Komentari

diogenovabacva.blog.hr

Dodaj komentar (83)

Marketing


  • samohranamajka

    Hahahaha, vjerojatno bi mi prva reakcija bila nešto tipa, ajme meni, iako sam se u prethodnom tek pridružila već načetom načinu sagledavanja, a vrlo mi je blizak komentar Brižljivog vrtlara: "meni je dirljivo di drže slobodne ruke", jer dok ozbiljnost lica (što im je točno u glavi, možemo samo maštati), ova kojoj se doista nema što zamjeriti, kako i sam kažeš, govori jedno, ruke doista govore nešto sasvim drugo, ali ipak ne izvan okvira "muškog" i "ženskog" žanra kako si ga ovdje opisao. Počet ću sa ženskom lijevom rukom, koja je "slobodna" ljevica (gle, također ikonografija: lijeva strana - statistički slabija!): "Prekrižene ruke preko prsa ili trbuha ukazuju na obrambeni stav osobe" ( Daša Poredoš Lavor: Značenje komunikacije u svakodnevnom životu, www.savez-slijepih.hr). Rekla bih da je i u muškića "slobodna", i to desnica, u stavu obrambenog zida pred slobodnim udarcem. Da sad ne raspredamo o tome tko bi mogao imati proljev, napadaj gastritisa, rasporeni šav na volanu haljine, intenzivnu ovluaciju desnog jajnika, erekciju (možda prouzročenu strahom) - ukratko - hoću li ispuniti očekivanja, tuđa, naravno... Sad kad mi je misao ovako krenula, strah i trepet... brrr... Dođe mi da im preporučim jednu svoju frendicu divnog glasa koja je na mom crkvenom pjevala "Ave Mariju". I nisam jedina koja se rastala, hahahahaha... A sad - kidam nalijevo! (Ne politički, nego jedini smjer kojim mogu krenuti da bih došla na put ka WC-u).

    avatar

    23.06.2013. (17:33)    -   -   -   -  

  • blogdogg

    u njenom položaju vidim čednost koju osim pruženom rukom, potencira i lijevom rukom u karakterističnom položaju preko stomaka. cijelom slikom je sveprisutna njihova zajednička energija i očit je naboj. kod njega, čini mi se, ipak dominira ta vojničina koja bi se zbog domovine odrekla čak i ovakve ljubavi...ne znam da li je to slabost, ali tako mi se čini-momak naginje fanatizmu. ma ustvari, što više gledam tu sliku mijenjaju mi se neki dojmovi:
    što reći za njenu expresiju? što krije taj pogled osim predanosti, ljubavi i iščekivanja? ja bi rekao da se u njemu vidi i doza nekog fatalizma...

    avatar

    23.06.2013. (18:16)    -   -   -   -  

  • igi

    Vidjeti mladu prije vjencanja donosi nesrecu. On - vojnik... Sreca mu treba, a s druge strane svaki tren proveden s njom je bitan, jer....On je vojnik.

    avatar

    23.06.2013. (18:37)    -   -   -   -  

  • alexxl

    a meni se povraća od tih ljepuškastih fotki, razglednica
    Uopće fol ni režirana.
    Moš si misliti visokih moralnih vrednota.
    Oboje ni ne znaju di su sve šuplji
    On bu išel u Irak, Iran braniti Domovinu, ubijajući nejač.
    Idem ja sad tam di si ti bil, da plašim wc školjku.
    Ništ osobno, samo moj doživljaj fotke.

    avatar

    23.06.2013. (19:29)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    djeluju kao da su pod nekakvom prisilom. žrtve tradicije, morala ...(?) izgledaju nesretno. izazivaju sućut.

    avatar

    23.06.2013. (19:45)    -   -   -   -  

  • malo ti malo ja

    Što se mladenaca tiče nisam ni očarana ni razočarana, meni
    osobno to je poza, a to ne volim, pa izbjegavam, manje se ljutim,
    jer ne mogu ništa postići.
    Dodirivanje ili odstupnica prije braka pitanje je izbora, odgoja,
    straha da će "stići Božja kazna" ako se dodirujemo.
    Isto je u ostalim slučajevima: ima ljudi koji su bistri ali su tvrdi,
    ima mekušaca koji mogu "u sto vira i u sto dila", ne pašu mi,
    ni jedni ni drugi, krenuti drugim pravcem ili biti pristojan, ovisi.
    Različiti smo po svemu, porijeklom, vjerom, nacijom, bračnim
    stanjem, raznim orjentacijama, samo bi svi trebali imati glavu
    i ne prihvaćati slijepo što govore "autoriteti" svih vrsta. Cijeni u
    čovjeku čovjeka ma koliko god da nam se njegovo mišljenje i
    stavovi ne podudaraju s našim.
    Vraćam se na mladence: kad sam prije pedesetak godina bila
    djevojčica, filali su me prodikama o tomu kako je grijeh sve što
    spada u tjelesno, 6. zapovijed je bila ključna za grijeh ili čistoću.
    Rasla, narasla, prerasla i zaključila samo slijedeće: veliki broj
    "nedonoščadi" je niklo iz tih "čistih" veza koji se ne gledaju, kad
    onop..., dijete ima preko četiri kila. Znam da bi me i u mojoj
    okolini mnogi osudili zbog ovakvog istupa, ali ja jednostavno
    ne podnosim licemjerje ni u jednom životnom segmentu, slijedi
    svoj um i svoje srce, ako još uključiš i savjest nitko te ne može
    dotući. Ukazivanje na grijehe te vrste u budućnosti može samo
    imati posljedice na bračne odnose u četiri zida. Komu to treba?
    Eto, moje mišljenje bez znanstvenog pristupa, što ne znači da
    ne volim pročitati i ono što se naslanja na takve pristupe.
    Bitno je pustiti ljude (ako ih ne možemo podučiti), neka žive u
    svjetlu ili mraku, svakako svi misle da su prosvijetljeni.
    Lipi pozdrav; kod tebe uvijek zanimljivo i "nova lekcija":)))

    avatar

    23.06.2013. (19:56)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Teško mi je sad reći što bi mi bila prva reakcija na fotku. Sad je kasno za to.
    @Emi Gablo, zašto izazivaju sućut? Misliš da bi bili sretni na tvoj ili moj način? Da im treba otvoriti oči? Ili da im naprosto nema spasa?

    avatar

    23.06.2013. (21:03)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    miss zbog svega što sam navela prije te rečenice. pokoravaju se ali to ih ne čini sretnima. ne znam na čiji bi način (možda neki svoj neovisan od očekivanja okruženja?) bili sretni. na ovaj nisu. moj prvi, a i drugi dojam.

    avatar

    23.06.2013. (21:38)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Meni nisu simpatični, ali ne usudim se ići tako daleko da nisu sretni i da ih žalim. Druga je stvar što ja ne bih bila sretna s njihovom srećom. Ono što bi mene gušilo, njih možda oslobađa. Ne znam jesam li dovoljno jasna. Neki ljudi trebaju simbole, tradiciju i da im je to oduzeti na neki način, stvorili bi nove. A ja zaista mislim da oni u svojim okvirima mogu i ne moraju biti sretni. I mislim da je nemoguće osloboditi ih od očekivanja okoline osim nasilu. A to je naravno nehumano. Neki ljudi su u svojoj strukturi takvi da teže organiziranosti, poretku, kultu ličnosti, bogovima i mislim da im to zaista treba i eto, usudim se misliti da su na svoj način s tim i sretni. Neki od njih. I da bi se tako ponašali u bilo kojem okruženju i uvijek bili ovisni o istom.
    Druga je stvar što je meni ili tebi odbojan način njihovog upražnjavanja sreće.

    avatar

    23.06.2013. (21:44)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    miss mislim da je nepotrebno diskutirati o činjenici da je sreća subjektivan doživljaj. to nikad nisam dovela u pitanje. ovdje je riječ o slici i dojmu. ja ne osjećam odbojnost prema ovoj slici ili likovima na slici. niti sam osjetila simpatiju ili antipatiju. niti je riječ o mom osobnom doživljaju tradicije. radi se samo o mom dojmu slike. a najjači i prvi dojam bio je nesretnost likova na slici. ne znam zašto ti to smatraš odlaskom predaleko. pokazala sam sliku svom sedmogodišnjem sinu i pitala kako su raspoloženi likovi na slici, rekao je "tužni su". na nesretnost obično osjetim sućut. svi ostali elementi su zapravo nagađanje i subjektivan doživljaj slike. međutim što se same emocije tiče to mi se čini poprilično jasno. skoro pa školski primjer.

    moguće je osloboditi sebe od očekivanja okoline miss. nikad ne možeš imati apsolutnu slobodu ali opet ima dosta prostora za manevriranje. u svakom slučaju dovoljno da se i čineći poneke kompromise ne moraš osjećati nesretno.
    nemam ništa protiv tradicije koja izaziva osjećaj zadovoljstva kod onih koji je prakticiraju.

    avatar

    23.06.2013. (23:10)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Nisam govorila isključivo o to dvoje sa slike nego ljudima njihovog tipa.
    Nisam ni osporila da je nekome moguće osloboditi se velikim dijelom utjecaja od okoline nego da je ljudima tog tipa to nemoguće.

    avatar

    23.06.2013. (23:13)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    ja nekako ne volim tipovati ovakve stvari. vjerujem da je svatko od nas bar jednom napravio kompromis koji ga nije učinio najsretnijim. no ne volim misliti da postoji vrsta ljudi koji će uvijek radije odabrati biti nesretni nego iskoristiti slobodan prostor i tako povećati razinu vlastitog zadovoljstva.

    avatar

    23.06.2013. (23:35)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Što tipovati? Ja uopće ne govorim o nesreći. Ni isključivo o samoj slici.
    Gle: Kaže Kundera, ne može on ljudima ovog profila, Nadahnutog, zamjerati što mu ne pašu, jer oni nisu za to krivi i ništa tu ne mogu. Ali ni ja tu ništa ne mogu, pa ih nadaleko izbjegavam, iako ih ne mrzim. Ne želim završiti kao pastor Yorick.

    Kundera govori o ljudima određenog profila. Ja govorim također o tim ljudima. Slika mi je samo reprezent ljudi tog profila. Kakav kompromis, kakva nesretnost? Tebi se ljudi sa slike čine nesretni i dalje od toga ne ideš, ja ti pak velim da uopće ne govorim o ljudima sa slike kao takvima, to dvoje imenom, prezimenom i stasom nego "ljudima njihovog profila".

    O tome sam govorila. Ako si pak žalila isključivo to dvoje licem i stasom, bez ikakvog obaziranja na simbole, onda sorry, ne znam o čemu bih tu pričala i onda sam nepotrebno komentirala.

    avatar

    23.06.2013. (23:44)    -   -   -   -  

  • blogdogg

    to je slika navlakuša! stanovita iritantnost koju izaziva prizor iskrene vrednote-slika je kao takva-savršena...nesavršeni smo mi koji tu sliku ne možemo trpit i što nas više ta slika nervira-to smo niže...kao kad imaš majicu na ananas pa kad zagrebeš slika zamiriše...

    avatar

    24.06.2013. (00:35)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    moram priznati miss da mi je ovo s kunderom bilo nezanimljvo ili bolje rečeno nezanimljivije. zaključak kako postoje ljudi otvorenog uma i oni koji imaju potrebu za čvrsto definiram okvirima i kako se međusobno rado mimoilaze nije me zaintrigirao (tim više što s kunderom ne mogu o tome) koliko sam naziv posta i svrha ove slike. odnosno mogućnost svojevrsnog testiranja osobnosti putem slike, muzike i sl. a moći to i iskomentirati direktno sa testiranom ekipom je više nego zanimljivo.:)

    slika je dobar test upravo zato što je puna simbola, nisu mi promakli miss. moj komentar (prvi) upravo govori o mom odnosu prema onome što svi ti simboli meni predstavljaju, odnosno o važnosti koju za mene imaju. ako se njihov utjecaj ne vidi u mom komentaru jedan od zaključaka bi mogao biti da mi ne znače pretjerano. ili recimo da sadržaju dajem veći značaj nego pukoj formi.

    miss kaže:
    "Slika mi je samo reprezent ljudi tog profila" - kojeg profila? u kakav profil ljudi po tebi ulaze ovi sa slike? ja moram priznati da je meni potrebna još koja dimenzija kako bi nešto stavila u točno određeni profil. recimo, osobno poznavanje bi pripomoglo.
    sumnjam da je ovo što je kundera govorio zapravo bio komentar na ljude koje je vidio samo na slikama. :D

    avatar

    24.06.2013. (01:26)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Ali, Emi, ti se jesi odredila prema ljudima koju štuju tradiciju jer si rekla da su žrtve tradicije. Kasnije si rekla da ne voliš tipovanje. Međutim, nisi ga ni sama izbjegla. Rekla si i da govoriš o njihovoj nesretnosti i pretpostavila da mogu izabrati neki drugi put. Pa sam se ja vratila na tipovanje jer je nemoguće izolirati činjenicu da postoje ljudi takvog profila od mogućnosti ili nemogućnosti njihovog izbora i posljedične sreće.
    Ako kažeš da su nesretni jer su žrtve tradicije onda kako možeš kasnije reći da si samo komentirala nesretnost, a ne tradiciju? "niti je riječ o mom osobnom doživljaju tradicije. radi se samo o mom dojmu slike. a najjači i prvi dojam bio je nesretnost likova na slici. "

    Onda bi samo rekla da ti djeluju nesretni, a ne bi to dovela u uzročno posljedičnu vezu s tradicijom. I sad u tom zadnjem komentaru opet spominješ svijest o simbolima. Čemu onda uopće priča o tome da izbjegavaš tipovanje i da je sve stvar izbora kad je jasno da postoje ljudi koji nisu skloni toj vrsti izbora koji omogućuje preveliku slobodu koju zapravo i ne žele?

    Nije ti zanimljiv Kunderin citat, ali sama dovodiš tradiciju u priču predstavljajući ih kao žrtve tradicije. Sad pak kažeš da tvoj prvi komentar odražava ono što tebi simboli predstavljaju iako si rekla, ponavljam "niti je riječ o mom osobnom doživljaju tradicije".

    Možda je moj problem što simbole na slici promatram kao simbole jedne tradicije, ne znam više... Zbunila si me malo. :D

    edit: Kako sad pa kakvog profila? Pa jel mi čitamo isti tekst?
    Nije ti trebala dodatna dimenzija da ih prozoveš žrtvama tradicije i možebitno morala, ok, stavila si upitnik, ali svejedno, da kažeš da su nesretni jer se pokoravaju, a sad meni predbacuješ da sam ih olako uladičila. Hm. Pa pročitaj još jednom taj "nezanimljivi/ji dio o Kunderi" pa ćeš vidjeti da piše ljudi kojeg profila. Citiram:

    Čuvari nedodirljivih, sakraliziranih vrijednosti, kojima ''nije smiješno'', ne vrijeđaju se na svetogrdnu šalu samo u ime apstraktne zaštite svoje Istine, nego zbog negdje u njima duboko usađene potrebe da bude neke Istine

    Ljudi takvog profila. Koji štuju svetinje. I Istinu. O tome se radi.

    avatar

    24.06.2013. (01:36)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Ne znam jel ovo naknadan edit ili mi je promaklo:

    recimo, osobno poznavanje bi pripomoglo.
    sumnjam da je ovo što je kundera govorio zapravo bio komentar na ljude koje je vidio samo na slikama. :D


    Nevjerojatno. Ti si te iste ljude sa slike proglasila žrtvama tradicije, ali ti se iščuđavaš kad se o žrtvama tradicije postavi citat. Jer nije potrebno poznavati ljude da se ustanovi da su žrtve tradicije, ali je itekako potrebno poznavati ih da se ustanovi da su žrtve tradicije. Zvuči ti logično?

    Ti, Emi, ne poznaješ ove ljude sa slike pa si zaključila da su žrtve tradicije i pretpostavljajući da si onda shvatila da govoriš o ljudima tog profila, koji, jel, štuju tradiciju kako rekoh, ja sam nastavila komentirati u tom smjeru, a ti se sad vadiš na nekakvo osobno poznavanje koje tebi nije bilo potrebno da zaključiš to što si zaključila, ali je Kunderi moralo biti potrebno i meni mora biti potrebno.

    Što misliš, zašto uopće taj Kunderin citat u ovom tekstu? I o čemu onda uopće pričamo ako je potrebno osobno poznavanje ljudi da bi o njima pričali, čemu sva rasprava ikad o ikakvim ljudima i profilima ljudi? Možemo onda onda komotno pričati o svojim susjedima s tim da i to nije relevantno jer ti ne poznaješ moje susjede pa ne možeš donositi zaključke kao ni ja o tvojima.

    O čemu ti pričaš? Iskreno me zanima, ovo nije sarkazam.

    avatar

    24.06.2013. (02:02)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    kao što rekoh miss radi se o testu osobnosti. zaključak bi mogao biti i da su naše različite. :)

    moj doživljaj slike jest da ovih dvoje ne uživaju u svom štovanju svetinje i istine već da im je ista nametnuta. sumnjam i da bi previše bili gorljivi u duelima sa neštovateljima tradicije. drznut ću se pa reći da sumnjam i da je kundera mislio na ovakve štovatelje svetinje i istine. :)

    dojma sam da si previše fokusirana na prepucavanje i da jednostavno ne želiš shvatiti ono što govorim.

    "Nije ti zanimljiv Kunderin citat, ali sama dovodiš tradiciju u priču predstavljajući ih kao žrtve tradicije. Sad pak kažeš da tvoj prvi komentar odražava ono što tebi simboli predstavljaju iako si rekla, ponavljam "niti je riječ o mom osobnom doživljaju tradicije"."

    a da miss, jebemu miša...nisam rekla da su nesretni zbog tradicije zato što ja osobno nisam tradicionalist. neki su sretni, i uzvišeni i nadahnuti tradicijom i raznim drugim štovanjima. ovo dvoje nisu ti.
    smijem li tako misliti? :)

    222 sata, taman pravo vrijeme za ići spavat. laku noć.

    avatar

    24.06.2013. (02:22)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Prvo, oprosti ako tako zvuči, nije mi namjera, mene sadržaj ponese ponekad.
    Puno si toga izmiješala i ja ne znam za što da se uhvatim. Smatraš to dvoje žrtvom tradicije, zbog njihove facijalne i tjelesne ekspresije valjda, ali smatraš i da je potrebno nekog osobno poznavati da se o njemu donese sud, profiliraš ih kao tipove od tradicije, a potom ti smeta profiliranje istih. Čak si gotovo sigurna da Kundera uopće nije mislio na njih dvoje kao da ih maltene osobno poznaješ. :D

    Ne znam, tvoj doživljaj slike se dakle svodi na njihovu nesretnost. Ja sam tekst shvatila znatno drukčije i sliku promatrala u kontekstu teksta. Laku noć.

    avatar

    24.06.2013. (02:35)    -   -   -   -  

  • marionetta

    Prvi dojam - odbojnost. I drugi, i treći...i deseti.
    Izgledaju poput Kena I Barbie koji su skinuti sa svadbene torte i postavljeni u drugu pozu, koja bi trebala puno više reći.
    Vjerujem da je fotograf htio istaknuti moralnu važnost trenutka, svečanost, predanost i svašta nešto...ali to je ipak sve samo ceremonija. Brak, ljubav, odnos dvoje ljudi - nešto je sasvim drugo. I to se tu ne vidi (odnosno - ja ne vidim to što želim vidjeti). Doduše, navikli smo na fotografije sretnih i nasmijanih mladenaca, pa ova "iskače" jer nije napravljena po šabloni. Moguće da joj je to i prednost...
    Fotografija je dobro promišljena, likovi su zanimljivo namješteni...sve to stoji, ali...ne.
    Ne sviđa mi se.

    avatar

    24.06.2013. (08:52)    -   -   -   -  

  • wall

    scenarij br. 1 "Darling, u Iraku sam otkrio pravu ljubav-goli, uspaljeni muškarci prepuni adrenalina, zajedničko tuširanje i divne arapske noći pod šatorom; u mojoj jedinici je i princ, čuo sam kad je rekao tati Charlesu - once you try gay, you can't go straight!" scenarij br. 2: "Mucice, žao mi je što si trudna, no otkad sam u jednoj rutinskoj ophodnji slučajno, greškicom, ubio nekoliko žena i djece, ja ne želim biti otac!" scenarij br.3: "Draga,tvoj otac kaže da ćemo se jednom, kad rodiš, ipak zavoljeti (navodno i njemu su roditelji ugovorili brak na neviđeno), no ja volim Mindy i volim pušenje, a ona divno puši i uopće se ne gadi oralnog seksa!"

    najviše tipujem na prvu opciju: tko svojevoljno obuče bilo kakvu vojnu uniformu (a vidi ovu, pravi Dugin ratnik) otvoreni je ili latentni gay, a oružje ( i ostala vojno-ratna ikonografija) samo nastavak opčinjenosti falusima.

    avatar

    24.06.2013. (09:13)    -   -   -   -  

  • geomir

    A meni, svaki put kad vidin vojsku pade napamet šta je reka Einstein:

    "Kad je netko u stanju sa zadovoljstvom marširati strojevim korakom,
    ja ga već prezirem; veliki je mozak dobio zabunom,
    jer za to bi mu bila dovoljna i leđna moždina."


    A i tvoja postavka pod 1.) je samo tvoja!

    Kao što reče @Alexxl, ko ti garantira da ne ide u osvajački pohod!???

    avatar

    24.06.2013. (10:26)    -   -   -   -  

  • samohranamajka

    A sad malo eksplicitnije: ikonografiju percipiram pozitivno samo na razini umjetničkog djela. U praksi mi je doista odiozna, osobito kad se premetne u svoju razgolićenu suprotnost - odsustvo vrijednosti koju zastupa, kao što je, nažalost, slučaj s Vrgorcem i Tinom Ujevićem, kao što je i vidljivo na današnjoj naslovnici bloga. Koliko ikonografija doista drži vodu i traje, izgleda da može ovisiti i o tako banalnim stvarima kao što su autobusne veze, tj. ukidanje istih do Vrgorca. Ovime, naravno, ne mislim da je Tinova poezija ikonografija. U tom smislu ikonografija vojnika u uniformi je također izokrenuta, osobito kod ove fotke. On, naime, ne brani ništa svoje na svom tlu, on je napadač, djeluje na drugom tlu. Isto, ali suprotnog predznaka je kod Tina. Doista mi je labava i šupljikava ova analogija, ali mi je svakako zanimljiva kao uoč. The end justifies the means se premeće u the means justify the end. I da, nelagoda je tu... Priznajem, kod mene ona ista koju osjećam nakon duljeg vremena provedenog u šoping centrima.

    avatar

    24.06.2013. (12:36)    -   -   -   -  

  • blogdogg

    šta samohrana kao ful bi ti bilo sve jedno da ovako 1 uredan i popeglan dasa u ovakvoj uniformi, snažan, obučen da preživi u najgorim uvjetima,
    moćan i impozantan, klekne pred tebe i pokloni ti uho od talibana na lančiću?

    avatar

    24.06.2013. (15:19)    -   -   -   -  

  • samohranamajka

    @blogdogg: Pa, evo, eksplicitno i tebi s obzirom da ti ne dam komentirati kod sebe jer mi se ne gledaju komentari ove vrste na mojim stranicama imajući u vidu njihovu gotovo pa ikonografsku masovnost drugdje: ovako: čitam te, svakako. Ne brini. I tebe, i poneki "duhoviti" komentar tvoje i sličnih vrsta šećući po blogu. Nadam se da sam dobro shvatila i da mi se zapravo ne upucavaš u kontekstu u postu tematizirane ikonografije, ako ništa drugo, ono "muškijanskog" izazova radi. I šutnja je oblik komunikacije. Da, i to isto moram eksplicirati izgleda.

    avatar

    24.06.2013. (18:17)    -   -   -   -  

učitavam...