volim klasiku, Mozart mi je dugo bio broj jedan, ali danas moj tron dijele Bach i Wagner. negdje sam pročitala da je Wagner bio Ludwigova ljubovca, Ludwig ga je obožavao, dok je Wagner njega prezirao, ali je ostao s njim sve te godine zbog - love, naravno. u svakom slučaju, lijepo je gledati takav spektakl uživo.
21.05.2013. (10:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nije ni čudo da je prva izvedba na ovim prostorima bila u Rijeci u doba najboljeg riječkog gradonačelnika Giovvania Ciotte, tada je bio okončan teatro Verdi odnosno današnji HNK Ivana pl.Zajca. Nemam što za dodati, nekako su mi sve te arije dosadne makar ispao neznalica. Superkomičan mi je ona provala Woody Allena: svaki put kad slušam Wagnera, odmah mi dođe da anektiram Poljsku :D
21.05.2013. (11:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ja se sutra spremam na Lohengruna, a u prošlu subotu sam gledala Rajnino zlato na 3. programu HRT-a, jako volim Wagnera, on je, kako i sam kažeš, Zeus na glazbenom nebu, koji svojom glazbom jako nadahnjuje
21.05.2013. (12:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sigurno znaš da su nacisti bili opsjednuti Wagnerom, koji zato nije ni najmanje bio kriv, ali se u komunizmu malko zaziralo od njegovih djela. Ima nešto s Götterdämmerungom i megalomanski zamišljenim tisućugodišnjim Deutsches Reichom.
21.05.2013. (16:39)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
I sam sam gledao 'Rajnino zlato' na HRT3. Iako je inscenacija bila fantastična moram priznati da mi je odvraćala pozornost od samog pjevanja. Da bi to nadoknadio (snimio sam na DVD) ponovo sam pustio reprodukciju ali ovog puta okrenut leđima prema TV ekranu. Bilo mi je ljepše slušati.
21.05.2013. (22:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Negdje sam jednom pročitao, da je Wagner - pišući operu - uvijek zdvajao i očajavao, vjerujući da neće poživjeti prije nego je završi. Otprilike kao da će ga Prst Sudbine u tome omesti. To je valjda bila neka vrst praznovjerne hipohondrije. Kad razmišljam o top ljestvici najgenijalnijih kompozitora, onda osjećam da sveto trojstvo Bach - Beethoven - Mozart zaslužuje biti na vrhu upravo zbog svoje transcendentnosti. Pod njom, naravno, ne mislim na glazbenu i estetsku karakterizaciju transcendentnosti, po kojoj je Bach transcendentan, a Mozart nije, već na stvarnu, životnu i duševnu. Sva su trojica - po ezoterijskim učenjima - bili visoki inicijati koji su lakoćom, prirodno i spontano mogli zahvaćati u svijet istinskih viših, duhovnih sfera te iz njih spuštati "na Zemlju" energiju i estetiku koja se iz kulturna naslijeđa i ondašnjeg kulturnog i civilizacijskog konteksta nikako nije mogla iščitati. Njihova je umjetnost donosila u svijet nešto istinski Novo, kroz postojeći i zadani tehnički i kompozitorski okvir. Za razliku od njih, Wagner je bio "tek" genijalni alkemičar nad postojećom retortom zemaljskog kulturnog naslijeđa, on je umio ekstrahirati iz postojeće Ukupnosti ono najvrsnije. A to ipak nije pretičak transcendencije. U tome je sadržana vrlo značajna razlika unutar dimenzije umjetnosti. Uzmimo primjer Rembrandta i Vermeera: prvi je transcendentalan, uzvišen, nedokučiv, čak i kad prikazuje "Noćnu stražu" na kojoj nema ni anđela, ni eterične svjetlosti s visina; drugi je eteričan, suptilan, lirski itd, ali nije uistinu transcendentalan. Postoje na svijetu zemaljske i duhovne umjetnosti, neovisno o tematici koju "obrađuju". Duhovne uvijek i vazda na čovjeka i na krave djeluju duhovno, dok su one zemaljske izvanredan, prelijep i svake hvale vrijedan medij za naš estetski hedonizam i za dobru i kvalitetnu socijalizaciju mladih, ali ne više od toga. ;-))
25.05.2013. (13:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Alžbeta Bathory
volim klasiku, Mozart mi je dugo bio broj jedan, ali danas moj tron dijele Bach i Wagner.
negdje sam pročitala da je Wagner bio Ludwigova ljubovca, Ludwig ga je obožavao, dok je Wagner njega prezirao, ali je ostao s njim sve te godine zbog - love, naravno.
u svakom slučaju, lijepo je gledati takav spektakl uživo.
21.05.2013. (10:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
nije ni čudo da je prva izvedba na ovim prostorima bila u Rijeci u doba najboljeg riječkog gradonačelnika Giovvania Ciotte, tada je bio okončan teatro Verdi odnosno današnji HNK Ivana pl.Zajca. Nemam što za dodati, nekako su mi sve te arije dosadne makar ispao neznalica. Superkomičan mi je ona provala Woody Allena: svaki put kad slušam Wagnera, odmah mi dođe da anektiram Poljsku :D
21.05.2013. (11:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zena gaza
Ja se sutra spremam na Lohengruna, a u prošlu subotu sam gledala Rajnino zlato na 3. programu HRT-a, jako volim Wagnera, on je, kako i sam kažeš, Zeus na glazbenom nebu, koji svojom glazbom jako nadahnjuje
21.05.2013. (12:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
odmak
Sigurno znaš da su nacisti bili opsjednuti Wagnerom, koji zato nije ni najmanje bio kriv, ali se u komunizmu malko zaziralo od njegovih djela.
Ima nešto s Götterdämmerungom i megalomanski zamišljenim tisućugodišnjim Deutsches Reichom.
21.05.2013. (16:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
semper_contra
I sam sam gledao 'Rajnino zlato' na HRT3. Iako je inscenacija bila fantastična moram priznati da mi je odvraćala pozornost od samog pjevanja. Da bi to nadoknadio (snimio sam na DVD) ponovo sam pustio reprodukciju ali ovog puta okrenut leđima prema TV ekranu. Bilo mi je ljepše slušati.
21.05.2013. (22:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vilko
Negdje sam jednom pročitao, da je Wagner - pišući operu - uvijek zdvajao i očajavao, vjerujući da neće poživjeti prije nego je završi. Otprilike kao da će ga Prst Sudbine u tome omesti. To je valjda bila neka vrst praznovjerne hipohondrije. Kad razmišljam o top ljestvici najgenijalnijih kompozitora, onda osjećam da sveto trojstvo Bach - Beethoven - Mozart zaslužuje biti na vrhu upravo zbog svoje transcendentnosti. Pod njom, naravno, ne mislim na glazbenu i estetsku karakterizaciju transcendentnosti, po kojoj je Bach transcendentan, a Mozart nije, već na stvarnu, životnu i duševnu. Sva su trojica - po ezoterijskim učenjima - bili visoki inicijati koji su lakoćom, prirodno i spontano mogli zahvaćati u svijet istinskih viših, duhovnih sfera te iz njih spuštati "na Zemlju" energiju i estetiku koja se iz kulturna naslijeđa i ondašnjeg kulturnog i civilizacijskog konteksta nikako nije mogla iščitati. Njihova je umjetnost donosila u svijet nešto istinski Novo, kroz postojeći i zadani tehnički i kompozitorski okvir. Za razliku od njih, Wagner je bio "tek" genijalni alkemičar nad postojećom retortom zemaljskog kulturnog naslijeđa, on je umio ekstrahirati iz postojeće Ukupnosti ono najvrsnije. A to ipak nije pretičak transcendencije. U tome je sadržana vrlo značajna razlika unutar dimenzije umjetnosti. Uzmimo primjer Rembrandta i Vermeera: prvi je transcendentalan, uzvišen, nedokučiv, čak i kad prikazuje "Noćnu stražu" na kojoj nema ni anđela, ni eterične svjetlosti s visina; drugi je eteričan, suptilan, lirski itd, ali nije uistinu transcendentalan. Postoje na svijetu zemaljske i duhovne umjetnosti, neovisno o tematici koju "obrađuju". Duhovne uvijek i vazda na čovjeka i na krave djeluju duhovno, dok su one zemaljske izvanredan, prelijep i svake hvale vrijedan medij za naš estetski hedonizam i za dobru i kvalitetnu socijalizaciju mladih, ali ne više od toga. ;-))
25.05.2013. (13:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bernardov riff
Tolstoj ga nije volio (mislim na Wagnera).
Dobar mi je Tolstojev komentar uz jednu ariju u Siegfriedu: "(glumac) je dugo vikao i čudno otvarao usta".
27.06.2013. (11:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
krediti
frizure
20.11.2013. (19:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...