Komentari

sjajoriona.blog.hr

Dodaj komentar (8)

Marketing


  • Sjaj Oriona

    Poštovani Plave Oči, slučajno sam i ja, evo, rano ustao,
    pa ću Vas, ukratko, samo podsjetiti da je poezija, bez obzira
    koliko je autoreferencijalna, hoću reći, duboko intimna,
    nju se može promatrati i sa sadržajnog, i s refleksivnog
    aspekta, ali i s nekih drugih polazišta.

    Vi ste uzeli tumačiti aspekt ili polazište ono koje je Vama
    najbliže - sadržaj, a o kojemu možete razlagati do mile
    volje i ne pitajući se hoće li pjesnku biti ugodno ili pak
    neće ono što nakanili pisati. Pa, to što ste rekli i u povodu
    ovog mog II soneta sonetnog mi vijenca "Silazak u sebe" -
    dobro ste rekli, s obzirom na Vašu percepciju i na Vaše
    intelektualne i spisateljske mogućnosti, i hvala Vam na tome!

    avatar

    06.01.2011. (06:48)    -   -   -   -  

  • Sjaj Oriona

    Dična Helado, lijepog li Vam nicka, Bože! Oprostite što Vas ranije nisam
    uočio na blogu. Naime, tek sam u nedjelju (03. 01. 2011.) iz komentara
    svog dobrog kolege i prijatelja pjesmamaslina loza doznao da ste mi bili
    na blogu, ali Vam u trag nisam, kažem, uspio ući - iz jednostavnog
    razloga što nije bio, brojem, označen ispod VII soneta, zahvaljujući
    zasigurno nekoj mojoj nesmotrenosti ili, još preciznije, neznanju.

    Elem, pošto sam se, u ove jutarnje trenutke, dao u potragu, pronašao
    sam Vam komentar i - oduševio se! Naravno, ovako briljantno napisana,
    odlučio sam ga, evo, prenijeti ovdje kako bi ga i drugi blogeri i blogerice
    uzmogli pročitati:

    "Čitajući Vaše sonete, ostadoh osupnuta njihovom snagom, melodioznošću
    i vještinom izražavanja! Divim se ljudima koji su u stanju napisati kvalitetne
    sonete i sonetne vijence, ja tu predivnu, klasičnu formu samo masakriram,
    ali možda mi Euterpa oprosti ako to priznajem.

    Doduše, budući da biste mi po godinama mogli biti djed (godinu dana sam
    starija od Vašeg unuka), možda ima nade da ću se popraviti, steći iskustvo
    et cetera. Međutim, naslućujem u čemu je problem: Vi pišete o ljubavi,
    domovini, uzorima i sličnom, a ja opisujem svoju psihu koja je beznadno
    usmjerena na samu sebe, nastojim klinički raščlaniti njene slojeve u dvije
    katrene i dvije tercine, ali bez ikakve veze s petrarkističkim motivima. Tako
    da sam samo degradirala klasičnu formu na razinu... čega uopće?

    Razlog što sam se raspisala o sebi, a ne o Vama - Vašu poeziju ne mogu
    komentirati, samo joj se diviti, pratiti je i uživati u njoj! In iucunda iuventute
    stulti sumus, in molesta senectute sapientes!"

    31.12.2010. (19:58)

    avatar

    06.01.2011. (07:20)    -   -   -   -  

  • Sjaj Oriona

    E, moj prijatelju Plave Oči, ova je pjesmica izuzetno popularna
    i uvelike se i dandanas pjeva uzduž i poprijeko bivše države. Osim
    tolikog broja pjevača, pjevaju je i Ljubomir Milić & Paloma, Seka Aleksić,
    dok ju, eno, Alen Vitasović pjeva, s istarskim naglaskom, na You Tube!

    avatar

    06.01.2011. (08:31)    -   -   -   -  

  • Helada

    Dakako da mi smijete reći ,,ti", zapravo se prilično iznenadih što ste mi bili govorili ,,Vi". Puno Vam hvala što ste mi posjetili blog!
    Niste prvi koji ste me upozorili na nezgrapnost ritmike, pretpostavljam da je stvar u tome što sonete (pitala bih Vas, međutim, smijem li ih tako zvati, jesam li ispunila osnovne uvjete da se to što pišem zove baš ,,sonetom" ili je riječ o kakvu hibridu?), ne čitam naglas, već ih samo pišem onako kako mi ,,zvuče" u umu. Naime, sit venia verbo, ne volim recitiranu poeziju jer kad mi tkogod izgovara kakvu pjesmu, narušava mi način na koji ju ja, u umu, ,,čujem". Općenito, premalo držim do izgovorene riječi, što po svoj prilici nije dobro. Iz tog razloga, zacijelo, ne znam ni kada treba staviti cezuru jer ne znam kad bih, da izgovaram pjesmu, bila uzela dah.
    Veoma sam zahvalna na pohvalama, nadam se kako ih barem djelomično zaslužih!
    Ni ja nisam poslije mogla naći svoj komentar, drago mi je da ste ga ipak vidjeli!
    Cura ut valeas!

    avatar

    06.01.2011. (16:14)    -   -   -   -  

  • Sjaj Oriona

    Drago mi je da smo se složili i da ću te u buduće oslovljavati s "ti".
    Neka nas, dična Helado, s manje konvencionalnosti, a s više
    neposrednosti!

    Inače, na dobru si putu kad tako promišljaš ovaj naš današnji sonet.
    Jest, surogat je onog klasičnog. Inače, rano sam ih počeo pisati, kako
    bih se usprotivio onima koji su favorizirali nevezani stih, smatrajući ga
    Biblijom ondašnjeg pjesništva. Dok sam ja dumao: tko nije u stanju
    i osrednji sonet napisati, taj se ne bi smio osjećati pravim pjesnikom.

    Dakle, pravi, klasični sonet podrazumijeva, osim stroge forme, i tipičnu
    dužinu stiha, i pripadajuću vrstu rima, dok su sadržaji katrena i tercina
    uvijek bili različiti, tako da se u katrenima uglavnom opjevavala radost
    življenja, a u tercinama tuga, bol i smrt, odnosno Eros i Thanatos.

    No, tko danas više o tome vodi računa? Rijetko tko. Prema tome, mi ne
    pišemo pravi, klasični sonet, pišemo ga kao i sve druge pjesme, a nazivamo
    ga sonetom, uglavnom zahvaljujući njehovoj sonetnoj formi, i stoga je,
    kažemo, današnji sonet u postmodernizmu - doma.

    A o čemu će, pak, mnogo kasnije iza toga, uvaženi akademik Zvonimir
    Mrkonjić, osvrćući se (u Matičunu “Vijencu”) na knjigu mi sabranih 101
    soneta “Zatočenik mora”, između ostalog, I ovo napisati:

    „Dobra se u IV. sonetu služi izumom opkoračenja (anžambmana) usred
    riječi, tj. prekidanja riječi na kraju stiha u svrhu dobivanja rime (»mi
    slijedimo stope osuđena Aha– / svera luku tražeć lišeni kompasa«), što
    su usvojili svi praktičari postmodernog soneta. Dobrini začinjavački
    soneti više su postsimbolistički hermetični nego postmoderno otvoreni
    reinterpretaciji soneta, ali nedvojbeno nezaobilazni za razmatranje
    udjela sonetnog iskustva u nas.“

    Da bi, nešto kasnije, u predgovoru zbirci mi soneta „Zlato moga praha“
    ovaj izvrsni književni analitičar o mom doprinosu recentnoj sonetistici
    bio još konkretniji, napisavši:

    „Pretežni dio svoje pjesničke energije Roko Dobra je usredotočio u sonetu
    te bio jedan među onima koji su ga obnovili nakon što su zamrli posljednji
    odjeci sonetne tradicije Gričana, Wiesnera, Majera i Quiena. Naime godine
    1969. Dobra je objavio zbirku u kojoj je, jedan od prvih u nas, objavio jedan
    sonetni vijenac, "Nakon brodoloma", s uključenom tezom kako je sonet
    univerzalna pjesnička forma, prilagodljiva novim pjesničkim nemirima“

    Međutim, besprijekornost se ritma postiže jednakim brojem slogova u
    stihovima, a, time, i muzikalnost soneta, odnosno zvonjelice, kako se
    nekad i nazivao.

    Evo, ovako:

    Na izložbi ima // zanimljivih stvari (12-rac; cezura je iza 6 sloga)

    Nad sivilom kaosa // da promeditira (13-rac; cezura iza 7 sloga)

    i svako duha // uzdizanje kvari (11- rac; cezura iza 5 sloga)

    Naravno, upravo zbog ove neujednačenosti, rekoh, ritam škripi,
    a što će reći da nije ostvarena ritmička konstanta, odnosno harmonija.

    Čuvaj i ti zdravlje, i srdačno!

    avatar

    07.01.2011. (19:06)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...