Skolu spontanosti, ukoliko hocemo da je pohadjamo, mogu nam ponuditi i svjetlost, i miris, i rosa, i cvjetanje, i trava. Nazdravlje nam tihovanje i uz poruku pjesme (i pjesama) iz "Bijele kule" za danasnji dan:
28. IDE OSVIT BEZ ODLUKE I TRUDA
Ide osvit bez odluke i truda.
Dotaknite se laticama, lako, nehotice, lotosi istoka i juga, ruze drugih strana.
Svitaj po svitaj izlazim, Ja, jedini koji znam sto hocu, blistav od Svoje nakane da Svoje cvijece kupam u beznamjeri cvjetanja, da istom rosom po njima padam, gotovo i Ja nehotican, lagan, na trenutke zatravljen divotom Svojega svijeta, Svojega cvijeta, dotaknutoga sirenjem svjetlosti.
"Bijela kula", knjiga 46. Zapisala Vesna Krmpotic
Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
14.10.2010. (09:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pozivamo Vas u petak,15.10.2010. u 20 sati u Galeriju O.K.
na otvorenje izložbe
ŽELJKA BOBANOVIĆA,
DIGITALNA ARKA(u riječi i slici).
Izložba je otvorena do 22.10.2010.
DON BOBO'S ARIAL BLACK HELVETICA / Trenutak spoznaje
2010.
Tekst:
Branko Cerovac
ARIAL BLACK – HELVETICA
Trenutak spoznaje
„/.../ Ovaj letimični pregled nepobitno dokazuje da su sve velike tekovine industrije i uma postignute neobično sporo i nevidljivim agregacijama, sasvim tako kako postupa priroda. Da dođu do svoga savršenstva, pismo, možda i jezik razvijali su se isto tako polako kao i tipografija i proizvodnja papira.“/.../
Honore' de Balzac
( „Illusions perdues“, 1835 – 1843 )
Formalna i tehnička strogost, suzdržanost, računalno – grafička „mehaničnost“ postupka oblikovanja digitalnog zapisa i ispisa, neupućenom oku i duhu otežava otkrivanje mentalne, kontemplativne potke, složenog imaginativno – konceptualnog procesa „nutarnjeg“ pristupa vizualizaciji ideje. Njegova poetika i metodologija u biti participira u neizmjerno dugoj povijesti pisma, grafike, tipografije, tiskarstva, praćenoj ili pak suodređenoj jednako dugom poviješću razvoja metefizičkog, estetičkog, artističkog i/ili „designerskog“, dakle „crtačkog“, oblikotvornog interesa za taj proces kao predmet vizualno – intelektualne, literarno – likovno – letrističke ili tek „kaligrafijske“ umjetničke elaboracije na području vladavine plastičkog znaka ( nesvodivog na hegelijanski „pojam“! ). Na konceptualno i metodologijski iznimno suptilan, diskretan i krajnje ekonomičan način Don Bobo u pojedinim grafičkim odnosno „digitalno – crtačkim“ kao i računalno preoblikovanim „foto-grafijskim“ kreacijama upućuje putem „atributivne paricipacije“ ( kako analogne „posudbe“ odnosno postkonceptualistička preuzimanja sa – ili – bez eksplicite naznačene „atribucije“ terminološki određuje Vladimir Dodig Trokut ) na referencije / citate / tekstualno – konceptualne predloške drugih, ranijih umjetnika – kao, primjerice, u računalnim grafikama na kojima se, u inverziji crno – bijele, pozitiva – negativa, dekonstruira „tekst“: OVAJ PROSTOR MORA UVIJEK OSTATI SLOBODAN. Da bi „čitatelj“ – promatrač – recipijent tog Don Bobinog postkonceptualnog „rebusa“ povijesno – umjetnički dovoljno duboko tradirano razumio autorovu „poruku“, likovno – intelektualnu „jezičku igru“ i invenciju neophodno mu je ( barem ) da u vlastitome predznanju, anamnezi raspolaže sjećanjem na ranije, specijalno V. D. Trokutove radove u sklopu kojih na tlu instalira „drugačiji“ ali „sličan“ natpis: OVO MJESTO MORA ZAUVIJEK OSTATI PRAZNO ( Trokutov rad izveden (i ) na izložbi iz ciklusa izložbi „Excentar“ u Galeriji J.Račić, Zagreb, 2008. ). Takvim postupcima obojica autora upućuju na važnost finih, preciznih diferencijacija teksta/ koncepta/ djela tijekom duljeg povijesno umjetničkog razvoja „problematike“, o čemu veliki francuski romanopisac i istraživač povijesti „pisma“,“tipografije“, „industrije“, „kapitala“ Honore' de Balzac piše (i) u romanu „Izgubljene iluzije“ ( 1835. – 1843. ). Postupak je umjetnički legitiman, nipošto se ne da simplicistički reducirati na „krađu“, pa niti na zgoljni „citat“. Cjelovito djelo čini više kibernetički spregnutih elemenata, od tipografije i „teksta“ do formalnih,a ujedno i semantičkih razlikovanja od odabranih tradicija i preteča. I u umjetnosti su djelatni izvjesni re-/evolucijski činitelji kao i u prirodi odnosno povijesti „slova“, „pisma“, „grafije“, na koje više nego opravdano intendira i Balzacov genij, utječući vlastitim mislima i analizama na razvoj filozofije ( na Karla Marxa naročito snažno, ali i na Derrida-ovu „gramatologiju“ koja opet jako utječe na plejadu suvremenih tekstualnih i vizualnih artista i teoretičara umjetnosti).
CRNO / BIJELO - POZITIV / NEGATIV – PUNO – PRAZNO – PRISUTNO – OTSUTNO: tim su se relacijama, parovima suprotnosti, njihovim igrama „zamjene“, njihovim inverzijama i inim mogućim međuodnosima / interakcijama bavili i pojedini protagonisti „Exata – 51“ ( Vlado Kristl ) i „Novih tendencija“, te brojni suvremeni medijski umjetnici. Grafički raščlanjujući / komponirajući vizualno polje putem upisivanja znakova „latinski križ“, „krugovi“ u pravokutnom formatu, matematički egzaktne razdjelnice između lijeve i desne strane, crnog i bijelog ( ne-boja, akromatskih kvaliteta kojima se u ovoj seriji služi Don Bobo, bez posezanja za ikakvim kolorističkim postupcima i efektima ) autor istodobno dopušta / niječe potencijalne simboličke ( religij
14.10.2010. (09:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Fraktura - Nakladnička kuća Promocija knjige Nebo na Zemlji Jasminke Domaš
Pozivamo Vas na promociju knjige Nebo na zemlji Jasminke Domaš u Židovskoj vjerskoj zajednici Bet Israel, Mažuranićev trg 6 nedjelja, 17. listopada 2010. u 11 sati
Sjajan roman Jasminke Domaš Nebo na Zemlji obiteljska je kronika o tri generacije žena jedne židovske obitelji u Zagrebu te ujedno i meditacija o duhovnome, religijskom, o onostranom i zemaljskom, o židovstvu, ali i hinduizmu, o ljubavi, no nadasve o načinu nalaženja osobne snage svakog junaka da se beskompromisno izbori za svoj put i slobodu koju nitko ne može ograničiti. O knjizi će govoriti Jasminka Domaš, Ivo Goldstein, Sead Muhamedagić i Seid Serdarević. Fraktura - Nakladnička kuća Promocija knjige Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera
Pozivamo Vas na promociju knjige Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5 utorak, 19. listopada 2010. u 19 sati
Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera iznimno je dinamičan i filmičan roman o nostalgiji, djetinjstvu i nezaustavljivom kotaču povijesti, prepun emocija i veličanstvenih slika. Kroz potragu pojedinca za svojim korijenima Ludwig Bauer pripovijeda o neostvarivoj želji svakog čovjeka da pobjegne od samoga sebe, ali i potrebi suočavanja sa svojom prošlošću. O knjizi će govoriti Ludwig Bauer, Lidija Dujić i Seid Serdarević.
14.10.2010. (10:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=51488
objavljeno na magicusu - prati komentare također
14.10.2010. (09:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
"NISTA NIJE TAKO SNAZNO KAO NJEZNOST;
NISTA NIJE TAKO BLAGO KAO PRAVA SNAGA".
St. Francis De Sales
Dragi prijatelji,
Skolu spontanosti, ukoliko hocemo da je pohadjamo, mogu nam ponuditi i svjetlost, i miris, i rosa, i cvjetanje, i trava. Nazdravlje nam tihovanje i uz poruku pjesme (i pjesama) iz "Bijele kule" za danasnji dan:
28. IDE OSVIT BEZ ODLUKE I TRUDA
Ide osvit bez odluke i truda.
Dotaknite se laticama, lako, nehotice, lotosi istoka i juga, ruze drugih strana.
Svitaj po svitaj izlazim, Ja, jedini koji znam sto hocu, blistav od Svoje nakane da Svoje cvijece kupam u beznamjeri cvjetanja, da istom rosom po njima padam, gotovo i Ja nehotican, lagan, na trenutke zatravljen divotom Svojega svijeta, Svojega cvijeta, dotaknutoga sirenjem svjetlosti.
"Bijela kula", knjiga 46. Zapisala Vesna Krmpotic
Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
14.10.2010. (09:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Pojavio se novi oblik zlouporabe bankarskih kartica
Pojavio se novi oblik zlouporabe bankarskih kartica.
Ukoliko zaprimite poziv osobe koja se pre dostavi kao
djelatnik u Odijelu za sigurnost VISA/MasterCard-a/Amex,
budite oprezni kako ne biste postali žrtva prijevare!
Što se zapravo događa?
Nazove vas osoba koja se predstavi se kao djelatnik u
Odjelu za sigurnost VISA/ MasterCard-a/Amex-a.
Ova osoba već raspolaže vašim podacima kao što su ime,
prezime, adresa te dio brojeva i podataka s vaše kartice.
Osoba vas obavijesti kako je zabilježena neovlaštena uporaba
vaše kartice te kako vas zove da bi provjerila ovuinformaciju.
Saznajete da se radi upravo o vašoj VISA/MasterCard/Amex
koju je izdala ta i ta banka i postavlja vam se pitanje jeste li kupili
određeni proizvod za toliko i toliko kuna u tom i tom dućanu
(ili preko Interneta). Vaš odgovor je: "NE"!
Tada vam osoba kaže da mora provjeriti jeste li vi vlasnik kartice
kako bi bila sigurna da vaša kartica nije ukradena ili izgubljena te
traži od vas da joj pročitate posljednje 3 znamenke s poleđine vaše
kartice. (To su brojevi koje primjerice koristite prilikom kupnje putem Interneta).
Ta tri broja ne smijete nipošto otkriti osobi s druge strane tel. linije.
Upravo to je cilj ove prijevare - dobiti vaš osobni identifikacijski broj
od 3 znamenke (kriptogram) koji se nalazi na poleđini kartice!
MOLIM VAS POSALJITE PRIMJERAK OVE OBAVIJESTI SVIM PRIJATELJIMA
I ZAMOLITE IH DA PROSLIJEDE DALJE!!!
14.10.2010. (09:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
K.U.N.S. Galerija OK
MMC Rijeka
Pozivamo Vas u petak,15.10.2010. u 20 sati u Galeriju O.K.
na otvorenje izložbe
ŽELJKA BOBANOVIĆA,
DIGITALNA ARKA(u riječi i slici).
Izložba je otvorena do 22.10.2010.
DON BOBO'S ARIAL BLACK HELVETICA / Trenutak spoznaje
2010.
Tekst:
Branko Cerovac
ARIAL BLACK – HELVETICA
Trenutak spoznaje
„/.../ Ovaj letimični pregled nepobitno dokazuje da su sve velike tekovine industrije i uma postignute neobično sporo i nevidljivim agregacijama, sasvim tako kako postupa priroda. Da dođu do svoga savršenstva, pismo, možda i jezik razvijali su se isto tako polako kao i tipografija i proizvodnja papira.“/.../
Honore' de Balzac
( „Illusions perdues“, 1835 – 1843 )
Formalna i tehnička strogost, suzdržanost, računalno – grafička „mehaničnost“ postupka oblikovanja digitalnog zapisa i ispisa, neupućenom oku i duhu otežava otkrivanje mentalne, kontemplativne potke, složenog imaginativno – konceptualnog procesa „nutarnjeg“ pristupa vizualizaciji ideje. Njegova poetika i metodologija u biti participira u neizmjerno dugoj povijesti pisma, grafike, tipografije, tiskarstva, praćenoj ili pak suodređenoj jednako dugom poviješću razvoja metefizičkog, estetičkog, artističkog i/ili „designerskog“, dakle „crtačkog“, oblikotvornog interesa za taj proces kao predmet vizualno – intelektualne, literarno – likovno – letrističke ili tek „kaligrafijske“ umjetničke elaboracije na području vladavine plastičkog znaka ( nesvodivog na hegelijanski „pojam“! ). Na konceptualno i metodologijski iznimno suptilan, diskretan i krajnje ekonomičan način Don Bobo u pojedinim grafičkim odnosno „digitalno – crtačkim“ kao i računalno preoblikovanim „foto-grafijskim“ kreacijama upućuje putem „atributivne paricipacije“ ( kako analogne „posudbe“ odnosno postkonceptualistička preuzimanja sa – ili – bez eksplicite naznačene „atribucije“ terminološki određuje Vladimir Dodig Trokut ) na referencije / citate / tekstualno – konceptualne predloške drugih, ranijih umjetnika – kao, primjerice, u računalnim grafikama na kojima se, u inverziji crno – bijele, pozitiva – negativa, dekonstruira „tekst“: OVAJ PROSTOR MORA UVIJEK OSTATI SLOBODAN. Da bi „čitatelj“ – promatrač – recipijent tog Don Bobinog postkonceptualnog „rebusa“ povijesno – umjetnički dovoljno duboko tradirano razumio autorovu „poruku“, likovno – intelektualnu „jezičku igru“ i invenciju neophodno mu je ( barem ) da u vlastitome predznanju, anamnezi raspolaže sjećanjem na ranije, specijalno V. D. Trokutove radove u sklopu kojih na tlu instalira „drugačiji“ ali „sličan“ natpis: OVO MJESTO MORA ZAUVIJEK OSTATI PRAZNO ( Trokutov rad izveden (i ) na izložbi iz ciklusa izložbi „Excentar“ u Galeriji J.Račić, Zagreb, 2008. ). Takvim postupcima obojica autora upućuju na važnost finih, preciznih diferencijacija teksta/ koncepta/ djela tijekom duljeg povijesno umjetničkog razvoja „problematike“, o čemu veliki francuski romanopisac i istraživač povijesti „pisma“,“tipografije“, „industrije“, „kapitala“ Honore' de Balzac piše (i) u romanu „Izgubljene iluzije“ ( 1835. – 1843. ). Postupak je umjetnički legitiman, nipošto se ne da simplicistički reducirati na „krađu“, pa niti na zgoljni „citat“. Cjelovito djelo čini više kibernetički spregnutih elemenata, od tipografije i „teksta“ do formalnih,a ujedno i semantičkih razlikovanja od odabranih tradicija i preteča. I u umjetnosti su djelatni izvjesni re-/evolucijski činitelji kao i u prirodi odnosno povijesti „slova“, „pisma“, „grafije“, na koje više nego opravdano intendira i Balzacov genij, utječući vlastitim mislima i analizama na razvoj filozofije ( na Karla Marxa naročito snažno, ali i na Derrida-ovu „gramatologiju“ koja opet jako utječe na plejadu suvremenih tekstualnih i vizualnih artista i teoretičara umjetnosti).
CRNO / BIJELO - POZITIV / NEGATIV – PUNO – PRAZNO – PRISUTNO – OTSUTNO: tim su se relacijama, parovima suprotnosti, njihovim igrama „zamjene“, njihovim inverzijama i inim mogućim međuodnosima / interakcijama bavili i pojedini protagonisti „Exata – 51“ ( Vlado Kristl ) i „Novih tendencija“, te brojni suvremeni medijski umjetnici. Grafički raščlanjujući / komponirajući vizualno polje putem upisivanja znakova „latinski križ“, „krugovi“ u pravokutnom formatu, matematički egzaktne razdjelnice između lijeve i desne strane, crnog i bijelog ( ne-boja, akromatskih kvaliteta kojima se u ovoj seriji služi Don Bobo, bez posezanja za ikakvim kolorističkim postupcima i efektima ) autor istodobno dopušta / niječe potencijalne simboličke ( religij
14.10.2010. (09:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Fraktura - Nakladnička kuća
Promocija knjige Nebo na Zemlji Jasminke Domaš
Pozivamo Vas na promociju knjige Nebo na zemlji Jasminke Domaš
u Židovskoj vjerskoj zajednici Bet Israel, Mažuranićev trg 6
nedjelja, 17. listopada 2010. u 11 sati
Sjajan roman Jasminke Domaš Nebo na Zemlji obiteljska je kronika o tri generacije žena jedne židovske obitelji u Zagrebu te ujedno i meditacija o duhovnome, religijskom, o onostranom i zemaljskom, o židovstvu, ali i hinduizmu, o ljubavi, no nadasve o načinu nalaženja osobne snage svakog junaka da se beskompromisno izbori za svoj put i slobodu koju nitko ne može ograničiti.
O knjizi će govoriti Jasminka Domaš, Ivo Goldstein, Sead Muhamedagić i Seid Serdarević.
Fraktura - Nakladnička kuća
Promocija knjige Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera
Pozivamo Vas na promociju knjige Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera
u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5
utorak, 19. listopada 2010. u 19 sati
Zavičaj, zaborav Ludwiga Bauera iznimno je dinamičan i filmičan roman o nostalgiji, djetinjstvu i nezaustavljivom kotaču povijesti, prepun emocija i veličanstvenih slika.
Kroz potragu pojedinca za svojim korijenima Ludwig Bauer pripovijeda o neostvarivoj želji svakog čovjeka da pobjegne od samoga sebe, ali i potrebi suočavanja sa svojom prošlošću.
O knjizi će govoriti Ludwig Bauer, Lidija Dujić i Seid Serdarević.
14.10.2010. (10:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...