Komentari

sjajoriona.blog.hr

Dodaj komentar (3)

Marketing


  • Sjaj Oriona

    Hvala, Plave Oči, uvažavam primjedbu, odnosno protest Vam!

    avatar

    09.01.2011. (02:52)    -   -   -   -  

  • maslinapjesmaloza

    Pjesnici su od iskona tugaljivi bili i tražili oslonac u cjelovitosti ljubavi, tom najosnovnijem,
    najljudskijem i najbožanskijem osjećaju. Kako i ne bi kad na ljubavi počivaju vrijednosti ljudskoga života!

    Pjesnici, u izražavanju tog najplemenitijeg osjećaja, nisu zaobilazili nijednu pjesničku formu:
    misao-riječ, izreku. haiku, lirsku pjesmu slobodnog ili vezanog stiha, poemu, lirsku crticu, elegiju...sonet.
    Svaki pjesnik tražio je najprikladniji oblik za svoj najdublji osjećaj.

    Naš Orion voli sonet, oblik koji traži istančan i izbrušen pjesnički izraz, sažet i uokviren dužinom
    stiha, rimom, cezurom, ritmom, melodioznošću, slikovitošću, misaonošću, osjećajnošću...

    Analizirajući ostale sonete (o mnogima sam i progovorio), pa tako i ovaj, mogu izreći svoje divljenje, pače ushite glede te prekrasne pjesničke građevine koja iz duše Oriona pjeva i zvoni šireći i umilne i tužne zvuke nadaleko.

    Pjesnik silazi u sebe i tu traži sreću i potvrdu svoga koračanja i postojanja-tu su talozi i
    sreće i tuge!
    U ono vrijeme, kad je pjesnik bio mlad (a i pisac ovih besjeda), do ljubavi se držalo, ljubav je bila čvršća od litice mramorne, oslonac i hrana za ranjeno i neranjeno srce i nesigurnu nadu.

    Izgubiti povjerenje svoje drage ili, ne daj, Bože, izgubiti zauvijek svoju dragu (koju će sresti tek na onom svijetu-ucviljenom srcu slaba utjeha), značilo je za zaljubljenog pjesnika kraj smisla života i slomljena krila ptice na obzorju nade.

    Kontrasti u ovom prvom sonetu govore o snazi ljubavi i katastrofi nakon smrti ljubavi.

    Ovdje imamo, zapravo, gusto jato tugaljivih slika naspram jednoj pjevici crvenperki (pupur
    obzorja):
    Evo toga jata najmračnije tuge: umirale ptice, srce gorčine, lament, omča tišine, gaslo je sunce, trnule vatre, prijetnja jablanu, dan nestaje, rasprslo staklo, noć crnja od slutnje, bliži paklu, pjesma-glas napukle lutnje, nada oklijeva, usahle grane bez pjeva...
    I u tom jatu imamo i epitete, i usporedbe, i kontraste, i asonance, i aliteracije,i gradacije...
    Cijelo jedno bogatstvo umjetnika, bogatoga stvaralačkoga kista na paleti riječi i boja...
    Katastrofa, srušenost života bez drage.
    Pjesma je pranapučena slikama koje ubijaju, strijeljaju srce, oči, usta...
    Čitatelj ostaje bez daha i uočava koliko smrt ljubavi može uništiti čovjeka-jablana i pretvoriti ga u smrknutog diva koji nekada življaše...

    Ovaj elizabetanski oblik soneta ima naglašenu misao kako je ljubav temelj plemenitog i smislenog ljudskog života, a nabijen je osjećajem pjesnikove gorčine i besmisla života bez drage.
    Engleski oblik soneta zahtijeva bogatu rimu, u svakoj strofi novu, a od pjesnika inventivnost i rječničku širinu.
    Ritam, određen i cezurom iza četvrtog sloga, naizgled djeluje ukalupljeno, no, to je samo privid. Ritam je u skladu s glavnim osjećajima, spor i otegnut...

    I na kraju: Ako u pjesmi nema sklada između osjećaja, misli slikovitosti...s jedne strane i
    ritma, s druge strane, kažemo da se pjesnik trudio, ali nije uspio.
    No, za Orionove sonete (pa tako i za ovaj u žarištu pažnje) s ponosom i s radošću ističemo tu skladnost svih sastavnica pjesničkog izričaja. Zahvaljujući toj vrhunskoj
    skladnosti, Orionovi soneti zvone i zovu nas na ponovno čitanje i novo doživljavanje.

    Vrli pjesniče, Sjajni Orione, čestitam!

    avatar

    09.01.2011. (19:42)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...