Poštovani kolega, čestitam vam na vođenju trenerskog bloga koji za ciljeve ima potaknuti dijalog koji bi nam trebao pomoći da dođemo do novih saznanja u radu. Nadam se da će tvoj blog postati kultno okupljalište ZG trenera u potrazi za znanjem kao što je nekada Kulušić okupljao mlade željne zabave i dobrog ...nečega . Prelazim na temu a to je tehnika. Nogometna tehnika je vještina koja nam omogućava da provedemo taktiku na igralištu u svrhu dominacije nad protivnikom. Nogometna tehnika i taktika su su vještine koje su usko povezane i ja bih rekao nedjeljive. Vježbe koje su prikazane u videu nemaju mnogo veze sa nogometom, prije bih rekao da su povezane sa cirkusom. Da objasnim; imamo priliku gledati razne akrobate (soccer frestyle) koji ''jedu loptu'' a nogometno su smiješni. Moderan pristup nogometnom treningu ne trpi odvajanja tehnike od taktike (i kondicije ). Treneri bi trebali birati vježbe sa naglaskom na neku od komponenti. Treneri, trenirajmo nogometaše a ne cirkusante!
28.01.2013. (11:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Moje razmišljanje, iliti moja filozofija, je da igrač da bi mogao unutar nekog taktičkog zadatka tehnički djelovati na najbolji mogući način, mora naučiti široku lepezu raznih pokreta. Potez koji će napraviti možda jednom za vrijeme 90 minuta mora biti izveden savršeno da bi taktička zamisao uspjela. Zato se tehničko-taktička znanja u početku uče izolirano, a tek kasnije sintetički. Neka igrači ispočetka i budu "cirkusanti", neka se igraju nogometa. Mislim da će im baš to omogućiti kasniji razvoj u kvalitetnije igrače. Pod time ne mislim da bi sa igračima trebalo raditi kroz cijelu nogometnu školu driblinge, finte, itd., nego korak po korak. Prvo tehnika, onda taktika, a kasnije i jedno i drugo zajedno.
Biti ću toliko slobodan i tebi postaviti nekoliko pitanja: 1. Ti nikada nisi radio ovakve vježbe na svojim treninzima?? 2. Da li ijedan potez sa ovog videa nisi nikada vidio na utakmici npr. španjolske Primere ili neke druge lige??
28.01.2013. (16:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
Odgovori: 1) Radio sam, više ne radim 2) Oprosti nigdje nisam vidio da je netko predibljao čunj na tekmi, ti jesi?
30.01.2013. (08:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
'' Potez koji će napraviti možda jednom za vrijeme 90 minuta mora tehnički biti izveden savršeno da bi taktička zamisao uspjela''. Ma bravo!!! Ajmo razmišljati razumno.
Šta je to potez? Šta je to savršeno? O čemu ovisi uspješnost (re)akcije?
Potez je reakcija igrača na akciju suigrača i protivnika te loptu i gol (cilj). Uspješnost reakcije ovisi o: lepezi tehničkih elemenata, fizičkoj spremi, psihičkom stanju, inteligenciji, iskustvu, vanjskim faktorima. .....
Da li je potez savršeniji ako igrač vanjskim dijelom stopala savršeno točno preda loptu na 25 metara ili umjesto toga se odluči predati loptu unutarnjim dijelom stopala na 5 metara što rezultira astistencijim za gol?
Šta je to savršeno da igrač prediblja 3 igrača i preda loptu dok se umeđuvremenu obrana postavila ili jednostavnim dodavanjem u dubinu ostvari prednost za svoju ekipu? Nogomet mogamo gledati kroz širi aspekt!!!!
Zašto pripremamo igrača sve te godine u školi nogometa? Pripremamo ga da bi mogao brzo izabrati najbolju reakciju, uspješno je izvesti i da bi bio što je duže moguće uspješno aktivan za vrijeme utakmice.
Svatko ima svoju filozofiju kako ostvaruje ciljeve.
Ako igrač driblja protivnika mjesto čunja ne gubi na lepezi svojih tehničkih poteza ili da? Dobija na iskustvu dribljanja, osječaju za prostor i vrijeme, samopouzdanju, informaciju šta zapravo može a šta nemože, dobija u glavu sliku koju će moći primjeniti na utakmici, i u svakom slučaju mu je zabavnije. Uloga trenera je da manipulira: tko će dribljati koga, veličinom prostora za dribljanje, brojem igrača, nametanjem driblinga itd. Sve u svemu da vježba svakome bude optimalan podražaj počevši od jednostavnijih zahtjeva prema složenijem.
Ovaj način dovodi do cilja brže jer ne odvajamo tehniku, taktiku , kondiciju, psihologiju nego sve razvijamo u isto vrijeme. Zbog raznolikosti njihovih sposobnosti netko će se više služiti fizikom dok drugi više tehnikom. Važno je da je igrač uspješan u riješavanju problema.
30.01.2013. (09:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jesi se predomislio u vezi vježbi kontrole lopte, pa si se sad okrenuo onom čunju u videu ili ne? Sad si i sam napisao da uspješnost reakcije ovisi između ostaloga o lepezi tehničkih elemenata. Igrač sigurno neće steći široku lepezu radeći situacijske vježbe, igrajući posjede lopte ili igrajući na 1 ili 2 dodira. Za čunj te i mogu razumjeti, čak štoviše, mislim da si u pravu, ali za učenje kontrole lopte na ovakav, izoliran način ne. U svim mogućim razvojnim programima kontrola lopte stoji kao podloga svemu. Ti ako hoćeš izbaci je iz svojih programa, pa mi javi kako je to prošlo..
30.01.2013. (13:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MZ
Ne znam zašto je prvom problem čunj! pa svakom djetetu treba imaginarno što bolje približiti situaciju kao na utakmici, da kroz treninge, sve vježbe, može najbolje prepoznati situaciju i putem najbolje izvedbe na treningu primjeniti to isto i na utakmici! Da li će mu pritom uspjeti, naravno ovisi i više faktora, a svakako djecu treba pustiti da budu što "samostalniji", što kreativniji i uz usvojena sva pravila TE-TA riješiti nastali "problem" u utakmici! Inače sam pobornik svih rekvizita na treninzima, ali svakako svaku vježbu isključivo treba planirati i programirati na taj način da svaka vježba bude situacijska, što bliže napravljena situacijama iz utakmica jer će tako djeca na najbolji način dobiti uvid gdje i kada bi im ta vježba mogla najviše koristiti! Ovakav vid rada je neophodan, daje dijetetu privid rada vježbe bez ikakvog pritiska, fokusirajući se isključivo na izvedbu! Svakako da treba prakticirati i isto kroz nekakve otezavajuće okolnosti, ali bi onda ovaj video trajao oko pola sata. Mislim da kolega ne bi trebao upotrebljavati izraz "cirkusanti" jer bi po tome trebali svi oni koji individualno rade ispali cirkusanti,a bez individualnog rada nema pravih rezultata. Naravno, da je najbolji mix svega tu navedenog, ali treba sve korak po korak ici...
02.02.2013. (19:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
Ja volim ići korak po korak u trenažnom procesu. Kad dođe dijete ne puštam ga na teren dok ne vidim da li je naučio sva pravila nogometne igre.To potraje nekih godinu do dvije. Zatim ga preporučim na detaljan liječnički pregled jer je zdravlje na prvom mjestu. Kad se vrati iz Švicarske kreće na tečaj vezanja kopački. To zna potrajati, pogotovo ako se radi o nlađima od 12 g. Pertle uvijek moraju biti čvrsto svezane jer mi može opasti preko nje. U 12 godini, ako Bog da, krećemo sa školom trčanja. To savlada relativno brzo. Tu pomažu ljestve kapice,čunjići, preponice. Onda dolazi lopta.... Loptu nikako da savlada.Uvijek nešto fali. I tako učenik ne odigra utakmice jer nema smisla ako tehnika nije savršena....
04.02.2013. (08:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
Poštovani kolega,
čestitam vam na vođenju trenerskog bloga koji za ciljeve ima potaknuti dijalog koji bi nam trebao pomoći da dođemo do novih saznanja u radu. Nadam se da će tvoj blog postati kultno okupljalište ZG trenera u potrazi za znanjem kao što je nekada Kulušić okupljao mlade željne zabave i dobrog ...nečega .
Prelazim na temu a to je tehnika. Nogometna tehnika je vještina koja nam omogućava da provedemo taktiku na igralištu u svrhu dominacije nad protivnikom. Nogometna tehnika i taktika su su vještine koje su usko povezane i ja bih rekao nedjeljive. Vježbe koje su prikazane u videu nemaju mnogo veze sa nogometom, prije bih rekao da su povezane sa cirkusom. Da objasnim; imamo priliku gledati razne akrobate (soccer frestyle) koji ''jedu loptu'' a nogometno su smiješni. Moderan pristup nogometnom treningu ne trpi odvajanja tehnike od taktike (i kondicije ). Treneri bi trebali birati vježbe sa naglaskom na neku od komponenti. Treneri, trenirajmo nogometaše a ne cirkusante!
28.01.2013. (11:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trenerski blog
Moje razmišljanje, iliti moja filozofija, je da igrač da bi mogao unutar nekog taktičkog zadatka tehnički djelovati na najbolji mogući način, mora naučiti široku lepezu raznih pokreta. Potez koji će napraviti možda jednom za vrijeme 90 minuta mora biti izveden savršeno da bi taktička zamisao uspjela. Zato se tehničko-taktička znanja u početku uče izolirano, a tek kasnije sintetički. Neka igrači ispočetka i budu "cirkusanti", neka se igraju nogometa. Mislim da će im baš to omogućiti kasniji razvoj u kvalitetnije igrače. Pod time ne mislim da bi sa igračima trebalo raditi kroz cijelu nogometnu školu driblinge, finte, itd., nego korak po korak. Prvo tehnika, onda taktika, a kasnije i jedno i drugo zajedno.
Biti ću toliko slobodan i tebi postaviti nekoliko pitanja:
1. Ti nikada nisi radio ovakve vježbe na svojim treninzima??
2. Da li ijedan potez sa ovog videa nisi nikada vidio na utakmici npr. španjolske Primere ili neke druge lige??
28.01.2013. (16:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
Odgovori:
1) Radio sam, više ne radim
2) Oprosti nigdje nisam vidio da je netko predibljao čunj na tekmi, ti jesi?
30.01.2013. (08:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
'' Potez koji će napraviti možda jednom za vrijeme 90 minuta mora tehnički biti izveden savršeno da bi taktička zamisao uspjela''.
Ma bravo!!!
Ajmo razmišljati razumno.
Šta je to potez?
Šta je to savršeno?
O čemu ovisi uspješnost (re)akcije?
Potez je reakcija igrača na akciju suigrača i protivnika te loptu i gol (cilj).
Uspješnost reakcije ovisi o: lepezi tehničkih elemenata, fizičkoj spremi, psihičkom stanju, inteligenciji, iskustvu, vanjskim faktorima. .....
Da li je potez savršeniji ako igrač vanjskim dijelom stopala savršeno točno preda loptu na 25 metara ili umjesto toga se odluči predati loptu unutarnjim dijelom stopala na 5 metara što rezultira astistencijim za gol?
Šta je to savršeno da igrač prediblja 3 igrača i preda loptu dok se umeđuvremenu obrana postavila ili jednostavnim dodavanjem u dubinu ostvari prednost za svoju ekipu?
Nogomet mogamo gledati kroz širi aspekt!!!!
Zašto pripremamo igrača sve te godine u školi nogometa?
Pripremamo ga da bi mogao brzo izabrati najbolju reakciju, uspješno je izvesti i da bi bio što je duže moguće uspješno aktivan za vrijeme utakmice.
Svatko ima svoju filozofiju kako ostvaruje ciljeve.
Ako igrač driblja protivnika mjesto čunja ne gubi na lepezi svojih tehničkih poteza ili da?
Dobija na iskustvu dribljanja, osječaju za prostor i vrijeme, samopouzdanju, informaciju šta zapravo može a šta nemože, dobija u glavu sliku koju će moći primjeniti na utakmici, i u svakom slučaju mu je zabavnije.
Uloga trenera je da manipulira: tko će dribljati koga, veličinom prostora za dribljanje, brojem igrača, nametanjem driblinga itd. Sve u svemu da vježba svakome bude optimalan podražaj počevši od jednostavnijih zahtjeva prema složenijem.
Ovaj način dovodi do cilja brže jer ne odvajamo tehniku, taktiku , kondiciju, psihologiju nego sve razvijamo u isto vrijeme. Zbog raznolikosti njihovih sposobnosti netko će se više služiti fizikom dok drugi više tehnikom. Važno je da je igrač uspješan u riješavanju problema.
30.01.2013. (09:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trenerski blog
Jesi se predomislio u vezi vježbi kontrole lopte, pa si se sad okrenuo onom čunju u videu ili ne? Sad si i sam napisao da uspješnost reakcije ovisi između ostaloga o lepezi tehničkih elemenata. Igrač sigurno neće steći široku lepezu radeći situacijske vježbe, igrajući posjede lopte ili igrajući na 1 ili 2 dodira. Za čunj te i mogu razumjeti, čak štoviše, mislim da si u pravu, ali za učenje kontrole lopte na ovakav, izoliran način ne. U svim mogućim razvojnim programima kontrola lopte stoji kao podloga svemu. Ti ako hoćeš izbaci je iz svojih programa, pa mi javi kako je to prošlo..
30.01.2013. (13:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MZ
Ne znam zašto je prvom problem čunj! pa svakom djetetu treba imaginarno što bolje približiti situaciju kao na utakmici, da kroz treninge, sve vježbe, može najbolje prepoznati situaciju i putem najbolje izvedbe na treningu primjeniti to isto i na utakmici! Da li će mu pritom uspjeti, naravno ovisi i više faktora, a svakako djecu treba pustiti da budu što "samostalniji", što kreativniji i uz usvojena sva pravila TE-TA riješiti nastali "problem" u utakmici! Inače sam pobornik svih rekvizita na treninzima, ali svakako svaku vježbu isključivo treba planirati i programirati na taj način da svaka vježba bude situacijska, što bliže napravljena situacijama iz utakmica jer će tako djeca na najbolji način dobiti uvid gdje i kada bi im ta vježba mogla najviše koristiti! Ovakav vid rada je neophodan, daje dijetetu privid rada vježbe bez ikakvog pritiska, fokusirajući se isključivo na izvedbu! Svakako da treba prakticirati i isto kroz nekakve otezavajuće okolnosti, ali bi onda ovaj video trajao oko pola sata. Mislim da kolega ne bi trebao upotrebljavati izraz "cirkusanti" jer bi po tome trebali svi oni koji individualno rade ispali cirkusanti,a bez individualnog rada nema pravih rezultata. Naravno, da je najbolji mix svega tu navedenog, ali treba sve korak po korak ici...
02.02.2013. (19:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Trener br5
Ja volim ići korak po korak u trenažnom procesu. Kad dođe dijete ne puštam ga na teren dok ne vidim da li je naučio sva pravila nogometne igre.To potraje nekih godinu do dvije. Zatim ga preporučim na detaljan liječnički pregled jer je zdravlje na prvom mjestu. Kad se vrati iz Švicarske kreće na tečaj vezanja kopački. To zna potrajati, pogotovo ako se radi o nlađima od 12 g. Pertle uvijek moraju biti čvrsto svezane jer mi može opasti preko nje. U 12 godini, ako Bog da, krećemo sa školom trčanja. To savlada relativno brzo. Tu pomažu ljestve kapice,čunjići, preponice. Onda dolazi lopta.... Loptu nikako da savlada.Uvijek nešto fali. I tako učenik ne odigra utakmice jer nema smisla ako tehnika nije savršena....
04.02.2013. (08:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...