Komentari

diogenovabacva.blog.hr

Dodaj komentar (20)

Marketing


  • NF

    jako zanimljivo, neobično privlačno napisano i ilustrirano, no osjećam da ne može baš sve, baš na taj način biti objašnjeno, uostalog dirnuo si u dvojicu iz užeg kruga meni dragih arhitekata, asociralo me i na hundertwasserov rat kontra ravne linije, al se ipak ne osjećam dovoljno kompetentan ulaziti u bilo kakve polemike ;)

    avatar

    03.12.2010. (11:38)    -   -   -   -  

  • Neverin

    prokleti blog izbrisao mi komentar... neću opet duljiti. Htio sam samo reči da je ovaj tvoj post povezan sa patetikom koncerta Mate Miše Kovača i mogu samo nadodat da religije i nacionalnosti koriste te zvučne parole (koji su postali lajtmotivi) da bi čovjek isključio mozak i djelovao srčano na korist vlastite štete.

    Što se tiče grunge muzeja ja bi ga dao izgraditi da podjeća na kariranu crno zelenu košulju :)

    avatar

    03.12.2010. (14:35)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    NF - onda nećemo polemizirati, samo ćeš mi reći koja su to dvojica (da pogodim: Liebeskind i Foster?)
    NEVERIN - dobro si shvatio, sve su to manifestacije imagologije

    avatar

    03.12.2010. (17:59)    -   -   -   -  

  • Vjeran

    Odličan ti je blog, svrati i na moj. ;-) Ne mrem si pomoć, ne vidim inspiraciju u postamentu crkve pa da me ubiješ. Nisam iz arhitektonske fele, ali nekako mi se čini da su postament i crkva kao krava i sedlo. Gledam na fotkama projekt Glazbene akademije od istoga Milana i mislim si kako će opet jednom ubiti stabla (one zimzelene ispred Ferimporta). Tim stabloubojstvima u najužem centru grada izgleda nema kraja. Zato mi se cijeli taj projekt ne sviđa pa da me ubiješ još jednom. Inače je ona istak-fasada u Petrinjskoj, pari mi se, rijetka uspjela modernistička interpolacija u staroj jezgri grada u nas. Kad s najboljom ženom na svijetu idem u Graz, obiđemo svaki put obavezno i "Prijateljskog izvanzemaljca" na desnoj obali Mure, koji se kao bubreg u loju uprkos brojnim skepticima pokazao odličnom interpolacijom. Ja i žena smo kupovali tepih u Kiki, žuti, skupi. Niš posebno. Dok ga nismo postamentirali u dnevnu sobu. Ondje se pokazao odličnom aplikacijom. Inače, u svojoj hiperlaičnosti usuđujem se pripomenuti da ne volim kad arhitektonska zdanja sliče na kubističke i srodne slike. Davno je još Andre Gide (po meni vrhunski pogođeno) primijetio, da ono što se treba objaviti pjesmom, ne može biti objavljeno/napisano romanom, da ono što se piše romanom, ne može biti dramom, da ono što rađa esejom ne može biti pjesma, drama, roman, priča... i tako u svim kombinacijama. Svaka čast Georgiju Paru/Parou i njegovim trosatnim Zastavama na daskama ZKM-a, odgledao sam ih svojevremeno bez daha; međutim ipak sam mišljenja da se u to nije trebao upuštati, baš u smislu Gideove primjedbe. Tako isto, arhitektonska čuda koja funkcioniraju u oku promatrača poput maketa trebala su biti makete, a ne građevine. Makete na nekoj izložbi maketa sasvim su dovoljne da nas filistarski-estetski dirnu u pseudodušu, a građevina je nešto skroz drugo. Bilbao-Guggenheim sasvim je lijepo mogao ostati na razini makete; čovječanstvo baš ništa time ne bi izgubilo, kao što zdanjem za zbiljkač ništa nije dobilo. Za razliku od katedrale Sagrada Familia Antonija Gaudija - to je već nešto sasvim drugo, što ne bi stalo ni u trilijun maketa, u sinergiji ili bez nje, svejedno. Jesam li bogohulio? Ispričavam se. Usuglašavam se s mislima o imagologiji.

    avatar

    03.12.2010. (19:28)    -   -   -   -  

  • tessa k jutarnja

    Ne mogu o arhitekturi... imam overload lejtli...
    Čitala sam Barthesa nedavno gdje kaže da je sve zavođenje.
    I slažem se...
    Gehry afektira dok zavodi. Neki to rade suptilnije.

    avatar

    04.12.2010. (08:47)    -   -   -   -  

  • grinch

    eureka! znaš da nikad nisam skužila postament. očito nisam podigla pogled u pravom trenutku.

    vjerane,
    bogohulio si dabome.. ne vidjeti inspiraciju u postamentu crkve ccc grijeh grijeh, tvoj preveliki grijeh :) nego, jesi primijetio kako kod aliena u grazu svi oni mali pipci na krovu gledaju u jednu stranu osim jednog a taj gleda... tananana.. taj gleda u smjeru dvorca na brdašcu. ista stvar kao kod postamenta. arhitektonska fascinacija vizurom.

    ps. sviđa mi se riječ koju je tessa upotrijebila. zavođenje.

    avatar

    05.12.2010. (17:07)    -   -   -   -  

  • Bookeraj

    čitala sam i plavu kravu i no logo (znaš da jesam!), no ono što mene zabrinjava jest sljedeće: no logo je iznijevši jednu inovativnu ideju i sam postao logo, postao prepoznatljiv brand, gotovo munjevito. plava krava je pak nešto sasvim drugo. što se mene tiče, image radi imagea funkcionira. interesantna stvar: znaš koji je najtetoviraniji logo na svijetu? Harley Davidson. nažalost, to je brand koji umire jer njegova ciljna populacija stari i umire. imam još tih gluparija u glavi, ali još uvijek ne mogu: a) vrijednosno se odrediti prema brandu, imageu i vizualnom identitetu, b) sistematizirati problematiku u glavi ovako kao ti.

    avatar

    06.12.2010. (10:07)    -   -   -   -  

  • Traktorka

    @Bookeraj - Možda naše ušačeno pero i nije ništa sistematiziralo u svojoj glavi, možda je to samo privid, perova imagologija mladog pauna koji se upravo brendira svojim paunovskim intelektualizmom koji ostavlja dojam da je pero upućeno u materiju i da je sve duboko promislilo i proživjelo. Tako je i mladi Krleža skribomanično-hipertrofično želio ostaviti dojam sveupućenosti i svekompetentnosti pa je s razine velikog znalca pisao o svemu i svačemu, a ja sam kao mlada omladinka sve to pušila i divila mu se. Dok vremenom nekaj i sama nisam proučila, saznala, otkrila i pounutrila za sebe pa mi je onda došlo do svijesti da je Krleža o koječemu trkeljao bezveze. Ušačeno pero rafalno prosipa prosudbe i definicije, a sve na rubu shvatljivosti i koliko god se čovjek/ica koncentrirala i koncentrirala na smisao sve te gomile kvazisinteza i kvazilucidnosti, uvijek cijela ta perova materija ostaje u magli nejasnoće i nemogućnosti da je se do kraja fokusira. Kad mladac bude pred penziju, možda se prestane kititi svim tim mutnim referencama iz kazališta taštine.

    avatar

    09.12.2010. (20:33)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    VJERAN - čim ga nađem, odmah svraćam :)
    TESSA - nisam nužno protiv zavođenja; mislim da si našla pravu riječ: afektiranje u zavođenju
    GRINČ - i meni
    BOOKERAJ - ovo je vrlo točno što si primijetila o potencijalu ''no logo'' snažnog marketinga da i sam postaje logo

    avatar

    09.12.2010. (23:01)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    TRAKTORKA - drago mi je da si se uspješno oslobodila mog pogubnog, suviše intelektualnog utjecaja, s ''ruba shvatljivosti''; mada moram priznati da ni iz trećeg pokušaja ne uspijevam naći što bi u svemu tome bilo teže shvatljivo (pri čemu, naravno, ostajem dojma da ova tvoja negativna vibracija nije nepovezana s komentarom od 20.10. u kojem sam ti valjda povrijedio osjećaje, primijetivši da preolako preoreš sve pred sobom - navika koju vidim nisi promijenila, preoravši i samog Krležu, bez ostatka, bez pardona, prijekim sudom, u dvije rečenice)

    avatar

    09.12.2010. (23:06)    -   -   -   -  

  • cistiliste

    vrlo brzo nakon što pročitah..no logo...stiže na poklon kapa mom klincu( tada) iz kanade..na kojoj piše crvenim slovima- no logo...hah...
    btw...za koga oni to rade...e pa za sebe..taština..jer kako u današnjoj zbrci, informaciji, događanjima, buci, napraviti nešto što će se istaknuti..ekcesom, pomaknutošću, drugačijim..al molim onako da se primijeti..iz aviona:)

    avatar

    10.12.2010. (09:22)    -   -   -   -  

  • j.

    Ključna je stvar: kako postići to da drugi čine ono što bismo mi htjeli da čine. Jer, to je suština definicije vlasti, i onaj tko postigne učinak iz prve rečenice, taj se može pohvaliti da vlada. E, pa sad - to možeš ili batinom, ili prevarom. S tim da se obično na bajunetima ne može sjediti dulje vrijeme. A niti, kako poznata izreka kaže, možeš varati sve ljude svo vrijeme.
    U suštini dakle, zapravo, niti ne postoji razlika između načina na koji je sagrađen moskovski metro i načina da neki slavni brand zaradi trilijune.
    Nekako se sam po sebi nameće zaključak da ničija nije gorjela do zore. Pa neće ni ova, kapitalistička. Samo, znam da sam dosadan s izrekama, ali nekako me život uči da uvijek, baš uvijek - od lošega postoji gore...
    Pozdrav!

    avatar

    10.12.2010. (12:31)    -   -   -   -  

  • Titikaka

    Hrvatski jezični portal daje ovu psihološku definiciju riječi imago: "U podsvijesti pohranjena idealna slika o nekoj drugoj osobi iz okoline; nesvjesna vodeća slika (C. G. Jung)." Ta se riječ, dakle, prvenstveno primjenjuje na čovjeka, a ne na brand-ove, zdanja, događaje, kampanje, prikaze, ratove i reklame. Imagologija postoji kao istraživačka grana komparativne književnosti, koja proučava predodžbe o narodima i kulturama u književnim tekstovima ("istražuje konstrukcije i reprezentacije kolektivnih identiteta u književnosti izvan uskih znanstvenih krugova, a interes i 'misija' koncentrirani su joj na što bolje poznavanje i razumijevanje ponajprije europskih naroda"). Valja razlikovati riječi imago i image (imidž). Ovo o čemu si ti (zanimljivo) pisao i dao si podosta truda i koncentracije, možda bi se prije moglo nazvati imageologijom ili imidžologijom.

    avatar

    10.12.2010. (16:17)    -   -   -   -  

  • Kinky Kolumnistica

    Kako ja volim ovaj tvoj način pisanja, katkad poželim da je netko od naših mnogobrojnih niškoristi profesora bio poput tebe u smislu objašnjavanja, vizualiziranja, prenošenja znanja i davanja ideja o određenoj temi. Možda bi me puno više zainteresirali određeni sadržaji koji su mi dotad bili vrhunac monotonije. Tako me kroz tvoje tekstove zainteresiraju i mnoge točke arhitekture (i još koječega) na koje dotad i nisam obraćala pažnju, a još manje su mi bile struka (kao ona prečka na Korzu gdje je bio Pierre Cardin, svima sam o pričala o njenoj namjeni). :)) Možda ću se odmaknuti od teme, ali nešto sam se zamislila oko Benettonovih reklama pa si sve mislim koliko uz pomoć popularnog imena branda propagiraju neke hvalevrijedne tabu vrijednosti, a koliko zapravo time ciljano propagiraju vlastito ime? I koliko u svemu tome ima licemjerja? Benettonovog, ali i kupaca. Jer ako kupcima nije bitna poruka branda kojega konzumiraju, zašto bi onda slušateljima trebala biti bitna poruka, koju, recimo propagira jedan Thompson. Bitna u smislu zgražanja, dakako. Ali obje sadrže u sebi negativnu komponentu, iz ugla gledišta kakvo sam maločas postavila. :)

    avatar

    12.12.2010. (16:55)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    ČISTILIŠTE - krave plave, a slova crvena
    J. - sila je neefikasna, potrebno je internalizirati želju kod onih koji treba da čine što želimo da čine - nekad se to zvalo ideologija, danas znamo da se uvijek radi o imagologiji
    TITIKAKA - ti si, naravno, tehnički u pravu o ''imagologiji'' kao grani komparatistike, kao i po prijedlogu preciznije terminologije za ovo o čemu govorim - no ja sam se naslonio na Kunderu koji je upotrijebio taj pojam, pa neka ostane (a i jezično je elegantnije)
    MARIANO - slažem se da nije zadatak umjetničkog djela da posreduje ideju, dalo bi se raspravljati da li je baš i to da posreduje emociju
    KINKY - u oba slučaja se radi o propagiranju kroz estetiku određene etike, samo što je ta etika šuplja čim zagrebeš ispod površine
    MALA PLAVA - samo da nisi tako sisata i plava, upadala bi u oči verbalnom pregnantnošću

    avatar

    14.12.2010. (11:40)    -   -   -   -  

  • baba ljutica

    Jasno je da reklama ima cilj uvjeriti nas da je ono što pokazuje upravo ono što mi trebamo. Pa iako svi sve znamo, vrlo se lako damo zavesti, osobito ako je osoba koja nas u to uvjerava (reklamira) poplarno poznata osoba. A da je "i loša reklama - reklama" ne treba niti ponavljati.
    Gdje nađe borosane :))) Arhitekturu ne bih komentirala, nisam kompetentna, a kada bi vidio što se meni sviđa, vjerojatno bi se prekobacio, stoga lijepi pozdrav :))

    avatar

    15.12.2010. (09:27)    -   -   -   -  

  • baba ljutica

    p.s. valjanje u blatu ima odličan primjer danas na blogu - Pretučeni Bernie Ecclestone reklamira satove

    avatar

    15.12.2010. (11:36)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    LJUTA BABA - jednom ćeš mi morati pokazati to što je čak takvo da bih se jamačno prekobacio :)

    avatar

    21.12.2010. (16:23)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...