Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (14)

Marketing


  • ToxFox

    Mislim da je nešto opako loše u školstvu, kad djeca, uz izvadak sa strane na ispitu, ne znaju prevesti nešto tako jednostavno...
    I moja maturantica je pisala ispit i to je bilo jedno od lakših, ako ne i najlakše pitanje...

    avatar

    24.05.2012. (22:48)    -   -   -   -  

  • alexxl

    dada, to bu im trebalo u životu.

    Ko meni u strukovnoj šloli.
    Dvanaest godina učenja materinjeg jezika i dvije godine tehnologije struke, budućeg "kruha u rukama".
    Cccccccccccccccc!

    Plus arhaična čakavština.
    Ja bi još vratil mise na latinskome i
    Teletabise na tivi, maspater.

    avatar

    25.05.2012. (00:03)    -   -   -   -  

  • Bookeraj

    gimnazijalci imaju latinski, ne? pametni znaju čemu uče mrtve jezike, zar ne? iz latinskog sam ja uvijek mogla izvlačiti validne lingvističke zaključke, sve i da nisam sasvim bila sigurna u navedeni dijalekt.

    avatar

    25.05.2012. (08:04)    -   -   -   -  

  • ljelja

    Imam jednu načelnu zamjerku, nevezano za maturu.
    Englezi, Francuzi, Nijemci .... svu svoju stariju literaturu su preveli na suvremenu jezičnu normu i njihova djeca bez biča i gnušanja uživaju u starijoj literaturi. Znam, vidjela i čula i razgovarala s roditeljima, djecom i gimnazijskim profesorima.
    Ovaj stav o neprevođenju na suvremeni hrvatski jezik je elitistički stav koji isključuje sve osim nekolicine a isto se odnosi i na uvriježen "hrvatski" stav da se lieratura mora čitati na originalu. Odatle grozne praznine u prevođenju svjetske literature na hrvatski jezik. Kako svi nismo poligloti to je opet elitizam na djelu.
    @alex hrvatski književni jezik se uči
    a) da bi se naučilo sustavno razmišljati i na temelju toga donositi odgovarajuće odluke
    b) da bi se govornici različitih dijalekata mogli sporazumijevati (ako naučiš [B]ća[/B] i kukumar to nije dovoljno za razumijevanje ćakavskoga)
    c) da bi zakoni i ostalo što ide uz državni aparat bilo razumljivo svima

    avatar

    25.05.2012. (08:12)    -   -   -   -  

  • baba ljutica

    Nisam vidjela ostala pitanja ali ovo nije teško, posebno za viši nivo. Međutim, jedna je profesorica dobro rekla, za maturu se priprema tijekom cijelog srednjoškolskog obrazovanja. Ovo me podsjeća na "dječja usta" : "Moja sestra opet ima sve petice, ona to meni namjerno radi!" Ali rekla bih, gledajući nesrazmjer predmeta kako mi klinci rastu, samo u osnovnoj školi, da je nevjerojatno da recimo, imaju jednak broj sati iz stranog jezika i prirode i vjeronauka, a opet, poređujući sa vjeronaukom, u pola glazbenu i likovnu kulturu. To je pvi razred, dalje se nebuloze samo slažu. Dodala bih, stranice za "prepisivanje" lektire, vjerojatno su memorirane kod večine učenika, nekada se čitalo pod moraš ili hoćeš, ali stvarno čitalo. I onda se pojavi još koje stvarno besmisleno pitanje, i tako to krene. Ali ostaje činjenica da većina uči na način - sad me to pitao i više mi nikada neće trebati. Šipak.

    avatar

    25.05.2012. (08:20)    -   -   -   -  

  • nelchee

    Ljelja, nije ća i ćakavski nego ča i čakavski. Hvala.

    avatar

    25.05.2012. (10:09)    -   -   -   -  

  • Ekstrasolarni planet

    Kako ja vidim stvari tri su problema:
    1. Ovakva je provedba mature skupa i nepraktična. Sokol Marić razvozi testove. Dugački pravilnici. Agencije i stručni timovi cijele godine izrađuju pitanja. Stotine dežurnih profesora pazi da ne dođe do prepisivanja na sve moguće načine (da se bar toliko pazi na političare da ne kradu). Timovi za ispravljenje testova. Bačen novac.
    2. Novinari od svega prave cirkus. Tri dana pada snijeg - elementarna katastrofa, deset Kineza umrlo od ptičje gripe - pandemija. Deset maturanata ne zna što je ekstaza - poništite maturu. Bacite novac!
    3. Vlada više vjeruje procjenama slabo informiranih novinara nego stručnjaka. Zašto bi se neka pitanja poništavala čak iako su neprimjerena? Svi su dobili jednaka neprimjerena pitanja i neprimjereno pitanje automatski neće utjecati na položaj na rang listama za upis na fakultet. Poništavanje pitanja i izrada odgovarajućih pravila za to je skupo. Bacanje novaca.

    avatar

    25.05.2012. (10:50)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Ekstrasolarni planet:

    "Stotine dežurnih profesora pazi da ne dođe do prepisivanja ..."

    Profesorima to ulazi u zaduženja za koja ne dobivaju dodatni honorar.

    Inače, nice to see you here again :)

    avatar

    25.05.2012. (11:35)    -   -   -   -  

  • j.

    znam da je ovo bolno pojednostavljivanje, ali - može li kriterij "potrebnosti" znanja biti "samo" pragmatičan, odnosno - samo ono što se poslije može unovčiti
    rekao bih da je bitan famozni "sustav vrijednosti" , jer kako tražiti od maturanata ovakve stvari ako im nakon pet godina nećemo omogućiti da jedu budu li to znali, a ne budu "znali" kako jeftino kupiti i drugome skupo utrapiti kontejner npr. magle
    jer takvo utrapljivanje magle posljednjih dvadesetak-tridesetak godina dovelo nas je tu gdje jesmo (da, pri tome mislim na globalnu ekonomiju)
    stvari počinju ab ovo, pa se nikako ne mogu iznova načuditi obrubljenim kozacima, krocnjima (ili krocanjima?) i vodenim kugama u prirodi iz trećeg osnovne, dok istodobno lekcija "koligo dag ima kg/koliko dl ima l" zahtijeva jedan sat predavanja i jedan sat vježbe iz matematike (valjda se računa da ćeš prije ili kasnije naučit mjerit npr. dl pive kad ideš voziti i sl.:)))
    zašto veeeelika većina djece (na koncu, kao i nas odraslih) odlazi u školu s grčem u želucu (kao i mi na posao) i mora li to biti tako? može li ovaj svijet biti bolje mjesto:)))? jasno, nije problem samo u gradivu, na prvo mjesto stavio bih ljude, jer oni su "meso" zajednice; siguran sam da koncept fakultativnosti koji pere školske sustave zadnjih desetljeća vodi u hotimičnu idiotizaciju zombiluka, ali još samo da ispričam ovo
    moja kći prošlo ljeto sa sedamnaest imala praksu od dva tjedna koja se na kraju svela na stajanje kraj kopirke i blejanje u neke ure i ire (da ne spominjem da joj ništa nisu platili, ali isplatilo se slijedeće saznanje), pa se treći dan dovukla doma sa spoznajom "jbg, moram nešto studirat" koja (spoznaja) košta sto puta više od ovog što bi joj ovi gulikože platili
    i sad, ako je ona u toj dobi došla do te spoznaje, a i mnogi drugi, pa kad je već navala tolika, šta da rade ti koji smišljaju pitanja a da kriterij bude podjednak, kud ćeš s tim tisućama, pa ne mogu svi bit "poštena inteligencija" što bi reko drug Bevc
    ja bih na kraju pitao koliko je komada zabio Kurbaša Viko-Omladincu iz Novog Sela Rok 1985. pa nek mi netko objasni što je opća kultura
    šalim se, ali čini mi se, drugovi, da je situacija stvarno složena, jer alternativa toj mladosti je stajanje kraj frižidera u Konzumu slijedećih pedeset godina
    zato nekako mislim da ovi u Quebecu nisu u krivu, stvar bi trebalo graditi od temelja, a ove adaptacije i preinake će uvijek završiti kao samo još jedan dobro popločani put u pakao; čini mi se da je ovoj djeci iz godine u godinu sve teže i teže, jer dok god su klinci s dvadesetipet dobivali posao za šest mjeseci bilo je kako-tako, ali sad je i to definitivno prestalo...

    avatar

    25.05.2012. (12:37)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Na temelju citirane strofe pitati kakve je boje prsten (ili tako nekako) po mojem mišljenju spada u test inteligncije a ne test znanja hrvatskog jezika. A kad takvi koji znaju odgovor na takav tip pitanja trebaju kao inženjeri sasataviti suvisli tehnički opis, napišu papazjaniju koju ni pas s maslom pojeo ne bi.

    Slažem se s @ekstrasolarnim planetom. Žutta štampa jedva dočekala da ima o čemu drviti nakon izbora u Srbiji i u HDZ-u.

    avatar

    25.05.2012. (23:08)    -   -   -   -  

  • Mala je tražila

    Ja sam maturantica. Da nisam samodopadno sigurna u svoje znanje, prva četiri teško razumljiva teksta bi me itekako preplašila. Iako sama nisam imala problema s time, uvijek me zanimalo zašto starogrčki prevodimo na starohrvatski, a studiranje hrvatskog je neisplativo. Zašto ne prevodimo naš jezik na naš jezik? Tko zna što se sve skriva iza arhaizama?
    Preporuka školstvu da malo olabavi.
    Iako, nije bilo teško kao što govore oni "glasni". Vjerujem u onu "sve se vraća, sve se plaća" i očekujem moj uredan rad i upornost isplaćen. Zdravo meritokratski, svakome po zasluzi.

    avatar

    29.05.2012. (13:29)    -   -   -   -  

  • zabrinuta sam

    Pogledala sam sporni test koji je jučer bio objavljen. Uhvatila sam se rješavati. Za manje od pola sata riješila sam s točnošću od 75%. Napominjem da sam gimnaziju završila prije 39 godina. Većinu stvari sam davno zaboravila jer mi književnost i materinji jezik nisu struka osim što ga svakodnevno koristim u govoru, čitanju i pisanju. Ne znam što se očekuje od ispita iz HJ ali tvrdim da je ovaj bio prelagan.

    avatar

    29.05.2012. (16:30)    -   -   -   -  

  • zabrinuta sam

    I svima koji vrište da što će im to trebati u životu i slične gluposti: želite li bti buduća inteligencija, želite li poznavati svoje korijene i svoju kulturu, morate nešto malo znati i o starohrvatskom. Škola je utemeljena kao kulturna tekovina, pokušaj da se civilizacijska dostignuća prenose mladima kako se ne bi zaboravila. No, vidim da je već dobro zaživio pokušaj eutanazije svega civilizacijskog, kulturnog i pismenog.

    avatar

    29.05.2012. (16:34)    -   -   -   -  

  • Maturant_no2

    Gospon profesor, na prstenu koji ste stavili na blog rubin je crvene boje, a boja onog što se u narodu zove prsten mi je nešto između srebrene(bijele) i zlatne. U pjesmi je rečeno da je na prstu svjetlocrveni rubin. Prsten se obično sastoji od dragog kamena i metalnog dijela najčešće od zlata ili srebra. Moja baka npr. kaže zlatan prsten sa dijamantom. Ako ovo pitanje spada u test inteligencije onda mi odgovorite koje je boje prsten?Ja vidim sve tri boje i zašto bi rekli da je prsten samo crveni. Upravo će inteligentan čovjek tražiti tricky question, a tuka odmah bez razmišljanja zaokružiti crveno (i biti u pravu po Sirovatki)
    Za one pepametne što su u školu išli prije pola stoljeća dodao bih ovo-jedno je rješavati test uz kavicu i zaokružiti crveno kada vam to ništa u životu ništa ne znači, a nešto sasvim drugo kada vam to određuje sudbinu. Neka pitanja su vrlo dvosmislena i oduzimala su previše vremena. Isti slučaj je i sa tekstovima na narječjima. Komisija je to dobro uočila. Vaša politička prepucavanja rješavajte kao odrasli ljudi, a ne kao pičkice preko učenika

    avatar

    29.05.2012. (23:13)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...