Nemam vremena za uvod nego odmah krećem informirati Vas: kad se danas nisam sruio od oka u Kauflandu, onda nikad neću! Čekajući u kauflandskoj pekari ispred vitrine s pecivima, na svojoj desnoj strani ugledah na stubu uokviren "Ugovor s Vragom"! Odmah sam ga uslikao, jer to nije za vjerovati samo riječima. Nikad vie u ivotu neću kupovati pekarske proizvode u Kauflandu! Za moje blinje koji su jo uspavani ili već izmanipulirani u prilogu je sve o Codex Alimentarius! Večina ljudi nije čula za Codex Alimentarius, zar ne? Ako niste čuli za njega, to znači da je elita postigla svoj cilj, jer im upravo to najvie odgovara. Kada biste znali to je Codex, njihov bi opstanak bio ugroen. A upravo to elim postići, ovim pojasniti, jer Codex dolazi. Stavlja se u upotrebu 31. prosinca ove godine. Moda vam u ovom trenutku to nita ne znači, ali nakon to vam obrazloim to je zapravo Codex, bit će vam jasno. Ako ćete nakon toga početi razmiljati o njemu, moj će cilj biti postignut. Codex Alimentarius je skup pravila za regulaciju poljodjelstva i potpunu kontrolu hrane od sjemena do konačnog proizvoda. Pokuat ću na to jednostavniji način napisati to znači njegova primjena. - Pod Codexom vie nije potrebno označavati ivotinje koje su genetski promjenjene, to je do sada bilo obavezno. - Povrće i sjeme će biti izloeno zračenju. Trenutno se to radi samo kod sjemenja i povrća koje mora dugo putovati, kako bi ostalo to due svjee. Pod Codexom će to biti obavezno za sve ivotinje. - Uvođenjem Codexa će sve ivotinje, koje se uzgajaju za hranu ili mlijeko, morati dobivati Monsanto hormon rasta i Monsanto antibiotike. Kod toga ću vam jo reći da je Monsanto najveći proizvođač genetskih uzgojenih ivotinja na svijetu. - Ljudi će oboljevati zbog konzumiranja genetski uzgojene hrane. Tu uskače farmacija, koja će im nuditi pomoć u obliku svojih ljekova. Gotovo svi prirodni lijekovi postaju zabranjeni i označeni kao opasni, a bit će dozvoljeni samo farmaceutski proizvodi. Pa neka mi jo netko kae da je kemija zdravija od prirodnih pripravaka. Prirodni lijekovi su konkurencija farmaciji, te ih zato ele ukinuti. Vitaminski dodaci moći će se dobiti samo na recept. - Codex u osnovi sprečava i ukida prirodno organsko ratarstvo. Da jo jednom sve poveem. Codex Alimentarius će svu kontrolu nad hranom dati u ruke farmaciji i Monsantu kao najvećem proizvoizvođaću genetski prerađene hrane. Ako se ostvare sve crne slutnje, u roku od 10 godina ćemo na policama u trgovinama imati samo genetski uzgojenu hranu, a organske, ekoloke i bioloke neće vie biti. Seljaci će svake godine morati kupovati sjeme od Monsanta, a njihovo sjeme ima ugrađen gen koji sprečava daljnje razmnoavanje. Drugim riječima, ne proizvode sjeme, te seljaci moraju svake godine iznova kupovati sjeme. Naravno, od Monsanta. Dopustite da vam izloim kratki rezime Codex Alimentarium (lat. "knjiga zakona o hrani"). Nakon 2. svjetskog rata odrani su procesi u Nurnbergu gdje su ljudi koji su počinili zločine protiv čovječanstva izvedeni pred sud svjetske zajednice, kojim su predsjedavale SAD i V. Britanija. Jedan od ljudi koji je bio osuđen na zatvorsku kaznu zbog zločina protiv čovječanstva bio je predsjednik golemog industrijskog kompleksa znanog kao I. G. Farben, koji je proizvodio plin koriten u plinskim komorama - Ciklon B, jo su proizvodili čelik za logore smrti i eljezničke pruge, municiju, kemikalije, kao i lijekove. Dakle, predsjednik I. G. Farbena (Fritz de Meer) je bio osuđen za zločine protiv čovječanstva. Sjedivi u zatvoru doao je na ideju da onaj tko kontrolira hranu, kontrolira i svijet! Tako da kad je izaao iz zatvora, otiao je do svojih prijatelja u UN-u i iznio svoje ideje: "Ako preuzmemo hranu, na cijelom svijetu -imat ćemo moć nad cijelim svijetom!" A njegovi su prijatelji u UN-u rekli: "Sjajna ideja!" Tako je stvoreno trgovinsko povjerenstvo (Povjerenstvo za Codex Alimentarius). Trgovina se vrti isključivo oko novca. Posao - profit. Tada su 1962-e rekli mi ćemo raditi za totalnu globalnu prmjenu Codex Alimentarius 31. prosinca 2009. Na duge staze! Uspostavili su gomilu povjerenstava: za ribu i ribarstvo, masnoće i ulja, oraaste plodove, dodatke prehrani za dijetetske potrebe, itd. Trenutačno postoji 27 Codex povjerenstava, postoje regionalne organizacije, dakle, to je golemi birokratski monstrum. Codex je promovirao preko 4000 smjernica, standarda i regulacija o svemu to zakonski moe staviti u Vaa usta, sa iznimkom lijekova. Lijekovi nisu dio Codexa. Standardi Codexa nemaju ba nikakvu teinu. Niko ne brine o tome, pa to su samo standardi. Govorim o organizaciji za regulacijske postavke kojom dominira industrija, a ako nema zakonske teine, koga je briga. Evo malo i o povijesti Codex Alimentariusa prije 1862. Austro-ugarsko carstvo je trailo regulacije i pravila po kojima bi sudovi presuđivali u slučajevima koji se bave hranom. To se nazvalo Codex Alimentarius i uveden je oko 1893. te je trajao do kraja Austrougarskog carstva krajem
04.02.2014. (08:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neto slično, ali sad u Hrvatskom zagorju, u zbiljskoj igri "gruntovčana" sudjelujem i ja...
Dobio sam POZIV za ostavinsko ročite, Ja i samo Ja, bez ostalih imena... bit će Ja i Duh Sveti...
ha, ha, ha...
---------
Film GRUNTOVČANI snimljen u Hrvatskoj, sve vam govori...
"Gruntovčani" nas uvode u svijet podravskog sela u kojem raslojavanje uvjetovano drutveno-gospodarskim prilikama dovodi do brojnih egzistencijalnih problema njegovih stanovnika. Blagim humorom koji često prikriva gorčinu niu se vjerodostojni likovi i situacije u kojima autor Mladen Kerstner na sebi svojstven način ponire u duu podravskog čovjeka.
---------
Mikrokozmos ruralne sredine Podravine, Kreo Golik je snimio po Kerstnerovu scenariju. Mladen Kerstner je u taj scenarij uloio nekoliko godina ivota, biljeeći po seoskim birtijama dogodovtine različitih "likova" koji tvore okosnicu drutvenog ivota u malim panonskim selima. Nezaboravni likovi Cinobera, Presvetlog, Martina birtaa ili Besnog i danas su dio pop-folklora i narodnog ivota u Podravini, ali isto tako i u Međimurju, pa i drugim upanijama uz Dravu.
10 epizoda prikazuje 10 priča u čijem je sreditu lik Dudek (glumi ga Martin Sagner), sa svojim brigama koje proizlaze iz njegova habitusa naivčine, potenjačine, malog seoskog čovjeka.
S obzirom na kultni status ove serije, čudi to u hrvatskoj kulturi ne postoji objavljena barem monografija o Gruntovčanima, ili web-site, npr. www.gruntovec.net. No, ta činjenica manje čudi kad se zna da u naselju Sigetec kod Peteranca (gdje je serija uglavnom snimana), nema ni jedne table ili drugog obiljeja koje bi upućivalo na tu vanu činjenicu. Mladen Kerstner je objavio tek nekoliko knjiga, ali je zato ostavio duboki trag u kulturi Hrvatske.
Iz Wikipedije...
------------------------------
lp, borivoj
http://budan.blog.hr/
04.02.2014. (08:52)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Frankenstein (pokrivi lice rukama, obraća se Waltonu koji je prethodno govorio o svojim znanstvenim ambicijama): Nesretan čovjek! Dijelite li i Vi moju ludost? Jeste li i Vi pokuali utaiti eđ opojnom suom? Sasluajte me; dopustite da Vam otkrijem svoju priču i ostati ćete zapanjeni.
(Mery Shelley, Ftankenstein ili moderni Prometej, napisano 1818. godine, str. 26.)
Pie: Marijan Grakalić
Sasvim je lako moguće da se svi mi skupa vraćamo glini. Zemlji od koje jer mitski Prometej sazdao ljude, upravo sada, danas, u svijetu umjetnih maternica, partenogeneze i umjetnih maternica. Stoga nije neobično zanimanje umjetnosti, ba zbog njene prirode, ba za taj problem. Naime, Aristotel je kao treću od četiri svojstva umjetnosti naveo stvaranje (ĎοΚÎĎ), nakon čega preostaje tek pročićenje (κΏθιĎĎΚĎ). Moguće je to promatrati i sa stanovita usudne biblijske poruke: iz zemlje uzet si bio prah si, u prah će se i vratiti (Post. 3.19.). Imali tu kakvog spasa ili o čemu se radi?
Nedavno je Marija trajh u riječkom Muzeju za modernu i suvremenu umjetnost predstavila multimedijalni projekt Metafizika krvi ili slobodna art vizija DNK ključa. Tu je nastupilo dvadesetak umjetnika i autora, uglavnom izvornih riječkih artista, punkera i njihovih gostiju koji su, svaki u svom mediju i na svoj način sljedeći zamiljeni meandar, izvodili svaki svoju igru. Cijeli događaj nije zanimljiv samo zbog te raznorodnosti i pozivanja na također neupitni urbani karakter scena koja predstavlja (punk, haiku, gotik, piercing, alternativa itd.), već i zbog toga to se tako dogodio istinski homage ne utilitarnoj umjetnosti. Istoj onoj o kojoj govori već spomenuti filozof Aristotel tumačeći da u slučaju kada zvanje postane zanimanje čovjek bude time zarobljen pa izgubi svoju slobodu. Moguće da je upravo takav komunitarizam ono to moe posluiti kao mala ali vrijedna napomena u ćoravim sokacima nae post-moderne, post-kulture i eventualne buduće post-tranzicije.
Druga, također zanimljiva i ne manje značajna dimenzija, tiče se umjetničke anticipacije DNK koda. U genima on se prirodno pojavljuje u obliku dviju spirala dok se nukleotidi, također u predstavi i umjetnici, nalaze na svakoj od njih i dopunjavaju jedni druge. Naravno, ne slučajno. Pri tome isto kao to u stvarnom genomu svaka spirala sluiti za stvaranje jo jedne u koja pohranjuje nasljedne gene, tako ovdje umjetnost i njezini protagonisti unatoč pričama da im je krv nečista jer od njih i tako neke koristi nema, a pri tome oponaajući (u Aristotela, mimesis) vječnu simbologiju dvostruke spirale i slueći se vjetinom (kod Aristotela, techne) koja ne bi bila moguća bez modernog znanstvenog rakursa, dolaze svom ishoditu odnosno neupitnoj slobodi izraza.
Tako se sloboda stvaranja unatoč srdbi bogova to započinje u mita o Prometeju a nastavlja i mnogo kasnije zahvaljujući galvanizaciji, kirurgiji i otkriću elektriciteta u priči o stvaranju čudovina ali ipak artificijelnoga Frankensteina, napisanoj u literarnoj igri za samo jedne noći u dvorcu na enevskom jezeru, moe uočiti u potki ove predstave koju je reirala Marija trajh pri tome moda i neopazice zamjenjujući onu drugu (Mary Shelley).
-------------
lp, borivoj
http://budan.blog.hr/
04.02.2014. (16:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
"PRAVICNOST SE PREMA BOGOVIMA ZOVE RELIGIJA, PREMA RODITELJIMA LJUBAV (POSTOVANJE), A PREMA POVJERENIM STVARIMA (NA CUVANJE) POSTENJE". Ciceron
04.02.2014. (08:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
J ako nemate vadičep pri ruci
http://www.youtube.com/watch?v=u1wROm-OF9w
04.02.2014. (08:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Kuni Shimizu
To Me
Today at 2:05 AM
----
Bukva san:
Thank you for your haiga submission.
all the best,
kuni
-----
Thank you dear kuni!
all the best,
borivoj
04.02.2014. (08:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Pita sin kevu:
.. Mama, zato se moja seka od tetke zove Rua?
.. Zato to tvoja tetka voli cveće.
.. A zato se moja sestra od ujaka zove Dunja?
.. Zato to tvoj ujak voli voće.
.. A ta ti voli mama?
.. Ma Đokice prestani da me zapitkuje!
04.02.2014. (08:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Nemam vremena za uvod nego odmah krećem informirati Vas: kad se danas nisam sruio od oka u Kauflandu, onda nikad neću! Čekajući u kauflandskoj pekari ispred vitrine s pecivima, na svojoj desnoj strani ugledah na stubu uokviren "Ugovor s Vragom"! Odmah sam ga uslikao, jer to nije za vjerovati samo riječima. Nikad vie u ivotu neću kupovati pekarske proizvode u Kauflandu! Za moje blinje koji su jo uspavani ili već izmanipulirani u prilogu je sve o Codex Alimentarius! Večina ljudi nije čula za Codex Alimentarius, zar ne? Ako niste čuli za njega, to znači da je elita postigla svoj cilj, jer im upravo to najvie odgovara. Kada biste znali to je Codex, njihov bi opstanak bio ugroen. A upravo to elim postići, ovim pojasniti, jer Codex dolazi. Stavlja se u upotrebu 31. prosinca ove godine. Moda vam u ovom trenutku to nita ne znači, ali nakon to vam obrazloim to je zapravo Codex, bit će vam jasno. Ako ćete nakon toga početi razmiljati o njemu, moj će cilj biti postignut. Codex Alimentarius je skup pravila za regulaciju poljodjelstva i potpunu kontrolu hrane od sjemena do konačnog proizvoda. Pokuat ću na to jednostavniji način napisati to znači njegova primjena. - Pod Codexom vie nije potrebno označavati ivotinje koje su genetski promjenjene, to je do sada bilo obavezno. - Povrće i sjeme će biti izloeno zračenju. Trenutno se to radi samo kod sjemenja i povrća koje mora dugo putovati, kako bi ostalo to due svjee. Pod Codexom će to biti obavezno za sve ivotinje. - Uvođenjem Codexa će sve ivotinje, koje se uzgajaju za hranu ili mlijeko, morati dobivati Monsanto hormon rasta i Monsanto antibiotike. Kod toga ću vam jo reći da je Monsanto najveći proizvođač genetskih uzgojenih ivotinja na svijetu. - Ljudi će oboljevati zbog konzumiranja genetski uzgojene hrane. Tu uskače farmacija, koja će im nuditi pomoć u obliku svojih ljekova. Gotovo svi prirodni lijekovi postaju zabranjeni i označeni kao opasni, a bit će dozvoljeni samo farmaceutski proizvodi. Pa neka mi jo netko kae da je kemija zdravija od prirodnih pripravaka. Prirodni lijekovi su konkurencija farmaciji, te ih zato ele ukinuti. Vitaminski dodaci moći će se dobiti samo na recept. - Codex u osnovi sprečava i ukida prirodno organsko ratarstvo. Da jo jednom sve poveem. Codex Alimentarius će svu kontrolu nad hranom dati u ruke farmaciji i Monsantu kao najvećem proizvoizvođaću genetski prerađene hrane. Ako se ostvare sve crne slutnje, u roku od 10 godina ćemo na policama u trgovinama imati samo genetski uzgojenu hranu, a organske, ekoloke i bioloke neće vie biti. Seljaci će svake godine morati kupovati sjeme od Monsanta, a njihovo sjeme ima ugrađen gen koji sprečava daljnje razmnoavanje. Drugim riječima, ne proizvode sjeme, te seljaci moraju svake godine iznova kupovati sjeme. Naravno, od Monsanta. Dopustite da vam izloim kratki rezime Codex Alimentarium (lat. "knjiga zakona o hrani"). Nakon 2. svjetskog rata odrani su procesi u Nurnbergu gdje su ljudi koji su počinili zločine protiv čovječanstva izvedeni pred sud svjetske zajednice, kojim su predsjedavale SAD i V. Britanija. Jedan od ljudi koji je bio osuđen na zatvorsku kaznu zbog zločina protiv čovječanstva bio je predsjednik golemog industrijskog kompleksa znanog kao I. G. Farben, koji je proizvodio plin koriten u plinskim komorama - Ciklon B, jo su proizvodili čelik za logore smrti i eljezničke pruge, municiju, kemikalije, kao i lijekove. Dakle, predsjednik I. G. Farbena (Fritz de Meer) je bio osuđen za zločine protiv čovječanstva. Sjedivi u zatvoru doao je na ideju da onaj tko kontrolira hranu, kontrolira i svijet! Tako da kad je izaao iz zatvora, otiao je do svojih prijatelja u UN-u i iznio svoje ideje: "Ako preuzmemo hranu, na cijelom svijetu -imat ćemo moć nad cijelim svijetom!" A njegovi su prijatelji u UN-u rekli: "Sjajna ideja!" Tako je stvoreno trgovinsko povjerenstvo (Povjerenstvo za Codex Alimentarius). Trgovina se vrti isključivo oko novca. Posao - profit. Tada su 1962-e rekli mi ćemo raditi za totalnu globalnu prmjenu Codex Alimentarius 31. prosinca 2009. Na duge staze! Uspostavili su gomilu povjerenstava: za ribu i ribarstvo, masnoće i ulja, oraaste plodove, dodatke prehrani za dijetetske potrebe, itd. Trenutačno postoji 27 Codex povjerenstava, postoje regionalne organizacije, dakle, to je golemi birokratski monstrum. Codex je promovirao preko 4000 smjernica, standarda i regulacija o svemu to zakonski moe staviti u Vaa usta, sa iznimkom lijekova. Lijekovi nisu dio Codexa. Standardi Codexa nemaju ba nikakvu teinu. Niko ne brine o tome, pa to su samo standardi. Govorim o organizaciji za regulacijske postavke kojom dominira industrija, a ako nema zakonske teine, koga je briga. Evo malo i o povijesti Codex Alimentariusa prije 1862. Austro-ugarsko carstvo je trailo regulacije i pravila po kojima bi sudovi presuđivali u slučajevima koji se bave hranom. To se nazvalo Codex Alimentarius i uveden je oko 1893. te je trajao do kraja Austrougarskog carstva krajem
04.02.2014. (08:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Neto slično, ali sad u Hrvatskom zagorju, u zbiljskoj igri "gruntovčana" sudjelujem i ja...
Dobio sam POZIV za ostavinsko ročite, Ja i samo Ja, bez ostalih imena... bit će Ja i Duh Sveti...
ha, ha, ha...
---------
Film GRUNTOVČANI snimljen u Hrvatskoj, sve vam govori...
"Gruntovčani" nas uvode u svijet podravskog sela u kojem raslojavanje uvjetovano drutveno-gospodarskim prilikama dovodi do brojnih egzistencijalnih problema njegovih stanovnika. Blagim humorom koji često prikriva gorčinu niu se vjerodostojni likovi i situacije u kojima autor Mladen Kerstner na sebi svojstven način ponire u duu podravskog čovjeka.
---------
Mikrokozmos ruralne sredine Podravine, Kreo Golik je snimio po Kerstnerovu scenariju. Mladen Kerstner je u taj scenarij uloio nekoliko godina ivota, biljeeći po seoskim birtijama dogodovtine različitih "likova" koji tvore okosnicu drutvenog ivota u malim panonskim selima. Nezaboravni likovi Cinobera, Presvetlog, Martina birtaa ili Besnog i danas su dio pop-folklora i narodnog ivota u Podravini, ali isto tako i u Međimurju, pa i drugim upanijama uz Dravu.
10 epizoda prikazuje 10 priča u čijem je sreditu lik Dudek (glumi ga Martin Sagner), sa svojim brigama koje proizlaze iz njegova habitusa naivčine, potenjačine, malog seoskog čovjeka.
S obzirom na kultni status ove serije, čudi to u hrvatskoj kulturi ne postoji objavljena barem monografija o Gruntovčanima, ili web-site, npr. www.gruntovec.net. No, ta činjenica manje čudi kad se zna da u naselju Sigetec kod Peteranca (gdje je serija uglavnom snimana), nema ni jedne table ili drugog obiljeja koje bi upućivalo na tu vanu činjenicu. Mladen Kerstner je objavio tek nekoliko knjiga, ali je zato ostavio duboki trag u kulturi Hrvatske.
Iz Wikipedije...
------------------------------
lp, borivoj
http://budan.blog.hr/
04.02.2014. (08:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Metafizika krvi i neumrli Frankenstein
Marijan Grakalic / 1 dan prije Veljača 3, 2014
Frankenstein (pokrivi lice rukama, obraća se Waltonu koji je prethodno govorio o svojim znanstvenim ambicijama): Nesretan čovjek! Dijelite li i Vi moju ludost? Jeste li i Vi pokuali utaiti eđ opojnom suom? Sasluajte me; dopustite da Vam otkrijem svoju priču i ostati ćete zapanjeni.
(Mery Shelley, Ftankenstein ili moderni Prometej, napisano 1818. godine, str. 26.)
Pie: Marijan Grakalić
Sasvim je lako moguće da se svi mi skupa vraćamo glini. Zemlji od koje jer mitski Prometej sazdao ljude, upravo sada, danas, u svijetu umjetnih maternica, partenogeneze i umjetnih maternica. Stoga nije neobično zanimanje umjetnosti, ba zbog njene prirode, ba za taj problem. Naime, Aristotel je kao treću od četiri svojstva umjetnosti naveo stvaranje (ĎοΚÎĎ), nakon čega preostaje tek pročićenje (κΏθιĎĎΚĎ). Moguće je to promatrati i sa stanovita usudne biblijske poruke: iz zemlje uzet si bio prah si, u prah će se i vratiti (Post. 3.19.). Imali tu kakvog spasa ili o čemu se radi?
Nedavno je Marija trajh u riječkom Muzeju za modernu i suvremenu umjetnost predstavila multimedijalni projekt Metafizika krvi ili slobodna art vizija DNK ključa. Tu je nastupilo dvadesetak umjetnika i autora, uglavnom izvornih riječkih artista, punkera i njihovih gostiju koji su, svaki u svom mediju i na svoj način sljedeći zamiljeni meandar, izvodili svaki svoju igru. Cijeli događaj nije zanimljiv samo zbog te raznorodnosti i pozivanja na također neupitni urbani karakter scena koja predstavlja (punk, haiku, gotik, piercing, alternativa itd.), već i zbog toga to se tako dogodio istinski homage ne utilitarnoj umjetnosti. Istoj onoj o kojoj govori već spomenuti filozof Aristotel tumačeći da u slučaju kada zvanje postane zanimanje čovjek bude time zarobljen pa izgubi svoju slobodu. Moguće da je upravo takav komunitarizam ono to moe posluiti kao mala ali vrijedna napomena u ćoravim sokacima nae post-moderne, post-kulture i eventualne buduće post-tranzicije.
Druga, također zanimljiva i ne manje značajna dimenzija, tiče se umjetničke anticipacije DNK koda. U genima on se prirodno pojavljuje u obliku dviju spirala dok se nukleotidi, također u predstavi i umjetnici, nalaze na svakoj od njih i dopunjavaju jedni druge. Naravno, ne slučajno. Pri tome isto kao to u stvarnom genomu svaka spirala sluiti za stvaranje jo jedne u koja pohranjuje nasljedne gene, tako ovdje umjetnost i njezini protagonisti unatoč pričama da im je krv nečista jer od njih i tako neke koristi nema, a pri tome oponaajući (u Aristotela, mimesis) vječnu simbologiju dvostruke spirale i slueći se vjetinom (kod Aristotela, techne) koja ne bi bila moguća bez modernog znanstvenog rakursa, dolaze svom ishoditu odnosno neupitnoj slobodi izraza.
Tako se sloboda stvaranja unatoč srdbi bogova to započinje u mita o Prometeju a nastavlja i mnogo kasnije zahvaljujući galvanizaciji, kirurgiji i otkriću elektriciteta u priči o stvaranju čudovina ali ipak artificijelnoga Frankensteina, napisanoj u literarnoj igri za samo jedne noći u dvorcu na enevskom jezeru, moe uočiti u potki ove predstave koju je reirala Marija trajh pri tome moda i neopazice zamjenjujući onu drugu (Mary Shelley).
-------------
lp, borivoj
http://budan.blog.hr/
04.02.2014. (16:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...