Ja sam fan Mariana Aureliana općenito, ali svejedno se ne mogu složiti. To što biljke ne skviče kada ih ubijemo za mene ne znači da se radi o drukčijem oduzimanju života, samo to da je za nas manje neugodno ubiti ih zato što nam pri tome rade manje problema.
Radije bih prihvatio ljudsku ulogu kao bića koje mora jesti (naspram, recimo, kemosintetskih bakterija u vulkanskim izvorima) i stoga je po defaultu oduzimatelj tuđih života - pa je onda s toga obziran ako u tom nužnom ubojstvu ne pretjeruje, ali to ne mijenja njegovu prirodu.
Istina, priznajem da govorimo o istom idealu, samo što je moje polazište mračnije :)
02.10.2012. (14:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bolje je spasiti čovjeka nego mačku, bolje je spasiti mačku nego fikus i na kraju bolje je spasiti fikus nego vazu, obrnutim redoslijedom bolje je (prikladniji je izraz manje je loše) terminirati postojanje navedenih složenih oblika. @Igniss sa stanovištem Mariana Aureliana bi se trebalo složiti bez obzira na privatne prehrambene preferencije, ja isto ne znam kako bi se ograničio na vegetarijansku prehranu i koliko dugo bi to trajalo :-) ali svaki čovjek ukoliko nije riječ o psihopatskom poremećaju će najproblematičnijim smatrati ubojstvo čovjeka, pa ubojstvo mačke, zatim fikusa, i na kraju razbijanje vaze. Iz rečenice „…samo to da je za nas manje neugodno ubiti ih…“ ? A što drugo je potrebno osim naše razabiruće inteligencije koja ide u kompletu s ljudskom egzistencijom? Da nam dođe Bog stvoritelj Svemira i objasni stvari? Valjda postoji neki razlog zašto nam je mačka bliža od fikusa. Sisavci (uključujući i nas), isto tako i ptice, jako pate kad im se nanosi bol, ako netko kaže da bukva ili smreka pate na isti način i da je to ista stvar onda ja kažem da se taj zajebava ili ima ozbiljnih problema. A to da biljke reagiraju na neke podražaje, da reagiraju i što sad? I glista reagira kad ju nabodeš na udicu, ajmo malo mače zahaklati na udicu kad je to sve isto? Ajmo reći popu pop,a bobu bob, ako nenasilje ima uopće smisla onda ima i vegetarijanstvo, barem dok se ne pronađe način proizvodnje mesa bez ubijanja životinja.
02.10.2012. (16:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Indijanka vegetarijanka - Hvala, počašćen sam. :) @vajrapani - Hvala i tebi na odličnom komentaru koji i ja potpisujem. Info za sve simpatizere vegetarijanstva: u "Bio&bio" imate odlične kobasice, ćevapčiće, "pileće" odreske, pohane sejtane sa sezamom, dimljeni tofu i sejtan, tempeh itd. koji se uz druge mahunarke, žitarice i povrće mogu spravljati u neograničenim kombinacijama, tako te bi i najortodoksniji mesojed uživao u toj hrani i posve zaboravio na meso. :) @Igniss - Ipak, dakle, govorimo o istom idealu, a to je već mnogo. Većina mesojeda ne vidi nikakav ideal i to je ono što je poražavajuće. Danas su mi 42, vegetarijanac sam nekih šest godina, ali sam cijeloga života sporadično pokušavao biti vegetarijanac pa ne bih uspijevao na duge staze; drugim riječima, uvijek me je zbog jedenja mesa pekla savjest jer sam u umu i srcu imao taj ideal nepovrjeđivanja osjećajnih bića. Nikomu tko se muči ne jesti meso ne mogu preporučiti da se svakako mora nastaviti mučiti pod svaku cijenu, ali svakako mu preporučujem da ga i dalje peče savjest. :) Pa će mu jednom - kao i meni - spontano ipak doći taj dan, kada će moći prestati jesti meso bez trunke mučenja ili osjećaja odricanja. Sretan sam što je za mene taj dan konačno bio osvanuo prije nekih šest godina. @cistiliste - To što su u prirodi stvari tako postavljene, da lav lovi antilopu, a ova bježi u samrtnu strahu, nije dokaz ničega, jer je ljudska svijest sa svojom moralnom komponentom također prirodna, u najmanju ruku jednako prirodna kao odnos između lava i antilope. Victor Hugo je rekao onu poznatu rečenicu: "Ako si kamen budi ljubak, ako si biljka budi osjetljiv, ako si čovjek budi ljubav." Dakle kao prirodno biće zvano čovjek, ne možemo zanemariti svoju moralnu komponentu i smatrati se jednakima lavovima. Ali smiješno je o tome uopće govoriti, jer to je toliko očigledno!
02.10.2012. (19:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dante
I opet ću komentirati samo jednom konstatacijom "...Zato što je ljudska glupost nemjerljiva!" .... I mislim da je ovime sve rečeno.
Ne bih se čudio da je to tvoj alter ego blog jer ovakvo trabunanje u dva primjerka je teško za provariti..
02.10.2012. (12:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Igniss
Ja sam fan Mariana Aureliana općenito, ali svejedno se ne mogu složiti. To što biljke ne skviče kada ih ubijemo za mene ne znači da se radi o drukčijem oduzimanju života, samo to da je za nas manje neugodno ubiti ih zato što nam pri tome rade manje problema.
Radije bih prihvatio ljudsku ulogu kao bića koje mora jesti (naspram, recimo, kemosintetskih bakterija u vulkanskim izvorima) i stoga je po defaultu oduzimatelj tuđih života - pa je onda s toga obziran ako u tom nužnom ubojstvu ne pretjeruje, ali to ne mijenja njegovu prirodu.
Istina, priznajem da govorimo o istom idealu, samo što je moje polazište mračnije :)
02.10.2012. (14:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cistiliste
tigar, lav..kada ganja antilopu, ona je sasvim kul?..onak šeta i čeka da je zaskoči..ili bježi, izbezumljena od straha?..
02.10.2012. (15:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cistiliste
po dokazanim i napravljenim pokusima, bilje itekako reagiraju i na plamen i na nakanu..to kaj ih mi ne čujemo, je nešto drugo
02.10.2012. (15:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
Bolje je spasiti čovjeka nego mačku, bolje je spasiti mačku nego fikus i na kraju bolje je spasiti fikus nego vazu, obrnutim redoslijedom bolje je (prikladniji je izraz manje je loše) terminirati postojanje navedenih složenih oblika. @Igniss sa stanovištem Mariana Aureliana bi se trebalo složiti bez obzira na privatne prehrambene preferencije, ja isto ne znam kako bi se ograničio na vegetarijansku prehranu i koliko dugo bi to trajalo :-) ali svaki čovjek ukoliko nije riječ o psihopatskom poremećaju će najproblematičnijim smatrati ubojstvo čovjeka, pa ubojstvo mačke, zatim fikusa, i na kraju razbijanje vaze. Iz rečenice „…samo to da je za nas manje neugodno ubiti ih…“ ? A što drugo je potrebno osim naše razabiruće inteligencije koja ide u kompletu s ljudskom egzistencijom? Da nam dođe Bog stvoritelj Svemira i objasni stvari? Valjda postoji neki razlog zašto nam je mačka bliža od fikusa. Sisavci (uključujući i nas), isto tako i ptice, jako pate kad im se nanosi bol, ako netko kaže da bukva ili smreka pate na isti način i da je to ista stvar onda ja kažem da se taj zajebava ili ima ozbiljnih problema.
A to da biljke reagiraju na neke podražaje, da reagiraju i što sad? I glista reagira kad ju nabodeš na udicu, ajmo malo mače zahaklati na udicu kad je to sve isto? Ajmo reći popu pop,a bobu bob, ako nenasilje ima uopće smisla onda ima i vegetarijanstvo, barem dok se ne pronađe način proizvodnje mesa bez ubijanja životinja.
02.10.2012. (16:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vilko
@Indijanka vegetarijanka - Hvala, počašćen sam. :)
@vajrapani - Hvala i tebi na odličnom komentaru koji i ja potpisujem. Info za sve simpatizere vegetarijanstva: u "Bio&bio" imate odlične kobasice, ćevapčiće, "pileće" odreske, pohane sejtane sa sezamom, dimljeni tofu i sejtan, tempeh itd. koji se uz druge mahunarke, žitarice i povrće mogu spravljati u neograničenim kombinacijama, tako te bi i najortodoksniji mesojed uživao u toj hrani i posve zaboravio na meso. :)
@Igniss - Ipak, dakle, govorimo o istom idealu, a to je već mnogo. Većina mesojeda ne vidi nikakav ideal i to je ono što je poražavajuće. Danas su mi 42, vegetarijanac sam nekih šest godina, ali sam cijeloga života sporadično pokušavao biti vegetarijanac pa ne bih uspijevao na duge staze; drugim riječima, uvijek me je zbog jedenja mesa pekla savjest jer sam u umu i srcu imao taj ideal nepovrjeđivanja osjećajnih bića. Nikomu tko se muči ne jesti meso ne mogu preporučiti da se svakako mora nastaviti mučiti pod svaku cijenu, ali svakako mu preporučujem da ga i dalje peče savjest. :) Pa će mu jednom - kao i meni - spontano ipak doći taj dan, kada će moći prestati jesti meso bez trunke mučenja ili osjećaja odricanja. Sretan sam što je za mene taj dan konačno bio osvanuo prije nekih šest godina.
@cistiliste - To što su u prirodi stvari tako postavljene, da lav lovi antilopu, a ova bježi u samrtnu strahu, nije dokaz ničega, jer je ljudska svijest sa svojom moralnom komponentom također prirodna, u najmanju ruku jednako prirodna kao odnos između lava i antilope. Victor Hugo je rekao onu poznatu rečenicu: "Ako si kamen budi ljubak, ako si biljka budi osjetljiv, ako si čovjek budi ljubav." Dakle kao prirodno biće zvano čovjek, ne možemo zanemariti svoju moralnu komponentu i smatrati se jednakima lavovima. Ali smiješno je o tome uopće govoriti, jer to je toliko očigledno!
02.10.2012. (19:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...