Komentari

apatrida.blog.hr

Dodaj komentar (19)

Marketing


  • lion queen

    naravno da je samo jedan Bog, ali ima puno različitih imena. mislim da je dalai lama rekao da bi se svatko trebao držati svoga Boga u svom podneblju, a ne dolaziti tamo....mislim da je htio time reći da je jedan Bog, da nema smisla putovati daleko, kad ti je tvoj Bog nadohvat ruke. mislim da ja s tim ne bih imala problema. i muslimani kažu da je jedan Bog, židovi isto...svi se dakle slažemo da je jedan Bog...a kakvo ime mu je koji narod dodijelio, manje je važno :) čini se da je jedan Bog poveznica svih naroda iako pripadnici nekih ne misle tako :)

    avatar

    13.07.2014. (23:26)    -   -   -   -  

  • Valcer

    Dobro reče lion queen i slažem se s njom.

    avatar

    14.07.2014. (06:37)    -   -   -   -  

  • NF

    u svakom slučaju vjerujem u istočne tehnike, koreanski liječnik kojeg sam upoznao preko zajedničkih prijatelja mi je pomogao u ključnim trenucima, nakon što sam se nakon milenijskog hodočašća u rim definitivno oprostio sa zvaničnim kršćanstvom. popout nietzscheu jako mi je drag ostao kris (christus), s institucijama imam ozbiljne probleme.

    avatar

    14.07.2014. (13:20)    -   -   -   -  

  • Sjedokosi

    pa, makao se zvao, jedan je i živi u nama, s nama. Stvar je svakog od nas kako ga vidi i kajo ga osjeća. :)

    avatar

    14.07.2014. (14:18)    -   -   -   -  

  • jelen

    Ne sviđa mi se naročito korištenje Buddhine Dharme u svrhu osmišljavanja neke druge religije, nikad mi nije bilo po volji takvo relativiziranje. Ali to je naravno samo moj osobni stav i ništa više- ako nekome stvarno koristi da bolje razumije kršćanstvo i da zato bude bolji čovjek, korisniji sebi i drugima, to je onda jedino što je bitno!
    Bilo bi vrlo zanimljivo čuti što je gospodin sugovornik što točno imao na umu :-)

    Kakvo poimanje duhovnosti će netko usvojiti to naravno odrađuje jedino njegova karma.
    U vezi ovoga što je rečeno o Dalaj Lami u komentaru poviše, to treba malo pojasniti jer danas su nažalost popularna pojednostavljena i površna shvaćanja, često na razini jeftinih doskočica.
    S obzirom kakvi su sve zapadni pacijenti lutali po Indiji i gnjavili ga tijekom zadnjih 40 godina siguran sam da bi im rekao bilo što samo da ga ostave na miru :-)) To je samo jedna vrsta filtera koji veliki učitelji primjenjuju na svoje prpošne novake
    To ne znači da on relativizira Buddha Dharmu. Jednostavno takav visoki učitelj, bodhisattva, razumije da su ljudi različiti i da je karma ljudi različita, ako netko pristupa buddhističkom učenju iz puke radoznalosti ili nekakvog eksperimenta tipa „ajde da malo probam kak će se to meni svidjeti“ i sl. onda taj logično trati svoje vrijeme i vrijeme učitelja- jer ide u duhovnost sa svjetovnom motivacijom milovanja svoga ega. S druge strane ako povoljna karma dozrije u nekome, bio on Eskim ili Afrikanac onda ga sigurno njegova rasa i nacija neće omesti u uzimanju utočišta u Buddhi, Dharmi i Sanghi.

    Da je Dalaj Lama smatrao da dragocjena duhovna baština koju su akumulirali majstori tijekom tisuća godina, a koja je sačuvana u tibetanskim samostanima, ne treba biti dostupna strancima onda sigurno ne bi 1971.g. ustanovio u Dharamsali institut baš s tom namjerom, a niti bi mogao biti smatran Bodhisattvom ako bi nekoga na temelju nacije ili države porijekla odgovarao od onoga što je u ovome životu najdragocjenije i najkorisnije.

    avatar

    14.07.2014. (15:06)    -   -   -   -  

  • odmak

    Kao da nitko nije shvatio bit. Žao mi je.
    Ne namjeravam promijeniti vjeru. U potrazi sam. Možda bi za razlog moje potrage bilo dovoljno reći da je ono što naizgled živimo nešto posve drugo od onog što zapravo živimo, a naša duša je u takvom proturječju, zarobljena u granice potpuno neprimjerene njenoj slutnji i potrazi. Kao ptiče golo, rekao bi TIn. Zarobljena. U nezamislivom zatvoru zabrana, dogmi, običaja. Skoro bez mogućnosti da poleti slobodno. Jeli smrt jedini izlaz za dušu. Ili se uistinu mora ponavljati u ovostranosti ili možda u onostranosti. Jeli moguće sve ostaviti i biti slobodan? Kako raskinuti veze neraskidive?
    Onaj tko ima odgovor strahovito je nerazumljiv. Pun zagonetki za ovaj nesavršeni ljudski um i umorno srce. Tko zna odgovor?
    Tko poznaje istinu?
    Blago ljudima čista i postojana srca.

    avatar

    14.07.2014. (22:38)    -   -   -   -  

  • NF

    problem u komunikacije je što tajna mora, a istovremeno ne može biti univerzalna.

    avatar

    15.07.2014. (06:36)    -   -   -   -  

  • Čuvarica pinkleca

    pokušavaš, učiš, tražiš odgovore od drugih da bi lakše našla odgovore u sebi, razgovaraš sa sobom, razgovaraš sa Bogom.....njegovo ime nije važno....
    onu izjavu Dalaj Lame, slično ponavlja i Sai Baba koji je rekao "prvo napunite svoje crkve , a onda dolazite k meni"...
    kažeš,nitko nije shvatio bit....pa kako na vječna pitanje odgovoriti....svatko je dao samo kratku refleksiju, osobnu, subjektivnu....pa ne može se u par rečenica definirati čitava filozofija....
    može se samo reči svoj doživljaj Onog koji jest.....i opet je to samo moj jutarnji, trenutni doživljaj

    avatar

    15.07.2014. (08:17)    -   -   -   -  

  • Pogled izvana

    Još davno u srednjoj školi pročitah knjigu "Zen budizam i psihoanaliza" (Erich Fromm & D.T. Suzuki), i knjiga je ostavila na mene veliki utisak. Ne znam što bih sada mislio o njoj (već si dulje vrijeme obećavam da ću je ponovo pročitati), no činjaše mi se tada kao veliko otkriće, prozor za pogled izvan naše europo-centrične židovsko-kršćanske kulture koja se vrti oko značajnih, ali nikako jedinstvenih, promišljanja o životu i bitku.
    Zemlja je bila okrugla i vrtila se oko Sunca prije nego smo (mi Europljani) znali za to. Tako je i s drugim istinama, koju su tu kakve jesu, a na nama je da tražimo put do njih. Većina nas ne će doseći potpuno prosvjetljenje, no pet svijeća bolje osvjetljava sobu nego jedna. Nastavljamo traganje ...

    avatar

    15.07.2014. (16:46)    -   -   -   -  

  • mercies spill

    Interesantno je da su D.T. Suzuki i trapist Thomas Merton objavili knjigu svojih razgovora "Zen i ptice grabljivice" (Zen and the birds of appetite).

    Moja vjernost Kristu a ne Budi ili Alahu, slična je vjernosti mužu kojeg sa izabrala. Ne znači da nema dobrih muževa poput mog. Ali uvijek sam iznova najviše inspirirana upoznavati svog muža.

    Belmondo M. je napustio svećenićki poziv jer nije bio siguran da je Krist jedini spasitelj. Ipak smatra da je prednost kršćanina u tome što teži k poniznosti pred svojim Bogom.

    Jako me dojmio mladi novak augustinac Elvir Tabaković svojim razmišljanjem:
    Naime, s Božjim pozivom moramo prihvatiti puninu onoga što je pripremio za nas – ne samo lijepe trenutke molitvenog zanosa, veselje zajedništva, itd. nego i križeve poput neslaganja i nerazumijevanja koji su u životu ionako neizbježni.

    avatar

    16.07.2014. (08:57)    -   -   -   -  

  • slatko grko

    da, Bog je jedan , i mene preokupiraju slične teme zadnje doba, pratim te :)

    avatar

    16.07.2014. (18:01)    -   -   -   -  

  • Sjedokosi

    naša duša čaroban je kraj, reče Matoš i vjerujem da je to to. I ona druga srodna mi, je isto takva :)

    avatar

    17.07.2014. (18:03)    -   -   -   -  

  • malo ti malo ja

    Imala sam čast dobro poznavati pok. don Ivana Cvitanovića,
    eeee, kad bi takvi više bilo u "rasadnicima", samo mi se čini
    da je sve više GMO.

    avatar

    18.07.2014. (12:54)    -   -   -   -  

  • odmak

    lion queen, Valcer,
    osjećam se zarobljena u svojoj koži. Usko je usko, preusko.

    NF,
    možda si najbliži rješenju. I mene zanima tehnika, meditacija, iako mislim da i tu treba biti oprezan i bez dobrog vodstva može krenuti naopako ili ne postići ništa.

    Čuvarica pinkleca,
    da to jest problem, ali ... ne znam kako doprijeti tamo gdje želim. Moja dijagnoza mene same je da sam još uvijek zakočena i nepovjerljiva, a možda moje srce još nije dovoljno čisto. Um ne pomaže. Sve sam više toga svjesna. On je svojevrsna smetnja.

    Sjedokosi,
    istina.

    Pogled izvana,
    kad mene ne bude ničega od svega što danas znam neće biti.(mislim da su stoici. Kad dođe smrt, nema mene, a kad sam ja nema smrti- pa se ne treba brinuti). Tako sam mislila, ali već u kršćanstvu postoji mišljenje da se između ovog života i beskonačnog ( u kojem ćemo se naći) postoji i neki prostor u kojem duh ( duša , što god jest )još uvijek ući. Ima tu raznih teorija sličnih i različitih od pakla čistilišta i raja. Na moju primjedbu da su to sve spekulacije ima odgovor da i nisu posve. Čovjek već dugo traži rješenja, sluti ih, a ima nekih koji i znaju. Samo je naš vokabular i način razmišljanja potpuno nepripremljen na takve dimenzije.

    jelenko medenko,
    nekako mi nije drag tvoj odgovor. Čini se da si i ti kao puno ostalih iz drugih vjera konzervativno vežeš samo za jednu vjeru. Ja ne razmišljam u smislu new age. Ne želim napraviti mix uzimajući ono što mi se sviđa, a odbaciti ono što od mene traži napor i određeno odricanje. Istina u 'vremenu', naizgled , ima više. Ali osnove ono, bitno : vidjeti u drugima brata samoga sebe u cijelom bi svemiru trebalo biti isto. A, u tom traženju nije loše, dapače, čuti i druga mišljenja i iskustva.
    Ono što pokušavam naći da se i sama snađem u svijetu u kojem poput bujice , tsunamija neprekidno izvire zlo skoro bi rekla kao dominantna priča.

    mercies spill,
    čitala sam autobiografiju Tomasa Mertona. Je li ova knjiga koju spominješ prevedena na hrvatski?

    slatko grko,
    i ja sam počela pratiti tebe.

    Sjedokosi,
    to je najljepše što vam se moglo dogoditi.

    malo ti malo ja,
    drago mi je da imaš takvo mišljenje o njemu. Imaš li njegove knjige?
    A ovo drugo. Ima ih, ali znaš za onu puno zvanih malo odabranih.

    avatar

    18.07.2014. (17:52)    -   -   -   -  

  • jelen

    Jako cijenim tvoje mišljenje i tvoj blog i tvoje životno iskustvo koje nam prenosiš. Zapravo otkako je nestao Mariano Aureliano još svega dvoje troje blogera pratim i komentiram redovito.

    Oprosti zbog nedragoga komentara- nije mi drago što ti nije drag :-)) Mislim da treba pojašnjenje. Malo sam se zalijepio za nešto specifično što je rečeno o Dalaj Lami, a što nema veze s tvojim tekstom i onda u kontekstu toga je sve skupa, cijeli komentar ispao u drugačijem tonu nego što bi inače bio (vjerojatno). Jednostavno danas ima svačega, svašta se uvuklo u kolektivnu svijest, svakakve doskočice kolaju, površne interpretacije itd. mene to malo smeta jer volim cjelovita objašnjenja, po mogućnosti iz prve ruke, od onih koji su bili na licu mjesta.

    Od ljudi koji su dugi niz godina tijekom '70ih i '80 studirali u Dalaj Laminom sveučilištu koje je otvorio za Zapadnjake kad su počeli dolaziti tamo, čuo sam iz prve ruke izvještaje kako je to izgledalo, bilo je i puno tragikomedije- mnogi Amerikanci bogataška djeca sa zlatnim kreditnim karticama su se motali tamo po Dharamsali, čak se znali i zarediti i paradirali bi neko vrijeme u redovničkim haljama i na kraju ostavili sve i otišli razočarani. S time na pameti jasno mi je zašto je HH DL rekao više puta da nema smisla izdaleka putovati k njemu „po mudrost“.

    Veliš da se konzervativno vežem za samo jednu vjeru- to je istina, jesam klasični pripadnik jedne organizirane religije i to je fakt. Za mnoge današnje prpošne sekulariste, „nesputane tragaoce“, „pronalazače osobnih religija“, kako li se sve već ne nazivaju i ja sam stoga jedna od ovaca, istina ovca iz egzotičnog stada, ali ipak ovca, ne pričam općenito filozofski, nego takve stavove sam iskusio osobno.

    avatar

    19.07.2014. (00:40)    -   -   -   -  

  • jelen

    O Gnostičkim kršćanima smo naširoko raspravljali, sjećaš se sigurno, o Origenu, Marcionu, Saturniju Antiohijskom itd, o Crkvenim Koncilima također. O pitanju reinkarnacije u judaizmu isto tako. Židovska vjerovanja što se događa s dušom nakon smrti su vrlo zanimljiva, vrlo egzotična…
    Muslimanski Sufije su daleko otišli u svojim meditacijama, ostvarili svašta od svjetovnih siddhija (nadnaravne moći, npr. levitacija) pa čak do dubokih duhovnih uvida o samoj prirodi uma. Bon- predbudistički Tibet, šamani od Sibira pa do Amerike Južne i Sjeverne, baha'i, manihejci, nestorijanski kršćani, rusko pravoslavlje, starovjerci… čitao sam o svima njima još u srednjoj školi, poprilično. Katoličanstvo, od prvog osnovne do četvrtog srednje slušao sam vjeronauk, primio sve sakramente koji se po tradiciji primaju kod nas u dječjoj dobi, što više trebam reći o tome?
    Da se natječem na nekom kvizu i da moram birati iz kojeg područja želim pitanja uvijek bi izabrao religijsku tematiku prije bilo koje druge jer se tu najviše pouzdam u širinu znanja.

    Jednoga zanimljivog razgovora s vjeroučiteljicom baš na temu šamanizma se dobro sjećam, jedan razgovor s vjeroučiteljem (koji je došao na zamjenu) o totalitarnoj prirodi materijalizma isto mi je u dobrom sjećanju, vjeronauk mi je definitivno bio zanimljiv predmet iako sam išao u elektrotehničku školu.
    Ne znam zašto me to sve zanimalo, zanima me i danas kao svjetovno kulturološka tematika, duhovno bogatstvo ovoga svijeta je zapanjujuće, to je čudo Svemira. Velika je sreća imati priliku živjeti na ovom svijetu. Zato ne mogu smisliti države u kojima nema slobode vjeroispovijesti. Da se mene pita nikada se ne bi surađivalo sa takvim režimima kao što su Saudijska Arabija i slični. Ono što je najvažnije u životu tamo se negira i zamjenjuje instant rješenjima. To je strašno.

    To što je moj osobni zaključak da je Buddha Dharma jedini zaista cjeloviti put bez slijepih ulica, bez potrebe za dodavanjem ili oduzimanjem ičega, da je u njoj uključeno apsolutno sve što nam treba u ovim prolaznim tijelima na putovanju do Oslobođenja ili do Spasenja ili do pronalaska svoje vlastite prirode uma ili kako već da nazovemo to stremljenje, dok u drugim tradicijama nalazim da uvijek ono nešto još fali ili je manjkavo obrazloženo, pa do toga sam došao valjda vlastitim životnim traganjem. „Brata svojega“ u drugome vidim kroz činjenicu da je konačna priroda svakoga ista i jednaka i nije različita od uma Buddhe. Ako sam zato konzervativan i isključiv ili što već, e pa onda stvarno ne znam kojim metodama traganja postati napredan i uključiv ? :-))

    avatar

    19.07.2014. (00:42)    -   -   -   -  

  • mercies spill

    Mislim da "Zen and the birds of appetite" nije prevedena, saznala sam za nju iz knjige Monah (na hrvatskom) koju je uredio P. Hart. Evo što je napisao o Mertonovom otvaranju prema Istoku, sve bi moglo vrijediti i za Tebe :-)

    Traženje vlastite dubine i vlastitog identiteta upućivalo je Mertona, osobito u zadnjoj dekadi njegova života, na Istok i na budizam. Ne zato da istočnjake obraća...Njegov je kršćanski identitet bio duboku ukorijenjen i siguran, i «nije mu bila potrebna tvrđava okružena visokim zidovima, odakle se bacaju osude na druge religije». Sigurno je da milost Božja slobodno dotječe svim ljudima na cijelom svijetu: «Ne bi li 'katolik' (tj. univerzalan čovjek) mogao i trebao zanimati se za djelovanje Svetog Duha izvan njegovih religijskih granica»?
    ...Mertona je posjetio vijetnamski monah, učitelj zena, Thich Nhat Hanh, u kojem je Merton upoznao «svog brata»: On mi je više brat od mnogih koji pripadaju mojoj rasi i naciji, jer na mnoge stvari gledamo jednako.»... A o sebi još kaže: «Ja sam već 25 godina kršćanski monah i neizbježno sam došao u stadij kad se na život gleda sa stajališta koje je zajedničko svim pustinjacima i samotnicima svih vremena i svih kultura.»

    avatar

    19.07.2014. (06:33)    -   -   -   -  

  • Mayday

    Nakon upoznavanja raznolikih ljudi i zemalja, uzimam si za pravo ne biti religiozna
    vjerujem u neku sveprisutnu, svevremenu pokretačku snagu
    (ne silu!!! to je prestrašna riječ s pogubnim značenjem, kad je na nešto toliko moćno, kao što je pokretanje svega, primijenjena!)
    znatiželjna sam i malo se bojim, ma i malo više, priznajem
    ali ne bi imalo smisla da postojanje sveg znanog nam i neznanog nema smisla, da sve zatuče i u ništavilo povuče entropija
    ima pravilo i definicija
    to što mi pojma ni o čemu nemamo, pa nagađamo onako, bahato, kud koji
    i gložimo se oko broja anđela na vrhu igle, na primjer
    samo je naš problem
    od drveta ne vidimo šumu
    ali tko zna, možda jednom, u nekom drugom prostorno-vremenskom kontinuumu, prilagođenijem našem nejakom umu
    (ako takvo nešto uopće postoji i ako nam bude dano na uvid)
    progledamo.

    avatar

    19.07.2014. (11:46)    -   -   -   -  

  • Pogled izvana

    Najprije želim reći da sam zahvalan svima vama koji ste se potrudili napisati tako opširne komentare na temu koja u ovom površnom svijetu privlači sve manje pažnje.
    @odmak
    Uvijek sam mislio o tebi kako o 100% kršćanki (ili da budem precizniji - sljedbenici Rimokatoličke Crkve), koja punim i iskrenim srcem slijedi što joj Crkva određuje. Stoga bijah malo iznenađen vidjevši da si odlučila svoje spiritualne vidike proširiti i izvan granica određenih strogim kanonima Crkve. Tu mi odlično pristaje citat Mertona (kojeg citira u ovoj diskusiji Mercies Spill) "neizbježno sam došao u stadij kad se na život gleda sa stajališta koje je zajedničko svim pustinjacima i samotnicima svih vremena i svih kultura". I slažem se s njime potpuno, ako dovoljno dugo i ustrajno bušiš po spiritualnosti bilo koje (plemenite) vrste, doći ćeš do sličnih saznanja.
    Premda sam katolik po tradiciji, osjećam to više kao kulturnu nego religijsku vezu. Ne mogu se prikloniti nikakvim svetim knjigama, jer mislim da su riječi racionalni alati, dok se bit i smisao (tko želi može tu dodati riječ Bog) nalaze puno dublje nego riječ može doprijeti. Zen je tu došao vrlo duboko (koliko ja o tome znam). Moje su spiritualne inspiracije vezane uvijek za prirodu - šuma, planina, more, a nikada za građevine (=Crkve). Takvi se trenuci spiritualne inspiracije teško mogu ponavljati svake nedjelje u 10:45 sati prije podne.
    Moja je omiljela izreka da je čovjekov karakter njegov pravi odgovor na pitanje o smislu života.

    Rado bih da netko tko je poznavalac kršćanstva kaže nešto više o tome kada je ideja reinkarnacije izbačena iz kršćanstva. Čini mi se da je to bilo u doba cara Konstantina, ali nemam neki točniji izvor o tome.

    avatar

    25.07.2014. (01:11)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...