U doba mog studiranja je bila popularna knjiga "Dobra djeca Summerhilla", ali profesorici metodike bi se kosa na glavi dizala kad netko priča obtoj knjizi, waldorfskoj školi, montessori... U inozemstvu sam vidio ljudi koji su završili školu kod nas, imaju naizgled kvalitetnije obrazovanje, ali kad se to malo analizira, vidi se da je to samo šire obrazovanje, puno podataka, često beskorisnih, a stranci često na to kažu: što vam to vrijedi kad ne znate svoj posao. S druge strane, mali genijalci, ili barem djeca koja kreativno i drukčije razmišljaju, utope se u prosječnost nekreativnim školstvom, strebanjem ogromnog broja podataka koji se brzo zaborave.
20.12.2012. (07:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
Baš mi je drago da si objavila ovakav tekst. Gotovo da ne možeš naići na ovakav sadržaj diljem našeg ne tako malog virtualnog svijeta. Čudno koja nezainteresiranost s obzirom na to da iz gotovo svake obitelji netko pohađa odgojno-obrazovnu ustanovu. Ne bih rekla da roditelj,učitelj, odgojitelj (čovjek) ne vidi strahovito nasilje koje se vrši među najmlađom populacijom već je jednostavno nedovoljno zainteresiran. S obzirom da sam osobno u tom sustavu dugi niz godina mogu odgovorno tvrditi da ono što nazivamo odgoj i obrazovanje jest u svojoj srži nasilje. Sustav je izopačen, metode prisile (učenja) okrutne. Nastavne metode su nazadne one pokazuju kako ne postoji razumijevanje o tome kako se događa učenje odnosno što učenje jest. Naglasak je na kratkoročnom pamćenju koje po svojoj prirodi odlazi u zaborav. Strahovita je laž da je potreban velik novac kako bi se sadašnji sustav promijenio.To je samo izgovor za nezainteresiranost. Jedina stvar koja se mora promjeniti u šk.sustavu su glupe,nezainteresirane glave i dakako mora se povećati osjetljivost prema bićima za koja tvrdimo da volimo najviše. Serviramo im laži o bezuvjetnoj ljubavi i svakodnevno kada odu i dođu iz škole ih ubjeđujemo kako su glupi,lijeni ,nemarni i nesposobni. Ne....mi odrasli smo glupi,nemarni ,nesposobni i okrutni. Žalosno je što u ovom trenutku postoje znanja i načini koji mogu unaprijediti šk. sustav,ali skoro pa nikoga to ne zanima. Toliko o tome kako mi ljudi najviše od svega na svijetu volimo svoju djecu. Kada djeca stignu do odrasle dobi već imaju gotovo formiranu sliku o tome kako su glupi,nesposobni ... i budu prilično sjebani.( to je poruka koju dajemo...na dnevnoj bazi)Tada očekujemo da će takvi ljudi stvoriti novi i bolji svijet. Ne...oni će potrošiti cijeli život utapajući se u sranjima koja im je nametnulo ovo debilno društvo i njegov sustav. Malo tko će skupiti snage i iskoračit iz postojeće sheme.Mogu ti reći da iz dna svog srca osjećam gađenje prema ovakvom zlostavljanju zvanom školski sustav .Najveći broj ljudi će reći : I ja sam to prošao pa što mi fali...to će biti argument. Ako se zagleda duboko u sebe možda i shvati što mu fali,a čega ima viška .
20.12.2012. (08:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
odličan članak... mjesto mu je na naslovnici, možda pokrene mehanizam svjesnosti u onima koji su odgovorni za takvo stanje u školstvu... čitam u tisku koliko kongresa, konferncija, simpozija pedagoga se se održava u Hrvatskoj...teoretiziranje i ništa više...pitam se kada će riječi posati djela...otvaraju se Steinerove škole...kao i svugdje nedostupne svakom djetetu... Montessori vrtići isto tako...a njena pedagogija je temeljno načelo emancipacije djeteta kao osobe... pitam se zar nije primjenjiva u svim vrtićima i svim školama...:-))
20.12.2012. (09:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Radila sam neko vrijeme kao predavač na fakultetu i upoznala ljude koji, na trećoj godini, nisu znali što je to postotak. Koliko je 10% pretvoreno u broj. Riječ "posto" im nije značila ništa. A željeli su postati ekonomisti s diplomom. Uvijek se ljutim kad čujem onu ustaljenu: matematika, ah, kome će to još trebati kad završim školu! Još uvijek nismo počeli razmišljati na način da nam matematika razvija logičko razmišljanje i potiče nas na drugačije perspektive. Da se kroz geometriju i trigonometriju učimo prostornoj orijentaciji, da nam algebra razvija smisao za logičko, a ne štrebersko rješavanje problema. Takav deficit u vlastitom obrazovanju uviđam na svakodnevnoj razini, kroz rješavanje problema na poslu. Bila sam štreberica i zato danas uvijek netko drugi ima kreativnije ideje. Stoga ću podržati svaku inicijativu koja se (i ako se) bude ukazala za promjenom u sustavu, ne samo školovanja, nego razmišljanja i pristupanja izazovu. Problem je, kažu stručnjaci, prešao u arhaizme :)
20.12.2012. (09:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Odgovor na kada? Na žalost nikada. Nije u cilju stvoriti samosvjesne i obrazovane ljude, stručnjake u svojim domenama jer se takvim ljudima ne može upravljati. Može se upravljati upravo bezličnim masama, u koje zbog pravila većine, na žalost i s vremenom i utrpaju sve one koji imaju nešto reći....
Na žalost, ja ne vidim da će ikad biti bolje, a na temu individualnosti kod predškolskog odgoja imam reći more rečenica, ali neću te gnjaviti :)
Svako dobro i još jednom pohvale za tekst!!!
20.12.2012. (09:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pozdrav! Mama sam prvorazredne osnovoškolke! Mislim da je srž problema , koliko god će to nekog uvrijediti, što je većini ljudi svejedno. Većina roditelja kaže da mare, ali ne u stvari.
Suludo gradivo, loši udžbenici, previše udžbenika (primjer , prvi osnovne, dva udžbenika iz Hrvatskog, za tiskana i pisana slova + dve radne bilježnice za isto + teka =pet stvari samo za jedno- mogla je biti samo knjiga i bilježnica, ali onda je manja zarada) ,zadaci koje djeca ne mogu sama riješiti pa ih doma naprave roditelji (npr. 6-i osnovne, prezentacija u Poverpointu i sto takvih kretenarija), potreba za instrukcijama u svim školama za većinu predmeta... po meni to znači da ako većini djece za neki predmet trebaju instrukcije -učitelj ne predaje dobro, upisi u srednje škole sa nerealno visokim pragovima bodova (općenito, od toga je stvorena potpuno neprimjerena ludnica ,to je SAMO srednja škola), svake godine neka nova umotvorina vezana uz to, najnovije nepriznavanje bodova umjetničkih škola,
Moj muž je nedavno zvao Ministarstvo obrazovanja, da dobije neke informacije vezane za upise u srednje škole, gospođa s kojom je razgovarao izjavila je da su oni jako zadovoljni i školstvom uopće , te da oni ne vide nikakvih problema u sistemu upisivanja u srednje škole i da sve teče savršeno dobro,( jer, naravno da je pitao što oni kažu na stanje opće panike među djecom prilikom upisa u srednju).
Mi smo svuda zvali da nađemo nekog /neku ustanovu/ koja bi naše malo dijete učila osnove fizike na njoj primjeren način (sama je pitala), da to nije jedan pokus, nego sustavno...... bezuspješno, nit to kog zanima, nit tko to nudi, čak ni stručni krugovi.. to se jednostavno djecu do desetak godina ne uči (u Zgb-U)...
Đabe nam interes.
20.12.2012. (10:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bla bla
"Jer odgojili smo previše generacija koje misle da moraju šutjeti jer izreći svoje mišljenje, pobuniti se , izazvati revoluciju je ono što nije prihvatljivo. A ne znaju da je upravo suprotno." - jednostavno ne mogu vjerovati da je ovakvo što napisano u vrijeme kad se samo priča o pravima djece, kad je plavi telefon glavna atrakcija, kad studenti svako malo demonstriraju protiv bolonjskog sustava (jer je uistinu strašna ideja da se plačaju ispiti za one predmete koji se ne polože u roku?! pa dijete drago, izvoli uči i neće biti problema!).. u vrijeme kad se u škole uvodi zdravstveni odgoj koji bi, pored ostalog, trebao mlade ljude učiti tolerirati različitosti i na polju seksualne orijentacije...bla bla bla...da ne spominjem skandale oko državne mature! pa školstvo se mijenja na bolje - upravo nam je državna matura pokazala da nam učenici ne znaju koristiti vlastiti mozak, ali od sad to više neće biti tako - ide se u drugom smjeru, traži se od njih da razmišljaju, a ne samo štrebaju na pamet! ali eto, opet ne valja... pa dajte konstruktivni prijedlog što učiniti kad sve inovacije ne valjaju?! zar se ne ide upravo prema individualizaciji svakog pojedinca? zar se ne traži njihovo mišljenje u esejima na maturi? zar se od mladih profesora na stručnim ispitima i praksi ne traži prvenstveno razgovor s djecom? zar se ne naglašava da je učenik taj koji je subjekt nastave, dok je učitelj samo pomoćnik? najlakše je samo kritizirati... prečesto nailazim upravo na ovakve dušebrižničke, a pljuvačke tekstove! ne kažem da nema istine u ovom tekstu - istina je da nam mladi baš i ne znaju koristiti vlastiti mozak. državna matura je upravo to i pokazala - poražavajući rezultati na ispitima gdje oko 75 posto pitanja uopće ne traži znanje (dakle činjenice, štrebanje na pamet) već čisto logičko razmišljanje! iako i to je prenapuhano! danas bi svako išao studirati - pa i oni koji jedva prolaze u nekim strukovnim školama biraju teže razine na maturi i onda se žale! i još jedna pozitivna strana državne mature je ta da nema simpatiziranja pojedninih učenika i dijeljenja ocjena "na lijepe oči" jer se ispiti ispravljaju kompjuterski, a eseje ispravlja tri različita nastavnika i pojma nemaju o autoru tog eseja. ali eto, nekima baš ne valja i ne valja... a da se mladi ne zanju boriti za svoja prava?! da misle da moraju šutjeti?! ma daj! pa gdje to?
20.12.2012. (11:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slažem se s tim što veliš, školsko gradivo je prešturo, a učitelji i profesori su tu samo da nešto izbrbljaju u tih 45 min koliko traje sat, a djeca bi valjda trebala kod kuće guglati i čitati knjige po knjižnicama ako ih baš zanima gradivo. Ako im se neda, samoneka nabubaju,to je recept za uspjeh. Ja iskreno, dajem dobru ocjenu otprilike trojici profesora iz svoje srednje. Sjećam se prof. iz engleskog koja je pomno pratila napredak svakog učenika, bila dobar pedagog, poštena, nije imala miljenika i jako dobro nas je naučila engleski. Da su bar svi profesori takvi, dobri pedagozi, prije svega. To je jako važno... Neki su se znali vaditi na to da su učitelji s pravom zločesti jer nas to ko fol priprema za faks, život. Ja mislim da je takav stav uglavnom sranje. Sve bi se trebalo polako mijenjati. Sad se sjetih korumpiranih profesora na fakultetima, i shvaćam da je sve to jedan ogromni,teško rješivi problem..
20.12.2012. (11:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Točno je kako su revolucije mijenjale svijet. No, revolucije same po sebi imaju žrtava, hotimičnih i kolateralnih. Sustav odgoja i obrazovanja diktiraju osobe ideološki stasale u u titoističkom totalitarizmu. Mogu li oni za 360 stupnjeva zarotirati svoj svjetonazor? Apsolutno nemoguće. Pa čak i ako prihvate drugačiji sustav ne mogu ga razumjeti niti ga umiju provesti, kao što nije moguće vilicom uzimati vodu. Osim toga, provedbom novog sustava oni bi ispali žrtve te revolucije, zaboga, tko bi pod sobom jamu kopao. Ovako, idemo "bizantinskom" logikom: dok traje - traje.
20.12.2012. (16:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
obrazovanje prvenstveno zavisi od osobe koja ima li nema želju za time. a to se stvara u porodici, odgojem i razvijanjem sklonosti za širenje osobnih horizonata. škola nikad nije bila presudan faktor ali je puno značila. no u svijetu u kom je osnovni životni kredo "lako, brzo i površno" pitanje je koliko škola ima šanse "ispraviti" ono što je prethodno "krivo" usmjereno? kad dođu u školu djeca su već uglavnom formirane osobe pa je, izuzev u rijetkim slučajevima nemoguće skrenuti tok rijeka koja je već krenula tamo gdje je krenula. izuzeci postoje ali nisu pravila.
20.12.2012. (18:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U Met nikad al nikad nisam pomislio da postoji roditelj koji sa ovakvim idejama u glavi ide na rod. sastanak. Dobro je znati da takvi još postoje. Tema je strašno intrigantna i aktualna a Floydi su tu sjeli ko budali šamar. Šteta je samo što te "budale" ne čitaju tvoj blog nego valda čitaju 24 h ili neki drugi treš. Mladi danas nemaju pravi uzor u tom rev. smislu jer su vremena potrošačkog društva i dekadencije, ali ja ne brinem za te mlade jer vidim da su lukavi i možda (nadam se) budu puno otporniji na vremena nego što smo bili "mi"-bar ja. Iscrpna i koncizna studija di si rekla sve što u tu temu i spada.
21.12.2012. (03:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Tekst ti je odličan. Ova tema je bolna, upravo iz razloga što većinu ljudi (uključujući i roditelje naravno) kao da boli lijevo uho za silovanje koje se radi nad njihovom djecom u školama. O da, radi se o silovanju, ničem manjem. Nitko (ili gotovo nitko) se ne buni.
Kada će se odgovorni zapitati u čemu je problem (?), ti pitaš. Jedino ovaj dio bih proširio u tvom tekstu, jer odgovorni smo svi, a ne samo oni birokrati koji sjede u ministarstvu i agenciji za odgoj i obrazovanje. Svaki čovjek je odgovoran za ovo pitanje i ako se više ljudi udruži i napravi pritisak na one "odozgo", onda će se početi pojavljivat i alternativni sustavi obrazovanja. pozdrav
21.12.2012. (08:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
stvari u školstvu su daleko od idealnih, ali nikad se nisam osjećao kao da su mi suzbijali moj identitet, u srednjoj sam u školskim zadaćama uglavnom dobivao dvojke što me između ostalog potaknulo da se potrudim pisati što bolje. da li me školstvo propeliralo u osobu ispunjenog potencijala? nikako. što onda? bolje da su me spustili na zemlju nego da su mi dali lažne nade.
22.12.2012. (00:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Izvrsno sročeno. Sve se svodi na materijalno pa tako i zarada od knjiga. Svake godine na njima mora zaraditi neki novi autor. A naše široko znanje (ko ga zadrži i ne ishlapi mu) kako je odlično rekel jedan čovek na kvizu - nepotrebno suvišno znanje stečeno u gimnaziji - eto jedino na kvizu dobro dođe. Ako se sjećaš, bil je pokušaj gospona Šuvara da nekaj promijeni, ali je bilo prilično nespretno, sad imaš (bivše) gimnazijalce s elementarnim neznanjem, no da ne duljim, znaš da je prava škola zapravo život.
26.12.2012. (08:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plicak
i tebi i tvojima...od srca...:D
27.12.2012. (11:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nepoznata
Djeca i školstvo! Moja draga tema, ali više ne , postalo bespredmetno koliko besmisleno, jer većina, velika većina ne voli čuti moje mišljenje, idu nekim drugim putom. Uglavnom, bocacciozg je rekao komentar koji odgovara u temelju mom mišljenju. Škola kakva god da jest uvijek može, i treba, dati nove lijepe mogućnosti djetetu i mladom čovjeku za puno učenja, razmišljanja, razvijanja odgovornosti i radnih navika, otvaranja puno različitih područja ljudskog djelovanja...... Ali ih kod kuće treba na to poticati, ukazivati im na sve dobre stvari, i učiti ih da poštuju svoje učitelje! I jasno im dati do znanja da im se vjeruje da oni to mogu, i da im je to i obveza, a ne im podilaziti , žaliti ih i raditi od njih mentalne invalide, jer što je drugo kad mladi čovjek ne zna neke osnovne pojmove. Ali za to nije kriv sustav! I pitanje instrukcija je manje pitanje školstva, a puno više roditeljske i dječje komocije, nerada, i linije manjeg otpora! Što se nadoknađuje novcem.
29.12.2012. (18:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sredovječni udovac
U doba mog studiranja je bila popularna knjiga "Dobra djeca Summerhilla", ali profesorici metodike bi se kosa na glavi dizala kad netko priča obtoj knjizi, waldorfskoj školi, montessori...
U inozemstvu sam vidio ljudi koji su završili školu kod nas, imaju naizgled kvalitetnije obrazovanje, ali kad se to malo analizira, vidi se da je to samo šire obrazovanje, puno podataka, često beskorisnih, a stranci često na to kažu: što vam to vrijedi kad ne znate svoj posao.
S druge strane, mali genijalci, ili barem djeca koja kreativno i drukčije razmišljaju, utope se u prosječnost nekreativnim školstvom, strebanjem ogromnog broja podataka koji se brzo zaborave.
20.12.2012. (07:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
Baš mi je drago da si objavila ovakav tekst. Gotovo da ne možeš naići na ovakav sadržaj diljem našeg ne tako malog virtualnog svijeta. Čudno koja nezainteresiranost s obzirom na to da iz gotovo svake obitelji netko pohađa odgojno-obrazovnu ustanovu. Ne bih rekla da roditelj,učitelj, odgojitelj (čovjek) ne vidi strahovito nasilje koje se vrši među najmlađom populacijom već je jednostavno nedovoljno zainteresiran. S obzirom da sam osobno u tom sustavu dugi niz godina mogu odgovorno tvrditi da ono što nazivamo odgoj i obrazovanje jest u svojoj srži nasilje. Sustav je izopačen, metode prisile (učenja) okrutne. Nastavne metode su nazadne one pokazuju kako ne postoji razumijevanje o tome kako se događa učenje odnosno što učenje jest. Naglasak je na kratkoročnom pamćenju koje po svojoj prirodi odlazi u zaborav.
Strahovita je laž da je potreban velik novac kako bi se sadašnji sustav promijenio.To je samo izgovor za nezainteresiranost. Jedina stvar koja se mora promjeniti u šk.sustavu su glupe,nezainteresirane glave i dakako mora se povećati osjetljivost prema bićima za koja tvrdimo da volimo najviše. Serviramo im laži o bezuvjetnoj ljubavi i svakodnevno kada odu i dođu iz škole ih ubjeđujemo kako su glupi,lijeni ,nemarni i nesposobni. Ne....mi odrasli smo glupi,nemarni ,nesposobni i okrutni. Žalosno je što u ovom trenutku postoje znanja i načini koji mogu unaprijediti šk. sustav,ali skoro pa nikoga to ne zanima. Toliko o tome kako mi ljudi najviše od svega na svijetu volimo svoju djecu. Kada djeca stignu do odrasle dobi već imaju gotovo formiranu sliku o tome kako su glupi,nesposobni ... i budu prilično sjebani.( to je poruka koju dajemo...na dnevnoj bazi)Tada očekujemo da će takvi ljudi stvoriti novi i bolji svijet. Ne...oni će potrošiti cijeli život utapajući se u sranjima koja im je nametnulo ovo debilno društvo i njegov sustav. Malo tko će skupiti snage i iskoračit iz postojeće sheme.Mogu ti reći da iz dna svog srca osjećam gađenje prema ovakvom zlostavljanju zvanom školski sustav .Najveći broj ljudi će reći : I ja sam to prošao pa što mi fali...to će biti argument. Ako se zagleda duboko u sebe možda i shvati što mu fali,a čega ima viška .
20.12.2012. (08:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Žena.Samo to.
Odlično!
Ima jedan vic :
-Mama,zašto moram sve ovo učiti ?
-Kad odrasteš da možeš svoj djeci pomoći pisati domaću zadaću!
20.12.2012. (08:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dinaja
odličan članak... mjesto mu je na naslovnici, možda pokrene mehanizam svjesnosti u onima koji su odgovorni za takvo stanje u školstvu... čitam u tisku koliko kongresa, konferncija, simpozija pedagoga se se održava u Hrvatskoj...teoretiziranje i ništa više...pitam se kada će riječi posati djela...otvaraju se Steinerove škole...kao i svugdje nedostupne svakom djetetu... Montessori vrtići isto tako...a njena pedagogija je temeljno načelo emancipacije djeteta kao osobe... pitam se zar nije primjenjiva u svim vrtićima i svim školama...:-))
20.12.2012. (09:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Alžbeta Bathory
Radila sam neko vrijeme kao predavač na fakultetu i upoznala ljude koji, na trećoj godini, nisu znali što je to postotak. Koliko je 10% pretvoreno u broj. Riječ "posto" im nije značila ništa.
A željeli su postati ekonomisti s diplomom.
Uvijek se ljutim kad čujem onu ustaljenu: matematika, ah, kome će to još trebati kad završim školu!
Još uvijek nismo počeli razmišljati na način da nam matematika razvija logičko razmišljanje i potiče nas na drugačije perspektive. Da se kroz geometriju i trigonometriju učimo prostornoj orijentaciji, da nam algebra razvija smisao za logičko, a ne štrebersko rješavanje problema.
Takav deficit u vlastitom obrazovanju uviđam na svakodnevnoj razini, kroz rješavanje problema na poslu. Bila sam štreberica i zato danas uvijek netko drugi ima kreativnije ideje.
Stoga ću podržati svaku inicijativu koja se (i ako se) bude ukazala za promjenom u sustavu, ne samo školovanja, nego razmišljanja i pristupanja izazovu. Problem je, kažu stručnjaci, prešao u arhaizme :)
20.12.2012. (09:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dražeN ;)
Školstvo je dio istog sustava koji čovjeka lomi dok ne postane njegov vojnik ;)
20.12.2012. (09:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Simplica
Fenomenalan tekst, kapa dolje!!!
Odgovor na kada?
Na žalost nikada.
Nije u cilju stvoriti samosvjesne i obrazovane ljude, stručnjake u svojim domenama jer se takvim ljudima ne može upravljati. Može se upravljati upravo bezličnim masama, u koje zbog pravila većine, na žalost i s vremenom i utrpaju sve one koji imaju nešto reći....
Na žalost, ja ne vidim da će ikad biti bolje, a na temu individualnosti kod predškolskog odgoja imam reći more rečenica, ali neću te gnjaviti :)
Svako dobro i još jednom pohvale za tekst!!!
20.12.2012. (09:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lilianke
Pozdrav!
Mama sam prvorazredne osnovoškolke!
Mislim da je srž problema , koliko god će to nekog uvrijediti, što je većini ljudi svejedno. Većina roditelja kaže da mare, ali ne u stvari.
Suludo gradivo, loši udžbenici, previše udžbenika (primjer , prvi osnovne, dva udžbenika iz Hrvatskog, za tiskana i pisana slova + dve radne bilježnice za isto + teka =pet stvari samo za jedno- mogla je biti samo knjiga i bilježnica, ali onda je manja zarada)
,zadaci koje djeca ne mogu sama riješiti pa ih doma naprave roditelji (npr. 6-i osnovne, prezentacija u Poverpointu i sto takvih kretenarija), potreba za instrukcijama u svim školama za većinu predmeta... po meni to znači da ako većini djece za neki predmet trebaju instrukcije -učitelj ne predaje dobro,
upisi u srednje škole sa nerealno visokim pragovima bodova (općenito, od toga je stvorena potpuno neprimjerena ludnica ,to je SAMO srednja škola), svake godine neka nova umotvorina vezana uz to, najnovije nepriznavanje bodova umjetničkih škola,
Moj muž je nedavno zvao Ministarstvo obrazovanja, da dobije neke informacije vezane za upise u srednje škole, gospođa s kojom je razgovarao izjavila je da su oni jako zadovoljni i školstvom uopće , te da oni ne vide nikakvih problema u sistemu upisivanja u srednje škole i da sve teče savršeno dobro,( jer, naravno da je pitao što oni kažu na stanje opće panike među djecom prilikom upisa u srednju).
Mi smo svuda zvali da nađemo nekog /neku ustanovu/ koja bi naše malo dijete učila osnove fizike na njoj primjeren način (sama je pitala), da to nije jedan pokus, nego sustavno...... bezuspješno, nit to kog zanima, nit tko to nudi, čak ni stručni krugovi.. to se jednostavno djecu do desetak godina ne uči (u Zgb-U)...
Đabe nam interes.
20.12.2012. (10:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bla bla
"Jer odgojili smo previše generacija koje misle da moraju šutjeti jer izreći svoje mišljenje, pobuniti se , izazvati revoluciju je ono što nije prihvatljivo.
A ne znaju da je upravo suprotno." - jednostavno ne mogu vjerovati da je ovakvo što napisano u vrijeme kad se samo priča o pravima djece, kad je plavi telefon glavna atrakcija, kad studenti svako malo demonstriraju protiv bolonjskog sustava (jer je uistinu strašna ideja da se plačaju ispiti za one predmete koji se ne polože u roku?! pa dijete drago, izvoli uči i neće biti problema!).. u vrijeme kad se u škole uvodi zdravstveni odgoj koji bi, pored ostalog, trebao mlade ljude učiti tolerirati različitosti i na polju seksualne orijentacije...bla bla bla...da ne spominjem skandale oko državne mature! pa školstvo se mijenja na bolje - upravo nam je državna matura pokazala da nam učenici ne znaju koristiti vlastiti mozak, ali od sad to više neće biti tako - ide se u drugom smjeru, traži se od njih da razmišljaju, a ne samo štrebaju na pamet! ali eto, opet ne valja... pa dajte konstruktivni prijedlog što učiniti kad sve inovacije ne valjaju?! zar se ne ide upravo prema individualizaciji svakog pojedinca? zar se ne traži njihovo mišljenje u esejima na maturi? zar se od mladih profesora na stručnim ispitima i praksi ne traži prvenstveno razgovor s djecom? zar se ne naglašava da je učenik taj koji je subjekt nastave, dok je učitelj samo pomoćnik?
najlakše je samo kritizirati... prečesto nailazim upravo na ovakve dušebrižničke, a pljuvačke tekstove!
ne kažem da nema istine u ovom tekstu - istina je da nam mladi baš i ne znaju koristiti vlastiti mozak. državna matura je upravo to i pokazala - poražavajući rezultati na ispitima gdje oko 75 posto pitanja uopće ne traži znanje (dakle činjenice, štrebanje na pamet) već čisto logičko razmišljanje! iako i to je prenapuhano! danas bi svako išao studirati - pa i oni koji jedva prolaze u nekim strukovnim školama biraju teže razine na maturi i onda se žale!
i još jedna pozitivna strana državne mature je ta da nema simpatiziranja pojedninih učenika i dijeljenja ocjena "na lijepe oči" jer se ispiti ispravljaju kompjuterski, a eseje ispravlja tri različita nastavnika i pojma nemaju o autoru tog eseja. ali eto, nekima baš ne valja i ne valja...
a da se mladi ne zanju boriti za svoja prava?! da misle da moraju šutjeti?! ma daj! pa gdje to?
20.12.2012. (11:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vesper
Slažem se s tim što veliš, školsko gradivo je prešturo, a učitelji i profesori su tu samo da nešto izbrbljaju u tih 45 min koliko traje sat, a djeca bi valjda trebala kod kuće guglati i čitati knjige po knjižnicama ako ih baš zanima gradivo. Ako im se neda, samoneka nabubaju,to je recept za uspjeh.
Ja iskreno, dajem dobru ocjenu otprilike trojici profesora iz svoje srednje. Sjećam se prof. iz engleskog koja je pomno pratila napredak svakog učenika, bila dobar pedagog, poštena, nije imala miljenika i jako dobro nas je naučila engleski.
Da su bar svi profesori takvi, dobri pedagozi, prije svega. To je jako važno...
Neki su se znali vaditi na to da su učitelji s pravom zločesti jer nas to ko fol priprema za faks, život. Ja mislim da je takav stav uglavnom sranje.
Sve bi se trebalo polako mijenjati.
Sad se sjetih korumpiranih profesora na fakultetima, i shvaćam da je sve to jedan ogromni,teško rješivi problem..
20.12.2012. (11:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
meroveus
Točno je kako su revolucije mijenjale svijet. No, revolucije same po sebi imaju žrtava, hotimičnih i kolateralnih. Sustav odgoja i obrazovanja diktiraju osobe ideološki stasale u u titoističkom totalitarizmu. Mogu li oni za 360 stupnjeva zarotirati svoj svjetonazor? Apsolutno nemoguće. Pa čak i ako prihvate drugačiji sustav ne mogu ga razumjeti niti ga umiju provesti, kao što nije moguće vilicom uzimati vodu. Osim toga, provedbom novog sustava oni bi ispali žrtve te revolucije, zaboga, tko bi pod sobom jamu kopao. Ovako, idemo "bizantinskom" logikom: dok traje - traje.
20.12.2012. (16:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Potok
Ti kažeš da su revolucije mijenjale svijet, a ja kažem da je svijet mijenjao revolucije. Stavi to u kontekst svoje teme.
20.12.2012. (16:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bocaccio
obrazovanje prvenstveno zavisi od osobe koja ima li nema želju za time. a to se stvara u porodici, odgojem i razvijanjem sklonosti za širenje osobnih horizonata. škola nikad nije bila presudan faktor ali je puno značila. no u svijetu u kom je osnovni životni kredo "lako, brzo i površno" pitanje je koliko škola ima šanse "ispraviti" ono što je prethodno "krivo" usmjereno? kad dođu u školu djeca su već uglavnom formirane osobe pa je, izuzev u rijetkim slučajevima nemoguće skrenuti tok rijeka koja je već krenula tamo gdje je krenula. izuzeci postoje ali nisu pravila.
20.12.2012. (18:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malo ti malo ja
Odlično, šteta samo što to čitamo mi koji nikakvog
utjecaja na obrazovni sustav nemamo. No, valjda
se pokrene:)))
20.12.2012. (19:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
blogdogg
U Met nikad al nikad nisam pomislio da postoji roditelj koji sa ovakvim idejama u glavi ide na rod. sastanak. Dobro je znati da takvi još postoje. Tema je strašno intrigantna i aktualna a Floydi su tu sjeli ko budali šamar. Šteta je samo što te "budale" ne čitaju tvoj blog nego valda čitaju 24 h ili neki drugi treš. Mladi danas nemaju pravi uzor u tom rev. smislu jer su vremena potrošačkog društva i dekadencije, ali ja ne brinem za te mlade jer vidim da su lukavi i možda (nadam se) budu puno otporniji na vremena nego što smo bili "mi"-bar ja. Iscrpna i koncizna studija di si rekla sve što u tu temu i spada.
21.12.2012. (03:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
Tekst ti je odličan. Ova tema je bolna, upravo iz razloga što većinu ljudi (uključujući i roditelje naravno) kao da boli lijevo uho za silovanje koje se radi nad njihovom djecom u školama. O da, radi se o silovanju, ničem manjem. Nitko (ili gotovo nitko) se ne buni.
Kada će se odgovorni zapitati u čemu je problem (?), ti pitaš. Jedino ovaj dio bih proširio u tvom tekstu, jer odgovorni smo svi, a ne samo oni birokrati koji sjede u ministarstvu i agenciji za odgoj i obrazovanje. Svaki čovjek je odgovoran za ovo pitanje i ako se više ljudi udruži i napravi pritisak na one "odozgo", onda će se početi pojavljivat i alternativni sustavi obrazovanja. pozdrav
21.12.2012. (08:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ed hunter
stvari u školstvu su daleko od idealnih, ali nikad se nisam osjećao kao da su mi suzbijali moj identitet, u srednjoj sam u školskim zadaćama uglavnom dobivao dvojke što me između ostalog potaknulo da se potrudim pisati što bolje.
da li me školstvo propeliralo u osobu ispunjenog potencijala? nikako. što onda? bolje da su me spustili na zemlju nego da su mi dali lažne nade.
22.12.2012. (00:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ToxFox
Svi se boje individualnosti, a zaklinju se u nju... stremimo ka robotizaciji... poslušnicima i jednakosti... al nije dobro sve izjednačiti..
Sretne blagdane i puno ljubavi u tvom domu! :)
24.12.2012. (18:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sekasmith
Izvrsno sročeno. Sve se svodi na materijalno pa tako i zarada od knjiga. Svake godine na njima mora zaraditi neki novi autor.
A naše široko znanje (ko ga zadrži i ne ishlapi mu) kako je odlično rekel jedan čovek na kvizu - nepotrebno suvišno znanje stečeno u gimnaziji - eto jedino na kvizu dobro dođe.
Ako se sjećaš, bil je pokušaj gospona Šuvara da nekaj promijeni, ali je bilo prilično nespretno, sad imaš (bivše) gimnazijalce s elementarnim neznanjem, no da ne duljim, znaš da je prava škola zapravo život.
26.12.2012. (08:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plicak
i tebi i tvojima...od srca...:D
27.12.2012. (11:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nepoznata
Djeca i školstvo! Moja draga tema, ali više ne , postalo bespredmetno koliko besmisleno, jer većina, velika većina ne voli čuti moje mišljenje, idu nekim drugim putom.
Uglavnom, bocacciozg je rekao komentar koji odgovara u temelju mom
mišljenju.
Škola kakva god da jest uvijek može, i treba, dati nove lijepe mogućnosti djetetu i mladom čovjeku za puno učenja, razmišljanja, razvijanja odgovornosti i radnih navika, otvaranja puno različitih područja ljudskog djelovanja......
Ali ih kod kuće treba na to poticati, ukazivati im na sve dobre stvari, i učiti ih da poštuju svoje učitelje! I jasno im dati do znanja da im se vjeruje da oni to mogu, i da im je to i obveza, a ne im podilaziti , žaliti ih i raditi od njih mentalne invalide, jer što je drugo kad mladi čovjek ne zna neke osnovne pojmove. Ali za to nije kriv sustav!
I pitanje instrukcija je manje pitanje školstva, a puno više roditeljske i dječje komocije, nerada, i linije manjeg otpora! Što se nadoknađuje novcem.
29.12.2012. (18:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...