09.03.2013. (00:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mario
Prije svega kolega sve pohvale na blogu. Nadam se da će ovaj blog s vremenom postati mjesto za zdravu komunikaciju i izmjenu mišljenja s ciljem podizanja kvalitete i stručnosti trenera na ovim prostorima. Kada već govoriš o "ševi" koristim priliku da iznesem svoj pogled na ovu temu te napravim jednu usporedbu. Pomoćno-nastavne igre u nogometu imaju za cilj prije svega usvajanje, stabilizaciju i automatizaciju tipičnih struktura situacija (čitaj taktička priprema) koje se pojavljuju u nogometnoj igri. S primjenom pomoćnih igara u sustavu školovanja igrača počinje se nakon što je dijete relativno dobro usvojilo tehničke elemente koji su mu potrebni za kvalitetno ostvarivanje komunikacijskog kanala unutar određenog sustava. Metodički redoslijed odvija se na više razina, od osnovnih pomoćnih igara 3:1 i 4:2 na početku pa do različitih informacijsko zahtjevnijih igara kroz koje igrač prolazi u svom razvoju (3:1 sa promjenom mjesta, 4:2 sa progresivnom predajom prilikom izmjene koridora, posjed 4:4:4 sa paraboličnom loptom…itd itd). Primjena pomočnih igara na igrače ima visok nivo informacijskog pa često i fizičkog opterečenja. Uz već navedeno trener mora imati znanja o energetskim procesima koji se odvijaju u sportaševu organizmu za vrijeme određene pomoćno-nastavne igre kako bi ciljano utjecao na razvoj željenih funkcionalnih kapaciteta igrača, makar sam svjestan da malo stručnjaka ovom segmentu poklanja pažnju. Kada govorimo o primjeni pomoćno-nastavnih igara onda moram spomenuti i metodu kojom se koriste mnogi treneri, a koja za cilj ima formiranje osnovnih stereotipa suradnje. Smatram da je to sasvim pogrešan put jer se na taj način ne razvija situacijska inteligencija te kreativnost igrača, za što se smatra da je jedan od bitnih elemenata u kreiranju vrhunskog nogometaša. Pojam stereotip korisnije bi bilo upotrijebiti u tehničkoj pripremi ali taktičko djelovanje sastoji se od prepoznaja situacije, pretraživanja motoričke memorije te prepoznavanja najboljeg riješenja, što se primjenom ove metode ne razvija u potpunosti dok su pomoćno-nastavne igre idealne za razvoj upravo tog segmenta. Prilikom izbora pomočnih igara potrebno je voditi računa da su one što bliže situacijskim uvjetima te da igrač prepozna linije kretanja, principe te zakonitosti koje igra pred njega predstavlja.
O pomočno-nastavnim igrama mogao bi se napisati znanstveni rad no eto, nadam se da sam u ovim kratkim crtama kvalitetno prenio svoje viđenje navedenog.
16.07.2013. (14:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
danko
pozdrav odlican blog
09.03.2013. (00:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mario
Prije svega kolega sve pohvale na blogu. Nadam se da će ovaj blog s vremenom postati mjesto za zdravu komunikaciju i izmjenu mišljenja s ciljem podizanja kvalitete i stručnosti trenera na ovim prostorima.
Kada već govoriš o "ševi" koristim priliku da iznesem svoj pogled na ovu temu te napravim jednu usporedbu.
Pomoćno-nastavne igre u nogometu imaju za cilj prije svega usvajanje, stabilizaciju i automatizaciju tipičnih struktura situacija (čitaj taktička priprema) koje se pojavljuju u nogometnoj igri. S primjenom pomoćnih igara u sustavu školovanja igrača počinje se nakon što je dijete relativno dobro usvojilo tehničke elemente koji su mu potrebni za kvalitetno ostvarivanje komunikacijskog kanala unutar određenog sustava. Metodički redoslijed odvija se na više razina, od osnovnih pomoćnih igara 3:1 i 4:2 na početku pa do različitih informacijsko zahtjevnijih igara kroz koje igrač prolazi u svom razvoju (3:1 sa promjenom mjesta, 4:2 sa progresivnom predajom prilikom izmjene koridora, posjed 4:4:4 sa paraboličnom loptom…itd itd). Primjena pomočnih igara na igrače ima visok nivo informacijskog pa često i fizičkog opterečenja. Uz već navedeno trener mora imati znanja o energetskim procesima koji se odvijaju u sportaševu organizmu za vrijeme određene pomoćno-nastavne igre kako bi ciljano utjecao na razvoj željenih funkcionalnih kapaciteta igrača, makar sam svjestan da malo stručnjaka ovom segmentu poklanja pažnju. Kada govorimo o primjeni pomoćno-nastavnih igara onda moram spomenuti i metodu kojom se koriste mnogi treneri, a koja za cilj ima formiranje osnovnih stereotipa suradnje. Smatram da je to sasvim pogrešan put jer se na taj način ne razvija situacijska inteligencija te kreativnost igrača, za što se smatra da je jedan od bitnih elemenata u kreiranju vrhunskog nogometaša. Pojam stereotip korisnije bi bilo upotrijebiti u tehničkoj pripremi ali taktičko djelovanje sastoji se od prepoznaja situacije, pretraživanja motoričke memorije te prepoznavanja najboljeg riješenja, što se primjenom ove metode ne razvija u potpunosti dok su pomoćno-nastavne igre idealne za razvoj upravo tog segmenta.
Prilikom izbora pomočnih igara potrebno je voditi računa da su one što bliže situacijskim uvjetima te da igrač prepozna linije kretanja, principe te zakonitosti koje igra pred njega predstavlja.
O pomočno-nastavnim igrama mogao bi se napisati znanstveni rad no eto, nadam se da sam u ovim kratkim crtama kvalitetno prenio svoje viđenje navedenog.
16.07.2013. (14:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...