Komentari

indijanka-vegetarijanka.blog.hr

Dodaj komentar (12)

Marketing


  • MODESTI BLEJZ

    strašne brojke koje otkrivaju pogrom. trebalo bi prebrojati i glavice salate, bez zajebancije.

    avatar

    04.05.2011. (15:02)    -   -   -   -  

  • Indijanka vegetarijanka

    glavice salate nemaju živčani sustav i to nije ni približno isto, jedino za rubriku 'zanimljivosti'

    avatar

    05.05.2011. (10:33)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    ma sve ok. netko je pametan rekao i kad je isto nije isto. no posjedovanje živčanog sustava ne određuje život. kao što ne uvjetuje i ljubav, koja ne poznaje granice i ne bira komu/čemu će biti podarena. gledam ovu svoju biljku, pa to fakat reagira kao mudro biće. ona jest moje zeleno biće (koje me evo baš traži piće).
    veliš jedino za rubriku ´zanimljivosti`. e vidiš, sad si se nesvjesno ili svjesno izrazila okrutno prema biljkama (kao što ja nisam i ne bih mogla prema životinjama), jer si kao jedini subjekt svoga razmišljanja o patnji izabrala životinje - potpuno odbacujući/isključujući salatu/biljke iz te jednadžbe.
    no kao što ti ne bi mogla u tu rubriku kao triviju smjestiti broj ubijenih životinja, ni ja ne mogu u rubriku zanimljivosti samo kao triviju smjestiti a) niti broj ubijenih životinja, b) niti broj posječenih stabala diljem zemaljske kugle (jer uviđam da su na globalnoj razini subjekt razmišljanja o patnji - i biljke i životinje - i da nijedno ne trebamo isključiti).
    doduše, obje bi mogle staviti u rubriku zanimljivosti što god nam padne na pamet. mislim mogle bi, i jedno i drugo i nešto treće, i biljke i životinje i na koncu ljude, ali osobno na individualnoj razini biramo da ne stavimo. kvaka je baš u tome što se uvijek radi o tom osobnom individualnom razmišljanju i osobnom poimanju što je trivijalno a što ne. i kao uvijek, kad je riječ o čovjekovom osobnom promišljanju, baš uvijek je riječ o subjektivnom (dakle neizbježno u nekom pogledu isključivom) poimanju. ma kakvo god ono bilo.
    s tom spoznajom, da je subjektivno, baš ga se zato valja truditi nadograditi. mislim naše razmišljanje.
    odoh sad napojit svoju biljku, nestrpljivo mi maše listićima.

    avatar

    05.05.2011. (16:05)    -   -   -   -  

  • jelen

    Iako bez biljaka ne bi bilo života i svi mi jako volimo biljke, i ja ih sadim kolko mogu i sve to skupa, biljke ipak ne spadaju u tok svijesti tj. niti su utjelovljenja, inkarnacije svjesnih bića. Biljke su drugačiji oblik života isto kao i minerali koje čak neki mainstream znanstvenici tek danas počinju doživljavati kao oblik života, a u dhramičkim religijama se takvim smatraju tisućljećima itd. itd itd. U svakom slučaju ako netko iz požara spasi cvijet u loncu, a ostavi živu žabu da strada učinio je pogrešno isto kao da je žabu spasio umjesto djeteta... Ova patnja u brojevima koju je izložila @Indijanaka je poražavajuća, gdje su svi veliki mislioci bilo religiozni bilo svjetovni? Vjerojarno zauzeti špekuliranjem i kalkuliranjem i filozofiranjem.

    avatar

    05.05.2011. (17:14)    -   -   -   -  

  • Indijanka vegetarijanka

    previše filozofije, premalo stvarnog Života

    avatar

    05.05.2011. (17:38)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    odlična nadogradnja vajrapani, osobno navijam da se spasi i cvijet i žaba (a time i dijete-čovjek), ako je moguće, jer je sve to povezano i međuovisno, ama sve, bez obzira u kojem obliku bilo (biljki, životinja, minerala, etc). čemu uopće pretpostaviti izbor spašavanja jednog, a ne drugog. zašto u startu ne pretpostaviti izbor spašavanja svega? ako u startu ne pretpostavljamo spašavanje svega znači da u startu isključujemo. o tome govorim. nadam se da nisam previše nerazumljiva. tu je zapravo već riječ o praktičnosti. ne o moralu, već praktičnosti. ispada da nije praktično spašavati sve. da, hm...
    o inkarnacijama i religijskim vjerovanjima ne bih. to su opet osobna uvjerenja. pitanje gdje su veliki mislioci, ha, gdje su - a ne misle, eto gdje. no zašto zazivati i čekati njih, neke velike mislioce-spasitelje, ta bitnija je većina. većina koja uzrokuje patnju. na globalnoj razini još nije dosegnuta ta razina svijesti. iako neki od većine, pojedinci, na osobnoj razini dosegli je jesu. samo na osobnoj pojedinačnoj razini spas i može doći. to su ti skokovi u svijesti, koji se dese ili ne dese, a počinju uvijek pojedinačno. nastojmo da se dese. djelujmo da se dese. eto moja biljčica je napojena.

    avatar

    05.05.2011. (17:44)    -   -   -   -  

  • blenderica

    Ovaj puta se moram sloziti sa Modesti ( iako je ona na popisu mojih "crvenih vragova" i neprijatelja kapitalizma sa bloga). Jos odkada je onaj tip prikljucio fikus u svojoj radnoj sobi u policiji na detektor lazi i dobio neke reakcije na pomicanje biljke po sobi, ivec na samu namjeru rezanja listova i sl i napisao knjigu Tajni Zivot Biljaka, nije sigurno da iste nemaju neku vrstu osjetila i osjecaja koju mi jos ne razumijemo

    avatar

    05.05.2011. (20:50)    -   -   -   -  

  • Energija Sunca

    Stoji da smo mi isto i sa zivotinjama i sa biljkama i sa mineralima, pa cak i sa obicnom vodom, ali ipak su zivotinje po slozenosti duse najblize nama. Zato bi prema svim tim oblicima zivota trebalo iskazivati ljubav, paznju i postovanje, no zivotinje tu ipak bez neke prevelike diskriminacije zasluzuju najvise obzirnosti.

    avatar

    06.05.2011. (21:17)    -   -   -   -  

  • Indijanka vegetarijanka

    Sigurna sam da u svemu ima energije. No, ubodi glavicu salate nožem i to isto napravi svinji. U tome je glavna razlika. Nije ista patnja glavice salate (pitanje je može li se to nazvati patnjom ili tek jednom vrstom protoka energije) i jedne svinje.

    avatar

    07.05.2011. (09:40)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    joj, ovo se iznjedrilo u jednu krasnu raspravu. Energija je odlično primijetio kako bi "prema svim tim oblicima zivota trebalo iskazivati ljubav, paznju i postovanje" no da su "ipak su zivotinje po slozenosti duse najblize nama" i "životinje zaslužuju najviše obzirnosti".

    hm, možda uistinu sve tako i jest. ali pazite, u ovom pitanju je ključ razumijevanja onog o čemu govorim - po čijim kriterijima?
    ljudskim naravno. čovjek je taj koji je sam sebi odredio da je mjerilo svih stvari. a čovjek je bez iznimke subjektivan u sagledavanju i tumačenju svijeta oko sebe. pazite, subjektivan u tumačenju, bez iznimke. jer tko je taj tko određuje stupanj patnje, ljubavi, osjeta, misli? sve čovjek. a tko je čovjeka postavio kao vrhunaravno biće na zemlji? opet čovjek. kadija te tuži kadija te sudi. može li onda taj izbor biti objektivan? i čini li to taj izbor i istinitim?
    gdje je ta istina (ako uopće postoji) uklesana i tko ju je uklesao?

    volim uvijek koristiti duhovite sličice jer je tako ljudima lakše zamisliti i shvatiti o čemu govorim, pa recimo zamislite sljedeće:
    zamislimo da sutradan na Zemlju sleti neka nadmoćna svemirska vrsta koja nas doslovce šiša za tri milenija i za koje smo mi malene bebe. i sad ti nadmoćni svemirci nalete na recimo.. ne znam.. recimo... koprivu ;D nalete na koprivu i stanu joj se klanjati kao vrhunaravnom biću, a mi ljudi blenuli i ništa nam nije jasno. pa pitamo mi njih, te svemirce - hej, pa vi ste nadmoćni, šišate nas za tri milenija, letite svemirom, otkrivate nove vrste - pa zašto se klanjate toj koprivi, ipak smo mi ljudi ovdje misleća bića, mi smo bića s razumom - a ne ta najobičnija kopriva.
    a ti nas nadmoćni svemirci tada prvi put ozbiljno pogledaju i vele - vi možda jeste misleća bića po vašim kriterijima, ali i ova po vama najobičnija kopriva je biće sa svojom vrstom osjeta. a po našim kriterijima (ne vašim), koji nisu ljudocentrični već svemirocentrični, ova kopriva i njena vrsta osjeta (iako drastično različita od vašeg, pa se vama čini inferiornijom) je za nas na većem stupnju razvoja nego vi.
    i vas i ovu koprivu čini ista tvar svemira, isti elektroni-protoni-neutroni, samo što je po nama, po našim svemirskim kriterijima, ova kopriva humanija, pardon - koprivnija od vas.
    i tada nama, ljudskom rodu, prvi put svane da se ne vrti sve oko nas i našeg kuta gledanja, to jest oko subjektivnog poimanja čovjeka, to jest subjektivnog čovjekovog poimanja svijeta oko sebe - već da se Zemlja ipak vrti oko Sunca, a ne obratno.
    (doduše ja se iskreno nadam da će se i tada naći neki čovjek koji će posumnjati u nadmoćnost svemiraca i njihovu svemirocentričnost, u odnosu na recimo sferocentričnost, čisto da nam se ne dogodi Dan Nezavisnosti) ;D

    evo recimo tvrdnja da nije ista patnja glavica salate i jedne svinje. u redu. ali kako čovjek to može znati? jeli čovjek glavica salate i je li čovjek svinja? osjeća li čovjek patnju ijedno od to dvoje? može li čovjek sa stopostotnom sigurnošću tvrditi da jedno pati više od drugog? pa ne može. to čovjek ne može znati - on ne osjeća patnju niti glavice salate, niti svinje. on može samo subjektivno poimati. on može empatirati. vrlo emotivno, bez sumnje, tako i treba, ali sve je to opet subjektivno. ovisno o doslovce pojedinačnom subjektivnom doživljaju. nesporno je samo da oboje pate. u tome je kvaka. svinja doista vrišti, ali tko zna, da salata ima usta možda bi ona vrištala još i više?
    riječ je kako rekoh, doslovce o čovjekovom subjektivnom poimanju.

    drugim riječima, ja ne mogu isključivo tvrditi niti sporiti da su životinje zaslužnije ili nezaslužnije naše pažnje od bilja, minerala etc. jer to ne mogu sa sigurnošću znati. zato to ne tvrdim niti sporim.
    samo pokušavam osvijestiti onu zdravu potrebu za preispitivanjem ljudskih dogmi, koje nas sputavaju da rušimo subjektivne barijere ljudskog poimanja. dakle pokušavam osvijestiti sljedeću misao: hej, to što za sada kao subjektivna vrsta nemamo spoznaju o "stupnju zaslužnosti" bilja, minerala etc. ne treba i automatski značiti da svi oni nisu jednako zaslužni.
    mi trebamo moći otvoriti svoje vidike pomoću vlastite misli, mi trebamo moći proširiti svoje razumijevanje svijeta oko sebe i bez nekih svemiraca koji bi nam svojom nadmoćnom pojavom trebali otvoriti vidike.

    jer tko zna ljudi, možda na nekoj svemirskoj razini mi stvarno nekome gore ne predstavljamo ništa više od jedne svinje niti od glavice salate, ali ja od srca navijam da ipak svi predstavljamo - sve. navijam za tu neku sveobuhvatnu - empatiju.

    avatar

    07.05.2011. (19:24)    -   -   -   -  

  • blenderica

    pa jasno je to da svinja skvici kad je ubodes a glavica salate ne, ali da li je to mjerilo za patnju? nije naravno. ponovo ti velim procitaj si tu knjigu tajni zivot bilja osim ako ne zelis namjerno zatvoriti oci pred cinjenicom da i salatu boli kad joj odrezes listove (jer bi u tom slucaju jedna Indijanka-Vegetarijanka bila ista ko i blenderica-mesozderka, po tom pitanju)
    Procitaj si kako je reagirao fikus na rezanje listova, kakve grafikone je izbacivao detektor lazi kad je prikljucen fikus na njega i da li su i koliko te reakcije na elektricnoj razini stanica slicne nasima, pa mi onda tu filozofiraj kako biljke ne osjecaju nista. nemas dovoljno podloge za tu tvrdnju , kuzis? na skliskom si tlu ko sto ti pise gore "crvena splicanka"

    A to da li je mjerilo patnje koliko su nam vrste slicne ili ne je takodjer besmislica. Znaci ako sutra upoznamo svemirce cija kemija i biologija nije ni slicna nasoj onda je OK muciti ih jer nisu "ni slicni nama" ko ni biljke i ne osjecaju nista jer ne skvice ko prasad kad ih ubodes. ma svashta

    avatar

    07.05.2011. (21:02)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    ovaj puta se ja moram složiti sa blendericom (iako osobno nikakvih popisa nemam, pa posljedično ni nje na njima).
    velim vam, snijeg će past` ;D

    avatar

    08.05.2011. (10:52)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...