Komentari

metamorfoza.blog.hr

Dodaj komentar (19)

Marketing


  • izvorni život

    Slobodne škole u Hr će zaživjeti samo uz sinergiju entuzijasta koji su za to zainteresirani. Entuzijasta svakako ima, ostaje vidjeti kako će se sve razvijati.
    Pada mi na pamet još jedna zanimljiva stvar u vezi koncepta Slobodnih škola. Većini nas pojam "škola" uglavnom nije toliko ugodan, jer asocira na škole kroz koje smo prošli, temeljene na prisili i totalno krivom, ponižavajućem i bezobraznom pristupu djetetu. Kod Slobodnih škola je stvar potpuno suprotna, kako si i naglasila u tekstu. Mislim da je i odraslim ljudima korisno proučiti koncept ovih škola, jer ga mogu primijeniti i na svoj život. Jer - nikad nije kasno početi otkrivati što čovjeka zaista zanima i posvetiti se svojim stvarnim interesima. U tome je poanta Slobodne škole, a i poanta života kako ju ja vidim.

    avatar

    16.03.2013. (07:12)    -   -   -   -  

  • Sredovječni udovac

    Ta je knjižica o djeci Summerhilla bila jako popularna na mom fakultetu i koristili smo svaku priliku za raspravljati se s klasičarskom profesoricom metodike o slobodnim školama. Očekivat bi bilo poslije tolikog oduševljenja slobodnim školama da će se nešto od tih stavova uvući u školstvo, ali sa Summerhillskom djecom su odrastale i te moje generacije i zaboravljale na ideale o slobodnim školama

    avatar

    16.03.2013. (10:49)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Načelno je Summerhill za moj pojam preslobodna škola, u smislu da ako je nešto škola, onda se tamo nužno uči. Nekako mi je pokazatelj nesposobnosti učitelja da dijete završi školu , a ne nauči ništa ili da nakon godina naukovanja ne dobije interes ni za jedno područje koje se u školi uči.

    Ne slažem se s tobom da dijete ne treba naučiti slušati direktive
    Dijete baš treba slušati direktive..I nije stvar samo u slušanju, poslušnost je ugodna roditelju ali nije svrha sebi.
    Dijete treba naučiti da u životu ne ide uvijek kako hoćemo, kad hoćemo, nego da treba jako znanjem, voljom i požrtvovnošću uprti da bismo ostvarili išta vrijedno (i to možda), a ne ispijanjem kava (što je današnji zajednički nazivnik svakog živučeg Hrvata).
    Dijete i doma i u školi (ali više doma) mora dobiti red, red u ponašanju ( među ljudima, za stolom, u kupaoni, u svemu čega se sjetiš), u učenju, u obavljanju svojih dužnosti i aktivnom sudjelovanju u obiteljskom i školskom životu (za što je Summerhill odličan primjer). Naravno da ne bi smio đak biti rob učitelju (kakav rob?), ali dijete se neće samo naučiti.Ipak će morati nekoga poslušati ,da bi što i naučilo. I treba naučiti poštivati one koji nešto znaju.

    No, svakako, stil učenja (grubost nekih učitelja, netaktičnost i sl), što se uči- i gradivo i ritmika naukovanja i metoda poučavanja, mogućnost da se prilagodi program pojedincu, - trebalo bi mijenjati i poboljšavati.

    Neki si pod 'slobodom ' dopuštaju i bezobrazluk, i neodgojenost i neznanje

    Da sve nije skroz crno, i da ima nade pokazuje npr. primjer padanja u zagrljaj moga djeteta učiteljici, nakon tjedna izbivanja zbog bolesti.... U moje vrijeme , učiteljica nije ni uhom strignula na takvo što, dok je ova današnja , vidjevši nas na drugom kraju hodnika raširila ruke, a ova moja mala onako filmski trčala k njoj i padala u zagrljaj, puse su se dijelile- bi mi i drago i neobično!

    To mi govori da ipak više nije toliko ukočeno (bar u ovom slučaju) i strogo, djeca jesu slobodnija, izgovaraju mišljene značajno opuštenije nego što je naša generacija činila .

    Samo , teško je učiti , zahtijeva napor, a to se sve skupa ne bi smjelo brkati sa 'slobodama' koje danas mnogi žele.
    .

    avatar

    16.03.2013. (13:29)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @Vještičje sijelo, čitam ovaj tvoj komentar i čudim se. Pretpostavljam da nisi toliko upoznata sa Sumerhillom. Iz tvog komentara ispada da je Sumerhill jedna vrsta anarhije u kojoj se ne radi ništa (pametno). U Sumerhillu i drugim slobodnim školama se uči, da ne bude nikakve zabune, samo što je taj sustav potpuno suprotan od onog kojeg svi znamo, jer se djecu ne tjera na učenje, već se pouzdaje u njihov prirodni instinkt za učenjem, kojeg doslovno svatko ima. U osnovi, u slobodne škole idu djeca roditelja koja su jako dobro proučila (poželjno je) osnovnu ideju tih škola. Stvar je sigurno i svjetonazorska i filozofska, skroz sveobuhvatna. Mnogi ljudi misle kako državni školski sustav nije tako loš, ili mu treba tek poneka preinaka, ili treba malo olakšati školske torbe, rasteretiti djecu u pogledu preopširnog gradiva, pa će sve biti u redu ili barem prihvatljivo, To je ok, ako su roditelji zadovoljni s tom vrstom promjena. Ja recimo nisam ni najmanje zadovoljan s tim i želim totalnu promjenu, ne malo drukčiju, nego korjenitu. Nešto kao - napustiti stari sustav i okrenuti se potpuno novom. Najvažnije je u cijeloj toj priči oko školovanja da imamo mogućnost izbora, pa neka svatko bira. Jako me živcira ako ne mogu birati, već moram ono što mi kažu.
    Da li je učiti teško? Je, izuzetno je teško i naporno kada se mora učiti ono što nas ne zanima. Ali i veliko je zadovoljstvo kada samostalno i uz nečiju dobronamjernu pomoć učimo ono što nas zanima, kada istražujemo i vidimo svoj napredak. To je avantura.

    avatar

    16.03.2013. (17:40)    -   -   -   -  

  • metamorfoza

    da bi se uopće shvatila poanta slobodnih škola i što znači pravo na izbor kao i poštovanje djeteta, treba zagrepsti malo dublje, treba iz korijena prekinuti sa starim obrascima razmišljanja, početi od sebe naravno i od onoga što želimo za svoju i opećenitu svu djecu, tj. neke buduće generacije...

    avatar

    16.03.2013. (18:17)    -   -   -   -  

  • blogdogg

    kada sam išao u srednju školu, razred likovnjaka je imao naj cool razrednika, M.Obrovca koji je otac Tamarin. kod njih je uvijek vladao kreativni kaos savršeno posložen. neko je pušio, neko je crtao, neko je igrao šah, neko je učio za druge predmete. ne bih puno elaborirao takvu metodu ,ali je činjenica da je M.Obrovac odgojio fenomenalne mlade slikarice i slikare koji su apsolutno spremni upisivali akademije nakon toga. kako mu je to uspjevalo-ne znam. opet jako zanimljiv i intrigantan post koji otvara radikalne mogućnosti unutar odgoja i obrazovanja. znam da znaš puno o tome.

    avatar

    16.03.2013. (18:56)    -   -   -   -  

  • lawoman

    Kad se sjetim svojih osnovnih skolskih dana 80ih i 90ih godina u Zagorskom mjestu Zlataru, dodje mi da povracam.
    Mnogi ucitelji ne samo da su djecu tretirali kao objekte, vec su prakticirali vlastite zamisli odgoja: cesto bi fizicki kaznjavali djecu losijeg socijalnog backgrounda jer su ta ista djecica uzrocno-poslijedicnom vezom imala slabije ocjene. Umjesto strpljenja i empatije,tu su djecu kaznjavali potezanjem za usi, "packama", oduzimanjem stvari, prijetnjama, "magarecim klupama", pljuskama....lista je podugacka.
    S kojim pravom?

    Kad se sjetim dvije uciteljice, Andjelke Cerni i Valenscak (?) sjetim se i njihovog najzadnjeg pedagoskog pristupa odredjenoj djeci.
    Takvim bi se osobama trebala oduzeti mogucnost drzanja nastave do kraja zivota.
    Kako se ono kaze - "i najmanje dijete ce jednog dana izrasti u odraslog covjeka", a ono sto ta djeca prolaze u skolama, sa sociopatskim uciteljima je traumaticno i ne zaboravlja se lako.

    avatar

    16.03.2013. (20:31)    -   -   -   -  

  • ksenija

    Jako je bahato i van svake pameti uopće pomisliti da se stvarno učenje događa kada neka ( može biti divna , plemenita i gotovo savršena osoba) stoji ispred nas i prenosi nam informacije koje ćemo mi potom zapamtiti i reproducirati. Cijeli taj proces/događaj nazvati učenjem je sramotno i primitivno.
    Taj proces je sličniji Pavlovljevom uvjetovanju. Ne bi vjerovali,ali u našim školama se zapravo primjenjuje taj sistem. Kada kažeš točan odgovor dobiješ peticu!!! Uopće nije važno razumiješ li što si rekao, nije važno zanima li te zapravo to što govoriš, I] ti [/I]uopće nisi važan.
    U slobodnoj i sl. školama se po prvi put u sređište pozornosti stavlja dijete. Po prvi put cjelokupni razvoj čovjeka dolazi u prvi plan.Za ne vidjeti to moraš biti potpuno slijep. Djeca iz naših škola izlaze bez da su nadogradili vlastita znanja i potpuno je nebitno što su završili osnovno ili srednjoškolsko obrazovanje jer nemaju osnovna znanja i vještine za preživjeti ,a kamo li što drugo. Naša djeca kada izađu iz srednje škole gotovo da ne znaju speći jaje na oko.Naravno da ne znaju jer nikada i nisu bili u situaciji da se moraju nahraniti bez da im netko servira jelo.Ovo jest banalan primjer, ali sa svime drugime dubljim i značajnijim je isto. Što ćemo očekivati od naše djece kada do 20 god. nisu bili u situaciji i nisu smjeli odlučiti gotovo ništa. Zašto to nisu smjeli? Jer ih mi odrasli tobože nečemu učimo i štitimo od posljedica.Mi stvaramo generacije nesamostalnih poslušnih retardiranih mladih ljudi. Greška i posljedica je prirodni način učenja.Naše škole su sustavi koji počivaju na umjetno stvorenim idejima i priječe prirodne procese učenje. Tradicionalne škole treba zapaliti i na njihovim lomačama ispeći dobar roštilj.Naravno djeca bi ga sama trebala peći! :)

    avatar

    17.03.2013. (09:58)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Oj, izvorni živote! skrušeno priznajem , Summerhill sam pročitala prije dvadeset godina...
    Neke stvari mi se svidješe, neke ne.

    Na stranu Summerhill:
    - Morali bi osmisliti kakvo je to društvo koje hoćemo, društvo se mora promijeniti- iz toga bi slijedila promjena u življenju pa time i školstvu-
    baš kao što je i današnje školstvo slika današnjeg društva. Neće se stvar dogoditi naopačke.

    -svi žele promjenu, ali svatko neku drugačiju promjenu, pri tome većina nas želi povratak iskonskom načinu života, ali bismo i rado zadržali blagodati civilizacije (...).

    - mene najviše dira generalna neodgojenost u društvu, koja se na djeci jako vidi, svi se guraju prije svih,malotko uvažava drugog, djeca koja tuku drugu djecu i učitelje (a imali smo primjerak klinca u vrtiću kojem se nije moglo ništa a sve je tukao ,tete i djecu otvoreno nazivao pičkama, govorio tetama da će im njegov ćaća smjestiti otkaz itd. ) ne mogu biti izbačena iz škole, umjesto da se roditelji na noge dignu, sve se zataškava i pušta da prođe.
    I to je potvrda onog što ti hoću reći- da je društvo zrelo, svi bi na noge skočili i zahtijevali svoje dok se promjena ne dogodi, a ne govorili da je školski sustav loš jer ne rješava probleme.

    Školski sustav nije ništa drugo doli slika ljudi koji su u njemu.
    Nema nikakve značajne promjene u školi dok se društvo ne promijeni. A kada i kako će se ovisi samo o nama. O našem ponašanju i o tome čemu mi (pri čemu mislim pojedinac,osoba) podučavamo našu djecu.

    avatar

    17.03.2013. (10:52)    -   -   -   -  

  • ksenija

    (a imali smo primjerak klinca u vrtiću kojem se nije moglo ništa a sve je tukao ,tete i djecu otvoreno nazivao pičkama, govorio tetama da će im njegov ćaća smjestiti otkaz itd. ) ne mogu biti izbačena iz škole, umjesto da se roditelji na noge dignu, sve se zataškava i pušta da prođe.

    Shvaćam poantu onoga što si htjela reći,međutim način na koji tražiš rješenje za mene nije konstruktivan. Zašto? Iz prostog razloga što nasilje (izacivanje djece, ..".umjesto da se roditelji dignu na noge ") jest podržavanje istog obrasca razmišljanja koje je imalo to dijete odnosno njegov roditelj. Očito ga je imala i odgojiteljica koja je osudila dijete, žalila se drugim roditeljima...ali nije učinila ništa funkcionalno po pitanju usmjeravanja ponašanja u primjereno. Kažnjavanje i osuđivanje samo stvara otpor i učvršćuje ponašanje.Mogla ga je primjerice pitati da joj objasni zašto je pička i glupača? Vrlo je vjerojatno da je dijete imalo razloga izreći svoje neslaganje samo je to učinilo na neprimjeren način. Ona mu je svojom primjerenom reakcijom mogla pokazati put zdrave komunikacije.Zapravo ona to nije mogla jer da je mogla i znala učinila bi to. To ti je začaran krug koji slomiti može samo svak za sebe. Da bih ga slomila ne trebam posebne uvijeti niti drugačije društvo. Ja sam dovoljna.

    avatar

    17.03.2013. (14:51)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Ksenija;
    Imaš pravo kad veliš da su tete neadekvatno reagirale Trebale su u najranijoj fazi sve institucije na noge dići, i otvoreno se požaliti što s klincem nisu znali na kraj . To je tip djeteta kojeg da ga pitaš 'zašto sam ja pička' veli , pritom te drsko u oči gledajući, zato jer mi nedaš to i to, onda usput pljune dvojci-trojci u lice, zafitilji autić svom snagom preko cijele sobe i tako iz dana u dan. E,to su bili dani, sad si me podsjetila.!

    A kad kažem da smo se mi roditelji trebali dići na noge, mislim da smo , čim se problem pokazao (a ne čekati tri godine dok stvar nije eksplodirala i nastao sveopći kaos socijalne službe i privatnih tužbi) trebali reagirati. Bilo mi je zlo od pomisli da smo mi svojom inertnošću doslovce pokazali djeci da ih , takvi odrasli ne znamo i ne možemo zaštititi od nasilnika.
    Mi roditelji smo krivi za naše ne-reagiranje u ovom slučaju.
    Tako mislim da bismo za svaku stvar trebali reagirati- ako je gradiva previše pritiskati učitelje- oni nek pritišću dalje, ako se loše ponašam- nek me netko opomene, a ne prešuti, ne znam jel me razumiješ? Već samom našom budnošću (a za što je potrebna volja) i reagiranjem , puno stvari bi se automatski popravljalo.

    Možda se tu tako čini, ali ja ne mislim da je današnje školstvo dobro- gradiva je previše, prebrzo se servira, ima ga i nepotrebnog, upisi i bodovnje za srednju šk. su dovedeni do apsurda.

    Ipak, treba učiti, treba djeci pružiti primjer i reda i rada i pripremiti djecu na svijet koji ih čeka, i naučiti ih - u vremenu odrastanja - svemu štogod mi znamo. Totalno smo odgovorni za svoj podmladak.

    Ne znam koliko će slobodna škola u Hr moći biti slobodna- morat će imati raspored i obavezu dolaska u školu (nema internata), morat će i ocjenjivati (radi upisa u srednje), kad dijete krene u srednju , doživjet će ogromnu promjenu...... želim im od srca svima puno sreće (zaista, nije ironija)!

    avatar

    17.03.2013. (18:43)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @Vještičje sijelo, dakle, što se tiče upisa u srednje..., slobodne škole će biti i osnovne i srednje, tako da nema nikakvog šoka od prelaska. Iako si sasvim u pravu da bi se šok desio u slučaju da se ide iz slobodne osnovne škole u zatvorsku srednju. Ne mislim "zatvorsku" u nekom figurativnom smislu, nego u doslovnom. Državne škole su po brojnim karakteristikama izuzetno slične zatvorima; toliko nepotrebnih ograničenja, sputavanja i zaglupljivanja nametati mladim ljudima, to je apsurdno.
    Ne mogu se složiti s tobom kad kažeš:"- Morali bi osmisliti kakvo je to društvo koje hoćemo, društvo se mora promijeniti- iz toga bi slijedila promjena u življenju pa time i školstvu-..." Ne znam tko bi to trebao osmisliti drukčije društvo. Takvo očekivanje je potpuno apstraktno. Svaki konkretni korak koji bilo tko napravi prema nečem zdravijem u društvu je dobrodošao. Mene zanima samo ono što ja sam mogu napraviti i u konkretnoj suradnji s drugima. Sve drugo su mi tlapnje.

    @ksenija, sviđa mi se ovaj tvoj prvi komentar. U njemu je bit stvari.

    avatar

    17.03.2013. (19:49)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Izvorni živote;
    Nikako ne shvaćam što je tu apstraktno?
    pojedinci = društvo=uvjeti života,školstvo i ostale prilike u društvu.
    Želiš bolje škole? Mijenjaš pojedince(ili se sami mijenjaju)=mijenjaš društvo (to povlači promjene svega u društvu sa sobom). (ne govorim tebi da ih mijenjaš,nego govorim generalno)

    smatram pohvalnim da ima entuzijasta koji će nuditi društvu takve prilike kao što je ta sa Slobodnom školom, vjerojatno će učiniti određeni broj djece sretnijima.

    no to ne mijenja na činjenici da je opće školstvo "u banani"

    Ne slažem se s tobom da je učenje onog što voliš avantura, da može biti uglavnom avantura(zabava , uzbuđenje). Ja sam završila jednu umjetničku akademiju u zg, i mogu ti reći da je - uz sav talent, voljenje dotičnog 'materijela' i lude tulume koje smo imali- rad, i f... rad ispunjavao naše dane, puuuno sati na dan. I bilo je teško!!!! Svima, i više i manje talentiranima.
    I znam da učenje podrazumijeva jako puno volje i odricanja,samodiscipline (što se uči u djetinjstvu, i ,da , jbg, netko tko je to iskusio mora te tomu podučiti), a ponajmanje avanture. To mi se čini jako utopistički.
    Može se učiti na interesantne načine (neke stvari), i zabavljati se pri tome, ali naučiti zahtijeva vlastitu volju i uloženi samo-napor.
    Osim toga, postoje određeni standardi koji se u današnjem društvu očekuju (glede znanja) i dijete treba s tim biti upoznato, da bi se jednog dana moglo samo prehranjivati.
    A kome se takvo društvo ne sviđa, mora društvo mijenjati i evo nas na početku kruga.

    avatar

    18.03.2013. (07:12)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @vještičje sijelo, donekle se slažem s tobom (npr. u smislu da od učenja ne treba očekivati da bude samo zabavno, nego traži i trud, angažman, samoodricanje i ostalo).
    Ne mogu se nikako složiti da onaj tko želi mijenati stvari (pogotovo ako je taj anonimni pojedinac koji se ne misli baviti politikom) mora mijenjati društvo u cjelini. To je utopija i uvjeren sam da se na taj način neće postići ništa, a taj pojedinac ili skupina njih će potrošiti jako puno energije uzaludno. Društvo= skupina pojedinaca..., da, ali kakvih. Ja društvo vidim prvenstveno kao stado. Stado koje ne misli svojom glavom, već netko drugi za njega obavlja razmišljanje i upravlja njegovim životom. Stado je jedna cjelina i ona se lagano kreće u onom smjeru u kojem ga njegovi pastiri usmjeravaju. A unutar tog društva-stada postoje i neki pojedinci koji ne žele biti ovce. Na njih se može utjecati, na stado ne. Zato u društvu moraju postojati mogućnosti izbora (konkretno mislim na izbor vrste škole), ne može biti jedan jedini oblik. Uostalom, mogućnost izbora je predviđena i zakonom, samo je treba omogućiti i u praksi.

    avatar

    18.03.2013. (09:37)    -   -   -   -  

  • ksenija

    Institucije?
    Zavod za soc. skrb izriče mjeru nadzora nad izvršenjem roditeljske skrbi.To dijete nije krivo što se rodilo u obitelji kretena. Ona se izriče u smislu savjetodavne pomoći roditelju pri odgoju djeteta. Meni je skroz jasna reakcija roditelja,ali ne i osoblja Institucije vrtića u kojoj bi trebale raditi stručne osobe koje se znaju nositi sa problemom agresije. Tužno je da je to dijete pohađalo "mjerodavne institucije " koje po pitanju njegovog neprimjerenog ponašanja nisu učinile baš ništa.Kako je moguće da dijete ide u vrtić četiri godine bez promjenja u ponašanju ,a tamo provodi cirka 9h dnevno? Što ti to govori? Zapravo je prava sreća i prilika kada takvo dijete dođe u vrtić jer bi trebalo doći u ruke koje razumiju i pokušavaju otpetljati taj čvor. Često takva djeca žive bez mogućnosti pohađanja vrtića. Želim samo reći da je propuštena strašna prilika i to sve zbog toga što naše školstvo obrazuje takve stručnjake koji ne znaju skuhati ni mahune,a kamo li se suočiti sa situacijom izražene agresije kod djeteta. Svako dijete surađuje sa ponašanjem koje doživljava. One ne zna drugačije. Nije važno je li njegov otac lokalni tajkun koji vozi merđu. Ovo dijete je pokazivalo znakove sustavnog zanemarivanja i zlostavljanja koje sam primjetila čak i ja iz tvoje tri rečenice i nemam pojma kako mu se pri ruci nije našla barem jedna pametna osoba. Zbog propuštene prilike mjerodavne institucije vrtića ovo dijete će vrlo vjerojatno postati delikvent. Svakog dana na vratima te sobe stajalo je dijete i njegov roditelj i baš nitko od svih prisutnih nije učinio nista,osim kritizirao,pokušavao odrubiti glavu...sve sama funkcionalna rješenja. Međutim to je naš mentalitet :) obrazac razmišljanja,življenja i ponašanja. jbg.Bu to zatvor sve rešil:)

    avatar

    18.03.2013. (15:57)    -   -   -   -  

  • Nepoznata

    Veliki broj roditelja nauči svoju djecu razmišljati o školi i učiteljima na "neprijateljski" način, jer sami imaju takve stavove.
    Najviše odgovornosti je baš na roditeljima koji traže često pomoć i za sebe, a kako ne bi tek i za djecu, i uvelike neodgovorno žele da drugi, društvo, sustav, preuzme odgovornost za mnogošto djetetovo, a za što u prvom redu treba biti odgovoran roditelj, dom: pristojnost, obazrivost, pažljivost, empatija, sigurnost, zdravlje, motivacija, veselje u učenju različitih stvari, razmišljanje, naučiti učiti, samopovjerenje, kriteriji .....
    Puno, teško? Da, i, ne. To je odgoj. A odgoj je roditeljska zadaća (kako školski). I radost. E, takvo mjesto i škola treba biti, odabrana zadaća i radost. Ali neće biti ako ne damo najbolje od sebe. I dobit ćemo puno manje ako ne uvažavamo i poštujemo školu i naše učitelje, kakve god mane imali.
    Uvijek se može razgovarati i dogovarati o određenim promjenama, ali negativan generalni stav u odnosu na obrazovanje, kod roditelja, i djece, a da ne govorimo o lošijem uspjehu, najčešće ima razlog u neradu, neučenju.

    avatar

    18.03.2013. (16:42)    -   -   -   -  

  • metamorfoza

    "negativan generalni stav u odnosu na obrazovanje, kod roditelja, i djece, a da ne govorimo o lošijem uspjehu, najčešće ima razlog u neradu, neučenju."

    @Nepoznata...šta reći na činjenicu da su neki od najvećih svjetskih genijalaca padali razrede i jedva završili to "klasično školovanje", neki i ne..npr..Einstein

    i da li svjesna činjenice da poveći broj roditelja danas NISU odgovorni i ne zamaraju se puno razvijanjem empatije, pristojnosti, pažljivosti itd?

    avatar

    19.03.2013. (07:12)    -   -   -   -  

  • Nepoznata

    Genijalci koji nisu završili "klasično školovanje" i nisu "klasični" tipovi, ako klasično tumačimo kao uobičajeno. Oni su iznimka koja potvrđuje pravilo. Nisu imali uspjeha u školi jer nisu naučili školsko gradivo. A mogli su znati što god hoće drugo.
    Svaki sustav ima pravila, pa se ona temeljna barem moraju zadovoljiti, inače se ispada iz sustava. Uz moguće iznimke.
    Zato je dobro od sebe i unutar bilo kakvoga tražiti da se uradi dobro, i za to uvijek ima mogućnosti, za svakoga od nas u nekoj mjeri. Puno je bolje tako trošiti energiju nego ju uvelike usmjeravati na nezadovoljstvo i teškoće za koje se okrivljuje uzrok izvan nas. Treba pogledati najprije koliko sami uzrokujemo određeno stanje.
    To mislim i za obrazovni sustav, ili bilo koji.
    Sustav čine ljudi, na kraju su to uvijek pojedinci, koji odlučuju o pravilima, i oni koji su iz raznoraznih razloga pristali sudjelovati.
    Kad se ljudi odluče drukčije dogovoriti, nešto u sustavu, neznatno ili bitno, postat će drukčije. I opet, neće svi ljudi biti najsretniji u tom novom. Zato je važna pojedinačna svijest, jer uvijek djeluje pojedinac i unutar sustava. Naravno, međusobno djeluju međuovisno.
    Čemu dajemo prednost, ovisi o našem temperamentu-psihofizičkom ustroju.

    ( A kod Einsteina, ukoliko je zbilja istinita činjenica da je napustio svoje mentalno bolesno dijete i više ga do smrti nije vidio, meni osobno boja njegovu genijalnost na određeni način).

    Ako roditelji nisu odgovorni i ne zamaraju se odgojem svoje djece, i ako su djeca često s dvadeset godina nedozrela za jednostavne životne situacije i odluke, to svakako nije radi školskog sustava. Ali je nezdravo, i žalosno. To smo mi, svatko od nas pojedinačno, s našim razmišljanjima i ponašanjem, vlastitom snagom usmjerenom na određeni način. Uvijek se od nas traže izbori, i njihovi prioriteti.

    avatar

    19.03.2013. (17:40)    -   -   -   -  

  • Jeja_

    @ metamorfoza
    šta reći na činjenicu da su neki od najvećih svjetskih genijalaca padali razrede i jedva završili to "klasično školovanje", neki i ne..npr..Einstein
    Ne ospoiravajući da je Einstein bio genijalac, većinu matematičkih proračuna za njegove ideje je radila njegova žena matematičar. Time hoću reći da ova insinuacija "netko nije učio gradivo xy, a ipak je znao to isto gradivo xy" ne stoji. Slažem se u ovom slučaju s Vještičje sijelo,Lilianke, nema učenja bez da dobro klasično ugrijemo stolicu. Neće nitko, ma koliko god genijalan bio, naučiti kineski, ako ne sjedne i nauči njihove hijeroglife,nauči riječi i gramatiku.
    Ovo ne znači da su klasične škole super i da im ne treba promijena. Sigurno da treba uvesti puno više razmišljanja, a manje štrebanja u klasične škole, ali ne može se sve dati na izbor djetetu, jer osim malobrojnih iznimaka, djete neće samoinicijativno gurati naprijed s gradivom koje mu nije interesantno, a čisto sumljam, ma koliko kreativna škola i učitelji bili, pravila iz gramatike nitko neće učiti samoinicijativno... Po meni bi možda nekakav hibrid između klasične škole i slobodne bio najbolje riješenje, jer ipak je djetetu potrebno vodstvo odraslih i kakva takva disciplina, kao i natjecateljski duh, jer htjeli mi to ili ne, život je nastrojen natjecateljski i djecu treba pripremiti na to.

    avatar

    20.03.2013. (12:29)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...