Komentari

apatrida.blog.hr

Dodaj komentar (31)

Marketing


  • MODESTI BLEJZ

    osobno pri odlasku u kino uopće nisam oklijevala, jer sam iz kratkog sadržaja kao pravi filmofil očekivala samo dobru komediju. zauzvrat sam dobila i više od komedije, solidnu društvenu dramu, pa čak i tragediju. filmofilski rečeno - solidan i dobar film. zato, moram ti postaviti ovo retoričko pitanje, zašto si i na čiji hint od spomenutog filma unaprijed očekivala izjednačavanje krivnje?
    zar u filmu naslovljenom Parada, u filmu koji govori o univerzalnosti homofobije, filmu koji govori o pravima osoba drugačije seksualne orijentacije, ne bi bilo logično na neviđeno tražiti pedere (nek mi je oprošteno na izrazu kojim ne želim vrijeđati, već naglasiti grotesknost i licemjerje cijele ove gungule koja se oko filma digla)? dakle njih, a ne rat i Srbe?
    ovako se na jedan sociološko i psihološko zanimljiv način, kroz reakcije na jedan film, ispoljuje da postoji jedan krug ljudi kojima oni preko još uvijek više smetaju od onakvih, odnosno da postoji krug ljudi kojima onakvi i nisu naizgled toliko mrski (nisu toliko grešni) koliko oni preko.
    nemojmo se lagati, tom su krugu grešni i jedni i drugi, ali mi je zanimljivo kako su u ovom slučaju posložili skalu grešnosti. odnosno kako se nisu usudili otvoreno udariti na ono što ih u prvom redu u ovom filmu podsvjesno plaši, pederstvo i pedere, jer to sad u koliko-toliko uljuđenijoj Hrvatskoj više nije politički korektno (iako ošinuti žarko žele), pa su supstituirajući ošinuli pojmom sablazan po onome na čemu im nitko u Hrvatskoj neće zamjeriti političku nekorektnost (tamo gdje je ona još uvijek dozvoljena, pa čak i pozdravljena - nezamislivo izjednačavanje krivnje), iako to po čemu su zamjenski ošinuli u filmu uopće nije tema.
    bez sumnje Dragojević je napravio jedan subverzivan film, mnogi neće zbog njegove transparentnosti ni skužiti u koliko detalja i tema subverzivan. ili ipak hoće? čovjek je kroz film doista pokazao izjednačenost mržnje i mrzitelja, apelirajući na ljubav među svim ljudima. korijenski ne može biti kršćanskija poruka nego što jest. zar nije zanimljivo vidjeti kome to i zašto smeta...

    avatar

    15.03.2012. (11:19)    -   -   -   -  

  • Berini dnevnici

    ne vidjeh još.

    avatar

    15.03.2012. (11:24)    -   -   -   -  

  • primakka

    pogledala trailer, jako mi se sviđa, gledat ću. jučer čujem da crkva negdi zabranjuje gledanje. ko u srednjem vijeku.

    avatar

    15.03.2012. (11:28)    -   -   -   -  

  • Wall

    apsolutno potvrđujem Modestin komentar i ključnu tezu, uz jedan dodatak: režiser uistinu izjednačava neke pse rata, koji su na svim stranama isti; u ratu su ti protagonisti istovjetno prilježno ubijali, mučili, ali i bratski trgovali naftom, municijom, robama..u miru, oni snalažljiviji,koje proživljeni/ učinjeni užasi rata nisu otjerali u ptsp, psihoze, alkohol ili suicid...ti prekaljeni borci, samuraji i unforgiven-kauboji, spremno (opet) surađuju na gadnom zadatku profi angažmana i obrane... ovaj puta, Drugih od Naših.

    avatar

    15.03.2012. (13:22)    -   -   -   -  

  • Igniss

    Mene je film oduševio, nisam toliko gledao ratne paralele ali mi se činilo da je lijepo da netko prezentira taj nesretni rat u eto, malo pomirljivom svjetlu gdje se "dobri ljudi slažu međusobno", nego u melodramatskoj mržnji kojom obiluju drugi filmovi koji se bave time. I da, bilo mi je to u redu. Nisam osjetio potrebu da se pitam "hej, ali zašto kad svi znamo tko je koga gazio i blah blah blah".

    A za humor, genijalnu priču i zaplet/rasplet, dajem mu čistu peticu. Po meni jedan od najboljih domaćih uradaka u par desetljeća.

    avatar

    15.03.2012. (14:09)    -   -   -   -  

  • Neverin

    ja bi dodao svoje mišljenje: ne samo da ima nekih koji su počeli nego ima i dogovora između agresora i žrtve kako bi se obavila neviđena pljačka žrtvujući leševe s jedne i druge strane. Ja mislim da je rat orkestriran a da su domaće elite na platnim listama onih koji su danas prave gazde nekadašnje juge. Hvala na preporuci:)

    avatar

    15.03.2012. (17:41)    -   -   -   -  

  • mudenburger

    Film gledao a otići su još koji put da se zapamte "biserni" dijalozi.
    U svakom slučaju,film za svaku preporuku.

    avatar

    15.03.2012. (17:42)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Ma nema tu sreće. Ne da se buduće generacije neće klati nego će se klati s guštom. Previše je tu gluhih telefona da bi bilo drukčije. Ništa, baš ništa se u glavama većine nije promijenilo. A i ne može, povijest je to milijun puta dokazala. Jedino što možemo napraviti jedni s drugima jest neulaženje u te teme i nadanje da se plamičak mržnje više neće imati prilike rasplamsati. Jer dovoljna je samo prilika. Izlječenje ne postoji.

    Sve i da rat jest bio dogovoren, to ne može objasniti nekom čovjeku zašto ga je susjed išao klati. Meni to ne bi bio dovoljno dobar odgovor da moj susjed i prijatelj to sutra napravi meni. Jer osobno znam da nema te politike koja bi mene natjerala na takav čin.

    avatar

    15.03.2012. (18:21)    -   -   -   -  

  • golden age

    što se tiče laži i suptilne slojevitosti - slažem se...
    a film? - isplati se pogledati

    avatar

    15.03.2012. (18:36)    -   -   -   -  

  • Bocaccio

    o filmu sam čuo ali ga ne mislim gledati. možda ako slučajno zaluta na neki TV kanal kao što je svojedobno zalutao onaj srpski film o međusobnom klanju muslimana i srba u tunelu u sred Bosne. ne bi se čidio da i ovaj film, koliko god bio "slojevit" relativizira zločinca i žrtvu i izjednačuje ih. s druge strane ništa novo, priča se ponavlja. sranja koja učiniše valjaopravdati i relativizirati.

    mene zapravo više čudi, a u biti me i ne čudi, to stalno trkeljanje o istom. uglavnom od balkanoida (da ne velim jugoslavenčića) koji sami o sebi I za sebe stvore uvjerenje o nekom vlastitom vlastitom poslanju. uglavnom, radi se o promašenim ljudima koji kroz to traže opravdanje za besmisao svog postojanja.

    avatar

    15.03.2012. (20:46)    -   -   -   -  

  • Belleepoque

    Čuo sam sve najbolje, ali ne stižem ponvono u kino tako skoro, a i kad stignem - iznenađujem sam sebe i prepuštam se Hollywoodu (Moj tjedan s Marilyn dolazi vrlo uskoro!)...

    Ne znam, kompleksna je cijela ta situacija. Ali svaka im čast na nagradi u Berlinu i spominjanju u Guardianu! Šteta što nijedan hrvatski film to neće tako skoro postići ( i to ne zbog zavjera, nego kvalitete)

    lp

    avatar

    15.03.2012. (22:36)    -   -   -   -  

  • odmak

    Malo strpljenja molim. Sjest ću za vikend i pokušati suvislo odgovoriti na sve komentare.

    avatar

    16.03.2012. (08:19)    -   -   -   -  

  • relativizacija

    Film "Parada" strasan je upravo po tome sto ugrozenost jedne populacije i poziv na toleranciju upotrebljava da bi relativizirao dogadjaje iz nedavne proslosti u kojima je bilo jednako ili puno vise netolerancije prema drugima i puno vise stradanja.
    Pustimo detalje, idemo na bit. Kako film zavrsava: tako da svi "psi rata", koji su svi isti i predstavljaju narode koji su naravno svi isti, brane usred Beograda poziv na "slobodu" i "slobodnu Srbiju" koji izvikuje lik koji potom biva ubijen. Krasna "montaza atrakcija".
    Da je sudjelovanje glumaca iz drugih dijelova bivse Jugoslavije uvjetovano samo produkcijskim razlozima, jer tako se danas dobivaju sredstva od financijera, ucinak bi bio manje perfidan. Ali ovdje se zeli nesto i poruciti.
    Sto? Isto sto i Kusturicinim "Undergroundom", u kojem se na kraju na rijeci na otoku (izvan Europe) tuku "ludi Balkanci" koji su ionako "svi isti".
    Film financiran sredstvima iz europskih fondova za kulturu u trenutku u kojem je zemlja u kojoj je snimljen bila pod medjunarodnim sankcijama.
    Ili mozda "Lepa sela lepo gore", u kojima "ljudska prica" o ratu pocinje govorom Dzemala Bijedica (ne sjecam se vise, jer tu sam ugasio video, na prvom kadru).
    Potrebna je analiza, sustavna analiza ove perfidije.
    Za koju ne kazem da je posljedica zavjere, ali je sigurno posljedica nacina na koji ljudi koji te filmove snimaju vide svijet.
    Rijec je o perfidnom ali takodjer i vrlo pojednostavljenom gledanju na stvari, sto uostalom potvrdjuje i intervju s reziserom Dragojevicem u "Nedjeljom u dva".
    Svi smo mi isti, kaze tu i eksplicite reziser, kojega "vesele te male mentalitetne razlike". E pa lijepo, vesele i druge, ali oni ih pokusavaju razumjeti na malo kompleksniji nacin od njegovoga "svi smo citali iste knjige, odgojeni na isti nacin"... Samo te "male" mentalitetne razlike.. koje vesele.
    Da bismo druge mogli postovati, moramo ih najprije shvatiti, bas u tim "malim" razlikama, koje su ponekad presudne. Eto, pa kakva je zapravo razlika izmedju nacina na koji zive, vole se, seksaju se heteroseksualci i homoseksualci, pa onda muski homoseksualci i lezbijke. Mala? Mozda, ali trebamo je razumjeti, da bismo mogli postovati potrebe drugog.
    Kako bi bilo kad bismo homoseksualnim likovima u filmu rekli "svi ste vi isti", kao sto reziser implicite kaze za "ratnike". Nisam siguran da bi im se bas svidjelo, a takvu recenicu inace izgovaraju homofobi.

    avatar

    17.03.2012. (13:11)    -   -   -   -  

  • propheta nemo

    Vjerojatno ga neću tako skoro pogledati. Uvijek kasnim s filmovima.
    Što se relativizacije tiče, ovako. Hodi malo na Marjan, slušaj ptičice, gledaj cvijeće, zajebi rat. On mora prestati u tebi, okolo ga već davno nema. ;)

    avatar

    17.03.2012. (17:26)    -   -   -   -  

  • odmak

    • MODESTI BLEJZ
    Ej, borbena Modesti. Volim ja tvoje borbe i bune i bunice. Vidim sebe u tvojoj dobi. Sjećam se kako su mi išla na nerve roditeljska upozorenja i boračke priče. Činile su mi se milion godina iza mene i mog života. Kakav rat!? Svi smo ljudi braća. Malo je nedostajalo da se upišem u partiju iako su moji bili na pogrešnoj strani. Tako sam uistinu mislila. A onda sam počela čitati, promatrati, stariti i nisam se dala zavaravati. Ne dam se zavaravati. Ne hvata me više euforija mladenačkih dana i vjera u zajedništvo, iako…
    Zajedništvo!? To je kao i prijateljstvo. Nije li? Može se svesti, kad već spominješ kršćanstvo, na samo jednu jedinu rečenicu: Ne učini ništa drugome što ne bi želila da on učini tebi.
    Pa odmah u početku sumnjam da nešto ne štima. Onda sam gledala Nedjeljom u dva. Znaš kako se radi umjetničko djelo, a film za mene to jest, i sama sam filmofil i rado pogledam filmove iz 'regiona'.
    Sve u filmu ima neku svrhu. Svaka izrečena ili neizrečena misao. U filmovima za razliku od starih vremena sve se manje govori. Netko je rekao, ako se u filmu pojavi puška ona mora i opaliti.
    Ostalo je rekla/o relativizacija.

    Pacijent,
    film treba pogledati, ako na to misli. Ako si ga gledao a nisi vidio što i ja... ne želiš vidjeti.

    primakka,
    treba ga pogledati. Film je dobar.

    Wall,
    ti si pametan dečko ili što već jesi, ali gledaš kroz svoje naočale, kao što ja gledam kroz svoje.
    Već sama činjenica da neka dalmatinska bakica (nonica) na Bg registraciju pokaže prstom kao nožem ispod vrata je apsurd. Tako one ne razmišljaju. A i sam kafić na nekom dalmatinskom otoku pun ustaša potpuno je neuvjerljiv i implicira onu pušku na zidu koja mora opaliti.

    Igniss,
    slažem se ostali filmovi s ovih prostora, nikako ne 'domaći' ne rade to tako dobro, iako ima ih dobrih kao par bosanskih. Grbavica napr, ili onaj koji je dobio Oskara ne pada mi na pamet naslov.
    Nisam rekla da je film loš, samo govorim o poruci koju rekla bih nitko ne želi vidjeti. Svi hoćemo mir i dobro slaganje, a za neko vrijeme ćemo se pitati gdje nam je bila pamet.

    neverin,
    film preporučam, a političke elite i dogovoreni rat... to je već druga priča.

    mudenburger,golden age,
    slažem se.

    missillusion,
    drago mi je da razumiješ o čemu govorim.

    bocacciozg,
    rekao si.

    Belleepoque,
    ima i bit će hrvatskih filmova kad prelomimo određene stvari u samima sebi. Nama još nije do smijeha.

    napiseizoveprominka,
    misliš općenito ili samo u ovom slučaju.

    relativizacija,
    upravo to!

    propheta nemo,
    tako smo se ponašali kroz povijest, osim u onim tragičnim trenucima kad su se događali zločini, a poslije smo se pitali zašto.

    avatar

    18.03.2012. (08:29)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    odmakice, čudim ti se, relativizacija lupeta gluposti, ali očite zlonamjerne gluposti. no ti se općenito ustručavaš opaliti šamar zlu, jer ne želiš biti nepristojna i ne želiš se zamjeriti (taj prokleti tradicionalni odgoj žena, velim, taj prokleti tradicionalni odgoj!), pa nesvjesno povlađuješ zlu, pa opravdavaš i ono neopravdivo. ili kad baš ne možeš opravdati - umorno zažmiriš odmahujući rukom. odmakice, ne smiješ žmiriti na ovakav bjelodani šovinizam i homofobiju, ne smiješ nasjedati na ovakve paranoične atavizme. trgni se! poklopiti glupost nije gajenje iluzija o bratskoj utopiji, već nužnost. za spoznaju zla nije potrebna kako veliš borbenost i mladost, potrebno je samo malo soli u glavi i svijest da je plijeviti zlo naša civilizacijska dužnost, uvijek i svugdje.

    i doista je potrebna analiza, sustavna analiza ove homofobične kupusarije koja se kukavički skriva iza neregistriranja. bit će zgodno, jer idemo baš na detalje, mi nećemo od njih bježati.

    počnimo s imputiranom relativizacijom. relativizaciju nalazi tko je relativizaciju zacrtao naći, kao što i perfidnost nalazi tko perfidnost traži. imputiranje tih pojmova u film Parada, kao i imputiranje drugih filmova i sasvim drugog redatelja (Kusturica) u ovaj film, ne znači ništa drugo doli nečiju žarku želju da ih tamo pošto-poto podmetne, vidi i nađe. a zašto ih taj netko žarko i na silu želi podmetnuti tamo gdje ih uopće nema (pa čak i kad kritizirajući film priznaje da film uopće nije gledao!)? ako film nije gledao, a tvrdi da u njemu nešto ima čega nema – ta o čemu govori?! namjere mu sigurno nisu dobroćudne. ako je film pak gledao a ne može ga smisliti (a kakva ga je potreba i prednamjera tjerala gledati?) i zato vidi u njemu nešto čega nema – opet ima zloćudne namjere. stoga, zašto ih taj netko žarko i na silu želi podmetnuti drugome?

    pa tomu nekomu smeta brutalna istina iznesena u filmu, da sve paščurine rata jesu iste i da su oni koji mrze druge svi isti. zašto tomu izjednačavanje svih mrzitelja (pseta rata) smeta? zato jer se taj prepoznao kao mrzitelj. a mrzitelj ne želi da ga se izjednačava sa nekim tamo mrziteljem drugačije mrske mu nacionalnosti. on u svojoj zaslijepljenosti mržnjom ne razlikuje izjednačavanje pasa rata od izjednačavanja krivnje naroda, on smatra da je to isto. zašto? pa zato jer on sam sljepački svoju mržnju izjednačava sa krivnjom koju izjednačava sa narodom. molim uočiti temeljnu zloćudnost tog nelogičnog slijeda.

    taj netko smatra da se kao argument za navodnu „montažnu i zavjereničku perfidnost“ ovog filma može ubaciti sasvim drugi film i sasvim drugi redatelj samo na osnovu jednaka nacionalnog predznaka odnosno srpstva. taj netko smatra da je pas rata manje loš od džukele rata. taj netko smatra da je poziv na slobodnu Srbiju usred Beograda – nešto loše, grijeh. taj netko smatra da je čak i ideja slobodne Srbije legitiman razlog da ih se mrzi i da je općenito ok mrziti sve što ima veze sa Srbijom, pa bila to i sloboda. taj netko smatra da je i biti Srbin i biti peder također loše/grijeh, pa smatra da je i to sasvim dovoljan i legitiman razlog za mržnju. drugim riječima, taj netko mrzi Srbe i pedere, jer taj netko smatra da je ok mrziti Srbe i pedere, samo zato jer su eto Srbi i pederi. oni su njemu krivi samo zato jer su pederi i Srbi.

    on je iracionalni mrzitelj koji mrzi i zato još više mrzi kad mu netko kaže da su svi mrzitelji isti. jer on ne želi čuti da je on kao Hrvatina koji mrzi, potpuno isti kao i Srbenda koji mrzi. on ne želi čuti da je on isti kao i oni, pa bila ta istost i u mržnji. on ne želi čuti da je srpski huligan potpuno isti huligan kao i hrvatski huligan. on ne želi čuti da je pas rata potpuno isti kao i džukela rata. on ne želi čuti da je neka radikalna četničina potpuno ista mržnjom izopačena budala kao i ekstremni ustaša. ta mu tvrdnja smeta, strašno mu smeta, strašno ga iritira, užasno ga iritira, frustrira ga, a frustracija ga, aha, evo ga - opet tjera na mržnju. jer ga ne zanima istina, već samo mržnja. vrtnja u zatvorenom vječnom krugu mržnje. ono što on pak želi čuti je da ipak ima neka razlika između onog koji mrzi tamo i onog koji mrzi vamo. on želi čuti da je samo njihova mržnja loša, a da je njegova mržnja dopuštena i ok. to je ono što on želi čuti - alibi za vlastitu mržnju.

    i zato je po tom mrziteljskom mudrijašu rečenica da su svi mrzitelji isti ni manje ni više nego - homofobična (ma zamisli ti to, ta što je to, neki nesvjesni izlazak iz ormara?), samo zato jer je on kao prozvani mrzitelj ne želi čuti, jer njega kao mrzitelja ta rečenica osobno vrijeđa: „Kme-kme, i mi mrzitelji, i mi psi rata, i mi skinsi, i mi homofobi, i mi huligani, i mi imamo pravo mrziti, i mi imamo prava!“ buahahahaha, ma nemoj mi reći. e pa sori, ipak će je čuti. ja mu neću dati alibi za njegovu mržnju. zato jer se sam prepoznao kao mrzitelj i homofob. i zato jer mu je to zasmetalo,baš zato će čuti.

    avatar

    18.03.2012. (10:38)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    na filmskom je platnu u filmu Parada na jedan gorko-duhovit način izgovorena velika istina koja glasi - svi koji mrze, bez obzira na nacionalnost, braća su po mržnji. mržnja je njihova nacija. mržnja nije ok. ljudi ne mrzite se, volite se.

    i što je u toj poruci loše i neistina? apsolutno ništa. to je ono neoborivo "nesto" što se ovim filmom "zeli i poruciti". da su svi koji mrze – jednako/isto zloćudni fanatici. po mržnji braća. i to je fakt. sviđalo se to onima koji mrze ili ne sviđalo.

    i zašto bi se onda itko uopće ravnao po tome hoće li se gnjidi punoj mržnje svidjeti ili ne svidjeti izgovorena istina o gnjidama punima mržnje? što bi se mene uopće ticalo što jedan mrzitelj, homofob, šovinist, nacionalist, ksenofob, jedan pas rata, četnik ili ustaša, želi ili ne želi čuti istinu o sebi? pa ne tiče me se. mrzitelje treba prokazivati! boli mene đon za mrziteljsku „uvrijeđenost i mišljenje“, za njihov neugodnjak i bijes. boli mene đon hoće li zbog izgovaranja brutalne istine, nekakav šovinist i homofob smatrati mene nepristojnom. zar bi „mišljenje“ mrzitelja trebalo diktirati postupke običnog građanina (ovdje podsjećam na splitski Pride)? njihova iracionalna mržnja sve je drugo, i frustracija i emocija i predrasuda i halucinacija i nedostatak misli, ali sigurno nije mišljenje (koje bi civilizirano društvo trebalo uvažavati).

    stoga gosn mrzitelju ili gđo mrziteljice, svejedno, ne sviđa ti se što je film prokazao tvoju homofobiju, šovinizam i mržnju? tough luck. štoćutija.

    i ponavljam: ako se filmom prokazuje izjednačenost svih mrzitelja, dakle ne krivnje kako neki perfidno (evo gdje ta riječ doista spada) žele filmu imputirati - već prokazuje izjednačenost svih mrzitelja, a istodobno se apelira na ljubav među svim ljudima (naglašavam ljubav među svim ljudima), što korijenski ne može biti kršćanskija poruka nego što jest - zar nije zanimljivo vidjeti kome i zašto takva kršćanska poruka nemržnje smeta?

    pa smeta upravo prokazanima. mrziteljima. smeta onima koji mrze pedere jer su pederi, Srbe jer su Srbi, i sve druge na bilo koji način drugačije ljude jer su drugačiji. smeta svim onim prozvanim radikalima i ekstremima kojima je mržnja (prema nekomu ili nečemu) zajednički nazivnik i koji su se u mržnji prepoznali, koji u mržnji i od mržnje žive. i koji još uvijek, čak i 20 godina nakon rata, žive u ratu i gledaju se isključivo preko nišana. smeta upravo onima u koje upire prst sa filmskog plakata (koji im također smeta), prokazujući tako njihovu istost u mržnji, koju zajednički i bratski dijele. smeta jer prokazuje njihovo nekršćanstvo.

    najsažetije rečeno, u ovom se slučaju du-nadbiskupija (HrCrkva) počešala tamo gdje je svrbi. oni podmeću pederima i Srbima, jer se boje/gade/mrze - pedera i Srba. zar nije apsurdno kome poruka ljubavi toliko smeta, da je na silu želi oblatiti podmetanjem ozloglašene relativizacije? zar iskonsko zlo nije upravo u tome, da je poruka ljubavi (zbog njihovih podsvjesnih frustracija) trn u oku upravo onima koji je propovijedaju. zar iskonsko zlo nije upravo u tome što su takvi paranoici spremni učiniti i čine da poruku ljubavi ocrne.

    avatar

    18.03.2012. (10:38)    -   -   -   -  

  • jelen

    Osobno recimo vidim relativizaciju prije svega u domaćim filmovima o II. svj. ratu nastalima nakon raspada Juge (jer takve sam više gledao)... ali to je valja takva cool relativizacija jer nastala je (prema našoj modernoj interpretaciji) na buntovništvu protiv komunizma pa je onda u očima nekih takva relativizacija poželjna i ok, dok neka druga relativizacija, kakva se spominje u kontekstu ovog filma (nisam gledao) nije im više zabavna nego uvredljiva... Relativizacija sama po sebi je dakle skroz relativna jer nije proistekla iz stanja stvari nego iz privatne interpretacije promatrača.

    Žalim radi svakog iskrivljenog prikazivanja povijesti ako se takvo pojavi i žalim radi pokušaja bijega pojedinaca u privatne interpretcije pod krinkom buntovništva protiv one parole "povijest ionako pišu pobjednici". Ako zaista "povijest pišu pobjednici" tko su zaboga onda ti Pobjednici kad je povijest napisana ovako kako jest? Tko zapravo uvijek i iz svakog rata izlazi kao pobjednik i to sasvim nezavisno o strani koja je pobjedu trenutno izvojevala? Pa valja je to uvijek biznis tj. kapital- korporacije, bez te spoznaje teško da ćemo naći ikakvu moralnu pouku za budućnost i ratovi će se uvijek ponavljati i u životu i na filmu. (I tu je u komentaru @neverin dobro naveo neke stvari u tom smjeru)
    Najbolje bi bilo da nije bilo uopće nikakvih ratova i da o ratovima ne gledamo niti filmove, ali eto... što je-tu je. Treba iz svega učiti na korist sebi i drugima.

    avatar

    18.03.2012. (11:52)    -   -   -   -  

  • relativizacija

    Relativizacija "lupeta gluposti" - to je jako tolerantna izjava koja sigurno vodi nastavku dijaloga.

    Isto tako, karakterizacija nekoga tko misli drukcije kao "mrzitelja". Buduci da se i Modesti svojim prilogom ocito ukljucuje u tu skupinu, samo joj se moze reci: Welcome to the club!

    Cini se, inace, da Modesti nije bas drzala otvorene oci u kinu, nego pise iz brojnih, vec cvrsto uglavljenih pretpostavki. Nemam nista protiv toga, ali dobro je znati o cemu je rijec. Sve ono sto zamjera drugima, lijepo ilustrira svojim primjerom.

    A sto tek reci o konstataciji da film prikazuje "Izjednacenost svih mrzitelja?. Ona uopce nije tocna, cak i ako se film percipira samo po komentarima Modesti. Ako "sve paščurine rata jesu iste", kako te pascurine grle jedni druge i onda brane "pedere"?

    I zasto to cine, doduse samo na filmskom platnu i u imaginaciji rezisera? Na to pitanje treba dati odgovor, ali bojim se da za to ovdje nema dovoljno ne-ideologicnog pristupa, a bogme ni elementarnog znanja. O fiilmu, ideologiji, mrznji, identitetu, na koncu i "pederima".

    Na to treba odgovoriti

    Cini se da Modesti u kinu nije bas drzala otvorene oci. Ali sigurno je da se svojim prilozima moze ukljuciti u klub mrzitelja.

    avatar

    18.03.2012. (20:30)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    što, sad ćemo i u filmskom scenariju, u redateljskoj ideji, imaginaciji, mašti, prebrojavati kriva krvna zrnca? prebrojavati krive odnosno srpske scenarističke zamisli? zamisli koje se nekome baš nikako ne sviđaju jer su njihove, a da su naše onda bi valjda bile ok? ta dokle bi to paranoično šovino-propitivanje trebalo ići? do otkrića podmukle srpsko-masonske-euro-homo-lezbijske zavjere protiv Hrvatske i Hrvata? a sa njom bi valjda naša mržnja dobila potpuni imunitet i alibi? sa njom bi valjda naša mržnja dobila potpuno odrješenje i zadovoljštinu? a to je ono što se jelte traži.

    zanimljivo mi je nešto što propustih primijetiti u prethodnim komentarima, zanimljivo mi je kako se sa izjednačavanja krivnje zgodno i tiho prešlo na relativizaciju. puno je općenitija, zar ne. lakše ju je podmetati, zar ne, lakše je s njom baratati. vajrapani pogađa u suštinu kad veli da je relativizacija sama po sebi relativna jer nije proistekla iz stanja stvari nego iz privatne interpretacije promatrača. može je svatko interpretirati kako god mu padne na pamet. pa kad već želimo počiniti štetu, kad već želimo oblatiti film koji nam ne odgovara svojim srpstvom i pederlukom (a očito želimo), hajmo onda relativizirati, jelte. hajmo uporno tvrditi da film koji govori o pravima homoseksualaca, ne govori o pravima homoseksualaca, već govori o ratu. a relativizacija je baš na osjetljivom terenu rata praktična, jer je dovoljna samo ubačena buba u nečije uho da se šteta počini. dovoljno je sa oltara na neviđeno uprti prstom i dobacivati optužbe: Izjednačavanje krivnje! Relativizacija! Grijeh!

    eh da, te dobre stare klasične inkvizitorske diskreditirajuće metode.

    poslije takvih podlih poteza, samo se još više čudim o kakvom dijalogu i toleranciji imputator govori. podmetati relativizaciju i potom tražiti dijalog, propagirati mržnju i potom tražiti toleranciju, buahahahaha XD rekoh vrlo jasno, mene se ne tiče uvrijeđenost šovinista, ja ih prokazujem.

    stoga dobro jutro! dobro jutro mrzitelji! pogodak u sridu. Modesti prema vama i vašem klubu nije tolerantna. ma koje zapanjujuće, zastrašujuće i šokantno otkriće, ahahahahaha, upravo strašno nešto XD jezovito kako nisam tolerantna prema ljudima koji mrze. a mrzitelji su time uvrijeđeni i povrijeđeni, povrijeđena su njihova mrziteljska prava moliću lijepo! ta nepristojna i netolerantna Modesti, bez razloga napada nas jadničke koji svakoga mrzimo i diramo, koji podmećemo, šmrc-šmrc, kako se samo usuđuje, sram je bilo! ona ne tolerira mrzitelje, lažove i pokvarene igrače, ona uporno dipli o kršćanskoj poruci ljubavi, i zato mora da je i ona najveći mrzitelj! gadura jedna, na lomaču s njom!

    hehe, zgodan pokušaj, no ne prolazi. ne sviđa ti se što Modesti prokazuje sve šoviniste i homofobe? ne sviđa ti se što je Modesti prema takvima nepristojna? ne sviđa ti se što Modesti misli o svim psima rata? ne sviđa ti se što Modesti u filmu Parada nalazi kršćansku poruku ljubavi? ne sviđa ti se što Modesti u filmu nije vidjela ono što mrzitelji žele da se u filmu vidi? ne sviđa ti se što Modesti nije gledala film kroz tvoje paranoične oči? puca mi prsluk.

    avatar

    19.03.2012. (01:21)    -   -   -   -  

  • odmak

    Nešto nije u redu. Blog je nekako postao predmetom natjecanja, mržnje isključivosti i tome slično. Ne mislim na prepirku ovaj tren kod mene, nego općenito. Brišu se komentari koji ne pašu vlasniku bloga. Ostavljaju se samo pohvale.
    Sliči li to nekome na dijalog?
    Sliči li ova rasprava ikome na dijalog?
    Modesti nisam ja odgajana starinski u poslušnosti, nego su me učili slušati što drugi kaže, saslušati ga pažljivo i mirno pa i pristojno odgovoriti protuargumentima, ako ih imam. Ako nemam nikome ništa. Možda do drugog puta kad ću nešto naučiti od DRUGOG.
    Žao mi je, ali ovaj put moram stati na stranu relativizacije.
    Relativizacija je samorekao/la, kako je doživio film i kako doživljava slične filmove.
    Nažalost to se događa i meni. Možda sam paranoična. Možda sam previše puta preveslana, ali moj je dojam takav.
    Ne znam jesi li gledala Sjećaš li se Doli Bel.
    E, pa ja se sjećam da je nekako izišao poslije Amarcorda. Bila nas je nekolicina prijatelja u kinu.
    Odmah sam rekla moj identitet sam našla u Amarcordu, a Kusturićin fiim mi je bio stran.
    Sve ovo otvara mnoga pitanja. Pa i pitanje identiteta.
    Ali, sve to skupa s oprezom i bez mržnje. Svi možemo pogriješiti. Ja sigurno u puno toga griješim.
    Neka me netko ovdje pokuša argumentirano razuvjeriti, molim.

    avatar

    19.03.2012. (07:46)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    naša preobzirna i dijaloga žedna odmakice, nema tebi što biti žao zbog svojih razmišljanja niti se od tebe traži da ih mijenjaš, na koncu ne traži se to čak ni od onoga tko potura relativizaciju. što vi i itko drugi privatno mislite vaša je stvar, pa da ne znam što mislite. na čiju stranu u raspravama staješ i to je tvoja stvar. misli li netko privatno da se u filmu nešto relativizira, opet je njegova stvar. u ništa od toga ne diram da bih na silu mijenjala, jer me se to jednostavno ne (do)tiče.

    no kada se krene sa javnim imputiranjem osobnih predrasuda (u ovom slučaju pojma relativizacija), kada se krene sa paranojom i teorijama zavjere, kada se krene u brojanje krvnih zrnaca, kada se krene sa podmetanjem koje cilja na mase, e to je ono što izlazi iz okvira osobnog, to je ono što nije u redu, to je ona perfidnost na pravom mjestu i to je ono u što upirem prstom.

    i naravno da takvo upiranje prsta u zlo nije dijalog. pa ne možemo zažmiriti na šovinizam i homofobiju iz ljubavi prema lijepoj riječi. ta ne možemo okrenuti glavu na zlo jer smo dijalog za kojim žudiš/mo digli na pijedestal, i ni slučajno ga ne želimo narušiti. kvaka i jest u tome da se sa onima koji iracionalno mrze ne može uspostaviti dijalog. kako dijalogizirati sa nekim tko smatra da je pederstvo i srpstvo grijeh? kako dijalogizirati sa nekim tko smatra da je scenaristička maštarija o grupici raznonacionalnih boraca koja brani homoseksualce - perfidna, kriva i loša, jer ta izmaštana grupica brani homoseksualce usred Bg uzvikujući slobodna Srbija? sa nekim tko smatra da je ta i takva maštarija čak perfidna relativizacija, jer se ta grupica, zamisli, prijateljski grli? ta u čemu je grijeh i krivnja toga? u čemu? zar se različite nacije ne smiju nikada čak ni u mašti grliti, da neki tamo nepoznati stranac sačuvajtebože ne bi slučajno pomislio kako smo svi mi što? a to je valjda nedopustivo da netko tamo negdje misli da smo svi mi nešto (pa i u obrani pedera), jer je za naš moliću sveti nacionalni identitet ključno da to nismo.

    oprosti, ja tom šovinizmu ne mogu dati alibi. ja ne mogu na šovinizam reći nikome ništa. ti s njim dijalogiziraj, no ja ne mogu drugo osim reći - to je šovinizam.

    postavimo pitanje drugačije, što bi glavi koja se grozi navodne relativizacije bilo scenaristički poželjno i dobro? da u filmu o pederima nema pedera? da čak ni scenaristički zamišljeni psi rata u filmu o pravima homoseksualaca ne brane homoseksualce, već da se međusobno pravednički pokolju baš kao u reali? pri tom uzvikujući valjda onu vječitu identificirajuću parolu svih plemenskih rasprava: Vi ste počeli rat, ne Vi ste počeli rat!? tako da se opet nekom tamo potpuno nezainteresiranom strancu naglasi kako su ipak, u našim sukobima koji ga uopće ne interesiraju, krivi oni, a ne mi? kako su ipak njihovi psi rata ubojitiji od naših? da u filmu koji brani pedere Hrvat i Srbin nikako ne smiju zajedno braniti pedere, jer nije Hrvat taj koji je počeo rat? pa dokad i dokle to razlikovanje treba ići? do kakvog prikladnog scenarija? do nekih oznaka na reveru?

    aspsurd ove situacije toliko je očit da se jednostavno čudim kako ga ne uočavaš: strepiti od neke navodne filmske relativizacije koja bi potencijalno u budućnosti mogla navodno uzrokovati nešto (ta što?), što u sebi mnogi nose kao traumu (mutiranu u predrasudu), a istodobno žmiriti i ne reagirati na očiti sadaprisutni šovinizam i homofobiju koji, za ime božje, uzrokuju zlo i traumu ovdje, sada, pred našim očima u ovom trenutku.

    avatar

    19.03.2012. (16:36)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    Crkva je u Du zabranila prikazivanje ovog filma, zbog toga što ne podnosi pedere i Srbe, te su time dali glas mnogima koji također ne podnose pedere i Srbe, i to je problem. ne neka navodna relativizacija. izrazi kao što su Izjednačavanje kriiiiivnje i Re-la-ti-vi-za-cijaaaa samo su oružje u rukama zločestih ljudi, koji skrivajući svoje grijehove manipuliraju i pucaju na traume i strahove običnih malih građana. doduše nakon svega posve razumljive traume i strahove, tvoje traume i strahove koje skupa sa drugim filmovima i drugim redateljima donosiš u osobnoj prtljazi, ali traume i strahove koji nam ne smiju zamagljivati ono što nam se pred očima događa sada. apeliraš na okončanje rata, pa okončaj ga konačno. u sebi. okončaj te paralizirajuće strahove.
    misliš da je ikoga u svijetu za balkanske krvave zavadice briga? tko se 20 godina nakon rata boji tih pojmova koji služe isključivo zastrašivanju masa? ta koga je briga? briga je samo one koji još uvijek žive u toj prošlosti, koji još uvijek žive u ratu, koji nose rat sa sobom, kojima je užasno pošto-poto stalo da mi nismo kao oni. da se razlikujemo. i zato vide odavno završeni rat, a ne vide zlo pod nosom. to je opasna, zloćudna sljepoća. sljepoća koja vodi kamenovanju različitih/drugačijih na splitskoj Rivi, uz blagoslov ovakvih koji zabranjuju filmove. i ništa u njoj nije samo. uostalom, sve sam objasnila u prethodnim komentarima.

    avatar

    19.03.2012. (16:50)    -   -   -   -  

  • propheta nemo

    #Da su svi otišli prošetati, ne bi nitko ostao ratovati. ;)
    Uostalom, ...

    avatar

    20.03.2012. (23:23)    -   -   -   -  

  • odmak

    propheta nemo,
    ja sam za. Jesu li i drugi?

    avatar

    21.03.2012. (13:15)    -   -   -   -  

učitavam...