Rado čitam sve što pišeš o obrazovanju i uživam, ali se brzo vratim u stvarni svijet i mislim si "na kojem sam ja to planetu bila". Bojim se da je iluzorno očekivati da se naša razmišljanja i svijest o školstvu, obrazovanju pomaknu s mrtve točke. Jednostavno s našim mentalitetom, ograničenošću i strahom od svega novoga, to izgleda nemoguće. Polaziti Sands je prava uživancija. Svidja mi se "korisni i dobrovoljni rad", a ovo sa "rejects" djecom me oduševilo. U našim školama je to veliki problem, a najgore od svega za puno njih i nepremostiv problem za kojeg neznaju rješenje. Uglavnom pate djeca, seljakaju ih iz škole u školu (žele ih se rješiti). Nažalost kod takove djece ostaju posljedice kad odrastu, jer često roditelji nisu dovoljni ili neznaju naći pravo rješenje problema. Lijepi pozdravi:))
05.11.2010. (20:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
"Promjene u obrazovnom sustavu su nužne i ne moraju dolaziti odozgor. Mi smo sustav, mi smo u njemu zajedno s učenicima i zajednicom i cilj bi nam trebao biti pružanje kvalitetnog, smislenog i relevantnog odgoja za budućnost koji svakako treba uključivati elemente demokratskog ponašanja i upravljanja te poštivati prava djece na izbor u obrazovanju."... izdvojio sam ovaj dio izvještaja jer sadržava bit onoga što bi obrazovni sustav trebao biti, s naglaskom ne riječima demokracija i izbor... da, mi odrasli trebamo dopustiti svojoj djeci izbor, koliko god to "bogohulno" i "heretički" zvučalo, naša djeca imaju pravo na izbor... uzmite samo za primjer obavezno učenje stranih jezika u našim školama... sve je to u redu da je znanje stranih jezika poželjno i korisno, ali zašto djeci u prvom razredu osnovne škole nametati obavezu učenja stranog jezika koji isti recimo ne žele učiti?... zato što mi znamo što je dobro za njih?... svi oni koji su roditelji i imaju djecu školarce jako dobro znaju kako se u većini naših osnovnih škola nudi izbor između učenja dva jezika kao obavezna (engleski i njemački)... tu počinje problem... većina roditelja želi da njegovo dijete za obavezni jezik ima engleski, ali to nije moguće ostvariti, jer bi tada profesori njemačkog ostali bez posla... i zato, bez obzira što vi upišete u anketi da želite da vaše dijete uči engleski (ako nemate veze) velika je vjerojatnost da će vaše dijete za obavezni jezik dobiti njemački... i to je u redu ako vaše dijete voli i želi učiti njemački, ali tko je njega pitao što želi?... roditelji možda i pitaju svoju djecu koji bi jezik htjeli učiti, u školi djecu nitko ništa ne pita, moraju učiti ono što im je nametnuto... u školi to pitanje postavljaju roditeljima ali bez obaveze da se taj njihov izbor poštuje... istina je da se kasnije može izabrati učenje još jednog jezika kao izbornog, ali to nije problem, problem je u onom obaveznom jeziku ako ga dijete ne želi učiti jer mu se jednostavno ne sviđa, ili mu ne leži, ili ima tko zna koji razlog zašto ga ne voli, ali ga se ipak tjera da ga uči... i recimo da je takvo dijete odličan đak koji rado uči ostale predmete a muči ga taj strani jezik i samim time mu smanjuje prosjek ukupne ocjene... moja poanta je da djeci trebamo omogućiti izbor, odnosno da ono što uče treba biti njihov izbor, ne samo što se stranog jezika tiče, već i svih ostalih predmeta... sad bi netko mogao zgroženo reći: "zar ćemo svojoj djeci dati da biraju da li žele naučiti čitati, pisati i računati?"... a ja ću odgovoriti "da, tebamo im pustiti da to biraju", jer vjerujte mi (a i nemojte), djeca će sama izabrati učiti pisati, čitati i računati, jer su djeca željna znanja, samo im treba dopustiti da u tom stjecanju znanja budu slobodna... i kada žele prestati, recimo učiti matematiku, to im treba omogućiti, jer nije fer tjerati svu djecu da uče raznorazne matematičke formule, logaritme itd., za koje nemaju volju i dara i koje im u životu nikad neće trebati, jer su sposobniji za nešto drugo, odnosno žele stjecati znanje u nekom drugom području koje vole... individualan pristup je ono što manjka u našim školama, odnosno istog gotovo da i nema, osim kod đaka koji se pokažu natprosječno nadarenima, što nije fer, jer individualni pristup poradi utvrđivanja želja i sposobnosti zaslužuje svako dijete... razumijevanje zaslužuje svako dijete... ako dijete kaže "ja to ne želim učiti", naša reakcija ne bi trebala biti "ali ti to moraš", već "u redu, reci mi zašto to ne želiš učiti, i reci mi što bi htio učiti, što te zanima, što voliš?"... pozdrav...
06.11.2010. (02:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@omladinka, bez namjere da "filozofiram", pitam (tebe i sebe i ostale): što je to stvarni svijet? Ovaj kojeg vidimo oko sebe? Pa on je tek jedna od bezbrojnih mogućih verzija, koja se eto trenutno odražava zahvaljućuju svesrednoj (najviše nesvjesnoj) podršci svih nas. Ja ne vidim ništa stvarno u tom svijetu, a još manje vidim da on stoji na čvrstim nogama. Pogledajmo recimo povijest čovječanstva u zadnjih nekoliko tisućljeća. Ljudima koji su živjeli u bilo kojem od tih perioda njihov period im se činio stvaran. A danas vidimo malo ostataka te "stvarnosti". Stvari se mijenjaju i mogu se mijenjati. Sve te demokratske škole po mnogim zemljama u kojima postoje razvile su se na temelju entuzijazma grupe pojedinaca. Ako kod nas dođe do osnivanja takvih škola, također će ih pokrenuti pojedinci, neće se promjeniti sustav kao cjelina. Sustav će se truckati do daljnjeg, svojim suludim tempom i metodama.
@smisao, o da, vrlo je neobično, a tako lako se to uzima zdravo za gotovo, da se djecu u aktualnom obrazovnom sustavu ne šljivi ni pet posto. Sustav mi odredi što i kako, onda napravi od njih poslušnu vojsku, a onda ta vojska mora izvršavati to što je sustav smislio. Morbidno? Vrlo. A i krajnje bezobrazno.
06.11.2010. (09:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slažem se, ali nažalost "stvarni svijet" u kojem mi živimo je najgori mogući bez puno naznaka da će se promjeniti, zapravo mijenja se presporo. Čini se da je mnogima dobro i ne žele puno mijenjati ili pak nemaju nikakvu viziju ili energije. Ljudi koji razmišljaju poput tebe, osudjujem se reći, gotovo da ih nema!! Uzela sam samo jedan primjer, jer sam upoznata s time, na kakve prepreke nailaze djeca sa manjim ili većim problemima. Društvo za njih nema sluha, novaca, znanja, vremena, živaca..... Baš sam zato skeptična i mislim, ako nismo rješili problem te djece, nemogoće je da napravimo školstvo o kojem ti govoriš. Sam kažeš "vojska poslušnika", očito je to naš domet. Ja ću biti prva koja ću dati svu moguću podršku tim pojedincima, ali bojim se da će ih društvo sasjeći odmah u startu. Lijepi pozdravi:))
06.11.2010. (18:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@omladinka, iznenadila bi se koliko ima ljudi koji žele promjene u školstvu. Iako oni možda nisu toliko velika vojska koja bi mogla raditi promjene na nivou sistema, dovoljno su brojni da mogu raditi neke promjene. Kad razmišljam o tome koliko mi se gadi aktualni sustav za ispiračinu mozgova i uniformiranje kojem se tepa da je obrazovni, onda se ne zavaram idejom kako će se cijeli taj sustav preko noći raspustiti i biti zamjenjen nečim boljim. To mi se čini preapstraktno i od takvih ambicija bi čovjeka lako mogla zaboliti glava. Međutim, ako npr. zamislimo jednu grupu istomišljenika koja bi se izborila za osnivanje JEDNE takve škole koja bi funkcionirala po načelima demokratskog obrazovanja, onda to i nije tako nerealno za zamisliti. Kako će tromo društvo reagirati na tavku školu? Pa to nije ni važno, to nije uopće važno. Ono što ja vidim da je važno je to da se postoji grupa ljudi koja će stvar inicirati i grupa roditelja koja je zainteresirana da im djeca idu u neku školu koja se temelji na ljudskim načelima. I to je sve.
07.11.2010. (12:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Promjene u obrazovnom sustavu neće se dogodit, barem ne dok smo ti i ja živi. Al nije to tako loše. Npr. da nisam vidjela i upoznala nekoliko kretenastih učitelja i profesora i osjetila svu bedastoću cijelog obr. sistema, danas nebi bila tako čvrsta osoba, nebi fino otupjela od svih tih gluposti, ko što jesam. ;))) A i reko je Bill Gates, što će nama pošteni profesori, reforme, pa život nije fer, toga nema u firmama. Ljudi neće moć/htjet radit u firmama! Pozdrav
08.11.2010. (02:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@vesper, promjene u obrazovnom sustavu u smislu promjene cijelog sustava se neće dogoditi, ali alternative će se sasvim sigurno pojavljivati, možda u maloj količini i na mala vrata, ali će se pojavljivati. I to je već nešto što nije za baciti.
08.11.2010. (06:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
čitala sam malo komentare i moram priznati naišla na puno stvari koje ne stoje.ne sviđa mi se što svi imamo neko mišljenje i znamo najbolje što je dobro za neko dijete pa tako ispada da dijete od 6 godina treba birati i donositi odluke koje nije sposobno (jer nema sve relevantne podatke,o misaonim procesima neću...)da bi moglo .jer da je tome tako ja bi svoje zaposlila da donesu neku paru...kada uzneš kiki bombon i zamotaš ga u fini šareni papir dijete će ga rado probati,ako ga zamotaš u neki prljav i siv neće što ne žnači da to nije isti bombon.sada ponovo dolazimo do istog-metode rada,učenje nije prelijevanje...no ne da mi se o tome.moram se zgroziti i sad ću to učiniti:najgori od svih roditelja su oni koji (osim zlostavljača,zanemarivanja:::)koji pričaju o slobodi u odgoju,ne kuže k. o cijeloj tematici i samo se žale i žale...a ne vide da su stvorili izgubljeno dijete koje se nema za koga ili što primiti jer ne dobiva ništa osim kontradiktornosti u svom odgoju.više cijenim seljaka koji je svom dijetetu dao neki primjer,odredio granice u ponašanju...mnoštvo ljudi živi krivu sliku a to je da je sloboda nešto bez granica a ona to ne može biti jer bi bila kaos,odnosno samim tim drugome uzimala slobodu.ovo tema je jako kompleksna i da bi se njom bavilo treba dobro poznavati razvojnu psihologiju,metodologiju... svakako sam protiv jednoumlja,ali se iskreno nadam da će za tih 1000godina kada ga prestane biti u nekim alter.školama raditi ljudi koji će znati što rade. jer stalni se čudim kako glupi,prazni i ne osvješteni ljudi rade s djecom.sad sam ga skroz zamračila!!!hehe,neki komentari na koje sam ovdje naišla rekla bih da su impresija... stvar nije tako jednostavna.
09.11.2010. (14:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ksenija, pa da, zamračila si. Ali, u pravu si i u tome da je tema kompleksna. Naravno da se i oni koji zagovaraju alternative lako mogu uhvatiti u zamku pričajući o bezgraničnim slobodama. Tu se otvara pitanje što je sloboda i ima li je bez odgovornosti. Da ne duljim, tema je kompleksna i trebala bi barem jedna knjiga da ju se tek dotakne (ne i odradi). Koliko god da je glup netko tko promovira slobodu a nezreo je i ne zna ništa o njoj, meni je podjednako glup (zapravo i gluplji) netko tko bi podržavao postojeći sustav, jer taj sustav nije samo loš, nego pokvaren do srži. On je napravljen po zatvorskim principima, vrlo slično kao što su napravljena i "radna mjesta". Ali, i to je tema za sebe. U kratko, pravim podučavanjem se mogu baviti samo zreli ljudi. A što se alternativnih škola tiče, one su potrebne, s tim da njihova kvaliteta ovisi prvenstveno o kvaliteti ljudi koji bi u njima radili.
10.11.2010. (11:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
slažem se ovaj put u potpunosti.ono što me zamračilo je zapravo bila ljutnja prema površnosti i ljudskoj gluposti.ljudi su prečesto neodgovorni.ali vani je divan jesenski dan pa ću nastaviti s tim razmišljanjima...pozdrav.
10.11.2010. (15:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
omladinka
Rado čitam sve što pišeš o obrazovanju i uživam, ali se brzo vratim u stvarni svijet i mislim si "na kojem sam ja to planetu bila". Bojim se da je iluzorno očekivati da se naša razmišljanja i svijest o školstvu, obrazovanju pomaknu s mrtve točke. Jednostavno s našim mentalitetom, ograničenošću i strahom od svega novoga, to izgleda nemoguće.
Polaziti Sands je prava uživancija. Svidja mi se "korisni i dobrovoljni rad", a ovo sa "rejects" djecom me oduševilo. U našim školama je to veliki problem, a najgore od svega za puno njih i nepremostiv problem za kojeg neznaju rješenje. Uglavnom pate djeca, seljakaju ih iz škole u školu (žele ih se rješiti). Nažalost kod takove djece ostaju posljedice kad odrastu, jer često roditelji nisu dovoljni ili neznaju naći pravo rješenje problema.
Lijepi pozdravi:))
05.11.2010. (20:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smisao Života
"Promjene u obrazovnom sustavu su nužne i ne moraju dolaziti odozgor. Mi smo sustav, mi smo u njemu zajedno s učenicima i zajednicom i cilj bi nam trebao biti pružanje kvalitetnog, smislenog i relevantnog odgoja za budućnost koji svakako treba uključivati elemente demokratskog ponašanja i upravljanja te poštivati prava djece na izbor u obrazovanju."... izdvojio sam ovaj dio izvještaja jer sadržava bit onoga što bi obrazovni sustav trebao biti, s naglaskom ne riječima demokracija i izbor... da, mi odrasli trebamo dopustiti svojoj djeci izbor, koliko god to "bogohulno" i "heretički" zvučalo, naša djeca imaju pravo na izbor... uzmite samo za primjer obavezno učenje stranih jezika u našim školama... sve je to u redu da je znanje stranih jezika poželjno i korisno, ali zašto djeci u prvom razredu osnovne škole nametati obavezu učenja stranog jezika koji isti recimo ne žele učiti?... zato što mi znamo što je dobro za njih?... svi oni koji su roditelji i imaju djecu školarce jako dobro znaju kako se u većini naših osnovnih škola nudi izbor između učenja dva jezika kao obavezna (engleski i njemački)... tu počinje problem... većina roditelja želi da njegovo dijete za obavezni jezik ima engleski, ali to nije moguće ostvariti, jer bi tada profesori njemačkog ostali bez posla... i zato, bez obzira što vi upišete u anketi da želite da vaše dijete uči engleski (ako nemate veze) velika je vjerojatnost da će vaše dijete za obavezni jezik dobiti njemački... i to je u redu ako vaše dijete voli i želi učiti njemački, ali tko je njega pitao što želi?... roditelji možda i pitaju svoju djecu koji bi jezik htjeli učiti, u školi djecu nitko ništa ne pita, moraju učiti ono što im je nametnuto... u školi to pitanje postavljaju roditeljima ali bez obaveze da se taj njihov izbor poštuje... istina je da se kasnije može izabrati učenje još jednog jezika kao izbornog, ali to nije problem, problem je u onom obaveznom jeziku ako ga dijete ne želi učiti jer mu se jednostavno ne sviđa, ili mu ne leži, ili ima tko zna koji razlog zašto ga ne voli, ali ga se ipak tjera da ga uči... i recimo da je takvo dijete odličan đak koji rado uči ostale predmete a muči ga taj strani jezik i samim time mu smanjuje prosjek ukupne ocjene... moja poanta je da djeci trebamo omogućiti izbor, odnosno da ono što uče treba biti njihov izbor, ne samo što se stranog jezika tiče, već i svih ostalih predmeta... sad bi netko mogao zgroženo reći: "zar ćemo svojoj djeci dati da biraju da li žele naučiti čitati, pisati i računati?"... a ja ću odgovoriti "da, tebamo im pustiti da to biraju", jer vjerujte mi (a i nemojte), djeca će sama izabrati učiti pisati, čitati i računati, jer su djeca željna znanja, samo im treba dopustiti da u tom stjecanju znanja budu slobodna... i kada žele prestati, recimo učiti matematiku, to im treba omogućiti, jer nije fer tjerati svu djecu da uče raznorazne matematičke formule, logaritme itd., za koje nemaju volju i dara i koje im u životu nikad neće trebati, jer su sposobniji za nešto drugo, odnosno žele stjecati znanje u nekom drugom području koje vole... individualan pristup je ono što manjka u našim školama, odnosno istog gotovo da i nema, osim kod đaka koji se pokažu natprosječno nadarenima, što nije fer, jer individualni pristup poradi utvrđivanja želja i sposobnosti zaslužuje svako dijete... razumijevanje zaslužuje svako dijete... ako dijete kaže "ja to ne želim učiti", naša reakcija ne bi trebala biti "ali ti to moraš", već "u redu, reci mi zašto to ne želiš učiti, i reci mi što bi htio učiti, što te zanima, što voliš?"... pozdrav...
06.11.2010. (02:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@omladinka, bez namjere da "filozofiram", pitam (tebe i sebe i ostale): što je to stvarni svijet? Ovaj kojeg vidimo oko sebe? Pa on je tek jedna od bezbrojnih mogućih verzija, koja se eto trenutno odražava zahvaljućuju svesrednoj (najviše nesvjesnoj) podršci svih nas. Ja ne vidim ništa stvarno u tom svijetu, a još manje vidim da on stoji na čvrstim nogama. Pogledajmo recimo povijest čovječanstva u zadnjih nekoliko tisućljeća. Ljudima koji su živjeli u bilo kojem od tih perioda njihov period im se činio stvaran. A danas vidimo malo ostataka te "stvarnosti". Stvari se mijenjaju i mogu se mijenjati. Sve te demokratske škole po mnogim zemljama u kojima postoje razvile su se na temelju entuzijazma grupe pojedinaca. Ako kod nas dođe do osnivanja takvih škola, također će ih pokrenuti pojedinci, neće se promjeniti sustav kao cjelina. Sustav će se truckati do daljnjeg, svojim suludim tempom i metodama.
@smisao, o da, vrlo je neobično, a tako lako se to uzima zdravo za gotovo, da se djecu u aktualnom obrazovnom sustavu ne šljivi ni pet posto. Sustav mi odredi što i kako, onda napravi od njih poslušnu vojsku, a onda ta vojska mora izvršavati to što je sustav smislio. Morbidno? Vrlo. A i krajnje bezobrazno.
06.11.2010. (09:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Unajmi prijatelja
jednog lijepog dana i kod nas (s 50 godina kašnjenja za ostatkom svijeta, kao i u svemu).
no bolje ikad nego nikad!
pozdrav!
06.11.2010. (14:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
omladinka
Slažem se, ali nažalost "stvarni svijet" u kojem mi živimo je najgori mogući bez puno naznaka da će se promjeniti, zapravo mijenja se presporo. Čini se da je mnogima dobro i ne žele puno mijenjati ili pak nemaju nikakvu viziju ili energije. Ljudi koji razmišljaju poput tebe, osudjujem se reći, gotovo da ih nema!!
Uzela sam samo jedan primjer, jer sam upoznata s time, na kakve prepreke nailaze djeca sa manjim ili većim problemima. Društvo za njih nema sluha, novaca, znanja, vremena, živaca.....
Baš sam zato skeptična i mislim, ako nismo rješili problem te djece, nemogoće je da napravimo školstvo o kojem ti govoriš.
Sam kažeš "vojska poslušnika", očito je to naš domet.
Ja ću biti prva koja ću dati svu moguću podršku tim pojedincima, ali bojim se da će ih društvo sasjeći odmah u startu.
Lijepi pozdravi:))
06.11.2010. (18:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@omladinka, iznenadila bi se koliko ima ljudi koji žele promjene u školstvu. Iako oni možda nisu toliko velika vojska koja bi mogla raditi promjene na nivou sistema, dovoljno su brojni da mogu raditi neke promjene. Kad razmišljam o tome koliko mi se gadi aktualni sustav za ispiračinu mozgova i uniformiranje kojem se tepa da je obrazovni, onda se ne zavaram idejom kako će se cijeli taj sustav preko noći raspustiti i biti zamjenjen nečim boljim. To mi se čini preapstraktno i od takvih ambicija bi čovjeka lako mogla zaboliti glava. Međutim, ako npr. zamislimo jednu grupu istomišljenika koja bi se izborila za osnivanje JEDNE takve škole koja bi funkcionirala po načelima demokratskog obrazovanja, onda to i nije tako nerealno za zamisliti. Kako će tromo društvo reagirati na tavku školu? Pa to nije ni važno, to nije uopće važno. Ono što ja vidim da je važno je to da se postoji grupa ljudi koja će stvar inicirati i grupa roditelja koja je zainteresirana da im djeca idu u neku školu koja se temelji na ljudskim načelima. I to je sve.
07.11.2010. (12:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vesper
Promjene u obrazovnom sustavu neće se dogodit, barem ne dok smo ti i ja živi. Al nije to tako loše. Npr. da nisam vidjela i upoznala nekoliko kretenastih učitelja i profesora i osjetila svu bedastoću cijelog obr. sistema, danas nebi bila tako čvrsta osoba, nebi fino otupjela od svih tih gluposti, ko što jesam. ;)))
A i reko je Bill Gates, što će nama pošteni profesori, reforme, pa život nije fer, toga nema u firmama. Ljudi neće moć/htjet radit u firmama!
Pozdrav
08.11.2010. (02:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@vesper, promjene u obrazovnom sustavu u smislu promjene cijelog sustava se neće dogoditi, ali alternative će se sasvim sigurno pojavljivati, možda u maloj količini i na mala vrata, ali će se pojavljivati. I to je već nešto što nije za baciti.
08.11.2010. (06:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
čitala sam malo komentare i moram priznati naišla na puno stvari koje ne stoje.ne sviđa mi se što svi imamo neko mišljenje i znamo najbolje što je dobro za neko dijete pa tako ispada da dijete od 6 godina treba birati i donositi odluke koje nije sposobno (jer nema sve relevantne podatke,o misaonim procesima neću...)da bi moglo .jer da je tome tako ja bi svoje zaposlila da donesu neku paru...kada uzneš kiki bombon i zamotaš ga u fini šareni papir dijete će ga rado probati,ako ga zamotaš u neki prljav i siv neće što ne žnači da to nije isti bombon.sada ponovo dolazimo do istog-metode rada,učenje nije prelijevanje...no ne da mi se o tome.moram se zgroziti i sad ću to učiniti:najgori od svih roditelja su oni koji (osim zlostavljača,zanemarivanja:::)koji pričaju o slobodi u odgoju,ne kuže k. o cijeloj tematici i samo se žale i žale...a ne vide da su stvorili izgubljeno dijete koje se nema za koga ili što primiti jer ne dobiva ništa osim kontradiktornosti u svom odgoju.više cijenim seljaka koji je svom dijetetu dao neki primjer,odredio granice u ponašanju...mnoštvo ljudi živi krivu sliku a to je da je sloboda nešto bez granica a ona to ne može biti jer bi bila kaos,odnosno samim tim drugome uzimala slobodu.ovo tema je jako kompleksna i da bi se njom bavilo treba dobro poznavati razvojnu psihologiju,metodologiju... svakako sam protiv jednoumlja,ali se iskreno nadam da će za tih 1000godina kada ga prestane biti u nekim alter.školama raditi ljudi koji će znati što rade. jer stalni se čudim kako glupi,prazni i ne osvješteni ljudi rade s djecom.sad sam ga skroz zamračila!!!hehe,neki komentari na koje sam ovdje naišla rekla bih da su impresija... stvar nije tako jednostavna.
09.11.2010. (14:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@ksenija, pa da, zamračila si. Ali, u pravu si i u tome da je tema kompleksna. Naravno da se i oni koji zagovaraju alternative lako mogu uhvatiti u zamku pričajući o bezgraničnim slobodama. Tu se otvara pitanje što je sloboda i ima li je bez odgovornosti. Da ne duljim, tema je kompleksna i trebala bi barem jedna knjiga da ju se tek dotakne (ne i odradi). Koliko god da je glup netko tko promovira slobodu a nezreo je i ne zna ništa o njoj, meni je podjednako glup (zapravo i gluplji) netko tko bi podržavao postojeći sustav, jer taj sustav nije samo loš, nego pokvaren do srži. On je napravljen po zatvorskim principima, vrlo slično kao što su napravljena i "radna mjesta". Ali, i to je tema za sebe. U kratko, pravim podučavanjem se mogu baviti samo zreli ljudi. A što se alternativnih škola tiče, one su potrebne, s tim da njihova kvaliteta ovisi prvenstveno o kvaliteti ljudi koji bi u njima radili.
10.11.2010. (11:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ksenija
slažem se ovaj put u potpunosti.ono što me zamračilo je zapravo bila ljutnja prema površnosti i ljudskoj gluposti.ljudi su prečesto neodgovorni.ali vani je divan jesenski dan pa ću nastaviti s tim razmišljanjima...pozdrav.
10.11.2010. (15:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...