Ljudi koje misle... brrrrrrr.. Ne daj bože da iz škola počnu izlaziti takvi. Čim više ovih polupismenih radnika za one nižerazredne poslove u EU te pokoji pametni koji će u "Tko želi biti milijunaš" otvoriti pitanje za 250.000 KN.
A koja je alternativa - platiti privatno 12-35 tisuća kuna na godinu ?
31.08.2010. (10:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
istina, skole su toliko trome, nezainteresirane, rade na principu kaznjavanja umjesto nagradjivanja, nespremne na male genijalce, najvise vole prosjecnost ... katastrofa da ne pricam o nemogucnosti biranja, ne samo osnovnih, vec i izbornih predmeta, stranih jezika i sl. Zaposljavanje vrse preko veze, i kad se jednom uglave, vise ne izlaze. Ministarstvo je jos tromije, nezainteresirano za sve dobre, ali i lose stvari koje se desavaju, pricaju o nekon autonomiji skola, cemu onda oni sluze uopce, da prepisu proslogodisnje planove i programe, i hvale se novim curiculumima .... ma totalni uzas
31.08.2010. (11:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slažem se da je sustav loš, ali mislim da škole po uzoru na Summerhill ne bi riješile stvar, jer to nisu škole za svu djecu. Javno školstvo voli prosječnost zato jer je za prosjek i osmišljeno, svaka priča o individualnosti pada u vodi kada je u istoj rečenici i npr. "dostupnost svima". Smatram da bi trebalo kompletno izmijeniti plan i program, za gimnazije bi mogao i ostati više manje isti, ali strukovne škole su u banani.
31.08.2010. (15:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Za početak, nije mi bilo jasno od kuda 300 klikova na moj blog u jednom danu, jer to je teško objašnjiva stvar s obzirom da je uobičajeno 10-ak puta manje za jedan blog koji nema populističke teme i nije na listama nazovi "cool" i "skoro cool". Slučajni pogled na naslovnicu je to objasnio. Drugo, nije mi bilo jasno ni kako se blog može pojaviti na naslovnici ako sam se u postavkama bloga izjasnio da se ne želim pojavljivati na blog-listama. No, s obzirom da se radi o meni bitnoj temi, nemam ništa protiv da se malo više populariziraju i alternativni pogledi na važnu temu kao što je obrazovanje. Toliko o tome.
31.08.2010. (18:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@dante, ne moramo ovdje ni dati precizni prikaz alternativa, jer nas ionako nitko tko odlučuje ne želi čuti ni pod razno. Bitno je tek to da su alternative apsolutno potrebne i da je jednoumlje i jedan jedini način u "obrazovanju" krajnji totalitarizam u pristupu.
@poggi, ministarstvo služi tek tome da se stvori privid kako netko brine o obrazovnom sustavu. A tko kako brine, nije teško vidjeti, ali je teško progutati viđeno.
@an(t)onimka, svakako, ne bi bilo pametno ni da sve škole počnu raditi po uzoru na Sumerhill. To bi opet bilo jednoumlje. Ideja Sumerhilla zaista nije za svakoga (ni za svako dijete, ni za svakog roditelja). Ne moramo se brinuti u vezi toga, jer nema ni teoretske šanse da se ovaj sustav prebaci na bilo što drugo, pa tako ni na filozofiju istinske demokracije i slobode u školovanju. Alternativni pristupi će se itekako morati izboriti i polomiti da se pojave na sceni. Neće oni ni trenutno ni preko noći zamjeniti postojeće, ni pod razno. Oni će biti tek dodatni izbori za djecu i roditelje. Kakav izbor postoji danas? Slično kao i kad je Henry Ford prodavao iskljčivo automobile crne boje pa ustvrdio kako kupci zapravo imaju izbor u odabiru boje automobila, sve dok "biraju" crnu. Istu mogućnost izbora imaju i roditelji prilikom izbora škole za njihovo dijete. Mogu birati sve dok biraju javno, tupo školstvo.
31.08.2010. (18:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Svrha je da tvoje dijete nauci citati, pisati i racunati jer ti nemas vremena poducavati ga. Ovdje u USA jako puno roditelja bira skolovanje kod kuce "homeschooling" pa ga onda ti uci ako si "mudonja" i mislis da mozes bolje i pametnije. Umjesto da ste sretni da vam drzava uopce hoce brinuti se za skolovanje vase balavurdije, vi kao i obicno samo rezite na sve. Pa dajte onda VI kad ste tako pametni, nek ostane mamek ili tatek doma pa nek uci podmladak. Ja bi vam cak dala slobodu glede plana i programa. Ajde, da vidimo kako ste dobri protiv sistema. Da vidimo dokle ce stici kad vam profesionalci nisu "good enough". Samo kad se vasa djeca krenu upisivati u srednju ili na fax mislim da ce biti u znacajnom zaostatku za vrsnjacima ako ih VI primite u sake. A tek kad krenu traziti posao pa neko primjeti da je "kandidat osnovnu zavrsio kod kuce".. ha ha kak buju ga rado uzeli na posao ispred svih. O ali zaboravila sam da vi lijeve "granole " ni ne brinete da dobijete posao pa se ni ne bojite da vam ga djeca nece imati. Vi cekate da se svijet preokrene i bogatstvo pre-raspodijeli pa da dobijete sredstva za zivot mukte i na izvolte. To sam zaboravila. To je slobodna skola- obrazovanje bez odgovornosti i bez cilja. Ono naucite sve o dinosaurusima i o civijecu jer vi ne budete bili obicni sljakeri. pljuc
31.08.2010. (23:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svakako sam za alternativne mogućnosti. sadašnji sustav školstva ima mi više politički i poslovni prizvuk negoli pedagoški. demokracija je kod nas pojam koji je najmanje stavljen u praksu pa i ne čudi što je istinska demokracija kakvu i ti priželjkuješ izostala i iz sustava obrazovanja. prosječnost je ono s čime su naše škole spremne nositi se. svako odstupanje pojedinaca od zadanih okvira proglašava se nepodobnim. ono što je mene nevjerovatno smetalo u mojih 16 godina školovanja je ograničenost, površnost i nezainteresiranost cjelokupnog sustava za pojedinca koji u tom sustavu sudjeluje kao primatelj znanja i vještina. djeca upijaju poput spužvica ali to nikako ne bi trebalo značiti da ih moramo topiti velikom količinom često nepotrebnih informacija dok su s druge strane neke njima osobno značajne teme potpuno preskočene čak štoviše marginalizirane. obožavala sam čitati i neke knjige za lektiru bi pročitala u jednom dahu a neke nikada i nema te sile koja bi me natjerala na čitanje ukoliko za sadržaj nisam zainteresirana. i pitam se jel potrebno ograničavanje. zar ne bi bilo lijepše da čitamo prema vlastitim interesima a onda razmijenjujemo svoje doživljaje pročitanog. nametanje mi se čini kao potpuni promašaj. osobno sam oduvijek imala problema s autoritetima. škole nažalost funkcioniraju upravo na takav način. jedni propovijedaju dok se drugi pokoravaju. zapravo sad kad malo razmišljam škole su tu najvećim dijelom da nas nauče spremnosti pokoravanja u daljnjem tijeku života.. samo bi se autoriteti s vremenom valjda trebali mijenjati. o školi kojoj ti pišeš zapravo ne znam puno.. dobro ako ćemo iskreno ne znam ništa. pogledala sam link ali ne nalazim tamo nešto previše informacija o detaljnijem principu izvedbe nastave i sadržaju nastavnog plana. zanima me i dostupnost takvih škola. odnosno financijska strana jer ukoliko se takve škole plaćaju i još pritom skupo plaćaju ne vidim kako će ikada konkurirati državnim školama.
01.09.2010. (00:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@blenderica, bez veze ti je komentar, nisi uopće shvatila (a možda ni pročitala) post. Ovdje ne govorim o ideji da se promjeni cijeli sustav jer to se svakako neće dogoditi tek tako, već o potrebi da postoje alternative.
@mina, tako je, pojam demokracija je izvrnut i izokrenut, oni koji mašu s njim i puna su im ga usta, često su najveće moguće lopuže koje postoje. Neprestana zloupotreba i manipulacija su napravile sprdnju od samog tog termina. On u biti i osnovi, jasno, znači kako ljudi imaju moć i imaju pravo glasa i odlučivanja i kako se njihovo mišljenje uvažava. Slobodne, demokratske škole su možda jedan od rijetkih primjera u kojima je pojam demokracija shvaćen u svom izvornom smislu. Što se tiče informacija o Sumerhillu i njegovoj filozofiji, dobar izvor je knjiga "Slobodna djeca Sumerhilla" od Neilla. Kratak presjek te knjige i sam sam, svojevremeno, dao u istoimenom postu.
01.09.2010. (06:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Poznato mi je iz biografije Francisa S. Collinsa, voditelja projekta Human Genome, da je on prve 3-4 godine obrazovanja formalno stekao od svoje majke. Obitelj je krajem 60-ih godina prošlog stoljeća živjela u zabiti SAD i takvo obrazovanje bilo je priznato. U srednjoj školi nije volio biologiju, obrađivana je i prikazivana više kao deskriptivna znanost. Interes za molekularnu biologiju pobudio se u njemu tek nakon studija medicine.
01.09.2010. (10:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biolog
Lijepo molim autora bloga da ne generalizira. Da u ovom sustavu koji je takav kakav je nema pojedinaca koji se trude i izvlače maksimum iz onoga što imaju, bilo bi još gore. To što autor nije takve ljude doživio ili sreo, ne znači da ne postoje i da nisu vrijedni. Najveći je problem što se takve jedva prepoznaje jer je negativno u prvom planu. Začudio bi se koliko u školama radi altruista. Puno toga bi bilo drugačije kada bi se od vrha promijenio stav o obrazovanju, a zatim i svijest o nastavnicima da nisu svi neradnici i vucibatine. Nadalje, zašto bi većina djece uopće imala interes biti izvrsni u znanju kada sam već oglušio na komentare tipa - pa zašto bih se trudio i školovao kada ja potrošim vašu plaću za jedan vikend kada sam vano.
01.09.2010. (10:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biolog
... kada sam vani.
01.09.2010. (10:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dovoljno je samo pogledati sjednice Sabora, kakve kvalitetne promjene na bilo kojem polju očekivati od takvih ljudi? Do jučer su okretali janjca na ražnju, sada im je samo bitno da povećaju kvadraturu za čistačice u školi pa tako recimo više nisu potrebne dvije nego jedna i pol pa sada ovu jednu treba prerezati na pola jer više ne treba cijela. U privatnoj školi ljudima nikada plaća ne dođe na vrijeme.
01.09.2010. (10:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Na žalost korijenite je promjene uvijek teško provesti. Pisao sam i ja o tromosti i zastarjelosti obrazovnog sustava (na onom blogu gdje pisah o bucnju). Moglo bi se puno toga učiniti i u osnovnom školstvu samo kada bi učitelji bili elastičniji, kada bi ih više interesiralo koja je sklonost učenika, nego odnos učenika prema njegovom predmetu koji je "njegov". Pisah koliko sam imao problema da sina provučem kroz osnovnu, jerbo je osnovnu prerastao prije nego je u nju krenuo. Bio je tehničar u duši i to je bio jedini njegov interes. Zahvaljujuči razumjevanju razrednice uspjeo je upisati tehničku školu i bio najbolji u nekoliko generacija. Svršio je i tehnički faks bez problema. A čitav su mu život mogli zagorčati učitelji koji su bili "uvrijeđeni" jer ga njihov predmet nije zanimao. Moj je sin imao sreće, mnoga djeca na žalost otišla su krivim smjerom ne svojom krivnjom. Za njihov neuspjeh nitko neće odgovarati.
01.09.2010. (10:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@silenzia, ima dosta takvih primjera, da. Ni Einstein nije blistao kroz formalno obrazovanje. Eckhart Tolle navodno od svoje 13-e do 19-e godine učio sam, kod kuće, ono što ga je već zanimalo, nije išao u srednju formalno, itd itd...
@biolog, potpuno se slažem s tobom. Generaliziranje uglavnom nije dobra stvar i stvari najčešće nisu crno bijele. Tako je i u sustavu obrazovanja. Pojedinaca koji imaju najbolje namjere i daju sve od sebe, koji su altruistični itd.., ima i bit će. No, što se tiče samog sustava, za njega mirne duše tvrdim da je smeće. To je tek moj stav i dojam, nije se nužno složiti s njim.
@Plavozeleni, vidiš, zahvaljujući tvom angažmanu i razumjevanju razrednice, tvoj sin se ipak uspio odhrvati stisku sustava. Interesi djeteta su u cijeloj priči izgleda najnevažnija stvar. Ispada kao da neki ministar ili neki stručnjak (koji u stvarnosti može biti tek puki birokrat, a odlučuje o bitnim stvarima) zna koji je program dobar za SVU djecu (???) Hello, nema šanse da je jedan način dobar za sve, upravo zato je potrebno podržati alternative i ponuditi ljudima izobr.
01.09.2010. (11:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nisam naveo i drugi primjer. Mlađi je sin nakon završene srednje želio studirati nešto što sa njegovom srednjom nema blage veze. Izgubio je u Rijeci dvije školske godine. Iako treči na listi po uspjehu u srednjoj školi pao je za jedan bod jer "nije bio dovoljno motiviran za studij!" Taj je jedan bod, subjektivna procjena ispitivača, bio težak 2-3000 maraka. Treču je školsku godinu upisao vani. Nakon prve su mu godine profesori preporučili da zbog njegovog interesa upiše još jedan studij. Za naše nije bio motiviran, stranci su ga znali prepoznati. Treba li reči da nema nakanu da se vrati?
01.09.2010. (14:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@dorian, ako ćeš sada u drugi srednje znači da imaš oko 16 godina, i već ti je više jasno o ovoj temi nego o većini "odraslih" koji su direktno uključeni i odgovorni za pitanja obrazovanja. Po onome koliko sam do sada uspio proučiti princip slobodnih škola, one funkcioniraju po sasvim drugim načelima od onih koje su nam nametnuli kao jedine moguće. Ni slobodne škole nisu za sve, jer svi ljudi su različiti, ali oni ljudi kojima su takve škole bliske u njima mogu otkriti svoje prave potencijale. Logično je da djeca u tim školama ne bježe s nastave, jer nitko ih i ne tjera da budu na nastavi. Jedna od glavnih ideja vodilja tih škola je istinski zainteresirati učenike za određene teme i predmete, a ne im gurati u glave nešto što ih ni najmanje ne zanima. Ako te kojim slučajem zanima više o svemu, javi se na mail. pozdrav
02.09.2010. (07:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jako mi je drago čuti da je ( konačno ) krenula takva inicijativa konkretno kao udruga. Bitno je okupiti ljude koji slično razmišljaju, roditelje i učitelje / voditelje. Pretpostavljam da su ti poznate sjajne metode R. Steinera, no ne bih tu hvalila ( niti kudila ) Waldorfsku školu, jer ono što je on osmislio i ono što je prepoznato, kao i nivo na kojem netko može odraditi taj posao znaju biti sasvim različite stvari. Jesi li čitao "Otok" Adousa Huxleya ?
Radeći u prosvjeti vidjela sam da doista postoje pojedinici idealisti, ali većina ljudi ipak gleda samo svoj interes ( nezamjeranje i nepotezanje osobnih komplikacija ), kao i u svim drugim segmentima društva. Zato naglašavam da ne treba trošiti energiju s takvima i na takve, već prepoznati one sličnih nazora i afiniteta, te isključivo orijentirati suradnju s njima, a ostale povremeno prikladno informirati, jer se uvijek i iz te inertne skupine počinju pomalo neki i buditi.
Pozdrav, i čestite na postu. Ne zbog "blogerske slave", nego konkretne inicijative koju si pokazao.
03.09.2010. (00:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U svim tim okvirima i promjenama plivam, tj. više nikoga ne slušam, već radim kako mislim da je najbolje. Tako npr. djeca na Katulovu jadikovku "Jadni Katule" pišu svoju pa u tom samosažaljenju i zapamte nešto o Katulu. To je oživljavanje i modernizacija antike. Zato više ne mogu slušati teoretiziranje, najvažniji je konkretni rad.
03.09.2010. (13:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@lady, kreativnost je odlika najboljih nastavnika. Bitno je da se ostavre odgovarajući ciljevi a poželjno je da to bude na način primjeren učenicima. No baš taj princip :primjerenosti. je ono što našu školu sve više opterećuje. krivnja je prije svega na preopširnim nastavnim programima, zbog kojih je teško ama baš sve planirano realizirati uz rad i praktične aktivnosti učenika. To je bit problema u našoj školi. No u cjelini držim da je sustav obrazovanja u RH još uvijek dobar . To su pokazale i neke svjetske analize .
05.09.2010. (20:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
a bila je u rijeci alternativa. privatna osnovna škola. moja sestra dala u tu školu dijete, u nadi da će dobiti bolju edukaciju nego u državnoj školi, a to je jako skupo plaćala. a oni od djeteta, koje je masa za modeliranje, nisu učinili ništa. dapače, gore nego da je išao u državnu školu. kad je shvatila da je ta škola samo mužnja love od glupavih roditelja, koji su spremni svojoj djeci sve pružiti, odlučila je dijete ispisati i upisati ga u običnu državnu školu. šteta što je taj projekt propao, iako smo od njega očekivali puno, a sveo se na najobičniji snobizam. hahaha nakon tog iskustva, svaki put kad prođem onuda, podsmijavam se tim snobovima, koji svoju djecu zapravo upropaštavaju i još za to skupo plaćaju.
05.09.2010. (22:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@lion, privatne škole o kojima pišeš su tek preslika državnih, sa praktički identičnim programima, s tom razlikom da se njih plaća a ne nude ništa kvalitativno drukčije od državnih. U tome je puno snobizma, istina, od strane roditelja i puno želje za lovom od strane osnivača takve škole. Ti se podsmjehuješ kad prođeš kraj takve škole, što razumijem. Ja kad tek pomislim na državne škole, ne moram ni proći kraj njih, ne podsmjehujem se, već me prođe jeza i u pravilu se sjetim onog stiha Vaša djeca nisu vaša djeca, ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom.... (Vaša djeca nisu vaša!) I još pomislim: od kuda vam pravo da ih držite zatvorene u tim učionicama i trpate im u glave sva ta sranja koja vi želite da imaju u svojim glavama? Od kuda vam to pravo? Je li to iz neizmjerne ljubavi koju gajite prema njima? Ili možda iz suludog straha bilo koje vrste?
06.09.2010. (04:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Buha - naš stari sustav je bio i najkvalitetniji prije negoli su počeli iz godine u godinu prtljati po njemu bez cilja i vizije zbog skupljanja političkih poena. Kada bih prihvaćala njihove nebuloze i dopise koje šalju iz mjeseca u mjesec, totalno bih se pogubila, zato ne slušam više nikoga, gledam tu djecu i trudim se da bude dobro i njima i meni. Na svu sreću, još uvijek je životnije raditi s njima nego s babama u kancelariji.
06.09.2010. (07:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dante
Ljudi koje misle... brrrrrrr.. Ne daj bože da iz škola počnu izlaziti takvi. Čim više ovih polupismenih radnika za one nižerazredne poslove u EU te pokoji pametni koji će u "Tko želi biti milijunaš" otvoriti pitanje za 250.000 KN.
A koja je alternativa - platiti privatno 12-35 tisuća kuna na godinu ?
31.08.2010. (10:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
poqqi
istina, skole su toliko trome, nezainteresirane, rade na principu kaznjavanja umjesto nagradjivanja, nespremne na male genijalce, najvise vole prosjecnost ... katastrofa
da ne pricam o nemogucnosti biranja, ne samo osnovnih, vec i izbornih predmeta, stranih jezika i sl. Zaposljavanje vrse preko veze, i kad se jednom uglave, vise ne izlaze.
Ministarstvo je jos tromije, nezainteresirano za sve dobre, ali i lose stvari koje se desavaju, pricaju o nekon autonomiji skola, cemu onda oni sluze uopce, da prepisu proslogodisnje planove i programe, i hvale se novim curiculumima .... ma totalni uzas
31.08.2010. (11:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
An(t)onimka
Slažem se da je sustav loš, ali mislim da škole po uzoru na Summerhill ne bi riješile stvar, jer to nisu škole za svu djecu. Javno školstvo voli prosječnost zato jer je za prosjek i osmišljeno, svaka priča o individualnosti pada u vodi kada je u istoj rečenici i npr. "dostupnost svima". Smatram da bi trebalo kompletno izmijeniti plan i program, za gimnazije bi mogao i ostati više manje isti, ali strukovne škole su u banani.
31.08.2010. (15:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
Za početak, nije mi bilo jasno od kuda 300 klikova na moj blog u jednom danu, jer to je teško objašnjiva stvar s obzirom da je uobičajeno 10-ak puta manje za jedan blog koji nema populističke teme i nije na listama nazovi "cool" i "skoro cool". Slučajni pogled na naslovnicu je to objasnio. Drugo, nije mi bilo jasno ni kako se blog može pojaviti na naslovnici ako sam se u postavkama bloga izjasnio da se ne želim pojavljivati na blog-listama. No, s obzirom da se radi o meni bitnoj temi, nemam ništa protiv da se malo više populariziraju i alternativni pogledi na važnu temu kao što je obrazovanje. Toliko o tome.
31.08.2010. (18:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@dante, ne moramo ovdje ni dati precizni prikaz alternativa, jer nas ionako nitko tko odlučuje ne želi čuti ni pod razno. Bitno je tek to da su alternative apsolutno potrebne i da je jednoumlje i jedan jedini način u "obrazovanju" krajnji totalitarizam u pristupu.
@poggi, ministarstvo služi tek tome da se stvori privid kako netko brine o obrazovnom sustavu. A tko kako brine, nije teško vidjeti, ali je teško progutati viđeno.
@an(t)onimka, svakako, ne bi bilo pametno ni da sve škole počnu raditi po uzoru na Sumerhill. To bi opet bilo jednoumlje. Ideja Sumerhilla zaista nije za svakoga (ni za svako dijete, ni za svakog roditelja). Ne moramo se brinuti u vezi toga, jer nema ni teoretske šanse da se ovaj sustav prebaci na bilo što drugo, pa tako ni na filozofiju istinske demokracije i slobode u školovanju. Alternativni pristupi će se itekako morati izboriti i polomiti da se pojave na sceni. Neće oni ni trenutno ni preko noći zamjeniti postojeće, ni pod razno. Oni će biti tek dodatni izbori za djecu i roditelje. Kakav izbor postoji danas? Slično kao i kad je Henry Ford prodavao iskljčivo automobile crne boje pa ustvrdio kako kupci zapravo imaju izbor u odabiru boje automobila, sve dok "biraju" crnu. Istu mogućnost izbora imaju i roditelji prilikom izbora škole za njihovo dijete. Mogu birati sve dok biraju javno, tupo školstvo.
31.08.2010. (18:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
barba
u zivotu najbolje prolaze skeneri imaju dobru rezoluciju, a iza njih sucrno-bijele kopirke
31.08.2010. (22:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lady flower
Slažem se s barbom
31.08.2010. (22:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
blenderica
Svrha je da tvoje dijete nauci citati, pisati i racunati jer ti nemas vremena poducavati ga. Ovdje u USA jako puno roditelja bira skolovanje kod kuce "homeschooling" pa ga onda ti uci ako si "mudonja" i mislis da mozes bolje i pametnije. Umjesto da ste sretni da vam drzava uopce hoce brinuti se za skolovanje vase balavurdije, vi kao i obicno samo rezite na sve. Pa dajte onda VI kad ste tako pametni, nek ostane mamek ili tatek doma pa nek uci podmladak. Ja bi vam cak dala slobodu glede plana i programa. Ajde, da vidimo kako ste dobri protiv sistema. Da vidimo dokle ce stici kad vam profesionalci nisu "good enough". Samo kad se vasa djeca krenu upisivati u srednju ili na fax mislim da ce biti u znacajnom zaostatku za vrsnjacima ako ih VI primite u sake. A tek kad krenu traziti posao pa neko primjeti da je "kandidat osnovnu zavrsio kod kuce".. ha ha kak buju ga rado uzeli na posao ispred svih. O ali zaboravila sam da vi lijeve "granole " ni ne brinete da dobijete posao pa se ni ne bojite da vam ga djeca nece imati. Vi cekate da se svijet preokrene i bogatstvo pre-raspodijeli pa da dobijete sredstva za zivot mukte i na izvolte. To sam zaboravila. To je slobodna skola- obrazovanje bez odgovornosti i bez cilja. Ono naucite sve o dinosaurusima i o civijecu jer vi ne budete bili obicni sljakeri. pljuc
31.08.2010. (23:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mina
svakako sam za alternativne mogućnosti. sadašnji sustav školstva ima mi više politički i poslovni prizvuk negoli pedagoški.
demokracija je kod nas pojam koji je najmanje stavljen u praksu pa i ne čudi što je istinska demokracija kakvu i ti priželjkuješ izostala i iz sustava obrazovanja.
prosječnost je ono s čime su naše škole spremne nositi se. svako odstupanje pojedinaca od zadanih okvira proglašava se nepodobnim.
ono što je mene nevjerovatno smetalo u mojih 16 godina školovanja je ograničenost, površnost i nezainteresiranost cjelokupnog sustava za pojedinca koji u tom sustavu sudjeluje kao primatelj znanja i vještina.
djeca upijaju poput spužvica ali to nikako ne bi trebalo značiti da ih moramo topiti velikom količinom često nepotrebnih informacija dok su s druge strane neke njima osobno značajne teme potpuno preskočene čak štoviše marginalizirane.
obožavala sam čitati i neke knjige za lektiru bi pročitala u jednom dahu a neke nikada i nema te sile koja bi me natjerala na čitanje ukoliko za sadržaj nisam zainteresirana. i pitam se jel potrebno ograničavanje. zar ne bi bilo lijepše da čitamo prema vlastitim interesima a onda razmijenjujemo svoje doživljaje pročitanog. nametanje mi se čini kao potpuni promašaj.
osobno sam oduvijek imala problema s autoritetima. škole nažalost funkcioniraju upravo na takav način. jedni propovijedaju dok se drugi pokoravaju. zapravo sad kad malo razmišljam škole su tu najvećim dijelom da nas nauče spremnosti pokoravanja u daljnjem tijeku života.. samo bi se autoriteti s vremenom valjda trebali mijenjati.
o školi kojoj ti pišeš zapravo ne znam puno.. dobro ako ćemo iskreno ne znam ništa. pogledala sam link ali ne nalazim tamo nešto previše informacija o detaljnijem principu izvedbe nastave i sadržaju nastavnog plana.
zanima me i dostupnost takvih škola. odnosno financijska strana jer ukoliko se takve škole plaćaju i još pritom skupo plaćaju ne vidim kako će ikada konkurirati državnim školama.
01.09.2010. (00:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@barba, lady flower, ne znam, možda je tako
@blenderica, bez veze ti je komentar, nisi uopće shvatila (a možda ni pročitala) post. Ovdje ne govorim o ideji da se promjeni cijeli sustav jer to se svakako neće dogoditi tek tako, već o potrebi da postoje alternative.
@mina, tako je, pojam demokracija je izvrnut i izokrenut, oni koji mašu s njim i puna su im ga usta, često su najveće moguće lopuže koje postoje. Neprestana zloupotreba i manipulacija su napravile sprdnju od samog tog termina. On u biti i osnovi, jasno, znači kako ljudi imaju moć i imaju pravo glasa i odlučivanja i kako se njihovo mišljenje uvažava. Slobodne, demokratske škole su možda jedan od rijetkih primjera u kojima je pojam demokracija shvaćen u svom izvornom smislu. Što se tiče informacija o Sumerhillu i njegovoj filozofiji, dobar izvor je knjiga "Slobodna djeca Sumerhilla" od Neilla. Kratak presjek te knjige i sam sam, svojevremeno, dao u istoimenom postu.
01.09.2010. (06:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
silenzia
Poznato mi je iz biografije Francisa S. Collinsa, voditelja projekta Human Genome, da je on prve 3-4 godine obrazovanja formalno stekao od svoje majke. Obitelj je krajem 60-ih godina prošlog stoljeća živjela u zabiti SAD i takvo obrazovanje bilo je priznato. U srednjoj školi nije volio biologiju, obrađivana je i prikazivana više kao deskriptivna znanost. Interes za molekularnu biologiju pobudio se u njemu tek nakon studija medicine.
01.09.2010. (10:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biolog
Lijepo molim autora bloga da ne generalizira. Da u ovom sustavu koji je takav kakav je nema pojedinaca koji se trude i izvlače maksimum iz onoga što imaju, bilo bi još gore. To što autor nije takve ljude doživio ili sreo, ne znači da ne postoje i da nisu vrijedni. Najveći je problem što se takve jedva prepoznaje jer je negativno u prvom planu. Začudio bi se koliko u školama radi altruista. Puno toga bi bilo drugačije kada bi se od vrha promijenio stav o obrazovanju, a zatim i svijest o nastavnicima da nisu svi neradnici i vucibatine. Nadalje, zašto bi većina djece uopće imala interes biti izvrsni u znanju kada sam već oglušio na komentare tipa - pa zašto bih se trudio i školovao kada ja potrošim vašu plaću za jedan vikend kada sam vano.
01.09.2010. (10:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
biolog
... kada sam vani.
01.09.2010. (10:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lady flower
Dovoljno je samo pogledati sjednice Sabora, kakve kvalitetne promjene na bilo kojem polju očekivati od takvih ljudi? Do jučer su okretali janjca na ražnju, sada im je samo bitno da povećaju kvadraturu za čistačice u školi pa tako recimo više nisu potrebne dvije nego jedna i pol pa sada ovu jednu treba prerezati na pola jer više ne treba cijela. U privatnoj školi ljudima nikada plaća ne dođe na vrijeme.
01.09.2010. (10:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plavozeleni
Na žalost korijenite je promjene uvijek teško provesti. Pisao sam i ja o tromosti i zastarjelosti obrazovnog sustava (na onom blogu gdje pisah o bucnju). Moglo bi se puno toga učiniti i u osnovnom školstvu samo kada bi učitelji bili elastičniji, kada bi ih više interesiralo koja je sklonost učenika, nego odnos učenika prema njegovom predmetu koji je "njegov". Pisah koliko sam imao problema da sina provučem kroz osnovnu, jerbo je osnovnu prerastao prije nego je u nju krenuo. Bio je tehničar u duši i to je bio jedini njegov interes. Zahvaljujuči razumjevanju razrednice uspjeo je upisati tehničku školu i bio najbolji u nekoliko generacija. Svršio je i tehnički faks bez problema. A čitav su mu život mogli zagorčati učitelji koji su bili "uvrijeđeni" jer ga njihov predmet nije zanimao. Moj je sin imao sreće, mnoga djeca na žalost otišla su krivim smjerom ne svojom krivnjom. Za njihov neuspjeh nitko neće odgovarati.
01.09.2010. (10:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@silenzia, ima dosta takvih primjera, da. Ni Einstein nije blistao kroz formalno obrazovanje. Eckhart Tolle navodno od svoje 13-e do 19-e godine učio sam, kod kuće, ono što ga je već zanimalo, nije išao u srednju formalno, itd itd...
@biolog, potpuno se slažem s tobom. Generaliziranje uglavnom nije dobra stvar i stvari najčešće nisu crno bijele. Tako je i u sustavu obrazovanja. Pojedinaca koji imaju najbolje namjere i daju sve od sebe, koji su altruistični itd.., ima i bit će. No, što se tiče samog sustava, za njega mirne duše tvrdim da je smeće. To je tek moj stav i dojam, nije se nužno složiti s njim.
@Plavozeleni, vidiš, zahvaljujući tvom angažmanu i razumjevanju razrednice, tvoj sin se ipak uspio odhrvati stisku sustava. Interesi djeteta su u cijeloj priči izgleda najnevažnija stvar. Ispada kao da neki ministar ili neki stručnjak (koji u stvarnosti može biti tek puki birokrat, a odlučuje o bitnim stvarima) zna koji je program dobar za SVU djecu (???) Hello, nema šanse da je jedan način dobar za sve, upravo zato je potrebno podržati alternative i ponuditi ljudima izobr.
01.09.2010. (11:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plavozeleni
Nisam naveo i drugi primjer.
Mlađi je sin nakon završene srednje želio studirati nešto što sa njegovom srednjom nema blage veze. Izgubio je u Rijeci dvije školske godine. Iako treči na listi po uspjehu u srednjoj školi pao je za jedan bod jer "nije bio dovoljno motiviran za studij!" Taj je jedan bod, subjektivna procjena ispitivača, bio težak 2-3000 maraka. Treču je školsku godinu upisao vani. Nakon prve su mu godine profesori preporučili da zbog njegovog interesa upiše još jedan studij. Za naše nije bio motiviran, stranci su ga znali prepoznati. Treba li reči da nema nakanu da se vrati?
01.09.2010. (14:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@dorian, ako ćeš sada u drugi srednje znači da imaš oko 16 godina, i već ti je više jasno o ovoj temi nego o većini "odraslih" koji su direktno uključeni i odgovorni za pitanja obrazovanja.
Po onome koliko sam do sada uspio proučiti princip slobodnih škola, one funkcioniraju po sasvim drugim načelima od onih koje su nam nametnuli kao jedine moguće. Ni slobodne škole nisu za sve, jer svi ljudi su različiti, ali oni ljudi kojima su takve škole bliske u njima mogu otkriti svoje prave potencijale. Logično je da djeca u tim školama ne bježe s nastave, jer nitko ih i ne tjera da budu na nastavi. Jedna od glavnih ideja vodilja tih škola je istinski zainteresirati učenike za određene teme i predmete, a ne im gurati u glave nešto što ih ni najmanje ne zanima. Ako te kojim slučajem zanima više o svemu, javi se na mail. pozdrav
02.09.2010. (07:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
catwoman
Jako mi je drago čuti da je ( konačno ) krenula takva inicijativa konkretno kao udruga. Bitno je okupiti ljude koji slično razmišljaju, roditelje i učitelje / voditelje.
Pretpostavljam da su ti poznate sjajne metode R. Steinera, no ne bih tu hvalila ( niti kudila ) Waldorfsku školu, jer ono što je on osmislio i ono što je prepoznato, kao i nivo na kojem netko može odraditi taj posao znaju biti sasvim različite stvari.
Jesi li čitao "Otok" Adousa Huxleya ?
Radeći u prosvjeti vidjela sam da doista postoje pojedinici idealisti, ali većina ljudi ipak gleda samo svoj interes ( nezamjeranje i nepotezanje osobnih komplikacija ), kao i u svim drugim segmentima društva. Zato naglašavam da ne treba trošiti energiju s takvima i na takve, već prepoznati one sličnih nazora i afiniteta, te isključivo orijentirati suradnju s njima, a ostale povremeno prikladno informirati, jer se uvijek i iz te inertne skupine počinju pomalo neki i buditi.
Pozdrav, i čestite na postu. Ne zbog "blogerske slave", nego konkretne inicijative koju si pokazao.
03.09.2010. (00:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lady flower
U svim tim okvirima i promjenama plivam, tj. više nikoga ne slušam, već radim kako mislim da je najbolje. Tako npr. djeca na Katulovu jadikovku "Jadni Katule" pišu svoju pa u tom samosažaljenju i zapamte nešto o Katulu. To je oživljavanje i modernizacija antike.
Zato više ne mogu slušati teoretiziranje, najvažniji je konkretni rad.
03.09.2010. (13:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
buha
@lady, kreativnost je odlika najboljih nastavnika. Bitno je da se ostavre odgovarajući ciljevi a poželjno je da to bude na način primjeren učenicima. No baš taj princip :primjerenosti. je ono što našu školu sve više opterećuje.
krivnja je prije svega na preopširnim nastavnim programima, zbog kojih je teško ama baš sve planirano realizirati uz rad i praktične aktivnosti učenika. To je bit problema u našoj školi.
No u cjelini držim da je sustav obrazovanja u RH još uvijek dobar . To su pokazale i neke svjetske analize .
05.09.2010. (20:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lion queen
a bila je u rijeci alternativa. privatna osnovna škola. moja sestra dala u tu školu dijete, u nadi da će dobiti bolju edukaciju nego u državnoj školi, a to je jako skupo plaćala. a oni od djeteta, koje je masa za modeliranje, nisu učinili ništa. dapače, gore nego da je išao u državnu školu. kad je shvatila da je ta škola samo mužnja love od glupavih roditelja, koji su spremni svojoj djeci sve pružiti, odlučila je dijete ispisati i upisati ga u običnu državnu školu. šteta što je taj projekt propao, iako smo od njega očekivali puno, a sveo se na najobičniji snobizam. hahaha nakon tog iskustva, svaki put kad prođem onuda, podsmijavam se tim snobovima, koji svoju djecu zapravo upropaštavaju i još za to skupo plaćaju.
05.09.2010. (22:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@lion, privatne škole o kojima pišeš su tek preslika državnih, sa praktički identičnim programima, s tom razlikom da se njih plaća a ne nude ništa kvalitativno drukčije od državnih. U tome je puno snobizma, istina, od strane roditelja i puno želje za lovom od strane osnivača takve škole. Ti se podsmjehuješ kad prođeš kraj takve škole, što razumijem. Ja kad tek pomislim na državne škole, ne moram ni proći kraj njih, ne podsmjehujem se, već me prođe jeza i u pravilu se sjetim onog stiha Vaša djeca nisu vaša djeca, ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom.... (Vaša djeca nisu vaša!) I još pomislim: od kuda vam pravo da ih držite zatvorene u tim učionicama i trpate im u glave sva ta sranja koja vi želite da imaju u svojim glavama? Od kuda vam to pravo? Je li to iz neizmjerne ljubavi koju gajite prema njima? Ili možda iz suludog straha bilo koje vrste?
06.09.2010. (04:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lady flower
Buha - naš stari sustav je bio i najkvalitetniji prije negoli su počeli iz godine u godinu prtljati po njemu bez cilja i vizije zbog skupljanja političkih poena. Kada bih prihvaćala njihove nebuloze i dopise koje šalju iz mjeseca u mjesec, totalno bih se pogubila, zato ne slušam više nikoga, gledam tu djecu i trudim se da bude dobro i njima i meni. Na svu sreću, još uvijek je životnije raditi s njima nego s babama u kancelariji.
06.09.2010. (07:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...