Fulala sam :-)). I nisam nikada tako doživjela plac na Volovčici.
28.09.2011. (16:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
John Doe
Naslov je "Mirisi mladosti", a ja ću nešto o "Mirisima Zagreba"! Doduše radi se o davnim, davnim vremenima. Tada se mnogo više putovalo vlakom, pa i moji dolasci iz Slavonije u Zagreb bili su redovito vlakom. Sada nešto o mirisima. Vezani su uz dolazak noćnim vlakom na Glavni kolodvor - obično bi to bila jednodnevna "ekskurzija", najčešće pod konac školske godine ili dolazak na Jesenji velesajam. Prvo što bi se osjetilo bio bi nekakav miris ugljena koji sagorijeva; nije bilo tada drugih lokomotiva do parnjača. Bio je to stvarni jedan specifičan, jak miris, koji bi dugo ostajao u nosu (nekome bi to vjerojatno bio smrad a ne miris). Onda najčešće pješice do Trga, laganom šetnjom! E, tu se moglo osjetiti nešto sasvim drugačije. Miris svježe polivenih ulica, posebno izražen u ljetno vrijeme. To su meni onda bila dva "Mirisa Zagreba". Kada smo već kod putovanja željeznicom, sjeća li se itko što su to bila "G-kola"?
28.09.2011. (21:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zanimljiva sjećanja, Johne, istina je, svaki grad ima svoj miris, pa tako i Zagreb!
G-kola, što bi to trebalo biti? Možda ona "kaubojska"? ;o)
29.09.2011. (13:04)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jezičar
. . Miris čokolade iz nedalekog Kraša bio je znatno intenzivniji od mirisa opranih ulica.
G kola = zatvoreni teretni vagon. (Gdje je Seabral)? . .
29.09.2011. (20:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
John Doe
Mirisa čokolade se stvarno ne sjećam. Ili je Kraš bio malo udaljen ili rano ujutro još nisu "kuhali" čokoladu?! A G-kola? To su stvarno bili zatvoreni teretni vagoni, ali za prijevoz putnika. U njima su bile drvene klupe, postavljene uz stranice vagona, a ponekad i dvije po sredini, s naslonima, "leđa na leđa". To je bila najniža razina prijevoza, sretao sam to na najsporednijim prugama. Inače, jako davno su postojala tri razreda, ne dva kao danas. A G-kola su bila ispod trećeg. No to nije bitno, bitnije je da se u ona davna vremena stvarno putovalo skoro isključivo željeznicom, po Jadranu brodovima. Sjećam se da se iz Slavonije do Malog Lošinja putovalo skoro pa 24 sata - trebalo se dokopati glavne pruge, pa noćnim vlakom do ZG, onda jutarnjim do RI, pa brodom cijelo popodne do ML. No, dobro, ovo nije imalo veze s temom, ali nastavak pomalo ima. Iznenadio sam se koliko se koriste prigradski vlakovi. Jedno jutro, radnim danom, slučajno sam se našao na Aleji Bologne blizu postaje kod Gajnica. Kada ono, stvarno masa ljudi koji čekaju vlak. Kako i ne bi, kada do Gl. kolodvora stignu valjda za desetak minuta. Dosta sam davio, bog!
30.09.2011. (08:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
O da, jezičar, to su isto gradski mirisi - miris keksa iz Kraša (i dan danas), miris kave iz Francka (i dan danas, osjećam svaki put kad puše vjetar sa sjevera ) ... na žalost, i miris octa iz Badela u Sesvetama.
John, za te vagone sam ipak premlad ;o) ja se samo sjećam "kaubojaca" sa zagorskih linija odnosno šinobusa sa pruga Karlovac-Ozalj i Karlovac-Sisak (jednim od zadnjih su se čak i moji klinci odvozili). A prigradski ... da, dosta se ljudi njima vozi, no kako je moje Prečko izvan dohvata željeznice onda ona za mene ima samo vrijednost kad idem nekud na istok (Dubrava, Sesvete itd). Trebao bih se malo provozati ovim novim vlakom, vidjeh ga već na tračnicama, samo ga treba uloviti!
03.10.2011. (14:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
madeleine
jel to vrućina titrala zrakom, ili su tračnice na prvoj fotki TAKO krivudave? :-)))
28.09.2011. (09:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Vrućina je titrala zrakom, ali kad se ovakav prizor približi teleobjektivom tad na vidjelo izađu i neravnine tračnica! ;o)
28.09.2011. (10:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ana
možda francuski paviljon? :D
ana
28.09.2011. (10:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Ana, nije francuski paviljon, ova "struktura" na slici ima isječke za razliku od paviljona!
28.09.2011. (11:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biciklist
Tlocrt zgrade tržnice na Volovčici?
28.09.2011. (11:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Biciklist, svaka ti čast - točan odgovor!!!
28.09.2011. (12:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ZlicaOdOpaka
Fulala sam :-)).
I nisam nikada tako doživjela plac na Volovčici.
28.09.2011. (16:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
John Doe
Naslov je "Mirisi mladosti", a ja ću nešto o "Mirisima Zagreba"!
Doduše radi se o davnim, davnim vremenima. Tada se mnogo više putovalo vlakom, pa i moji dolasci iz Slavonije u Zagreb bili su redovito vlakom. Sada nešto o mirisima. Vezani su uz dolazak noćnim vlakom na Glavni kolodvor - obično bi to bila jednodnevna "ekskurzija", najčešće pod konac školske godine ili dolazak na Jesenji velesajam. Prvo što bi se osjetilo bio bi nekakav miris ugljena koji sagorijeva; nije bilo tada drugih lokomotiva do parnjača. Bio je to stvarni jedan specifičan, jak miris, koji bi dugo ostajao u nosu (nekome bi to vjerojatno bio smrad a ne miris).
Onda najčešće pješice do Trga, laganom šetnjom! E, tu se moglo osjetiti nešto sasvim drugačije. Miris svježe polivenih ulica, posebno izražen u ljetno vrijeme.
To su meni onda bila dva "Mirisa Zagreba".
Kada smo već kod putovanja željeznicom, sjeća li se itko što su to bila "G-kola"?
28.09.2011. (21:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Zanimljiva sjećanja, Johne, istina je, svaki grad ima svoj miris, pa tako i Zagreb!
G-kola, što bi to trebalo biti? Možda ona "kaubojska"? ;o)
29.09.2011. (13:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jezičar
.
.
Miris čokolade iz nedalekog Kraša bio je znatno intenzivniji od mirisa opranih ulica.
G kola = zatvoreni teretni vagon. (Gdje je Seabral)?
.
.
29.09.2011. (20:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
John Doe
Mirisa čokolade se stvarno ne sjećam. Ili je Kraš bio malo udaljen ili rano ujutro još nisu "kuhali" čokoladu?!
A G-kola? To su stvarno bili zatvoreni teretni vagoni, ali za prijevoz putnika. U njima su bile drvene klupe, postavljene uz stranice vagona, a ponekad i dvije po sredini, s naslonima, "leđa na leđa". To je bila najniža razina prijevoza, sretao sam to na najsporednijim prugama. Inače, jako davno su postojala tri razreda, ne dva kao danas. A G-kola su bila ispod trećeg.
No to nije bitno, bitnije je da se u ona davna vremena stvarno putovalo skoro isključivo željeznicom, po Jadranu brodovima. Sjećam se da se iz Slavonije do Malog Lošinja putovalo skoro pa 24 sata - trebalo se dokopati glavne pruge, pa noćnim vlakom do ZG, onda jutarnjim do RI, pa brodom cijelo popodne do ML.
No, dobro, ovo nije imalo veze s temom, ali nastavak pomalo ima. Iznenadio sam se koliko se koriste prigradski vlakovi. Jedno jutro, radnim danom, slučajno sam se našao na Aleji Bologne blizu postaje kod Gajnica. Kada ono, stvarno masa ljudi koji čekaju vlak. Kako i ne bi, kada do Gl. kolodvora stignu valjda za desetak minuta.
Dosta sam davio, bog!
30.09.2011. (08:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
O da, jezičar, to su isto gradski mirisi - miris keksa iz Kraša (i dan danas), miris kave iz Francka (i dan danas, osjećam svaki put kad puše vjetar sa sjevera ) ... na žalost, i miris octa iz Badela u Sesvetama.
John, za te vagone sam ipak premlad ;o) ja se samo sjećam "kaubojaca" sa zagorskih linija odnosno šinobusa sa pruga Karlovac-Ozalj i Karlovac-Sisak (jednim od zadnjih su se čak i moji klinci odvozili).
A prigradski ... da, dosta se ljudi njima vozi, no kako je moje Prečko izvan dohvata željeznice onda ona za mene ima samo vrijednost kad idem nekud na istok (Dubrava, Sesvete itd). Trebao bih se malo provozati ovim novim vlakom, vidjeh ga već na tračnicama, samo ga treba uloviti!
03.10.2011. (14:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...