Komentari

epistulanonerubescit.blog.hr

Dodaj komentar (12)

Marketing


  • P.

    Pozdrav.. Hm, mogu reći da se više-manje slažem s nabrojenim (studentica sam pedagogije pa su mi problemi naših škola prilično poznati), no, ovo zadnje me malo zbunilo.. Mislim, slažem se da profesori u današnje vrijeme moraju biti dostupniji svojim učenicima nego što su to bili prije, ali 24/7? To je ipak malo pretjerano.. Isto tako, ne znam baš koliko je dobra ideja da profesori i učenici komuniciraju putem Facebooka. Nekako mi to spada u privatne stvari profesora (meni bi osobno bilo nezgodno da mi učenici komentiraju slike, lajkaju statuse ili što već). Čini mi se da bi profesori trebali znati odvojiti svoj privatni život od „poslovnog“. Tako na primjer, na stranici škole može postojati forum gdje učenici postavljaju pitanja, a profesori odgovaraju ili pak svaki profesor ima svoj „poslovni“ mail na koji mu se učenik može obratiti kad želi (naravno, nije realno očekivati odgovor u pola tri ujutro – i profesori imaju život, jel :)).. I da, pridružujem se željama za što uspješniju školsku godinu!

    avatar

    07.09.2010. (14:26)    -   -   -   -  

  • Uvijek bolji

    Mhm, i sad još samo da smislimo kako to financirati - za nastavu u jednoj smjeni i manje razrede treba X dodatnih učionica, to traži Y novih zgrada, Z novih učitelja i tako dalje... A za 24/7 raspoloživost učitelja - dozvoli da te nazovem u ponoć, ili još bolje, 4 ujutro, i pitam te da mi objasniš nešto, nakon što si mi već 5 puta objasnio istu stvar, ali nisam slušala jer sam znala da te mogu nazvat prije testa i pitat te sve. ;)

    avatar

    07.09.2010. (14:55)    -   -   -   -  

  • Bookeraj

    ja bih ispalila na živce da sam profesorica kemije i da nekome u svoje slobodno vrijeme držim online - konzultacije! :D

    avatar

    07.09.2010. (15:38)    -   -   -   -  

  • Tri Pojma

    1. slažem se.. no, realno... mislim da nije stvar u nedostatku volje, već nedostatku novca. o tome je li on pravilno raspoređen ili nepravedno (i nepromišljeno) zakidamo školstvo, mogli bi.. ali bilo bi offtopic)
    2. ov se dijelom veže na prethodnu konstataciju, s tim da moram naglasiti da se situacija s brojem djece razlikuje ovisno o gradu. dok su u velikim gradovima razredi pretprani, moje dijete ide u razred s 15 učenika.
    3.osobne financije su nešto što dijete prije svehga treba naučiti ou svojoj obitelji. teško da će škola moći pokriti sve naše potrebe. zamisli da škola na sebe preuzme apsolutno sve odgojen zadaće? pa djeca biu njoj morala sjediti od jutra do mraka. no, Osobne financije kao izborni predmet (ukoliko ima interesa) zašto ne?
    4. strukovne škole su već odavno uvele i informatiku struke u svoje programe. mislim, barem koliko moje iskustvo govori, da tu stvari prilično dobro stoje
    5. tu se u potpunosti slažem. nažalost, to je sada stvar osobe koja radi s djecom. ako je ona kreativna, blago nama. ako je štreber- zaboravi kreativnost. s tim, da ako je generalizirati, nismo baš previše kreativna nacija. npr. u uspordbi s talijanima. kod nas se cijeni prosjek, a kreativnost tu nije dobrodošla
    6. to što govoriš je klasična školska lekcija iz pedagogije. no, što činiti s nastavnicima poslije 60? pitanje je nije li to problem svih škola na ovom svijetu? generacijski problem općenito? iako, ja mislim da to više ovisi o osbo, nego godinama
    7. ovo je bajka... i nije u redu prema nastavnicima koji imaju pravu na vlastito slobodno vrijeme.
    nejasnoće iz kemije se mogu razjasniti u za to predviđeno vrijem.
    facebook i ostale socijalne mreže ostavljam ljudima na volju (tko želi, neka izvoli). no, ono što razrednik (ne nastavnik, već nastavnik koji vodi razre) trebaju međusobno podijeliti jest broj mobitela.

    i jedan citat koji mi je baš sjeo: "Da bi imali škole kao Finci, moramo biti poput Finaca"
    s tim da autor. dr. Burušić (u jučerašnjem jutarnjem) navodi da naše škosltvo kotira prilično dobr, a u usporedbi s društvenim prilikama u kojima smo - odlično.

    lijep pozdrav :)

    avatar

    08.09.2010. (09:01)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Cinici bi rekli, kol'ko para, tol'ko muzike.

    avatar

    08.09.2010. (09:57)    -   -   -   -  

  • q.

    Jeste li i vi dostupni na poslu 24/7? Imate li kakvog radnog iskustva u osnovnom i srednjem školstvu RH?

    avatar

    08.09.2010. (11:13)    -   -   -   -  

  • maja

    Zamislite da vi na svom poslu morate biti dostupni 24/7. Isto tako, mislim da je ideja s Faceom glupa. Ne želim se registrirati na Face iz osobnih razloga, a posebno ne želim da učenici šalju komentare na slike ili slične gluposti.

    avatar

    08.09.2010. (14:28)    -   -   -   -  

  • buba u letu

    I slažem se i ne slažem sa napisanim...
    1. Slažem se da bi bilo bolje da postoji jedna smjena, ali kao što je Zona Z. već spomenula u komentaru - tu postoji volja, ali nedostaju financijska sredstva.
    2. Apsolutno se slažem, u manjim razredima se učitelji mogu više posvetiti učenicima, a osim toga u pretrpanim razredima mislim da ovi iz zadnjih klupa moraju nositi dalekozore i slušne aparate da bi mogli pratiti nastavu.
    3. Slažem se da se uči hrpa nepotrebnih podatka, trebalo bi se usredotočiti na bitno jer ovako u šumi informacija pola toga se zagubi... Evo npr. iz hrvatskog umjesto da se uči napamet biografije pisaca, trebalo bi više pažnje posvetiti gramatici i pravopisu, tako da ljudi konačno nauče da se "ne znam", "ne trebam" i slično piše odvojeno i da ne mora baš svaka rečenica završavati točkom. Ne znam baš koliko bi predmet o novcu pomogao, isto tako uči se o štetnosti pušenja i alkohola pa se ipak pije i puši. Obiteljski odgoj i društvo tu igraju najveću ulogu.
    4. Slažem se da bi se trebalo malo više učiti informatike, ali programiranje? Možda kao izborni predmet, kao obvezni ne. Trebalo bi svakako učiti koristiti e-mail, internet, Word, Excel, Power Point, možda i Access, u strukovnim školama svakako programe s kojima će se učenici ubuduće susretati u poslu. A programske jezike ne moraju svi znati. Što će jednom liječniku, odvjetniku, računovođi ili pekaru programski jezici? Za to postoje profesionalni programeri (i neprofesionalni entuzijasti). Ne zanima svakoga programiranje i ne leži svakome. Mi smo nešto malo učili Basic u srednjoj školi, ja sam ga još u 7. razredu imala u malom prstu tako da mi nije bio problem dobivati petice iz informatike, ali pojedinci su imali problema sa shvaćanjem kako to sve funkcionira, a kamoli da još uče C++, Python ili nešto stoto.
    5. Kreativnosti svakako nedostaje...
    6. To je karakteristično za većinu ljudi rođenih prije 1965., svaka čast pojedincima, ali većinu vrijeme pregazi. Nekad davno školovanje je prestajalo izlaskom iz srednje škole ili fakulteta, sada to više nije slučaj.
    7. Dostupnost učenicima izvan nastave - DA, ali dostupnost 24 sata nikako. Trebalo bi postojati vrijeme za konzultacije, npr. sat vremena svaki dan ili svaki drugi dan, bilo koje gradivo bolje će objasniti uživo nego dopisivanjem. Osim toga, i učitelji se moraju odmoriti, ne mogu oni dežurati na internetu i gledati hoće li im se tko javiti s nekim pitanjem. Učenici također mogu uvijek pitati na satu ako im nešto nije jasno, svaki normalan učitelj će im vrlo rado objasniti gradivo. Ne slažem se da trebaju komunicirati preko društvenih mreža, ipak treba odvojiti privatan život od poslovnog. Ako netko baš želi, neka, ali neka to bude odraz njegove slobodne volje. Uz to, nekako mi se čini da bi dostupnost 24 sata na dan svih 7 dana u tjednu najviše koristila kampanjcima, jer oni koji redovno uče neće trebati objašnjenja tik pred ispit.

    avatar

    09.09.2010. (20:13)    -   -   -   -  

  • Magarac jedan!

    ja mislim da djeca moraju bubati podatke napamet, tako vježbaju mozak za memoriranje, a i stvaraju bazu podataka iz koje će kasnije sami izvoditi zaključke. da bi mogao misliti i razmišljati moraš imati materijal za razmišljanje.

    više o tome:Bruce Lee školstvo

    avatar

    10.09.2010. (12:03)    -   -   -   -  

  • Čovjek sam i ništa ljudsko nije mi strano.

    Slažem se u potpunosti...školstvo se ''pokušava'' unaprijediti ali treba mijenjati doslovno cijeli sustav. Ja recimo imam strke oko mature i jedini komentar je da je organizacija na nuli što nam jako ide na štetu. Učenje jezika je dosta loše jer se bubaju na pamet forme, a konverzacija vrlo malo. No najviše me smeta to što profesori zaboravljaju da je škola i odgojna ustanova, a profesori često pokazuju kako je njihova pedagogija sramotna.

    avatar

    12.09.2010. (02:55)    -   -   -   -  

  • srce4u@gmail.com

    Pozdrav,
    Upravo sam proćitao lijep i kontinuirano aktualan post/blog. Htio bih se zahvaliti autoru i ohrabriti ga da isti vremenom dopuni, ažurira,... Više je no očito da je "nešto trulo u državi Danskoj", a zbog esencijalne važnosti narečene tematike, očito se nešto mora korijenito i sustavno mijenjati u našem obrazovnom ekosustavu. Ovaj članak se lijpo povezuje s člankom istog autora o problematici sveprisutnijih instrukcija, mada su iste spomenute u malo drugačijem kontekstu "sive ekonomije". Ono što me je nagnalo na ovaj moj komentar, nije samo očita važnost teme, nego i duboko razočarenje komentarima koji, očito, nisu u potpunosti razumjeli pojedine teze, navedene u izvornom članku. Opća "odbojnost" prema samoj ideji Facebooka i Twitera, tj. dostupnosti profesora 24/7 svojim učenicima, jasno pokazuje dubinu nerazumijevanja, kako tehnološkog, tko i sociološkog aspekta sveprisutnosti novih informacijskih tehnologija i socijalnih mreža u životu današnje mladeži, kako na lokalnoj, tako i na globalnoj razini. Ideja "stalne dostupnosti" ne podrazumijeva i obvezu "trenutnog odgovora"! Ona je puno bogatija i svestranija. Mislim da ovdje nije mjesto za elboraciju koristi koje mogu donijeti nove tehnologije (poput mogućnosti zamjne preteških torbi i silnih knjiga, vježbanica i sl. uređajima poput iPada ili Kindla ili nečeg sličnog što će posredstvom, primjerice e-knjiga ili nečeg sličnog, promijeniti težište problematike poznate kao "nedostatak i nedostupnost literature" u problematiku svrsishodnog odabira odgovarajuće i najbolje literature i edukativnih materijala u novom, širem smislu,...) Osobno, nisam zagovornik "izmišljanja tople vode", već prije "ustrajnim ovladavanjem tajnama zanata do umjetničkih dostignuća", što bi, u konačnici i trebala biti jedna od zadaća obrazovnog sustava. Na koncu bih naglasio ono što smatram esencijalnim u cijeloj ovoj priči: Obrazovanje jeste kolektivni napor i dio kolektivnog ekosustava, ali mora biti usmjeren na pojedinca i isticanje individualnosti i presudni utjecaj pojedinaca na povijest ljudskog društva. Sve povjesno prevaziđene priče o utjecaju "(proizvodnih, revolucionarnih, radnih i kakvi sve ne....) masa na povijest čovječanstva", smatram ne samo promašenim nego i pogubnim, u svakom pogledu. Odgojna uloga obrazovnog sustava je jedna sasvim druga tema. (srce4u@gmail.com)

    avatar

    16.10.2010. (01:41)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...