i sad loe spavam...:)))
31.08.2014. (15:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Emi Gablo
nacrtaj joj brkove za osvetu. ne eni nego slici. :)
31.08.2014. (21:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
Ona se meni i dalje smjeka.?????????
02.09.2014. (15:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
fanny
Lijepo je doći i vidjeti da si jo uvijek tu :-)
25.09.2014. (19:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malo ti malo ja
Cili ivot sanjam da mi se popet na vrh, mogla bi i umrit',
bojim se da će se redoslijed prominit:))
12.10.2014. (16:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malo ti malo ja
P.s. Je li ovo ona teta iz Udruge veseli' udovica?
12.10.2014. (16:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
y
19.01.2015. (16:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
ne znam da li će mene okrstiti prijateljem dragim ako se ba ne slaemo (iako nemam razloga pričati o tebi nita loe i neću to ovdje niti činiti bez dobra razloga, časna pionirska), ali vidim tamo da @peri idem na ivce jer da je rasprava jalova, pa premjetam na tvoj teren; neće koditi da nakon toliko vremena uzbibamo kilobajte i na tvojoj strani :):
@alkion: ti će naravno ograničiti priču CH-ISIL na zadnje dvije godine (jer, kako kae, ne kreće od sredine kao ja): prethodila je fetva? a prije toga lebdio je duh nad vodama? a kolonijalizam? eksploatacija? ratovi za nezavisnost? Legija stranaca? uvoz jeftine radne snage u slamove bez vode i struje? pa nisu Alirci doli u Francusku napraviti koloniju i omastiti brk (iako su davno pokuavali); da jesu, sada bi moda francuski vjerski fanatici pucali po alirskim redakcijama na njihove anti-agelaste, zar je to tako strano reći?... doli su spaavati ivu glavu iz pakla kojem su i sami Francuzi u dobroj mjeri kumovali...
naravno da bi priča drugačije izgledala da prije skoro tisućljeća i pol nije bilo Poitiersa; ne uzdiem ja u zvijezde drugu stranu, to je jednostavno pitanje o tome čini li prilika lopova... ne znam mistificira li se sposobnost ove (smijem li reći "nae") civilizacije (kao da npr. tipkamo po tipkovnicama koje su pale s Marsa...) da skuca od jeftinih letava tri karavele i poharači pola svijeta (pri tome dapače proklamirajući ovaj princip o nunom filozofiranju uz pomoć jaja i nadmudrivanja), nasuprot nesposobnosti one, koja u tom času ima veća i strukturiranija znanja, ali tako ne postupa... i sve se to deava upravo u vrijeme kada ideologija koja je dotle vladala ovom civilizacijom pada, a raste nova, koju ja, je li, simplificistički svodim na "biti-imati" (kao da njene institucije o bilo čemu drugome odlučuju, signor Draghi)... jer da je ostala vladati samodovoljna ideologija ravne ploče, a ne ideologija profita i zgrtanja, tadanji reci smijali bi se onome tko bi kuckao te letve kao nekom Noi...
to to mi ovdje siti sjedimo u toplom i prepucavamo se, ne ekskulpira nas od nesreće drugih kojoj smo nekako posredno kumovali barem time to nastavljamo drutvo koje je sve to zakuhalo, a sada se pravimo da smo jednaki; upravo to i jest vrag u ljudskoj dui - nema npr. kredit u francima, a nekako ti nije svejedno kad gleda te sudbine oko sebe, ili jest?
jo jednu stvar elio bih ovdje naglasiti: mi, blogeri, kao neupitne moralne veličine, vertikale, da moemo sad, ovog časa naći neki dob za dvadesetak eura po satu, bismo li i dalje tu kuckali i filozofirali ili bismo glavom bez obzira odjurili za poslom? pa to ja onda simplificiram kada podsjećam na taj bolni smisao koji nas definira: imati ili biti?
a to se tiče pustog otoka, u tome i jest problem: zaboravio si na nudu, veeeliku nudu u kojoj bismo bili tamo i u njoj bismo bili potpuno jednaki, to ovdje nije slučaj; umjesto da crtam, ja bih se ograničio na to da te tamo uvjerim kako je bolje da zajedno radimo udice i lovimo ribu i ne sumnjam da bi te upravo ta nuda natjerala na taj izbor; za dobar ulov moemo se moliti po vlastitom izboru... ti će sad reći da bi tvoje postupanje blokiralo dalji ulov jer bi inzistirao na tome da lova nema bez moljenja tvome bogu? e pa mislim da to ne bi bila prihvatljiva usporedba - vjerujem da u slučaju gladi niti ti ne bi tako tamo postupio, a nisu u prolosti niti "oni", jer plodno tlo za njihov fanatizam nisu pripremili "oni" sami, to je ono to ja pokuavam reći; ako si sam pridonio tome da je netko petsto godina sirotinja ne moe se sada k'o pura dreku čuditi zato je ljut, netolerantan, gladan i očajan i traiti od njega da bude kao i ti?
mislim da je tvoja usporedba s pustim otokom u ostalome odlična, jer očito da je pohlepa koju je ova civilizacija razvila dovela do tuda da sjedimo na hrpi smeća i filozofiramo o slobodama a kroz par godina ćemo se guiti, utapati, tući za malo vode koju opet (ironije li) nemaju oni koji su u cijeloj toj priči puno manje omastili brk... da, osjećam krivnju za sve to - jer je samo pitanje sreće jesi li se rodio u N'Djameni ili Poitiersu...
23.01.2015. (12:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
j. : opet se, kao i kod Perceta, hvata svojih misli i riječi koje si iskopao iz komentara i pojanjava mi zato jesu ili nisu OK. U mom tamonjem komentaru namjerno nisam nigdje spominjao CH (sem u napomeni: Naravno, ne odnosi se samo na Muhameda - samo je skoranjim događanjima doao u prvi plan. i to u mom prvom komentaru koji i nije bio upućen tebi). Moja priča se odnosila na fundamentalizam kao takav pa negdje dole spomenuh i inkviziciju, kriarske ratove, spaljivanje vjetica... Iz tog razloga i razloga da i Pero govori o tome, a ne o genskoj, povijesnoj ili glađu izazvanoj traumatiziranosti cjelokupne ljudske vrste. Nitko ne spori da su i Afrika i Azija pa i Australija, a bogme i Amerika dobrahno izeksploatirane, devastirane... ali to i kako to moe bilo kome biti razlog fundamentalizmu? Pa i sam gore u komentaru lijepo kae:
ja bih se ograničio na to da te tamo uvjerim kako je bolje da zajedno radimo udice i lovimo ribu to mi hoće reći? Da glad sprečava ili izaziva fundamentalizam? Nisam sociolog i teko se usudim to dvoje dovoditi u vezu. Moda. Iskreno pomalo sumnjam.
Ali moja priča i tamo i ovdje nema tu irinu, nema tu prepotenciju rjeavanje globalizacije ove nae planete i rjeavanje time nastalih problema.
Moja priča i moji komentari su jednostavno usmjereni na to da je kod većine sugovornika uočljivo neprepoznavanje prvenstveno fundamentalizma, njegovog načina nastanka, njegovih načina egzistiranja te razloga zbog kojih je meni neprihvatljiv i čak opasan po slobodu, kako pojedinca tako i drutva uopće. A za takvo to se mogu i ne moram hvatati niti za povijest niti za ekonomska stanja i dostignuća drutva.
U tom svom nastojanju pokuavam zaokruiti cjelokupnu priču od njenog nastanka do krajnjih posljedica (egzekucije predzadnjih aktera te zaokruene priče - novinari CH). Predzadnjih jer je kraj priče tek osuda egzekutora i njihovo sankcioniranje.
Pokuavam pokazati da zapravo su fundamentalisti ti koji "rue" i vrijeđaju svoje SVETINJE dok se zduno trude, ciljanoj grupi koja ili ne tuje ili je indiferentna, nametnuti obavezu tovanja svetinje...
No, da ne duljim, jer ću se samo do u nedogled ponavljati...
I da, okrstit ću te s prijatelju dragi bez obzira na to koliko nam se i da li nam se stavovi razlikuju ili podudaraju. Naime ja s tobom, a nadam se i ti sa mojom personom, razgovaram samo na razini iznijetih stavova i po njima donosim zaključke ne o tebi osobno već samo o, za mene vaeće ili nevaeće, tvojim stavovima. Tako ću ti svakako, ako to tako protumačim, bez pardona reći da ti je stav glup, zločest, dobar, valjan, napredan. To naravno ne znači da si i ti glup, zločest, dobar, napredan. Za boga miloga, toliko se ipak ne poznajemo. Mi samo na bazi virtuale razmjenjujemo stavove i u toj mjeri smo i nekakvi virtualni prijatelji...
23.01.2015. (14:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
naravno, drago mi je da si prihvatio razgovor...
zapravo ispada da ja zagovaram tezu da islamski fundamentalizam zbog tih povijesnih razloga ima pravo biti neto posebno... moda čak izuzetno i jako ograničeno i to, ne isključujem do kraja, ali daleko mu bilo; ja prvenstveno tvrdim to da zapadnjačka suvremenost ne moe fundamentalizam islamskog tipa nipodatavati iz istih razloga kao to bi mogla neki svoj, europsko-američki (faizam, staljinizam...) jer "domaći" fundamentalisti su sisali istu sisu stoljećima i razlikuju se od svojih protivnika samo po shvaćanjima i smjeru koji zagovaraju, a ne i po uvjetovanosti povijesnim prilikama; otuda i pravo islamistima da kau da su oni istovremeno i borci za ravnomjernu raspodjelu svjetskog bogatstva; pa ja njihovu borbu ne doivljavam drugačije nego kao situaciju u kojoj vele - čekaj braco, pa zato bih ja i dalje doputao da me dere kao do sada; malo čudnim i nedoputenim sredstvima, ali ta nedoputenost sredstava ne znači i nedoputenost cilja; zar nije njihov cilj: preraspodjela pljačkom stečenog bogatstva... ne kaem da su neto posebno poteni, ali samo ne ele da ih bledoliki vie deru nakon svih silnih stoljeća...
bojim se da za čekanje razvoja stvari u punom tijeku neće niti biti puno vremena imamo li u vidu klimatske i gospodarske katastrofe - hoće li se EU uruiti kao Rimsko carstvo ili će predsjednik EU komisije za sto godina biti tamnoput... jer - uz duno potovanje - taj zapadnjački "fantom Slobode" koji je u velikom broju slučajeva tek puka negacija idola (primjerice, izvanredno opisan kod jednog tulića, pa ljudi moji, zar ja stvarno vidim bijele mieve, pa to je on opjevao prije pola stoljeća???) vodi nas u tri krasne i mislim da ćemo se oko te fundamentalne činjenice morati usuglasiti - pa ovo kuda ide ovaj svijet je katastrofa, a tome nije da nije kumovalo i slobodarstvo, odbacivanje svih ideala i tradicije zapada; ne kaem da je ključno - ali je doprinjelo ako nije bilo u mjeri ivota i stvari - koje jesu da jesu, a koje nisu da nisu, kako ono bjee?; e pa ako je tome tako i ako je siguran pokazatelj uspjenosti ovog koncepta to to nije uspjean, u tome to nas same vodi u propast - čemu onda u korijenu sjeći te fanatike i bosti ih, zar nisam jo u početku citirao Mulischa koji je lijepo napisao da će svaki od njih odustati čim mu ideal postanu lcd i hladnjak?
ovo sa glađu i fundamentalizmom ima veze utoliko to sam tim primjerom htio reći da solidarnost u gladi ubija fundamentalizam - od gladi nam ni na kraj pameti ne bi bilo da se uvjeravamo tko će nam pomoći nego da sami lovimo ribu... zapravo, ne razumijem zato si se ti ograničio na pusti otok:)? pa danas ljudi kada govore jedni drugima okrueni milijunima stvaraju uasnu buku u komunikacijskim kanalima, ja mislim da bi pusti otok samo pomogao po tom pitanju jer bi dva čovjeka istinski zainteresiralo čuti ono to mu onaj drugi ima za reći... :)
kui, to a priori zagovaranje da svete stvari ne postoje istodobno jest zagovaranje svetosti principa nesvetosti; pa to je piljenje grane na kojoj sjedimo, anti-aksiomatska aksiomatika... veličina čovjeka jest u tome da prihvati kritiku svih, svih, svih njemu vanih stvari i stalno ih ispituje... osjećam se prozvanim kao netko tko zagovara da potpiemo devetog maja kapitulaciju u Reimsu pred protivničkim snagama, ma nije to tako strano ď)) ono to si mi ranije zamjerio u pogledu toga da ponaanje CH i sljedbenika nije ok, pa ja sam citirao njihove izjave; upravo su oni govorili - sloboda riječi je sveta stvar, naa pera su isto tako oruje; pa te će "stihove" pronaći kad izgugla na milione u riječima potpore zadnjih mjesec dana, nisam ja to izmislio...
vjerojatno sam previe zabrinut i previe unezvjereno promatram ovu nau kugletinu koja puca po avovima, strah me iz moje ablje perspektive za djecu, to li... pogotovo kada vidim tko to sve vodi i kakvi su im motivi... mislim da je izlaz upravo u nama, pojedincima zapadne civilizacije, mi moramo odbaciti taj plat vrijednosti kojima nas zasipaju, od konzumerizma, bogatstva, političke korektnosti, moramo te ograde izbaciti iz vlastitih srdaca i onda će se zidovi oko nas sruiti kao termitima pojedeni... moramo skuiti da upravo jesmo na pustom otoku, dva čovjeka koji se mogu ili poklati oko jedne ribe ili zajedno dalje loviti pozdrav i hvala ti to si me sasluao! i volio bih i ja jednom iz svog blatnog sela i slamnatog krova prismrditi do tog Pariza kojeg si tu gore poslikao, nek ti je bilo sa veseljem i mirom :)
23.01.2015. (16:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
j. ili nas dva govorimo drugim jezikom ili o odvojenim temama.
Meni je tvoj pogled na fundamentalizam (ma čiji on bio i od koga potjecao) u najmanju ruku, komformističan, a usudim se čak reći i da mi je pogrean.
Kao to je bit demokracije da i onaj najmanji pojedinac i ona najmanja grupica ljudi MORAJU imati ista prava, obaveze i slobode poput ostale većine i tu nema mekoće i popustljivosti, tako i u definiciji fundamentalizma i reagiranju na njega nema: "ne diraj mečku".
Ja se osobno slaem s mnogim tvojim uočavanjima svjetsko- europsko-hrvatskim problemima, ali to nema nikakve direktne (pa ni indirektne) veze s naom diskusijom o fundamentalizmu i njegovom tetnom djelovanju bilo gdje i bilo kada. Osobito u sekularnoj dravi poput nae.
Nadalje, solidarnost i glad ne ubijaju fundamentalizam. Oni omogućavaju jedan dio naeg suivota - onaj egzistencijalni. Fundamentalizam jedino moe zaustaviti i spriječiti sloboda pojedinca u drutvu, ma kakvog uređenja to drutvo bilo. Zato misli da je krćanski fundamentalizam drugačiji od islamskog? ta je pozivanje krćanskog popa s oltara i bacanje anateme na nevjernike neto drugačije od bacanja fetve imama? ta su kriarski ratovi drugačiji od ovog rata koji vodi samozvana islamska drava? ta je spaljivanje vjetica u ime boga drugačije od masovnih ubojstava koja se trenutno vre u ime i za ime vjere?
Ako ja vjerujem u svog Boga kao neko vrhunsko biće, ako mu se molim kao nečem savreno dobrom, ako očekujem da me blagoslovi svim dobrim, kakvu sliku tog istog Boga aljem tebi kad ti prijetim njegovim gnjevom i svom njegovom snagom i moćima koje će te, ako ne liiti ivota, ono u najmanju ruku srozati u neto nedostojno ljudske vrste? Zar bih se nakon od mene prema tebi, ovako i ovakve odaslane slike trebao naljutiti, pa čak te i ivotno ugroziti, kad mi tu MOJU sliku MOG Boga saspe u lice.
Evo gdje počinje nae razilaenje u pogledima. Ti cjelokupnu priču počinje od trenutka TVOG crtanja MOJE slike MOJE svetinje i komformistički zaključuje da si "kriv"(u najmanju ruku nisi trebao) to si nacrtao sliku koja ironizira moju svetinju.
Dočim, ja priču započinjem mojom eljom i nastojanjem da te uvrstim u svoje istomiljenike i sljedbenike mog boga. Pritom ti nema ama ba nikakvih problema s time u to i u koga ja vjerujem, samo eli da te ostavim po tom pitanju na miru. Dok je ovo na nivou ravnopravne diskusije sve OK, obadva uivamo slobodu izbora hoćemo ili nećemo. Ali ako ti ja krenem prijetiti svojim bogom i njegovim moćima počinje ona gore već spomenuta priča. I to, barem po meni nema ba neku direktnu vezu s onim gore svime od tebe spomenutim. Slaem se da jedan dobar sociolog u nekakvom svom znanstvenom radu o fundamentalizmu neke skupine treba i mora uzeti sveukupnu sliku. Međutim u ovoj naoj prepisci priča je sasma druga. Priča i cjelokupna diskusija je zapravo na temu: jesu li se ili nisu novinari CH narugali nečijoj svetinji i jesu li to uopće trebali raditi. Moj i Perin zaključak je da se nisu narugali ničijoj svetinji, nego su se narugali(ironizirali su, pobunili su se) nečijem htijenju (namjeri, pokuaju) nametanja svoje svetinje (pa i uz primjenu sile) i onima kojima to nije svetinja. Jesu li to trebali. Da svakako i divim se njihovoj hrabrosti. Evo jo jedne točke naeg mimoilaenja - isčitavam da je tvoj stav puno "mekaniji". "Znali su u to diraju. Bolje da su ih pustili na miru..."
To isto kao i za onu poslovicu: "Pametniji poputa." DA, zato nam budale vladaju svetom...:)))
23.01.2015. (18:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
vidi da smo se ipak negdje malo nali, uvaio si da bi za neku socioloku raspravu ila moja argumentacija...
ovo sa prijetnjama Bogom... nisam ba siguran to je bilo prije, koko ili jaje, da li su prije bile karikature ili prijetnje? jer ako su karikature bile prve, čemu su se one smijale ako prijetnji jo nije bilo? ne znam historijat stvari tako duboko i ne mogu, ne elim ovdje i sada nagađati, bilo bi to zanimljivo istraiti... uglavnom, veli, karikature su bile posljedica prijetnji, jer inače to sve pada u vodu ako su bile posljedica golog postojanja teologije; ali čemu su prijetnje bile upućene ako karikatura jo nije bilo? :) ako je samo deklariranje vjere nametanje, tada je to i deklariranje nevjere, nije li? uvijek ćemo doći do kokoi ili jajeta, ima li tu uopće logičkog izlaza osim odustajanja?
zatim, ja ne mislim da je neki drugi fundamentalizam drugačiji, nego mislim da pristup s ovog terena "vlastitom" fundamentalizmu mora biti otriji nego li tuđem naprosto zato to je nastao iz istih premisa, a ne kao ovaj strani, pogotovo ako u genezi potonjeg imamo prste svojih predaka...
na kraju, ne slaem se da budale vladaju svijetom; vladaju promućurni, pohlepni i lukavi... zato to su im pametni/moralni popustili u strahu za vlastitu glavu/rit...
ajd ivio i laku noć
23.01.2015. (21:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
Ima Pero pravo. Iluzorno je diskutirati s tobom. Slua svoje misli i na njih odgovara. Uopće ne konstatira temu i bit diskusije.
Ne radimo socioloku raspravu i ne piemo doktorsku disertaciju.
Uopće nisi pročitao moj komentar niti kod Perceta niti ovdje, ili ne razumije to je to fundamentalizam. Ja ti uporno tumačim da fundamentalizam ne počinje mojom eljom da te preobratim, nego trenutkom kad ti uskratim slobodu izbora hoće li se ili neće preobratiti i kad tvoju neelju protumačim kao moju ugrozu i kao TVOJ napad na moju slobodu vjere, a ti mi uporno podmeće: da li su prije bile karikature ili prijetnje. Aloooo, da nisu bile prijetnje, ne bi bilo fundamentalizma, ne bi bilo niti potrebe za karikaturom i time i naa cijela ova priča ne bi bila niti vođena. A vjerovao sam da sam ti pričom o pustom otoku predočio vrlo zorno cjelokupni scenarij. Ako bilo koju kariku tog scenarija izbaci onda fundamentalizma nema i priča je bespredmetna. Ne znam jesi li u stanju pojmiti, ali cijela priča oko CH je eklatantni primjer fundamentalizma s najgorim mogućim posljedicama. Kakve kokoi, kakvo jaje? Ili ne shvata ili namjerno zamagljuje?
Otkud ti uopće ideja da fundamentalist prepoznaje VLASTITI fundamentalizam? Zaključak ti je van pameti i van svake logike. Pa da ga prepoznaje a ne odriče ga se onda je zločinac i diktator - uskraćuje drugome slobodu i nameće svoju volju u nečemu to čak i bog u svakoj vjeri dozvoljava - slobodnu volju vjerovanja ili ne.
To to u određenim postupanjima naih predaka pa i suvremenika prepoznajemo fundamentalizam nas oplemenjije, čini svjesnima i uči nas da ga određenim sredstvima i postupcima isključimo iz sredine u kojoj ivimo, ali nas niti opravdava niti nam nameće manju ili veću otrinu. To mi zvuči kao da mi tvrdi kako je voda iz tvoje pine mokrija od vode iz moje pine...
Laka noć i tebi.
23.01.2015. (22:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
ja sam pričao o konkretnom slučaju, a ti dedukcijom izvodis zaključak da karikature nisu bile prve, no jesi li siguran u to, to ako jesu? pa to bi islamisti zabranjivali ch-u, vjerojatno nisu ni znali za njega dok ih se nije dodirnuo?
nisam rekao da fundamentalist prepoznaje vlastiti fundamentalizam, nego da zapadnjak mora drugačije tretirati fundamentalizam nastao u vlastitom sokaku, nisi ni ti bas pročitao moje mudroslovlje:-)
ne pričam o fundamentalizmu naih predaka nego o tome da su njihovi postupci generirali islamski fundamentalizam... tvrdim da je voda iz nae pipe mutnija...
24.01.2015. (09:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
j. stvarno neću vie. Kakvom dedukcijom? Pa nije CH fundamentalizam i svoju priču isisao iz malog prsta. Fundamentalizam je bio, jeste i biti će nevezano za postojanje CHovaca. I sad je u punom zamahu od strane nove islamske drave.
Pitanje koje ti podmeće ispod ita je ustvari jesu li CHaovci smjeli, imali pravo prvenstveno reagirati, a potom ako su i reagirali jesu li to trebali ba karikaturom "njihove svetinje". Komformističko shvatanje na koje te i Pero i ja već nekoliko puta pokuavamo upozoriti.
To pitanje je jednostavno deplasirano i pomalo kukavičko. Dečki su reagirali po svojoj savjesti i vjerujem da su bili duboko svjesni u to se uputaju. Osobno se divim njihovoj hrabrosti da su stali u obranu ljudskih sloboda u izboru hoće ili neće vjerovati u to i koga.
Kako će se tko i hoće li se bilo kako boriti protiv fundamentalizma stvar je svakog pojedinca, ili uopće drutva kao nekakve cjeline. Drava nekakvim svojim uređenjem i zakonima, propisima a ponajvie edukacijom i odgojem.
CHaovci su odabrali da to rade kroz svoju profesiju i rad: pisali su i objavljivali te i nadalje piu i objavljuju karikature i satiru na, ne samo fundamentalizam već i na sveukupna događanja kako u svojoj sredini tako i u svijetu. Jesu li pritom i zarađivali? Pobogu, naravno da jesu. Mi smo u kapitalizmu i svi ivimo od nekakvog rada (bilo svog ili tuđeg).
I ne, prijatelju virtualni, ti ne čita dobro komentare. Jo u gornjem komentaru ti kaem:
Zato misli da je krćanski fundamentalizam drugačiji od islamskog? ta je pozivanje krćanskog popa s oltara i bacanje anateme na nevjernike neto drugačije od bacanja fetve imama? ta su kriarski ratovi drugačiji od ovog rata koji vodi samozvana islamska drava? ta je spaljivanje vjetica u ime boga drugačije od masovnih ubojstava koja se trenutno vre u ime i za ime vjere?
tvoj odgovor:
ne mislim da je neki drugi fundamentalizam drugačiji, nego mislim da pristup s ovog terena "vlastitom" fundamentalizmu mora biti otriji nego li tuđem naprosto zato to je nastao iz istih premisa, a ne kao ovaj strani, pogotovo ako u genezi potonjeg imamo prste svojih predaka...
moj odgovor:
Otkud ti uopće ideja da fundamentalist prepoznaje VLASTITI fundamentalizam?
to ja u ovome nisam ubrao? To da su islamski fundamentalisti drugačiji od krćanskih? Ili kako ti spomenu da je jedna voda mutnija od druge. Moe se reći i tako, ali zaključak je da se niti jedna voda ne moe piti ili ako hoće: voda mora biti čista da bi se pila. U dananje vrijeme globalizacije, naalost ni fundamentalizam nije ostao u okvirima samo svog lokaliteta gdje je nastao...
24.01.2015. (09:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
OK, neću ni ja... hvala to si prihvatio razgovor pokazujući da te ne zanima samo arkadijski sklad miljenja... i hvala to me nisi vrijedjao... lijep ti ovaj podloak od mora! pozdrav:-)
24.01.2015. (16:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
U stvari razlozi mog odustajanja ima drugu konotaciju. Zato? Pa u najmanje mogućem saetku: moralni problem je potisnut zato to je tijek događaja monstruozan, nije se smio dogoditi, a ljudi nisu u stanju ni izreći kaznu niti oprostiti, takva se zbivanja ne mogu prostim pričanjem (prepiskom) svladati. Cjelokupno ozračje dananje rasprave o istom je toliko nabijeno emocijama i svatko mora biti spreman da i sam bude uvučen u raspravu na razini na kojoj nije moguća nikakva ozbiljna rasprava.
Takvi procesi dovode do učestalijeg propitivanja udjela u krivnji onih koji nisu direktno pripadali zločinačkim kategorijama, a ipak su imali svoju ulogu u reimu u istom onom omjeru kao i oni koji su utjeli i prihvaćali situaciju iako su imali mogućnost da o tome progovore. Time samo potvrđujemo tezu da se moralno ponaanje ne razumije i ne primjenjuje samo po sebi. Čovjek se povodi za primjerima, isto tako i djeluje, dakle sukladno svojim prosudbama. Budući čovjek nije samo racionalno biće, već je i biće koje se nalazi u svijetu osjetila koja će ga dovesti u kunje, to se ponekad nalazi u situaciji da katkad ne slua ni razum ni srce. Stoga se njegovo moralno ponaanje ne prepoznaje samo od sebe, i ne podrazumijeva samo po sebi već po njegovoj moći spoznavanja i razlikovanja dobra od zla.
Zaključak: ova naa prepiska moe do u nedogled jer nita to je ljudsko nije nam strano...
A da zlo bude potpuno, ono to uzrokuje nijemi strah je upravo u tomu kako sve to moemo reći jest: to se nije smjelo dogoditi.
24.01.2015. (17:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Emi Gablo
đes bolan?
24.05.2015. (13:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
alkion
O'o u P.M. i ne da mi se vie vraćat...:)))
04.06.2015. (17:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
trill
Ma vratit će se ti s vremena na vrijeme...proričem :)
16.08.2016. (13:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Moja rodna gruda
Srdačan pozdrav i svako dobro!
17.09.2017. (08:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Newsjj
Prijatelju, samo provjera kako si mi
16.03.2019. (16:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...