Komentari

sempercontra.blog.hr

Dodaj komentar (7)

Marketing


  • M.

    U vezi odluke Europske unije: odluka o tome da se stavljanje poruke "Voda moze sprijeciti dehidraciju" na boce punjene vode zabrani, jest potpuno opravdana.

    Naime, i pijenje mlijeka moze sprijeciti dehidraciju. I pijenje vode iz pipe. No ovo potonje se sigurno ne bi svidjelo proizvodjacima punjene vode koji te flase naplacuju ko suho zlato (u usporedbi s obicnom vodom iz pipe).

    EU je svojom odlukom sprijecila da proizvodjaci zbog svojeg profita takvim sugestivnim porukama dovode u zabludu kupce i potrosace.

    Srecom, u Hrvatskoj jos uvijek vrijedi napredna filozofija kako su prava potrosaca nesto suvisno. U usporedbi s nama, europske zemlje su tu puno dalje (zaostalije?) , jer one zaista priznaju ta potrosacka prava. Naravno, na hrvatskim gradjanima je odluka hoce li i dalje blejati kao ovce i dati se iskoristavati ili ce upotrijebiti taj svoj bogomdani mozak za razmisljanje?

    avatar

    21.11.2011. (18:35)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @M
    Ako hrvatski građani nisu tijkom svog školovanja naučili što može spriječiti dehidraciju i misle da to može samo voda, onda ih po mom mišljenju nikakvi zakoni u tome neće podučiti.

    Nastave li EU-birokrati tako uskoro možemo očekivati propis o tome kako trebamo stavljati nogu ispred noge za uspješno hodanje.

    A što se pak samih reklama tiče otporan sam na njih. Čim se pojave, prebacujem na neki drugi kanal ili radio postaju. Zbog njih najčešće slušam HRT plus i treći program hrvatskog radija na kojima ih nema. A reklamne listiće koje nađem na vjetrobranu auta ili u sandučiću bacam a da ih ni ne POGLEDAM a nekmoli pročitam

    Filmove na komercijalnim TV postajama snimim i onda ih gledam preskačući reklame, iako njima ne predbacujem što ih emitiraju obzirom da drugih prihoda nemaju. Osobno bi HRT zabranio reklamiranje sve tako dugo dok moram plaćati pristojbu.

    Inače principjelno ne kupujem NIŠTA što se reklamira ako mi to zaista nije neophodno za ŽIVOT.

    Slažem se s tobom da je borba za prava potrošača kod nas tek u povojima. No kritika odluke EU-birokrata glede vode nema nikakve veze s PRAVIMA potrošača. U čemu se to krše PRAVA potrošača ako netko na flaši s vodom napiše da voda sprečava dehidriranje kad je to istina.
    Istovremeno pak se ne sprečavaju reklame u kojima se tvrdi da će neki lijek, biljni pripravak ili magnetski opasač dovesti do ozdravljenja eliminirajući bolest.

    Ili na primjer reklama u kojem neko sredstvo za čišćenje odstranjuje nečistoću laganim povlačenjem spužve. Iz osobnog iskustva znam da je to NEMOGUĆE.

    Doduše takve reklame također ne krše PRAVA ali svojim lažnim tvrdnjama dovode potrošača u ZABLUDU. I kao takve treba ih zabraniti.

    avatar

    21.11.2011. (20:52)    -   -   -   -  

  • M.

    Situacija nije bas toliko crno-bijela.
    Naravno da poruka o tome da "voda sprijecava dehidraciju" stavljena na flasiranu vodu dovodi potrosace u zabludu. Mozda ne tebe ili mene, ali mi smo samo dvojica - ovdje se misli na prosjecnog potrosaca, dakle na statisticki uzorak.

    Stavljanje poruke o sprecavanju dehidracije dovodi u zabludu na taj nacin da potrosac biva uvjeren da posezanje upravo za tim proizvodom (flasiranom vodom) sprecava dehidraciju. To nije samo "nelojalna konkurencija" u odnosu na druge proizvode (napitke), nego i u odnosu na cinjenicu da ljudi placaju vodu iz vodovoda, pa zasto bi onda davali mnogo mnogo vise novca za flasiranu vodu kad mogu istu vodu dobiti iz pipe i tako takodjer "sprijeciti dehidraciju"?

    Takodjer, nije stvar samo u tome da su ljudi, ako kupuju flasiranu vodu naustrb vode iz vodovoda koju vec placaju, glupi ili se sami dovode u takvu financijski nepovoljnu situaciju. Stvar je takodjer i u tome da takvim nacinom reklamiranja profitiraju upravo ti proizvodjaci flasirane vode naustrb javnih vodovoda - dakle, imamo problem koji eventualno pogadja mnogo siru javnost od samo jednog jedinog potrosaca.

    Stoga odluka o tome da se ta poruka ne smije staviti na flasiranu vodu je svakako opravdana - i iz perspektive brige za potrosaca, i iz ekonomskih razloga. Drzava je tu da stiti interese javnosti, zar ne? Takodjer, koliko god kritizirali Europsku uniju i njezinu preveliku birokraciju, istina je da je ta EU jako puno ulozila u borbu protiv gospodarskih monopola i iskoristavanja svojih gradjana (primjer tuzba protiv Microsofta, snizavanje cijene roaminga i sl.)

    Takodjer, zanimljivo je kako je ova vijest prezentirana. Nacin prezentacije u hrvatskim medijima jako slici prezentaciji informacije u tabloidnim casopisima u drugim europskim zemljama. Ovakav nacin prenosenja informacije je zapravo idealan za medije: em izaziva sprdnju, em podize citanost ("klikanje linka"), em moze posluziti za ruganje Europskoj uniji i njezino ocrnjivanje, em indirektno pomaze proizvodjacima flasirane vode. Idealno, zar ne? Samo sto na kraju potrosac opet ostane u zabludi, a istovremeno mu se ugradi i politicka poruka (protiv EU) i poruka da je dobro kupovati flasiranu vodu. I eto ti profita.

    inace, slazem se s tvojom napomenom da bi trebalo bolje promotriti sve reklame, ne samo ove. Ne mozda zabraniti, ipak tezimo ka vise slobode, a ne ka nekoj novoj diktaturi, ali sprecavanje dovodjenja potrosaca u zabludu je svakako potrebno. No na kraju krajeva trebamo i odgovorne potrosace i institucionaliziranu borbu za prava potrosaca (mediji, javne institucije, civilno drustvo, drzava), koja opet slijedi upravo iz odgovornosti samih potrosaca. Drugim rijecima, na kraju sve ovisi o nama samima i nasem vlastitom angazmanu.

    avatar

    22.11.2011. (01:52)    -   -   -   -  

  • blade777

    Ima jedna narodna; "uzdaj se use i u svoje kljuse."

    Nema pomoći od drugog', nego samo od nas samih.
    Sve drugo postaje samo prilika za nova prikrivena izrabljivanja.

    avatar

    22.11.2011. (09:26)    -   -   -   -  

  • malo ti malo ja

    Opet se ponavlja povijest, a iz nje valja učiti, mi to očito nismo
    umijeli. Možda smo poneseni nacionalnom euforijom zaboravili
    kako se nacionalno gubi u trenutku okretanja glave lijevo-desno,
    osluškujući dobronamjernike iz EU. Dobro je osluškivati i pomalo
    mudro upijati ono što je dobro, ali za mene. Ovo mi pomalo sliči
    na primjere iz djetinjstva kad bi roditelji znali vršiti poredbe tipa:
    što ti nisi kao ova ili ovi, umjesto da osobine svoga djeteta učvršćuje
    i od dobrog učine bolje. Nikada više mi nećemo upravljati sobom,
    imamo veliku mamu i nekoliko tata, a oni sigurno neće raditi za
    nas ako za sebe nemaju višestruku korist. Nije majčinski ni
    očinski, ali ni oni nisu što su nekad bili. Tko još vjeruje u sijanje
    demokracije u Libiji, Egiptu, ranije u Iraku? Priče za vrtića, a
    da li ćemo biti tek mali telići ili glupi volovi kojima nije dopušteno
    što je velikoj mami i velikim tatama, mislim da je zakašnjelo
    pitanje. "Što nisi mislila kad si se udavala", čula sam puno puta
    od majke čije kćeri baš i nisu gađale "u sridu". Lipi pozdrav:)))

    avatar

    22.11.2011. (20:42)    -   -   -   -  

  • Euro

    koliko udarnih vjesti hehe,nezna covjek sto bi izdvojio.

    avatar

    23.11.2011. (07:12)    -   -   -   -  

  • edo

    Ovo s Kairom će se i nama dogoditi. Ne mislim na revoluciju, naravno, jer mi smo previše primitivni da bismo je provelii, nego na izbore.

    Naime, baš ništa se neće promijeniti nakon 4. prosinca.

    N - I - Š - T - A.

    avatar

    23.11.2011. (11:14)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    @E.P.
    APSOŠTRUMFNO T-O-Č-N-O

    avatar

    23.11.2011. (20:21)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...