"Desno biračko tijelo sito je paranojičnih desničara, teoretičara zavjeri čiji jedini smisao postojanja na kraju budu oni sami. Kada odu previše u desno na političkoj kružnici nađu se na pola puta sa svojim lijevičarskim pandanima koji funkcioniraju po istom obrascu.".
I zašto onda oživljavati bilo desnicu, bilo ljevicu, te leševe koji su umrli sa XX. stoljećem a opstaju samo još kao karikature? Danas razdjelnica više nije između lijevoga i desnoga nego, kako je pokazala i ova kriza, između onih koji zagovaraju da čovjek služi gospodarskome rastu i onih za koje bi gospodarski rast morao biti u službi čovjeka.
03.02.2011. (23:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nisam mislio na oživljavanje nego stvaranje suvremenije konzervativne političke opcije, ali samo od sebe stvaranje, s protokom vremena. Takve političke opcije postoje na europskoj sceni i poprilično su žive.. jer čovjek je prije svega društveno biće, i dokle god postoji društvo postojat će i društvene podjele koje svoje baze u politici pronalaze na tim dvjema polovima, lijevom i desnom, (i drugim, ali ovi su najrazličitiji). Na kraju krajeva, i priča o službi gosp. rasta čovjeku i obratno samo je jedan od segmenata te društveno političke podjele na lijeve i desne.
04.02.2011. (00:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zanima me jedna stvar koja je ostala nerazjašnjena u tekstu. a to je... kako ti točno vidiš 'suvremeni pristup tradicionalizmu i konzervativizmu'? mislim, činjenica je da nekakav racionalni pristup cijeloj toj problematici i svrstavanju lijevo-desno, nije baš... realno moguć. jer se bazira na buđenju emocija s ciljem mobilizacije masa. a javni diskurs je takav da emocije koje mobiliziraju ljude jesu... prošlost- što ona starija ('čiji je stari bio ustaša, a čiji partizan'), što ona novija (jacikin govor na skupu hdz-a, u kojem se poziva na tuđmanovu baštinu i hodanje njegovim stopama, kao da se radi o Najdražem Vođi).
05.02.2011. (19:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Enter the Void Drago mi je da si postavio to pitanje i uočio to kao nešto bitno jer to je tema na koju spremam cijeli post pa možeš u njemu pročitati cjelovit odgovor, a ukratko; po meni je suvremeni pristup konz.i trad. lišen isključivosti i jednoumlja prije svega, te pruža mogućnost različitosti u mišljenju i načinima provođenja istih. Isto tako dozvoljava usvajanje novih tradicionalnih vrijednosti i prilagođavanje starih vremenu u kojem živimo (prva opaska nekih bi bila da onda to više nije trad. i konz..). Suvremeni pristup je po meni imanje zdravog stava koji, dakle kao tradicionalan, ne daje mogućnost da kao takav na bilo koji način stvori bilo kakav razdor u cjelokupnoj zajednici.
06.02.2011. (20:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ok. za početak- žensko sam ;-) thx na odgovoru, ali, radi se o tome da konzervativizam i tradicionalizam čuvaju neke stare vrijednosti; zajednicu, obitelj, državu, aktualni poredak, religiju, društvenu stabilnost itd... e sad. da. kontradiktorno je i logički je nekonzistentno pretpostaviti da u globaliziranom svijetu, novi pogled na konzervativizam podrazumijeva određenu prilagodbu i citiram te: 'usvajanje novih tradicionalnih vrijednosti'. jer upravo odbijanje 'prilagođavanja' nekim 'novim vjetrovima' (globalizam, kozmopolitanizam), diferencira, tj. razlikuje konzervativizam od primjerice liberalizma. u svakom slučaju. veselim se tvojoj široj elaboraciji u nekom od sljedećih postova ;-)
06.02.2011. (21:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
i ja se nadam sljedecim postovima jer kao sto djevojka iznad mene rekla neke su stvari ostale neizrecene ali sve u svemu zanimljiv post.keep up the good work :DD
09.02.2011. (13:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
S.
"Desno biračko tijelo sito je paranojičnih desničara, teoretičara zavjeri čiji jedini smisao postojanja na kraju budu oni sami. Kada odu previše u desno na političkoj kružnici nađu se na pola puta sa svojim lijevičarskim pandanima koji funkcioniraju po istom obrascu.".
I zašto onda oživljavati bilo desnicu, bilo ljevicu, te leševe koji su umrli sa XX. stoljećem a opstaju samo još kao karikature? Danas razdjelnica više nije između lijevoga i desnoga nego, kako je pokazala i ova kriza, između onih koji zagovaraju da čovjek služi gospodarskome rastu i onih za koje bi gospodarski rast morao biti u službi čovjeka.
03.02.2011. (23:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zoompolitikon
Nisam mislio na oživljavanje nego stvaranje suvremenije konzervativne političke opcije, ali samo od sebe stvaranje, s protokom vremena. Takve političke opcije postoje na europskoj sceni i poprilično su žive.. jer čovjek je prije svega društveno biće, i dokle god postoji društvo postojat će i društvene podjele koje svoje baze u politici pronalaze na tim dvjema polovima, lijevom i desnom, (i drugim, ali ovi su najrazličitiji). Na kraju krajeva, i priča o službi gosp. rasta čovjeku i obratno samo je jedan od segmenata te društveno političke podjele na lijeve i desne.
04.02.2011. (00:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Neverin
dok god se ljudi svojevoljno budu djelili na crne i crvene neće nam biti dobro..
04.02.2011. (13:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Enter the Void
zanima me jedna stvar koja je ostala nerazjašnjena u tekstu. a to je... kako ti točno vidiš 'suvremeni pristup tradicionalizmu i konzervativizmu'?
mislim, činjenica je da nekakav racionalni pristup cijeloj toj problematici i svrstavanju lijevo-desno, nije baš... realno moguć. jer se bazira na buđenju emocija s ciljem mobilizacije masa.
a javni diskurs je takav da emocije koje mobiliziraju ljude jesu... prošlost- što ona starija ('čiji je stari bio ustaša, a čiji partizan'), što ona novija (jacikin govor na skupu hdz-a, u kojem se poziva na tuđmanovu baštinu i hodanje njegovim stopama, kao da se radi o Najdražem Vođi).
05.02.2011. (19:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zoompolitikon
@Enter the Void Drago mi je da si postavio to pitanje i uočio to kao nešto bitno jer to je tema na koju spremam cijeli post pa možeš u njemu pročitati cjelovit odgovor, a ukratko; po meni je suvremeni pristup konz.i trad. lišen isključivosti i jednoumlja prije svega, te pruža mogućnost različitosti u mišljenju i načinima provođenja istih. Isto tako dozvoljava usvajanje novih tradicionalnih vrijednosti i prilagođavanje starih vremenu u kojem živimo (prva opaska nekih bi bila da onda to više nije trad. i konz..). Suvremeni pristup je po meni imanje zdravog stava koji, dakle kao tradicionalan, ne daje mogućnost da kao takav na bilo koji način stvori bilo kakav razdor u cjelokupnoj zajednici.
06.02.2011. (20:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Enter the Void
ok. za početak- žensko sam ;-)
thx na odgovoru, ali, radi se o tome da konzervativizam i tradicionalizam čuvaju neke stare vrijednosti; zajednicu, obitelj, državu, aktualni poredak, religiju, društvenu stabilnost itd...
e sad. da. kontradiktorno je i logički je nekonzistentno pretpostaviti da u globaliziranom svijetu, novi pogled na konzervativizam podrazumijeva određenu prilagodbu i citiram te: 'usvajanje novih tradicionalnih vrijednosti'. jer upravo odbijanje 'prilagođavanja' nekim 'novim vjetrovima' (globalizam, kozmopolitanizam), diferencira, tj. razlikuje konzervativizam od primjerice liberalizma.
u svakom slučaju. veselim se tvojoj široj elaboraciji u nekom od sljedećih postova ;-)
06.02.2011. (21:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ode mi mladost
i ja se nadam sljedecim postovima jer kao sto djevojka iznad mene rekla neke su stvari ostale neizrecene ali sve u svemu zanimljiv post.keep up the good work :DD
09.02.2011. (13:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...