Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (51)

Marketing


  • mushin munen

    @ modra lasta tebi se nešto pobrkalo jer Bog nikoga ne kažnjava,
    čovjek kažnjava sam sebe ponašajući se kako se ponaša a Boga se
    sjeti kad je frka,poput malog razmaženog dijeteta,zar nije rečeno:
    "traži i naći ćeš,kucaj i otvorit će ti se"

    avatar

    11.02.2011. (00:43)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    Teologija istočnog grijeha je po Svetog Augustina imala tri posljedice:
    1) Augustin je zlorabio pojam sreće za ideološku, odnosno marketinšku svrhu generiranja umjetne potrebe za transcendentalnim Spasom te Milosti odozgo
    2) Augustin je overinterpretirao, tj. klevetao ''požude'' u svrhu izazivanja pounutrenog osjećaja krivnje
    3) Augustin je sračunato precjenjivao svoj ideologizirani pojam sreće

    avatar

    11.02.2011. (01:27)    -   -   -   -  

  • Vidjeti viđeno

    @ modra lasta
    dopusti mi da kazem nesto svoje na ono sto si rekla:
    Boga ima. O dokazima necu sad jer bi trebalo previse vremena. Mozda najbolji odgovor mozes pronaci kod sv. Tome Akvinskog u njegovoj sumi teologije. Ili upisi na netu pet putova tome akvinskog...
    Druga stvar koja ocito nije bas svima jasna... Sto se tice Boga i njegovog odnosa prema ljudima. Bog nije Gari Kasparaov a ljudi nisu figure na sahovskoj ploci. Bog je covjeka stvorio slobodnim. Kao takav covjek sam moze odluciti sto ce vjerovati i sto ce raditi u zivotu. Isto tako jasno je da svaka nasa radnja nosi i neku posljedicu - pogotovo ona zlocesta djela. Bog s time nema nista. Ono sto smo si skuhali to cemo i jesti. Bog je Ljubav, Dobrota i Istina. Ako govorimo o zlu onda bih samo odgovorio protupitanjem: Zar bismo mogli govoriti o prisutnosti zla u svijetu kad covjeka ne bi bilo?
    Problem covjeka je sto zeli biti bog. Sto misli da sve moze svojim snagama... i da je dovoljan samome sebi... Do sutra bih mogao o tome ali mi se neda... jer ne zelim nikoga uvjeravati u nesto sto sam ne prihvaca. Ali isto tako malo me dirne u zivac kad ljudi optuzuju Boga za ono sto nikako nije Bozja krivica.

    avatar

    13.02.2011. (01:42)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @Vidjeti viđeno - oh, pa ono što ja vidim je da ovdje imamo Sv. Augustina drugog. Ne kažem što bih se rugao ili ironizirao, nego najozibljnije, s punim respektom - velika popudbina Augustinova je bila što je proglasio Slobodnu Volju. A slušaj sebe: ''Bog nije Gari Kasparaov a ljudi nisu figure na sahovskoj ploci. Bog je covjeka stvorio slobodnim.'' Jel'da? Priznaj, skroz isto! Great minds think alike! Da je barem meni Bog dao kao vama dvojici dar tako posjedovati Istinu i proglašavati svemirske zakone u prolazu, između telefona i wc-a, ih gdje bi mi bio kraj!
    Nema tu ništa da li je, kako je, otkud je, zašto je, možda je a možda i nije - nego Bog je čovjeka stvorio slobodnim i kapak! Vidjeti viđeno je govorio!
    P.S. Siguran sam da je Bogu sad malo lakše čim je čuo da se ti uzrujavaš što ga ovdje kleveću.
    P.P.S. Vidjeti viđeno, to je sad već jasno, ja ti se divim! Jedino, priznajem, malo me buni ovaj dokaz Tome Akvinskog. Znaš, to mi nije bilo loše... kad sam bio pionir mlad... u međuvremenu sam, što ćeš, prerastao, događa se - nije mi to više nešto, slabo on tu štogod dokazuje, potrošilo se već s Parmenidom na taj način navaljivati na granice bitka. Ali to me neće spriječiti da ti se i dalje divim, pošto tvoja vjera ionako nema što ovisiti o nikakvim dokazima, pogotovo ne tako rudimentarnog tipa kauzaliteta, nego se vjera potvrđuje upravo time što se vjeruje a da se nema dokaza, onkraj svakog kauzaliteta, zar ne?
    Taman da ti svi dokazi koje si poslao u svijet propadnu u crnu rupu, svejedno ti i dalje ne bi nitko ništa mogao!
    Neki kažu da se dive onima koji su se uspjeli osloboditi dogme, ali ja se divim tebi što si unatoč svim teškoćama svejedno uspio u njih povjerovati - prihvatiti ih svim srcem - e to je junačko, to treba moći!

    avatar

    13.02.2011. (03:01)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @MA - i s istom količinom teksta, manje-više

    avatar

    13.02.2011. (03:19)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    sreća naša što je ne možemo dosegnuti

    avatar

    13.02.2011. (14:05)    -   -   -   -  

  • Vidjeti viđeno

    @ svima
    dakle bilo je za ocekivat ovako nesto.. mozda biste si dali jos vise oduska da ste odmah u pocetku znali da sam fratar... pa eto sad to mozete nadoknaditi jer bili ste pre blagi.
    Kao sto rekoh ja vjerujem u Boga i vjerujem da je on prvi uzrok svega. On je Ljubav, Dobrota i Istina i kao takav nije mogao a ne stvoriti svijet. Stvorio ga je pomocu Rijeci ili Logosa koji jest njegov Sin. Culi ste vjerojatno za njega Isus Krist iz Nazareta - utjelovljeni Bog. On nije izmisljen lik jer i nekrscanski izvori govore o njemu. Dakle, svijet oko mene koji je vestigium i koji mi se nudi kao knjiga, potom knjiga Svetog pisma, a tu je i osobna knjiga svakog covjeka koji je mikrokozmos. Covjek kao kruna stvorenoga koji jest medium izmedju makrokozmosa i one duhovne stvarnosi od koje sve dobija svoje postojanje... Meni je sve to vise nego dovoljno za moju vjeru. I da sto se tice filozofije vise naginjem platonizmu, augustinizmu, svetom Bonaventuri... sta mozes... lude svijeta izabra Bog. A one pametne da pljuju po ludima.
    Sto se tice slobode i deset Bozjih zapovijedi - Bozje zapovijedi nikoga ne obvezuju pa si tako slobodan odluciti da li ces po svom ili se drzati onoga sto ti je Bog predao... Jasno zasto bi se danas drzali zapovijedi.. npr. one - postuj oca i majku da dugo zivis i dobro ti bude na zemlji --> pa nisu mi oni potrebni da bi mi bilo dobro... pa kad ostare oni koji su se trudili da me othrane bolje da ih se rijesim i stavim ih u staracki dom i vise nikad ne pitam za njih.... i da ne nabrajam sve ostale zapovijedi...
    kazna, kao sto vec rekoh ne dolazi od Boga vec od nas samih... Jer Bog zeli da se svi ljudi spase. Sveto Pismo je opasno tumaciti ako se ne poznaje sto, kako i zasto je receno...

    Al zaista neda mi se jer ovako se mozemo prepucavati unedogled.... svatko zivi ono sto vjeruje pa ako ima onih koji zele vjerovati drugacije od mene samo naprijed. ali ostavite se Boga onda na miru... ne vjerujete da postoji - dobro... nitko te ne tjera da vjerujes, pa onda ne vidim smisao u tome da se sve negativno tovari na njega. Hocete blatit crkvu - samo naprijed - prezivjela je i gore stvari od vasih uvreda - prezivjela je progonstva i mucenistva pa ce i ovo.

    Tako ovo je moje zadnje pa si dajte oduska .... a ja vam svima zelim Mir i Dobro.

    avatar

    13.02.2011. (14:52)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    OK, Vidjeti viđeno, zaboravi davanje oduška, i ja tebi želim Mir i Dobro (što je lakše od toga?) - probaj ipak, kao obrazovan čovjek, uhvatiti puni smisao moje primjedbe. To što si fratar ne znači mi ništa, jedino slušam što govoriš - to mi je relevantno. Pokušaj sad poslušati i ti ono što ja govorim.
    Dakle, kažeš: ''ja vjerujem u Boga i vjerujem da je on prvi uzrok svega''. Ali što je za tebe ''prvi uzrok svega''. Volio bih da mi to pobliže predstaviš. Tvrdim: kad to kažeš, govoriš riječi bez značenja, govoriš napamet, stvari koje ne možeš koncipirati, nego si ih samo preuzeo kao gotov pojam.
    ''On je Ljubav, Dobrota i Istina i kao takav nije mogao a ne stvoriti svijet.'' Što bi to bila Ljubav s velikim Lj, što Dobrota s velikim D i što Istina s velikim I? Kojim spoznajnim setom spoznaješ što je ''On'' i na osnovu čega zaključuješ da je On odmah Ljubav s Lj, Dobrota s D i Istina s I? A onda, ako i je Ljubav, Dobrota i Istina, zašto iz toga odmah proizlazi da ''kao takav nije mogao a ne stvoriti svijet''?
    Što znači ''stvoriti svijet''?
    ''Stvorio ga je pomocu Rijeci ili Logosa koji jest njegov Sin.'' - Ovdje si pak potpuno prešao u žargon, gdje sastavljaš rečenicu od riječi koje ni sam ne razumiješ 0,02%. ''Riječ''? ''Logos''? ''Sin''? Ali zašto, pitam, operirati riječima koje u mozgu ne mogu nego biti sasvim mutne i čudne, proizvod jezika koji je pošandrcao?
    Zatim, zašto morati donijeti definitivnu presudu između determinizma i indeterminizma kada je izvjesno da je i jedno i drugo prekoračivanje van granica smisla?
    Čudi me da ti ne čuješ kakav bezdan zjapi iz takvog jezika, tim veći što su riječi veće i neobuzdanije.
    Evo, vidiš, neću blatiti crkvu (zato što znam koliko se hrani pozom mučeništva :)) Dobro, sad sam opet bio malo zločest, ovaj put stvarno dosta.
    Dat ću ti samo tu jednu opasku, koju ćeš ako nisi površan ozbiljno shvatiti: fra, previše olako koristiš jezik. Izvijaš se pod teretom lakoće govorenja. Radi sad s tim što hoćeš. Odbaci opet s lakoćom, samo odmahni rukom da je to rovarenje nekoga kome Milost nije podarila da upozna Tajnu, pa zato ne kuži - nemam ništa protiv.

    avatar

    13.02.2011. (15:51)    -   -   -   -  

  • Vidjeti viđeno

    @ pero u saci
    i kaj bi ja sad trebal reci na sve to??? reko sam da se vise necu upustati u rasprave... gle ako imas kakvih nejasnoca u vezi ovog sto sam rekao mozda bi bilo najbolje da upises Institut za teolosku kulturu laika. Ne traje previse dugo, predavanja su na vecer, i tamo mozes mirno dobiti sve odgovore na pitanja...
    uf... ma problem je u tome da ja zaista ovako ne mogu tebi objasniti sest godina teologije i preko osamdeset polozenih ispita... Nemoj me krivo shvatiti, ne pravim se pametan ili superioran ili sta ja znam sto ces iz toga iscitati...
    i emam nista protiv, a niti se ne uzbudjujem ako smatras da olako koristim jezik, to je tvoje misljenje i imas pravo na njega.

    al evo da nebudem duzan - dopusti mi jos samo malo, a onda zaista vise necu... ako te nakon ovoga jos nesto zanima pozovi me na kavu ili mi napisi mail - al ovako preko komentara vise zaista necu.

    Dakle - kad kazem prvi uzrok svega onda mozemo govoriti o bitku - sto je filozofski pojam.
    Bog je dakle za mene bitak, on uzrokuje postojanje. analogno tome mi se nalazimo u njemu. Ako ne bi tako bilo mi ne bi postojali. Mi participiramo na njemu, a to znaci da smo prozeti njime. On nije sve, ali je sve zbog njega. On nije ja, ali ja sam zbog njega. Kako on uzrokuje moje postojanje, ja da bih bio, moram biti u njemu. I znam i ovdje ces naci nesto sto ti ne valja, al iskreno kaj ti ja morem.
    Znas covjek razumom ne moze definirati Boga... razum ide do jedne granice, a onda pocinje vjera... A ja ti vjeru ne mogu pretociti u glavu.
    Sto e tice rijeci, logosa, Sina... ah... (u biti sad si mislim koji sam ja bedak da se upustam u ovo) ... Logos se nalazi u prologu Ivanova Evandjelja a kod nas je taj termin preveden kao rijec. Iako ima i drugih znacenja. Uglavnom to je preuzet filozofski termin koji u krscanstvu oznacuje Sina koji je rijec oceva. iako, talijanski mi se prijevod vise svidja. Jer tamo stoji Verbo - a to znaci glagol. Dakle Bog je stvarao rijecju (glagolom). Zar ti to ne zvuci bar donekle ok? Glagol kao nositelj radnje i kao onaj koji obicno znaci djelovanje... Bog dakle izgovorio glagol i sve postade. Meni sasvim logicno.
    Sto se samog postanka svijeta tice - ili kako je to Bog stvorio, odnosno sto je stvorio?? Pa gle, crkva ne odbija mogucnost evolucije ili ako hoces big bang. I o tome smo studirali. Pa ti meni ne umanjuje moju vjeru ako se dokaze da je sve nastalo iz praska jer po meni odgovoran za prasak je ipak Bog. Evolucija: majmun = covjek... hm.. ipak to se nije dogodilo bez Boga. Jer vidis istina je da smo jako slicni s majmunom, ali majmun nema dusu. A covjek ju ima.... i tu mi opet mozes svasta prigovoriti jer mi se neda u detalje.
    Ljubav, Dobrota, Istina... - to su ti apsolutne kategorije i kao takve moze ih posjedovati samo Apsolutni. Ni ti ni ja ne posjedujemo apsolutnu Ljubav, Dobrotu, Istinu - nego samo djelomicno i uvijek ih zelimo vise jer ceznemo za puninom istih... koja je - gle slucaja - Bog...

    Neda mi se vise... i ovo je previse i opet plodno tlo za tisucu primjedbi - svjestan sam ja toga... jer ipak kako vec rekoh sest godina studija ne mogu prenijeti u par recenica. Eto, oprosti ako je moj nacin iznosenja stvari iritantan.Nego se ti vrati na pocetak komentara pa pa prouci upute gdje i kako... jer inace cu morat pocet naplacivat odgovore :-)

    Zaista nije mi cilj naljutit nikoga ili jos manje nekoga uvjeravat u nesto sto ne zeli prihvatiti. Ako se ne slazes jednostavno pusti mene budalu da zivim po svom i gotovo... ja sam ti mlad fratar i nisam jedan od onih koji su vjerski fanatici... volim se zezat i sasvim sam ok inace... Imam puno prijatelja koji nisu vjernici i to meni ne predstavlja nikakav problem. ja postujem svakog covjeka jer je slika Boga (eto ti jos jedan termin za napad).

    i jos jednom od mene Mir i Dobro. (citaj - adios amigos)

    avatar

    13.02.2011. (19:07)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @Vidjeti viđeno: pa nemoj odmah tako...defetistički... ne bacaj koplje u trnje! :) Prava rasprava bi se tek trebala povesti. @ pero, kojemu "granice jezika znače granice svijeta" ;) dušu je dao za kvalitetnu debatu, pače polemiku. I kad ti kaže: "Neki kažu da se dive onima koji su se uspjeli osloboditi dogme, ali ja se divim tebi što si unatoč svim teškoćama svejedno uspio u njih povjerovati - prihvatiti ih svim srcem - e to je junačko, to treba moći!", čini mi se da se uopće ne šali, tj. ne potcjenjuje te. Pero, po svemu sudeći sljedbenik analitičkih filozofa, želi da se jezik upotrebljava jasno pa kad se jednom počne koristiti jasno, sve filozofske i teološke začkoljice bit će riješene. :) E sad, budući da koristiš pojmove koje koristiš, moraš biti spreman na pitanja poput onih koja su ti postavljena; premda razumijem da iz perspektive nekoga tko je iniciran u kršćansku vjeru neke pojmove ne treba logički trančirati, jer oni se više dušom "ćute" no što se umom poimaju. Dakle, malo mi se čini pretjeranim - kad si se već javio - da se već povlačiš, jer eto neki žele "blatiti crkvu"... Ima i takvih, OK, ali ima i onih s kojima vrijedi zapodijenuti dijalog. Pax et bonum!

    avatar

    13.02.2011. (19:13)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @Vidjetiviđeno - To sve što govoriš bi bilo divno, samo kad bi bilo iole uzemljeno i kad se ne bi zbivalo u zrakopraznom prostoru. Toliko zasad, ostalo drugom prilikom. Ali nećemo na kavu niti mailom nego ću ti odgovoriti posebnim postom (po mojoj sadašnjoj računici ne sljedećim nego prvim iza).

    avatar

    13.02.2011. (20:45)    -   -   -   -  

  • Vidjeti viđeno

    @ gospon profesor
    a kaj da vam velim gospon profesor... nema tu druge... prepucavanja izmedju teologa i ostalih koji misle da imaju tajnu i rjesenje za sve jednostavno nema smisla. to je vrlo jednostavno pitanje ili vjerujes ili ne vjerujes. Nema tu puno kruha od uvjeravanja. Iako imam samo 30 godina davno sam to shvatio. Uostalom apologija i apologetski stav davno je napusten u teologiji. Sto se tice rasprava to ipak prepustam nekome tko se zeli time baviti. Ja osobno nemam tih poriva. Nisam odlucio postati fratar za takvu vrstu dijaloga. Time ne cinim nikome dobro.
    malo ljudi zna zasto sam odlucio postati fratar pa cu to zato s ovim citateljstvom veceras podijeliti... Dakle posto sam diplomirao ekonomiju nasao sam posao. Dobar posao racunovodje sa dobrom placom... I sto drugo mladicu preostane u zivotu nego sve to zakljuciti brakom. Nisam bas tak ni ruzan :-) pa to nije trebao biti nikakav problem, izlazio sam s jednom dobrom djevojkom... Kaj da velim zivio sam zivot mladih. Ali onda sam jednog dana bio zamoljen da pomognem u dostavi jednog paketa za obitelj koja je bila siromasna... Nista otisao sam tamo i to me natjeralo da se pitam - dobro i sto sad?? Naime upoznao sam jednu djevojcicu koja je tada imala 9 godina. Vani je bilo hladno, ona je na sebi imala hlace koje su jedva sezale do gleznja... bila je toliko mrsava da je i te premale hlace morala vezati spagom... Imala je lutku kojoj je falila jedna noga... njena majka je plakala jer su je djeca u skoli zezala i jer nije imala prijatelja posto je bila drugacija... a djevojcica je usprkos svemu imala veliki lijepi smjesak i velike smedje oci koje su zracile necim posebnim... Takva situacija me natjerala da dobro promislim o svom zivotu... Imao sam sve a u biti nisam imao nista. U vjeri sam odrastao od malih nogu i s Bogom sam bio skoro uvijek na ti - osim malo u pubertetu - al to je normalno...
    dakle da zakljucim - nisam postao fratar da bih nekoga u nesto uvjeravao vec da bih pomogao onima kojima je pomoc potrebna. Odabrao sam franjevce jer me franjina karizma i jednostavnost odusevila... U biti mnogi bi mi mogli prigovoriti jer se cini da zivim u velikom izobilju, u ogromnom samostanu... i sto da na to kazem... moji motivi ostaju isti - jer kako se vidi iz moje price nisam dosao u samostan da bih dobro zivio vec da bih ostvario nesto vise za brata covjeka pa se to iskreno trudim i zivjeti. Dakle zao mi je ali u daljnje rasprave ne ulazim jer to nije moj osnovni poziv. Istina je da sam puno ucio ali moja vjera ne temelji se na definicijama. Temelji se na iskustvu i na promisljanju. Za neke sam tek poceo zivjeti ali dosta sam ja vec prosao u zivotu a sigurno me jos vise ceka - osim ako me Dobri Bog uskoro ne pozove k sebi. Samo sam covjek kako kaze modra lasta, slab i gresan covjek,... No bilo kako bilo nisam skroz u zrakopraznom prostoru jer su bas oni potrebni pomoci koji me drze cvrsto nogama na zemlji i svakodnevno mi potvrdjuju ono sto vjerujem. Eto toliko od mene. Nadam se da mi nece biti zamjereno sto zlorabim ovaj prostor...

    avatar

    13.02.2011. (23:53)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @Vidjeti viđeno - Da li se ti napokon nalaziš u zrakopraznom prostoru? To je pitanje kakvo si implicitno postavio u trećoj rečenici odozada, ali na njega se ne može odgovoriti u tom obliku, pošto ne stoji ni definitivno da ni definitivno ne. Priču s terena o pomaganju potrebitima ispričao si nam u prilog teze da nisi u zrakopraznom prostoru - no ja ostajem pri stajalištu da u svojoj teologiji jesi. Dakle, paralelno i jesi i nisi. Svakako mi se sviđa čuti to da si, kad već na polju teologije luduješ u praznome, barem na motivacijskom i svakodnevno-humanitarnom čvrsto uzemljen. Tu već pričaš smisleno, i moguće se sporazumjeti s tobom, čak i više od toga, naći zajednički jezik. Samo kad bi te bilo što manje na onom fakultetu!

    avatar

    14.02.2011. (00:37)    -   -   -   -  

  • dejmon

    Ova je tema dobra za iznošenje različitih sranja u komentarima. Tko to može čitati nije mazohista jer je to nešto viša kategorija od seronje kao takvog.

    avatar

    14.02.2011. (19:16)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    dečki moji, zborite nježno-nježno, obzirno i nježno, da ne stradaju krhka krila jedne čiste duše koja se još uvijek formira. u ovoj krasnoj raspravi samo se naizgled (onima koji površno preko riječi lete) filozofija sudara sa vjerom, konkretnost sa duhovnošću, dok se zapravo one uvijek nadopunjuju, uvijek obogaćuju, i nema riječi o poništavanju jedno drugog. dopustite mi zato da skromno primijetim kako se u ovoj vrijednoj raspravi ne sudaraju koncepti, već se sudaraju i čak je ispravnije reći -mimoilaze- jezici.
    jedan još sasvim ne shvaća drugoga, unatoč dobroj volji, drugi baš zbog dobre volje, ustraje na svome jeziku iako zna koju odgovornu ulogu preuzima. a to je uloga nebeskog kušača, onog koji blagotvorno krijepi no također i potpaljuje plamičke, gotovo klasično biblijski kucka na kristalne prozore ljudske duše, baca kamenčiće, ponekad i stijene, pozivajući ih na otvaranje, učenje, ma kako bolno ono bilo. u tome je ključna obzirnost, koju on iskazuje, a drugi je naslućuje, no ne shvaća do kraja. zgodno je i po meni iskonski duhovno, kako onaj koji drži stranu filozofije (naravno, samo u onoj naizgled priči) - iskušava, propituje i time u vjeri poučava onoga koji drži stranu vjere, dok taj drugi u svojoj vjeri postojan, ali neiskusan - brani, još uvijek traži, pomalo se opire, pomalo nesiguran ali vjeran i dalje uči, baš kako učenik i treba. i eto preplitanja jednog i drugog, misli i vjere. i eto trijumfa i božjeg i čovječjeg, jer su i prvo i drugo oduvijek jedno, barem osobno tako držim.
    samo iskustvom i učenjem - razumijevanje svih jezika će doći. zato drugi ustraje, dok se prvi u neiskustvu pomalo i gubi, no tu nema zla, zajednička im je dobra volja, za obostrana čista srca ovdje dajem ruku u vatru. počekajmo, pomalo, ustrajno, nježno-nježno, naučit će(te). hvala svima na obzirnosti i strpljenju.

    avatar

    14.02.2011. (20:28)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Modesti: Amen! :)

    avatar

    14.02.2011. (20:58)    -   -   -   -  

  • buha

    je velika je to mudrost u riječima sv. augustina : ne znamo šta je sreća i ne znamo di ju tražiti ( logično ako ne znamo šta tražimo ne znamo ni gdje ćemo tražiti)
    Nego POBOGU što ne reče niti taj sv. Augustin , a ŠTO JE TO SREĆA.=..možda zato jer odgovor uključuje neke druge dimenzije OSIM duhovno.vjerskih..
    uh, uvijek isti problem ima crkva sa definiranjem egzistenicjalnih čovjekovih pitanja

    avatar

    14.02.2011. (21:28)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    Modesti, krenuo sam ti nahvaliti komentar - da te nema, trebalo bi te izmisliti, ili tako nešto - ali što bi onda ljudi rekli? Gle, hvali ju samo zato što je bila tako ljubazna... Stoga umjesto svake hvale: hvala (što si daješ truda naćuliti uši).

    avatar

    14.02.2011. (22:12)    -   -   -   -  

  • odmak

    Hvale vrijedna rasprava i da MODESTI je rekla.
    Tu se nema više što dodati.

    Nema dokaza da Boga ima, kao što nema dokaza da ga nema.

    U međuvremenu je izišla knjiga Stephena Hawkinga “The Grand Design”,

    Evo nešto sa Wikipedije:

    " Prema Starom zavjetu, Bog je stvorio Adamu i Evu šestog dana stvaranja. U nedjelju se, kao što znamo, odmarao. Biskup Ussher, nadbiskup cijele Irske od 1625. do 1656., bio je još prezicniji u procjeni porijekla svijeta: Bog je stvorio sve, aposlutno sve što postoji, u 9 sati izjutra 27. listopada 4004. godine prije Krista. Fizičari Stephen Hawking i Leonard Mlodinow, autori nedavno objavljene knjige od 200 stranica, “The Grand Design”, misle ponešto drugačije - za postanak svemira Bog uopće nije bio potreban, jer je svemir mogao nastati sam od sebe. Kako? Zato što je, pojednostavljeno rečeno, u prirodi Prirode da je nasumična i - sve moguće.

    Hawking i Mlodinow polaze od pretpostavke oko koje se danas slaže većina fizičara - svemir je star oko 13,7 milijardi godina, što znamo prvenstveno zahvaljujući Edwinu Hubbleu koji je otkrio da svemir nije statičan, nego se širi

    Hawking i Mlodinow tvrde i sljedeće: ne postoji jedan matematički model ili teorija koji mogu opisati svaki aspekt svemira. Umjesto toga, čini se da postoji mreža teorija koja opisuje funkcioniranje svemira, a koju znanstvenici nazivaju M-teorijom.

    Ako je M-teorija konačna – a to tek treba dokazati - onda će ona predstavljati model prema kojem je svemir stvorio sam sebe; veliki dizajn. Možda se ta misao čini radikalnom, osobito zagovornicima teorije da je Bog stvorio svemir, no ako je Bog vrhunsko biće, koje je stvorilo samo sebe, zašto bi bilo toliko nemoguće zamisliti i da je svemir, slično Bogu, samog sebe kreirao? „
    -----------
    Na Modestyn članak (iz srca i uma) nema se više što dodati, iako od jučer smišljam odgovor koji je i moje traženje u šumi pitanja , a pojedinačna stabla čiji sjaj povremeno zasjeni šumu nisu odgovor. Bar ne onaj pravi. Nema ga. Nema ga u filozofiji, nema ga u nauci, godinama ga nije bilo dok ga nisam potražila u vlastitom srcu.

    Ja vjerujem i ničim ne mogu potkrijepiti da Boga ima.

    Pročitala sam knjigu “The Grand Design". Pisana je za laike i lako se čita.

    Nije me uvjerio u nepostojanje Boga. Obećao je da će to napraviti slijedeći put.

    Ali, što to mijenja na stvari. Moja vjera nije inkvizicija. Ona je čista ljubav u kojoj plivam zaštićena (ne uvijek, ali sve više vremena) kao sretna ribica u moru za sunčanih dana,

    avatar

    15.02.2011. (07:50)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    ;0)

    avatar

    15.02.2011. (10:42)    -   -   -   -  

  • Vidjeti viđeno

    aaaa sad mi je sve jasno.... pa ja zivim u zabludi... Bog nije vjecan... on je sam sebe stvorio!!!

    Mislim oprostite al vecu glupost od ove jos nisam procitao... Bog stvorio sam sebe??? Odakle sad to i molim dokaze - mislim objasnite mi to... Jer ja sam na nizem stupnju razvoja pa jos uvijek smatram da je Bog izvan ljudske kategorije vremena, te da mu nema pocetka ni kraja.

    Eto prosvijetlite mene jadnog jer uz to vjerujem da je Bog jedan ali Trojstven - Otac, Sin i Duh Sveti... I da ni jedan od njih nije stvoren... osim Sina kojeg odasla Bog u punini vremena te se utjelovio i postao covjekom...

    Dakle evo ponizno molim da me poducite Istini posto sam zelen, neiskusan i lupetam bedastoce koje sam naucio napamet - a zato jer sam ucio napamet moguce je da mi se sve pomijesalo i da pricam gluposti i lupam hereze... pa bi i papi trebalo javit da me zna izopcit na vrijeme iz crkve....

    Hvala-

    avatar

    15.02.2011. (12:28)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Vidjeti viđeno: eh, taman sam bio pomislio... Vidiš, čovjek bi očekivao da ćeš komentirati npr. @ Modesti, ili možda razveseliti nas opet kakvim vrijednim karitativnim iskustvom iz svog života, a ti se silno uzbuđuješ nad citatom iz Wikipedije i opet nas zasipaš teološkom terminologijom i pozivaš da te se izopći...?!? Da, nešto jesi pobrkao. :) Ali ne to što ti misliš! :)

    avatar

    15.02.2011. (13:12)    -   -   -   -  

  • odmak

    Vidjeti viđeno,
    a baš mi je žao, ali moje pitanje je bilo davnih godina i danas, a tko je stvorio Boga?
    Ako jest vjerujem da se On smije, iako je moje pitanje vrlo ozbiljno.

    avatar

    15.02.2011. (13:36)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    Vv - Mada nam je Modesti preporučila nježno-nježno-nježnije komunikaciju, morat ću te još malo potkačiti, igrajući ulogu dosadnog cjepidlake. Tvoj zadnji komentar najbolje potvrđuje ono na što sam te i dosad upućivao. Prethodni mi se više svidio. ''Vani je bilo hladno, ona je na sebi imala hlace koje su jedva sezale do gleznja... bila je toliko mrsava da je i te premale hlace morala vezati spagom... Imala je lutku kojoj je falila jedna noga...'' A čuj sad: ''osim Sina kojeg odasla Bog u punini vremena te se utjelovio i postao covjekom''. Kao nebo i zemlja, priznaj. Samo što si u zemljanom izdanju bio nemjerljivo simpatičniji. Zašto si napisao da ga Bog odasla? Kada si govorio o djevojčici koristio si svoj normalni jezik. Ali čim dođe do recitiranja teološkog aksioma, ukrućuješ se i perfekt odbacuješ u korist neprirodnog aorista. Zašto baš aorist na tom mjestu? Možda izgleda kao traženje dlake u jajetu, ali baš naprotiv, u tome se sve očituje. Jer nije to slučajnost: aorist si upotrijebio zato što točno tako glasi konvencija žargona u koji si se zakopao; odnekud ti je ostalo da na tom mjestu ide aorist. Prerađuješ se, stiliziraš na način govora u skladu sa svojom ulogom u svijetu. To nije tvoj jezik nego skupni - ''profesionalni'', reklo bi se - svi svećenici tako govore i u svim katoličkim publikacijama čitamo istu stilizaciju, nauštrb prirodnog ljudskog govora. Uho ti je filovano tim teološkim steroidima, pa ne čudi da ti je ovo artificijelno ''odasla'' ostalo u uhu, skupa s frazom ''u punini vremena'', da se spoji negdje u kozmosu s navlas istim rečenicama milijun puta izgovorenima, na vijeke vjekova amen.

    avatar

    15.02.2011. (14:51)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Vidjeti viđeno: to je to, taj nesretni aorist. Pa kako misliš nekoga obratiti s tim arhaično-docirajuće-suhoparnim rječnikom? Svojim si ljudskim pristupom ugrijao srce i @peru i meni i tko zna kome još, a onda opet hladan tuš: ma koliko ispravno odražavale vječne istine, riječi iz teoloških udžbenika zvuče... kao fraze. Po meni, studirati teologiju jedna je od najopasnijih stvari. Naime, daje čovjeku iluziju da ima Svevišnjega u malom prstu, ili da Ga barem dostatno razumije. Kad sam se ja svojedobno (17. 3. 2009.) obraćao ateistima, u svojoj Propovijedi, bježao sam od aorista koliko sam samo mogao. A tvoj primjer sa siromašnom djevojčicom još je i uzvišeniji; što bi reko M. Eckhart, više vrijedi zdjelica juhe dana siromahu nego sva viđenja svetoga Pavla. ;)

    avatar

    15.02.2011. (16:02)    -   -   -   -  

učitavam...