Komentari

alenzoric.blog.hr

Dodaj komentar (8)

Marketing


  • blade777

    To je svakako kvalitetniji način, ali globalno neizvediv.
    Takav način bi bio moguć, u realnom, demokratskom društvu. U onakvom društvenom uređenju, u kakvom bi svaki uplatitelj poreza, odlučivao za kakav oblik usluge želi da se njegov porez koristi.
    U našem društvu se sve iskamaćuje prisilom, a onda se po volji zaslužnika, ta prikupljena sredstva dalje raspoređuju.
    Zato imamo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, polugu državne vlasti koja bez realne logike raspoređuje sredstva.
    Kada bi se pitalo one koji uplaćuju poreze, sve bi se to drugačije raspoređivalo.
    Realno gledajući, svaki pojedinac bi puno savršenije funkcionirao, kada bi predatorska državna šapa, bila uklonjena sa sredstava zarađenih mukotrpnim radom.
    Ali...tko bi onda financirao uhljebljene i podobne političare?
    Tko bi financirao ove postkomunističke kaste, tajkune, oligarhe i raznorazne spodobe koje tumaraju bespućima hrvatske zbilje?
    Takvi zaslužnici, poput kakvih seoskih kneževa, požderaše sve ono što pripada većini građana Lijepe naše.
    Žderu oni i dalje, oh, kako samo žderu, bez srama su, a još nam se pritom i smiju.
    A mladost naša, razbaštinjena, ostavljena je na milost i nemilost globalnih predatora.

    avatar

    22.08.2012. (13:42)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @blade, neizvedivo je da se postojeće škole pretvore u demokratske, ali sasvim je izvedivo da se u Hrvatskoj otvori najprije jedna, a onda i još nekoliko slobodnih škola. To je sasvim izvedivo, uz minumum dobre volje od strane ministarstva, koje je po zakonu obavezno omogućiti i alternativne oblike obrazovanja.

    avatar

    22.08.2012. (17:44)    -   -   -   -  

  • blade777

    Kako ćeš ukomponirati slobodnu školu u organizirano osnovnoškolsko obrazovanje, gdje postoje zacrtani obrazovni programi itd.?
    To je moguće u nekakvom predškolskom obrazovanju, srednjoškolskom obrazovanju ili u višoj školi, ali u osnovnoj, jako teško.

    avatar

    23.08.2012. (07:39)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    Slobodne škole funkcioniraju po svojim pravilima (informacije možeš lako pronaći na internetu), one se ne ukomponiravaju u druge škole. One pokrivaju osnovno i srednješkolsko obrazovanje. Po broju djece su male ili relativno male, ovisi od škole do škole, npr. nekoliko desetaka djece po školi. U Hrvatskoj već postoji dovoljan broj ljudi koji žele da im djeca pohađaju slobodnu školu. Udruga Slobodna škola poslala je ministarstvu zahtjev za otvaranje slobodne škole. Ne vidim u čemu je problem da se odobri i od države financiraju jedna ili više takovih škola, kao što funkcioniraju i u mnogim drugim državama.

    avatar

    23.08.2012. (12:18)    -   -   -   -  

  • Vilko

    Neovisno o ovoj priči o Slobodnoj školi, mislim da se državne škole itekako mogu preurediti u smjeru koji apostrofira tvoj post. Za početak, mogle bi se ukinuti ocjene i testovi (provjere znanja) u osnovnoškolskom obrazovanju; djeca od 7 do 14 godina imaju pravo na bezbrižno djetinjstvo bez tjeskobe, kompeticije i imperativa štrebanja napamet. U toj vrlo osjetljivoj formativnoj dobi u mladih valja probuditi ljubav prema kvalitetnoj informaciji i kvalitetnom znanju, a ona se ne može probuditi prisilom ocjena i provjera znanja. Jedan veliki uteg Neprirodnosti već bi se maknuo s dječje duše ukidanjem ocjena i testova. Tada bi se stvari počele događati same od sebe: učiteljima bi bio izazov, da u mladih probude ljubav prema znanju, obzirom da ne bi bilo nasilja ocjena; tu se ljubav ne bi moglo probuditi umjetnim načinima pa bi se učitelji trebali dodatno potruditi da osmisle svoj rad na temeljima iskrenosti, kreativnosti i kvalitete. One koji ne žele učiti i stjecati znanja i vještine trebalo bi pustiti da unutar određenih okvira sami biraju svoj tempo; kasnije bi sasvim sigurno pronašli svoj put u nekom zanatu ili čak nekoj umjetnosti. Srednju školu moglo bi se osmisliti s ponešto strožim kriterijima, ali opet ne nužno na način ocjenjivanja, već možda prije rada s mentorom. Ako bi djeca cijelu osnovnu školu provela bez nasilja nad njihovom psihom, to bi već bio veliki kvalitativni skok za ulazak u srednju školu pa bi ova dobivala već izgrađene mlade duše koje ne bi morala puno korigirati i usmjeravati. Tek bi fakultet mogao ponuditi strogu valorizaciju znanja i vještina, ali do tada bi mladi ljudi već bili dovoljno zreli da se s tim samosvjesno i zrelo suoče na pravilan način. Uglavnom, kao početak svih početaka školske reforme vidim prekid nasilja nad djecom u obliku te odiozne ozbiljnosti školskog sustava koja ubija ljubav, iskrenost, spontanost i kreativnost. Školski sustav, ovakav kakav je danas, uči mlade ljude prije svega lukavosti, varanju, natjecanju, uspoređivanju, mrtvačkoj ozbiljnosti i turobnosti života, uči ih da je život neki teret i kazna i borba za opstanak i da valja agresivno potegnuti u odgurivanju drugih kako bih se ja probio i opstao, a one koji se ne žele na takav način probijati posve ubija u pojam i čini ih pasivnim i umjetno problematičnim jedinkama ovog društva. Na taj način, školstvo sav život obrće naopako i ono od čega se trebamo micati s osjećajem gađenja stavlja na prvo mjesto, dok ono što je alfa i omega razvoja dječje psihe ostavlja za neko daleko vrijeme u domu umirovljenika.

    avatar

    23.08.2012. (16:39)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @Mariano, bilo bi odlično da se državne škole reformiraju na način na koji si opisao. Slobodne škole mi se sviđaju zato što one funkcioniraju na točno takav način. Na djecu se ne rade glupi i destruktivni pritisci da imaju što bolje ocjene i da se sve svodi na te brojke u imenicima i svjedodžama. To je potpuno besmisleno i suludo. Prije 10 minuta na Novi Tv bio je prilog o tome kako će za 10-ak dana tisuće prvašića krenuti u školu. Ulazak u školski sustav, pojašnjava mlada psihologica u prilogu, jedan je od najstresnijih događaja u životu (uz bok sa smrću bliske osobe, razvodom itd.). Ona dalje nastavlja s uputama kako da se djeci olakša taj stresni događaj. Pitanje koje bi se trebalo pojaviti u svijesti svakom iole normalnom čovjeku, pa tako i tim vrlim psiholozima od kojih izgleda da i nema puno koristi, je kako možemo promijeniti činjenicu da je početak školovanja (a i nastavak) toliko stresan. Tu mora početi svaka rasprava, a po medijima se svake godine (i ove) uporno sere o težini đačke torbe. Koliko ja vidim, na bit nitko mjerodavan ne obraća puno pažnje. Mogli bismo se upitati i tko je sve mjerodavan da odlučuje o tim stvarima. Jesu li to samo ljudi koji sjede u ministarstvu, po raznim odborima, tjelima, u Saboru? Naravno da ne. Mjerodavan je svaki roditelj koji želi da se njegovo dijete razvija što je moguće prirodnije, u skladu sa svojim ritmom, a ne na neki umjetni, "školski", od birokrata osmišljeni način. Mjerodavna je, dakle, baza, ne samo vrh ili tzv. politička elita. Kada baza (tj. dio baze) napravi pritisak, onda će se košnica malo prodrmati, pa će se nešto sigurno i promijeniti na bolje.

    avatar

    23.08.2012. (18:11)    -   -   -   -  

  • Tiana

    sviđa mi se ideja o slobodnoj školi i mislim da će ona neminovno zaživjeti u budućnosti iz više razloga , ovaj sistem je po meni izuzetno skup a redovito ispada neučinkovit gledano sa više točaka , naravno najviše "boli" nezadovoljstvo na djetetovom licu ...lp :D

    avatar

    30.08.2012. (19:05)    -   -   -   -  

  • _bezimena_

    Koncept rada u predškolskom odgoju u svojoj biti je postavljen na temelje o kojima se govori u tvom postu i članku koji si objavio.
    Praksa koja se provodi je pokušaj imitacije istoga. Radi se o tome da provoditi ovakve načine odgoja i obrazovanja porazumijeva shvaćanje i življenje istih.
    Bez obzira što je u radu s djecom predškolske dobi isključen frontalni rad (to je ono kada sva djeca sjednu na tepih, a teta čita slikovnicu i svi moraju slušati) on se prilično koristi. Također se prisiljava djecu koja su prerasla potrebu za dnevnim spavanjem da spavaju.Oni naravno ne spavaju nego leže u krevetima.To je izrazito nasilje koje se vrši nad djecom i nitko se ne buni. Roditelji moraju biti aktivni sudionici izvanobiteljskog odgoja. Moraju tražiti i zahtjevati te se pritom pozivati na ideju humanizama i potrebe djece na kojima se temelji predškolski odgoj. Oni i dalje spuštaju glave...da se ne zamjere autoritetima...jer će djeci tada biti još gore. To je laž. Djeci će biti bolje onog trenutka kada se njihovi roditelji počnu istinski zauzimati za njih.

    Izbacivanje frontalnog rada je prirodno jer se djeca okupljaju u male skupine (nitko se ne igra odnosno ne druži s 20. druge djece ili ljudi istovremeno) i predano se bave aktivnostima koje ih zanimaju. Zašto odgojitelji ne mogu prerasti taj način rada? Zato što im se čini da tako imaju veću kontrolu nad djecom.To je pogrešno.Prilikom takvog rada stvara se izrazito loša atmosfera u kojoj pate svi prisutni. Mogla bih još jedno pet sati pisati ,ali zaustavit ću se.
    Za provesti ovakav odgoj i obrazovanje treba prvo odbaciti predrasude i uvidjeti smisao ovakvog oblika rada odnosno življenja.
    Meni je zanimljivo kako je malo ljudi koji razmišljaju na ovaj ili sličan način. Pitam se zašto je to tako? Ukoliko ljudi i nemaju informacije ili se nisu dubiozno bavili tematikom moraju makar intuitivno osjećati istinu ili ne ? Svi su pohađali vrtić ako nisu školu sigurno jesu ! Nije li to dovoljno za dobar zaključak ?
    Ovo je izuzetno dobar post stoga moja puna podrška.

    avatar

    08.09.2012. (09:04)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...